Falkenberg Postat Octombrie 30, 2011 Share Postat Octombrie 30, 2011 (editat) Am sa verific toate cele spuse de aici, multumesc inca odata pentru informatie. Ma si tot gandesc care are fi combinatie corecta de componente - am piston plat, e de skoda, am inteles. Chiulasa nu stiu daca e cel de 14 sau 15.5cp. Asa ca nu imi dau seamna daca am raport de compresie cat de cat acceptabil. Trebuie sa fie un cod, ceva batut in chiulasa dupa care pot s-o identific? Daca tot incep sa desfac motorul, as vrea sa ajung la o combinatie de piese cat de cat ok.. Asa mergea inainte sa se strica.... : In film a pornit mai greu pentru ca era inecat (plutitor de la carburator face figuri) si pentru ca eu inca caut o metoda buna de pornire. La prima pornire a pornit la a 2-a pedala, apoi si la prima, e cum nimeresc eu cu norocul. Sa si vede fum negru din toba, plus merge mai mult in 8 timpi la ralanti am impresie. Editat Octombrie 30, 2011 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darkwolf Postat Octombrie 30, 2011 Share Postat Octombrie 30, 2011 Am sa verific toate cele spuse de aici, multumesc inca odata pentru informatie. Ma si tot gandesc care are fi combinatie corecta de componente - am piston plat, e de skoda, am inteles. Chiulasa nu stiu daca e cel de 14 sau 15.5cp. Asa ca nu imi dau seamna daca am raport de compresie cat de cat acceptabil. Trebuie sa fie un cod, ceva batut in chiulasa dupa care pot s-o identific? Daca tot incep sa desfac motorul, as vrea sa ajung la o combinatie de piese cat de cat ok.. Asa mergea inainte sa se strica.... : In film a pornit mai greu pentru ca era inecat (plutitor de la carburator face figuri) si pentru ca eu inca caut o metoda buna de pornire. La prima pornire a pornit la a 2-a pedala, apoi si la prima, e cum nimeresc eu cu norocul. Sa si vede fum negru din toba, plus merge mai mult in 8 timpi la ralanti am impresie. din ce am auzit in film urlau supapele de le luau dracii.acum stiu de ce s au stricat:joc prea mare la curbutori si o inchidere intarziata egal c supape rupte sau indoite ca la tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lonerider Postat Octombrie 30, 2011 Share Postat Octombrie 30, 2011 (editat) Salutare. Am revenit... AÂş avea nevoie, la schimb, de: un ghidon cu maneta de frână Âşi mecanismul de accelerare (originale), carburator, un releu de încărcare de 6V, ramele de la scaune (fără bureți), o lampă stop spate, o ramă de far cu sticla Âşi oglinda, "robinetu'" ăla de la ghidon, care strânge jocul, gumele de la suporții picioarelor soferului, mai sunt Âşi altele..., dar mai tare mă dor ghidonu', carburatorul, scaunele, releu si stopul. Hai să vedem cu ce cădem la înțelegere. Mulțumesc anticipat. Arătați-mi niÂşte poze cu suporții de picioare ale pasagerului, alea originale, să-mi dau seama cum arată. S-ar putea să fie făcături astea ale mele. Editat Octombrie 30, 2011 de Lonerider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 30, 2011 Share Postat Octombrie 30, 2011 din ce am auzit in film urlau supapele de le luau dracii.acum stiu de ce s au stricat:joc prea mare la curbutori si o inchidere intarziata egal c supape rupte sau indoite ca la tine Nu era joc mare la supape.. Erau reglate dupa manual. Bine, e greu sa le nimeresti foarte precis cu joc ala in culbutori.. Dar un joc mare nu era. Si daca era joc mare, inchidere nu era intarziata, ci invers, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Octombrie 31, 2011 Share Postat Octombrie 31, 2011 ...inchidere nu era intarziata, ci invers, nu? Evident, inchide mai devreme / deschide mai tarziu. Apoi un joc termic prea mare nu produce decat zgomot si pierderi de performanta. Am observat sensibilitatea relantiului, inclinarea carburatorului a modificat nivelul din camera de nivel constant saracind amestecul prea bogat. Motorul a capatat stabilitate, turatie si un mers uniform, regulat.. Am o intrebare, la montaj ai ai folosit ulei? De regula cand asamblezi un motor cu piese noi sau reparate pe toate piesele active se pune "ulei de montaj", un ulei cu o vascozitate mai mare ce impiedica griparea... nu inteleg de ce nu ai verificat jocurile(doar ai avut toate componentele in mana)? O coada de supapa nu se poate gripa degeaba in cateva minute! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 31, 2011 Share Postat Octombrie 31, 2011 (editat) Eu am cumparat motor exat asa cum vezi in film, dar cu o garnitura de chiulasa prea subtire (pierdea compresie). Piston, cilindru sunt noi, chiulasa e refacuta. Nu stiu ce/daca s-a mai facut ceva in motor. Asa ca primul meu eftort a fost sa montez o garnitura de chiulasa care etanseaza, sa pun aprindere, si s-o pornesc ca sa vad daca mai are alte probleme ascunse. Jocuri la supape le am reglat cu lera inainte de pornire la cum scrie in manual (de fapt un pic mai mare, in manual scr2e 0,1mm la cald, eu parca le am reglat la 0,2). Jocul la supape nu cred ca a fost problema. Referitor la ulei de montaj, acolo sus nu era balta dar nici nu era uscat. Eu am mers pe presupunere ca pompa de ulei o sa urca destul de repede ulei si in cantitati suficient de mare. Am pornit motor si am inceput cu reglaje la carburator, sa vad cati volti scoate generator, sa ascult motorul, sa arat sotia ca merge, si apoi s-a blocat supapa. Aveam de gand sa verific si debit de pompa de ulei, dar nu am mai ajuns acolo.. Nu stiu ce debit trebuie sa aibe pompa asta, dar cum e la mine acuma mi sa pare mult prea mic. N-am decat sa verfic pompa si traseu, si sa repar supapa aia. O coada de supapa nu se poate gripa degeaba in cateva minute! Asta vreau sa alfu si eu: cauza. ps. carburator are problemele lui, nu stiu nici ce marca e, daca e potrivit pentru Simson, nimic.. A crescut turatie si pentru ca am miscat-o dar si pentru ca a ramas fara benzina in moment asta. Am demontat supapele din chiulasa, uitati la poze cu supapa de admisie. Pentru mine confirma lipsa de ungere adecvata. Acuma am intrebari noi Am vazut ca ghiduri de supape sunt de fier. Asa trebuie sa fie? La masina stiu ca am de bronz.. Supape sa gasesc? Diametru aproxiamtiv ar fi 35mm si cap-coada are 10cm. De fapt, intrebarea mai buna ar fi, unde pot sa refac chiulasa? Ma uit acuma pe net si vad ca supapa de admisie ar trebui sa aibe 36mm, si cel de evacuare 34mm. Si mi s-a parut mie ciudat ca la mine am gasit supape de admisie si evacuare identice.. Se pare ca chiulasa a fost 'refacut' prost. Editat Octombrie 31, 2011 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 Trecand peste descrierea prezentata, incerc sa-ti raspund punctual. - pierderea compresiei pe la garnitura chiuloasei principial afecteaza mersul la relanti, pornirile si mai putin performanta. Murdareste motorul si trebuie remediata cauza. Ai procedat corect inlocuind-o. - daca tot ai avut chuilasa demontata, puteai verifica ghidurile si cozile supapelor! Operatie care se dovedeste acum cat de importanta a fost. Jocurile la supape este bine sa le lasi la inceput mai mari(+ 0,05 - o,1 peste cota din manual), 5-600 km, sa "se aseze" apoi revi cu un reglaj final. - debitul pompei nu era necesar sa-l verifici, insa presiunea trebuia. Rotind manual pompa se simte la deget presiunea(totusi tind sa cred ca nu pompa este de vina,)nu trebuie sa refuleze ulei la supapa. Daca supapa nu inchide remediezi cauza. - cauza reala doar tu esti in masura sa ne-o spui, ai totul in fata... - carburatorul nu conteaza atata timp cat difuzorul este la ceeasi cota cu galeria de admisie(diametre identice), restul se rezolva din jiglere. Din filmulet reiese ca raspunde foarte bine, arata o sensibilitate buna. Amestecul prea bogat a fost esential mai mult decat faptul ca ai ramas fara benzina. - revenind la coada supapei, imaginea arata ca gripajul este vechi, un gripaj proaspat are alt aspect(daca ai fi verificat inainte...), asta indica si faptul ca nu ai pus uleiul de montaj de care ti-am scris anterior, nu ai putut sa constati daca "agata" cand o plimbi inaint/inapoi, cat de usor se roteste, etc. - ghidurile sunt facute din fonta, un material mai moale decat coada supapei, cu rezistenta mare la uzura, coeficient de dilatare identic cu otelul. Un ghid nou are pe interior un sant elicoidal, facut cu cutitul de strung, care are rol de a retine ulei in vedererea ungerii. - daca chiulasa a fost prost reparata singura solutie este de a reface reparatia corect. Daca este posibil inlocuieste scaunele cu altele cu diametrul corespunzator, in caz contrar cauta alta chiulasa. Mult succes in continuare.. si sa ne vedem sanatosi pe sosea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 Eu am cumparat motor exat asa cum vezi in film, dar cu o garnitura de chiulasa prea subtire (pierdea compresie). Piston, cilindru sunt noi, chiulasa e refacuta. Nu stiu ce/daca s-a mai facut ceva in motor. Asa ca primul meu eftort a fost sa montez o garnitura de chiulasa care etanseaza, sa pun aprindere, si s-o pornesc ca sa vad daca mai are alte probleme ascunse. Jocuri la supape le am reglat cu lera inainte de pornire la cum scrie in manual (de fapt un pic mai mare, in manual scr2e 0,1mm la cald, eu parca le am reglat la 0,2). Jocul la supape nu cred ca a fost problema. Referitor la ulei de montaj, acolo sus nu era balta dar nici nu era uscat. Eu am mers pe presupunere ca pompa de ulei o sa urca destul de repede ulei si in cantitati suficient de mare. Am pornit motor si am inceput cu reglaje la carburator, sa vad cati volti scoate generator, sa ascult motorul, sa arat sotia ca merge, si apoi s-a blocat supapa. Aveam de gand sa verific si debit de pompa de ulei, dar nu am mai ajuns acolo.. Nu stiu ce debit trebuie sa aibe pompa asta, dar cum e la mine acuma mi sa pare mult prea mic. N-am decat sa verfic pompa si traseu, si sa repar supapa aia. Asta vreau sa alfu si eu: cauza. ps. carburator are problemele lui, nu stiu nici ce marca e, daca e potrivit pentru Simson, nimic.. A crescut turatie si pentru ca am miscat-o dar si pentru ca a ramas fara benzina in moment asta. Am demontat supapele din chiulasa, uitati la poze cu supapa de admisie. Pentru mine confirma lipsa de ungere adecvata. Acuma am intrebari noi Am vazut ca ghiduri de supape sunt de fier. Asa trebuie sa fie? La masina stiu ca am de bronz.. Supape sa gasesc? Diametru aproxiamtiv ar fi 35mm si cap-coada are 10cm. De fapt, intrebarea mai buna ar fi, unde pot sa refac chiulasa? Ma uit acuma pe net si vad ca supapa de admisie ar trebui sa aibe 36mm, si cel de evacuare 34mm. Si mi s-a parut mie ciudat ca la mine am gasit supape de admisie si evacuare identice.. Se pare ca chiulasa a fost 'refacut' prost. stiu eu un atelier care numai chiuloase fac,am facut la ei chiuloase de simson sport,awo,nipru,m72,bmw r35 fac orce chiuloasa indiferent de model. schimba ei ghidurile,supapele,scaunele,frezare,tot ce trebuie lucrez cu ei de ani de zile si sint super multumit,am facut si la masina la ei chiuloasele,fac orce nebunie.. mai nou fac la ei tot felul de bucse..cam tot ce am nevoie la ei fac ca lucreaza impecabil. intre 100-200 de lei e manopera la chiuloasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 .. - revenind la coada supapei, imaginea arata ca gripajul este vechi, un gripaj proaspat are alt aspect(daca ai fi verificat inainte...), asta indica si faptul ca nu ai pus uleiul de montaj de care ti-am scris anterior, nu ai putut sa constati daca "agata" cand o plimbi inaint/inapoi, cat de usor se roteste, etc. ... Mult succes in continuare.. si sa ne vedem sanatosi pe sosea! Crezi ca era veche gripajul? Asta ma surprinde - totul parea proaspat facut, curat, cum a zis si fostul proprietar. Eu eram primul care a pornit motoreta, teoretic.. Si din motiv asta nu am verificat asa de profund lucruri - am preupus ca e in regula. Initial supapele inchideau foarte bine, compresie era buna. Nu aveam nici un motiv sa banuiesc ca erau probleme cu componentele din chiulasa. In concluzie, am sa vad cum o repari. Mai am un motor de rezerva, ieri m-am uitat cum functioneaza pompa de ulei (doar pe motor asta am in casa momentan ), si pe unde sa duce ulei. Ca o paranteza, la motor asta de rezerva am gasit trecerea de ulei in garnitura la baza cilindrului umplut cu silicon. Nu e exclus sa gasesc ceva semanator si la motor care s-a stricat. Am ce sa fac iarna asta! Dany, atelierul mentionat de tine, unde e? Banuiesc ca n-am noroc sa fie in Bucuresti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 Simsonul meu are cauciucuri 3,50x18 și pe spate și pe față, made in URSS, relativ noi că nu s-a mers cu ele. Am impresia că atunci când sunt umflate, au lățimea prea mare. Când vreau să dau roata spate jos, cauciucul nu trece prin spațiul dintre basculă și saboții de pe grup decât dacă scot aerul din roată. Îmi spune cineva cât este lățimea unei anvelope 3,50x18 moderne, Heidenau sau alceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 Crezi ca era veche gripajul?... - pozele sunt foarte clare, se disting bine detaliile(te felicit prt calitatea lor). Evident ca nu supapa a fost cauza, se vede o prelucrare ingrijita. Ghidul insa nu a fost de origine, probabil confectionat dintr-un material necorespunzator(otel). Dupa montarea ghidului, din cauza presarii acesta se strange, astfel gaura trebuie alezata, verificat ca supapa culiseaza usor, apoi unsa obligatoriu(operatie foarte posibil omisa) - se vad consecintele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 Mersi cristi 57 pentru informatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
voschodij Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 Are cineva o platina de simson? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 (editat) Pentru "Rove". Manualul de Simson Sport, pagina 13, cu ghinion. Editat Noiembrie 2, 2011 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Noiembrie 2, 2011 Share Postat Noiembrie 2, 2011 (editat) pana in 1960: 3:25/18 fata-3:25/18 spate dupa 1960: 3:25/18 fata-3:50/18 spate ...asta daca exista vreo dilema cu cauciucurile la Sport Editat Noiembrie 2, 2011 de 4bike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 (editat) ...asta daca exista vreo dilema cu cauciucurile la Sport Voiam să știu care e lățimea unui cauciuc umflat Heidenau 3.50/18, ca s-o compar cu lățimea cauciucului meu sovietic. Am crezut inițial că în afară de faptul că nu mergea contactul de neutru Âşi că schimbătorul era sudat pe ax , cutia mea de viteze nu are probleme. Pe măsură ce demontam, problemele au început să apară: semeringurile erau ca de ebonită, filetul Âşurubului de blocaj al bucÂşei care tensionează arcul pedalei de pornire era ras Âşi Âşurubul înțepenit cu câlți în carcasă, bucÂşa de tensionare parcă trecuse trenul peste ea ... Am dat filet M10x1.25 în carcasă Âşi am făcut alt Âşurub dintr-un Âşurub de 10 cu cap inbus. Ca să încapă în spațiul acela din carcasă, am strunjit capul Âşurubului la un diametru de 14 mm iar la baza filetului am făcut un mic Âşanț în care să intre un oring mic pentru etanÂşare. La bucÂşă am rectificat toate cele 6 laturi pe latul pietrei de polizor, l-am învârtit cu strungul Âşi cu pila, am luat din colțurile hexagonului până au dispărut loviturile aplicate de predecesorii mei. Micului meu strung Einhell să-i dea Dumnezeu sănătate, că face toți banii. Editat Noiembrie 4, 2011 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Frumos. Ce stung ai de la Einhell? La mine prelinge ulei langa axa de la pedala de pornire. Inca nu m-am uitat ce si cum e acolo. Acolo trebuie sa fie si semeringuri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 (editat) Frumos. Ce stung ai de la Einhell? La mine prelinge ulei langa axa de la pedala de pornire. Inca nu m-am uitat ce si cum e acolo. Acolo trebuie sa fie si semeringuri? Unul mic, am să-i fac o poză. Acolo ai un semering frontal Âşi un oring în canal. Editat Noiembrie 4, 2011 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Probabil am probleme la O-ring-ul. Exista si un joc la bucsa de tensionare, deci nu stiu daca o sa reusesc sa fac o etansare buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Noiembrie 4, 2011 Share Postat Noiembrie 4, 2011 Probabil am probleme la O-ring-ul. Exista si un joc la bucsa de tensionare, deci nu stiu daca o sa reusesc sa fac o etansare buna. asa am crezut si eu, dar am incercat si a mers cu oring nou si sta uleiul inauntru, nefind o piesa mobila nu prea are cum sa fiemult mai uzata, jocul apare mai mult din cauza ca cele 4 gauri de fixare a surubului care blocheaza tot ansamblu se ovalizeaza in timp tocmai din cauza ca ele sunt solicitate cand dai la starter, oricum o piesa de-asta nu e greu sa o faci si de la zero la un strungar in cazul in care nu reusesti treaba cu oringul nou, faci o piesa la alte cote si ai mai eliminat din joc si din scurgeri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_ionut Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 vand simson 425 s la pretul fix de 700 euro.tel.0785189189 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lonerider Postat Noiembrie 7, 2011 Share Postat Noiembrie 7, 2011 (editat) Rămân valabile, de vânzare sau la schimb..., paginile 141 Âşi 142, posturile #1402 Âşi #1418. Editat Noiembrie 7, 2011 de Lonerider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Noiembrie 8, 2011 Share Postat Noiembrie 8, 2011 (editat) Descompun în factori primi motorul pentru a da la perie carterul (e vopsit urât), pentru a înlocui garniturile Âşi simeringurile Âşi pentru a rezolva alte probleme care apar, prima apărută fiind aceea că inelul interior al rulmentului dinspre ambreiaj se învârte uÂşor pe axul ambielajului. Editat Noiembrie 8, 2011 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 9, 2011 Share Postat Noiembrie 9, 2011 Am cumparat asta: http://www.ebay.de/itm/AWO-S-Dichtsatz-Dichtungssatz-/320790295985 Sper sa fie bun de ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Noiembrie 9, 2011 Share Postat Noiembrie 9, 2011 (editat) Am cumparat asta: http://www.ebay.de/itm/AWO-S-Dichtsatz-Dichtungssatz-/320790295985 Sper sa fie bun de ceva. ai facut un lucru bun,bravo! dar atentie: daca nu ai piston si cilindru original,nu te ajuta tare mult garnitura de la chiuloasa.. in momentul cind sint facute modificari aiurea.. trebuie si garniturile facute dupa anumite distante.. am intilnit pe multe simson bucsare facuta aiurea..frezata chiuloasa in bataia de joc si automat tre sa faci garnituri dupa modificari si din pacate se schimba multe in momentul cind ai pus garnituri mai groase... spor. Editat Noiembrie 9, 2011 de dany_oldmoto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.