vis-a-vis Postat August 13, 2011 Share Postat August 13, 2011 singura diferenta, in engineering-ul motorului intre DR 750 si 800 e ca, cel de 800 are biela de 750 scurtata si in felul asta camera de ardere un pic marita. Agreez 750-ul in defavoarea celui de 800 ( pe langa partea de estetica, ce tine exclusiv de gusturi). 750 este mai nervos si mai sprinten fata de 800 care e mai greoi si mai optimizat pt tooring, dar depinde pentru ce-l vrei. Aiaiaiii... ce varza ai facut din saracele motoare. Cilindreea se calculeaza in functie de alezaj si cursa. Trebuie sa calculezi volumul cilindrului descris de cursa pistonului si suprafata acestuia. Daca s-ar scurta biela, cilindreea s-ar micsora implicit, iar o camere de ardere mai mare n-ar ajuta cu nimic, pentru ca n-ai mai avea compresie si n-ar detona, sau ai avea o basina lesinata. Daca te uiti bine pe specificatii, raportul de compresie e identic la ambele modele. Nu mai zic de faptul ca biela ar trage de piston si l-ar scoate de pe camasa, iar camera ta de ardere ar cuprinde si putin din cilindru, iar asta nu se face. Pistonul trebuie sa urce pana sus in buza, explozia are loc doar in chiulasa. Ca sa lamurim un pic. Intre cele doua modele difera doar cursa, asta implica un sistem mai mare de biela-manivela, adica biela noastra buclucasa si vilbrochenul. Cum cuplul e dat de forta si bratul fortei, la cel de 800 avem un cuplu mai mare la orice turatie. De ce ti se pare mai sprinten 750-ul. Datorita cursei mai mici, pe langa inertia pieselor mai mici in miscare, motorul e mai turat si ajunge mai repede la puterea maxima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat August 14, 2011 Share Postat August 14, 2011 Aiaiaiii... ce varza ai facut din saracele motoare. Cilindreea se calculeaza in functie de alezaj si cursa. Trebuie sa calculezi volumul cilindrului descris de cursa pistonului si suprafata acestuia. Daca s-ar scurta biela, cilindreea s-ar micsora implicit, iar o camere de ardere mai mare n-ar ajuta cu nimic, pentru ca n-ai mai avea compresie si n-ar detona, sau ai avea o basina lesinata. Daca te uiti bine pe specificatii, raportul de compresie e identic la ambele modele. Nu mai zic de faptul ca biela ar trage de piston si l-ar scoate de pe camasa, iar camera ta de ardere ar cuprinde si putin din cilindru, iar asta nu se face. Pistonul trebuie sa urce pana sus in buza, explozia are loc doar in chiulasa. Ca sa lamurim un pic. Intre cele doua modele difera doar cursa, asta implica un sistem mai mare de biela-manivela, adica biela noastra buclucasa si vilbrochenul. Cum cuplul e dat de forta si bratul fortei, la cel de 800 avem un cuplu mai mare la orice turatie. De ce ti se pare mai sprinten 750-ul. Datorita cursei mai mici, pe langa inertia pieselor mai mici in miscare, motorul e mai turat si ajunge mai repede la puterea maxima. la faza cu volumetria motorului voi mai studia nitel, eu asta stiam ... dar mai invat. La cat de sprinten e un 800 insa ... m-am tirat cu vreo 2, sau 3 ... si mi s-au parut mai lesinate. Mi se pare mai de tooring si, daca retin eu bine e si un pic mai greoi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 15, 2011 Share Postat August 15, 2011 la faza cu volumetria motorului voi mai studia nitel, eu asta stiam ... dar mai invat. La cat de sprinten e un 800 insa ... m-am tirat cu vreo 2, sau 3 ... si mi s-au parut mai lesinate. Mi se pare mai de tooring si, daca retin eu bine e si un pic mai greoi Capacitatea cilindrica este insasi volumul cilindrului. Volumul cilindrului este aria bazei inmultita cu inaltimea cilindrului. Aria bazei este (PI*D*D)/4. D este alezajul. Inaltimea cilindrului este cursa pistonului (biela). Prin urmare capacitatea cilindrica = ((PI*alezaj*alezaj)/4)*cursa pistonului. Do the math... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 17, 2011 Share Postat August 17, 2011 (editat) Capacitatea cilindrica este insasi volumul cilindrului. Nu cumva capacitatea cilindrica = cursa pistonului x aria pistonului? Volumul cilindrului in sine e posibil sa fie oleaca mai mare... Matematic da, cc = cursa x pi x (alezaj/2)^2 Editat August 17, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat August 17, 2011 Share Postat August 17, 2011 Hai ca va-nvartiti in jurul cozii. Cred ca s-a-nteles ideea. Cilindrul ala e unul imaginar. Vad ca nu s-a-nteles ca biela poate avea lungime cat vrea ea, si un kilometru. Conteaza manivela, adica arborele cotit. Cercul ala descris de manivela noastra intra in calculul nostru, diametrul lui fiind fix cursa pistonului. Biela e element de legatura si doar transforma miscarea rectilinie in miscare de rotatie. Nu poate fi prea scurta, dar poate fi oricat de lunga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SUN_83 Postat August 19, 2011 Share Postat August 19, 2011 Hai ca va-nvartiti in jurul cozii. Cred ca s-a-nteles ideea. Cilindrul ala e unul imaginar. Vad ca nu s-a-nteles ca biela poate avea lungime cat vrea ea, si un kilometru. Conteaza manivela, adica arborele cotit. Cercul ala descris de manivela noastra intra in calculul nostru, diametrul lui fiind fix cursa pistonului. Biela e element de legatura si doar transforma miscarea rectilinie in miscare de rotatie. Nu poate fi prea scurta, dar poate fi oricat de lunga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Septembrie 16, 2011 Share Postat Septembrie 16, 2011 Aiaiaiii... ce varza ai facut din saracele motoare. Cilindreea se calculeaza in functie de alezaj si cursa. Trebuie sa calculezi volumul cilindrului descris de cursa pistonului si suprafata acestuia. Daca s-ar scurta biela, cilindreea s-ar micsora implicit, iar o camere de ardere mai mare n-ar ajuta cu nimic, pentru ca n-ai mai avea compresie si n-ar detona, sau ai avea o basina lesinata. Daca te uiti bine pe specificatii, raportul de compresie e identic la ambele modele. Nu mai zic de faptul ca biela ar trage de piston si l-ar scoate de pe camasa, iar camera ta de ardere ar cuprinde si putin din cilindru, iar asta nu se face. Pistonul trebuie sa urce pana sus in buza, explozia are loc doar in chiulasa. Ca sa lamurim un pic. Intre cele doua modele difera doar cursa, asta implica un sistem mai mare de biela-manivela, adica biela noastra buclucasa si vilbrochenul. Cum cuplul e dat de forta si bratul fortei, la cel de 800 avem un cuplu mai mare la orice turatie. De ce ti se pare mai sprinten 750-ul. Datorita cursei mai mici, pe langa inertia pieselor mai mici in miscare, motorul e mai turat si ajunge mai repede la puterea maxima. Salut, subscriu celor scrise mai sus; nu luasem in considerare si camasa care ar trebui implicit lungita pt o biela mai lunga caz in care nu ar da nici un randament superior. Volumul cilindrului, din cate imi amintesc eu din generala cand ma batea profa de mate cu cartea-n cap de m-a convins sa dau la filologie, se calculeaza: aria fetei pistonului X inaltimea camerei de ardere (sper ca nu gresesc pt ca nu am notiunile profesionale insa o logica cred ca mi-e prinsa intre urechi ). Legat de arborele cotit cred ca logica e urmatoarea: fiind mai mare are 1RPM scazut ( axului vibrochenului ii va lua un timp mai lung sa descrie un cerc, o revolutie) fata de 750 motiv pentru care dezvolta un cuplu mai mare la o turatie mai mica. Omul cat traieste-nvata/se lumineaza. Scuze daca am incurcat pe careva cu info eronate. Toate bune, Roni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george1984 Postat Iulie 12, 2015 Share Postat Iulie 12, 2015 Salut,are idee cineva unde pot gasi rulmentul unisens pt.un dr800 din 1992.Stima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Iulie 27, 2015 Share Postat Iulie 27, 2015 cred ca mai bine pui intrebarea aici: /index.php?/topic/175263-suzuki-dr-600650-big-750800-topicul-posesorilor/page-180 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pegasus73 Postat Septembrie 6, 2015 Share Postat Septembrie 6, 2015 Salutare, stiti pe cineva care confectioneaza crashbar pt Suzuki freewind din 2001....lasati un nr.de tel va rog..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sandu.taticu@yahoo.com Postat Aprilie 7, 2019 Share Postat Aprilie 7, 2019 salutare tutror . as vrea sa redevin motociclist . ma gandesc la un DR BIG . as vrea ceva sfaturi in vederea vreificarilor la momentul achizitiei . va multumesc . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.