IceCube Postat Octombrie 31, 2007 Share Postat Octombrie 31, 2007 Salutare In urma unei discutii de astazi cu un prieten, m-am hotarat sa ma interesez mai pe amanunt cum este cu sonda aceea care imi trage mie si scuipa ulei prin motor. Eu nu ma pricep mai deloc la mecanica, dar din cate ma inteles sonda aceea in momentul cand ridici pe o roata motocicleta, ramane fara ulei ! Bun, de aici rezulta ca nu mai ai ungere, si daca esti si mai meserias.. o tii suficient cat sa fwti motorul, oare ? Tipul acesta mi-a zis ca exista de cumparat SONDA DUBLA, ce inseamna asta ? ca in locul aceleia normale, mai este una, DAR in partea de jos, adica unde se strange uleiul cand o dai pe o roata, si teoretic nu ar mai fi probleme, rog cei avizati sa vorbeasca ! Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B. K. Postat Octombrie 31, 2007 Share Postat Octombrie 31, 2007 Nu sunt avizat dar mersul pe o roata nu face bine sanatatii .... uite aici raspunsul problemelor: http://www.youtube.com/watch?v=IH8rYDAWZZU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Octombrie 31, 2007 Autor Share Postat Octombrie 31, 2007 Nu sunt avizat dar mersul pe o roata nu face bine sanatatii .... uite aici raspunsul problemelor: http://www.youtube.com/watch?v=IH8rYDAWZZU Dute ma si da-te cu conserva tu, am cerut pareri nu offtopic-uri, fa-ti alt topic unde sa spui ca nu esti de acord cu wheelie, cu toate ca ai fi vrut si tu dar nu prea merge cu masina ! ONTOPIC : Aveti un desen cu ceea ce incerc sa inteleg, este corect ce am desenat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 31, 2007 Share Postat Octombrie 31, 2007 ma asta e una. Dar tu te-ai gandit ca daca mergi pe o roata pe principiul pe care l-ai desenat benzina din motor intra in ulei? Si daca se intampla asta sonda aia de care zici in loc sa scuipe , incepe sa soarba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Octombrie 31, 2007 Share Postat Octombrie 31, 2007 (editat) Daca te uiti bine la motorul tau vei observa ca in spatele motorului este cutia de viteze. Indiferent cate pompe vei baga in motor acestea vor ramane fara ulei in clipa cand ridici motorul. Adica tot uleiul se va aduna in cutia de viteze fiindca uleiul respectiv unge si motorul si cutia. Nu prea mai poti baga inca o pompa printe pinioane. Exista si motoare mai adunate Care au cutia relativ sub motor si atunci sunt sanse mari sa ajunga uleiul la pompa. Avident exista si motoare cu cutia separata de motor. BMW, moto guzzi, simson... Un alt efect este cel de inecare cu ulei a supapelor. Adica motorul nu mai lucreaza in pozitia normala si uleiul se duce oriunde numai pe canalele de scurgere nu. Consecinta este ca motorul va papa ulei care va face depuneri pe bujie. Adica o va afuma si motorul va merge o perioada mai prost pana se vor curata bujiile. dar asta se intampla daca mergi pe o roata mult. Alt aspect este alimentarea cu conbustibil. Adica daca nu ai gaz destul in rezervor vei avea surprize. Nivelul din rezervor va cobora sub nivelul robinetului si cum alimentarea carburatorului se face prin cadere... La fel se intampla si in carburatoare. Adica plutitorul va sta in alta pozitie decat cea firesca si din nou apar sorprize cu nivelul. Motoarele pe injectie pot lua aer pe instalatie. Dar aici depinde unde este situata pompa. Oricum uzura este putin mai mare cand o dai pe o roata dar nu de speriat. Daca vrei sa te dai pe o roata mult si bine fara riscul de a uza motorul excesiv iti recomand un motor in doi timpi. Dar nici acesta nu scapa de inconvenientul alimentarii prin cadere decat daca te salveaza forma rezervorului. Adica mult ascutita in jos ca la cross. Mult succes si ai grija sa nu cazi. Editat Octombrie 31, 2007 de ozzy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Octombrie 31, 2007 Autor Share Postat Octombrie 31, 2007 pai sonda aia cica trage si dupa aia il scuipa, cred ca defapt e o pompa.. sau defapt cum sta treaba ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B. K. Postat Octombrie 31, 2007 Share Postat Octombrie 31, 2007 (editat) Dute ma si da-te cu conserva tu, am cerut pareri nu offtopic-uri, fa-ti alt topic unde sa spui ca nu esti de acord cu wheelie, cu toate ca ai fi vrut si tu dar nu prea merge cu masina ! ONTOPIC : Aveti un desen cu ceea ce incerc sa inteleg, este corect ce am desenat ? vedem la iarna care se da pana una alta vezi ca baia de ulei nu e aia din apartament... sfatu meu....pune sonda "sus" si mergi permanent pe o roata si la semafor opresti motoru' sau treci direct.... last post here.... Editat Octombrie 31, 2007 de B. K. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Octombrie 31, 2007 Autor Share Postat Octombrie 31, 2007 Daca te uiti bine la motorul tau vei observa ca in spatele motorului este cutia de viteze. Indiferent cate pompe vei baga in motor acestea vor ramane fara ulei in clipa cand ridici motorul. Adica tot uleiul se va aduna in cutia de viteze fiindca uleiul respectiv unge si motorul si cutia. Exista si motoare mai adunate Care au cutia relativ sub motor si atunci sunt sanse mari sa ajunga uleiul la pompa. Avident exista si motoare cu cutia separata de motor. BMW, moto guzzi, simson... Un alt efect este cel de inecare cu ulei a supapelor. Adica motorul nu mai lucreaza in pozitia normala si uleiul se duce oriunde numai pe canalele de scurgere nu. Consecinta este ca motorul va papa ulei care va face depuneri pe bujie. Adica o va afuma si motorul va merge o perioada mai prost pana se vor curata bujiile. dar asta se intampla daca mergi pe o roata mult. Alt aspect este alimentarea cu conbustibil. Adica daca nu ai gaz destul in rezervor vei avea surprize. Nivelul din rezervor va cobora sub nivelul robinetului si cum alimentarea carburatorului se face prin cadere... La fel se intampla si in carburatoare. Adica plutitorul va sta in alta pozitie decat cea firesca si din nou apar sorprize cu nivelul. Motoarele pe injectie pot lua aer pe instalatie. Dar aici depinde unde este situata pompa. Oricum uzura este putin mai mare cand o dai pe o roata dar nu de speriat. Daca vrei sa te dai pe o roata mult si bine fara riscul de a uza motorul excesiv iti recomand un motor in doi timpi. Dar nici acesta nu scapa de inconvenientul alimentarii prin cadere decat daca te salveaza forma rezervorului. Adica mult ascutita in jos ca la cross. Mult succes si ai grija sa nu cazi. Multumesc mult pentru raspuns si pt timpul care ti l-ai alocat, eu nu sunt genul care sa fac numai asta, mai ma apuca si pe mine, dar nu vreau sa daunez motorului pt ca chiar tin la el (da.. iubesc un fier) . Cred ca o sa ma apuc sa citesc putina mecanica elementara sa-mi dau si eu seama cat de cat cam cum se petrece totul pe acolo, risc sa cad in penibil Multumesc incaodata LE : BK , ce cauti aici, e forum de motociclisti, fugi pe forum le seat sau unde te dai tu REISING cu baietii pe la academie cu drifturi si alea alea, lasa-ne pe noi, incercam sa ne respectam pasiunea, nu sa ne dam pe conserve ca sa nu ne fie frig ! P.S. : ne vedem si pe zapada, daca sunt motociclist nu inseamna ca n-am dreptul si la o conserva ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 31, 2007 Share Postat Octombrie 31, 2007 in primul rand sonda iti arata daca ai presiune sau nu sorbul e ala prin care se suge uleiul intr-adevar, motoarele pt stunt sunt modificate cu sorb dublu, dar asta ca sa fie eficient trrebuie gandit in asa fel incat sa stea prin ulei. motoarele cu carter uscat nu prea sufera de asta - vezi enduro - care nu tin uleiul in motor ci in rezervor separat si doar il scuipa unde e nevoie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Octombrie 31, 2007 Autor Share Postat Octombrie 31, 2007 Ai dreptate ZIDU` ! Asa mi-a spus si tipul acela, SORBUL trebuie sa fie dublu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Octombrie 31, 2007 Share Postat Octombrie 31, 2007 (editat) Nu il asculta pe Zidu Jedi ca e lovit de tractor si nu stie ce spune. Glumesc. Are mare dreptate, de astea cu rezervor separat uitasem. Nu am demontat niciodat un Harley dar parca si ala are rezervor de ulei separat. Oricum nu cred ca are cineva de aici curiozitatea sa se dea pe o roata cu Davdisonu. Zidule sper ca esti ok. Si unii munceste dar tu nu stiu ce cauti pe net la ora asta. In locul tau faceam nani de mult. Somnul si odihna ajuta la vindecare. Bafta multa si sanatate grabnica. Scuze de Off topic dar incercam sa ne destindem. Editat Octombrie 31, 2007 de ozzy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-DINU Postat Noiembrie 1, 2007 Share Postat Noiembrie 1, 2007 Ai dreptate ZIDU` ! Asa mi-a spus si tipul acela, SORBUL trebuie sa fie dublu ma Cracky, mergi pe o roata cat te tine gazul ca nu se intampla nimic cu motorul.. stai linistit ca s-au gandit aia de la suzuki cum se va unge motorul la mersul pe o roata. ai bec de presiune ulei in bord. e rosu. cat timp e stins ai presiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Noiembrie 1, 2007 Share Postat Noiembrie 1, 2007 Rareori ma dau pe o roata. In general unde este liber si nu am masini in fata sau stradute laterale, Cracky - dc nu meri pe 2 roti ? ...acum depinde cum ridici motoru...ambreiaj sau gaz. cu gaz sigur vei dauna mai mult ca trebuie sa tragi bine de el ca sa se ridice. Pentru ambreiaj e mai domol cu motorul dar tot ii dauneaza. Cel mai bine mergi normal si ai terminat balciul...sau iti iei un motor usor si te dai cu el numa in scheme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Noiembrie 1, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2007 Pai rar ma dau survolaje, dar nu o chinui cand o ridic, pur si simplu bruschez acceleratia, exact ca si cum as vrea sa-i dau forja cu a doua ... treia. Am luat in considerare un enduro, astept sa vad ce financiar o sa am Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 1, 2007 Share Postat Noiembrie 1, 2007 Nu il asculta pe Zidu Jedi ca e lovit de tractor si nu stie ce spune. Glumesc. Are mare dreptate, de astea cu rezervor separat uitasem. Nu am demontat niciodat un Harley dar parca si ala are rezervor de ulei separat. Oricum nu cred ca are cineva de aici curiozitatea sa se dea pe o roata cu Davdisonu. Zidule sper ca esti ok. Si unii munceste dar tu nu stiu ce cauti pe net la ora asta. In locul tau faceam nani de mult. Somnul si odihna ajuta la vindecare. Bafta multa si sanatate grabnica. Scuze de Off topic dar incercam sa ne destindem. sunt bine, plictiseala ma urmareste si cresc numarul de posturi. Deja m-am umflat de somn:) Pai rar ma dau survolaje, dar nu o chinui cand o ridic, pur si simplu bruschez acceleratia, exact ca si cum as vrea sa-i dau forja cu a doua ... treia. Am luat in considerare un enduro, astept sa vad ce financiar o sa am pe langa faza cu uleiulsunt multe chestii care dauneaza motorului - socul din furca- socul din juguri si rulment la revenire, etc. E drept ca moto deviteza au fost gandite pt ridicari ocazionale dar nu pt mers in lumanare nustiucat. In plus (in general la motoarele 4Lcu carter ud ) ungerea cilindrilor pe oglinda nu se face cu duza speciala ci vibrochenu se invarte in baltoaca de ulei scufundat fixcat trebuie ca a stropeasca prin toate punctele cheie. La uili nu mai e balotoaca la locul ei si se fute setul (e acelasi motiv pt care nu e bine sa mergi cu uleiul sub sau peste nivelul indicat de producator.) pt motoarele tunate rau pt stunt se monteaza duze suplimentare de stropire pe acolo, de obicei pe o pompa suplimentara. Alea sunt moto numai pt uili, da enduro sunt mai permisive prin constructia lor si prin faptul ca sunt gandite pt pozitii porno de functionare (prin padure si alte zone de multe ori moto e deasupra calaretului ) 30 cm la suspensii ajuta, etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaveBoy Postat Noiembrie 2, 2007 Share Postat Noiembrie 2, 2007 bai nu are rost sa te gandesti la fiabilitate pt. ca inca nu ii dai 2-3km lumanare pt. cum te dai tu nu ai ce sa ii strici asta doar daca nu o pui jos foarte dur oriqm semeringurile din furca se duc primele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.