-
Număr conținut
891 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
Ilfov
-
Permis moto din
2004
-
Motocicleta
IMZ M72
-
Numar moto
IF23YMZ
-
Club
-
Vizitatori Recenți Profil
3.297 citiri profil
mobiletron's Achievements
Rising Star (9/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?
topic a răspuns lui mobiletron în Old School Riderul Motociclisti, in fiecare zi
Astazi un banal dar necesar schimb ulei si o mult mai importanta reparatie a electromotorului la motocicleta mea Aprilia Mana 850. Mi s-a intamplat de vreo doua ori sa nu dea motorul peste cap, incercat a doua oara mergea fara probleme. In afara de asta mai avea un simptom, pornea la prima cheie dar nu mai pornea in ritmul obisnuit, cand pornea din prima rotatie cand pornea dupa 3-4-5 ture. Drept urmare am dat electromotorul jos pentru a-l verifica banuind ca voi gasi ceva praf de carbune in el dar am gasit altceva si anume conectorul bornei de plus oxidat si un carbune blocat tot din cauza oxidului. Am curatat oxidul de pe conector, am deblocat carbunele, am spalat tot electromotorul, uns pe unde trebuie si l-am asamblat. Ca o paranteza, mai intai am dat drumul la uleiul din motor pentru ca oricum trebuia schimbat iar electromotorul este montat sub motor. Dupa demontarea bornelor de la baterie trebuie demontat cotul de esapament al cilindrului din fata, operatiune usoara avand in vedere ca piulitele s-au desfacut usor din cauza materialelor de calitate. Ulei Castrol Magnatec 5W40 si filtru Mahle OC11. Am folosit ulei auto deoarece acest motor nu este de turatie (putere maxima la 7000 ture) si nu are ambreiaj in ulei, totodata acest tip de ulei este disponibil la orice importator serios: Bardi Auto, Autonet, Auto Total. Toate agregatele pe care le-am tinut pe Castrol Magnatec s-au comportat foarte bine, nu fac reclama ci este experienta mea, altii spun ca nu e bun aici e o alta discutie pt ca acest ulei exista si contrafacut iar multi il cumpara de la magazinele din targul Vitan. Anterior am folosit Motul la cererea clientului cand motocicleta nu era a mea dar acum e motocicleta mea si eu decid ce pun in motor. Mai jos o imagine cu o palnie cumparata de la Yato, mi se pare foarte utila si este ieftina: Dupa schimbul de ulei am putut proba electromotorul care inca de la prima cheie a aratat ca s-a schimbat situatia, invarte fara probleme iar acum motocicleta porneste la fel de fiecare data. Pun si numarul de kilometri ca reminder pentru mine, cu Motul a mers 5000km, tot atat va merge si cu Castrol. LE: uitasem sa ofer explicatia oxidului in electromotor. Electromotorul fiind situat sub motor este expus la apa atunci cand ploua iar conectorul bornei de plus are o saiba de plastic care este plana si nu curbata asa cum este electromotorul. Cand este stransa initial piulita care strange surubul conector saiba copiaza forma electromotorului dar in timp se taseaza si nu mai etanseaza bine permitand apei sau umezelii sa patrunda in electromotor. -
Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei
topic a răspuns lui mobiletron în mobiletronul Totul despre URAL
Salut! Multumesc pentru oferta dar nu este nevoie, as fi putut apela la un atelier specializat in sablari daca era necesar. Asa cum am spus problema e doar de ordin vizual si nu va afecta deloc functionarea si fiabilitatea motorului. Daca as fi facut o restaurare as fi insistat pe indepartarea 100% a acelor pete de funingine dar voi folosi acest motor ca "workhorse" pe rusoaica mea iar aspectele vizuale pot fi neglijate un pic. -
Motor Ural 650 M67 - Operatiunea Mortul Zilei
topic a răspuns lui mobiletron în mobiletronul Totul despre URAL
Am dat a doua spalare pentru carter deoarece intentionez sa montez ambielajul. Am mai redus din zonele patate cu funingine, la interior acest carter este destul de poros fata de altele care mi-au trecut prin mana si e destul de dificil sa inlaturi funinginea in totalitate prin metodele obisnuite (pensula, solutii, spalare cu jet). Am spalat alte motoate sovietice care aveau o turnare mai fina la interior si ieseau lacrima, nu afecteaza functionalitatea ci doar amorul propriu. Am masurat si palierii ambielajului, din fericire se afla in parametri si inca au presare in carter: -
Sableaza-l si verifica-l dupa aceea cu benzina sau motorina, daca are bube se va vedea imediat.
-
Suspensiile la M72 sunt rudimentare, nu fac fata la un drum prost iar drumul din filmare este mult mai prost decat pare in imagine.
-
Un mic video cu M72-ul pe un drum laturalnic: 20250727_115831.mp4 Plecarea spre casa a fost astazi la orele 14:00 cand era vipia mai mare si s-a simtit cu adevarat in pusta Targovistei dar prin dozarea responsabila a acceleratiei am trecut cu bine prin aceasta incercare.
-
Socot ca cu nitel ulei in benzina al meu M72 va face fata, ce-i drept nu voi avea cine stie ce incarcatura iar asta va ajuta utilajul. In cel mai rau caz il trag pe dreapta sa se mai raceasca, ii dau carja din nou si o iau din loc pana ajung la destinatie.
-
Cel mai probabil rulmentul de la oala de ambreiaj, tipic Honda dar nu e de schimbat decat daca creste nivelul de zgomot produs de acesta.
-
La 3000 de euro cam greu, ar trebui sa te indrepti spre Dnepr ca sunt mai ieftine dar am vazut ca si acestea au mai sarit la pret.
- 10.564 răspunsuri
-
- dezmembrez ij
- + ceva din a 3-a
-
(și 2 alții)
Setat cu taguri:
-
Si ursii exista in trafic....
topic a răspuns lui mobiletron în 15151515ul Motociclisti, in fiecare zi
Comportamentul ursoaicelor cu pui: https://www.facebook.com/reel/968455238391074 -
https://www.olx.ro/d/oferta/ural-650-cu-atas-IDjArzF.html?isPreviewActive=0&reason=ip|cool_rec_platform&sliderIndex=5
- 10.564 răspunsuri
-
- dezmembrez ij
- + ceva din a 3-a
-
(și 2 alții)
Setat cu taguri:
-
Nu incarca bine, trebuia sa ai minim 14V pe incarcare, ideal 14.4-14.5V. La ce spui tu aici abia daca iti incarca bateria dar numai daca ai merge constant cu 4-5000 de ture.
-
Raliul de anduranta al motocicletelor cu atas Tusnad 2025
topic a răspuns lui mobiletron în m72storyul Coltul "comunistelor"
-
Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?
topic a răspuns lui mobiletron în Old School Riderul Motociclisti, in fiecare zi
Nu cred ca exista vreun risc, vaselina EP2 se poate folosi si ulterior. In general incuietorile daca le gresezi periodic nu se strica si functioneaza pe principiul orice ulei sau vaselina e buna decat deloc. -
Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?
topic a răspuns lui mobiletron în Old School Riderul Motociclisti, in fiecare zi
Din lipsa de timp nu am mai apucat sa postez, dupa ce am lucrat la mobra mea Aprilia Mana 850 m-am trezit cu o problema, eroare in bord lipsa presiune de ulei inca de la prima pornire. Stiind ca e aproape imposibil ca acest lucru sa fie adevarat am facut verificarile de rigoare, am controlat presiunea de ulei cu un manometru si aveam patru bari la relanti cu motorul rece. Am verificat senzorul de presiune de ulei dar functiona si asta corect si totusi l-am schimbat cu unul nou OEM, am verificat firul sa nu dea la masa pe undeva si era in regula si asta. Toate bune dar aveam aceasta eroare de lipsa presiune de ulei care imi bloca si motocicleta deoarece intrase in safe mode din cauza faptului ca are bord digital care lucreaza impreuna cu ECU si TCU. De aici a inceput o intreaga serie de trial and errors pana am reusit sa gasesc informatiile necesare pentru a rezolva problema. Am cumparat o diagnoza fiind convins ca voi rezolva situatia stergand eroarea cu diagnoza, bordul are self diagnostic dar nu stergea singur eroarea din bord, stergea doar erorile de bord (DSB) eu avand codul de eroare DSB07 iar codul ECU10 care este pt lipsa presiune ulei se inregistreaza in calculator si poate fi sters doar cu diagnoza. Ok, dupa trei saptamani de asteptare ca sa vina scula am pus diagnoza avand mari sperante ca rezolv situatia dar nu am rezolvat nimic. Dupa ce am reverificat tot mi-am dat seama ca imi lipsesc niste informatii pe care ori trebuie sa le gasesc ori trebuia sa duc mobra la reprezentanta Aprilia pt un diagnostic cu tester dedicat Aprilia. Rascolind forumul de Aprilia am gasit ca Aprilia Mana 850 are o hiba putin cunoscuta si care a facut ca acest model sa aiba un renume foarte prost pe care nu il merita. Aceasta hiba este calculatorul de transmisie (TCU) in care se inregistreaza valorile de transmisie a CVT-ului dar si... aceasta eroare de lipsa presiune de ulei. In acest TCU exista un chip eeprom care dupa un numar de scrieri se strica in sensul ca nu mai poate fi scris cu informatii noi. Din fericire un om destept detinator de Mana 850 a patit acelasi lucru si fiind electronist a reusit sa determine care este problema reala de fapt si a inlocuit acest chip eeprom si a descris pe forumul Aprilia si procedura exacta. Astfel ca am inlocuit eeprom-ul conform procedurii si am salvat astfel TCU-ul si am eliminat acest defect. Acest eeprom este responsabil si de alta problema des intalnita, la inlocuirea curelei de transmisie trebuie facuta o resetare cu diagnoza pentru ca TCU sa stie ca s-a montat curea noua si sa functioneze cu setarile corecte. Daca ai eeprom-ul defect te duci cu mobra in stare buna de functionare la service, aia iti inlocuiesc cureaua iar cand baga diagnoza pentru resetarea transmisiei la sfarsit apare un mesaj de eroare si mobra e kaput... iti trebuie TCU nou sau sh dar bun. Dupa ce am aflat asta am cumparat eeprom de la www.tme.eu, am cumparat scule de citire/scriere eeprom iar aici am avut noroc pt ca am un frate care are cunostinte destul de avansate in domeniu iar dupa rescriere (se copiaza eeprom-ul vechi) am dus TCU-ul la un service de reparatii electronice sa-mi lipeasca eeprom-ul nou pe placa. Mai jos o imagine cu eeprom-ul nou, cel incercuit cu rosu: