comunistul Postat Decembrie 15, 2013 Share Postat Decembrie 15, 2013 salutare imi poate zice cineva daca ambielajul de ij 56 se potriveste la ij planeta5.multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Decembrie 15, 2013 Share Postat Decembrie 15, 2013 se potriveste fara frica ambielajul, pune-l linistit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 15, 2013 Share Postat Decembrie 15, 2013 primul lucru e sa faci rost de un multimetru. TRebuie sa poti sa masori cu el un voltaj si sa poti masura continuitatea unui circuit. Dupa aia aflam cat baga si de se intampla Adica de asta?!? De asta am Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 15, 2013 Share Postat Decembrie 15, 2013 exact ala, foarte bun. Va trebui sa vezi ce voltaj ai pe baterie atunci cand ar trebui sa incarce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 exact ala, foarte bun. Va trebui sa vezi ce voltaj ai pe baterie atunci cand ar trebui sa incarce Eu voi masura cu bateria scoasa si la borne sau bateria pusa si tot la borne? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 Fii atent: o baterie are un voltaj nominal. Bateria de 6 volti ar trebui sa aiba pe ea 6.3- 6.4 volti cand e 100% incarcata - asta masori cu bateria deconectata complet. Legi bateria si pornesti mobra. Cu mobra pornita si farul stins ar trebui sa ai la ralanti cam acelasi voltaj - mobrele pe 6v de obicei nu incarca la turati foarte mici. Turezi putin si voltajul ar trebui sa creasca spre 7.2 - 7.5 intr-un mod destul de stabil Aprinzi consumatorii - voltajul trebuie sa se mentina in zona de 7 si ceva (oricum peste 6.5) Cresti turatia spre maxim - voltajul trebuie sa se mentina sus si sa nu o ia razna. Urmareste fluctuatii rapide, instabilitatea indicatiei, etc. Incearca sa urmaresti voltajul la cat mai multe paliere de turatie. Vei avea nevoie de cineva sa te ajute. Incearca sa faci o lista de masuratori si sa vedem ce iese. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 18, 2013 Share Postat Decembrie 18, 2013 (editat) Fii atent: o baterie are un voltaj nominal. Bateria de 6 volti ar trebui sa aiba pe ea 6.3- 6.4 volti cand e 100% incarcata - asta masori cu bateria deconectata complet. Legi bateria si pornesti mobra. Cu mobra pornita si farul stins ar trebui sa ai la ralanti cam acelasi voltaj - mobrele pe 6v de obicei nu incarca la turati foarte mici. Turezi putin si voltajul ar trebui sa creasca spre 7.2 - 7.5 intr-un mod destul de stabil Aprinzi consumatorii - voltajul trebuie sa se mentina in zona de 7 si ceva (oricum peste 6.5) Cresti turatia spre maxim - voltajul trebuie sa se mentina sus si sa nu o ia razna. Urmareste fluctuatii rapide, instabilitatea indicatiei, etc. Incearca sa urmaresti voltajul la cat mai multe paliere de turatie. Vei avea nevoie de cineva sa te ajute. Incearca sa faci o lista de masuratori si sa vedem ce iese. Ok.M-am prins cam cum sta treaba.Eu mai studiez postul tau si revin cu lista.Multumesc tare,tare mult. . Am revenit cu datele.La relantiu ( fara consumatori) imi scoate 19-18-13 Volti.La relantiu cu consumatori(farul deschis) imi scoate 5-6-12-5 V .Putin turata,scoate 18-13-15 V,iar putin turata cu consumatori(tot far) imi scoate 6-10-6-18V.Toate aceste masuratori nu sunt fixe,toate sunt cu mari fluctuatii.Pana acum credeam ca nu incarca.Gata,am incarcare ( chiar de 3 0ri mai mult decat trebuie.Oare problema ar fi din releu sau dinam,sau altceva.Multumesc tare mult Editat Decembrie 16, 2013 de emy15 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Decembrie 18, 2013 Share Postat Decembrie 18, 2013 vezi sa nu fie aparatul de masura sensibil la camp electromagnetic. incearca cu unul analog, sunt unele aparate digitale care o iau razna cand "simt" camp magnetic. sau incearca sa masori mai departe de dinam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Decembrie 18, 2013 Share Postat Decembrie 18, 2013 Ce lungime au spitele de IJ ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 18, 2013 Share Postat Decembrie 18, 2013 nu numai, pare sa fie o incarcare in socuri. pot fi 2 cauze mari: 1) releu prost reglat sau cu problem 2) carbunii nu urmaresc correct colectorul. din urmatoarele motive: a) carbunii se misca greu in tecile lor automat nu pot stalipiti de collector corect rotorul nu se misca in jurul axului - plasat prost pe con c) colectorul e uzat asimetric d) exista joc in rulmentii de la ambielaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 stie cineva ce ulei se baga in telescoape si cam ce canditate pentru fiecare in parte ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 19, 2013 Share Postat Decembrie 19, 2013 vezi sa nu fie aparatul de masura sensibil la camp electromagnetic. incearca cu unul analog, sunt unele aparate digitale care o iau razna cand "simt" camp magnetic. sau incearca sa masori mai departe de dinam Posibil.Eu am masurat cu aparatul pe sa. nu numai, pare sa fie o incarcare in socuri. pot fi 2 cauze mari: 1) releu prost reglat sau cu problem 2) carbunii nu urmaresc correct colectorul. din urmatoarele motive: a) carbunii se misca greu in tecile lor automat nu pot stalipiti de collector corect rotorul nu se misca in jurul axului - plasat prost pe con c) colectorul e uzat asimetric d) exista joc in rulmentii de la ambielaj eu cu releul am mai avut probleme.De reglat eu nu cred ca il pot regla,cel putin nu stiu.Iar la carbuni acum 4 zile i-am schimbat.Cred ca nu siau facut "rodajul",joc de rulemti nu exista,nici colectorul uzat,iar rotorul se misca corect. Eu acum ma duc masor cu aparatul mai departe acum,iar daca nu asta e problema ma duc sa vad carbuni(ii pun pe cei vechi si vad cum face). Multumesc frumos de raspunsuri.Ma duc sa verific si revin cu vesti.Multumesc inca o data Stiti cum se regleaza un releu si daca il pot regla? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 faptul ca sunt noi nu inseamna ca fac ce trebuie. vezi daca se plimba usor prin teaca lor vezi daca arcul e destul de puternic sa ii tina presati la turatie mare asteapta sa se pasuiasca pe rotor probabil nu se aseaza peste tot. Ca sa te uiti dupa chestiile zise de mine cel mai bine te uiti cu motorul pornit. la mana e greu sa te prinzi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 faptul ca sunt noi nu inseamna ca fac ce trebuie. vezi daca se plimba usor prin teaca lor vezi daca arcul e destul de puternic sa ii tina presati la turatie mare asteapta sa se pasuiasca pe rotor probabil nu se aseaza peste tot. Ca sa te uiti dupa chestiile zise de mine cel mai bine te uiti cu motorul pornit. la mana e greu sa te prinzi Eu am sa incerc asta azi,pana atunci am schimbat cu carbuni vechi ,dar arcurile noi,totul bine pana la turatii unde iar da ratou.Asta e singura problema.Daca ii pun bateria nu am probleme nici la turatii joase nici inalte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 20, 2013 Share Postat Decembrie 20, 2013 nu mai lucra fara baterie poti buli releul de la asta. Tine bateria conectata tot timpul si fa oate operatiunile cu ea acolo. Efectul bateriei in circuit este asemanator cu cel al unui condensator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Decembrie 21, 2013 Share Postat Decembrie 21, 2013 (editat) nu mai lucra fara baterie poti buli releul de la asta. Tine bateria conectata tot timpul si fa oate operatiunile cu ea acolo. Efectul bateriei in circuit este asemanator cu cel al unui condensator Dimpotrivă. Singurul avantaj al dinamului faţă de alternator, este tocmai acela că nu se întâmplă nimc dacă funcţionează fără baterie. Dacă ar fi releu electronic - nu mă pronunţ. Cealaltă afirmaţie însă este corectă, adică că bateria are rol de stabilizator al tensiunii. Chiar şi la alternator dacă merge fără baterie şi are releu mecanic, prima dată se ard diodele din puntea redresoare. Pe vremuri, când eram maimuţoi mai mic, porneam IJ-ul cu două baterii înseriate de1,5V tip AAA şi pe urmă mă plimbam fără nicio baterie. Editat Decembrie 21, 2013 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 21, 2013 Share Postat Decembrie 21, 2013 faptul ca merge si fara baterie e una. Faptul ca strici lucrurile pe acolo e altul. Daca nu exista bateria in circuit sa preia fluctuatiile inerente ale voltajului (fluctueaza pe parcursul unei rotatii datorita accelerarii si decelerarii pistonului, fluctueaza pe parcursul mai multor rotatii datorita oscilatiilor induse de releuu mecanic de are timp de reactie relativ mare) - releul ala are parte de o activitate mult mai frenetica. De asta la turatii mari se duce in craci, de asta poti avea scantei ratate. Releul ala in functionarea lui normala taie energia de la dinam spre circuitul mobrei (periodic, ca asta e rolu lui, sa incerce sa o tina intre anumite limite). Daca asta se intampla cat platina este inchisa - este ca si cum s-ar deschide brusc platina la un moment inoportun, adica fara sa respecte punctul de avans. Efectele aceste mici neplaceri: Tot ceea ce inseamna scanteie data aiurea (detonatie, rateuri, lipsa de putere) si in plus cand ii vine randul sa aiba o scanteie normala bineinteles ca ea nu se mai intampla deoarece nu este suficienta energie in bobina si eventual caaarburantul din cilindru este ars deja. In releu se vor distruge relativ rapid pastilele de contact datorita scanteilor ce incep sa apara. Concluzia: Folossiti toate componentele care trebuie sa fie acolo. Chiar daca "merge si asa" nu inseamna ca e bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 21, 2013 Share Postat Decembrie 21, 2013 nu mai lucra fara baterie poti buli releul de la asta. Tine bateria conectata tot timpul si fa oate operatiunile cu ea acolo. Efectul bateriei in circuit este asemanator cu cel al unui condensator Dimpotrivă. Singurul avantaj al dinamului faţă de alternator, este tocmai acela că nu se întâmplă nimc dacă funcţionează fără baterie. Dacă ar fi releu electronic - nu mă pronunţ. Cealaltă afirmaţie însă este corectă, adică că bateria are rol de stabilizator al tensiunii. Chiar şi la alternator dacă merge fără baterie şi are releu mecanic, prima dată se ard diodele din puntea redresoare. Pe vremuri, când eram maimuţoi mai mic, porneam IJ-ul cu două baterii înseriate de1,5V tip AAA şi pe urmă mă plimbam fără nicio baterie. faptul ca merge si fara baterie e una. Faptul ca strici lucrurile pe acolo e altul. Daca nu exista bateria in circuit sa preia fluctuatiile inerente ale voltajului (fluctueaza pe parcursul unei rotatii datorita accelerarii si decelerarii pistonului, fluctueaza pe parcursul mai multor rotatii datorita oscilatiilor induse de releuu mecanic de are timp de reactie relativ mare) - releul ala are parte de o activitate mult mai frenetica. De asta la turatii mari se duce in craci, de asta poti avea scantei ratate. Releul ala in functionarea lui normala taie energia de la dinam spre circuitul mobrei (periodic, ca asta e rolu lui, sa incerce sa o tina intre anumite limite). Daca asta se intampla cat platina este inchisa - este ca si cum s-ar deschide brusc platina la un moment inoportun, adica fara sa respecte punctul de avans. Efectele aceste mici neplaceri: Tot ceea ce inseamna scanteie data aiurea (detonatie, rateuri, lipsa de putere) si in plus cand ii vine randul sa aiba o scanteie normala bineinteles ca ea nu se mai intampla deoarece nu este suficienta energie in bobina si eventual caaarburantul din cilindru este ars deja. In releu se vor distruge relativ rapid pastilele de contact datorita scanteilor ce incep sa apara. Concluzia: Folossiti toate componentele care trebuie sa fie acolo. Chiar daca "merge si asa" nu inseamna ca e bine. Aha.Am inteles.Eu acum nu merg fara baterie,doar am facut asa sa vad daca incarca.Deocamdata merge perfect.Atat doar ca la turatii mari da rateuri(nu am mai avut timp sa schmb arcurile )De la carbuni era problema.I-am schimbat cu aia vechi si vad ca merge.Multumesc frumos de sfaturi.Chiar m-au ajutat mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Decembrie 21, 2013 Share Postat Decembrie 21, 2013 Aha.Am inteles.Eu acum nu merg fara baterie,doar am facut asa sa vad daca incarca.Deocamdata merge perfect.Atat doar ca la turatii mari da rateuri(nu am mai avut timp sa schmb arcurile )De la carbuni era problema.I-am schimbat cu aia vechi si vad ca merge.Multumesc frumos de sfaturi.Chiar m-au ajutat mult ok am tot incercat sa inteleg ce vreti sa spuneti pe aici insa am o nelamurire. cum mama ciorilor sa mearga fara baterie doar pe ij au fost montate alternatoare care daca deconectezi bateria nu mai are curent de excitatie deci nu mai merge, sau ma insel eu ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 21, 2013 Share Postat Decembrie 21, 2013 in momentul in care e pornit ramane destula energie in instalatie sa intretina excitatia. Sunt unele mobre pe dinam care au pozitie speciala pe contact pentru pornirea fara baterie. La modelele alea exista destula magnetizatie remanenta incat sa initieze generarea de energie in dinam. Dupa pornire se comuta pe baterie. Parca MZ - unele modele stiau sa faca asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Decembrie 21, 2013 Share Postat Decembrie 21, 2013 in momentul in care e pornit ramane destula energie in instalatie sa intretina excitatia. Sunt unele mobre pe dinam care au pozitie speciala pe contact pentru pornirea fara baterie. La modelele alea exista destula magnetizatie remanenta incat sa initieze generarea de energie in dinam. Dupa pornire se comuta pe baterie. Parca MZ - unele modele stiau sa faca asta scuze dar sunt cam incepator in mestereala. deci sa inteleg k pe jupiterul meu la 6 v pot sa-l pornesc fara baterie ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 21, 2013 Share Postat Decembrie 21, 2013 nu nu poti. In schimb daca deconectezi bateria va continua sa mearga. NU recomand sa faci asta. Incarcarea se verifica cu voltmetrul (multimetrul) asa cum am explicat mai sus. Sistemul cu care sunt dotate motoretele - becul ala e iarasi un martor destul de bun pt o indicatie aproximativa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Decembrie 21, 2013 Share Postat Decembrie 21, 2013 nu nu poti. In schimb daca deconectezi bateria va continua sa mearga. NU recomand sa faci asta. Incarcarea se verifica cu voltmetrul (multimetrul) asa cum am explicat mai sus. Sistemul cu care sunt dotate motoretele - becul ala e iarasi un martor destul de bun pt o indicatie aproximativa k multam si mai am o intrebare eu stiu k la orice incarcare trebuie sa existe ceva diode la mine in afara de acel releu negru nu am mai gasit nimic in instalatia de la prima motocicleta (am 2 si una mai mult bucati) insa la cea dea doua in far am gasit o cutie neagra in care par ceva diode dar nu era legata in instalatie (instalatia fiind zob)poti sa ma lamuresti cumva ce e si unde vine maine pot sa vin si cu ceva poze pt lamurire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 21, 2013 Share Postat Decembrie 21, 2013 diodele nu sunt necesare in cazul dinamului. El dispune de un sistem de "redresare" mecanica. Daca va uitati la rotorul unui dinam - el are in partea in care carbunii iau contact - niste contacte separate de izolator. Contactele astea sunt conectate la infasurarile din rotor si datorita rotatiei motorului ele vor lua contact cu carbunii si vor livra energie in instalatie dor in momentul in care sensul este cel corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 22, 2013 Share Postat Decembrie 22, 2013 Cat despre cutia aia neagra din far,este releul de semnalizare M-am gandit sa imi dau la schimb ij-ul (jupiter 3) cu un mz es 175/250.Daca aveti si va intereseaza,faceti o oferta aici sau pe PM.Ij-ul il si vand daca gasesc un Mz pe care apoi sa il pot lua.Ij-ul este in stare de functionare(niste mici reglaje nu i-ar strica)cu acte,are atas,in stare de 95% original.Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.