mircea_simson Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 Mersi de raspunsuri mircea simson, insa mircea pijama mai are cateva nelamuriri, il vreau pe 12 volti ca sa fie mai functional si practic, pot faca asta si sa arate ca un simson original nu ? sau trecerea pe 12 V implica vreo piesa care ramane pe afara ? Piesele cromate se pot sabla nuh ? Deci nimeni nimic legat de CDI ? asta ar elimina stresu` cu platina ? Eu am de cativa ani Gotronic folosesc cu platina de Simson si este grozav porniri usoare fara probleme de bujie afumata etc( Consuma motorul 0,4 litri de ulei pe 100 Km si bujia era buna ) renunti doar la dinamul original dar este in carcasa nu se vede. Poti pastra magnetoul original si lumini pe 12 V cum doresti . Eu am lasat platina ca sa pastrez avansul centrifugal ca face mult. Sa ne tii la curent cu stadiul restaurarii. Spor la munca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gal Postat August 20, 2008 Share Postat August 20, 2008 Bobina degeaba cauti. Nu se prea potrivesc de la o carcasa la alta. Depinde de noroc. In ceea ce priveste rezistenta... Sunt 2 tipuri de bobine. Cele de la magnetouri cu gura rotunda trebuie sa aiba intre contactul mic ce iese din bobina care merge spre fisa si contactul unde e lipit firul spre platina cam 7.3-7.4 kohmi. La magnetourile cu gura ovala, care au si capac aceasta valoare este pe la 5.4 kohmi. Firul ce merge spre platina trebuie sa conduca la masa. Acolo vei masura rezistenta primarului daca nu ma insel (sub un ohm, daca bine imi amintesc). Condensatorul se poate masura cu un multimetru digital care are optiunea de a masura capacitate (farazi). Condensatorul auto/moto e de aprox 0.22 micro. Daca ai aparat de masura analogic cand masori continuitate, la inceput trebuie sa iti arate continuitate la condensator apoi trebuie sa ii creasca rezistenta. Asta datorita incarcarii. Condensatorul e bulit in general cand e in scurt. Daca magnetoul asta mergea acum un an sa zicem, sigur nu are bai nici la bobina, nici la magnet. Bunn si eu ce fac ?????????? Incerc si alta varianta poate stiti mai bine ----- nu am verificat dinamul sa vad daca produce curent, nu am pus baterie de 6 v in circuitul electric, in conditiile astea daca in infasurarea bobinei din magnetou nu ajung cei aprox 6v se mai poate produce scanteie prin aparitia curentului de inalta tensiune in cealalta infasurare a bobinei ?? mai clar daca nu ajung cei 6 v de la dinam (nu baterie) la magnetou, acesta mai poate da scanteie ? Mikulaish tu ce ai mai verifica in locul meu in conditiile in care acum 2 luni magnetoul dadea scanteie si acum nimic ? ai spus ca sigur nu are nimic nici la bobina nici la magnetou atunci unde sa mai caut ? platina e buna, condensatorul e bun, rotorul magnetoului e magnetizat suficient adica il ridic de jos cu surubelnita lipita de el, chiar nu stiu ce sa mai verific si nu prea as vrea sa dau liber la rebobinat, ca e pacat de bobina daca e buna ............ Regele simson avea o modalitate de testare alimentarea cu 6 v a magnetoului, bujia lipita de el si la rotatia rotorului ar trebui sa apara scanteie .............. o sa incerc si asta ..... Multumesc si va salut pe toti ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pijama Postat August 20, 2008 Share Postat August 20, 2008 Da.. daca ma plangeam cum am luat MZ-ul adica (jumate intr`o valiza) ala era de muzeu pe langa simson Cum l-am gasit: jumate ingropat in pamant, fara buson la rezervor, plin de rugina inauntru (deci alt rezervor trebuie), saua lipseste 80% mai sunt urme de burete, rugina a pus stapanaire pe el si de la motor de unde ii dinamul ii un fel de curea care iesa de acolo. Acte ciuciu. Starea motorului nici nu vreau sa ma gandesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson simson Postat August 20, 2008 Share Postat August 20, 2008 In primul rand vreau sa multumesc celor care m-au ajutat cu sfaturi meritul meu este doar realizarea si testarile. Din materialul lui Drobu cu scantei a la frankestein am dedus ca trebe amperaj si tensiune mare .In principiu este un miez de fier inchis prin rotorul magnetoului. miezul de fier l-am realizat din " I " uri ca-i greu de taiat. Sunt intretesute stranse de un jug ( preferabil sa nu fie din metal) de la magnetou de Simson am taiat capetele miezului de fier sa se potriveasca.Bobinele le-am realizat direct pe miezul de fier ca-i greu de facut carcasa si ocupa loc mult. Am 2 bobine din sarma de cupru cu diametrul de 2,8 mm legate in serie si 120 de spire. Se pune rotorul in locas strang putin miezul de fier cuplez sursa in reprize de max 5 secunde cam 5 reprize si gata. Problema este sursa de alimentare eu folosesc curentul continuu de la aparatul de sudura unde am o dioda de 200 de amperi. aparatul are in secundar cam 80 de amperi si 60 V . Numarul de spire iste in functie de tensiunea de alimentare. Campul magnetic depinde de nr. de spire de tensiune si intensitate. Aparatul meu are 1200 de Wati. Numarul de spire nu este critic nu se arde bobina deoarece lucreaza un timp f. scurt. Deoarece cunosc binisor forumul ca unii sa nu se deranjeze le spun de la inceput ca o bobina este mai mare alta mai mica deoarece am facut din ramasita de sarma si s-a terminat ca se putea pune in cutie etc nu ma intereseaza ar trebui un contactor puternic sa eliminam scanteile lui Frankestein stiu dar n-am si-s scumpe. Pun pozele Sorin daca doresti sa faci te pot ajuta cu tole . Numai bine daca am uitat ceva spune Multumesc,Mircea.Daca s-ar mai putea sa ne spui cate c eva despre sectiunea miezului si pozitia(polaritatea) rotorului la incarcat.Cu respect,Adrian. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat August 21, 2008 Share Postat August 21, 2008 Multumesc,Mircea.Daca s-ar mai putea sa ne spui cate c eva despre sectiunea miezului si pozitia(polaritatea) rotorului la incarcat.Cu respect,Adrian. La sectiune ma intereseaza doar sa aiba inaltimea cat a magnetului din rotor. latimea si lungimea cat vrei dar cu cat miezul are sectiune mai mica cu atat trebe spire mai multe. Eu pe rotor pun Skoci din ala lat si putrivesc sa se atraga ( alimentez cu tensiune mai mica) strang pe el miezul si fac cateva contacte. O afacere buna ar fi sa fie alimentat direct de la 220 de Volti printr-o dioda( mai bine 0 punte dar sunt scumpe) asa scapi de alimentator. S-au daca poti leaga mai multa acumulatoare auto in serie. Numai bine Bunn si eu ce fac ?????????? Incerc si alta varianta poate stiti mai bine ----- nu am verificat dinamul sa vad daca produce curent, nu am pus baterie de 6 v in circuitul electric, in conditiile astea daca in infasurarea bobinei din magnetou nu ajung cei aprox 6v se mai poate produce scanteie prin aparitia curentului de inalta tensiune in cealalta infasurare a bobinei ?? mai clar daca nu ajung cei 6 v de la dinam (nu baterie) la magnetou, acesta mai poate da scanteie ? Mikulaish tu ce ai mai verifica in locul meu in conditiile in care acum 2 luni magnetoul dadea scanteie si acum nimic ? ai spus ca sigur nu are nimic nici la bobina nici la magnetou atunci unde sa mai caut ? platina e buna, condensatorul e bun, rotorul magnetoului e magnetizat suficient adica il ridic de jos cu surubelnita lipita de el, chiar nu stiu ce sa mai verific si nu prea as vrea sa dau liber la rebobinat, ca e pacat de bobina daca e buna ............ Regele simson avea o modalitate de testare alimentarea cu 6 v a magnetoului, bujia lipita de el si la rotatia rotorului ar trebui sa apara scanteie .............. o sa incerc si asta ..... Multumesc si va salut pe toti ! La Simson magnetoul nu are nici o legatura cu dinamul s-au cu bateria. In babina primara ( cea cu nr mic de spire si sarma mai groasa) se induce curent electric deoarece se roteste in camp magnetic( asta numai in cazul in care respecta legea )in bobina secundara cea cu 15000 se transforma tensiunea joasa in tensiune cam de 20000 cred care genereaza scanteia. Eu cred ca ai ceva probleme la legaturi. Ia magnetoul in mana si refa toate legaturile si nu montezi pana nu are scanteie buna. La bobina ai o lamela elastica care face legatura la cablu de la bujie de obicei la montare se indoaie si nu mai atinge la cablu deci pauza scanteie. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson simson Postat August 22, 2008 Share Postat August 22, 2008 Salutari! Revin cu o noua si sper, ultima problema: cand motocicleta merge in treapta a doua, apar niste socuri ca si cum ar iesi din viteza, apoi ar intra din nou. Sunt aproape sigur ca este vorba defapt de doua pinioane (de pe acelasi ax !) care nu se cupleaza cum trebuie, adica nu sunt impinse cum trebuie. Crabotii (elementele care realizeaza cuplarea a doua pinioane de pe acelasi ax) tuturor pinioanelor sunt in stare buna. La fel si furcile sunt verticale si nu sunt uzate excesiv. 1. Am impresia ca problema se datoreaza lipsei unei seibi. Imi poate descrie cineva ordinea in care ar trebui sa fie montate piesele pe cele doua axuri ale cutiei de viteze? M-ar interesea o descriere de genul "Ax primar: rulment, saiba, pinion, siguranta, pinion, pinion, siguranta, pinion, saiba, rulment", "Ax secundar: .............". 2. Ati avut vreo problema asemanatoare? Credeti ca ar fi altceva in neregula? Multumesc! Andrei,garnitura de la cutia de viteze se face din prespan de 0,2-0,3 mm,unsa pe ambele parti cu vaselina. Axul secundar(de la roata spre motor) 1.simering +rulment (in carterul cutiei) -nu este capac la rulment 2.canal pana +pinion 19 dinti (pana ) cu umarul mai mare spre motor 3.urmeaza, fara saiba ,pinion 31 de dinti cu canelura spre motor.Dupa pinion este saiba (intre pinion si gulerul axului ) 4.pinionul de 25 dinti (de pe furca) cu canelura spre roata (mobil) 5.urmeaza o saiba de frictiune intre urmatorul pinion (dublu cu 18 si 33 de dinti ) si gu;erul axului (sub ultimul pinion e bucsa mus-metal 6.in incheiere este alta saiba de frictiune . Axul principal (de la roata spre motor) 1.in carter e rulmentul cu degajarea in sus 2.urmeaza o bucsa mare ,canelata ,care se roteste pe ax in 2 locuri cu cate 27 ace (16 mm pe 2,5 mm ):Pe bucsa se asaza -un pinion de 28 dinti cu gulerul spre roata - o siguranta urmata de pinionul de 20 de dinti (pinionul mobil ) - pinionul de 27 de dinti (cu canelura spre mobil , urmat de siguranta ) - pinionul de 34 de dinti (cu gulerul spre roata) 3.urmeaza pinionul de 20 de dinti(de pe ax) 4.rulmentul ,inelul pe care inchide simeringul si o saiba subtire de frictiune . Cu respect,Adrian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat August 26, 2008 Share Postat August 26, 2008 (editat) Multumesc frumos Adrian. O sa copiez undeva cele scrise de tine, fiindca nu le-am gasit pe nicaieri. Exista cumva un manual de reparatii pentru Simson? Am desfacut cutia si imi lipseste o saiba de pe axul secundar iar al treilea pinion de pe axul principal, cel cu 27 de dinti are canelurile putin uzate (rotunjite in partea de sus). Au fost uzate si canelurile pinionului mobil cu 20 de dinti dar am avut unul de rezerva. As vrea sa intreb daca are cineva unul bun (cu 27 de dinti), de vanzare. Multumesc! Editat August 26, 2008 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
woden665plus1 Postat Septembrie 11, 2008 Share Postat Septembrie 11, 2008 (editat) Sal'tare. As avea si eu nevoie de o piesa pt un motor de Simson Sport. Este acel capac ce desparte pinionul de la distributie de ambielaj. Nu stiu exact cum se cheama. V-oi atasa o poza pt o identificare cat mai usoara. Daca are cineva asa ceva si vrea sa-l si vanda este perfect. Multumesc anticipat Editat Septembrie 11, 2008 de woden665plus1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu_umbres Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Salut! Am un Simson 425 S pe care as vrea sa il reconditionez. Puteti sa ma indrumati spre un atelier/cineva dispus sa il puna pe picioare? radu_umbres@yahoo.com Bucuresti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 (editat) Am rezolvat-o cu pinionul de mai sus dar saptamana trecuta cutia de viteze s-a blocat in timpul mersului in treapta a 2-a. De vina este primul pinion (cel dublu, cu bucsa de metal) de pe axul secundar care s-a gripat pe ax. Deocamdata nu am reusit sa-l scot dar presupun ca a intrat ceva intre ax si bucsa metalica. O sa vad mai exact maine, cand il voi scoate. O sa-i fac o bucsa noua dar nu am inteles din ce fel de metal este facuta bucsa respectiva. 5. ... sub ultimul pinion e bucsa mus-metal Chiar asa se numeste, MUS-METAL ? As mai avea o nelamurire: unul din pinioane are o urma pe un dinte. Il pot folosi in continuare sau trebuie inlocuit? Editat Septembrie 14, 2008 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$mecherita Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 As mai avea o nelamurire: unul din pinioane are o urma pe un dinte. Il pot folosi in continuare sau trebuie inlocuit? Hai las-o dracu...spala-l cu colgheit si iese orice urma.Marsh in plm la bere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson simson Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 Am rezolvat-o cu pinionul de mai sus dar saptamana trecuta cutia de viteze s-a blocat in timpul mersului in treapta a 2-a. De vina este primul pinion (cel dublu, cu bucsa de metal) de pe axul secundar care s-a gripat pe ax. Deocamdata nu am reusit sa-l scot dar presupun ca a intrat ceva intre ax si bucsa metalica. O sa vad mai exact maine, cand il voi scoate. O sa-i fac o bucsa noua dar nu am inteles din ce fel de metal este facuta bucsa respectiva. Chiar asa se numeste, MUS-METAL ? As mai avea o nelamurire: unul din pinioane are o urma pe un dinte. Il pot folosi in continuare sau trebuie inlocuit? Salut.Se mai face din bronz grafitat.Mergi la un strungar si te va lamuri.Mai devreme sau mai tarziu pinionul iti va face daune .Inlocuieste-l.Daca e vorba de gripare inseamna ca trebuie rectificat si axul(sper ca e posibil)Care a fost cauza?N-a fost ulei pana la baza surubului de umplere?Cu respect,Adrian. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Septembrie 16, 2008 Share Postat Septembrie 16, 2008 Salut.Se mai face din bronz grafitat.Mergi la un strungar si te va lamuri.Mai devreme sau mai tarziu pinionul iti va face daune .Inlocuieste-l.Daca e vorba de gripare inseamna ca trebuie rectificat si axul(sper ca e posibil)Care a fost cauza?N-a fost ulei pana la baza surubului de umplere?Cu respect,Adrian. salutare! e cineva dispus sa-mi vinda o aripa de simson aceea cu codita la partea de jos, da-ti va rg PM daca e careva dispus sa renunte la o bucata aripa. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Septembrie 17, 2008 Share Postat Septembrie 17, 2008 Am reusit astazi sa scot pinionul de pe ax dar.... cauza griparii: un meserias prost. Dupa ce a facut pe strung bucsa de metal, a uitat (sau i-a fost sila) sa-i faca si cele trei gauri de ungere; drept urmare, in timpul mersului, intre bucsa si ax nu era ulei. Am scos pinionul inrosindu-l cu un autogen si folosind un extractor. Dupa ce am dat pinionul afara, am vazut ca bucsa a ramas pe ax. Aceasta iesit decat dupa ce a fost taiata pe jumatate, tot cu autogenul dar a fost afectat si axul, in sensul ca are doua gauri cam de 1 mm adancime. Acum sa pun cateva intrebari: Axul principal (cel care se conecteaza la ambreiaj) : l-am scos foarte usor din cutia de viteze, n-a facut probleme. Axul secundar (cel care se conecteaza la cardan) : nu pot sa-l dau afara. Am scos de pe el rulmentul, saiba, pinionul dublu (cu 18 si 33 de dinti) si urmatoarea saiba dar nu stiu cum sa scot pinionul mobil (cu 25 de dinti), deoarece e tinut de furca. Cred ca daca reusesc sa dau afara cest pinion, restul iese foarte usor. Se poate demonta axul secundar, fara sa dau jos furcile? Daca da, care este procedura de demontare? In caz ca vede cineva care ma poate ajuta cu ceva piese (pe bani), as avea nevoie de urmatoarele: - axul secundar al cutiei de viteze; - pinionul dublu (cu 18 si 33 de dinti) de pe axul secundar; - pinionul cu 34 de dinti de pe axul principal (este al doilea pinion de pe ax, numarat dinspre motor spre roata spate). Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Septembrie 17, 2008 Share Postat Septembrie 17, 2008 (editat) Scoate axul transversal care tine furcile,cel care uneste pedala de schimbator cu maneta de schimbator de mana.Trebuie batut afara dinspre pedala catre schimbatorul de mana ca invers nu iese iar atunci axul primar si cel secundar vor mai sta doar in rulmentii din spate si vor iesi usor afara. Editat Septembrie 17, 2008 de 4bike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Septembrie 17, 2008 Share Postat Septembrie 17, 2008 (editat) este vreo siguranta p-acolo, de care ar trebui sa stiu inainte sa bat? M-am uitat in cutie dar nu ma prind ce tine axul sa nu iasa inspre schimbatorul de mana Editat Septembrie 17, 2008 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Septembrie 17, 2008 Share Postat Septembrie 17, 2008 (editat) Desfaci capacul ala cu patru suruburi din partea cu schimbatorul de picior si scoti afara tot de acolo si desfaci piulita de la ax.Da jos si arcul care tine "harta" ca s-ar putea sa o tina tensionata si de asta iese mai greu.Alta siguranta nu imi aduc aminte sa mai fie p'acolo.Bafta. Editat Septembrie 17, 2008 de 4bike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Septembrie 18, 2008 Share Postat Septembrie 18, 2008 Am scos furcile si axul secundar. Multumesc frumos pentru explicatii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CzCustoms Postat Septembrie 21, 2008 Share Postat Septembrie 21, 2008 acum ma duc afara sa fac praf cutia de la simsonu meu ./ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
woden665plus1 Postat Septembrie 22, 2008 Share Postat Septembrie 22, 2008 Imi poate spune cineva cu ce supape se pot inlocui cele de simson??? Am dat jos chiuloasa si am descoperit ca supapa de la evacuare era sparta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Septembrie 22, 2008 Share Postat Septembrie 22, 2008 ARO...(pe motorina) ,evacuare...sunt mai lungi si trebuie refacuta degajarea pentru galeti...diametrul merge ...si merg si ghidurile la fix... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Septembrie 22, 2008 Share Postat Septembrie 22, 2008 ...gata inca un sport si un awo in curand si sound-ul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
woden665plus1 Postat Septembrie 22, 2008 Share Postat Septembrie 22, 2008 ms drobu. de acum urmeaza cautarea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Septembrie 24, 2008 Share Postat Septembrie 24, 2008 Imi poate spune cineva ce lungime are cuiul de dozaj al carburatoarelor originale de Simson? Am cuie de doua lungimi diferite si nu stiu care din ele sunt de Simson. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Septembrie 24, 2008 Share Postat Septembrie 24, 2008 Cuiul original are statat un 3 pe el. Daca ambele t-is asa, atunci iti masor eu azi dupamasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.