Jump to content

BIBANU CZ

Membru
  • Content Count

    117
  • Joined

  • Last visited

About BIBANU CZ

  • Rank
    Incepator

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nicaieri si pretutindeni
  • Carnet moto din
    1996
  • Motocicleta
    JAWA
  • Numar Moto
    GJ90BIB
  • Club
    LIPSA

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    CZ
  • Interests
    comunistele

Recent Profile Visitors

285 profile views
  1. Janta spate e in stare buna. Astazi i-am reparat si filetul bujiei. Urmeaza sa comand un CDI. Daca o pun la punct o vand cu 550-600 de euro cat sa imi scot banii. daca mai apar alte probleme o vand completa cu 350 de euro si zic asta e... Daca o dezmembrez raman cu f multe piese prin garaj si chiar nu mai am loc, poate daca ar fi cerere ptr mai multe piese. Ramane de vazut!
  2. Numai mecanici in devenire in ultimul timp, tara plina de fiare reparate pe genunchi, vandute ca impecabile. E normala treaba aia!
  3. Salutari. Am de ceva timp o Viroaga de 125 nefunctionala dar completa si inmatriculata. Nu da scanteie si are filetul unei bujii rupt. Desi initial am luat-o cu ideea de a repara-o acum ma gandesc sa renunt, mai ales ca mai am 2 motociclete in garaj. As dezmembra-o daca ar fi careva interesat de mai multe piese. Detalii pe pm.
  4. piese de jawa 350-638 mai aduce cineva? as vrea un set de segmenti de 60 mm si un pinion de vit.I.
  5. BIBANU CZ

    CZ

    SALUT! Ne.am intalnit azi pe european si v.am salutat,eram cu o Dacia veche! Merge-merge CZ.ul!
  6. Intrebare pentru cunoscatori: ce putem face (mod simplu,nu reinstalari sau hacuieli)ca sa functioneze in continuare Chrome inclusiv atasamentul de poze pe W XP?La mine a clacat iremediabil si nu am chef sa instalez sau sa cumpar alt PC.
  7. Uuuu. Nasol. Sanatate.
  8. Ie scumpe astea! Filtrele le gasiti in multe alte locuri mai 'eftine! de exemplu Hiflo HFA3615 69 lei. il gasesti la motodiscount cu 64 de lei! Ai dracu astia de pun adaos 90% !!! http://motodiscount.ro/HFA3615_Filtru_de_aer Si mai sunt exemple! Over and out! Capac Kawasaki OEM 900 de lei?!? Ala costa maxim 140 de euro la reprezentanta!
  9. BIBANU CZ

    CZ

    Ivane,asta nu-i CZul tau din tinerete?
  10. BIBANU CZ

    CZ

    Momoase jucarelele astea vechi! Sa le stapaniti sanatosi!
  11. Aşa... Am citit şi păreri avizate, şi mai puţin avizate. Nimeni însă nu judecă la obiect. Comparaţie la obiect. C-ar fi că repara, că a avut că i se pare.... poveşti! TU vrei o "comunistă", că ţi se pare o motocicletă "de buget". Din start, pot să-ţi spun că te înşeli. Costurile sunt comparabile cu cele impuse de mărci "capitaliste". Lanţurile de tracţiune, ambreiajele, anvelopele, uleiurile... doar cîteva din consumabile cele mai uzuale. CÎt despre piese interne, pe lîngă faptul că, costurile sunt comparabile, mai intervine şi realitatea dificultăţii procurării lor. Încep să dispară. Iar ce se mai găseşte, sunt de o calitate discutabilă, tip asiatică. Ca şi motociclete, amândouă sunt din categoria de-toate-ştie, la vremea lor erau şi "commuter", şi "touring", şi "enduro". Fără a excela la un capitol distinct, dar achitându-se cu brio de oricare. Ca şi construcţie, sunt mai gândite, mai elaborate, faţă de suratele ruseşti. Sau de orice fel mai estice. Deşi TS-ul e replica cehă la Jupiterul rusesc, e superioară prin soluţiile tehnice, dar nu neapărat mai bună. DImpotrivă. Se aplică regula "simplu şi eficient". Pe părţi constructive vorbind, cadrul mai puţin contează deoarece nu vei pune ataş (cred eu. În acest caz, dacă într-un viitor vei vrea aşa eva, orientează-te de pe acum la un IJ Planeta sau direct la boxerele de 650). Roţile sunt la ambele pe 3,25 x 18, mulţumită economiei de la vremea respectivă. La TS au fost gândite interschimbabile, din acelaşi principiu. Însă, aci vine diferenţa: ETZ are frână cu disc pe faţă, una din diferenţele care constituie un argument în favoarea. (sper că acest model l-ai găsit tu). Furca de pe faţă, ca şi suspensie, e asemănătoare. Şaua e mai joasă şi mai lată la TS, dar... de fapt şi ETZ e cam la fel de înalt. Şaua e ceva mai subţire. Nu notabil. Restul instalaţia electrică, nu face nici o diferenţă. Frânele, cum am zis, tambur pe faţă la TS. Cu saboţi dubli. Avantaj, nu prea face mare diferenţă. Iar dacă se udă.... Ei, de aici începe criteriul vital care face diferenţa: motorul. TS-ul ? o praştie de motor. Cutia de viteze e foarte greu de servisat, deşi nu imposibil. Lasă deoparte legendele cu "am mers cu 40 într-a'ntîia" că nu te ajută cu nimic. N-o să fii jmekerul satului turând motorul pe uliţe. Asta era prin anii 90 devreme, cine avea orice, inclusiv Mobra, era. Acum, nu. Are rapoarte mici, atinge viteze superioare pentru categoria ei, însă treaba asta combinată cu ciclistica discutabilă, nu e tocmai un avantaj. Motorul... belea mare cu el. Poate ai noroc să nimereşti unul bun întreţinut, care să te ţină şi pe tine cât vei merge cu ea. Însă poţi la fel de bine să nimereşti unul rîşcîit gata, să fi mers fără sau foarte puţin ulei, şi... din construcţie, ambielajul TS-ului are un rulment central prins între doi semicuzineţi. Însă, distanţa între cuzinet şi "şuncile" ambielajului e foarte mică, nu ajunge mult ulei la el şi... se gripează. Şi pocneşte. Şi motorul se înţepeneşte din senin, brusc şi aşa deodată. Şi ţapăn. Şi mai ai şi 100 km/h. Şi........... (deşi unii m-ar contrazice aici, ar zice că ajunge, suficient. Mie mise pare distanţa foarte mică să ajungă particula de ulei în suspensie pînă acolo. Particula tinde să adere la ce găseşte mai aproape. Pe şunci. Mulţumită forţei centrifuge, particula zboară spre exterior. Şi vei găsi ambielajul foarte uns, numai rulmentul ăla nu... rulment care se roteşte cu viteze destul de mari, cam pe uscat... se albăstreşte, adică se supraîncălzerşte, şi...) E foarte pretenţios la ovalizarea cilindrilor, la fel şi la păsuirea segmenţilor. Dar cel mai mult, e mofturos la bujii. Personal nu îmi explic de ce. Probabil din cauza raportului de comprimare. Şi cel mai mult şi cel mai mult, e bicilindric. Cu necazurile de rigoare. La refacerea ambielajului trebuie recentrat şi repoziţionat perfect, şi ca bătaie, şi la 180 grade. Mai bine unul nou. Şi costă peste 100 euro. Şi la bolţul pistonului are ace. Dacă ai scăpat vreunul în motor, bravo Costică acu' crapă-l iar, că nu îl vrei luat p sus în funcţionare şi înfipt pe undeva să pocneşti ba vreun piston, ba să fărâmi segmenţi, ba să faci tranşee pe cilindru... că io am păţit. Am zis că sunt toate... şi iaca nu erau. Şi dacă ai dezechilibre între pistoane, care trebuie cântărite să fie perfect egale. Şi... distracţia maximă: punctul de aprindere. Platinile trebuie reglate independent şi excelent. Lucru foarte dificil şi foarte variabil. Deşi, mai nou. asta se rezolvă facil, excepţional şi durabil, cu aprindere Gotronic cu senzori. Urcă mai mult în ture, mulţumită dispariţiei "zbor de platină" (la ture mari, platina nu mai are timp să închidă), iar scânteia e mai puternică. Senzorii sunt ficşi, bucşa e semi. Totuşi, asta nu elimină celelalte dezavantaje. Are alternator la 12 volţi, însă... necesită cărbuni buni şi rotor perfect centrat. Care este întotdeauna, dificil de obţiut. Sistemul de fixare e slăbuţ din construcţie. Plus că e "arşicios", se întrerupe, iar rebobinarea lui se rezolvă cu .. unul nou. Care costă 45 de euro. Şi care e la fel de arşicios. (Probabil aceiaşi cooperativă Genunchiul din Garaj SA acţionar principal vodka, le confecţionează şi pe cele de Ural/Dnepr, că suferă de aceiaşi boală). Transmisia primară între ambielaj şi ambreiaj se face prin lanţ. Care necesită schimbat mai des. Faţă de cel de IJ, se întinde într-o veselie. Un lucru bun, are ambreiaj semiautomat. Adică la manetă tras doar la plecare şi oprire. Iar în mers, când vei trage de schimbător, va debreia automat. Mă rog, replica la Jupiter, am spus. Dacă eşti destul de finuţ la gambă, pleci de pe loc din schimbător. Avantaj dacă se rupe cablul de ambreiaj fiind plecat la mamadracu. De parcă un cablu de rezervă în trusa de scule ocupă mult loc. Plus că e universal, îl poţi folosi şi la frână. A, şi evacuarea.... un coşmar. Se aude inconfundabil, dar asta nu te ajută cînd vine vorba de curăţarea ei. Dacă nimereşti sitele în stare bună, e bine; dacă nu..... că nici nu prea se mai găsesc de cumpărat - aviz amatorilor! ETZ-ul....e, aici vorbim de motocicletă. În primul rînd motorul e monocilindric. Ambielajul e singur acolo, n trebuie să dea socoteală lu' frati-su cum merge. Indiferent de greutatea pistonului, un singur cilindru, care are aripile de răcire imeeeeense, se răceşte aproape la fel de bine ca la răcirea forţată. Un singur carburator care dozează amestec într-un singur cilindru (deşi şi TS-ul are carburator bun, Jikovul. Dozează bine, scoate raport consum/eficienţă mai bun ca K6x-ul). Transmisia e tot pe lanţ, dar paremi-se că am văzut kituri de conversie la transmisie prin pinioane. Ori că erau de Jupiter, ori de vreo chinezărie, nu mai ştiu... Per ansamblu, există riscul ca de TS să te saturi repere, dar pe ETZ să-l păstrezi o viaţă, chiar dacă între timp îţi ma iei şi altceva. Ar mai fi nişte idei, dar mă duc să-mi termin răciturile. Succes şi să ne spui ce ţi-ai luat.
  12. La bucata nu va reusi sa vanda nici jumatate din ea,nu se cauta piese cehesti,asa ca poate intreaga isi va gasi un stapan care s-o plimbe macar pe coclauri,daca nu se gasesc acte. Bafta!
×
×
  • Create New...