Sari la conținut

Uleiuri 2t


Kenno
 Share

Postări Recomandate

Am auzit tot felul de variante privind uleiurile si cantitatile folosite la diferite motoare.

Ex: mai intai in cartea tehnica ETZ 250 scrie ca se foloseste 50:1 (cu alte cuvinte 200 ml ulei la 10 L benzina). amicul de la care am luat eu motorul foloseste (si mi-a spus si mie sa fac la fel) 250 ml/10 litri benzina. altcineva foloseste pentru ES-ul lui de 175 cc 400 ml / 10 litri benzina si, normal, mi-a spus as fac la fel ca "termin motorul". un alt cunoscut foloseste dozajul din cartea tehnica, nimic mai mult "ca asa scrie in carte" pentru ETZ-ul lui 250.

Acum va intreb si pe voi: ce folositi, in ce cantitate si la ce motoare - vechime, capacitate s.a.m.d.

Editat de Kenno
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt sanatatea motorului pune exact cantitatea specificata in carte. Gandeste-te ca sunt motoare concepute acum jumatate de secol cand uleiurile erau mult inferioare celor de astazi.Deci daca au fost proiectate sa mearga cu 2% ulei prost de ce n-ar merge f bine si cu 2% ulei bun?

Mai mult ulei inseamna mai mult fum, mai multa calamina, viata mai scurta a bujiilor, tobe infundate si performante mai slabe ale motorului.

Poti sa "scapi" o idee mai mult ulei daca motorul e uzat dar nu in exces.Daca compresia e slaba mai bine schimbi segmentii decat sa te amagesti singur punand mai mult ulei in speranta ca prelungesti viata motorului.

Ca uleiuri pt 2t la motoarele comuniste recomand arol de la MOL sau Prista.De astea am fost multumit pe astea le recomand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kama, multumesc pentru sfaturi, inclusiv explicatia privitoare la soc din topicul celalalt. si eu folosesc ulei prista semi-sintetic(m-am obisnuit cu el si imi pare bun raportul pret/calitate. ar mai fi ceva uleiuri americane - astea care vin in bidoane cu gradatie americana. cred ca ar fi bune si astea dar eu merg tot pe prista deocamdata. la o adica e semi-sintetic si chiar daca e bulgaresc, prista si-a facut totusi un nume.

asfalt uscat! (nu ca asta care l-am avut eu in seara asta cand am venit la schimbul III ) :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

repsol full sintetic :) 21 lei litrul, nu e scump zic eu si e mult mai bun decat trista. mai ales la ce raport folosesti tu nici nu se simte.

 

 

:blink:

Sau orice alt ulei 2T full sintetic. Iar pt. ETZ un astfel de ulei e suficient 200 ml. la 10 l. benzina. Nu scoate fum (decat atat cat ii trebuie sa simti ca esti pe un ETZ :kick: ) iar motorul simte diferenta :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit tot felul de variante privind uleiurile si cantitatile folosite la diferite motoare.

Ex: mai intai in cartea tehnica ETZ 250 scrie ca se foloseste 50:1 (cu alte cuvinte 200 ml ulei la 10 L benzina). amicul de la care am luat eu motorul foloseste (si mi-a spus si mie sa fac la fel) 250 ml/10 litri benzina. altcineva foloseste pentru ES-ul lui de 175 cc 400 ml / 10 litri benzina si, normal, mi-a spus as fac la fel ca "termin motorul". un alt cunoscut foloseste dozajul din cartea tehnica, nimic mai mult "ca asa scrie in carte" pentru ETZ-ul lui 250.

Acum va intreb si pe voi: ce folositi, in ce cantitate si la ce motoare - vechime, capacitate s.a.m.d.

 

Am devenit confuz... Ce inseamna 50:1 ? La 50 de litrii de benzina 1 litru de ulei => la 10 L benzina 200ml ulei.. De ce sunt eu confuz?! pentru ca pe capacul rezervorului de la Minskul meu scrie 20:1 ceea ce inseamna la 10 litri de benzina 500 ml de ulei... Unde nu am inteles ? :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu va ajung banii de Repsol merge f bine si Bike 2T de la Petrom, produs de OMV. 10 lei litrul.

Pt Jawa 350 folosesc 25 ml/litru benzina. La drum lung pun 30 ml/litru.

In principiu dupa un timp incepetzi sa va cunoasteti motorul ... ce ii place si cat.

De asemenea subscriu la ideea ca un ulei bun nu rezolva problemele unui motor uzat decat eventual pana la o limita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Salut,eu folosesc OMV Bixxol si merge foarte bine motorul,iar cantitatea 100ml/1 L gas

 

 

100 e mult prea mult. daca ai pus un 0 din greseala in plus sa stii ca e mult prea putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La jawra mea pun 25 ml -am o seringa!-la litru de benzina.merg cu masina , am canistra de 5 litri , fac amestecu si-l bag in rezervor!

Voi cum procedati?

mergeti cu flaconu de ulei in spate la benzinarie? doar ata nu suport la motoarele in 2 timpi, cum e si al meu!ii invidiez pe cei cu 4 doar din ast singur motiv!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La jawra mea pun 25 ml -am o seringa!-la litru de benzina.merg cu masina , am canistra de 5 litri , fac amestecu si-l bag in rezervor!

Voi cum procedati?

mergeti cu flaconu de ulei in spate la benzinarie? doar ata nu suport la motoarele in 2 timpi, cum e si al meu!ii invidiez pe cei cu 4 doar din ast singur motiv!

Cand aveam motor 2T :) (un MZ ETZ) purtam la motocicleta (langa baterie) un flacon de 200 ml. de ulei. La benzinarie puneam intai uleiul, apoi bagam cu pompa 10 l. benzina (in felul asta se realiza omogenizarea amestecului), daca era cazul mai scuturam (cu frana fata trasa, apasare pe furca de 2-3 ori), apoi pedala si la drum :blink: .

Dar crede-ma, sunt mai multe motive pt. care poti invidia un 4T. Vei afla atunci (sigur vei trece la 4T :kick: ). Succes. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un Minsk de 125 si ii pun cca 220 ml Arol 2T la 10 litri de benzina, asta inseamna cam 20 ml/l. Mi s-a spus de catre un motociclist(nu stiu cat de experimentat, dar avea o scoala Moto) sa pun mai putin, 10. Sincer mi-e cam frica :blink:

Editat de Zoster
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

La jawra mea pun 25 ml -am o seringa!-la litru de benzina.merg cu masina , am canistra de 5 litri , fac amestecu si-l bag in rezervor!

Voi cum procedati?

mergeti cu flaconu de ulei in spate la benzinarie? doar ata nu suport la motoarele in 2 timpi, cum e si al meu!ii invidiez pe cei cu 4 doar din ast singur motiv!

 

 

la jawa se pun 25 ml la litru de obicei intr-adevar. du-te la o farmacie si ia-ti un biberon gradat, pui dinainte cat oloi iti trebuie si gata :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu pun putin mai mult decat scrie in carte. La ETZ stiu ca e 200 ml/L gas. eu pun 250 ml/L gas. merg pe ideea care s-a mai lansat aici: daca inainte motoarele mergeau cu uleiul de atunci la proportia de de 50:1 (adica 200ml/L gas), de ce nu ar merge aceeasi cantitate la uleiurile mult superioare de acum? dar, oricum, pt orice eventualitate, mai adaug 50 ml in plus la 10 L de gas. si cred ca prista semi-sintetic (12 lei/L)merge foarte bine (cel putin la mine) cred ca fiecare va observa ce ulei merge mai bine la motorul lui tocmai din cauza motorului (capacitate, marca, materialul pieselor de uzura s.a.)

m-am gandit sa incerc si ceva uleiuri americane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul asta am mers foarte, foarte, foarte multi km cu Trabi al meu- de ex, 4000 km in doar 2 saptamani, cu punctele cele mai indepartate Bucuresti-Strasbourg (Frantza). Am mers cu ulei Prista cumparat din BG, costa cam 4,5 leva deci cam 2,25 euro. Sunt f multzumit si am pus 1:50. Masina nu scoate fum deloc, spre deosebire de uleiul Petrom si de similarul sau Lukoil de Bulgaria- astea sunt mai groase si mai inchise la culoare si masina cam fumega.

Deci, ca idee, ash recomanda Prista. Se gasea la o vreme si la noi la Petrom dar de f'un an a disparut.

 

Bai voi nu'stetzi normali??? Cum 200 ml ulei la litrul de gaz? Aia inseamna 1:5... Poate vretzi sa spunetzi 20 ml la litru!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal. Aceeasi intrebare mi-am pus-o si eu si mi s-a raspuns: -Cu plumb. Logica: motoarele au fost concepute pt acest tip de benzina. Apropo, nu ma pricep la chimie, cine imi poate spune diferentele cat mai detaliate dintre cele 2 tipuri de benzina(cu si fara plumb)?

Editat de Zoster
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai e foarte simplu. Inainte, pt cresterea cifrei octanice, se folosea un aditiv, tetraetilul de plumb. Acesta a fost scos din uz si inlocuit cu alti aditivi, deci acum nicio benzina nu mai contzine tetraetil, daca ai vazut de ex la Petrom benzina "normala" se cheama ECO Premium, iar faptul ca la aia pt motoare cu catalizator ii zic mai totzi "fara Pb" e o prostie- probabil ca sa priceapa repede tot ptostovanu' care shtie numai ca mashina lui merge cu "fara Pb". Acum n-ash putea sa zic daca bz gen Eco Premium merge si la masinile cu catalizator, nu am asha ceva deci nu am studiat, si chiar daca aveam nu m-ar fi ros curiozitatea sa incerc :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru ETZ-ul meu in doi timpi eu folosesc 95 fara Pb. ca sa citez pe cineva "benzina fara Pb e <mai uscata>". nu stiu la ce se referea tipul dar asta folosesc si stiu inca multi altii care folosesc tot de 95 far Pb.

 

aici citez un prieten care a avut o comunista: "se poate folosi orice benzina cu sau fara plumb. diferenta consta in punctul in care benzina poate face auto aprindere din cauza aditivilor. benzina cu cifra octanica mai mare - rezpectiv cea de 100 , daca este asa de pura - ar fi cea mai buna. dar din cate stiu, benzina fara plumb, oricat de impropriu suna pentru unii, eu stiu ca nu se mai fabrica"

Editat de Kenno
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...