Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

am gasit pe cineva sa imi rebobineze un dinam de 6v sa il treaca pe 12v. si imi e mai convenabil ca e moca...

ce imi trebuie mai exact sa imi iau dupa ce il trec pe ala pe 12??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator VULPOIU

Mă fraților.... una-i una, două-s mai multe!

Sau, toate-s vechi, Âşi nouă toate!

 

Montez eu cu drag Âşi spor motorul... ca la carte: cu săgeata spre admisie Âşi Âştifturile segmenților spre evacuare, ca să pice printre ferestre...

Pornesc..... dar... ba porneÂşte invers (moÂşneagul: asta are marÂşarier? :blink: ), ba dă rateuri, ba face bătăi...

Disecăm problema. Amintindu-mi de discuția veche, măsor un piston care se vedea clar că e original, însă din păcate nu se mai cunoÂştea pe el săgeata.... SURPRIZĂ!! pe o parte avem 82 mm, pe ailaltă 88 mm....

 

E clar.

Cu toată duminica am desfăcut motorul Âşi.... surpriză iarăÂşi! pistoanele mele, aceiaÂşi poveste!

20120603180645.th.jpg 20120603180630.th.jpg

 

Nu mai zic de fusta pistonului în cilindru! Montajul vechi vedea decalat rrrău! Iar pus invers, potriveÂşte la fix....

invers(montaj cu săgeată spre admisie)

20120603175908.th.jpg 20120603175917.th.jpg

 

normal (săgeata spre evacuare)

20120603180426.th.jpg 20120603180432.th.jpg

 

ÂŞi DA, acuma porneÂşte corect, (bine.... cu un avans reglat cum trebuie Âşi cu un carburator, la fel... nu mă întrebați de unde Âştiu :baldy: )

Păcat că n-am mai avut benzină să-i fac Âşi o filmare :rusinica: dar se rezolvă!

 

Că DA!

Măi Paul, vezi că săgeata aia trebuie să indice EVACUAREA!... mare grijă!

....stați-ar pe limbă să-ți steie... :angry: ...niÂşte spumă de bere :laugh:

Editat de VULPOIU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am straduit cit am putut sa explic cu fotografii, masuratori, desene si alte argumente...si tot nu am fost inteles, ba chiar am fost luat la misto si alte vorbe fara rost.....acum fiecare intelege cit poate.

Nu cred ca mai este cazu sa fie dezbatuta problema, s-a vorbit destul si degeaba....zic eu. :what:

Oricum este un lucru bun sa inveti pe pielea ta, doar ca este ceva mai costisitor! :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mă fraților.... una-i una, două-s mai multe!

Sau, toate-s vechi, Âşi nouă toate!

 

Montez eu cu drag Âşi spor motorul... ca la carte: cu săgeata spre admisie Âşi Âştifturile segmenților spre evacuare, ca să pice printre ferestre...

Pornesc..... dar... ba porneÂşte invers (moÂşneagul: asta are marÂşarier? :blink: ), ba dă rateuri, ba face bătăi...

Disecăm problema. Amintindu-mi de discuția veche, măsor un piston care se vedea clar că e original, însă din păcate nu se mai cunoÂştea pe el săgeata.... SURPRIZĂ!! pe o parte avem 82 mm, pe ailaltă 88 mm....

 

E clar.

Cu toată duminica am desfăcut motorul Âşi.... surpriză iarăÂşi! pistoanele mele, aceiaÂşi poveste!

20120603180645.th.jpg 20120603180630.th.jpg

 

Nu mai zic de fusta pistonului în cilindru! Montajul vechi vedea decalat rrrău! Iar pus invers, potriveÂşte la fix....

invers(montaj cu săgeată spre admisie)

20120603175908.th.jpg 20120603175917.th.jpg

 

normal (săgeata spre evacuare)

20120603180426.th.jpg 20120603180432.th.jpg

 

ÂŞi DA, acuma porneÂşte corect, (bine.... cu un avans reglat cum trebuie Âşi cu un carburator, la fel... nu mă întrebați de unde Âştiu :baldy: )

Păcat că n-am mai avut benzină să-i fac Âşi o filmare :rusinica: dar se rezolvă!

 

Că DA!

 

....stați-ar pe limbă să-ți steie... :angry: ...niÂşte spumă de bere :laugh:

 

 

 

pina la urma ai pus sageata aia spre evacuare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O regula generala (pe care o stiu din tinerete, dar nu mai retin sursa) este aceea ca orice piston se monteaza cu acea sageata inspre inainte (spre directia de mers a motorului, spre evacuare)...indiferent de producator...si sper ca si rusii sa fi respectat aceasta regula! Stii tu, am vorbit si la telefon, regulile-s reguli si pentru rusi! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, am facut zilele astea primii 500 km cu Planeta 5 după ce am reparat motorul Âşi am bagat 32 litri la 500 km pe distanta Iasi-Onesti Âşi retur , mers numai pe E 85, doua persoane cu bagaj uÂşor iese o medie de 6,5 % , viteza cam 60-80 km/h.

Problema mea e asa: cu motorul reglat din surubul de amestec, la relanti motorul merge rotund, fara trepidații sau gaze de evacuare albastere dar la drum e puturoasă, dacă maresc dozajul imi creste turația la relanti dar se infinge la drum, intrebarea e daca pe masura ce se rodeaza setul motor o sa se mai regleze un pic puterea motorului Âşi poate un pic 1% consumul?

Una peste alta motocicleta s-a comportat normal, mă cam dor umerii Âşi spatele dar asta e asa de dezmorțeală, astept sa ne vedem la FocÂşani si cred că acolo mai primesc ceva service de specialitate.

:bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un pic neagra dar nu cu funingine, nu e maro, cred că am avut ceva probleme si din cauza că s-a slabit un pic cablul de accelerație mi-am dat seama după cee mi-a consumat 10 litri de la Iasi la Bacau ( cam 120 km). in treapta a IV incepea să scada turația uÂşor. mă necăjeÂşte faptul că desi am intins cablul la max iar subarul se ridică complet nu are putere dacă nu slăbesc surubul de dozaj dar creste turația la mers in gol.

 

o sa mai fac niste drumuri pe aici prin jurul iasului să vad cum se comportă usor usor ii dau de cap.

incurca la ITP daca nu imi functioneaza kilometrajul (lipsă pinion de antrenare din butucl rotii fatza)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai amestecul prea bogat, daca se tureaza la relanti, da-i relantiul mai mic din surubul de reglaj al relantiului si ai rezolvat problema

stai linistit ca nu se uita nici naiba la km, pe mine nici la lumini nu m-a verificat, nici motor pornit, doar m-a pus la standul de frane si in juma de ora am avut itp valabil.

nu stiu cat da exigenti or fi la tine, dar la buzau sunt mai cumsecade :grinbandit:

Editat de schumydan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O regula generala (pe care o stiu din tinerete, dar nu mai retin sursa) este aceea ca orice piston se monteaza cu acea sageata inspre inainte (spre directia de mers a motorului, spre evacuare)...indiferent de producator...si sper ca si rusii sa fi respectat aceasta regula! Stii tu, am vorbit si la telefon, regulile-s reguli si pentru rusi! :cheers:

 

Toata povestea asta a sagetilor, se refera NUMAI LA MODELUL JUPITER .....dar nu stiu exact care din ele, de aici si problema-confuzia.

Se vede ca au existat si ceva manuale, unde se specifica montarea pistoanelor cu sageata spre carburator....dar ce model de Jupiter, din ce an, ce pistoane, nu stiu.

Oricum, nu este normal ca dupa o schimbare de set motor"asa cum scrie la carte" si FARA SA ATINGI APRINDEREA SI CARBURATORUL, motorul sa porneasca invers, sa tuseasca, sa baseasca si sa bata ca toti dracii....cum am patit si eu acum citiva ani....ba chiar mai rau, am farimat bunatate de ambelaje in 300 km. AVIZ AMATORILOR de reparatii ca la carte ! :crack:

Este adevarat faptul, ca nu este normal, ca segmentii sa se inchida tocmai in ferestrele de admisie, cum este cazul nostru, cu sageata spre evacuare, dar asa functioneaza motorul corect :what: si culmea,nu se rup segmentii....cel putin o vreme :lol:

O solutie simpla ar fi, schimbarea locasului (stifturilor) de imbinare-a segmentilor, caci ACESTA este un defect de fabricatie mostenit de la modelele anterioare si de la care pleaca toata povestea....parerea mea ! :cheers:

 

un pic mi-a consumat 10 litri de la Iasi la Bacau ( cam 120 km). nu are putere dacă nu slăbesc surubul de dozaj dar creste turația la mers in gol.

 

Eu cred ca ti-a consumat rezonabil, avind in vedere faptul,ca ai strins la maxim toate suruburile de pe carburator!

De la acel surub micut ai avut consumul asa de mare, stringel la maxim si apoi destringi doua ture si jumatate sau trei si apoi reglezi relantiul din subar...nu ma pot abtine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O regula generala (pe care o stiu din tinerete, dar nu mai retin sursa) este aceea ca orice piston se monteaza cu acea sageata inspre inainte (spre directia de mers a motorului, spre evacuare)...indiferent de producator...si sper ca si rusii sa fi respectat aceasta regula! Stii tu, am vorbit si la telefon, regulile-s reguli si pentru rusi! :cheers:

 

exceptia de la regula o fac rusii bineinteles!exista rusi si restul lumii.

 

la jupiter se monteaza pistoanele cu sageata catre admisie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exceptia de la regula o fac rusii bineinteles!exista rusi si restul lumii.

la jupiter se monteaza pistoanele cu sageata catre admisie.

Inteleg acum, de-aia consuma Ij-urile putin si fug de rup! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exceptia de la regula o fac rusii bineinteles!exista rusi si restul lumii.

 

la jupiter se monteaza pistoanele cu sageata catre admisie.

Ai montat pistoane cu mina ta, in acest fel la Jupiter si a functionat fara probleme, mult si bine...?

Poti da detalii de genul : de unde erau pistoanele , ce model de Jupiter s.a.m.d ? Mersi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sper sa nu spun vreo prostie dar nu conteaza si daca pistoanele sunt stanga dreapta?la urma urmei unul evacuaza stanga si celalalt dreapta,teoretic n ar trebui sa fie la fel,eu nu mai am nici un set de jupiter dar cine are se poate uita

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la jawa stiam ca sunt marcate pistoanele, cu l si p, respectiv levi si pravi sau ceva de genu, pentru ca la jawa sunt evacurarile in lateral, la ij fiind in fata aliniate cu admisia nu cred sa conteze stanga dreapta :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la Jawa stiam ca sunt marcate pistoanele, cu L si P,... pentru ca la Jawa sunt evacurarile in lateral,...

Exact, la fel este si la CZ-ul 250/350 Sport! :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg acum, de-aia consuma Ij-urile putin si fug de rup! :crack:

 

Dap,is campionii rusii,numai ca depinde din ce parte privesti clasamentul :D

 

Definitia frigului:

+20° - Grecii îmbracă puloverele (dacă Âşi le găsesc).

+15° - Cei din Hawai pornesc caloriferele (dacă le au).

+10° - Americanii tremură, ruÂşii seamănă porumb.

+5° - Îți poți vedea respirația. MaÂşinile italiene nu mai pornesc. Norvegienii fac o baie. RuÂşii conduc cu geamurile deschise.

0° - Apa îngheață în America , în Rusia doar se întăreÂşte.

-5° - Maºinile franceze nu mai pornesc.

-10° - Începi să plănuieÂşti o vacanță în Australia .

-15° - Pisica insistă să doarmă în patul tău. Norvegienii îmbracă puloverele.

-18° - Primăria din New York porneÂşte caloriferele. RuÂşii fac ultimul picnic din sezon.

-20° - MaÂşinile americane nu mai pornesc. Cei din Alaska încep să poarte mâneci lungi.

-25° - MaÂşinile germane nu mai pornesc. Cei din Hawai sunt morți.

-30° - Politicienii încep să discute despre cei fără locuințe. Pisica preferă să doarmă în pijamaua ta.

-35° - Prea frig pentru a mai gândi. MaÂşinile japoneze nu mai pornesc.

-40° - PlănuieÂşti o baie fierbinte care să dureze două săptămâni. MaÂşinile suedeze nu mai pornesc.

-42° - Transporturile sunt oprite în Europa. RuÂşii mănâncă înghețată pe stradă.

-45° - Toți grecii sunt morți. Politicienii chiar încep să facă ceva pentru cei fără locuințe.

-50° - Genele încep să ți se lipească atunci când clipeÂşti. În Alaska , oamenii îÂşi închid ferestrele de la baie.

-60° - UrÂşii albi încep să migreze spre sud.

-70° - Iadul îngheață.

- 73° - Serviciile speciale finlandeze îl evacuează pe MoÂş Crăciun din Laponia. RuÂşii poartă căciuli cu urechi.

-80° - Avocații bagă mâinile în propriile buzunare.

-114° - Alcoolul etilic îngheață. RuÂşii nu sunt fericiți.

-273° - Zero absolut, miÂşcarea atomilor se opreÂşte. RuÂşii poartă cizme.

-295° - 90% din planetă e moartă. Echipa de fotbal a Rusiei devine campioană mondială.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai montat pistoane cu mina ta, in acest fel la Jupiter si a functionat fara probleme, mult si bine...?

Poti da detalii de genul : de unde erau pistoanele , ce model de Jupiter s.a.m.d ? Mersi !

 

Eu nu am montat dar am asistat la montarea unui set de catre un amic care are un jupiter 3 si 4 in dotare.Omul are 55 de ani si a crescut in comuniste iar eu unul il cred pe cuvant.Astazi l-am intrebat iara si mi-a confirmat ca la jupi 3si4 se monteaza pistonul cu sageata catre admisie.Ma gandesc ca vorbeste doar de pistoane originale sau de cele provenite din magazinele motovelo,ca de altundeva nu avea de unde sa faca rost.

Nu caut sa conving pe nimeni,cine vrea sa asculte,asculta,cine nu,poate sa si le monteze din partea mea si cu fusta'n sus.

 

Indiferent ca e IJ 350/49/56/Jupiter/Planeta/Samson sau Cross toate au pistoanele cu sageata indreptata catre evacuare.

 

Hai sa nu fim 'gica contra' doar asa ca vrem noi sa ne dam rotunzi!Eu sunt in stare sa tin un pariu pe tema asta.Tu esti?

 

Acum cativa ani a mai fost exact aceiasi discutie si daca bine imi aduc aminte am si gasit informatii intr-o schita de montaj de jupiter.Am s-o cauta iara.

 

btw.Ce e ala Samson? :what: Sa nu zici ca ai vrut sa scri altceva si nu ai vazut sa editezi!

 

Ehe,stiam io ca tre sa am ceva.

Iote ce scrie in manualul de IJ Jupiter 3-"Reansamblare"-punctul 4 ...:drink:

post-19117-0-74608700-1338944898_thumb.jpg

Editat de 4bike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...