Sari la conținut

Aprilia Mana: Cutie Automata @ 75 De Cai


hogzilla
 Share

Postări Recomandate

Acu ceva timp italienilor de la Aprilia le-a traznit prin capete sa puna o cutie automata pe o motocicleta de 850 cmc si 75 de cai. Le-a iesit Aprilia Mana si are un site dedicat aici: www.apriliamana.com

 

Intre timp n-am vazut pe nimeni cu asa ceva si nici macar discutii nu vad sa fie p-aici. Iar motoreta, in afara de transmisia CVT e destul de "normala" (adica frumusica, puternica, cu pret de bun simt etc.).

 

Ma gandesc ca nu si-a luat nimeni asa ceva pentru ca noi romanii (si in general europenii) nu prea inghitim cutiile automate. Si asa vine intrebarea 2: De ce ne deranjeaza asa de tare cutiile automate? Ca la masini sunt foarte misto (cine s-a dat stie :bigstar: )

 

Iar intrebarea 1 este: s-a dat careva cu Aprilia Mana? Cum se simte chestia asta in trafic?

 

Iaca mai jos cum arata dracovenia:

 

post-9367-1192537185_thumb.jpg post-9367-1192537314_thumb.jpg

 

Astept cu interes parerile voastre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 53
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

 

Mda, primul lucru pe care-l spune omul dupa ce se da jos de pe motoreta este "the CVT transmision is brilliant"...

Pe de alta parte mai zice ca exista intr-adevar o intarziere intre gaz si putere, ca la scutere. Totusi la scuter intarzierea asta nu e o chestie nasoala, momentul e foarte mic (cel putin la singurul scuter cu care m-am dat eu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator gabrielradulescu

BUNA IDEE ;) nu mai stai cu frica in curbe, ca pierzi aderenta si hop in primii bocheti cu tine... :D (sau TIR-ul... de pe contrasens...)

 

numai ca nu o gasesc de vanzare in romania :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cele mai cunoscute motociclete cu transmisie automata sunt cele produse de Honda prin a doua jumatate a anilor '70 (pana prin '83), folosind transmisia (in doua trepte) denumita 'Hondamatic'.

 

CB750A (1975-1978):

post-6741-1194268165_thumb.jpg

http://www.cyclechaos.com/wiki/Honda_CB750A

 

Convertorul de cuplu era foarte asemanator cu cel folosit pe Civic la acea vreme (transmisia era model auto modificata cu doar doua viteze). Functionarea nu era '100%' automata, deoarece selectarea vitezelor trebuia facuta manual, atunci cand turatiile/viteza/traseul o cereau (prima viteza era folosita in principal in oras sau pe drumuri de munte, motocicleta putand atinge ~100 km/h; a doua era pentru autostrada si permitea putin sub 170 km/h).

Din nefericire motocicleta era grea (247 kg la gol), iar motorul slab (inginerii Honda au fost nevoiti sa-l detuneze - avea cu vreo 20 cp mai putin decat cel standard); vanzarile au fost mici si japonezii au fost nevoiti sa-si regandeasca strategia.

 

CM400A (initial CB400A; 1978-1981):

post-6741-1194268175_thumb.jpg

http://www.cyclechaos.com/wiki/Honda_CB400A

 

Cei de la Honda au reusit sa rezolve (intrucatva) problema performantei prin scaderea (considerabila) a greutatii (motorul avea doar 2 cilindri in loc de 4 si cadrul era mai usor). Desi motorul producea doar vreo 27 cp, masa de 177 kg (fata de 247 a CB750A) facea motocicleta adecvata uzului cotidian ('daily ride').

 

CM450A (1982-1983):

post-6741-1194268184_thumb.jpg

http://www.cyclechaos.com/wiki/Honda_CM450A

 

O usoara imbunatatire a modelului anterior. Honda a renuntat in final la ideea motocicletelor cu transmisie automata din cauza vanzarilor care, desi au crescut (comparativ cu CB750A), au continuat sa ramana sub pragul dorit de departamentul economic (in ciuda modificarilor tehnice).

 

 

Putina lume stie, insa, ca o alta firma i-a 'batut' pe cei de la Honda cu cateva luni in ceea ce priveste lansarea unei motociclete automate. Moto Guzzi a prezentat modelul V1000 I-Convert (Idro Convert, Hydro Convert) in iarna 1974 si a inceput vanzarea lui in primavara '75 (Honda a inceput sa vanda CB750A in vara '75). Se considera ca acest decalaj a aparut deoarece, desi M-G a pornit proiectul putin mai tarziu, au subcontractat transmisia de la Sachs (permitandu-le primilor sa se concentreze asupra motorului). Japonezii au trebuit sa proiecteze/construiasca totul 'domestic'.

In constructia motocicletei, cei de la Guzzi au procedat exact invers. Daca inginerii Honda au detunat motorul (pentru a proteja transmisia), italienii au luat cel mai mare motor pe care-l aveau (844,5 cc de pe seria T) si i-au marit alezajul de la 83 la 88 mm, corespunzand unei capacitati de 948,8 cc (puterea a crescut de la 68,5 cp la 6800 ture, la 71 cp la 6500). Combinandu-l cu un cadru usor modificat de 850T, a rezultat un cruiser-tourer cu un pic mai mult zvac decat media (la vremea respectiva). Transmisia, la fel ca si la Honda era in doua trepte selectabile manual; principala diferenta consta in existenta ambreiajului, necesar pentru a preveni 'smucirea' motocicletei (de catre transmisie) la pornire.

Problemele V1000 au fost, de asemenea, inversul celor intalnite de Honda. Motocicleta era scumpa: 2.694.900 lire pentru modelul cu parbriz, deflectoare de curent si cufere erau o gramada de bani (chiar si avand in vedere 'cacaciozitatea' traditionala a lirei italiene), iar productia a fost limitata (se spune ca Moto Guzzi a produs intre '75 si '84 cam tot atatea V1000 cate CB750A a produs Honda in cei trei ani de comercializare).

 

post-6741-1194268192_thumb.jpg post-6741-1194268199_thumb.jpg

 

Motociclismo.it

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandesc ca nu-ti ofera aceeasi placere de a conduce un motor cu cele care au cutie normala . si inca ceva uneori mai ai nevoie si de frana de motor iar la aceste modele iese din calcul

 

Editat de sogard82
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si ce, daca are cutie automata e scuter sau cum? :burnout: E m o t o c i c l e t a toata ziua.

Transmisia de pe Mana nu are nimic in comun cu cele descrise de mine mai sus. De asemenea, nu are nimic in comun cu aia de pe FJR1300A (manuala robotizata). E mai degraba o dezvoltare/imbunatatire a celei de pe AN 650 (Suzuki Burgman).

 

Practic, NA 850 e cam tot atat de motocicleta cat e si Gilera DNA. Atata doar ca-i nitel :cheers: mai complexa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transmisia de pe Mana nu are nimic in comun cu cele descrise de mine mai sus. De asemenea, nu are nimic in comun cu aia de pe FJR1300A (manuala robotizata). E mai degraba o dezvoltare/imbunatatire a celei de pe AN 650 (Suzuki Burgman).

 

Practic, NA 850 e cam tot atat de motocicleta cat e si Gilera DNA. Atata doar ca-i nitel :burnout: mai complexa.

 

Mana e motocicleta cu cutie automata. Sistemul de rulare, cadrul, ciclistica, motorul, designul, felul in care se piloteaza si multe alte detalii fac diferenta. Gilera DNA e scuter care arata a motocicleta pt juniori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cadrul in sine nu-i step through "adevarat" nici la GP800, deoarece are traversa aia de rigidizare pe mijloc, deci tot tre' sa incaleci ceva. Motorul, in ambele cazuri, este acelasi: V2, 8v, DOHC, 839,3 cmc. Iar transmisia este 'duala': transmisie intermediara prin variator (controlat electromecanic) si curea, transmisie finala prin lant. Pedala schimbatorului (de pe NA 850) nu actioneaza absolut nimic mecanic, e doar un contact electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Fratilor! eu ma voi baga saptamana urmatoare la un test ride cu motoreta asta :friends:

Cred ca o voi achizitiona... Ce m-a determinat sa iau hotararea asta?

Simplu, eu in Bucuresti foloseam scuterul pentru ca este mult mai comod (nu schimb in draci, n -1 -2 -n) iar in w/d-uri ieseam cu vacutza... eeh! de ce draq sa am 2 motorete cand pot avea una singura?!?

Eu cred ca voi fii primul care se va duce la RAR pentru omologare cu MANA... va deschid drumul :rock:

 

By the way, saptamana viitoare cei de la Dual Tours vor aduce Aprilia Mana in show room... I'LL BE THERE! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh nici la ferrari F430 nu actioneaza nimic padelele, doar ca are pinioane si nu CVT, si nu poti zice ca e automata ci manuala robotizata.

 

O diferenta intre o cutie mecanica robotizata si cutia asta este. trecerea de la o treapta la alta nu se face cu ajutorul ambreiajului prin debraiere-patinare-cuplare. Raportul de transmisie nu se schimba in trepte fixe ci evouleaza liniar intre anumite praguri (asazisele trepte). In plus, cutia de la Mana poate fi folosita si in mod automatic. Ce nu imi place mie e ca nu poti sa o turezi pe loc (are ambreiaj centrifugal).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce ai tura-o pe loc? asta mi se pare valabil numai la motocicletele cu carburatie care nu o au reglata bine :lol:) cel putin asa faceam eu la GSXF... cand nu era reglata carburatia nu prea statea la relanti si o mai turam un pic sa isi revina... cel putin la asta scap de problema asta... o poti tura un pic pe loc, dar trebuie sa tii frana spate apasata =)) chestie care nu este recomandata :))

De abia astept sa vad cum merge! va tin la curent :P

 

 

--- Mesaj completat în 30 Jan 2008 23:15 -------------
Hello again! :P

Azi am fost si am vazut-o in "carne si oase"!

Deci! A mea e! :lol:

Din pacate, ca de obicei cei de la UM nu prea sunt pusi la punct in ceea ce priveste informatiile! adica, cum este posibil sa nu poti raspunde la unele intrebari (sa nu-ti cunosti marfa) ca om de vanzari? anyway.... Noroc ca stiam eu mai multe despre motocicleta decat el... uite asa au noroc unii si isi iau comisioane, au marfa care se vinde singura! :friends:

Oameni buni, voi stiti cum se aude motorul ala? e un sunet hmmmmmmmmmmmm!!! :lol: :blbl:

Din pacate e cam grea, dar compenseaza faptul ca are centrul de greutate destul de jos ceea ce o face foarte manevrabila, iar pozitia la ghidon este extraordinara - pentru mine.

Ampatamentul este cam micut, dar asta ii da o linie un pic de streetfighter... :friends:

Ceea ce ma incanta foarte tare la ea este faptul ca are multa electronica, which (for me) is cool!

Ce imi place si mai mult este ca voi scapa de cutia manuala de viteze.

Multi zic ca exista un "delay", dar si acesta este compensat de cuplul care ajunge pe maxim la 5000 rpm viind motor in V (daca am zis prostii va rog nu ma omorati :rock:).

Eu maine platesc avansul! :wink: imi iau una neagra :P

 

--- Mesaj completat în 30 Jan 2008 23:21 -------------
mda... am editat in loc sa postez... noob!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandesc ca nu-ti ofera aceeasi placere de a conduce un motor cu cele care au cutie normala . si inca ceva uneori mai ai nevoie si de frana de motor iar la aceste modele iese din calcul

 

 

 

Cutiile automate (hidramate) permit folsirea franei de motor :bigstar: Nu e cazul la ambreiajul centrifugal, ala functioneaza pe alt principiu.

 

Trebuie sa fie interesanta o transmisie automata pe motocicleta. Daca e si pe jumatate la fel de faina ca la auto, e bine. Ma intreb totusi cum o sa mai dea bajetii rateuri la intruniri cu asa ceva :bigstar:

 

@Chillout: felicitari pt viitoarea noua achizitie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci merci!

eu cred ca motoreta asta are nisa ei de piata... nu cred ca o sa vad vreodata un impatimit al choperelor si al povestilor cu Hell's Angeles mergand pe una din asta... cred insa ca acest sistem se va imbunatatii in timp ca orice altceva functional si practic si va incepe sa fie adoptat si de alti producatori (vezi Honda DN -01).

Deja cei de la Kawa pe zx10 au bagat traction control ca deh! are 184 de caluti si nici macar 200 kg... the future is near! :bigstar: iar de ABS nu mai zic ca nu are rost... :bigstar:

Editat de chill0ut
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce ai tura-o pe loc? asta mi se pare valabil numai la motocicletele cu carburatie care nu o au reglata bine :bigstar:) cel putin asa faceam eu la GSXF... cand nu era reglata carburatia nu prea statea la relanti si o mai turam un pic sa isi revina... cel putin la asta scap de problema asta... o poti tura un pic pe loc, dar trebuie sa tii frana spate apasata =)) chestie care nu este recomandata :crack:)

De abia astept sa vad cum merge! va tin la curent :crack:

<small>--- Mesaj completat în 30 Jan 2008 23:15 -------------</small><br/>Hello again! :crack:

Azi am fost si am vazut-o in "carne si oase"!

Deci! A mea e! :crack:

Din pacate, ca de obicei cei de la UM nu prea sunt pusi la punct in ceea ce priveste informatiile! adica, cum este posibil sa nu poti raspunde la unele intrebari (sa nu-ti cunosti marfa) ca om de vanzari? anyway.... Noroc ca stiam eu mai multe despre motocicleta decat el... uite asa au noroc unii si isi iau comisioane, au marfa care se vinde singura! :bigstar:

Eu maine platesc avansul! :bigstar: imi iau una neagra :bigstar:

 

<small>--- Mesaj completat în 30 Jan 2008 23:21 -------------</small><br/>mda... am editat in loc sa postez... noob!

 

:bigstar: S-o stapinesti sanatos! (urare cu anticipatie)

 

Cit e insa pretul la "ignorantii" :bigstar: de la United? Ar fi cred util sa intrebi si la celalalt importator (Biasini Aprilia - www.apriliamotors.ro) - nu de alta, dar mai toate modelele sint acolo mai ieftine cu 10-15% !!! :bigstar: (ex, un Tuono 1000 R e 7.499 fara TVA, iar la United - 8.582 !!! )

 

Succes! :bigstar:

Editat de Bunicul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:bigstar: S-o stapinesti sanatos! (urare cu anticipatie)

 

Cit e insa pretul la "ignorantii" :bigstar: de la United? Ar fi cred util sa intrebi si la celalalt importator (Biasini Aprilia - www.apriliamotors.ro) - nu de alta, dar mai toate modelele sint acolo mai ieftine cu 10-15% !!! :bigstar: (ex, un Tuono 1000 R e 7.499 fara TVA, iar la United - 8.582 !!! )

 

Succes! :bigstar:

 

 

La united e pret cu toate taxele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...