Sari la conținut

Postări Recomandate

Am fost fericitul, sau nefericitul propietar al unui Yamaha Majesty 400 din 2004 timp de 2 ani si ceva. As dori sa imi exprim parerea despre el in asa fel incat sa ii ajute si pe alti oameni sa isi faca o parere pozitiva sau negativa.

 

Am cautat acum vreo 3 4 ani aproape un an de zile informatii despre un maxiscooter. Am tot citit forumuri, ba romanesti, ba straine. Mi-a ramas mie in minte ca masjety consuma cel mai putin, deci trebuie sa fie bine. In fine, nu are rost sa o lungesc, am pus ochii pe modelul acesta culmea am citit numai reviewuri pozitive sau le ignoram pe cele negative.

 

Intr-o iarna m-am hotarat sa merg sa vad unul. A fost dragoste la prima vedere. Numai vazusem nici unu in oras de 400 numai de 250. Unde am fost sa il vad, erau 2 maxiscutere yamaha majesty 400. Unu cu 14 mii de km, cica, si unu cu vreo 28 de mii mai nou. incepator, nepriceput, lipsit de experienta etc. le-am pornit pe amandoua. Cel la 14 mii de km suna impecabil, cel la 28 de mii troncanea de numa. Am zis ca am dat gaura la macaroana. Dragi viitori posesori de orice utilaj pe doua roti, va rog intelegeti ca nu exista povesti cu mos craciun. Orice motor/maxiscuter face in medie 5 mii de km pe an. 14 mii in 8 ani sau 7 cat avea atunci nu exista. Am vazut io ca parblizu e un pic zgariat si nu ar arata a 14 mii de km, dar wtf, imi place modelu imi palce cum arata. Am mai vazut io ca balansoarele, capetele de ghidon, sunt foarte uzate si numai exista vopsea pe ele, dale naibii cine stie cu ce nisip o fi umblat ala. Propietaru batran, 60 de ani, hai ma ca mosulica o avut grija. Ma uit io la dot cauciucuri sa par interesant, erau 2004, hai ba ca sigur nu e manarit la km. In fine ma hotarasc sa il cumpar. Cand am primit totusi actele finale am vazut ca nui ceva in regula cu cartea tehnica, dar iar ignore, o fi incurcat vanzatorul cartea nu mi-o trimis ce tre .... naiv am putut fi...

 

Pana am luat si eu A ul, pana or venit numerele, pana si pana era deja luna aprilie. Jucaria nu prezenta nici un fel de probleme. Avea un filtru de aer de burete, dar ma uit io pe net la preturi si vad ca costa foarte mult, zic no cine stie ... merg io toata vara cu jucaria si surpriza consuma ulei. Aproximativ un litru la 5 mii de km cat era perioada de service. Tot nu mi se pare nimic suspect. Vine toamna respectiv frigu. Dau la automat dabia porneste. In fine ajung sa masor compresia. Avea vreo 20 de mii de km pe bord. Surpriza. compresie 7. Zic eu o fi de la nenorocirea de improvizatie de filtru. Ce mai observ eu, ulei in cutia stanga al filtrului de aer. Am tot citit eu povesti pe forumuri ca segmenti, ca constructie proasta, ca adaptari, ca o fi si ca o pati. Deci dupa testu compresie este clar. O data ce sunt probleme cu compresia gazele de cart sunt aruncate in cutia filtrului de aer o data cu o parte cu uleiul care evident se arde in admisie. In tot acest timp toba de esapament este curata si nu prezinta nici un fel de fum. Deci zic io, la km astia si cu adaptarea filtrului, idiotu naibii de propietar, o distrus una alta. Schimb segmenti garnituri de chiuloasa etc. Pana la km astia am mai schimbat si un semering de ulei care curgea in cutia de transmisie. Cand punem totul la loc, eu si cu mecanicul meu, vedem ca distributia nu sta conform manualului de service, dar o reglam cum am dat-o jos. Bun. Mai trec cateva saptamani, tot mai frig afara, una 2 3 10 pornire in fine. Intr-o zi pe undeva prin oras, tronc cand pornesc motoru. Opresc repede motoru, incerc sal repornesc, ciuciu. Iar ajung la mecanic si surpriza, sarise distributia un dinte de la loc, zic bine o fi intinzatorul, cautam pret la intinzator, era sa pic pe spate, pana la urma comand un lant nou de distributie. Pentru ca tre desfacut cam tot motoru bucatele ca sa schimbi acest rahat de lant daca e inchis, am gasit un model aftermarket ne inchis si cu inchidere cu zala. Perfect. Acum surpriza, lantul vechi, folosit era cu aprozimativ 7 cm mai lung. Deci clar motoru avea mai degraba 140 de mii de km, nici decum 14 mii cand l-am cumparat. Bine am mai facut eu o data cu segmentii si distantele cu pastile la supape....etc. Am bagat cateva sute de euro in reparatie, dar am zis, merita, e al meu nu imi bat joc de el il fac nou nout. Plec la plimabare. La um moment dat dupa cateva sute de km si plimbari la vreo 60 de km de casa, iarna la minus 2 grade se hotaraste corcitura naibii sa blocheze roata spate. Am mai citit io ca au mai explodat baterii alea alea. Chem pe cineva sa imi dea curent.... sula/hula/dula etc. caut sigurante mumu ieie etc. mort. Ajunge jucaria cu greu, nervi, bani, camion la mecanic. Trecem prin a nu stiu cata operatiune de deplstificare/replastificare, adica dat carene cutie, sa etc jos. In fine ce descoperim. Una din supape s-a rupt si a spart atat pistonu cat si camasa cat si chiuloasa. Deci paguba totala ca sa zic asa. Mai bag 1000 euro in reparatii achizitionand un alt motor care era ca nou si il transplantez. Atunci am vazut intradevar ce inseamna un majesty cu foarte putini km. Pai e diferenta de la cer la pamant. Acu stiu sa le deosebesc, acum cativa ani nu stiam.

concluzia 1, cand un maxiscuter, majesty sau burgman mananca ulei, de regula se vad urme de ulei in cutia de filtru aer. Compresia este mica spre inexistenta. Iarna porneste greu spre foarte greu. Trebuie schimbati segmenti pe piston, facute jocurile la supape si obligatoriu schimbat si lantu de distributie.

 

concluzia 2, cand se cumpara un utilaj pe 2 roti second hand se ia in calcul un minim de 5 mii de km pe an la calcularea km reali. Ca sa repet ce ziceau si altii, propietaru nu a avut hemoroizi, si chiar daca a avut tot a putut circula cu jucaria

 

Bun. In alta zi dau la automat. Mort. Verific sigurante. Mort, Nu invarte nu face nimic. Din nou facut tot bucatele, deja sunt expert doar si caut de nebun. Surpriza. Un fir, negru ce mergea spre demaror avea papucul rupt. Cost papuc la dedeman vreo 0,8 lei. Aproape 3 ore de munca si drumu meu pana la magazin si inapoi, sa faic cu nervi pt 1 leu sa ramai in drum, noroc ca s-a intamplat in fata blocului. Deja era a nu stiu cata oara cand raman cu utilaju in drum.

 

concluzia 3, un motor/masina/utilaj/tractor/vibrator ce o fi, se uzeaza moral, mai ales partea electrica. Un lucru vechi e un lucru vechi si nu te poti baza niciodata pe el.

 

Apoi dupa o perioada nu vrea sa porneasca iara, probleme bateria, tot incarc-o, da o jos mut-o.... Pana la urma am tras 2 fire de la baterie in compartimentu de sub sa si orice oepratiune cu bateria inclsuiv primitu de curent pt a porni se facea prin acele 2 fire cu sctiune de 6mm luate tot din dedeman parca, nu conteaza magazinu. Baterie noua, probleme si cu aia, verificari rasverificari. In fine pur si simplu nu gaseam problema de ce tot murea bateria dar incarcare era. Intre timp am pus jucaria la vanzare cu moralul la pamant. Am schimbat clasa, din maxiscuter in enduro touring si am tras pe dreapta majestyul. Cat a stat la vanzare o data la 2 saptamani schimbam bateria de pe el(doar aveam 2, iar una idn ele statea la incarcat, cealalta pe scuter sa tina activa alarma) dadeam o cheie si mergea moro pana se incalzea. Intr-o zi calduroasa de vara descopar insfarsit problema lipsei de curent. Dupa un anumit timp, cand se incalzea nenorocitul de releu de incarcare pur si simpu nu mai incarca. Fenomenul nu se observa si trebuie monitorizat in timp, in mers continuu cu voltmetru. In fine fericit ca stiu ce are, am schimbat releul de incarcare de la donator, daca va aduceti aminte povestea de mai sus, iar noul propietar a cumparat maxiscuteru intr-o stare tehnica nu buna ci impecabila

 

concluzia 4, daca apar probleme cu bateria, e posibil sa fie pe duca releul de incarcare, mai putin probabil generatorul, cel mai bine trebuie monitorizat in mers in timp fluctuatile de voltaj daca exista. aaaaaaa un releu de incarcare nou nu este deloc ieftin. Undeva la 200-250 euro.

 

Toata lumea spune ca incap 2 casti sub sa. Daca sunteti caposi, ca si mine, o casca XL incape cu foarte mult greu si numai intr-o pozitie anume. O casca de cros nu incape nici in ruptu capului. In rest spatiu de depozitare e suficient si destul prin cele 2 compartimente din fata. Daca mai aveti si top case e deja lux.

 

Mi-a placut la nebunie culoarea alba de pe intrumentele de bord. Mi-a placut ca are termometru, pacat ca arata ceasu si termometru exterior in acelasi timp. Mi-a placut la nebunie ledurile de pe spate de la poziti/frana. Mi-a placut cum a fost proiectat sa porneasc motoru, iar apoi sa porneasca farurile. In schimb daca trebuia sa schimbi becurile... iti venea sa invoci toti sfintii si pamatufurile din lume. Ca tot veni vb de sfinti si pamatuf, inginerii de la yamaha ar trebui inchisi intr-o camera si daca nu reusesc sa ajunga la motor in 20 de minute sa fie torturati pe viata. E inadmisibil sa dureze aproape 3 ore operatiunea de dat jos si pus carene la loc ca sa poti umbla la motor.

 

Consum in oras chiar si 8. Consum afara la 90-110 cu pasager undeva sub 4,5. Consum la 120, 5,5.

 

Alta problema ce porbabil e comuna, la mai multe maxiscutere, dar mai ales la acest model. Am desfacut de nenumarate ori variatorul pt a curata rolele de praful de la ambreaj, Pur si simplu dupa cativa zeci de km se umple cu praf acolo si inceape dracovenea sa numai aibe acelasi demaraj si sa tremure la accelerare. Se rezolva prin curatare. Evident ca o data nu s-a strans dracovenia de surub de pe vibrochen la varaitor si la 160 la ora intr-o depasire s-a trezit sa se desfaca. Alt morcov in cuur. Am planat cum s-ar spune pana in primu sat unde dabea am gasit o tubulara de 24 ca sa strang piulita si sa ajung acasa. Zi fututa din nou, a nu stiu cata oara. Deci a avut o karma proasta si nu era de mine.

 

Pt oras mi se pare o jucaria cam mare. Nu puterea e mare ca defapt nu e chiar destula :) ci latimea ghidonului e cam mare. Dar o data strecurate oglinzile restu se pliaza fara preobleme.

 

In nici intr-un caz nu se poate scoate de pe asfalt. Orice drum de pamant sau pietruit vine cu dificultati. Carenele sunt atat de jos incat pur si simplu nu poti merge. De sarit borduri in oras nu are rost sa discutam, iar gropile mai mari chiar sunt o problema pt el. Suspenia spate nu se poate servisa si se repara prin inlocuire, care costa vreo 300 de euroi. Nu e deloc ieftin. Furca fata se serviseaza ca orice alta furca si e cat de cat inregula exceptand cursa infernal de mica.

 

In 15 mii de km cat am avut jucaria am inlocuit de 3 ori placute de frana pe fata si de 2 ori pe spate. Pur si simplu manca placutele. Asta probabil si pt ca nu la coborare in panta nu ai cum sa franezi cu motoru. L-am urcat pe toate drumurile inalte din romania, si i-am mai aratat niste dealuri si prin serbia. Pur si simplu nu e facut pt touring. Orice american care sustine pe forum ca e utilaju perfect de touring, las face idiot, dar probabil omul are dreptate. La el in stat nu exista pante si rampe. Deci daca nu vrei sa urci si sa cobori munti cu el e perfect. Deci fara serpentine

 

concluzia 5, nu este deloc un maxiscuter cu care sa te poti plimba pe distante lungi. Lipsa franei de motor il face inutilizabil pe serpentine. Nu credeti reviewurile americane ca aia au numai drum drept.

 

Se poate face naveta zilnica cu el. Cu siguranta. Ii place afara din oras la 5 mii de ture respectiv 104 km la ora. Fiind greu nu ii place aglomeraita din oras pt ca manca placutele de frana. Are o protectie la vant si ploaie mai mult decat decenta. Nu poti spune ca iti este frig nici macar la -5 grade iarna pe distante scurte.Genunchii sunt mai mult decat protejati de curentul de aer. Daca se foloseste un parbliz touring, acela are si o protectie de vant la maini. Altfel e un curent la maini destul de mare. Eu am 1,75 inaltime iar parblizu standard este cu vreo 4-5 cm mai scurt decat ar trebui sa fie ca sa nu iau aerul in freza. Deci pt cei mai inalti in nici un caz nu e o optiune, cel ptin afara din oras. Nici parblizu touring nu face minuni din pacate, desi e mai mare, are un alt unghi si defapt e la fel de inalt ca si cel original, deci nici un avantaj. Informatiile acestea nu le gasiti nici unde din pacate si se invata pe propria piele. Cand citesc de 1,90 pe majesty, ma apuca rasul, acum ca stiu despre ce e vb.

 

concluzia 6, pentru un incepator si pentru naveta zilnica si mers in oras este un utilaj superb care are limitarile lui cand vine vorba de excursii.

 

cateva pereri despre ciclistica. E un scuter pana la urma urmei, dar mai mare. Motorul de sub sa il transforma intrun "motor in haine de scuter" dar ciclistica il tine clar in categoria scuterelor. Orice incepator trebuie sa o ia treptat, scuter-maxiscuter, motor. Eu asa am facut si nu imi pare rau. Cine te vede din fata te considera motor si te saluta ca atare, cine te vede din spate sau lateral te vede scuter si considera ca atare. Din pacate romanii nu pricep conceptu de maxiscuter, desi sa te plimbi in oras cu un moto este un chin fata de un scuterel mai mare. Tot pt oras recomand cu caldura ca lumea sa isi ia daca isi permite ceva ce are ABS. Am blocat de cateva ori fata dar am reusit sa o redresez de fiecare data fara probleme, senzatia nu e placuta in schimb. Acum am ABS si e altceva in oras, mai ales pe marcajele ude.

 

As recomanda la cineva yamaha majesty 400 ? Nu cred, pt ca nu exista piata de revanzare dupa ce iti vine mic. Mai degraba as recomanda pt romania un burgman, se pare ca nu conteaza cat de prost sta tehnic tot itmpu exista un cumparator pt el.

Faptul ca am fost eu ghinionist si m-am lasat pacalit de vanzator si faptul ca am pierdut la toata afacerea aproape 2500 de euro pt 15 mii de km si 2 ani de folosire nu ma prea impulsioneaza sa recomand un maxiscuter vechi la cineva. Am reparat zeci de ore la el desi nu se intampla lucrul acesta daca stiam nr real de km. Din nou am invatat pe pielea mea ca un lucru vechi e un lucru vechi. Un lucru mai nou e mai nou, un lucru nou e un lucru nou. Reocmand la toata lumea care isi cumpara orice fel de maxiscuter sa fie realist in privinta kilometrilor, sa masoare daca poate compresia, sa observe urmele de uzura de pe capetii de ghidon, sa observe santurile din discurile de frana etc.

 

Am avut momente faine pe acest maxiscuter. Am vazut locuri care mi-au deschis apetitul sa imi iau ceva mai mare mai spre enduro-touring. Am invatat cu el incet incet pana mi-a ramas mic, a fost fain si nu regret ca am luat-o incet si am avut timp suficient sa inteleg ce imi doresc pe viitor. Dar orele petrecute reparandul, datile in care am ramas cu el in drum, faptul ca nu sti nici o data daca te intorci sau nu acasa il trimite direct in categoria de care apartine. Maxi scuter pt comuting in oras si spre oras de la o asezara periurbana.

 

Acest topic nu a fost creat cu scopul de a descredita maxiscuterul yamaha majesty 400. Acest topic e experienta mea neplacuta cu un majesty cu o gramada de km dati inapoi si cu un utilaj vechi. Aceleasi patanii le poate patii oricine si cu un burgman, dovada discutile de pe acel topic, dar si cu orice alt maxiscuter sau motor. Pana la urma e ca la loto atunci cand cumepri ceva second hand. Cate o data nu castiga nimeni. Estetic in continuare imi place la nebunie cum arata fata de burgman. Liniute nu am facut cu vreun comepetitor direct, doar m-am mai jucat cu cate unu de 150/250. 400 CC si 35 de caluti nu sunt de neglijat. Sunt convins ca orice maxiscuter nou, indiferent de ce sigla poarta este un utilaj superb. Toate fac acelasi lucru. Ca unu are 55 de litri si altu 58, sunt pareri total subiective. Ca unu fuge 180 si altu 178 din nou, neimportant. Pana la urma sunt motoare si scutere acolo in piata pentru fiecare. Pana la urma toti suntem indivizi si fiecarui individ ii place altceva. Problema ce o vad eu in romania este ca nu exista piata de revanzare si din pacate trebuie lua tin calcul valaorea de revanzare atunci cand cineva isi cumpara ceva. De asemenea sa nu uitam factorul exclusivitate : )

 

Inca o parere personala si inchei, in ultimu an, au aparut foarte multe maxiscutere in piata noastra. Nu e un lucru rau, dar nu exista cerere, deci preturile sunt foarte foarte mici. Din pacate exista in continuare intermediari care vor sa se imbogateasca rapid si sunt si propietari care nu isi adapteaza pretul conform cereri. Nu credeam ca nici o data ca imi va lua 7 luni sa vand un maxiscuter avand in vedere ca pe zi ce trece apar tot mai multe in oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cunosc persoane care nu dau 2 bani pe vitezane. Cunosc persoane care in ochii lori orice mototorist e donator de organe, fie el scuterist sau vitezanist, dar nu vad legatura comentului tau cu acest review care e gandit sa ii ajute in viitor pe cei care vor sa isi achizitioneze un maxiscuter sa citeasca niste reguli general valabile si sa se informeze din povestile altora. Acum 3 ani, mi-ar fi placut sa citesc asa o poveste pe forum, dar de regula toate reviewurile despre orice vrei sa iti cumperi sunt numai pozitive. Nici unde nu citesti parti negative despre nimic, sau daca citesti sunt prost documentate si nu au nimic de a face cu realitate si sunt bazate doar pe pareri personale nu pe argumente obiective.

 

Da, e plin netu de reviewuri, despre orice fel de produse, "platite", care sunt scrise mai mai sa iti cumperi produsu, ieri, nu azi, ca deja maine e tarziu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din principiu nu dau 2 bani pe maxiscooter.

Te bagi în seama aiurea, pasiunea pentru doua roti e diferita pentru fiecare, unii o simt pe motocicleta, maxiscuter alții pe scuter, cei ca tine probabil pe bicicleta.

 

On topic. Bun review. Mulțumim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,asta e valabil la orice lucru sh, chiar daca este mai nou sau mai vechi, uzura tot uzura este. Daca l-ai luat uzat si nici nu te pricepi la el, chiar ca-ti mananca viata, am patit-o si eu cu un scuter relativ nou, nezgariat,dar omorat pe interior... De aceea la actualul maxiscuter i-am schimbat tot motorul, cu roata cu tot cand a avut probleme, stiam ca daca-l repar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesanta descriere :peace: .

Legat de placute,ce foloseai de se duceau asa repede?

O explicatie ar fi ca are doar un singur disc(daca nu ma insel).

 

In trecut am avut multe scutere de 49 si doar unul singur de 250,de care am fost foarte multumit.

Pe viitor m-as intoarce la scuter,doar ca si al 2 lea utilaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fosta mea motocicleta avea an de fabricatie 1983, o clasica japoneza care arata superb. Un motor care suna bine, tragea bine, insa dupa o vreme am constatat ca consuma ceva ulei, printre altele dadea pe la airbox. Era de asteptat la o motocicleta veche si ieftina, cumparata doar pentru a-mi face damblaua de a invata sa merg pe moto in week-end, fiind departe de "microb", in sensul ca nu as face touring pe moto, prefer o masina in care sa nu te ploua, sa nu-ti vajaie capul si sa pornesti aeroterma atunci cand e frig afara. Privind la partea optimista a lucrurilor, am tras un furtunas de acvariu la lant si am confectionat un ungator automat gratuit. Cu consumul am privit iarasi partea cea buna, ulei mereu proaspat, fara a mai fi necesar schimbul. Chilipiruri nu prea exista, decat sa ai noroc, insa poti alege ceva adaptat nevoilor. Daca iti iei motocicleta pentru touring sau maxiscuter pentru folosinta zilnica in oras ar fi bine sa dai un ban si sa iei ceva mai bun. Can vrei doar o zbarnaitoare de week-end orice functioneaza e bun. Apoi electromotorul a intrat in scurt si de-abia mai pornea, asa ca am scos motocicleta la vanzare, nedorind sa-mi bat capul cu ea, pentru ca nu-mi placea prea tare stilul de ghidoane gen chopper. Am avut grija sa-i spun toate defectele cumparatorului, ulei, electromotor, membrana vacuum lipita cu epoxi bicomponent (tinea fara probleme si isi pastrase o flexibilitate acceptabila), l-am sfatuit sa vina cu un mecanic pentru ca eu nu mai reuseam s-o pornesc, bateria fiind si ea cam veche si la sfarsit de viata. Am pierdut peste o treime din pretul de vanzare, fara sa mai socotesc galeriile de admisie noi, o bobina sh, un manson acceleratie sh, cablu vitezometru, fise, lulele, bujii, etc, insa in ultimii doi ani piata moto a cazut mult, iar eu oricum m-am folosit timp de doi ani de motocicleta iar piesele bagate in ea au fost pasiunea incepatorului. Proprietarul actual a luat-o tot pentru plimbarele de duminica, sper sa se bucure si mai mult de ea, pentru mine a fost perfecta. Cel mai bine este sa iti adaptezi asteptarile la pretul cu care cumperi si sa cumperi in functie de asteptarile pe care le ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru review-ul obiectiv. Eu am detinut vreo 3 ani un Yamaha Majesty de 250cc din 2003 la care am scris un review de care am fost foarte multumit in privinta fiabilitatii, l-am luat la 41000 km si l-am dat la 64500 km fara sa umblu la motor in afara de transmisie unde am schimbat cureaua si rolele cu unele Dr. Pulley. Cum ai spus si tu, eu probabil am avut noroc. Am intentionat sa-mi cumpar un Majesty de 400 dupa ce l-am vandut pe cel de 250 dar parca am citit mai multe review-uri negative despre el decat despre Burgman-ul de 400, poate e si vorba de faptul ca mai multe persoane detin Burgman de 400. Intre timp mi-am achizitionat un Silverwing de 400 de care sunt actualmente multumit dupa aprtoximav 6500 facuti cu el din vara dar nu pot sa comentez in privinta fiabilitatii. Sper sa apara cat mai multe persoane care sa scrie reviw-uri despre utilajele pe care le detn ca sa avem cu totii de invatat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand vreau sa spun ca l-am folosit aproape zilnic in oras, iar wenduri la plimbari, mai lungi sau mai scurte. In prima iarna a stat vreo 2-4 saptamani pe tusa cat asteptam dupa piese pentru reparatii, iar in a doua iarna cred ca numai 2 saptamani cat era zapada pe jos. Cand folosesti zilnic un utilaj ai alte asteptari si se comporta altfel decat atunci cand il pornesti doar de 1-2 ori pe saptamana.
Zicea cineva ca cel mai bine e sa ai 2 utilaje. Am avut 5 luni atat maxiscuterul cat si noua achizitie. Chiar ma gandeam o perioada sa numai vand maxiscuteru. In tot acest timp am iesit cu maxiscuterul de vreo 2 ori in oras si cam atat. Pur si simplu noua jucarie era mult mai fun si avea ABS care cu niebunii astia din trafic e cam un "must have". Cu parere de rau pentru timpu si banii alocati maxiscuterului l-am tinut mai departe la vanzare si l-am dat pe un pret de nimic. Nu e placut sa tot faci schimb de baterii de 2 ori pe luna si sa tot iti bati capu cu ceva. Poate pentru cine are curte sau garaj e simplu, dar la bloc e chiar complicat. Cateodata mi dor in oras de el, dar la cele cateva dati pe an unde e mai util decat actualul motor nu e rentabil sa tin 2 utilaje, sa nu uitam de RCA.
Conteaza foarte mult de cate ori mergi la lucru pe satapamana si cat de departe e de casa acel lucru. Fiecare cu nevoile lui. Sunt aproape 4 ani decand numai folosesc masina in oras, dar astea sunt pareri de ale mele si nu prea au de a face cu majestyul.

revenind la review am carat pe el si in el, vrute si nevrute :) niciodata pe un motor nu va fi atata loc cat e in si pe maxiscuter. Avand si topcase si placa de topcase, am carat si lucuri voluminoase is mai grele si skiuri si scule si bagaje si orice. Am intalnit si oameni foarte nefdumeriti, cand am fost intr-un shrot sa imi cumpar un mecanism de trapa pt masina. Era foarte dezamagit vanzatorul ca nu am venit cu masina sa am cu ce cara acea trapa, dar cand i-am explicat ca am chingi la mine si ca nu e o problema a zis ceva de genu "in fine".

Interesanta descriere :peace: .
Legat de placute,ce foloseai de se duceau asa repede?
O explicatie ar fi ca are doar un singur disc(daca nu ma insel).


Greutatea lui e mare, vreo 220 de kile, inca 180 de kile eu si pasagera si aveam impreuna 400 de kile. Apai in oras sa toti hatzani 400 de kile la fiecare semafor, accelereaza, franeaza etc, nu e o placere pentru frane, toata energia se transforma in ceva, in cazu de fata in uzura : )
Din pacate modelul meu, fara ABS, are pe fata un singur disc. Posibil la cel cu 2 discuri franarea sa fie mai eficienta, iar uzura mai mica.
Marea problema pe serpentine e la coborare, deoarece pe serpentinele stranse viteza e prea mica sa mai stea cuplat motoru la roata si atunci se foloseste excesiv frana, lucru care nu se intampla la o transmisie fara CVT. In coborare poti tine motoru cuplat la roata pana pe la un minim de 40 la ora. Sub aceasta viteza se decupleaza motoru de la roata. Nu poti lua unele curbe pe serpentine decat cu maxim 20-30 la ora si atunci esti obligat sa folosesti frana.

ca tot vorbim de serpentine, la urcare pe transalpina cu pasager si bagaje cei 35 de cai si distributia lor sunt total insuficienti. Urci doar ca sa zici ca nu impingi utilajul. Puterea e prea mica datorita CVTului. Poate cu niste role dr puley, sau cum il cheama, lucururile sunt mai ok, dar cu transmisia originala e cam aiurea. As fi curios pe un burgman de 600 executiv cum o fi treaba asta cu urcatu si coboratu pe serpentine, dar costa prea mult ca sa imi pot satisface curiozitatea : )

Ps: am schimbat 2 cauciucuri pe spate in 14 mii de km pe langa cel cu care o venit utilajul

Cel mai bine este sa iti adaptezi asteptarile la pretul cu care cumperi si sa cumperi in functie de asteptarile pe care le ai.


Piata moto in 2011/12 era altceva decat e acum. Oferta la maxi scutere era aproape inexistenta. Am dat la vremea acea 2300 de euro ca sa am majestiul inmatriculat in parcare. Avea vreo 7-8 anisori doar, chiar aveam asteptari foarte mari de la el. La final dupa toate calculele, pe mine m-a costat efectiv 130 de lei fiecare 100 de km parcursa cu el. Nu este rentabil deloc. Poate daca faceam mai multi km era rentabil. Daca nu schimbam fiecare chichita la el, si cum lipsea ceva inlocuiam, chiar cu piesa originala, probabil ca nu ma costa atata. Cand am constatat lipsa compresiei, daca il scoteam la vanzare si nu ma chinuiam cu reparatile, din nou, nu as fi pierdut mare lucru, poate si scriam un review numai despre partile bune : ) Exemplu: 1 surub de la cutia de plastic de la cutia de transmisie, cu 10 cleme de metal pentru carene au costat aproape 50 de lei. E clar ca vina e la mine pentru ca sunt mult prea meticulos. Sunt convins ca noul propietar nu va fi nevoit sa desfaca o data toate plasticele ca sa ajunga la motor, dar eu nu am avut acest noroc.

Editat de cooldeep
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea scuterul e facut doar pentru oras si sa fie pana in 250 cm3.

Ce sare dupa,nu prea mai renteaza pentru ca are consum asemanator sau poate chiar mai mare decat al unui motor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea scuterul e facut doar pentru oras si sa fie pana in 250 cm3.

Ce sare dupa,nu prea mai renteaza pentru ca are consum asemanator sau poate chiar mai mare decat al unui motor...

 

Da, sunt si eu de acord ca 250 e ok pentru oras, 400 e prea mare. Dar din alte considerente. POATE ca e mai ridicat consumul la un 400 (fata de unele motociclete) dar daca adaugi aspectul utilitar si factorul FUN balanta se mai echilibreaza nitel.

 

Sa nu uitam insa, ca toate cele de mai sus sunt raportate la cerinte / asteptari / necesitati PERSONALE.

Calarind acelasi maxi ca si @cooldeep, si, desi am avut si eu un istoric destul de tumultos (financiar) dupa achizitie, in unele puncte nu prea sunt de acord cu dansul.

Am avut placerea sa il cunosc personal pe acest user si mi s-a parut un om echilibrat si coerent in ce face si ce spune. Totusi, cum spuneam, in unele puncte nu sunt de aceiasi parere.

 

Pe scurt eu nu sunt INCA deloc dezamgit de Yamaha Majesty 400, ba chiar imi place foarte mult (trebuie spus ca nu am cu ce sa il compar, e primul maxi pe care il detin). Nici macar nu pot face comparatie cu un altul pentru ca, in afara de 2 Burg-uri de 400 (pe distante FOARTE scurte) nu am calarit alt utilaj. Iar diferenta aia de care vorbeste toata lumea nu am simtit-o. O fi o combinatie intre nesimtirea (nestiinta) mea, lipsa efectiva a diferentei si perioada prea scurta de testare. Nu stiu, dar, pentru moment, nu as renunta la Yamaha. In viitor, avand in vedere si noua achizitie, om mai vedea...

 

Stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu detin un scuter yamaha majesty de 250.mentionez ca 2 ani nu am umblat la motor acum la 50 000 de km trebuie sa schimb lantu de distributie si o patina, vreu sa zic ca sant foarte multumit de el azi am demontat motoru si astept sa vina lantu ,sper sa nu mai amprobleme cu el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu detin un scuter yamaha majesty de 250.mentionez ca 2 ani nu am umblat la motor acum la 50 000 de km trebuie sa schimb lantu de distributie si o patina, vreu sa zic ca sant foarte multumit de el azi am demontat motoru si astept sa vina lantu ,sper sa nu mai amprobleme cu el

nu uita sa verifici si jocu la supape cu ocazia aceasta:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Foarte bun review-ul tau. Eu sunt in cautarea unui maxi si ma gandeam si la majesty de 400cmc desi intr-un final ma intereseaza doar Honda Forza de 250 cmc. Ca o paranteza mi se pare ca a merge constant cu un maxi de 400cmc cu peste 120km/h duce la o uzura prematura a motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde la ce turatie sta motorul,daca esti singur sau cu pasager si bagaje, daca esti la vale sau la deal, setarile de la transmisie...Era cineva pe forum cu un burg400 care la 140 constant s-a topic nu stiu ce...Desi mi se pare de bun simt sa-ti dai seama ca esti aproape in blana, el are o vechime de xx ani...

Eu la al meu de 250 pe autostrada la 120 constant am vazut temperatura crescand in bord, radiatorul a pornit, am redus viteza si s-a rezolvat totul, daca mai mergeam asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde la ce turatie sta motorul,daca esti singur sau cu pasager si bagaje, daca esti la vale sau la deal, setarile de la transmisie...Era cineva pe forum cu un burg400 care la 140 constant s-a topic nu stiu ce...Desi mi se pare de bun simt sa-ti dai seama ca esti aproape in blana, el are o vechime de xx ani...

Eu la al meu de 250 pe autostrada la 120 constant am vazut temperatura crescand in bord, radiatorul a pornit, am redus viteza si s-a rezolvat totul, daca mai mergeam asa...

...sa nu ai circuitul de racire obturat pe undeva,nu-i normal in mers sa porneasca vent. de racire,verifica nivelul de lichid,la 250-ul meu(Madison) nu s-a-ncins niciodata sa-mi porneasca vent. in mers, afara(in oras e alta poveste)...zic si eu! Numai bine si "La multi ani!"

 

la 6 mii de ture la 120 majesty 400 nu are nici o problema cu uzura motorului, consuma doar mai mult carburant in rest, galagie in casca :)

..corect! La multi ani!

Editat de Maximo74
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu la al meu de 250 pe autostrada la 120 constant am vazut temperatura crescand in bord, radiatorul a pornit, am redus viteza si s-a rezolvat totul, daca mai mergeam asa...

Cam dubios.

Eu am avut un Kymco de 250 si l-am tinut o data la 145 km/h pe o distanta de 100 km si acul de la apa statea sub jumatate.

Ce ulei ai in ea?

Antigelul e de calitate si de concentratia care trebuie?

Carburatia e pusa bine la punct?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce scuter de 250 ai avut care sa prinda 145 pe o distanta de 100 km?

Mie mi-a pornit in mers ventilatorul de mai multe ori vara, aproape mereu...Am folosit mai multe tipuri de ulei,antigel ok, bujii schimbate, n-am stiut ca este o problema asta...Inseamna ca am pus prea mult antigel si prea putina apa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 6 years later...

Salut, am cumparat recent un Yamaha Majesty 400 an 2009 si sincer sunt uimit de motor ce bine merge si trage. Am mers  cu 167km/h viteza maxima dar la 120km/h ii place cel mai mult adica toarce ca si o pisica. Nu consuma ulei este stabil pe drum si consumul de carburant este in functie de cum ii dai. Sincer mi-ar placea ceva maxiscooter de 500cc ca are cu 10cp mai multi si ajuta mult la plecare si depasiri (cobarand de la Honda hornet 600 98cp). Prietenul meu care este si el posesor de Kymco Downtown 300i este mai mult decât multumit si tot asa ca si mine vine de la Yamaha FZ6 S2 si este mult mai multumit de maxiscooter decat de motocicleta, dar fiecare isi alege motorul in functie de mai multe aspecte si unde circula cel mai des cu el dar pt oras este cel mai bun un maxiscooter. Ce ma interesează  el mai mult si ma poate ajuta cine deține un Majesty 400 ce role foloseste si ce culoare de arculete/arc la ambreaj /sabot de viteza. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 4/26/2021 at 3:42 PM, frigider said:

scuterele nu e motociclete.

Cu gandirea asta probabil nici Priusul sau Rav4 hybrid nu sunt masini... Ar mai fi si niste Lexusuri de bagatbin discutie.

Am mai intalnit chiar zilele trecute un grup de "motociclcisti" in benzinarie, dupa nr de inmatriculare tocmai venisera de pe niste serpentine si curbe. Din 8, 6 aveau chicken stripesurile de 4 degete ... Dar avea k1600, avea, aia e motocicleta...

 

 

On 4/26/2021 at 2:32 PM, Johnny_walker said:

...ma interesează  el mai mult si ma poate ajuta cine deține un Majesty 400 ce role foloseste si ce culoare de arculete/arc la ambreaj /sabot de viteza. 

Imi aduc aminte ca am cautat info, am ramas cu cautatl 😁 Erau pe gramaje si parca erau unii de modificau, pt cai care le faceau mai usoare, le luau pur si simplu la burghiu. Erau ceva bani de investit pt diferente minore, asa ca n am mai facut nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...