KESU Postat Octombrie 19, 2007 Share Postat Octombrie 19, 2007 Aproape de a salva inca doua Awo de la fier vechi.Dupa 4 luni de munca am reusit sa le carpesc putin.Ar mai fi cate ceva de facut la ele dar lipsa de piese e o problema. felicitari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ORISZA KES Postat Octombrie 19, 2007 Share Postat Octombrie 19, 2007 Aproape de a salva inca doua Awo de la fier vechi.Dupa 4 luni de munca am reusit sa le carpesc putin.Ar mai fi cate ceva de facut la ele dar lipsa de piese e o problema. la mai multe...!!! cineva trebuie sa pastreze si ...clasicele ! --- Mesaj completat în 19 Oct 2007 09:06 ------------- Frumos simson... imi place foarte mult shaua (fata) sunt unicat - facute manual de un biker foarte priceput !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chevaliernoir Postat Octombrie 19, 2007 Share Postat Octombrie 19, 2007 (editat) Salut Am un simson sport 1961. Functioneaza aproape bine, dar este prea mult benzina cand carburator este aproape inchis. Nu este systema (choke?) cara pune mai benzina cand motor este rece. Si cred ca este pentru asa ca propietar precedinte are pus un reglaj asa. Am intrebare pentru voi : * cu filtru de aire original, ce reglaj de carburator aveti? Reglaj original sau alceva? * cum factei cand motor este rece si ca vrei sa aprinde? - - - accelerator complet inchis? un pic deschis? - - - folosesti butonul pe carburator? (asa se face cu triumph vecha care am) Mersi Editat Octombrie 19, 2007 de chevaliernoir Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 19, 2007 Share Postat Octombrie 19, 2007 chevaliernoir, am observat ca esti din TM, la fel si 4bike, asa ca da-i un pm si pune-te in legatura cu el, ca vad in poze singurele motociclete restaurate frumos din Romania in afara celor de la atelierul din Bucuresti, sper ca restaurate si mecanic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Octombrie 19, 2007 Share Postat Octombrie 19, 2007 sper ca restaurate si mecanic. Pentru a restaura o motocicleta nu cred ca e suficient sa o spoiesti cu vopsea si sa-i speli motorul cu benzina ptr a arata bine.Cred ca operatia e mult mai complexa.Nu ma compar eu cu atelierele din Bucuresti.Eu imi repar doar motoretele mele si nu dispun de 10-20 oameni care sa faca diverse operatii.In proportie de 95% fac toata treaba singur.Iar dupa ce sablezi,sudezi,faci tinichigeria,pregatesti,liniezi,vopsesti,faci instalatia electrica sau tapitezi,etc. nu cred ca mai e o problema sa te manjesti pe maini pana la coate cu ulei ars ca sa speli un jeg de motor sau cutie iar dupa aia nu cred ca mai e vre-o filozofie sa-l desfaci si sa bagi totul nou in el si sa-l faci functional.Oricum perfecte nu sunt si cine zice ca restaureaza un motor ca si originalul,minte.Pur si simplu,nu se poate.Eu sunt multumit ca de 2 ani de cand nu mai merg pe la mecanici sa-mi schimbe bujiile la masina am pus mana pe scule si chiar am invatat sa fac diferenta intre ambreiaj si ambielaj si intre 2 timpi si 4 timpi.Pentru un om care nu a mers in viata lui pe motoreta mai mult de 2 km(si asta facand reglaje si rodaje),ma declar multumit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Octombrie 20, 2007 Share Postat Octombrie 20, 2007 Salut Am un simson sport 1961. Functioneaza aproape bine, dar este prea mult benzina cand carburator este aproape inchis. Nu este systema (choke?) cara pune mai benzina cand motor este rece. Si cred ca este pentru asa ca propietar precedinte are pus un reglaj asa. Am intrebare pentru voi : * cu filtru de aire original, ce reglaj de carburator aveti? Reglaj original sau alceva? * cum factei cand motor este rece si ca vrei sa aprinde? - - - accelerator complet inchis? un pic deschis? - - - folosesti butonul pe carburator? (asa se face cu triumph vecha care am) Mersi Mon cher Chevaliernoir la un carburator de peste 40 de ani nici un reglaj nu mai corespunde. Cu filtru de aer original tot asa merge ca fara filtru ( filtrul nu este decat o plasa de sarma). Daca carburatorul este bine reglat si aorinderea buna vara iarna se porneste cu gazul tras 0 patrime(1/4). Simsonul nu are soc deci nu ai ce sa tragi iar daca ai dai benzina prea multa risti sa o ineci. Eu mi-am schimbat carburatorul si am pus unul de Minsk si merge grozav se tureaza mai repede si consuma mai putin. Daca ai prea multa benzina cu carburatorul inchis trebuie sa cobori cuiul de dozare s-au sa scazi nivelul benzinei in camera de nivel constant. Daca nu ai mai reparat motoare iti sa cauti un Simsonar sa iti arate. Ti-am vazut pozele cu atajul personal nu am vazut ataj de Simson fixat in patru puncte. Fixarea din spate iti vine pe furca din spare este dubios, as fi curios sa vad o poza fara lada doar cu parte de suspensie. Eu mi-am fixat prima data atajul de tija care vine de la cutia din dreapta dar nu este bine se rupe repede si este foarte neplacut eu am fixat-o de vaza are un locas. Pentru elementele de fixare vorbeste cu un strungar ca se face. Piese originale si noi ai gasit undeva? Mult succes! ( Si ai grija cum umbli cu atajul ca nu este usor) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Octombrie 20, 2007 Share Postat Octombrie 20, 2007 Ti-am vazut pozele cu atajul personal nu am vazut ataj de Simson fixat in patru puncte. Atas de Simson Sport in 4 puncte e cel din poza de mai jos.Are 2 nuci pe cadru una pe bascula si tirantul.Dar cu 2 tiranti nu cred sa fie la Simson.Parerea mea ca atasul lui @chevaliernoir e de Ij'56 si a fost copiat de rusi dupa Stoye iar mai tarziu au degenerat si au fost fabricate si de diferite cooperative mestesugaresti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Octombrie 21, 2007 Share Postat Octombrie 21, 2007 Ti-am vazut pozele cu atajul personal nu am vazut ataj de Simson fixat in patru puncte. Atas de Simson Sport in 4 puncte e cel din poza de mai jos.Are 2 nuci pe cadru una pe bascula si tirantul.Dar cu 2 tiranti nu cred sa fie la Simson.Parerea mea ca atasul lui @chevaliernoir e de Ij'56 si a fost copiat de rusi dupa Stoye iar mai tarziu au degenerat si au fost fabricate si de diferite cooperative mestesugaresti. Corect IJ urile, Jupiter urile sunt toate cu doi tiranti. Ce zici doua pe cadru si una pe bascula nu cunosc dar cred ca are o bascula si atajul. Cu cooperativele mestesugaresti asa-i am vazut f. multe variante de ataj pt. Simson dar toate mai nasoale si mai grele dacat cele Stoye( pe care l-am vandut si-mi pare rau) Multe salutari! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Octombrie 21, 2007 Share Postat Octombrie 21, 2007 Ce zici doua pe cadru si una pe bascula nu cunosc dar cred ca are o bascula si atajul. Cel din poza de mai sus e Stoye ES(elastic) si intradevar este articulat si merge cel mai fin dintre toate si a fost conceput doar ptr. Simson Sport si Mz ES 300.Se prinde in 3 nuci pe cadru:una normal in fata una la mijlocul cadrului (pe langa pedala de frana) si una pe bascula plus tirantul.....deci 4 prinderi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WHITE RAVEN Postat Octombrie 22, 2007 Share Postat Octombrie 22, 2007 Aproape de a salva inca doua Awo de la fier vechi.Dupa 4 luni de munca am reusit sa le carpesc putin.Ar mai fi cate ceva de facut la ele dar lipsa de piese e o problema. Foarte frumoase sunt samsoanele!! felicitarile mele pentru munca depusa !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
satana pe mobra Postat Octombrie 24, 2007 Autor Share Postat Octombrie 24, 2007 cum pot sa fac sa lungesc furca de la simson adica ce furca pot sa i pun sa fie mai lung ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Octombrie 24, 2007 Share Postat Octombrie 24, 2007 Ce zici doua pe cadru si una pe bascula nu cunosc dar cred ca are o bascula si atajul. Cel din poza de mai sus e Stoye ES(elastic) si intradevar este articulat si merge cel mai fin dintre toate si a fost conceput doar ptr. Simson Sport si Mz ES 300.Se prinde in 3 nuci pe cadru:una normal in fata una la mijlocul cadrului (pe langa pedala de frana) si una pe bascula plus tirantul.....deci 4 prinderi. Corect am inteles! salutari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WHITE RAVEN Postat Octombrie 24, 2007 Share Postat Octombrie 24, 2007 cum pot sa fac sa lungesc furca de la simson adica ce furca pot sa i pun sa fie mai lung ... hmm practic ar fi de preferat o furca de enduro cu tot cu juguri... la al meu imi fac paralelogram!! hehe o sa fie ma smegher asa!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
satana pe mobra Postat Octombrie 25, 2007 Autor Share Postat Octombrie 25, 2007 si cam ce furca ar merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vamitul Postat Octombrie 25, 2007 Share Postat Octombrie 25, 2007 ia dati si voi un ochi pe aici: /index.php?showtopic=148202 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black Wolf Postat Octombrie 27, 2007 Share Postat Octombrie 27, 2007 (editat) Nu se mai aude nimica de simson de cateva zile...e bai mare Nu mai is simsone? Editat Octombrie 27, 2007 de Black Wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
satana pe mobra Postat Octombrie 30, 2007 Autor Share Postat Octombrie 30, 2007 vand un rezervor de simson .. putin avariat dar este ok .. nustiu exact daca e de AWO sau de simsonS .... am sa pun si poze .. astept oferte --- Mesaj completat în 04 Nov 2007 11:39 -------------aloo!!! ce se intampla aici ? moare topicul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Noiembrie 4, 2007 Share Postat Noiembrie 4, 2007 (editat) Cine stie cum se poate etansa eficient cutia de viteze spre abreaj la tija impingatoare? Locas pt. O-ring nu gasesc, iat tija e mai subtire cu aprox. 1mm decat locasul in care culiseaza si imi boraste bine ulei spre ambreaj. Am 2 tije si grosimea e la fel la amandoua. Editat Noiembrie 4, 2007 de Mikulaish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Noiembrie 4, 2007 Share Postat Noiembrie 4, 2007 (editat) Cine stie cum se poate etansa eficient cutia de viteze spre abreaj la tija impingatoare? Locas pt. O-ring nu gasesc, iat tija e mai subtire cu aprox. 1mm decat locasul in care culiseaza si imi boraste bine ulei spre ambreaj. Am 2 tije si grosimea e la fel la amandoua. tija impingatoare are in capat(unde vine parghia de la ambreiaj) un rulment de presiune, pe partea dinpre parghia impingatoare a rulmentului se baga un O ring sau daca nu si nu schimba semeringurile in fatza capacului, prin care trece "cupla" ce vine in ambreiaj ... singura posibilatate de a ajunge ulei pe ambreiaj e asta ca ulei la tija impingatoare in sine nu are pe unde sa intre ... Editat Noiembrie 4, 2007 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 Semeringul etanseaza bine, O-ringul e la locul lui. Ala serveste la etansarea spre exterior. Adica sa nu curga uleiul in spatele cutiei de viteze. Eu am probleme cu uleiul pe ambreaj. Uleiul iese prin gaura din mijlicul axului cutiei de viteze. Langa tija impingatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 Cine stie cum se poate etansa eficient cutia de viteze spre abreaj la tija impingatoare? Locas pt. O-ring nu gasesc, iat tija e mai subtire cu aprox. 1mm decat locasul in care culiseaza si imi boraste bine ulei spre ambreaj. Am 2 tije si grosimea e la fel la amandoua. ai stabilit pana la urma ca e ulei din cutie? ...se poate prelinge si pe sub bucsa pe care etanseaza simeringul de la cupla cu nuturi...cum este incercuit mai sus... La cutiile rusesti , exista o degajare de O-ring pe bucsa respectiva inspre rulment, chiar la buza bucsei...poti folosi si tu unul intre bucsa si reazemul rulmentului de pe acel capat de ax....sau adeziv... Daca vine pe langa tija, trage pe ea vreo 2-3 O-ringuri de 10mm...gasesti pa la fieru, pe la ADIX...au truse cu tot felul de dimensiuni Mai probabil vine pe sub bucsa de pe cupla cu nuturi.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 ai stabilit pana la urma ca e ulei din cutie? ...se poate prelinge si pe sub bucsa pe care etanseaza simeringul de la cupla cu nuturi...cum este incercuit mai sus... La cutiile rusesti , exista o degajare de O-ring pe bucsa respectiva inspre rulment, chiar la buza bucsei...poti folosi si tu unul intre bucsa si reazemul rulmentului de pe acel capat de ax....sau adeziv... Daca vine pe langa tija, trage pe ea vreo 2-3 O-ringuri de 10mm...gasesti pa la fieru, pe la ADIX...au truse cu tot felul de dimensiuni Mai probabil vine pe sub bucsa de pe cupla cu nuturi.... E oloi de cutie si cand am dat jos cutia am obs ca vine langa tija prin gaura din ax. Azi am luat o-ringuri de 6 (de 6.9 e tija si gaura de 8.4), 5 bucati si acum le-am fixat cu silicon pe axul bine degresat la cam 1mm distanta una de alta. Sper sa fie ok asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 E oloi de cutie si cand am dat jos cutia am obs ca vine langa tija prin gaura din ax. Azi am luat o-ringuri de 6 (de 6.9 e tija si gaura de 8.4), 5 bucati si acum le-am fixat cu silicon pe axul bine degresat la cam 1mm distanta una de alta. Sper sa fie ok asa. practic acolo nu avea cum sa intre ulei din interiorul cutiei decat daca cumva e fisurata axa prin care trece tija impingatoare ... aia e doar o gaura facuta pt tija, nu comunica cu interiorul cutiei ... --- Mesaj completat în 05 Nov 2007 18:02 -------------sau sa iti arunce ulei prin partea cu o-ringul ala si de acolo sa nu treaca de o-ring afara ci sa se prelinga pe langa tija impingatoare spre ambreiaj ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 practic acolo nu avea cum sa intre ulei din interiorul cutiei decat daca cumva e fisurata axa prin care trece tija impingatoare ... aia e doar o gaura facuta pt tija, nu comunica cu interiorul cutiei ... <small>--- Mesaj completat în 05 Nov 2007 18:02 -------------</small><br/>sau sa iti arunce ulei prin partea cu o-ringul ala si de acolo sa nu treaca de o-ring afara ci sa se prelinga pe langa tija impingatoare spre ambreiaj ... Are , are! ..este capatul arborelui primar, este in interiorul cutiei, se termina la nivelul rulmentului, in zona aia este ulei garla(de aia exista O-ringul acela pe calea exterioara a rulmentului de presiune, ca sa nu 'sloboada' din cutie) Eu am montat de fiecare data rulmentul din zona aceea cu Z-ul dinspre exterior pe el(cel dinspre interiorul cutiei scos , pentru ungere).. Fenomenul este destul de rar, si nu are o explicatie stiintifica (doar injinerul Csaba avea valuri de astea....dar personajul avea abordari foarte excentrice la probleme de astea...este singurul in viata, despre care am auzit ca si-a indreptat/lungit Simsonul la loc , tragandu-l cu un pod rulant de 60 de tone... ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 (editat) Are , are! ..este capatul arborelui primar, este in interiorul cutiei, se termina la nivelul rulmentului, in zona aia este ulei garla(de aia exista O-ringul acela pe calea exterioara a rulmentului de presiune, ca sa nu 'sloboada' din cutie) Eu am montat de fiecare data rulmentul din zona aceea cu Z-ul dinspre exterior pe el(cel dinspre interiorul cutiei scos , pentru ungere).. Fenomenul este destul de rar, si nu are o explicatie stiintifica (doar injinerul Csaba avea valuri de astea....dar personajul avea abordari foarte excentrice la probleme de astea...este singurul in viata, despre care am auzit ca si-a indreptat/lungit Simsonul la loc , tragandu-l cu un pod rulant de 60 de tone... ) nu prea am inteles la sfarsit dar in fine, ideea e ca nu are cum sa ajunga ulei pe tija impingatoare ... decat pe acolo(vezi poza) si sa se prelinga pe lanag tija impingatoare la ambreiaj ... ca doar toata axa aia cu pinioane din cutie(cea incercuita cu albastru) e facuta dintr-o bucata , deci nu are pe unde intra ulei in ea din exterior (interiorul cutiei) ci doar pe la extremele axei cu pinioane ... Editat Noiembrie 5, 2007 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.