Sari la conținut

Ulei de masina ...


Pit
 Share

Postări Recomandate

salut....motoarele japoneze ajung la o turatie ff mare iar uleiurile de masina nu fac fata( nu se mai asigura pelicula de ungere si se gripeaza motorul)..asa ca sunt uleiuri speciale pt motociclete ( recomandat sa folosesti uleiul recomandat de producatorul motocicletei).....daca ai o motocicleta de productie ruseasca poti pune de masina fara nici o jena ca merge fff bine ....

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te rog numai sa fii mai axact,daca vrei sa fii ajutat.Ce fel de motor e?in 2 sau 4 timpi?monocilindru mare sau turbina cu 4 in linie?Japoneza sau comunista?

La motoarele in 4 timpi,normal ca merge ulei de masina,dar eu unul nu as baga Petrom numai in cazul in care ar fi comunista(si l-as schimba la cel mult 2000 - 3000Km).Am auzit de un caz in care cineva avea pierderi exagerate de ulei la un Suzuki DR650 si a folost temporar Petrom,dar la un motor japonez in regula,nu cred ca e bine.

Cit despre 2 timpi,daca e comunista poti folosi ulei de amestec facut de Petrom linistit,cu conditia sa fie de amestec uleiul,ca astea au ceva aditiv impotriva arderii.Stii,ca sa nu arda uleiul cind ajunge in cilindru,si sa isi pastreze proprietatile de ungere.Mai are si aditiv de amestec,sa nu se decanteze pe fundul rezervorului. De necaz,poti pune si petrom de 4 timpi,dar numai cit sa ajungi acasa,si trebuie sa ai grija sa se amestece bine cu benzina.Adica la pompa de gaz,pui intii uleiul si apoi bagi gazul,dupa care mai clatini motorul putin.

Daca ai alte nelamuriri te ajut cu placere,numai sa dai mai multe detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La intrebarea asta nu au raspuns nici specialistii..

Nu te astepta sa gasesti aici pe site raspunsul. Chestia cu viscozitatea la turatii mari nu este reala. Indicele de viscozitate e acel SAE care se aplica si la masini si la moto. Am incercat sa aflu raspunsul - pt ca toti stim ca gasesti uleiuri de masina mai ieftine decit cele de moto ......... fara succes

E un articol al motociclistilor care demonstreaza ca uleiul moto este furt pe fata (ma refer la bani) .. cu tot felul de calcule dar subiectul nu a fost niciodata detaliat de fabricantii de uleiuri.

Probabil ca sumele de bani sunt prea importante.

Cert este ca eu unul nu am auzit pina acum sa se strice vreun motor din cauza ca a mers cu ulei de masina.

 

uite articolul: http://www.vroc.org/pics/1997-09/msg00003.html

 

Cu ocazia asta macar nu mai intrebi...... nu stie nimeni cu adevarat.. toti dau cu presupusul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok mersi am inteles . am intrebat deoarece am acasa 2l de ulei motul 300v full syn (de masina) si scrie pe el ca se foloseste in general pt cursele de anduranta de 24h, la masini de cursa,raliu.. etc vrajeli B)

 

si eram curios daca bag in moto ce are... :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrei sa folosesti uleiul ca ulei de amestec sau in cutia de viteze?

Ce vîscozitate are uleiul ala? (SAE)

Daca e ulei de motor nu e bun ca ulei de amestec deoarece nu prea arde si infunda toba de esapament plus ca merge motorul naspa. Calamina peste tot si fum mare :laugh:

In cutie cred ca merge. Depinde de viscozitatea uleiului.

 

 

B) :what: :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt scuter cu motor in 4 timpi cred ca e ok,numai ca s-ar putea sa fie prea fluid uleiul in cauza.La Xt,de ex.am pus ulei semisintetic Aral pt motocilete dar cu motorul cald se fluidizeaza mai tare si nu-i prea place la motor(suna putin),de aceea cred ca o sa folosesc mineral de acu incolo.

La dr(motocicleta cu ambreiaj in baie de ulei),nu cred ca e recomandat pt. ca uleiul in cauza s-ar putea sa contina ceva aditivi antifrictiune si s-ar putea sa ai probleme cu aderenta discurilor de ambreiaj,cum a zis Bulinu`.

Deci eu zic sa il dai la careva la schimb sau sa il vinzi si sa iti cumperi ulei mineral pt.motociclete,numai sa fie de ceva marca mai cu renume si sa scrie pe recipient"Made in Germany"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai in DR pana acum am bagat semisintetic 10w40 .. asa am inteles ca trebe sa bag.. daca e full syntetic patineaza si daca e mineral nu e asa bun . deci cica trebe semi. dece zici ca iti face fitze la xt ? :what:

 

si mie mi se pare ca e cam fluid asta .. B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Indicativul SAE nu are nici o legatura cu viscozitatea, indica faptul ca insiruirea de caracteristici care urmeza este standardizata de Society of Automotive Engineering.

Primul numar din restul indicativului (ex. 10Wxx) indica viscozitatea si intr-adevar este oarecum proportional cu regimul de turatie al motorului.

La alegerea uleiului mai conteaza si regimul de temperatura (motoarele racite cu aer lucreaza la temperaturi mai ridicate), eventuala existenta a radiatorului de ulei...etc.

Uleiurile sunt caracterizate de o groaza de alte proprietati in afara de viscozitate (punct de inflamabilitate, onctuozitate-capacitatea de a adera la piesa cu care vine in contact, capacitate de spalare-angrenarea microparticulelor desprinse de pe rugozitatile pieselor, caracteristici antispumante...etc). Pentru imbunatatirea acestor proprietati se folosesc diversi aditivi.

Rezulta ca ar fii bine sa cauti in fisa motorului (scuterului) tipul de ulei recomandat si daca nu-l gasesti sau e prea sump sa cauti un echivalent B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu uleiul semisintetic,din experienta proprie pot sa iti spun ca,in cazul in care motorul e incalzit mai tare(de ex.in regim de enduro),mi se pare(de fapt sint sigur de asta),apar sunete in motor.Nu mare lucru,dar suna putin altfel si apar mici tzacanituri,lucru care nu se intimpla la mersul pe sosea,cu viteza.Ulei full sintetic nu am folosit,doar anul trecut am pus Castrol magnatec 5,semisintetic si ala,dupa care am trecut pe Valvoline mineral.Cu asta parca era putin mai bine,dar nu mare lucru,poate mai mult o impresie.Problema e ca eu de-abia in primavara am refacut complet motorul(ambielaj,distributie si set nou),deci nu pot sa fac o comparatie cu situatia de anul trecut cind sunau toate ca naiba. Cred,totusi ca singura metoda de a afla e proba practica,ceea ce o sa fac din nou la urmatorul schimb de ulei,adica o sa imi iau mineral,dar tot pt.motocicleta,cel mai probabil tot Aral.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu, uleiul de motor pentru masina merge si la motociclete, dar...:

 

1. uleiul de masina nu rezista la turatie mare. O masina are regimul mediu de functionare intre 2500 si 4500 ture, cu turatie maxima la 6-7.000 ture

Motocicleta are regim mediu de functionare intre 3000 - 6000 ture cu maxim 10-12.000.

La turatie mare (peste 7.000 ture) uleiul de motor pentru masini cu motoare normale (nu preparate de cursa) se ,,foarfeca". Adica se rup legaturile dintre molecule si uleiul nu mai are nici un fel de proprietate.

Din experienta proprie, am bagat ulei Lubrifin Versus 4 in motor 4 timpi cu racire lichid,1 cil, max 7.000 ture, iar dupa 1000 km am facut analiza spectrografica a uleiului in laborator la Lubrifin. Rezultatul a fost ca uleiul trebuie de urgenta schimbat, indicele de vascozitate scazand de la 185 la 50 unitati.

 

2. uleiul de masina contine aditivi antifrictiune, pentru reducerea la maxim a auzurii motorului, iar acesti aditivi nu fac bine la ambreiajul in baie de ulei.

 

Trageti voi concluziile.

 

Pit, eu zic ca poti sa-l bagi fara probleme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricum nu il bag .. am intrebat doar asa din curiozitate. B)

 

Adi P , tu ce ulei bagi la DR ? io am bagat valvoline semi-sin si cum a zis chopper cand e motoru cald tare e f. fluid :laugh:

E mai bun mineral decat semi ?

La urmatoru schimb o sa bag motul sau repsol .. ce parere aveti de ele... ? sau ziceti un ulei bun :what: :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yo am bagat ulei auto 10 w 40 si merge fara probleme . La ambreiaj nu am sesizat patinare din cauza aditivilor. La multe produse platesti si marca deci si la uleiuri e la fel. Ce-i drept uleiul il schimb la 2000 km maxim , dar fiind mai ieftin merita. Acum am pus in ea Petrom 10 w 40. Am mai folosit si tot felul de aditivi : - asa zisa miere pt motor . Cu asta frina de motor nici nu se mai simtea dar ambreiajul foarte putin patina

- aditiv cu bisulfura de molibden Liquy Moly . Merge bine ,nu se simte nici o diferenta

- gel pentru motor Xado cu micro creamica . Cu asta imediat am simtit o crestere a puterii motorului si un mers mai rotund

- renumitul Dura Lube . O mica diferenta

 

Am mai descoperit acum o firma germana ( Wagner ) care produce aditiv de ulei cu microceramica si ulei gata aditivat . O sa-l incerc si pe asta !

In concluzie Dr - ul e nesimtit si merge si cu ulei auto . Dr rules !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...