Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

De multe ori si ce vezi ca este, cand vrei sa montezi constati ca e rupt/a, ars/a, stramb/a...si trebuie altceva ca sa mearga! In pungi macar nici nu am avut vise umede ca voi avea numa' lucruri bune...dar ma bucur totusi ca motorul (fara electrica) este bun, cadrul nu-i stramb, iar restul...am adunat din cele patru zari ca sa fie totul un intreg functional. Mai trebuiesc inlocuite sau macar putin coafate unele chestii, dar acum am motocicleta pe care sa fac acest lucru! Diiiiiiiiiiiiiiiiii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 3 ore, patrick1 a spus:

Nu cumva sunt Almot (nu Almet), Polonia (nu Cehia)?

https://www.almot.pl/

E ceva premiu la jde mii de posturi? Ce e goana asta după postări? Abține-te! Ar fi păcat să te radieze😪😪😪

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 10/16/2021 at 7:46 PM, ivan pedala said:

De multe ori si ce vezi ca este, cand vrei sa montezi constati ca e rupt/a, ars/a, stramb/a...si trebuie altceva ca sa mearga! In pungi macar nici nu am avut vise umede ca voi avea numa' lucruri bune...dar ma bucur totusi ca motorul (fara electrica) este bun, cadrul nu-i stramb, iar restul...am adunat din cele patru zari ca sa fie totul un intreg functional. Mai trebuiesc inlocuite sau macar putin coafate unele chestii, dar acum am motocicleta pe care sa fac acest lucru! Diiiiiiiiiiiiiiiiii!

va salut. urmaresc din mai acest blog, deoarece am intrat in posesia unei Jawa 250 an 1961. am observat ca sunteti taticul tuturor comunistelor. intai o rugaminte :pt.. ca nu ma pricep cu postarile spune-mi cum se procedeaza ca sa pot comunica cu voi. o zi buna

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare si sa stapanesti sanatos fiara de doi juma'!

Nu-s taticul decat a doi copii frumosi, care nu mai sunt prin preajma ca sa ma ajute cand am nevoie, dar cresc nepotii...si trag nadejde! Referitor la fiare, toate imi plac inca din copilarie, dar am cotit brusc spre caprele cehesti si nu am de gand sa le tradez decat partial cu cate o nemtoaica ori, de ce nu, vreo nipona...cum o vrea soarta! Acum nu am decat cehoaice in garaj, aproape o duzina (bine, nu toate zumzaie si nici roti nu au deocamdata, chiar toate!), dar am timp sa le resuscitez, ca am iesit la pensie.

Comunicarea intre membri se poate face prin mesaje personale (PM-tine mouse-ul deasupra profilului userului dorit si in colt stanga, jos, ai varianta de trimitere mesaj!), ori telefonic... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, ivan pedala said:

Salutare si sa stapanesti sanatos fiara de doi juma'!

Nu-s taticul decat a doi copii frumosi, care nu mai sunt prin preajma ca sa ma ajute cand am nevoie, dar cresc nepotii...si trag nadejde! Referitor la fiare, toate imi plac inca din copilarie, dar am cotit brusc spre caprele cehesti si nu am de gand sa le tradez decat partial cu cate o nemtoaica ori, de ce nu, vreo nipona...cum o vrea soarta! Acum nu am decat cehoaice in garaj, aproape o duzina (bine, nu toate zumzaie si nici roti nu au deocamdata, chiar toate!), dar am timp sa le resuscitez, ca am iesit la pensie.

Comunicarea intre membri se poate face prin mesaje personale (PM-tine mouse-ul deasupra profilului userului dorit si in colt stanga, jos, ai varianta de trimitere mesaj!), ori telefonic... ;)

On 10/16/2021 at 7:46 PM, ivan pedala said:

De multe ori si ce vezi ca este, cand vrei sa montezi constati ca e rupt/a, ars/a, stramb/a...si trebuie altceva ca sa mearga! In pungi macar nici nu am avut vise umede ca voi avea numa' lucruri bune...dar ma bucur totusi ca motorul (fara electrica) este bun, cadrul nu-i stramb, iar restul...am adunat din cele patru zari ca sa fie totul un intreg functional. Mai trebuiesc inlocuite sau macar putin coafate unele chestii, dar acum am motocicleta pe care sa fac acest lucru! Diiiiiiiiiiiiiiiiii!

va salut. urmaresc din mai acest blog, deoarece am intrat in posesia unei Jawa 250 an 1961. am observat ca sunteti taticul tuturor comunistelor. intai o rugaminte :pt.. ca nu ma pricep cu postarile spune-mi cum se procedeaza ca sa pot comunica cu voi. o zi buna

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiindca Jawa "din ladite si pungi" este gata, dar deocamdata nu dispun de resurse si timp s-o trec prin autoritatile statului incat sa pot circula pe sosele, adun kilometri batand campii! Poze de acum cateva ore...

IMG_7839.jpg

IMG_7841.jpg

IMG_7842.jpg

IMG_7844.jpg

IMG_7846.jpg

IMG_7848.jpg

IMG_7850.jpg

IMG_7852.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
La 16.10.2021 la 20:35, patrick1 a spus:

Nicio goană după p(r)ostări.

Pur și simplu nu știam de Almet/Cehia, doar de Almot/Polonia de la care am mai cumpărat și folosit pistoane (poloneze = foarte bune).

https://www.pieces-motos-mz.net/set-piston-70-50-mz-es-ts-ets-250.html

Se radiază cumva cei care cumpără piese poloneze sau rusești?

Ca să știu ...

Benzină și ulei Lukoil oricum voi mai cumpăra.

 

@pinnochioNah' ... şi pentru că imediat s-a şi radiat (prin "binevoitori") link-ul de mai sus:

 

"Set piston 70,50 mm, en alumium K20 pour MZ ES TS ETS 250 250/1. Ensemble complet, set piston comprenant un piston de 70,50 mm, 3 segments, 1 axe de piston de dimension 18x11x60 mm et 2 circlips. Matériel Aluminium K20. Ce piston convient pour les motos MZ ES 250, MZ ES 250/1, MZ ES 250/2, MZ TS 250, MZ TS 250/1, MZ ETS 250. Fabriqué en Pologne. Excellente qualité."

351-home_default.jpg.08f745e72f999da3054da5c21678232d.jpg

 

Lasa-i pe aia cu MZ. Spune-mi te rog, cum crezi ca ar functiona asta pe Jawa 634?

a0505c836b0464197c3fdf31cc0e6247.jpg

Nu sunt foarte scumpe, si m-ar interesa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, patrick1 a spus:

-

Asta nu stiu ... cu intratul "pe ture", depinde de avansul de aprindere (unghi - distanta cititor /reper tabla) si de "cutia neagra".

Exista si ceva "cutii negre" ajustabile ca avans pentru AC si pentru DC (la sistem DC se alimenteaza din baterie si prima scanteie este destul de energica).

 

 

126321.thumb.jpg.87997eb7d8b05cbb1dfd74fee1307242.jpg

In poza e un model AC ajustabil.

Insa ti-as recomanda sistemul DC (unde invertorul care ridica tensiunea de 12Vcc la cam 200Vcc este in cutia neagra) si se alimenteaza din baterie, prin contact. La AC se obtine prin redresare din magnetou (daca "pedalezi" temeinic).

La Jawa 634 (2 cilindrii) ai nevoie de energie pentru 2 scantei /rotatie, spre deosebire de MZ sau motoare monocilindru cu doar 1 scanteie /rotatie. 

Deci ...

s-l400.thumb.jpg.428e77213200edfa080cecd90ccab6da.jpg

Asta e un model DC ajustabil, se vede transformatorul si de la invertor, sub rasina.

Cele DC sunt putin mai mari ca si cutie fata de cele pentru alimentare AC. Comanda este aceeasi, cu bobina reluctor (trigger).

La motoare mici, cu multiplicare mare (mecanica) pedala de pornire /ambielaj, merge si cu AC.

La mai mari ... 

Ghidusia e sa scap de baterie. La treaba cu doi cilindri m-am gandit si eu. La cealalta am o baterie auto in atas si cred ca si de asta porneste asa bine. Asta e solo si pe 6V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc dar eu de releu vreau sa scap. Am facut naveta trei ani cu Planeta 5, si aveam un bec in locul releului. Nu am umblat acolo niciodata si nu m-a deranjat. Dar era pe 12V. Vreau ceva simplu, cum ai tu Minsk-ul. Dar sa ma duca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, patrick1 a spus:

Aprinderea de Minsk nu e rea, are rotor uşor şi fără efect de volant suplimentar dar e pentru motoare cu un cilindru şi cu o scânteie /rotaţie, nu cu două.

minsk_normal.thumb.jpg.fa3fb123dfdd10b5ad0cedfcf30ccfaa.jpg

Dar electronica nu e fiabilă.

Plus că s-ar putea să nu încapă sub capacul lateral de Jawa.

 

res_3936013e3d63789887fdf9ffffe98b5e.thumb.jpg.dbba36e695f6edd7f87506832cb5f69b.jpg

 

4 borne + 1

4!= 4 x 3 x 2 x 1 = 24 de combinaţii de fire posibile dintre care doar una este cea corectă :D Fain!

 

Nah' ... şi tensiunea ar trebui să fie de 7,2V (nu de 6V), dar ce să ceri de la comersantul rumun ...

Era cu alternator?

R.thumb.jpg.86364cdea12469170813da371b68513c.jpg

Asta spun si eu. Era cu alternator, punte etc... Asta e cu dinam, si nu stiu daca mai tine vrajeala cu becul. Ca piese aduc din Ucraina de care vreau. Iar releele alea se cam blocheaza, desi ucrainenii sunt foarte incantati de astea pe 6V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, patrick1 a spus:

Cele electromecanice da, se mai blochează.

De asta ţi-am şi propus să îţi construieşti un "releu" (regulator) electronic. Cu multă tablă (de racire şi protecţie).

Nu cu piese chinezeşti din plastic.

image.png

OIP.jpg

Aşa arată rezistenţa de excitaţie la dinam. Cam 5 Ohm, 10-15W.

Exista şi la Jawa dar are altă formă suportul (e din bachelită).

Putea fi şi un bec in locul ei, doar că becul nu e reglabil  :D

Exista şi aprindere electronică /dinam, cehească:

Jawa_vlozeni_vymezovaci_hridele.jpg.814faf4c60e1841180242586a3972b2c.jpgJawa_vlozeni_desky_zapalovani.jpg.2233384bd0d80c2dfbe7b6dd8d4fa124.jpgJawa_utazeni_stinitka_s_natocenim.jpg.6c5770fa7260c270ef1c312318c70264.jpgplosak-3.thumb.png.86101b3987e53dddde65b37d04441038.png

Unde îţi poţi programa digital caracteristica de avans de aprindere dorită.

krivka-predstihu-nahled.thumb.png.f499f6e46c6856c1eea4f88caf8abb6d.png

https://imfsoft.com/en/category-control-units/jawa-cz-trabant-ignition

Eu cred ca ti-ai dat seama ca e JAWA de militie si nu vrei sa mearga...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia asta cu avansul centrifugal, sau reglabil dupa turatie , nu ma da pe spate. In general optez pentru solutiile din fabrica , gandite de altii mai scoliti ca mine. Varianta cu becul ,a fost foarte buna cand s-a putut, dar si bec si releu, nu vad rostul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io am scapat de cei 6V si instalatia aceea care imi facea de lucru prin 1992, simplu...inlocuind dinamul cu un alternator de Jupiter4, iar restul componentelor instalatiei, cu piese de la magazinul din colt, de Dacia.

Astfel, cu costuri minime, am trecut pe 12V...si am schimbat instalatia aceea abia acum un an, si-am trecut pe VAPE. Motorul pe care am facut modificarea este unul de CZ 250 Sport, care are carterele identice cu acelea de Jawa 350 634 (aia de militie). Deci, se poate! La modele cu un singur piston recomand aprinderea de scuter (modificare cu flansa adaptoare). La doua pistoane, VAPE mi se pare mult peste Gotronic sau alte aprinderi electronice. ;)

Parerea mea!

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ivan pedala a spus:

Io am scapat de cei 6V si instalatia aceea care imi facea de lucru prin 1992, simplu...inlocuind dinamul cu un alternator de Jupiter4, iar restul componentelor instalatiei, cu piese de la magazinul din colt, de Dacia.

Astfel, cu costuri minime, am trecut pe 12V...si am schimbat instalatia aceea abia acum un an, si-am trecut pe VAPE. Motorul pe care am facut modificarea este unul de CZ 250 Sport, care are carterele identice cu acelea de Jawa 350 634 (aia de militie). Deci, se poate! La modele cu un singur piston recomand aprinderea de scuter (modificare cu flansa adaptoare). La doua pistoane, VAPE mi se pare mult peste Gotronic sau alte aprinderi electronice. ;)

Parerea mea!

Asa am si eu la 634-1,pe12V dar alternator de JAWA. De ce ai pus de IJ si nu de JAWA? Din ce am vazut pe YT nici alea cu VAPE nu se tureaza cum ar trebui (e posil sa fie doar impresia mea). Nu stiu sa postez filmulete ca sa vezi la ce ma refer. IJ-ul care l-am avut se tura mai iute ca Jawele alea. Nu ma refer in sarcina, ci doar la " primul gaz". Tocmai de aia inclin sa-i dau dreptate lui Patrick, ca volanta e grea.

Acum 1 minut, shashka a spus:

Asa am si eu la 634-1,pe12V dar alternator de JAWA. De ce ai pus de IJ si nu de JAWA? Din ce am vazut pe YT nici alea cu VAPE nu se tureaza cum ar trebui (e posil sa fie doar impresia mea). Nu stiu sa postez filmulete ca sa vezi la ce ma refer. IJ-ul care l-am avut se tura mai iute ca Jawele alea. Nu ma refer in sarcina, ci doar la " primul gaz". Tocmai de aia inclin sa-i dau dreptate lui Patrick, ca volanta e grea.

Ai studiat vreodata 632?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, patrick1 a spus:

Mulţumesc!

Nu doar pentru că volanta e grea (are moment cinetic inerţial considerabil pentru elasticitatea şi răspunsul motorului la accelerare /decelerare) ci şi pentru că nu ştii curba de avans (modificată de reluctor).

Asigură VAPE atingerea celor 28 de grade de unghi de avans nominal de aprindere optimă (2,5-3mm) de la 2.000 r/m sau de la 4.000 r/m ?

Pentru că motoarele (prost făcute) sunt echipate şi cu turometru tocmai ca să ştii şi să nu cobori turaţia sub acel prag (3-4.000 r/m) sub care motorul devine leneş ("leşinat").

Sigur, şi ca să nu depăşeşti turaţia maxim posibilă pentru care a fost echilibrat ambielajul (sau arborele cotit).

Ca să nu îl "spargi".

 

Reluctorul "scoate" cam aşa ceva (curba de jos):

54658d1062366749-hei-reluctor-signal-hei-i-o.thumb.jpg.7acd9d0871601bb56b2444040687e0e0.jpg

 

image.thumb.png.f7c5e019b2356df5288ddb6465bbda7e.png

semnal a cărui amplitudine (şi lăţime după limitare) variază cu turaţia. Implicit variază şi momentul producerii scânteii.

(semnalul albastru)

Desi nu am nici cea mai mica idee ce imi arati desenele alea, nu prea imi vine a crede ca nu functioneaza motocicleta fara ele. Sa stii ca am tot respectul pentru oamenii cu carte, dar eu sunt un om simplu , si de aceea prefer solutii simple. Eu din cate Jawe am avut, necazuri am avut doar cu incarcarea, adica releu, si suport carbuni. Supotul l-am facut din textolit, la 638. Releu.... nu stiu sa fac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, patrick1 a spus:

Poate funcţiona dar ... prost.

Depinde ce pretenţii ai de la motocicletă şi dacă /cât o iubeşti.

De călărit (şi f-tut) ştie oricine :D E uşor.

Învaţă cum să ţi-l faci!

2 tranzistori (unul mare) 3 diode (una mare) ceva rezistenţe şi condensatori.

La Jawa, înfăşurarea de excitaţie de la dinam se comandă spre masă şi nu spre plus, cum este versiunea la MZ, cu +D şi +DF (Direct Field).

Poţi folosi şi un "releu" (electronic) pentru MZ (Emag?) dar trebuie modificate conexiunile înfăşurării de excitaţie la dinamul de Jawa: borna de la vechiul releu se leagă la masă (şasiu) iar cealaltă bornă de excitaţie legată iniţial la peria (+) a dinamului se dezleagă de acolo şi se leagă la ieşirea +DF a "releului" nou.

Dacă "releul" (de MZ) este bun va merge perfect cu el.

Frumos!

Reconstruit din sticlotextolit (material pentru cablaje imprimate, de 1-1,5mm) este mult mai rezistent. Fără "moarte".

Nu arde, nu crapă.

Găseşti la magazinele de piese electronice sticlotextolit placat cu folie de cupru. Folia se înlătură mecanic acolo unde ai nevoie de izolaţie între "insule".

Pentru un "releu" electronic (serios, solid şi fiabil) ţi-am şi postat o schemă englezească (Lucas) - dacă vrei să ţi-l construieşti singur şi să nu depinzi de "mâţe în sac" (ale altora).

 

Cu modificarea (DZ4V7 sau DZ5V6) de diodă Zener pentru 7,2V tensiune de ieşire (schema de mai sus este dimensionată pentru 14,4V).

Că dacă tot ai reconstruit placa port-perii /textolit poţi şi lipi 5 rezistenţe, 2 condensatori, 3 diode şi 2 tranzistori plus nişte cose.

Nu?

Sau cumperi un "releu" (nereglabil) de MZ (de la Emag) la noroc.

Poate ai!

Nu vreau s-o f--t, dar nici s-o pup in c-r

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, patrick1 a spus:

Când e (re)făcută după chipul şi asemănarea ta ... te pupă ea pe tine. Muult şi bine.

Mai ales când şi are suspensia acordată exact la greutatea ta (nu "universală"). 

Nah' ... "deformaţie" turistică, eu mă uit pe hărţi înainte de a intra în pădure sau de a urca pe munte (fără ghid).

Credeam că şi alţii fac la fel, ca să nu se rătăcească pe drum.

:D

Există şi "hărţi" de aprindere.

Dar de două tipuri: 1. Hartă care respectă forma muntelui.

                                2. Munte care respectă forma hărţii.

Eu prefer varianta 2. :)

Na. Daca ti-am cerut parerea, acu nu pot fi nepoliticos...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ordine aleatoare, pot spune ca aveam aceleasi probleme la Jawe si CZ-uri. Am facut, si inca rezista, suport de perii din textolit, periile le-am reconfigurat din perii de modele ieftine din comert (tot de alternator, dar de auto, moi si rezistente) si am ales alternatorul de Jupiter fiindca avea dimensiuni mult mai mici si nu necesita macelarirea prea grava a carterului din dreapta si al capacului de motor. Releu am doar de Dacia (ala mic, electronic... https://utb-shop.ro/Releu-tensiune-electronic-12V-BK65106/PD/1888?gclid=Cj0KCQiAk4aOBhCTARIsAFWFP9FcEt23ITXaBEl0H2tcGXkcEZj25pv6F66MFf630K1SuYXcK-4S0i4aAlW4EALw_wcB ) si nu am ars nici macar unu' de cand folosesc! Am unul rezerva mereu in trusa de rezerve si maruntisuri, in caz de...

La VAPE nu am simtit diferente mari, in rau...dar am gasit multe diferente mari in bine. Porneste si fara baterie, lumini cat camioanele, simplitate la montaj, lipsa intretinere...am si uitat unde este alternatorul si aprinderea, relee si alte ghidusii care inainte imi dadeau de lucru! Nu menajam nici inainte CZ-ul (pe el am VAPE) dar acum il batjocoresc, mers la limita superioara de turatie unde se poate, cocotat pe toate dealurile si vad ca rezista! Va trebui sa-l segmentez, in rest...jar papa! 

La Jawa 350 638 am alternator original de 12V, suport de perii din textolit facut adlabam, relee de incarcare, de semnalizare si pentru martorul de incarcare, grup diode, doar romanesti, cu 10...15 lei bucata...si merge pe platini din vara (atunci am terminat de montat totul pe ea, fiind cumparata in pungi si ladite de plastic). Urmeaza dupa ce termin cu inscrierea, un set de module Gotronic (le am deja achizitionate) ca sa scap de platini. Simplu, fara batai de cap!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, patrick1 a spus:

...

Şi consumă 1l /oră.

Niciodata nu am avut tendinte de consum minimal (nici pe vremea aluia care imi dadea cota de 5L pe luna la motocicleta), fiindca mereu am compensat cu gazolina, motorina, diluant, solutie de ucis tantarii (parca Plotox), gaz lampant...si tot ce ardea si putea fi turnat in rezervor! In schimb, partea electrica era mereu deficitara din cauza lipsei de baterii pe 6V, lipsa becurilor, a releelor, fiindca de bobinat se practica si aici rebobinarea rotoarelor cu surplus de spire sau fire mai groase, dupe gust! Am si pastrez un rotor rebobinat de defunctul meu tata, motociclist si el, posesor de mai multe motociclete, printre care si un MZ 125 ca al tau ;), rotor care si azi reprezinta arta la scara redusa! 

Eh, alte vremuri, alte nevoi, alte cerinte...

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, patrick1 a spus:

Nu era nimic nepoliticos aici (dacă mai ai simţul umorului), doar chestiune de principiu la creaţie. Sau la recreaţie (de moto).

De simţuri ca gust şi miros nu zic nimic că deh' ... pandemie.

Adică eu lucrez şi mă plimb după "hărţi" (curbe), inclusiv la aprindere la moto. La mecanică mai merge şi cu şabloane.

Nu?

La MZ au fost aceleaşi probleme. Suportul de perii (nah' ... din sticlotextolit). Ba a mai trebuit rebobinat rotorul de dinam (atingea la masă înfăşurarea pe undeva). De vreo 6 ori, că nu a ieşit la prima. E ceva de 36W pe un RT2 cu 3 trepte, din '57.

Economic la fix. Cât să aprindă un bec de far de 25W, 5W becul de poziţie şi 6W la aprindere. Aleatoriu şi lumina de frână, 21W.

Dar e singurul motor mecanic pe care l-am văzut având caracteristică de cuplu constant la orice turaţie, ca un motor electric. Artă!

Se autoreglează în funcţie de sarcină.

Şi consumă 1l /oră.

Ce-i ala cuplu? Aud foarte des asta, si nu stiu ce e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, ivan pedala a spus:

Niciodata nu am avut tendinte de consum minimal (nici pe vremea aluia care imi dadea cota de 5L pe luna la motocicleta), fiindca mereu am compensat cu gazolina, motorina, diluant, solutie de ucis tantarii (parca Plotox), gaz lampant...si tot ce ardea si putea fi turnat in rezervor! In schimb, partea electrica era mereu deficitara din cauza lipsei de baterii pe 6V, lipsa becurilor, a releelor, fiindca de bobinat se practica si aici rebobinarea rotoarelor cu surplus de spire sau fire mai groase, dupe gust! Am si pastrez un rotor rebobinat de defunctul meu tata, motociclist si el, posesor de mai multe motociclete, printre care si un MZ 125 ca al tau ;), rotor care si azi reprezinta arta la scara redusa! 

Eh, alte vremuri, alte nevoi, alte cerinte...

Chestia cu primul gaz e doar impresia mea? Sau am vazut eu reglate prost? Pornirea mai grea, sau mai lejera? La  VAPE ma refer

Acum 3 minute, patrick1 a spus:

Fizic, cuplul (la mişcare de rotaţie) se defineşte ca produs dintre forţă (tangentă pe conturul unui cerc) şi braţul forţei (raza cercului).

Si cand nu e constant, cum e?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...