Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

nu dor sa inveti dar te bagi si u ca chilotii in (sti u unde) parca am am mai discutat pe undeva si ti-am zis k iti inteleg dorinta de afirmare dar incearca sxa te afirmi cu ceva benefic si nu cu sfaturi de kakat pe care crezi u k sunt bune. uneori e mai bine sa taci si sa iti vezi de putzulica ta

Ok.Am mai spus ca imi pare rau.Am gresit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

OFF!

Cornele, tată, renunță la „k”-ul ăla! E extrem de deranjant, enervant și mai vine și din partea unuia care îl corectează pe altul. Not fair!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acest K vine cumva de la faptul k ace atas cumva ? si daca observi - de la baterie vine la masa deci ce sa mai cred? oricum este scanata nici decum desenata, pare k e luata din cartea lui nu ?

 

IJ Jupiter 3 avea plusul la masa, IJ Jupiter 3 K avea minusul la masa.

Schema nu este scanata din notita tehnica originala a IJ-ului Jupiter 3 K dar este corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru inversarea polarităţii, poţi proceda în felul următor:

-dezlegi bateria de pe motocicletă

-desfaci borna 3 a bobinajului de excitaţie de la borna ш din interiorul generatorului şi o legi la borna я împreună cu 2 a firului de la perie.

-desfaci borna 1 a bobinajului de excitaţie de la borna я şi o legi la borna ш împreună cu 4 a firului rezistenţei adiţionale.

-legi bateria la motocicletă cu minusul la masă.

-trebuie închise pentru 1(una) secundă contactele releului de curent invers, adică conjunctor-disjunctor.(releul electromagnetic cu o singură pereche de contacte, vei ţine apăsată paleta releului cu degetul pentru o secundă).

În imagine se văd conexiunile înainte şi după modificare.

După toată abrambureala asta, pentru a fi sigur că generatorul funcţionează corect, se procedează în felul următor:

-desfaci firele care merg de la generator la releu

-Important. Scoţi bujiile şi aduci pistoanele în poziţia în care începe să se învârtă cel mai uşor motorul

-legi borna de la bobinajul de excitaţie я şi capătul periei de la borna я la borna plus a bateriei

-celălat capăt al bobinajului de excitaţie îl legi la masă şi tot la masă legi borna minus a bateriei. În acest moment generatorul se transformă în motor electric, iar rotorul trebuie să se rotească în sensul în care se va roti rotorul generatorului pe motocicletă, adică în sens orar. Nu te juca prea mult cu chestia asta pentru că dacă motorul nu se mişcă uşor, forţezi dinamul.

Dacă treaba nu decurge conform planului, sună-mă pentru detalii.

post-3360-0-12095800-1389136365_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neavand cunostiinte de partea electrica si cautand pe forum-uri am gasit ca unii rebobineaza alternatoarele de masini pt putere mai mare. Uitandu-ma la motorul de jupiter nu am observat vreo diferenta la dinam fata de ij 56 ( in afara de platini si condensatoare).

Intrebarea este daca ar fi posibil sa rebobinez rotorul ca sa obtin 12 V. Lucrul acesta l-am mai facut cu motoare electrice pentru o putere mai mare si de aceea intreb aici inainte de a demonta de pe motor dinamul.

Poate suna aberant dar ma gandesc ca ar fi o solutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neavand cunostiinte de partea electrica si cautand pe forum-uri am gasit ca unii rebobineaza alternatoarele de masini pt putere mai mare. Uitandu-ma la motorul de jupiter nu am observat vreo diferenta la dinam fata de ij 56 ( in afara de platini si condensatoare).

Intrebarea este daca ar fi posibil sa rebobinez rotorul ca sa obtin 12 V. Lucrul acesta l-am mai facut cu motoare electrice pentru o putere mai mare si de aceea intreb aici inainte de a demonta de pe motor dinamul.

Poate suna aberant dar ma gandesc ca ar fi o solutie.

intrebarea asta am mai puso si eu iar raspunsurile au fost k nu merita sa faci acest lucru (in cele mai multe cazuri si venite de la oameni cu experienta) cea mao buna indicatie a fost s il schimb cu unul de jupiter 4 care e pe 12V.

nu ma pricep, insa daca incerci sa il rebobinezipt 12 v nu ar trebuii sa pui mai multa sarma de cupru in el ?

iar daca el a fost gandit cu un anume nr de spire si de o anumita grosime/spira unde crezi k intra restul de sarma?asta in cazulin care se adauga spire, daca se scor cred k e cam ;la fel ramane un loc in care nu se pot fixa foarte bine spirele.

zic si eu! daca te incurca il astept cu foarte mare interes, deoarece nu stiu daca al meu incarca (inca)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma pricep la bobinat motoare, doar cunosc pe cineva care se ocipa cu asta, si din ce imi aduc aminte era destul de ciudat..formule matematice si chinuiala la bobinat.

legat de dinam, pe cel de pe jupiter nu il dau jos. prefer sa dau motorul complet. ma gandeam la rebobinat la dinamul de pe ij 56.

daca se aduna comenzi sa dau mai multe piese din motor, atunci o sa il desfac, dar asa nu are rost sa il demontez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ajunge să rebobinezi doar rotorul, trebue rebobinat şi statorul (asta doar dacă cineva este chiar atât de... încât consideră că merită să piardă timp şi bani pentru un rezultat mai puţin decât satisfăcător). În principiu pentru a creşte tensiunea, trebuie dublate numărul de spire şi în stator şi în rotor. Dar dacă le dublezi, pentru a avea loc firele, acestea trebuie să fie mai subţiri, astfel că ajungi să ai 12V dar tot cu 45W-60W rămâi. În plus trebuie să faci rost de releu-regulator pe 12V pentru dinam, cel de "Dacia" nefiind compatibil decât eventual pentru partea de regulator al tensiunii. Se subînţelege de ce am pus ghilimele la Dacia.

O altă variantă, puţin mai ţigănească dar şo cea mai ieftină, este montarea unui alternator de autoturism în spatele carburatorului şi cu transmisie prin curea de la o fulie de pe arborele cotit. Este cea mai simplă soluţie cu cele mai bune rezultate practice dar (după unii) cam inestetic şi strică la originalitate. Eu am montat în vreo 15-20 cazuri astfel de alternatoare pe IJ 56/Jupiter 3. Alternator montat poţi vedea în link-ul următor la postarea 1355: /index.php?/topic/108009-ij-izh/page-68. Filtrul de aer în acest caz se montează pe un cot la 90 grade spre lateral.

Din punctul meu de vedere, probabil cea mai bună soluţie este următoarea, deşi e puţin cam scumpă pentru buzunarele noastre:

https://www.powerdynamo.de/shop/index.php?cPath=7_139&SESS=6gmbp5u7a5ms6puipv5o69dcm0qbrh86 şi specific pentru Jupiter 2/3: http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7273/7273main.htm .

În plus, montarea unui alternator de 12V de la Planeta 4/5, consider că este cam dezavantajoasă în primul rând din cauză că prinderea alternatorului e cu 3 şuruburi (cu toate dificultăţile care derivă de aici), iar în al doilea rând deoarece alternatoarele mai noi sunt cam jafuri şi slabe (cred că au doar în jur de 120W).

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles, am luat legatura si cu userul balshoi si am gasit la el un alternator de jupiter. schita cu flansa de adaptare am gasit prin posturile anterioare. mai ramane restul din partea electrica de procurat. Cred ca astfel e mai usor sa adaptez o aprindere electronica pe 12 V, din discutia cu cei de la gotronic nu aveau senzor pt 6V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai ieftina si mai simpla metoda de a scapa de "marea problema 6 volti" e sa nu mai folositi becuri clasice ci becuri pe LED-uri. Asa impacati si capra si varza , adica aveti si lumini si scanteie suficienta la bujie.

 

Spor la surubarit !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar aşa nu poate să-şi pună aprindere tranzistorizată pe 12V. De exemplu, Jawa mea e pe 6V şi funcţionează perfect cu toate becurile aprinse, inclusiv pe ataş. Momentan e singura motocicletă ce mi-a mai rămas pe 6V şi sunt mulţumit de ea şi fără electronică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am o problema cu un ij planeta 5, nu a fost pornit de mult nici nu stiu in ce stare a fost daca a functionat candva si am incercat sa il pornesc dar nu am reusit, am desfacut motorul si in ambelaj era plin de benzina, in cutie nu avea ulei deloc, care ar fi problema cine ma poate ajuta? ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O altă variantă, puţin mai ţigănească dar şo cea mai ieftină, este montarea unui alternator de autoturism în spatele carburatorului şi cu transmisie prin curea de la o fulie de pe arborele cotit. Este cea mai simplă soluţie cu cele mai bune rezultate practice dar (după unii) cam inestetic şi strică la originalitate. Eu am montat în vreo 15-20 cazuri astfel de alternatoare pe IJ 56/Jupiter 3. Alternator montat poţi vedea în link-ul următor la postarea

Procedand la montarea unui alternator extern antrenat pe curea introduci o incarcare radiala suplimentara pe ambielaj care numai bine nu face in timp. E de evitat chiar daca era folosita pe vremuri. Asta ca sa nu mai zic ce se intampla daca intra vre-un deget sau pantalon pe la cureau a aia.

În plus, montarea unui alternator de 12V de la Planeta 4/5, consider că este cam dezavantajoasă în primul rând din cauză că prinderea alternatorului e cu 3 şuruburi (cu toate dificultăţile care derivă de aici), iar în al doilea rând deoarece alternatoarele mai noi sunt cam jafuri şi slabe (cred că au doar în jur de 120W).

Exista flanse de adaptare gata turnate la gaspar. Are Si de la dinam la alternator (2 suruburi la 3) cat si de la dinam la aprindere de minsk. e cam 25 lei una

120 W sunt arhisuficienti pentru o motocicleta daca nu se exagereaza cu becul de far si nu se transforma motoreta in pom de iarna.

 

Pana la urma daca aveti nevoie de putere foarete mare in instalatia electrica - luati un generator electric din ala mic - e sub 4 mil si il bagati in atas. Scoate 600 - 800 w atat in 12v cat si in 230v daca va serveste :)

 

nu lipseste nimica, tre sa fac garnituri ca era pus numai silicon, si fanta la segmenti bagati in cilindru e cam 2 mm, e mare sau mai merge? si inca ceva pistonu vine cu taietura in fata sau spate?

ai grija la grosimea garniturilor.. Nu pune intre cartere si pe unde nu trebuie - modifica distantele intre suprafetele de lucru in cutie..

se putea porni sigur aierisind carterul, fara sa il desfaci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu lipseste nimica, tre sa fac garnituri ca era pus numai silicon, si fanta la segmenti bagati in cilindru e cam 2 mm, e mare sau mai merge? si inca ceva pistonu vine cu taietura in fata sau spate?

taietura pe evacuare.

ar trebui sa porneasca si cu fanta aia, mai anemic dar un rateu macar tre sa dea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...