Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Vizitator VULPOIU
Am constatat că nu imi merge incărcarea, cum decuplez bateria motorul moare, asta mă

 

Hahaa :laugh: eÂşti belea.... păi e bun! e foarte bun! este absolut normal. Nenea releul e de vină. ÂŞi restul instalației. Pentru că atunci nu mai ai plus prin contact pentru alimentarea releului.

Să nu scoți niciodată bateria în funcționare! Dacă e moale Âşi ai nevoie de curent de împrumut, porți după tine 2 metri de cablu dublu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

electronist facut la apelul bocancilor, după aia m-am gandit Âşi eu că am scris o prostie, trebuie sa treaca si un fir si prin bord ala pentru confirmare.... asta e ma chinuie talentul,

un sfat pentru ambreaj ? de la schumy am inteles eu ceva ceva dar daca mai desfac suruburile la discurile de ambreaj se duce mai inauntru surubul de reglaj din dreapta motorului... apropo discul metalic cu cele 5 arcuri nu are un ax reglabil .... diseară desfac capacul să vad exact cum sunt suruburile alea. (motorul a fost reparat Âşi montat de altcineva, termic merge brici).

stiu ca sunt vorbe multe dar asa invat si eu

să-ti zic o intamplare mai de demult, merg singur pe la tzara drum asa si asa, se desface incuietoarea la compartimentul bateriei, care cade (mi-a fost lene să ii pun legatura de garda inapoi) merg cca 3 km , motorul bine mersi iar la o trecere de nivl opresc, se opreste motorul Âşi am luat-o la picior inapoi cautand o baterie, care culmea a mai functionat. de aici stiu că motorul ar trebui sa mearga fara baterie, daca e turat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul trebuie sa mearga si fara baterie daca are incarcare, in momentul in care decuplezi bateria cu motorul pornit exista riscul sa apara un varf de tensiune care mai prajeste cate un bec,prin contact trece un plus care alimenteaza toata instalatia nu numai releul de incarcare, daca ai releu original de incarcare cu punte incorporata este foarte posibil ca el sa fie vinovatul, am patit-o si eu si am trecut la punte si releu de dacie, cand pui contactul ti se mai aprinde becul la baterie si se stinge cand pornesti motorul ?

capacul de la ambreiaj nu are nici un ax reglabil, nu este ca la minsk sau voshod, ideea e sa strangi suruburile cat sa nu iti patineze, ca daca le strangi prea tare vei avea o maneta de ambreiaj foarte tare, iti trebuie antebrat sa poti debreia :what:, oricum cand faci reglajul la discuri umbli foarte finut cu un sfert maxim o jumatate de tura in desfacere sau strangere. vei vedea si care este rolul surubului din dreapta daca il strangi si desfaci cand ai capacul de la ambreiaj dat jos, el iti regleaza lungimea tijei care trece prin axul de la cutie in functie de uzura discurilor.

spor la treaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Păi nu întrerupe, dacă are releu "di daÂşie", cutia aia mare, neagră Âşi urîtă... mecanic Âşi... nu neapărat prost, dar ... depăÂşit. Ăla îÂşi face calculele prin înfăÂşurări Âşi rezistențe.

Cu ăla electronic modern, e altceva. Dacă a sărit de pe cadru Âşi nu mai face masă... dacă nu are unde descărca potențialul alternatorul (adică sare borna de plus) .... salut Âşi altul.

Schumy, ideea pe care am preluat-o de la fosta mea Jawă, (nu Âştiu dacă e sistemul original sau e adaptat de un moÂşulică Âşugubăț de pe aici la care mergeau romînii cu buleftrica Âşi de la care am mai furat Âşi io cîte ceva): releu de putere Âşi un bec martor. La cracii C Âşi D al releului pui în paralel un fir de la 1 sau 2 sau 3 înfăÂşurări ale alternatorului, cu masa. La A Âşi B un plus, becul martor Âşi masa. Ai înțeles? dacă releul este alimentat, adică dacă direct alternatorul produce, face continuitate Âşi întrerupe alimentarea becului-martor. Altminteri, circuitul A-B rămîne închis cu tensiune pe el Âşi îl aprinde.

AI înțeles?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

înainte de demontarea motorului, cand puneam contactul se aprindea lampa de be bord la baterie iar la pornirea Motorului lampa se stingea, cand mi s+a ars rotorul lampa a rămas aprinsă si am mers pe baterie.

instalatia mea are un releu cubic mai mic decat un pachet de chibrituri si o chestie ce seamănă cu un radiator la care vine conectat plusul de la baterie, tot de acolo pleacă firul ce venea la contact ....

deci Vulpoiule la tine este baza, cand ai timp si dispoziție să vii la IAÂşi poate le descurci, intre timp eu termin partea mecanică

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pune o poza sa ne edificam, vorba aia: o poza face cat 1000 de cuvinte

cred ca ai releu de dacie cu punte tot de dacie, vulpoiule asa este original in instalatia jawei, cu releu care comanda becul, dar hai sa nu mai amestecam ciorba cu tocana ca nu merge, jawa e jawa, ijul e ij,

poti verifica daca releul este dus cu un bec de far inseriat intre borna plus a bateriei si excitatia alternatorului care normal ar trebui sa se aprinda, daca iti incarca inseamna ca ai releul dus, daca nu. este din alternator, dar nu trebuie turat motorul foarte tare din cauza curentului de excitatie care este limitat doar de filamentul becului.

tie iti pleaca din punte cablul de putere de + care duce la baterie si cablul care duce in contact pentru alimentarea instalatiei,

eu am deconectat intentionat bornele la baterie cu motorul usor turat si nu s-a ars nici un releu, deci... mai gandeste-te un pic :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

detin un ij jupiter este din 83 , 2 cilindri...are vreo 17.000 km varianta cu ataj, clasicul bleu cu alb...( a mers din 87 pana in 90 cand s-a dus draq ambielajul , atunci i s-a desfacut motorul s-a scos ambielejele acelea si asa a ramas...)

motocicleta a fost inscrisa si platit impozit pana anul trecut desi era pe numere vechi...actele sunt la mine si erau pe numele unei rude( var) care din pacate a decedat ....atunci sotia acestuia s-a dus si a scoso de la financiar ca sa nu mai umble an de an sa plateasca impozitul ( pe care tot eu il plateam , dar prin intermediul lor...)

As vrea sa o pun iar cu rotile pe asfalt ca sa spun asa...ma incanta mult ideea undei motociclete cu ataj...plus ca arata bine ca vopsea si partile cromate sunt ok...

Cei drept o sa-i trebuiasca o baterie si probabil cauciucuri noi, retapitare sa si cea mai importanta piesa ,si anume acele ambielaje...

daca aveti ideea si stiti cum pot proceda ca sa o pot inscrie , pe numele meu, sau oricum altcumva , va rog sa-mi spuneti...( depinde si de costurile totale ce includ actele)

daca nu o sa o pot inscrie o voi baga aici pe net la licitatie si cat se va oferi pe ea cu atat va pleca...e pacat de ea sa stea sa rugineasca aiurea cand i se poate reda iar viata, sau transplanta toate piesele pe o alta...

ma gandeam si la achizitionarea altui ij cu acte valabile si sa-i transplantez piesele de pe aceasta ...oricum astept sa ma sfatuiti cum ar fi mai bine sa procedez

toate cele bune!

 

pozele cu motocicleta sunt in link

pana la urma se va vinde...

 

 

/index.php?/topic/93871-bursa-comunistelor/page__st__4800

 

ps: mi-a placut f mult ij-ul asta, si asa as fi vrut sa-l fac eu pe cel care-l aveam ...dar nu este timpul si nici banii nu sunt suficienti.. si oricum fac economii pentru un naked de 500

post-12320-0-99960300-1338313497_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum am promis, o sa postez pozele cu modificarile aduse Ij-ului post-68155-0-30320900-1338232681_thumb.jpg

Buna combinatia Ivan-ului :ok:

baga ceva poze cu etapele lucrarii daca ai.

spor :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gata am reglat ambreajul, merge brici, am înteles acum cum se face, multumesc pt sfaturi.

cum spuneam motorul a fost reparat de altcineva, suruburile la discuri de ambreaj erau stranse aproape la max, le+am slabit, simultan am reglatsurubul din axul cutiei si am testat străngerea manetei, am bagat in viteza si am impins motocicleta cu ambreajul strans pînă roata din spate s+a rotit fara sa se blockeze. am facut proba cu motorul pornit intra usor in viteya, nu smulge are doar zgomotul specific de cuplare in treapta 1, am facut o proba pe o rampa de cca 1 km, schimbă bine si trage la fel, in sfarsit parca e alta treaba.

Maine am o yi intrega sa ii dau de cap la partea electrică le iau băbeÂşte, stiu ca inaine de demontare mergea incarcarea asă că sper doar sa nu ard ceva.

sper ca saptamana viitoare să ajung cu ea la ITP :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

AÂşa.... mi-au ajuns jucărelele.

20120531113652.th.jpg

 

Însă beleaua e că nu am siguranțe de bolț...

Am cumpărat aÂşa ceva, deÂşi Âştiu că nu sunt de-acolo

20120531132325.th.jpg

 

Originale erau aÂşa ceva

http://lh5.ggpht.com/_A-X9qFtX59Y/TSch2AYtLeI/AAAAAAAABx0/4Nnx_OIbHWA/sigurante%20bolt%20piston%5B4%5D.jpg

 

Oare să le pun pe astea sau... să mai caut?

Are cineva pe acas?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oare să le pun pe astea sau... să mai caut?

 

cum drac sa le pui pe alea!adica io nu le-as pune.alea sunt sigurante de bolt/stift cu canal.gasesti sigur pe diametru sigurante de interior pe la magazine de piese auto sau de camioane/tractoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AÂşa.... mi-au ajuns jucărelele.

20120531113652.th.jpg

 

Însă beleaua e că nu am siguranțe de bolț...

Am cumpărat aÂşa ceva, deÂşi Âştiu că nu sunt de-acolo

20120531132325.th.jpg

 

Originale erau aÂşa ceva

http://lh5.ggpht.com/_A-X9qFtX59Y/TSch2AYtLeI/AAAAAAAABx0/4Nnx_OIbHWA/sigurante%20bolt%20piston%5B4%5D.jpg

 

Oare să le pun pe astea sau... să mai caut?

Are cineva pe acas?

Salut!

Ma tu faci de ras comunitatea IJ-arilor, cum naiba sa pui sigurantele alea acolo, nu zic ca nu intra, da cum le mai scoti? :blink:

si celelalte sigur nu sant de Jupiter 4 eu la al meu am sigurante cu doua urechi d'alea indoite nu cu una.

incearca sa faci dintr-un arc.

spor :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Hehe... atunci, am glumit! :D (sau nu... :blink: ) oericum Âştiam Âşi io că nu se mai pot scoate.

 

Am profitat de drumul unui prieten la IaÂşi Âşi l-am trimis la magazinul moto-velo... ete ce mi-a procurat:D

20120531214103.th.jpg

 

Culmea ironiei e că în drum spre el am trecut pe la alt "cumunist" local ce mi-a furnizat altele două, la altele două ce le aveam io. AÂşa e, ca în țara asta... ca Âşi ploaia... cînd nu-i, nu-i! Iar cînd îi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Etapele lucrarii :D

ai avut ceva de lucru la el, ansamblul spate l-ai luat de pe vreun ATV? sau l-ai facut tu?

sudurile lasa ceva de dorit, trebuia curatit bine locul de vopsea si alte alea inainte de sudare si nu mai facea broboanele alea, ramanea cordon frumos ca ala din fabrica, oricum in ansamblu a iesit bine triciclul.

spor in continuare :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit cu fostu propietar si m-a lamurit cu o problema. (-)minusul e la masa. acum unde pun plusul de la baterie la genul asta de releu?

 

Si de unde imi iese firu de la becu care ar trebui sa imi arate daca incarca?

 

Asa erau firele inainte sa il dau jos...

post-32949-0-16860600-1338705447_thumb.jpg

post-32949-0-29284800-1338706121_thumb.jpg

post-32949-0-93928400-1338706143_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite descriereea releului :

 

Releul regulator in 2 trepte e un aparat combinat, care exercita functia regulatorului de tensiune dupa schema reglajului in 2 trepte si in acelasi timp si functia conjunctor-disjunctor. Totodata rolul releului este sa-l decupleze de la retea atunci cand tensiunea e mai mica decat tensiunea acumulatorului. Releul are 2 bobinaje (unul de intensitate si unul de tensiune). Lama cu contacte a regulatorului este izolata de armatura si in partea superioare are un contact bilateral, cu care se poate inchide fie cu contactul la masa masinii (+) fie la corpul armaturii legate cu peria "-". Lama cu contacte a regulatorului e legata la borna S a generatorului. Bobinajul de tensiune al releului regulator se alimenteaza de la generator si magnetizeaza armatura. Cand armatura nu este inca magnetizata, sau este magnetizata slab sub actiunea arcului contactul lamei este inchis cu contactul din stanga al suportului la masa si curentul generatorului trecand prin bobinajul de excitatie, nu intalneste o rezistenta suplimentara, ceea ce contribuie la o crestere rapida a tensiunii in retea. Ca urmare, prin bobinajul de tensiune al releului trece un curent suficient pentru magnetizarea armaturii in asa masura incat se produce atragerea lamei si intreruperea contactului acestuia cu masa. Curentul trecand prin bobinajul de excitatie al generatorului trece in acest caz prin bobinajul de rezistenta si ca rezultat tensiunea in retea scade, ceea ce duce la slabirea magnetizarii armaturii si contactul lamei se inchide din nou la masa. Aceasta este prima treapta de functionare a regulatorului de tensiune. La cresterea considerabila a turatiei generatorului si la sarcina redusa functionarea regulatorului trece pe treapta a doua deoarece rezistenta suplimentara a bobinei de excitatie nu mai asigura stabilitatea tensiunii. In acest caz armatura releului regulator atrage lama pana la inchiderea contactelor acestuia cu contactul suportului din dreapta, legat cu minusul generatorului. Prin bobinajul de excitatie al generatorului nu trece curent si pentru un interval scurt de timp, generatorul nu mai debiteaza curent. Sub actiunea arcului, lama trece insa imediat in pozitia initiala. Cam asta e ciclul de lucru al regulatorului in treapta a doua. In timpul functionarii regulatorului cu 2 trepte , numarul oscilatiilor lamei post-contacte ajunge pana la 50 pe secunda, ceea ce asigura stabilitatea necesara a tensiunii in retea. Curentul de incarcare merge de la generator la armatura releului regulator apoi la lama post-contacte din dreapta a conj.-disj. Daca tensiunea generatorului depaseste tensiunea acumulatorului, curentul - trecand prin bobinajul de tensiune al releului - magnetizeaza armatura si atrage lama. Contactele conj.-disj. se inchid si prin ele trece curent prin bobinajul de curent al releului in acumulator si deci se va produce incarcarea. La scaderea turatiei generatorului, in momentul in care tensiunea acestuia este mai mica decat tensiunea acumulatorului, curentul din acumulator curge in generator insa trecand prin bobinajul de curent el creeaza o polaritate inversa si armatura se demagnetizeaza. In acest moment lama se retrage in pozitia initiala si contactele vor fi deschise, adica nu se produce descarcarea acumulatorului la generator.

 

1 - miezul armaturii;

2 - piesa polara;

3 - bobinajul de tensiune;

4 - bobinajul de curent;

5 - lama cu contacte a regulatorului;

6 - arc;

7 - izolatia;

8 - contactele regulatorului;

9 - suportul superior al contactelor regulatorului;

10 - suportul inferior al contactelor regulatorului;

11 - garnituri izolatoare;

12 - suportul superior al contactelor conj.-disj. ;

13 - suportul inferior al contactelor conj.-disj. ;

14 - contactele conj.-disj. ;

15 - arc;

16 - lama cu contacte a conj.-disj. ;

17 - iesirea bobinajului de curent ;

18 - conductor la peria minus (borna I);

19 - conductor la bobinajul de excitatie al generatorului (borna S);

20 - conductor la masa (borna M).

 

18 si 20 va trebui sa le inversezi (daca ai minusul la masa).

post-47416-0-76591000-1338714627_thumb.jpg

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit cu fostu propietar si m-a lamurit cu o problema. (-)minusul e la masa. acum unde pun plusul de la baterie la genul asta de releu?

 

Si de unde imi iese firu de la becu care ar trebui sa imi arate daca incarca?

 

Asa erau firele inainte sa il dau jos...

releele astea daca le pui an p..ea,se ard,o sa vin sa vad ce a facut ''fostul''

 

Etapele lucrarii :D

ai muncit ceva,merita apreciata eu as fi cautat un grup de tula utilitara, cum stai cu stabilitatea in viraje,dupa cum arata este cam ''uingrijoratoare..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok... O sa o las asa momentan..

Mai am o intrebare stupida .... daca ii fac un dinam(sau magnetou) sa scoata 12v inafara de bobina de inductie ce trebuie sa mai schimb?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok... O sa o las asa momentan..

Mai am o intrebare stupida .... daca ii fac un dinam(sau magnetou) sa scoata 12v inafara de bobina de inductie ce trebuie sa mai schimb?

tot,dar nu iti recomand tot dinam,monteaza un alternator,este mai bun mai fiabil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...