Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

17 minutes ago, shashka said:

Lasa-i pe aia cu MZ. Spune-mi te rog, cum crezi ca ar functiona asta pe Jawa 634?

a0505c836b0464197c3fdf31cc0e6247.jpg

Nu sunt foarte scumpe, si m-ar interesa.

Nu vad prea bine in poza asta dar daca e tot cu CDI AC (nu cu DC) nu o vei mai porni "la mana", ca pana acum.

Si vei regla avansul de aprindere cu stroboscop, nu cu comparator in loc de bujie.

Sper ca pe exterior la volanta nu au uitat sa sudeze doua placute in loc de una, diametral pozitionate..

Nu de alta ... dar exista Jawa si CZ si cu un singur piston.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

-

1 minute ago, shashka said:

Mie mi se pare ca si "pe ture" intra mai greu. Treaba e ca nu ma pricep la sarme.

Asta nu stiu ... cu intratul "pe ture", depinde de avansul de aprindere (unghi - distanta cititor /reper tabla) si de "cutia neagra".

Exista si ceva "cutii negre" ajustabile ca avans pentru AC si pentru DC (la sistem DC se alimenteaza din baterie si prima scanteie este destul de energica).

 

 

126321.thumb.jpg.87997eb7d8b05cbb1dfd74fee1307242.jpg

In poza e un model AC ajustabil.

Insa ti-as recomanda sistemul DC (unde invertorul care ridica tensiunea de 12Vcc la cam 200Vcc este in cutia neagra) si se alimenteaza din baterie, prin contact. La AC se obtine prin redresare din magnetou (daca "pedalezi" temeinic).

La Jawa 634 (2 cilindrii) ai nevoie de energie pentru 2 scantei /rotatie, spre deosebire de MZ sau motoare monocilindru cu doar 1 scanteie /rotatie. 

Deci ...

s-l400.thumb.jpg.428e77213200edfa080cecd90ccab6da.jpg

Asta e un model DC ajustabil, se vede transformatorul si de la invertor, sub rasina.

Cele DC sunt putin mai mari ca si cutie fata de cele pentru alimentare AC. Comanda este aceeasi, cu bobina reluctor (trigger).

La motoare mici, cu multiplicare mare (mecanica) pedala de pornire /ambielaj, merge si cu AC.

La mai mari ... 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, patrick1 a spus:

-

Asta nu stiu ... cu intratul "pe ture", depinde de avansul de aprindere (unghi - distanta cititor /reper tabla) si de "cutia neagra".

Exista si ceva "cutii negre" ajustabile ca avans pentru AC si pentru DC (la sistem DC se alimenteaza din baterie si prima scanteie este destul de energica).

 

 

126321.thumb.jpg.87997eb7d8b05cbb1dfd74fee1307242.jpg

In poza e un model AC ajustabil.

Insa ti-as recomanda sistemul DC (unde invertorul care ridica tensiunea de 12Vcc la cam 200Vcc este in cutia neagra) si se alimenteaza din baterie, prin contact. La AC se obtine prin redresare din magnetou (daca "pedalezi" temeinic).

La Jawa 634 (2 cilindrii) ai nevoie de energie pentru 2 scantei /rotatie, spre deosebire de MZ sau motoare monocilindru cu doar 1 scanteie /rotatie. 

Deci ...

s-l400.thumb.jpg.428e77213200edfa080cecd90ccab6da.jpg

Asta e un model DC ajustabil, se vede transformatorul si de la invertor, sub rasina.

Cele DC sunt putin mai mari ca si cutie fata de cele pentru alimentare AC. Comanda este aceeasi, cu bobina reluctor (trigger).

La motoare mici, cu multiplicare mare (mecanica) pedala de pornire /ambielaj, merge si cu AC.

La mai mari ... 

Ghidusia e sa scap de baterie. La treaba cu doi cilindri m-am gandit si eu. La cealalta am o baterie auto in atas si cred ca si de asta porneste asa bine. Asta e solo si pe 6V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

27 minutes ago, shashka said:

Ghidusia e sa scap de baterie. La treaba cu doi cilindri m-am gandit si eu. La cealalta am o baterie auto in atas si cred ca si de asta porneste asa bine. Asta e solo si pe 6V.

Mda... poate fi o problemă cu baterii pe 6V dacă nu ştii să o construieşti. Eu am construit una din elemente cilindrice capsulate NiCd, de fabricaţie Saft pentru aviaţie (1,25V - 10Ah /element x 5 + 1 rezervă). Se pot descărca şi până la 0, fără probleme şi rezistă vreo 20 de ani :D

Doar că le trebuie o tensiune de încărcare puţin mai mare decât la cele cu Pb-acid (7,8V în loc de 7,2V) şi limitare de curent.

Nah' ... nu e o problemă limitarea, un releu Reed şi câteva spire de sârmă groasă în jurul lui care opresc din conducţie doi tranzistori care excită statorul la dinam pentru stabilizare de tensiune.

Avantajul (cu baterie) este că îmi permit un claxon cu intensitate de vapor :crack:

Eficient ca "dog remover" sau la alte aplicaţii ...

 

Doar că aceste CDI-uri DC (China) sunt numai pentru 12Vcc (nu şi pentru 6Vcc).

Eu am preferat să păstrez şi ruptorul clasic ("platine") ca rezervă de comutaţie la aprindere electronic /clasic şi a fost util între munţi în condiţii de aer cu umiditate spre 100% (o singură dată). Altfel ar fi trebuit să iau motorul "în spate" cu tot cu "arme şi bagaje" - ceea ce nu a fost nevoie :D

(A cedat la umezeală excesivă, prin străpungere, izolaţia tranzistorului principal - era din folie de mică. Acum e din cauciuc siliconic.)

 

P.S.

Dacă lăsăm sârmele la o parte şi strict pe parte de mecanică, dacă montezi o volantă d'asta (o oală cu magneţi) pe ambielaj, e şi normal că

2 hours ago, shashka said:

... si "pe ture" intra mai greu.

şi "iese" mai greu. Adică pierzi elasticitatea motorului.

Motiv pentru care am preferat rotorul de dinam de diametru şi moment cinetic inerţial mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

32 minutes ago, shashka said:

Baterie pe 6 gasesc. Ma streseaza insa releul. Cand aveam IJ pe 12 V. foloseam un bec. Merge cu bec in locul releului si la 6V?

Da /excitaţie, dacă nu ştii să îţi construieşti un regulator cu tranzistori.

Dar trebuie o diodă de putere (de 15-20A) în locul contactului conjunctor-disjunctor pentru a dirija curentul numai de la releu spre baterie, nu şi invers când rotorul stă sau nu debitează suficient (relanti).

Însă îl poţi construi singur:

image.thumb.png.5cac6c70b0e96ef42caa2952b2f1c42a.png

 

 

image.thumb.png.cb404cdd454da0376a9a1cde33a1b13b.png

 

image.thumb.png.0286068f057c950f6969df5c29df603d.png

 

image.thumb.png.d5d7521a03b509329f8467c5d8c8620a.png

 

 

 

Clasic, simplu, fără circuite imprimate, bla ... bla ... bla

Pentru D2 o diodă Zener de 4,7-5,6V şi din Rcal reglezi fin tensiunea dorită la ieşire (7,2V).

 

Nah' se poate şi mai complicat, cu limitare şi oglindă de curent (în protecţie la suprasarcină), poţi monta şi LED-uri de semnalizare, microprocesor, afişaj digital, telecomandă GSM, percutor-detonator, etc. :crack:

 

image.thumb.png.95301ea7f208e3fe660dd508b32fa1ad.png

Însă pentru motocicletă îţi ajunge un tranzistor BD 436 sau BD 438 (pnp 4A) în loc de T2, 1N4007 în loc de D3, BC251 în loc de T1 şi o diodă dublă MBR2045CT în loc de D1 (prima schemă simplă). Restul sunt uzuale.

Baftă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

48 minutes ago, shashka said:

Vreau ceva simplu, cum ai tu Minsk-ul. Dar sa ma duca...

Aprinderea de Minsk nu e rea, are rotor uşor şi fără efect de volant suplimentar dar e pentru motoare cu un cilindru şi cu o scânteie /rotaţie, nu cu două.

minsk_normal.thumb.jpg.fa3fb123dfdd10b5ad0cedfcf30ccfaa.jpg

Dar electronica nu e fiabilă.

Plus că s-ar putea să nu încapă sub capacul lateral de Jawa.

5 hours ago, Gabi24 said:

Releu pentru 6 volti se gaseste la Emag (pentru MZ) la pretul de 56,82 lei,mai sunt 3 bucati.

 

res_3936013e3d63789887fdf9ffffe98b5e.thumb.jpg.dbba36e695f6edd7f87506832cb5f69b.jpg

 

4 borne + 1

4!= 4 x 3 x 2 x 1 = 24 de combinaţii de fire posibile dintre care doar una este cea corectă :D Fain!

 

Nah' ... şi tensiunea ar trebui să fie de 7,2V (nu de 6V), dar ce să ceri de la comersantul rumun ...

2 hours ago, shashka said:

Am facut naveta trei ani cu Planeta 5, si aveam un bec in locul releului. Nu am umblat acolo niciodata si nu m-a deranjat.

Era cu alternator?

R.thumb.jpg.86364cdea12469170813da371b68513c.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, patrick1 a spus:

Aprinderea de Minsk nu e rea, are rotor uşor şi fără efect de volant suplimentar dar e pentru motoare cu un cilindru şi cu o scânteie /rotaţie, nu cu două.

minsk_normal.thumb.jpg.fa3fb123dfdd10b5ad0cedfcf30ccfaa.jpg

Dar electronica nu e fiabilă.

Plus că s-ar putea să nu încapă sub capacul lateral de Jawa.

 

res_3936013e3d63789887fdf9ffffe98b5e.thumb.jpg.dbba36e695f6edd7f87506832cb5f69b.jpg

 

4 borne + 1

4!= 4 x 3 x 2 x 1 = 24 de combinaţii de fire posibile dintre care doar una este cea corectă :D Fain!

 

Nah' ... şi tensiunea ar trebui să fie de 7,2V (nu de 6V), dar ce să ceri de la comersantul rumun ...

Era cu alternator?

R.thumb.jpg.86364cdea12469170813da371b68513c.jpg

Asta spun si eu. Era cu alternator, punte etc... Asta e cu dinam, si nu stiu daca mai tine vrajeala cu becul. Ca piese aduc din Ucraina de care vreau. Iar releele alea se cam blocheaza, desi ucrainenii sunt foarte incantati de astea pe 6V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 minutes ago, shashka said:

Iar releele alea se cam blocheaza, desi ucrainenii sunt foarte incantati de astea pe 6V.

Cele electromecanice da, se mai blochează.

De asta ţi-am şi propus să îţi construieşti un "releu" (regulator) electronic. Cu multă tablă (de racire şi protecţie).

Nu cu piese chinezeşti din plastic.

image.png

OIP.jpg

Aşa arată rezistenţa de excitaţie la dinam. Cam 5 Ohm, 10-15W.

Exista şi la Jawa dar are altă formă suportul (e din bachelită).

Putea fi şi un bec in locul ei, doar că becul nu e reglabil  :D

Exista şi aprindere electronică /dinam, cehească:

Jawa_vlozeni_vymezovaci_hridele.jpg.814faf4c60e1841180242586a3972b2c.jpgJawa_vlozeni_desky_zapalovani.jpg.2233384bd0d80c2dfbe7b6dd8d4fa124.jpgJawa_utazeni_stinitka_s_natocenim.jpg.6c5770fa7260c270ef1c312318c70264.jpgplosak-3.thumb.png.86101b3987e53dddde65b37d04441038.png

Unde îţi poţi programa digital caracteristica de avans de aprindere dorită.

krivka-predstihu-nahled.thumb.png.f499f6e46c6856c1eea4f88caf8abb6d.png

https://imfsoft.com/en/category-control-units/jawa-cz-trabant-ignition

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, patrick1 a spus:

Cele electromecanice da, se mai blochează.

De asta ţi-am şi propus să îţi construieşti un "releu" (regulator) electronic. Cu multă tablă (de racire şi protecţie).

Nu cu piese chinezeşti din plastic.

image.png

OIP.jpg

Aşa arată rezistenţa de excitaţie la dinam. Cam 5 Ohm, 10-15W.

Exista şi la Jawa dar are altă formă suportul (e din bachelită).

Putea fi şi un bec in locul ei, doar că becul nu e reglabil  :D

Exista şi aprindere electronică /dinam, cehească:

Jawa_vlozeni_vymezovaci_hridele.jpg.814faf4c60e1841180242586a3972b2c.jpgJawa_vlozeni_desky_zapalovani.jpg.2233384bd0d80c2dfbe7b6dd8d4fa124.jpgJawa_utazeni_stinitka_s_natocenim.jpg.6c5770fa7260c270ef1c312318c70264.jpgplosak-3.thumb.png.86101b3987e53dddde65b37d04441038.png

Unde îţi poţi programa digital caracteristica de avans de aprindere dorită.

krivka-predstihu-nahled.thumb.png.f499f6e46c6856c1eea4f88caf8abb6d.png

https://imfsoft.com/en/category-control-units/jawa-cz-trabant-ignition

Eu cred ca ti-ai dat seama ca e JAWA de militie si nu vrei sa mearga...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, shashka said:

Eu cred ca ti-ai dat seama ca e JAWA de militie si nu vrei sa mearga...

Nu (numai) eu!

Chiar cehii s-au gândit să echipeze Jawa cu o electronică incompatibilă cu IQ-ul la miliţieni.

Şi nici măcar nu le-am sugerat eu să facă asta 👍

 

Posibil că BCR (gândim la fel!)

(la ... cum să le facem felul  :crack:).

 

 

Sau ... să şi-l dorească singuri.

Ehh:

[The electronics ignition allows very exactly directing of advance. This provide more of engine power in wide range RPM. The ignition allows very easy engine to start (optimal advance), more power (high energy of flash) and with the rules of economy driving then decrease of fuel consume. The ignition work in guaranteed voltage range from 3,5V to 25V.]

 

 

Nah' ... magnetouri preferă d'ăştia (eu nu):

R.thumb.jpg.165c043cac98b016c334112bfa0dff39.jpgsrpen_1968_vinohradska.thumb.jpg.41f7ae325cf93e69691067b6fba988a3.jpg

 

 

(Poze din Praga)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia asta cu avansul centrifugal, sau reglabil dupa turatie , nu ma da pe spate. In general optez pentru solutiile din fabrica , gandite de altii mai scoliti ca mine. Varianta cu becul ,a fost foarte buna cand s-a putut, dar si bec si releu, nu vad rostul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 minutes ago, shashka said:

dar si bec si releu, nu vad rostul.

Are rost!

Cel puţin un bec roşu de control care să se stingă atunci când dinamul generează tensiune apropiată de cea a bateriei.

E adevărat că se stinge şi dacă armătura electromecanică de conjunctor-disjunctor a rămas blocată pe deschis.

Dar se aprinde când ţi s-a oprit motorul! (majoritatea nu îşi dau seama când merg la vale, dacă nu au turometru). :crack:

 

Iar fără acel bec nu există curent de premagnetizare şi dinamul poate să nu pornească sau să pornească invers (- în loc de +).

Puţini ştiu asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, Cyka said:

O singura data mi s-a ars napolitana (defapt cred ca io' am.bulit-o da mno ..)

S-a defectat "napolitana" şi la alţii dar se găseşte şi nu e scumpă. Nu ai ce să "buleşti" tu la ea că e turnată răşină peste componente.

Problema rămâne la reglajul de avans de aprindere cu stroboscop.

Sau după ureche (dacă o ai bună).

Însă, repet, Minsk are doar o scânteie pe rotaţie iar Jawa 634 (subiectul) cere două scântei pe rotaţie, că are 2 pistoane care lucrează alternativ în 2T.

Dacă ar fi avut unul ar fi fost o.k., dar nu este compatibilă aprinderea cu magnetou de Minsk în acest caz.

On 12/19/2021 at 8:52 PM, shashka said:

Jawa 634?

 

Ar trebui încă o bobină cititor (decalată cu 180 de grade) şi încă o "napolitană", adică două "napolitane" alimentate în paralel din acelaşi magnetou?

Nu cred că merge.

Ar trebui şi încă o bobină "exciter" (de alimentare AC) pentru a 2-a "napolitană".

Urmând pentru lumini să asigure stabilizarea una dintre napolitane + o aprindere, iar cealaltă napolitană să asigure doar cealaltă aprindere (fără partea de lumini).

Complicat şi nesigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io am scapat de cei 6V si instalatia aceea care imi facea de lucru prin 1992, simplu...inlocuind dinamul cu un alternator de Jupiter4, iar restul componentelor instalatiei, cu piese de la magazinul din colt, de Dacia.

Astfel, cu costuri minime, am trecut pe 12V...si am schimbat instalatia aceea abia acum un an, si-am trecut pe VAPE. Motorul pe care am facut modificarea este unul de CZ 250 Sport, care are carterele identice cu acelea de Jawa 350 634 (aia de militie). Deci, se poate! La modele cu un singur piston recomand aprinderea de scuter (modificare cu flansa adaptoare). La doua pistoane, VAPE mi se pare mult peste Gotronic sau alte aprinderi electronice. ;)

Parerea mea!

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ivan pedala a spus:

Io am scapat de cei 6V si instalatia aceea care imi facea de lucru prin 1992, simplu...inlocuind dinamul cu un alternator de Jupiter4, iar restul componentelor instalatiei, cu piese de la magazinul din colt, de Dacia.

Astfel, cu costuri minime, am trecut pe 12V...si am schimbat instalatia aceea abia acum un an, si-am trecut pe VAPE. Motorul pe care am facut modificarea este unul de CZ 250 Sport, care are carterele identice cu acelea de Jawa 350 634 (aia de militie). Deci, se poate! La modele cu un singur piston recomand aprinderea de scuter (modificare cu flansa adaptoare). La doua pistoane, VAPE mi se pare mult peste Gotronic sau alte aprinderi electronice. ;)

Parerea mea!

Asa am si eu la 634-1,pe12V dar alternator de JAWA. De ce ai pus de IJ si nu de JAWA? Din ce am vazut pe YT nici alea cu VAPE nu se tureaza cum ar trebui (e posil sa fie doar impresia mea). Nu stiu sa postez filmulete ca sa vezi la ce ma refer. IJ-ul care l-am avut se tura mai iute ca Jawele alea. Nu ma refer in sarcina, ci doar la " primul gaz". Tocmai de aia inclin sa-i dau dreptate lui Patrick, ca volanta e grea.

Acum 1 minut, shashka a spus:

Asa am si eu la 634-1,pe12V dar alternator de JAWA. De ce ai pus de IJ si nu de JAWA? Din ce am vazut pe YT nici alea cu VAPE nu se tureaza cum ar trebui (e posil sa fie doar impresia mea). Nu stiu sa postez filmulete ca sa vezi la ce ma refer. IJ-ul care l-am avut se tura mai iute ca Jawele alea. Nu ma refer in sarcina, ci doar la " primul gaz". Tocmai de aia inclin sa-i dau dreptate lui Patrick, ca volanta e grea.

Ai studiat vreodata 632?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, shashka said:

Tocmai de aia inclin sa-i dau dreptate lui Patrick, ca volanta e grea.

Mulţumesc!

Nu doar pentru că volanta e grea (are moment cinetic inerţial considerabil pentru elasticitatea şi răspunsul motorului la accelerare /decelerare) ci şi pentru că nu ştii curba de avans (modificată de reluctor).

Asigură VAPE atingerea celor 28 de grade de unghi de avans nominal de aprindere optimă (2,5-3mm) de la 2.000 r/m sau de la 4.000 r/m ?

Pentru că motoarele (prost făcute) sunt echipate şi cu turometru tocmai ca să ştii şi să nu cobori turaţia sub acel prag (3-4.000 r/m) sub care motorul devine leneş ("leşinat").

Sigur, şi ca să nu depăşeşti turaţia maxim posibilă pentru care a fost echilibrat ambielajul (sau arborele cotit).

Ca să nu îl "spargi".

 

Reluctorul "scoate" cam aşa ceva (curba de jos):

54658d1062366749-hei-reluctor-signal-hei-i-o.thumb.jpg.7acd9d0871601bb56b2444040687e0e0.jpg

 

image.thumb.png.f7c5e019b2356df5288ddb6465bbda7e.png

semnal a cărui amplitudine (şi lăţime după limitare) variază cu turaţia. Implicit variază şi momentul producerii scânteii.

(semnalul albastru)

Acesta devine aproape dreptunghiular la turaţii (şi viteze de inducţie) mari. Cât şi când (avans) ... nu poţi regla tu pe ceea ce a construit (şi fixat) altul  :(

Decât reperul static (avans iniţial).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, patrick1 a spus:

Mulţumesc!

Nu doar pentru că volanta e grea (are moment cinetic inerţial considerabil pentru elasticitatea şi răspunsul motorului la accelerare /decelerare) ci şi pentru că nu ştii curba de avans (modificată de reluctor).

Asigură VAPE atingerea celor 28 de grade de unghi de avans nominal de aprindere optimă (2,5-3mm) de la 2.000 r/m sau de la 4.000 r/m ?

Pentru că motoarele (prost făcute) sunt echipate şi cu turometru tocmai ca să ştii şi să nu cobori turaţia sub acel prag (3-4.000 r/m) sub care motorul devine leneş ("leşinat").

Sigur, şi ca să nu depăşeşti turaţia maxim posibilă pentru care a fost echilibrat ambielajul (sau arborele cotit).

Ca să nu îl "spargi".

 

Reluctorul "scoate" cam aşa ceva (curba de jos):

54658d1062366749-hei-reluctor-signal-hei-i-o.thumb.jpg.7acd9d0871601bb56b2444040687e0e0.jpg

 

image.thumb.png.f7c5e019b2356df5288ddb6465bbda7e.png

semnal a cărui amplitudine (şi lăţime după limitare) variază cu turaţia. Implicit variază şi momentul producerii scânteii.

(semnalul albastru)

Desi nu am nici cea mai mica idee ce imi arati desenele alea, nu prea imi vine a crede ca nu functioneaza motocicleta fara ele. Sa stii ca am tot respectul pentru oamenii cu carte, dar eu sunt un om simplu , si de aceea prefer solutii simple. Eu din cate Jawe am avut, necazuri am avut doar cu incarcarea, adica releu, si suport carbuni. Supotul l-am facut din textolit, la 638. Releu.... nu stiu sa fac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 minutes ago, shashka said:

nu prea imi vine a crede ca nu functioneaza motocicleta fara ele

Poate funcţiona dar ... prost.

Depinde ce pretenţii ai de la motocicletă şi dacă /cât o iubeşti.

De călărit (şi f-tut) ştie oricine :D E uşor.

16 minutes ago, shashka said:

Releu.... nu stiu sa fac.

Învaţă cum să ţi-l faci!

2 tranzistori (unul mare) 3 diode (una mare) ceva rezistenţe şi condensatori.

La Jawa, înfăşurarea de excitaţie de la dinam se comandă spre masă şi nu spre plus, cum este versiunea la MZ, cu +D şi +DF (Direct Field).

Poţi folosi şi un "releu" (electronic) pentru MZ (Emag?) dar trebuie modificate conexiunile înfăşurării de excitaţie la dinamul de Jawa: borna de la vechiul releu se leagă la masă (şasiu) iar cealaltă bornă de excitaţie legată iniţial la peria (+) a dinamului se dezleagă de acolo şi se leagă la ieşirea +DF a "releului" nou.

Dacă "releul" (de MZ) este bun va merge perfect cu el.

16 minutes ago, shashka said:

Supotul l-am facut din textolit, la 638

Frumos!

Reconstruit din sticlotextolit (material pentru cablaje imprimate, de 1-1,5mm) este mult mai rezistent. Fără "moarte".

Nu arde, nu crapă.

Găseşti la magazinele de piese electronice sticlotextolit placat cu folie de cupru. Folia se înlătură mecanic acolo unde ai nevoie de izolaţie între "insule".

Pentru un "releu" electronic (serios, solid şi fiabil) ţi-am şi postat o schemă englezească (Lucas) - dacă vrei să ţi-l construieşti singur şi să nu depinzi de "mâţe în sac" (ale altora).

On 12/20/2021 at 12:58 AM, patrick1 said:

Însă îl poţi construi singur:

image.thumb.png.5cac6c70b0e96ef42caa2952b2f1c42a.png

 

 

image.thumb.png.cb404cdd454da0376a9a1cde33a1b13b.png

 

image.thumb.png.0286068f057c950f6969df5c29df603d.png

 

image.thumb.png.d5d7521a03b509329f8467c5d8c8620a.png

 

Cu modificarea (DZ4V7 sau DZ5V6) de diodă Zener pentru 7,2V tensiune de ieşire (schema de mai sus este dimensionată pentru 14,4V).

Că dacă tot ai reconstruit placa port-perii /textolit poţi şi lipi 5 rezistenţe, 2 condensatori, 3 diode şi 2 tranzistori plus nişte cose.

Nu?

Sau cumperi un "releu" (nereglabil) de MZ (de la Emag) la noroc.

Poate ai!

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, patrick1 a spus:

Poate funcţiona dar ... prost.

Depinde ce pretenţii ai de la motocicletă şi dacă /cât o iubeşti.

De călărit (şi f-tut) ştie oricine :D E uşor.

Învaţă cum să ţi-l faci!

2 tranzistori (unul mare) 3 diode (una mare) ceva rezistenţe şi condensatori.

La Jawa, înfăşurarea de excitaţie de la dinam se comandă spre masă şi nu spre plus, cum este versiunea la MZ, cu +D şi +DF (Direct Field).

Poţi folosi şi un "releu" (electronic) pentru MZ (Emag?) dar trebuie modificate conexiunile înfăşurării de excitaţie la dinamul de Jawa: borna de la vechiul releu se leagă la masă (şasiu) iar cealaltă bornă de excitaţie legată iniţial la peria (+) a dinamului se dezleagă de acolo şi se leagă la ieşirea +DF a "releului" nou.

Dacă "releul" (de MZ) este bun va merge perfect cu el.

Frumos!

Reconstruit din sticlotextolit (material pentru cablaje imprimate, de 1-1,5mm) este mult mai rezistent. Fără "moarte".

Nu arde, nu crapă.

Găseşti la magazinele de piese electronice sticlotextolit placat cu folie de cupru. Folia se înlătură mecanic acolo unde ai nevoie de izolaţie între "insule".

Pentru un "releu" electronic (serios, solid şi fiabil) ţi-am şi postat o schemă englezească (Lucas) - dacă vrei să ţi-l construieşti singur şi să nu depinzi de "mâţe în sac" (ale altora).

 

Cu modificarea (DZ4V7 sau DZ5V6) de diodă Zener pentru 7,2V tensiune de ieşire (schema de mai sus este dimensionată pentru 14,4V).

Că dacă tot ai reconstruit placa port-perii /textolit poţi şi lipi 5 rezistenţe, 2 condensatori, 3 diode şi 2 tranzistori plus nişte cose.

Nu?

Sau cumperi un "releu" (nereglabil) de MZ (de la Emag) la noroc.

Poate ai!

Nu vreau s-o f--t, dar nici s-o pup in c-r

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 minutes ago, shashka said:

Nu vreau s-o f--t, dar nici s-o pup in c-r

Când e (re)făcută după chipul şi asemănarea ta ... te pupă ea pe tine. Muult şi bine.

Mai ales când şi are suspensia acordată exact la greutatea ta (nu "universală"). 

3 hours ago, shashka said:

nu am nici cea mai mica idee ce imi arati desenele alea

Nah' ... "deformaţie" turistică, eu mă uit pe hărţi înainte de a intra în pădure sau de a urca pe munte (fără ghid).

Credeam că şi alţii fac la fel, ca să nu se rătăcească pe drum.

:D

Există şi "hărţi" de aprindere.

Dar de două tipuri: 1. Hartă care respectă forma muntelui.

                                2. Munte care respectă forma hărţii.

Eu prefer varianta 2. :)

Asta la aprindere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, patrick1 a spus:

Când e (re)făcută după chipul şi asemănarea ta ... te pupă ea pe tine. Muult şi bine.

Mai ales când şi are suspensia acordată exact la greutatea ta (nu "universală"). 

Nah' ... "deformaţie" turistică, eu mă uit pe hărţi înainte de a intra în pădure sau de a urca pe munte (fără ghid).

Credeam că şi alţii fac la fel, ca să nu se rătăcească pe drum.

:D

Există şi "hărţi" de aprindere.

Dar de două tipuri: 1. Hartă care respectă forma muntelui.

                                2. Munte care respectă forma hărţii.

Eu prefer varianta 2. :)

Na. Daca ti-am cerut parerea, acu nu pot fi nepoliticos...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...