Angi Postat Iunie 9, 2007 Share Postat Iunie 9, 2007 dakarul-l folosesc cel mai mult la distante lungi pana o sa pot sa am un 12 GSA.Transalpul este folosit zilnic prin oras,maidan.santier,cumparaturi etc. In locul tau as folosi TA la distante lungi si Dakar-ul pentru restul. Motorul TA-ului mi se pare mult mai potrivit pentru touring. Motorul 2 in V este mult mai "rafinat" comparativ cu monociclindru. Cred ca se preteaza mai bine la touring. Despre confort, eu n-am avut TA dar am auzit ca are saua mai confortabila, comparativ cu GS-ul 650 (tu trebuie sa stii mai bine ). Dakar-ul este perfect pentru oras, maidan, santier, cumparaturi etc. Din punctul meu de vedere, le-ai cam incurcat. Schimba rolurile si n-o sa-ti para rau..........parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sabyn23 Postat Iunie 9, 2007 Share Postat Iunie 9, 2007 (editat) @ Barbarossa: Michelin Anakee. The best. Nu o spun eu. Cauta pe net referinte despre ele si ai sa vezi. Sunt perfecte pentru genul acesta de motor. Din experientza personala, cea mai mare incantare mi-au adus-o pe ploaie. Au o aderenta pe astfalt ud de nu-ti vine sa crezi. Am mers vara trecuta 4-5 ore in continuu pe ploaie pe serpentine cu urcusuri si coborasuri, pe traseul Toplitza-Cheile Bicazului-Tusnad-Intorsura Buzaului-Siriu-Sarata Monteoru. E incredibil ce senzatie de sigurantza iti dau pe asfalt ud, cand pericolul de a lua o cazatura este destul de mare daca nu vrei sa mergi ca melcul. Si inca ceva: e drept ca era destul de nou cauciucul cand l-am luat (cca 5000 km), dar am mai facut eu inaca vreo 9000 si nu s-a tocit prea mult. Lucrul acesta numai la Michelin anakee se intampla: aderentza buna si totusi durata de viatza indelungata. Au compozitzie duala: cauciuc mai dur si mai rezistent pe banda centrala si mai moale si mai aderent pe laterale. Iar desenul parca e facut perfect pentru a arunca apa de sub rotzi. Singurul impediment e pretzul, dar calitatea il intrece. Iata si cateva poze din plimbarea cu pricina. Editat Iunie 9, 2007 de sabyn23 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dijmarescu Postat Iunie 10, 2007 Share Postat Iunie 10, 2007 Din punctul meu de vedere, le-ai cam incurcat. Schimba rolurile si n-o sa-ti para rau..........parerea mea Nu,nu le-am incurcat deloc nu stiu daca vrei sa aflii insa pot sa-ti dau pro si con-urile ambelor moto Dakar-consum mult mai bun Viteza superioara la rpm mai mici decat TA(mentionez ca TA este de 600cc) suspensie superioara(ohlins in spate si progressive Wunderlich fata) comfort mult mai bun la viteze mari(mult mai inalta cu scaun modificat) Posibilitatea de a atasa bagaje este extraordinara(aluminiu si waterproof) Alternatorul scoate 400w(Vesta elecrica,manere incalzite,PIAA .GPS,Ipod,) Centerstand(F. important in opinia mea) Piese gasite in toata lumea Suport pe internet superior Protectie la vant mai buna(windscreen modificat) Frane superioare la autostrada(ABS) TransalpMai agila in trafic(schimbat pinionul fata-1 dinte) Nu ma intereseaza deloc de revizii(ulei si valve-atat) Nu cred ca-s lua o motocicleta cu 100000 km la drum lung(motor original) Mai afectionat de TA Am asteptat 20 de ani sa pun mana pe TA si vreau a recupera conducand zilnic Fun factor Nu vreau sa repet pe altii insa sant multe asemanari insa si diferentze Totul se reduce la preferintele individului banuiesc Sanatate si numa bine M-ai ,,confuzat'' suficient. Bag sama ca Transalpul,la tine, e pe post de moped,sau magar... .Eu ma asteptam sa spui despre Transalp ca-i o motoreta rafinata,numai pentru cunoscatori,bla,bla... Exceptand costurile,e cam mare diferenta intre Dakar si Transalp? Cam multe motoare pentru a acoperi partea de enduro-touring.Daca te-ar fi pasionat si vitezistele,inca trei si tot asa... E adevarat daca as avea bani...inca 30 motociclete Asa-i si-n viata cu femeile... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
belea Postat Iunie 10, 2007 Share Postat Iunie 10, 2007 De ce am ales eu TA-ul? : 1. pentru ca nu am avut bani de ktm 990 2. pentru ca nu imi permit sa-mi cumpar 3 motociclete cum imi doresc ( ktm 990, BMW K1200R, Honda CRF 450X , cam 35 000E total) 3. pentru ca vreau sa ma blimb cit mai mult in loc sa stau sa repar 4.pentru ca am vrut un motor si de oras si de drum lung si de drum off (desi pt oras e putin cam mare, pt. drum lung viteza insuficienta mai ales pe autostrada, iar pt off trebuie sa fi mai blind cu ea mai ales ca e cam grea, dar merge la easy enduro) 5. pentru ca am mai avut si nu-mi place sa schimb modelele( sint adeptul teoriei ca trebuie sa ajungi sa-ti cunosti motoru pina faci corp comun cu el, si ma refer aici la greutate la centru de greutate, la aderenta, la virare, la accelerare, la frinare,la inclinare si alte amanunte importante.Nu spun ca fiecare motor se conduce in alt fel sau ca daca te urci pe alt motor nu te descurci, dar este ideal sa te cunosti cit mai bine cu calul. 6.pentru ca am incredere in Honda 7. pentru ca e frumoasa revin ce cauciucuri sa-mi iau??? Numai tu poti afla. Asa cum este si la motoare nu vei gasi cauciucurile ideale pentru toate suprafetele.Cam fiecare firma are 3-4 modele la capitolul On/Off ,cu aderenta mai mare pe asfalt sau cu aderenta mai mare pe Off. Acum in functie de ce trasee ai tu adica cit de mult mergi asfalt sau Off iti alegi cauciucu. Solutia ideala e sa-ti mai iei o pereche de roti .In ce priveste firmele nu stiu, Michellin, Metzler, Bridgestone, Pirelli cred ca nu sint diferente asa de mari incit sa le simti ,doar daca conduci motocicleta la posibilitatile ei extreme, altfel sint convins ca toate se comporta aproape la fel pina la limita extrema iar daca una are ceva in plus peste aceasta limita depinde de tine sa o poti exploata.Dar sa stii ca daca prinzi nisip, ulei, ciini storciti, balegi, peturi si altele toate se comporta la fel.Te am lamurit de te-am aburit. Hai cu succes la cumparare. Am zis si io, n-am dat cu paru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 11, 2007 Share Postat Iunie 11, 2007 Eu imi cumpar Transalp pentru ca a fost dragoste la prima vedere. Prima oara cand am vazut-o mi-a placut enorm, dupa ce am probat-o a fost si mai si. Intotdeauna am fost incantat de Varadero, dar inca nu am bani sa-mi permit una si nici nu stiu inca daca as putea sa ma descurc cu asa o "vaca". As putea sa fac credit sa-mi iau un Suzuki V-Strom nou nout de la magazin, dar nu vreau motocicleta noua, si nici nu vreau sa am pe cap o rata asa de mare deocamdata... Pentru banii pe care o sa-i dau pe ea, 2250euri, eu zic ca Transalpul merita si aplauze.. Tinand cont ca mai am o capra acasa, initial mi-as fi dorit ceva gen Suzuki Bandit de 600, imi place mult modelul, dar totusi sentimentul off-road primeaza... (sunet, cuplu, suspensie, comoditate) si tot ce mai tine de enduro-touring. Imi place sa merg mult, zi de zi, daca se poate nu ma deplasez nicaieri cu altceva, indiferent de vreme sau pararea nevestei. So, will have Transalp for sure. Friday. This friday! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Iunie 12, 2007 Share Postat Iunie 12, 2007 Dakar-consum mult mai bun Viteza superioara la rpm mai mici decat TA(mentionez ca TA este de 600cc) suspensie superioara(ohlins in spate si progressive Wunderlich fata) comfort mult mai bun la viteze mari(mult mai inalta cu scaun modificat) Posibilitatea de a atasa bagaje este extraordinara(aluminiu si waterproof) Alternatorul scoate 400w(Vesta elecrica,manere incalzite,PIAA .GPS,Ipod,) Centerstand(F. important in opinia mea) Piese gasite in toata lumea Suport pe internet superior Protectie la vant mai buna(windscreen modificat) Frane superioare la autostrada(ABS) TransalpMai agila in trafic(schimbat pinionul fata-1 dinte) Nu ma intereseaza deloc de revizii(ulei si valve-atat) Nu cred ca-s lua o motocicleta cu 100000 km la drum lung(motor original) Mai afectionat de TA Am asteptat 20 de ani sa pun mana pe TA si vreau a recupera conducand zilnic Fun factor Nu vreau sa repet pe altii insa sant multe asemanari insa si diferentze Totul se reduce la preferintele individului banuiesc -Da, consuma mai putin........injectie -Aici tine doar de alegerea foaie-pinion -De suspensie nu stiu.......n-am avut TA -Nu cred ca daca-i mai inalta e si mai confortabila la viteze mari -Posibilitatea de a atasa bagaje de orice fel exista la aproape orice moto. -Nu te contrazic la faza cu alternatorul.........nu stiu cat scoate TA -Dakar-ul nu vine cu cric central.......nici TA.......e o optiune la ambele -Nu te contrazic -Nici la asta nu te contrazic -Protectia la vant se poate si la TA -ABS-ul face toti banii -E ciudat ca un TA sa fie mai agil in trafic.......fata de dakar.......chiar si cu pinionul schimbat.......in trafic nu tine de demaraj, tine de manevrabilitate. -Si la bmw se poate -Aici iti dau dreptate - -20 de ani?.......... -La care te referi?.......cred ca la Dakar -Asa e -Corect! Concluzie: in cazul tau se aplica.......ai perfecta dreptate. Eu credeam ca si TA e ceva mai nou........caz in care nu se mai aplica. Bafta si numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dijmarescu Postat Iunie 12, 2007 Share Postat Iunie 12, 2007 -20 de ani?.. ........ De prin 87 de cand vedeam prin magazinele specializate moto -E ciudat ca un TA sa fie mai agil in trafic.......fata de dakar.......chiar si cu pinionul schimbat.......in trafic nu tine de demaraj, tine de manevrabilitate. Radiusul de intoarcere mai mic la TA(suspensia mai lunga la Dakar -chopper effect)Demarajul ajuta enorm in trafic(scuze) Dakar-ul nu vine cu cric central.......nici TA.......e o optiune la ambele Corect insa SW MOTECH vinde unul pentru Dakar(Touratech Wunderlich etc) TA nu poate avea unul(model Nord-American) Tot la preferintzele individului se ajunge pan` la urma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mdm Postat Iunie 13, 2007 Share Postat Iunie 13, 2007 De laudat ,vad ca-l laudati voi ,asadar sa va spun ce minusuri ii vad eu. 1.Lipsa unei cutii in sase trepte. La a mea,am 100km/h la cca. 4.000 si un ,,piculet'' de rot/min. Pentru o viteza de croaziera ,,decenta'',de 150(sa zicem!) ,cred ca-i un pic supraturat motorul(am,inca,pasarele de rot/min,facand comparatii tampite cu auto!). La peste 5-6.000 de rot/min. sunt ceva mai perceptibile vibratiile (cele doua pistoane isi cer tributul); 2.Greutate mare pentru offroad,manevrari in scurt---dar asta-i un avantaj pentru touring; Alegerea unor cauciucuri bune,e mult mai importanta decat in cazul unui autoturism,la care iti mai este iertata prostia. Cam atat. Abia dupa ce voi avea posibilitatea de a merge si cu alte capre,voi putea sa fiu ceva mai obiectiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat Iunie 13, 2007 Share Postat Iunie 13, 2007 In sfarsit cineva a inceput topicu asta Poate ne adunam si noi ca nemtzalaii aia si facem o trupa . Pana una alta am si eu nevoie de ajutor, in spetza vreau sa mi fac un sistem de prindere coburi si as avea nevoie de cineva care are deja facaut/cumparat sa iau masurile . anyone? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat Iunie 14, 2007 Share Postat Iunie 14, 2007 Chiar nu e nimeni care sa aiba sistem de prindere coburi pe TA de la care sa pot lua masurile si sa mi fac unul?? Pls help Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clau_C Postat Iunie 14, 2007 Share Postat Iunie 14, 2007 Chiar nu e nimeni care sa aiba sistem de prindere coburi pe TA de la care sa pot lua masurile si sa mi fac unul?? Pls help Salut, ce intelegi prin coburi? Eu am suporti pentru cutii laterale Givi cu sitem de inchidere Mono-Key. Daca crezi ca te ajuta fac niste poze de detaliu week-end-ul asta si masuratori(desi pare complicat pentru ca sunt multe coltisoare da ne descurcam noi pana la urma) Uite si o poza (da un zoom!): Multa bafta si asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 15, 2007 Share Postat Iunie 15, 2007 Salut, ce intelegi prin coburi? Eu am suporti pentru cutii laterale Givi cu sitem de inchidere Mono-Key. Daca crezi ca te ajuta fac niste poze de detaliu week-end-ul asta si masuratori(desi pare complicat pentru ca sunt multe coltisoare da ne descurcam noi pana la urma) Uite si o poza (da un zoom!): Multa bafta si asfalt uscat am eu sistem de prindere coburi de-ala de gata, de fabrica... daca vrei sapt viitoare pot sa pun poze in detaliu si masuratori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Special K Postat Iunie 15, 2007 Share Postat Iunie 15, 2007 Salut! O intrebare din partea unui prieten proaspat posesor de TA (din '93): cum se poate intari telescopul fatza? El se gandea sa bage un distantier pe interior in capul arcului, eu am zis sa schimbe uleiul telescop cu un 15W. Astept pareri... Si inca ceva- da rateuri (backfireing) enervante in frana de motor, ce ar trebui verificat/reglat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mdm Postat Iunie 15, 2007 Share Postat Iunie 15, 2007 Trebuie sa-mi schimb kit-ul de lant(transalp 650cmc--n-am idee daca difera fata de cel de 600cmc). Am dus-o la reprezentanta Honda,unde mi-au adus un kit D.I.D,la 6mil. dar,care nu se potriveste ,avand un pic de joc pinionul mic,pe nu stiu ce ax... Solutia de la ei ar fi sa-mi iau unul original,care costa cca 8mil.si ceva. Deci,ati schimbat pana acum(ma refer in special la cei care au tot Transalpul de 650cmc) kit-ul de lant si de care ati pus(marca,cod...) Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clau_C Postat Iunie 15, 2007 Share Postat Iunie 15, 2007 (editat) Trebuie sa-mi schimb kit-ul de lant(transalp 650cmc--n-am idee daca difera fata de cel de 600cmc). Am dus-o la reprezentanta Honda,unde mi-au adus un kit D.I.D,la 6mil. dar,care nu se potriveste ,avand un pic de joc pinionul mic,pe nu stiu ce ax... Solutia de la ei ar fi sa-mi iau unul original,care costa cca 8mil.si ceva. Deci,ati schimbat pana acum(ma refer in special la cei care au tot Transalpul de 650cmc) kit-ul de lant si de care ati pus(marca,cod...) Multumesc. Salut prietene, Eu am TA de 600 asa ca te pot ajuta doar cu niste link-uri: Link-ul DID chains unde vezi exact ce lant i-ti trebuie comparativ cu ce ai tu acum: http://www.didchain.com/hondapage3.htm Si un link de pe Louis unde gasesti cam tot ce au ei pentru Transalp-ul tau: http://www.louis.de/_100d456e7cb6a31d1516b...ge=0&page=1 Atentie: eu am selectat TA 650 an fabricatie 2000-2003 daca e mai nou faci o noua cautare in Bike-databank. BTW vezi ca pe Louis e promotie la lantul DID (si care e lantul original utilizat de Honda) e cca 139.95 Euro. I-ti aduce ROMI33 de pe forum. Multa bafta si daca te mai pot ajuta cu ceva da un semn Editat Iunie 15, 2007 de Clau_C Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mdm Postat Iunie 15, 2007 Share Postat Iunie 15, 2007 Clau_C,iti multumesc. In cele din urma am vorbit cu Paulg ,de pe forum si, astept un pret,plus ca mi-l schimba daca nu-i bun.(mi s-a parut o tampenie sa nu se potriveasca cel de la D.I.D). N-am gasit pe forum ROMI33,este doar un ROM 13,dar nu i-am vazut anunturi ... Asfalt curat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_r5 Postat Iunie 15, 2007 Share Postat Iunie 15, 2007 Unde se poate schimba un kit de lant (trebuie data bascula jos ca nu are siguranta)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clau_C Postat Iunie 15, 2007 Share Postat Iunie 15, 2007 Clau_C,iti multumesc. In cele din urma am vorbit cu Paulg ,de pe forum si, astept un pret,plus ca mi-l schimba daca nu-i bun.(mi s-a parut o tampenie sa nu se potriveasca cel de la D.I.D). N-am gasit pe forum ROMI33,este doar un ROM 13,dar nu i-am vazut anunturi ... Asfalt curat! Salut, ai dreptate, m-am grabit cand am scris e intradevar ROMI3 si mai jos e link-ul. /index.php?showtopic=24540 Multa bafta cu lantul. P.S.: Am si eu o mica problema: Am lasat ghidonul din mana la cca 60-70 km/h pe drum drept pentru a-mi inchide un fermoar si ... surpriza, fata a intrat intr-un usor voblaj care s-a accentuat in 2-3 secunde ingrijorator de mult.Noroc ca am inhatat repede ghidonul Inca ceva, din fata batea vantul in rafale sa fie de la asta!? Cu pasager senzatia de nesiguranta a furcii fata e chiar mai pregnanta la franare. Am cerut niste sfaturi si mi s-a spus fie cauciuc, fie roata echilibrata, fie furca. Primul lucru o sa schimb uleiul in furca si o sa echilibrez roata fata (cauciucul e aproape nou, Metzeler Tourance). A mai patit careva la fel, are cineva idee de la ce apar aceste simptome ??? Ajutati-ma cu sfaturi va rog din experienta voastra. Multumesc anticipat si asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat Iunie 15, 2007 Share Postat Iunie 15, 2007 am eu sistem de prindere coburi de-ala de gata, de fabrica... daca vrei sapt viitoare pot sa pun poze in detaliu si masuratori. Multzam la amandoi. Astept pozele voastre si masuratorile....am gasit niste baieti in buc care sudeaza, indoaie si alte chestii de moto si voiam sa merg la ei cu un TA care le are deja puse sa le masoare. Dar e super si on line Bafta mare si asfalt uscat Unde se poate schimba un kit de lant (trebuie data bascula jos ca nu are siguranta)? Doru Tanga Motors 0744795822 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 15, 2007 Share Postat Iunie 15, 2007 pai azi am cumparat si eu motorul si m-am uitat cu atentie. coburile si topcase-ul sunt identice, merg amestecate, prinderea e la fel la toate cu un simplu click. o sa masor si sa pozez, dar nu stiu cum se poate face asa ceva de mana... macar ca idee este folositor cred. o sa pun poze intai si dupa aia daca te gandesti ca poti sa faci ceva iti dau si masurile. (tre sa cumpar o ruleta intai... ) In sfarsit mi-am luat transalpa pe care o astept de 3 luni si jumatate exact. este exact cea din pozele puse de mine mai devreme, aranjasem cu omul de mult timp. de la ora 15 azi am reusit sa fac 91km si am venit cu ea la munca. sta cuminte in parcare. am facut poze, dar am uitat aparatul acasa Le pun maine seara sau duminica, maine ma plimb! Trebuie sa-mi schimb kit-ul de lant(transalp 650cmc--n-am idee daca difera fata de cel de 600cmc). Am dus-o la reprezentanta Honda,unde mi-au adus un kit D.I.D,la 6mil. dar,care nu se potriveste ,avand un pic de joc pinionul mic,pe nu stiu ce ax... Solutia de la ei ar fi sa-mi iau unul original,care costa cca 8mil.si ceva. Deci,ati schimbat pana acum(ma refer in special la cei care au tot Transalpul de 650cmc) kit-ul de lant si de care ati pus(marca,cod...) Multumesc. am fost eu sa intreb azi intr-un magazin de lant de TA600 si ala m-a intrebat exact modelul si anul. S-ar putea sa conteze. Dar nu stiu 100% sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mdm Postat Iunie 16, 2007 Share Postat Iunie 16, 2007 Sa-ti stapanesti sanatos ,,vaca'' si,poze... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Barbarossa Postat Iunie 16, 2007 Autor Share Postat Iunie 16, 2007 Sunt cev poze si adresa baietilor care lucreaza in metal pt suprti, citi mai sus ca am atasat un zip cu tot ce trebuie. Ma bag si eu sa-mi fac fierarie pe ea. Profit de okazia de a va raspunde pentru a va lansa o invitatie in Xpeditie. Cititi aici: /index.php?showtopic=109361 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 16, 2007 Share Postat Iunie 16, 2007 poze cu vitzica mea: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clau_C Postat Iunie 16, 2007 Share Postat Iunie 16, 2007 poze cu vitzica mea: Bravos, sa ai grija cu ea, si de tine. E o motocicleta de incredere ! Atentie mare ca e grea, altfel foarte manevrabila, si din cate stiu eu ai un singur disc de frana pe fata. Poate avem ocazia sa o si ... udam! Asfalt uscat sa ai ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 18, 2007 Share Postat Iunie 18, 2007 Salut! Ca incepator in ale Transalpului am si eu cateva intrebari catre cei mai vechi in domeniu in leg cu utilizarea motocicletei: am facut cam 700km cu o medie de 5,3% din care 500 in afara si restul de frecus... afara mersul a fost permanent 110-130km/h si uneori reprize scurte de 140-150 (nu mai mult de 5-10 min). Peste tot cu pasager fara bagaje. E bun consumul? Apoi. Temperatura imi sta putin sub jumatatea scalei sau uneori putin peste jumatate... e bine? Habar nu am, DR-ul era racit cu aer si nu avea nici un fel de indicator (nici bec de ulei.. ). Daca se aprinde becul de ulei (nu mi s-a aprins niciodata, doamne fereste!) ce inseamna. Presupunand ca se aprinde, ce e de facut? Ce ulei recomandati? Mineral? Semisintetic? Transalpul are probleme cu ambreiajul? Multumesc mult. VA salut si va urez numai plimbari frumoase pe soare si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.