Sari la conținut

Maguest

Membru
  • Număr conținut

    73
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://www.postcardsfromplanetearth.com

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Stavanger, Norway
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    KTM LC4 Military, Yamaha TDM, AfricaTwin
  • Numar Moto
    BV-20-DHN, BV-11-DHN

Vizitatori Recenți Profil

593 citiri profil

Maguest's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Salut, stie cineva ce zic legislatia romana si cea europeana cu privire la calaritul motocicletei avand un copil ca pasager ? Exista niste limite de varsta? Ii rog sa se abtina pe cei care vor sa dea sfaturi cu privire la siguranta / inconstienta adultului care vrea sa ia un copil pe bicicleta / faptul ca viata e a copilului si nu a parintelui / etc. Nu vreau sa fiu rau dar intrebarea nu se refera la asta. In privat,pe PM apreciez input de la cei care fac ture de genul asta cu privire la modalitatile cele mai bune de "ancorare" in functie de varsta. Multumesc
  2. Ambreiajul va patina daca se pune ulei auto, care contine modificatori de frecare. Daca se pune ulei sintetic moto, nu are de ce sa patineze. In 3 motoare, doar ulei sintetic pun de ceva vreme si toate-s bune. Evident uleiul sintetic moto este aberant de scump, un inlocuitor excelent fiint Shell Rimula Signia de exemplu (un soi de Rotella mai rasarit).
  3. Succes in tura Kazaha, dar aveti grija. Eu ash sta mai mult prin Uzbekistan, Turkenistan, Russia, etc.. depinde pe unde o luati. Kazachstanul e cam singura tara in care nu m-as mai intoarce. Sunt destui rusi in Kazachstan, si aia sunt super ok si de treaba... dar Kazahii.. cer mereu bani, sunt mereu pe tine, sa te fure, sa traga de pe urma ta. Dar nu o luati prea fatalist. Decat deloc, mai bine in Kazachstan . Si da, chestia cu grupul e cat se poate de adevarata. Niste prieteni nemti obisnuiau sa-si ia fiecare cort, primus, etc atunci cand mergeau in grup departe, pentru a se putea desparti daca nu ar fi compatibili. Mi se pare o varianta excelenta. Daca nu va potriviti la stil de mers, locuri de vazut, modalitati de calatorie, atunci, nici o problema, va separati si nimeni nu depinde de celalalt. In rest, Drum bun
  4. Salut, O idee excelenta. Si eu as sugera sa mergem pe GPS-uri. Cred ca aproape fiecare dintre noi poate imprumuta unul de la cate un prieten (cu roadbook-ul e chiar mai rau: sunt mai multi care au GPS-uri decat suporturi de roadbook). Iar daca chiar sunt unii care nu pot face rost de GPS, atunci va trebui sa existe posibilitatea de inchiriere de la organizatori (eu pot inchiria 3). In privinta kilometrilor, nu stiu daca trebuie sa ne aruncam in prea multe sute. Ca nu stiu cati dintre noi chiar au bagat sute de km offroad intr-o zi. Nu-i chiar asa de usor pe cat pare in Dakar. Organizotorii pot incerca diferite trasee si cronometra cam cat fac ei. Si daca punem 2 etape de cate 4 ore (facute de organizatori in ritm sustinut-rezonabil), atunci probabil ca participantii vor face intre 3-6 ore / etapa, ceea ce e chiar in regula (eventual cu o pauza de "masa" hiper-light al mijloc).
  5. Dragos, eu iti sugerez sa te uiti in continuare pe harti, sa te intrebi ce ai vrea TU sa faci, sa ignori recomandarile de "experiente anterioare" si sa pornesti la drum. Incepe sa visezi, lasa-l sa creasca si du-l la indeplinire. Si cel mai si mai si mai important. Ignora cand ti se spune ca nu se poate daca n-ai mai facut una si alta, ca e razboi, ca nu se iau vizele, etc. Astea sunt spuse de cei care nu au facut ture adevarate. Cei care chiar au calatorit stiu ca se poate si doar sugereaza metode de rezolvare a problemelor, nu neaga ceea ce nu cunosc. Si daca se nimereste ca nimeni sa nu mai vrea sa faca acelasi traseu, porneste singur. Drum bun
  6. Uzunu, evident ca m-am documentat .. si inca destul de bine. Cred ca e cumva natural ca oamenii sa sara in sus cand aud de asa o "ciudatenie" dar sunt putin dezamagit de faptul ca ai apucat sa dai cu pietre cu ceea ce par argumente pe jumatate. Daca ai fi dat macar un simplu search pe google dupa "Shell Rotella for motorcycles" ai fi probabil desoperit inclusiv raspunsurile Shell cu privire la utilizarea lui in motociclete, cat si faptul ca Rotella si Rimula Signia depasesc standardele API ale uleiurilor de motocicleta. M-am bazat pe faptul ca o informatie utila ar fi putut genera macar un minim de studiu inainte de o aruncatura cu pietre. Si da, da, da, uleiurile sintetice pentru motoare de 12 litri cu 1000 RPM sunt foarte potrivite si pentru motoarele de mototcicleta turate la 12.000 RPM. Daca nu esti dispus sa te documentezi, spune-mi si o sa-ti atasez niste fise tehnice, raspunsuri de la Shell , link-uri cate vrei. Si daca vrei B-11-RTW , banuiesc ca esti cat de cat familiar cu advrider.com si cu multitudinea de recomandari si experiente pozitive ale celor de acolo cu privire la Rotella. Asta ti-o spune cineva cu un RTW in spate. Sanatate totusi , un micutz citat: "Though marketed as an engine oil for diesel trucks, Rotella oil has found popularity with motorcyclists as well. The properties of heavy duty engine oils tend to map to the same requirements of motorcycle oils, particularly those whose engine and transmission share the same oil. (This is called a "shared sump" design, which is unlike automobiles which maintain separate oil reservoirs - one for the engine and one for the transmission). The chemical additives found in heavy duty engine oils work well with motorcycles. In addition, the lack of "friction modifiers" in truck oils such as Rotella means they do not interfere with proper wet clutch operations. JASO-MA JASO is an acronym that stands for "The Japanese Automotive Standards Organization." Among other things, they set standards for oil to be used in motorcycles. One standard, JASO-MA, specifies a set of characteristics an oil must meet to be certified by JASO. It includes such things as the amount of sulfated ash, the foaming tendency, and the degree of friction provided by the oil. The friction test is what is of particular interest to motorcycles. An oil that provides too little friction has a tendency to allow wet clutches -- those bathed in the engine oil -- to slip. An oil that demonstrates too much friction does not provide the lubricity needed. The JASO-MA test specifies a range of friction the oil must fall within to meet the specification. The new Rotella T CJ-4 15W-40 and 5W-40 packaging does not officially state compliance with JASO-MA. However, posts in various motorcycle-related forums cite e-mail confirmation from Shell that Rotella 15W-40 and 5W-40 CJ-4 has been tested and shown to meet the JASO-MA friction test. The belief is that the new CJ-4 oil does in fact meet JASO-MA, but the packaging does not carry the certification, nor does Shell advertise it as complying with JASO-MA. Testimonies from many motorcyclists on different forums confirm the applicability of Shell Rotella T as effective for motorcycles. Numerous "Used Oil Analysis" (UOA) on bobistheoilguy.com show acceptable wear metal numbers for Rotella T in motorcycles for oil change intervals from 1000 miles all the way to 8000 miles. Speculation is that Shell focuses on Rotella's primary market of heavy duty trucking. Emphasizing a motorcycle certification might detract from the primary marketing. No confirmation or denial of that speculation has been offered by Shell. It should be noted, however, that Shell Rotella's website does have a category in the "Ask the Expert" section that does mention Rotella usage in motorcycles. "
  7. Mda, adevarul e ca omul o sa-si ia ce-i place/pica-n mana. Noi putem sa aruncam argumente din plin. E bine, ca mai invatam unii de la altii. In legatura cu injectia: Si Tigerurile sunt pe injectie de prin 2000, dar am inteles ca omul vrea sa-si ia second-hand si atunci are sens discutia. Nu sunt un expert in injectie, insa inteleg cum functioneaza un carburator. Poate din cauza asta sunt biased. Dar, acum 2 ani am vrut sa-mi iau un motor care sa manance si benzina de 98, si benzina de 70. Tocmai pentru ca nu sunt maestru in injectie, am scris la 12 reprezentante BMW (Europa si SUA) intrebandu-le daca e in regula sa merg cu motoarele lor cu benzina mai slaba si daca nu, care sunt alternativele/fixurile/etc. Pe linie, absolut toate mi-au spus ca nu recomanda benzina sub cea indicata in manual si nu recomanda nici o alternativa. Si am ales un motor cu carburator care a mancat cu brio si benzina de 68 in Mongolia. Si da, faptul ca iti poate muri injectia e un lucru tare neplacut. Un carburator il mai poti rezolva, dar daca se duce injectie prin departari, cam asta e. Intr-adevar depinde pe unde vrea sa se dea omul. Ca daca doar Romanica/Europa, atunci nu mai consider nici eu injectia ca un minus. In legatura cu uleiul: Da, Tigerul are ambreiaj umed si teoretic nu e indicat sa-i pui ulei de masina pentru ca are modificatori de frecare. In schimb nu este nici o problema daca-i pui ulei de camion, pentru ca ala nu are modificatori de frecare, iar majoritatea uleiurilor sintetice de camion sunt mult deasupra celor de motocicleta. O privire pe fisele tehnice lamureste problema. In State se foloseste cu brio Shell Rotella atat in motoare hiperturate, cat si in disele imense de camioane. Uleiul cel mai apropiat de pe piata europeana este Shell Rimula Sintetic. Il puteti gasi si in Romania la "galeti" de 20 de litri. Dar, din nou.. discutam ca sa discutam. P.S. 2500 vreau pe TDM. E varianta viespe la culoare.
  8. Eu as spune asa: Tiger: +foarte fiabil +consum mic +carburatoare GS: +cardan (se rezolva punand un Scottoiler pe Tiger) - injectie ---------------------------------------- Am intalnit oameni cu ambele si la fiabilitate Tigerul este net deasupra GS-ului. As spune ca tinde spre o Honda. Un exemplu: 2 englezi intalniti in Vladivostok, dupa 25.000 km inca nu schimbasera uleiul. Au facut-o in Vladivostok, dupa care l-au mai schimbat in Anglia, dupa alti 20.000 km. Si ambele motoare trecusera de 100.000 mile. Exemplul clasic cu GS-ul e Long Way Round: se strica, dar aducem altul cu elicopterul. Injectia e un minus dupa parerea mea daca chiar mergi cu ea si ajungi sa pui benzina de sub 90. Iar daca nu iei nici GS, nici Tiger, am un TDM 850 din 96 (MK2) cu motor din 2000, cu 50k la bord de vanzare . D
  9. Salut, Trebuie sa recunosc ca ma roade un pic invidia. Am uitat ca B2B e tot la inceputul anului. Am ramas fara . Dar la anu vin si eu. Cu pozele e putin mai greu. Cand esti intr-o competitie, fie ea cat de lejera, de multe ori o lasi mai usor cu pozatul. Esti obosit, te concentrezi la drum, la GPS, la semne, la visele tale. Iti tot vine sa mergi si sa mergi si sa mergi, nu sa stai si sa faci poze. De aia ai plecat, de dorul drumului. Si asta faci. Poate ca Dyana are ceva mai mult timp sa faca poze, dar sigur nu suficient pentru cadrele comandate de acasa. Va intelegem dragii nostri, ne bucuram ca sunteti acolo, visam alaturi de voi si asteptam povestile de dupa.
  10. Cu Scottoiler lantul este uns PERMANENT!!! Cade cate o picatura pe el o data la 30 de secunde sau si mai des daca se doreste. Comparati asta cu ungerea la 100km (1 data pe ora) sau 300km (o data la 3 ore) Probabil ca nu e nimeni dintre cei care chiar au folosit personal Scottoilerul (presupunand ca l-au instalat corect si au folosit uleiul corect) care sa poata contesta ca Scottoilerul prelungeste viata lantului. Este evident pentru oricine si-l pune ca deodata noul lant tine cel putin dublu ca cel anterior.
  11. Eu n-am decat de bine de spus de Scottoiler. Si tocmai din cauza ca am vazut cat de util e, vreau sa ma apuc sa produc un sistem din asta. Doar ca va costa un sfert din cat vor scotienii pe el. Deci, daca mai astepti putin ...
  12. Ah !! Sa nu uit ceva! Verifica intai daca ambii cilindri au punct de vacum. Daca nu, atunci iti recomand sa pui un spliter la vacum inainte sa iti pui furtunul pompei in gaura si sa iti astupi deocamdata a doua intrare. Asta pentru ca poate vei dori sa-ti instalezi un Scottoiler mai incolo. Si ala o sa aiba nevoie de vacum.
  13. Dane, ai un punct de vacum pe admisie. E un surub. Il scoti si-ti bagi acolo conexiunea la pompa. (Dupa ce-l scoti o sa simti ca-i vacum cand pui degetul, cu conditia ca motorul sa fie pornit ). Pune si putin loctite pe threaduri ca sa nu scape aer si te-ai scos. Uite si o poza. Succes
  14. Eu spun un DA foarte clar pentru Scottoiler. Din cate am vazut toti care l-au folosit si instalat corect spun acelasi lucru. - unge lantul cat de mult/des vrei tu. - nu trebuie sa te dai jos de pe motor, poti pune cam orice fel de ulei in el, e recomandat de transmisie sau un 10W40 mineral ar trebui sa fie mai mult decat suficient. Depinde putin si de conditiile de clima, daca e foarte frig pui un ulei "mai subtire", daca e foarte cald pui un ulei "mai gros". - unge lantul constant, nu ca spray-ul - unge lantul "pe interior", in timp ce spray-ul pe exterior. Centrifugarea il baga unde trebuie . - nu ai nevoie de spatiu in bagaj unde sa-ti tii spray-ul (un "rezervor" plin de Scottoiler tine 5.000 km in conditii normale de drum) Erau cativa pe aici care spuneau ca e un "rahat" pentru ca murdareste. Tind sa cred ca au folosit un ulei foarte "subtire" si din cauza asta le-a curs. Eu l-am folosit in Turkmenistan, in desert si cu debitul la 1 sfert imi ungea foarte bine, nu mi-a murdarit cauciucul. In conditii extreme de praf si noroi (mongolia) ai 2 optiuni: fie il opresti de tot, fie il dai la maxim. Daca e la maxim da, murdareste cauciucul spate, janta si swing-arm-ul. Dar oricum, in conditiile astea vei fi murdar din cap pana in picioare cu alte elemente naturale. Sunt sceptic la comentariile negative anterioare, pentru ca experienta mea (si a multor alti calatori cu zeci de mii de kilometri cu scottoilerul la lant) mi-a spus ca e un dispozitiv excelent. Am 25.000km cu lantul actual -DID O-ring (si a mancat Mongolia, the Stans, ploaie si de toate) si abia acum 3000 km a trebuit sa-l intind prima oara de la instalare. Mai sunt si alte solutii de ungere automata, mai ieftine. Dar Scottoilerul e cel mai eficient.
  15. Marius, uite aici bare noi cu 99 de euro setul: http://cgi.ebay.de/Gabelstandrohr-Honda-XR...id=p3286.c0.m14 Sau pentru RD04 (eu as spune ca furca e la fel la toate africanele, sa mai confirme cineva): http://cgi.ebay.de/Honda-Africa-Twin-Gabel...id=p3286.c0.m14 Uita-l pe italian.
×
×
  • Creează nouă...