-
Număr conținut
769 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
-
Zile Câștigate
1
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
Timisoara
-
Motocicleta
DL 1000 V-strom, Suzuki
-
Club
fara club
Vizitatori Recenți Profil
Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.
cooldeep's Achievements
Newbie (1/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Recent Badges
-
Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
topic a răspuns lui cooldeep în AS25ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Modelul ăla e cu piesa de cauciuc gata aplicata De saiba a raspuns mai sus Lucian. Dar cum spuneam, se dezbate, inca. Personal am fost de fiecare data nemultumit de variantele aftermarket fata de cele gasite in magazinele de rulmenti . Eu sunt curios de altceva, in magazinele de rulmenti nu se gaseste cauciucul magic de la rulmentul de la pinion. Dimensiunea pe original e de 7mm grosime, dar in magazine doar pe 8mm se gaseste. As fi curios totusi intr un kit de asta de aftermarket daca chiar e de 7 mm sau e totusi de 8 chiar si subtiat prin frecare la 7-7.5 -
Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
topic a răspuns lui cooldeep în AS25ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Tocmai se dezbate pe fb ca solutia ar fi Koyo 32006JRRS montat cu o saiba. -
Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
topic a răspuns lui cooldeep în AS25ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Care este exact semeringul care nu il gasesti la magazinul de rulmenti ? -
Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
topic a răspuns lui cooldeep în AS25ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Nu E sub 20 de lei 1 rulment de la roata fata, amandoi cu semringurile aferente costa 55 lei si tin 50 k km, de asta am ales 2rs ca sa nu gresez si sa nu curat nimic. De la bicicleta si alti rulmenti ce ar fi bine sa fie gresati stiu ca tot ce e in plus oricum iese afara. In principiu referitor la intrebarea ta cu firma, vaselina e vaselina, are niste specificatii, fie contine molibden, fie teflon, fie grafit, fie litiu, fie silicon, apoi exista vaselina speciala de rulmenti, pt temp ridicata, pt temp normal etc. Tot teoria zice ca trebuie sa respecte un stas. Apoi de lene am descoperit vaselinele la spray M am jucat cu mai multe sprayuri Soudal de la hornbach, cu rezultate bune ai un pret mega decent. -
Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
topic a răspuns lui cooldeep în AS25ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Eu am luat skf pt roata fata facuti in bulgaria, iar semeringurile vandute de skf facuti in china. Pt roata spate, dimensiuniea a cam impus koyo, care a venit de pe japan. Cat despre kiturile allballs la roti, desi 2rs, nici macar 30k km cat tin 1rs originali. Dar cu koyo si skf in roti, rotile se invart vreo 50 k km, cea ce pt cat costa, adica 50 de euro, este absulut un cost neglijabil. Cum bagi vaselina intr un rulment 2RS ? -
Review Yamaha Majesty 400 YP400 2004
topic a răspuns lui cooldeep în cooldeepul Fanclub MAXISCOOTERE
1 nu ai de unde stii unde era benzinaria pt ca nu am precizat 2 nu ai de unde sa stii ce nr de inmatriculare aveau 3 nu poti banui unde erau parcate (lasate n drum) de am avut privilegiul sa le analizez in detaliu 4 iar drumul si "trecutul muntilor" iar nu ai de unde sa il banui, la fel cum nici nu stii in ce zona a tarii a fost. Dar toate astea nu conteaza. Ei se considerau "motociclisti" dupa vorba, dupa port, dar atat, doar ei. Iar daca tot analizezi asa zisele statisticil vezi ca nici numerele nu sunt cele reale. Cat despre scena, doar ma enervam ca e plina lumea de farisei, mai ales aici pe forum. Imi aduceam aminte totusi de ultima tura in austria alaturi de un k1600 si asta pe drum, nu acolo . Nu am inteles nici o data tampenia asta de mentalitate ca un maxiscuter nu e motocicleta sau un conducator de scuter/maxiscuter e un nimeni, doar in romania poti vedea asaceva intre motociclisti. Cum stabilim limita si ce poate fi numit motocicleta? Dimesniunea rotilor? Puterea motorului ? Doar ca nu are viteze ? Pretul (desi multe maxiscutere sunt mult mai scumpe decat alte motociclete) ? Am prieteni care in ultimii ani au avut 1-5 motociclete cumparate de noi, de peste 15 de mii de euro fiecare si culmea in oras folosesc un scuter, altii maxiscuter, dar unii raman la mentalitatea ca un om pe maxiscuter e un looser, desi realitatea e cu totul alta. Pe orice utilaj ai fi, oricati bani ai avea, gumele vorbesc. Ai sau nu ai km in spate, iar motociclismul este despre km nu dupa dimensiunea oualelor sau a strumeleagului. Iar postul era un review despre Majestii 400 (YP400) nu despre faptul ca maxiscuterele sunt sau nu sunt utilaje cu 2 roti trecute ca si motociclu in civ, toate aceste discutii sunt total irelevante si mai ales neimportante si nu fac altceva decat sa scada calitatea informatiilor existente pe acest forum.- 28 răspunsuri
-
- ulei in cutia filtru aer
- majesty nu porneste
- (și 7 alții)
-
cooldeep îl urmărește pe Review Yamaha Majesty 400 YP400 2004
-
Review Yamaha Majesty 400 YP400 2004
topic a răspuns lui cooldeep în cooldeepul Fanclub MAXISCOOTERE
Cu gandirea asta probabil nici Priusul sau Rav4 hybrid nu sunt masini... Ar mai fi si niste Lexusuri de bagatbin discutie. Am mai intalnit chiar zilele trecute un grup de "motociclcisti" in benzinarie, dupa nr de inmatriculare tocmai venisera de pe niste serpentine si curbe. Din 8, 6 aveau chicken stripesurile de 4 degete ... Dar avea k1600, avea, aia e motocicleta... Imi aduc aminte ca am cautat info, am ramas cu cautatl Erau pe gramaje si parca erau unii de modificau, pt cai care le faceau mai usoare, le luau pur si simplu la burghiu. Erau ceva bani de investit pt diferente minore, asa ca n am mai facut nimic.- 28 răspunsuri
-
- ulei in cutia filtru aer
- majesty nu porneste
- (și 7 alții)
-
Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
topic a răspuns lui cooldeep în AS25ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Eu sigur sunt mancat, si singura data cand am schimbat eu cu manuta mea, nu am avut nici o cheie, am prins cu mana si s a desfacut dar nu cred ca are treaba cu asta, ca mecanicul meu tot cu mana le destrange si le strange si el nu e asa mancat ca noi doi -
Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
topic a răspuns lui cooldeep în AS25ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
O mica precizare, nu are treaba cu Domogledul. Domogledul e la capatul vaii Cernei, iar aici la inceputul vaii, si e la poalele Retesatului partea sudica. Revenind, au fost tot felul de legende cu acest drum, dar la intalnirea adhoc din toamna doar vreo 2 sau 3 s au intors din dum de pe acest drum. Chiar autostrada de 120 nu e, dar nu i nici un capat de tara. Mai ales ca dinspre Petrosani pana la Izbucul Cernei este doar piatra pe jos fiind un masiv calcaros, efectiv nu e noroi sau namol nici unde. Ca o fi mai tehnic sau abrupt, o fi, dar e absulut sigur dedesibt ca sa zic asa. De la Izbuc noi am luato spre Motru Sec ca stiam ca pe acolo nu e mocirla, si stiu sigur ca in jurul lacului daca mergi la Cerna Sat e plin de namoale in afara de cateva saptamani pe an (august-sept) Ca m am uitat din nou la toate filmele de le am postat am regasit topcaseul asociat cu pasagerul Absulut toti caee au pasager stiu nevoia topcaseului Si ca tot vb de crashbaruri. Oare crashbaru ala mic si dragut de langa motor pe care e montat si scutul la 1050 nu s ar potrivi la miarele dupa 2014? Ca pare al naibii de ok. -
Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
topic a răspuns lui cooldeep în AS25ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
te referi la vestitul drum DN66A Cerna Sat <-> Campul lui Neag ? -
Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
topic a răspuns lui cooldeep în AS25ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
hmmm La naiba. eu credeam ca de fiecare data cand mergi spre o pensiune sau loc de cazare mergi pe cate un drum de asta asa, mai fara asfalt @vrajitorule sa ii spun cum mergeam noi prin padure pe asfalt si era ceva nisip intr o curba, eu primul, nici macar nu am vazut nisipul ca apoi ai urmat tu si m am intors ca nu mai venea nimeni in oglinda ? nu stiu cat macadam aveam noi atunci planificati, dar tranta sigur a fost pe asfalt ... Pai eu am fost pe strategica cu pasager cu bagaje cu 650ul cand mergeam spre vstromania de vara din delta. Si apoi seara pe la 8 si ceva am urcat si transfagarasan de l am coborat pe intuneric dar sezonu trecut am fost cu miarul, no ce sa zic, acu 4 ani mi s a parut mai greu ca nu stiam pe unde e drumul si am coborat aiurea la lac pe niste sleauri de intr un loc a trebuit sa dau sidecaseul jos, dar anu asta mi s a parut parfum pe acolo si io nu ma stiu cu offroadul ca si colegii nostri de pe aici II dai sfaturi lui @igi care cred ca e cel mai longegiv conducator de vstrom din grup. Doar pe vstroame are minim 150 k km condusi, chiar crezi ca nu stie ce are de facut. Pur si simplu ala a virat brusc fara semnalizare fara nimic, doar experienta la facut sa mearga paralele cu masina si sa iasa de pe asfalt si sa se opreasca acolo fara sa il tavaleasca in mijlocu drumului, ca sa nu zicem ca pe langa crashbar si cizmele si au facut treaba de minune, si zic eu, cel care a mers in bocanci toata viata lui pana anu asta cand am reusit si eu sa imi gasesc niste cizme. Personal cred ca habar nu ai pe unde mergem noi la plimbare, singuri sau in grup. Iar poza aia de ai pus o cu cardul ala de motociclete, ma lasa total rece, vreo 15 motociclete de acolo nu au ce cauta in afara asfaltului nici macar intr o parcare neasfaltata. Las aici cateva filmulete, poate intelegi mai bine ce facem noi si de ce avem nevoie si de caseuri/bagaje si de crashbaruri, scuturi si alte acareturi. Toate mobrele ce le vezi in aceste filme sunt conduse de fosti sau actuali vstromisti, ca scrie vstrom pe ele sau ktm sau africatwin sau bemeu, oameni care sunt aici pe forum. Eu cand mi am luat in 2014 primul vstrom fara vreun gand sa ies de pe asfalt cu el, fara sa stiu cu ce se mamanca o astfel de motocicleta, am avut ca si criteriu de selectare a mobrei 4 lucruri ABS, crash bar, scut si toate cele 3 cutii. Astea erau dotarile minime care trebuia sa le aibe un vstrom. si inchei cu -
Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
topic a răspuns lui cooldeep în AS25ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
O da -
Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
topic a răspuns lui cooldeep în AS25ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Aveai un cutoff destul de decent chiar daca culoarea (aia verzuie ) nu e pe placul meu. Oricum Fabio o sa te contrazica si o sa zica ca Nighteye sunt cele mai cele. Daca e sa pun eu led H4 in far, fara ezitare as pune Osram uri, dar nu mai am nici un vehicul cu H4. Au ajuns la un pret foarte accesibile si par cele mai corecte. La H7 daca e careva dispus sa cumpere un set de osramuri cu mine sa facem un led un led il cumpar cu placere (pt ca e singurul model la care poti rasuci pastilele cu 90 de grade) Pana acum Osram H11 Led din masina sunt relativ decente. Apropo, la prima intalnire daca e careva curios la 650/1000 cu un singur far si 2becuri h7/h11 sa isi dea jos bordul(2 suruburi 2 clipsuri) si sa isi monteze de test pe faza lunga un led de la osram, il scot din masina si il pot aduce. Si atunci cu 2 mobre, chiar 3 cu una cu bec, una langa alta puteam vedea toti pe faza lunga care led sau bec e mai coios Si ca sa deschid subiectul "legal". Orice led in loc de bec in far este ilegal. De cateva luni H7 de la Osram este primul si singurul LED care pe germania incepe sa primeasca aproabare, respectiv in europa marcajul acela CE, care in teorie in timp va fi adoptat si de rarul nostru, caci directiva e europeana nu nationala. https://media.osram.info/media/img/osram-dam-16134446//LEDriving_LED_H7_Fahrzeugliste_080221.pdf Cam asta e pana acum si se va modifica, probabil linkul acesta va contine mult mai multe masini peste cateva luni. https://www.osram.de/am/night-breaker-led/night_breaker_led_kompatibilitaetsliste.jsp -
Dupa vreo 60 de mii de km navigat cu seria 3xx de la Garmin, a venit vremea sa trecem la fratele mai mare. Dupa cum siti istoricul pe acest forum, am avut 390 si 396, am sarit peste 395, m am jucat doar cu el la cineva. Nu o sa fie un review de produs cu specificatii si alte treburi, pt asta exista siteuri si videouri dedicate. Va relatez strict ce vad eu ca plusuri sau minusuri si mai ales in comparatie cu fratele mai mic. Prezint Garmin Zumo XT si mai ales Garmin Zumo XT vs Garmin Zumo 396 De data aceasta un aparat destul de reusit, nu ca as avea ce obiectat la seria veche 5xx, dar nu am vazut nici o data rostul sa dau diferenta aia de bani intre 3xx. Acum upgradeul nu se datoreaza vreunei nemultumiri fata de 396 ci pur si simplu consider ca Zumo XT a ajuns la o maturitate care s ar putea sa isi merite banii. Sa o luam pe rand ca s multe . 1 Se pare ca la baza are clar un android, motiv pt care setarile MTP sunt istorie, deci nu se mai poate clona muta cu JaVaWa, cel putin temporar. Ne afecteaza asta ca utilizatori normali ? Absulut deloc. 2 E cu mult mai rapid la randat de harti si continut decat fratele mai mic? nu. Se misca ceva mai bine dar nu ca un telefon. Desi sunt convins ca si treaba cu telefoanele are la baza informatia ce tre procesata, informatia putina se afiseaza repede. 3 Pe langa GPS mai avem acces si la satelitii Galileo. In specificatii pe site mai zice ca e si Glonass, dar eu in scurtul test de l am facut nu am apucat sa am semnal de la altceva decat Galileo si GPS. Spre deosebire de fratele mai mic, cu erorile pe inaltime si repozitionare in oras printre blocuri inalte sta mult mai bine, ba chiar am reusit sa ma localizez in casa la bloc in apartament si asta nu la geam, vedem in timp cum se comporta, dar sesimte clar o imbunatire. 4 primul zumo cu ecran capacitiv, care cica merge si cu manusi. Cu manusile mele, ce le am 90% din timp, functioneaza decent, oricum mai bine decat fratele mai mic, dar mi a fost lene sa caut manusile de ploaie prin casa sa vad daca si cu alea merg, desi cand vor fi ude sigur vor merge . Vom vedea in timp si pe ploaie, dar absulut toate reviewurile pe tema aceasta sunt absulut pozitive. 5 luminozitate display, e un TFT si unul foarte bine luminat. Pe masurate, cu un app si telefon cu camera telefonului lipita pe display, 396 are vreo 464 de luxi, pe cand XTul are vreo 550. Masurat la 30 de cm cu aceasi imagine pe amandoua, 396 are aprox 83 luxi, pe cand XT ajunge la 153. In primul rand e mult mai mare si asta se simte si la lumina. 6 insfarsit o rezolutie normala. 1280 x 720 pixeli. Asta este cea mai buna imbunatarie care se simte si mai ales se vede. Sunt uimit de cate detalii poate sa deseneze, iar datorita marimii, vezi "departe" am activate chiar si linii de topografice de altitutinde si sunt toate lizibile, si pe aceasi harta mai deseneaza si cladirile. Aici nu stiu cum sa privesc. E atat de mare diferenta intre 396 si XT incat nu stiu daca XTul e prea ieftin pt cat ofera in plus sau daca 396 e prea sump pt ce ofera, dar raspunul il banuiti cu totii, amandoua sunt prea scumpe. 7 din cauza displayului combinat cu OSul regandit, aceasi harta arata total diferit pe XT fata de 396, si pt prima oara reusesti sa vezi strazile pietonale si cele de rang inferior direct pe gps exact ca in basecamp. Ma declar foarte foate multumit de acest upgrade. 8 De cand am deschis BaseCampul, prima oara acum vreo 6 ani, mi-am dorit acces la " BirdsEye Imagery". Acum ei spun ca e lifetime accesul, dar in basecamp spune ca va expira prin 2031 sper pana atunci sa detin totusi alt model. Poti descarca imaginea satelitara fie din Basecamp si apoi sa o muti in gps, sau poti sa o descarci doar pe gps via o conexiune wifi. Imaginile sunt wow, iar la calitate si data sunt mult mai actuale si mai bune decat sunt pe googlemaps. Ma raportez strict la 2 imagini descarcate, 15km patrati peste Timisoara si o imagine din munti Sureanu. Ca or fi zone unde e mai slab ca google, nu pot verifica, dar voi aflat pe parcurs. Oricum este wow. Se poate activa in gps ca layer si poti naviga peste imaginea satelitara, daca in trafic nu te ajuta mare lucru, pe offroad prin muntii stiti si voi cat de utila poate fi aceasta functie. Se activeaza ca layer direct de la un buton in harta, adica nu trebuie sa intri in meniu. WhatsApp Video 2021-02-10 at 22.10.16.mp4 9 Harti, harti si iara harti. Vine preinstalat cu globul 3D, clar singura diferenta existenta pana acum intre 3xx si 5xx, vine cu harta de europa de la here, o stim, e buna, e din ce in ce mai buna de la update la update, iar de aceasta data vine cu harti zic ei de topografie. Defapt nu sunt altceva decat o harta OSM adaptata sa fie frumos desenata pe GPS fara probleme de rutare, poiuri etc. Deci out of the box vine cu tot ce ti ai putea dori. Am pus Romania countur map de la OSM si am si curbele de nivel. Deci pe langa ca iti deseaneaza un deal/munte mai vezi exact si cat e de inalt. Treaba asta se gaseste ca app pe android dar pe bani in OsmAnd, pe gratis oarecum in Lokus dar nici unu din appuri nu deseneaza la fel de frumos. Este exact ce caut si ce imi doresc de ani de zile. Recunosc ca mi a lipsit functia asta care o regaseam pe igo de desenare a terenului 3D, dar acum o am si pe asta si este exact ce trebuie. La fel ca si birdseye si varainta asta denumita topografica se activeaza ca layer direct de pe harta. Cand o sa am de facut trasee prin zone mai ciudate osa imi dau seama daca sunt diferite sau nu de OSM aceste harti topografice, dar din ce am vazut rapid alei prin parcuri, paduri si alte zone ce le stiu, paridentice hartiile. 10 POIuri ohooooo, pe langa cele clasice din garmin (here) mai sunt si cele din tripadvisor si cele din 4square cele din parkopedia(via phone app cu update in timp real) si cele de la iOverlander plus tot via app conectat preturile la benzinarii inclusiv pe romania unde isi selectezi combustibilul si bineinteles suporta si custom POIuri. Deci ce iti poti dori mai mult de atat ? 11 vine cu niste appuri mai mult sau mai putin dragute sau utile, access direct la dispozitivele inReach (tel sau mesengerurile prin satelit) bridseyul de care am vb, traficul (de la here), vreme (nu m am prins cine ofera datele dar probabil schimba si ei cum vor), si acum noutatea radarul meteo. Din pacate pe romania nu deseneaza pare ca se opreste ca provider pe la merideanul 20, pacat ca nu i si pe Romania, dar prin vest ma scapa de cautat pe diferite siteuri si appuri. Vezi clar ce te asteapta in fata. Aveam de ceva vreme informatia ca vor renunta la seriile lor de actioncamuri, iata dovada, au scapat de appul de controlat actioncamurile Virb. 12 nu inteleg de ce nu au implementat la mesajele smart ce vin din telefon un buton de reply cu niste mesaje presatbilite, la fel cum poti raspunde de pe ceas... dar probabil legislatia, caci atunci cand citesti un mesaj de pe gps trebuie sa confirmi ca esti pasager ... iar mesajele se vad din avion ca si caractere, inlcusiv pasagerul din spate poate vedea cu usurinta mesajele primite acu fiecare stie ce mesaje primeste si ce poate sau nu sa vada pasageru 13 396 venea la pachet cu appul Garmin Smartphone Link, iar zumoXT vine la pachet cu alt app Garmin Drive. Sunt ceva diferente nu ma pun sa le relatez, ideea e ca functioneaza. Au integrat si accesul la Garmin Explorer, deci cine are ceas cu acces la garmin explorer poate vedea pctele ce le a salvat cu easul sau traseele direct pe gps. Inca nu ii vad prea mult utilitatea, dar sa ne obinuim cu toate ca s multe 14 fata de 595 au renuntat la appul de spotify de pe gps. Defapt total inutil. Vine cu un app ce ii spune music controler. Ce merge pe telefon vezi aici in appul acesta. Ba vezi si coverul (imaginea) de la melodia care canta pe spotify pe tel. Ok nu poti sa selectezi playlistul din spotify, dar poti da next back etc pe un playlist deja ales, la fel cum pot face din masina, nici pe "casetofonul" masinii nu am optiunea sa schimb playlistul din spotify. Dar vreau eu sa il vad pe ala care merge cu telefonul in bord pe motor prin trafic, intr un loc nou unde are nevoie de gps si se pune sa deschida spotifyul ca sa schimbe playlistul si asta in mers daca se poate sa si ploua Eu zic ca are niste functii minime implementate, foarte utile si care chiar functioneaza. Cand se schimba melodia apare 2 secunde peste harta acolo unde sunt informatiile de viteza numele melodiei si poza. 15 i au pus o baterie de sa ii ajunga prin casa in 2-3 ore de butonat nu am reusit sa o golesc. Conform specificatii spune 6 ore, conform testelor facute de unii si altii vreo 3. Ideea e ca e sufient de mare bateria sa iei navigatorul in masina si fara incarcator pt un drum scurt de 2-300 de km. 16 puncte minus remarc doar lipsa app control virb, si faptul ca modulul wifi stie doar 2.4 nu si 5, de unde deduc ca stie doar n in single band. Nu are browser ca as fi facut un test de viteza si nu are player video, nu poti baga un serial pe netflix in timp ce conduci pe autostrada si mori de plictiseala 17 appul de telefon nu e schimbat ca design dar e schimbat ca acces, nu il ai la appuri, ci il ai sus in ecranu principal sau cand e disponibil (casca conectata) la capat de tot la shortcuturi, iar fata de toata seria 3xx merge instant sincronizarea cu agenda, acum in schimb fata de seria 3xx unde cautai un poi gen hotel si dadeai telefon de acolo, acum tre sa intrin in appul de telefon si sa cauti poiuri si apoi sa apelezi. E un pic diferit, dar poate e mai logic asa. Important e ca poti sa iti rezolvi de o cazare din mers fara absulut nici o problema sau sa suni la un magazin inspre care te intrepti. 18 la 396 nu am folosit functia up ahead, dar aici ai o functie nou gen upahead unde ai localitatiile din fata pe drum, de unde selectezi localitatea si apoi ce ai nevoie, atmuri, restaurante, benzinarii etc e destul de facila treaba asta pt ca usureaza foarte mult cautarea unei destinatii de satisfacere a unei nevoi cand esti al drum 19 functia de road avoidence pare mult mai bine implemantata, adica azi daca nu ai chef de DN1 si DN7 poti sa ii spui "parca mai usor" ca nu vrei sa te ruteze pe DN1 si DN7, nu am prea folosit functia aceasta pt ca eu merg preponderent pe trasee facute in basecamp si atunci nu am nevoie in gps de functiile astea. In rest aceleasi principii de calcule, garmin adventure pt cei care nu vor sa isi faca singuri traseul in basecamp, averitzari de camere fixe, curbe, linii de tren, scoli si ce o mai fi. Personal mi se pare mai fragil decat seriile vechi in caz ca il scapi pe jos, adica sigur se va sparge ecranul si spr sa nu aflu. Timpul ne va demonstra daca e sau nu e o optiune buna. Din pacate nu mai pusca sistemele vechi de securizare de pe seriile vechi fiind o prindere noua, dar tot pe sistemul de la ram. Dupa ce l am comandat ma pus naiba sa citesc forumuri dedicate acestui model. Mai ca imi venea sa renunt la produs. Ca joaca in prindere (problema rezolvata in primele 2 luni de la lansare) ca nush ce face sau ce nu face, sau ca nush ce face cu mp3urile de pe el daca nu s in nush ce director. Nu se misca ca un telefon, poate, dar arata o gramada de informatii si out of the box e foarte fain. Se alertasera unii ca nu mai deseneaza "breadcrumbs" dar e o optiune la straturi harta unde alegi sau nu alegi sa vezi istoricul, de asemnea cand il pornesti te intreaba daca vrei sau nu sa inregistrezi istoric si cel mai nou poti da record la un track, asta asa tot pt lenesi ca sa nu il scoata apoi din basecamp si sa ii dea share la sf zilei direct via app la oricine. De regula cand scriu un review il testez foarte multa vreme, dar jucaria asta pot spune ca m a impresionat din prima si in doar 60 de km si cateva ore de butonat mi am facut o idee foarte buna despre ce este produsul. Se vede clar un upgrade major fata de verisunile vechi si ofera cred tot ce se poate oferi unui gps. Nefiind dedicat masinii nu au integrat camera de mers inapoi Un mic rezumat cu ce mi se pare foarte fain mai ales ca lucuri ce le ofera in plus fata de seria mica - birdseye - radar meteo - rezolutie si luminozitate - OSM out of the box cu toate problemele unei harti osm rezolvate si adaptate acestui navigator - preturile la combustibil si parcarile cu preturi si grad de ocupare (nu sunt pt noi si nu neaparat pe moto, dar sunt foarte utile) Referitor la bani, daca merita sau nu, clar poti naviga fara probleme cu fratele mai mic din seria 3xx, dar noul ZumoXT face navigarea mult mai usoara. Asa ca fiecare decide ce nevoi are si mai ales daca e dispus sa plateasca aceste mofturi