Sari la conținut

Aprindere Originala Dnepr


Alex_83
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 75
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut. Mai fratilor, hai sa incercam sa punem ordine in idei. Aprinderea de la Gaspar este identica cu cea folosita la Ural? S-au este o< derivatie> "di pi stoc". Ca nu are o aerisire asta nu ar fi o problema, se poate face un sistem de ventilatie iar grija motociclistului va fi sa nu faca din motocicleta autoamfibie. Cei care au cumparat aprinderi de la Gaspar au avut probleme cu ele din cauza proastei constructii a aprinderii s-au din cauza montajului prost. Poate ne ajuta cineva cu o schema exacta de montaj a aprinderii. I-mi pare rau ca in zona Constantei nu am nici un cunoscut cu o asa aprindere. Majoritatea prietenilor au pe Nipre 2 bobine si amplificatorul ala mic de la Gotronic cu led verde s-au rosu. Unele merg mai bine, altele mai putin bine dar asta nu este numai de la aprindere. Referitor la platina folosita de constructor, este slaba. In primul rind calciiul de la platina mobila care ataca cama este din plastic slab, moale care nu suporta bine temperatura motorului si de aici dereglarile de rigoare. Trebuie facut prin copiere din textolit s-au pertinax un calcii si garantat vor dispare anomaliile. Si haideti sa mai fim si putin mecanici, exista acolo o pisla in care trebuie pus din cind in cind 2-3 picaturi de ulei care vor unge cama si automat si calciiul platinei mobile reducind uzura. La aprinderea clasica pe platina si bobina de inductie problemele sint in general din cauza legaturilor electrice proaste, slabe, cu contacte imperfecte si sub limita improvizatiei. Mai rar, dar gasesti izolatie scazuta la bobina de inductie, fisa s-au lulea. Toate acestea duc la o scinteie slaba, s-au chiar lipsa. Pentru a elimina o intretinere stufoasa si cu oarecare pretentii au aparut sistemele de aprindere fara platina. In concluzie care aveti asa ceva s-au informatii despre astfel de minuni postati fratilor, dar va rog, la obiect, e bun, nu e bun. Da randament, nu da. Pretul este asta. Se cumpara de acolo. Daca e sa ne ajutam ori o facem, ori o lasam balta. Va astept cu vesti bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Mai fratilor, hai sa incercam sa punem ordine in idei. Aprinderea de la Gaspar este identica cu cea folosita la Ural? S-au este o< derivatie> "di pi stoc". Ca nu are o aerisire asta nu ar fi o problema, se poate face un sistem de ventilatie iar grija motociclistului va fi sa nu faca din motocicleta autoamfibie. Cei care au cumparat aprinderi de la Gaspar au avut probleme cu ele din cauza proastei constructii a aprinderii s-au din cauza montajului prost. Poate ne ajuta cineva cu o schema exacta de montaj a aprinderii. I-mi pare rau ca in zona Constantei nu am nici un cunoscut cu o asa aprindere. Majoritatea prietenilor au pe Nipre 2 bobine si amplificatorul ala mic de la Gotronic cu led verde s-au rosu. Unele merg mai bine, altele mai putin bine dar asta nu este numai de la aprindere. Referitor la platina folosita de constructor, este slaba. In primul rind calciiul de la platina mobila care ataca cama este din plastic slab, moale care nu suporta bine temperatura motorului si de aici dereglarile de rigoare. Trebuie facut prin copiere din textolit s-au pertinax un calcii si garantat vor dispare anomaliile. Si haideti sa mai fim si putin mecanici, exista acolo o pisla in care trebuie pus din cind in cind 2-3 picaturi de ulei care vor unge cama si automat si calciiul platinei mobile reducind uzura. La aprinderea clasica pe platina si bobina de inductie problemele sint in general din cauza legaturilor electrice proaste, slabe, cu contacte imperfecte si sub limita improvizatiei. Mai rar, dar gasesti izolatie scazuta la bobina de inductie, fisa s-au lulea. Toate acestea duc la o scinteie slaba, s-au chiar lipsa. Pentru a elimina o intretinere stufoasa si cu oarecare pretentii au aparut sistemele de aprindere fara platina. In concluzie care aveti asa ceva s-au informatii despre astfel de minuni postati fratilor, dar va rog, la obiect, e bun, nu e bun. Da randament, nu da. Pretul este asta. Se cumpara de acolo. Daca e sa ne ajutam ori o facem, ori o lasam balta. Va astept cu vesti bune.

In zona Constantei il gasesti pe Manu din Mangalia. La el si la Laurentiu din 2 mai am vazut aprindere fara platina rusesca, mergea excelent si din toate niprele pe care le-am vazut si pe care am mers cea mai buna a fost a lui Manu, era cu totul alta motocicleta, cum spune si el Nipru superjapan, avea performante comparabile cu motocicletele japoneze, eu am mers cu ea cu 140 si fara sa o incing si s-o omor, dar a vandut-o si nu prea l-am mai vazut pe aici pe forum sa mai dea cu parerea.cauta-l si vb cu el ca iti spune ce si cum si de unde lua si piesele ca erau de o calitate superioara fata de cele de la gaspar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..sefu’, fenomenul si cauza sunt altele. Hai sa-ti explic: condensatorul inpreuna cu bobina formeaza un circuit oscilant adica sunt legate in paralel, un capat la +, cind celalalt capat este pus la masa(-) circuitul se inchide, se alimenteaza incarcind condensatorul, daca interupi alimentarea si asta face platina condesatorul se descarca prin bobina primara, in bobina secundata apare un curent indus cu intensitate mult mai mica, dar cu tensiune mult mai mare. Aceasta descarcare nu seproduce doar o data ci de mai multe ori inainte si inapoi adica oscilant, dar din ce in ce mai slab, astfel la inceput ai osingura scinteie mare apoi altele tot mai mici (un tren de scintei). Acum pentru a avea o buna scinteie trebuie sa ai un anumit timp de incarcare (platina inchisa) si un alt timp de oscilatie (platina deschisa). Aceasta se cheama acel unghi Dwell. Pt scinteie puternica ar trebui sa ai condensator de capacitate mai mare, dar timpul de incarcare creste (asta limiteaza turatia motorului – n-are timp de incarcare fiind ciclul prea scurt), in practica s-a ajuns la un compromis aprox. 22 nano parca. Deasemeni daca distanta la platina este mica scade timpul de oscilatie, circuitul se inchide prea devreme iar scinteia este intrerupta. Fenomenul care apare este ca la turatie mare momentul de deschidere a platinei deci aparitia scinteii nu se modifica, insa momentul de inchidere se modifica datorita inertiei platinei care este inpinsa inapoi de catre un arc. Acest fenomen face ca odata cu cresterea turatiei motorului scinteia sa fie din ce in ce mai proasta (sunt motoare care nu trec de 4000 rot datorita aprinderii, merg din 2 in 2). Al doilea fenomen neplacut la aprinderea clasica este faptul ca in momentul deschiderii platinei apare o scinteie din cauza careia intreruperea nu apare brusc si asta dauneaza oscilatiei descrisa mai sus. Acest fenomen insa este inlaturat de comanda tranzistorizata (cutiuta acea rosie de care se tot vorbeste), astfel ca se poate ridica turatia motorului mult mai sus. Totusi si in acest caz scinteia este mai slaba odata cu cresterea turatiei motorului. Aici vreau sa fac o remarca pentru cei care cred ca se pricep si spun aberatii aceasta cutiuta nu este aprindere electronica ci este o comanda electronica care indeparteaza doar neajunsul produs la deschiderea platinei prin producerea acelei schintei si deasemeni preia curentul platinei marindui considerabil durata de viata, si este influentata de inertia platinei. Aprinderea electronica insa indiferent de turatia motorului sau tensiunea de alimentare are aceiasi scinteie. Acest lucru permite marirea distantei la electrozii bujiei pina la 1,2 mm, folosirea unei bujii mai reci si multe alte avantaje. Aprinderea poate fi comandata de platina (care nu v-a avea nici o influenta negativa), sensor magnetic, optic etc. , iar daca este prevazuta si cu procesor ai scapat si de avansul centrifugal. Consumul este de 300 mA, de 10 -15 ori mai mic, iar tensiunea poate sa scada pina la 7V. Eu personal am vizualizat cu ajutorul unui sciloscop scinteia produsa de sistemele descrise mai sus, si vin cu aceste explicatii pt. ca multi spun ce cred nu ce au facut. In aceasta expunere n-am spus nimic de avans care este foarte important.

In cazul niprului am vazut aprinderea de ural montata de bubaq, el spune ca ar fii ceva problem de temperatura si a muntat modulul electronic, preventiv in alta parte. Parerea mea este ca ar fii mers lafel de bine si asa cum a fost facut de fabrica. Nu stiu cine a produso, daca e ruseasca sau ucraina. Aleko spunea ca bobina originala este buna si cred ca are dreptate, eu o folosesc pe cea originala cu aprindere electronica cu descarcare capacitiva. In schimb nu am putut verifica daca cama este corect executata, nu am cum sa montez un comparator in locul bujiilor. Din acest motiv si pentru a scapa de centrifugal am optat pt solutia lui bubaq, plus ca rotorul camei este inlocuit de un sistem nou tehnologic superior. El (si am mai auzit si de la un tip din c-ta acelasi lucru), cu aprinderea si cu carburatoare japoneze au reusit sa reduca consumul pe la 6% si sa aiba si performanta. Si cel mai important la accelerari bruste raspunsul este promt, nu mai da in nas, este alta motocicleta. :)

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci sa inteleg ca apridnerea aia electronica de la Gaspar este...chiar buna? hmm. INamplator am cunoscut un om in Vitan care si el facea aprinderi electronice (chiar si cu senzor Hall, ca l-am intrebat) si oferea si garantie pe produsele lui....in cate am inteles sunt mult mai ieftie aprinderile de la dansul fata de ce vinde gaspar...

 

a mai cumparat cineva aprindere de la acel om?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator gabrielradulescu

:moto: DAAAAAAAAAAAA Dnepr-ul "minune" al lui MANUEL si modificarile lui "geniale si faimoase"....pe care le-ar face numai unul care are prea mult timp , prea multi bani si "prea multta rabdare"...(si poate prea putina materie cenusie...sau e mai naiv...)

 

DAAA... :) asa-i frate ...e "aproape" japoneza in poula mea(sau comparabila... :hug: )... AUZI GREX , SA NU MAI ZICI LA NIMENI CA AI MERS CU NIPRUL CU 140KM/H SI NICI NU SE "SIMTEA"... NU MAI LAUDA LUCRURI ABERANTE... CA DE-AIA A DAT MANUEL NIPRUL SI SI-A LUAT SUZUKI DR-650...(de "bun" ce era...niprul "tunarit"...hai las-o dreaqului cu aburelile...)....te-as ruga sa te apuci ACUM DE TUNARIT UN NIPRU SI DUPA, SA-MI SPUI DACA AI OBTINUT VREUN MARE R.AHAT DIN TOATA TREABA(IN AFARA DE BANI MUUULTI CHELTUITI DE-AN POULEA ,FOARTE MUUULT TIMP PIERDUT FOARTE AIUREA ...IN JURUL UNEI MOTOCICLETE CU MOTOR APROAPE NESCHIMBAT DIN ANII 1945, SI PE CARE TU VREI SA-L TUNARESTI.... , SI MULTI NERVI FACUTI TOT DE CATRE ACEEASI MOTOCICLETA SI IMPLICIT , MODIFICARI...

 

 

chiar te rog , las-o drequ mai usor cu afirmatiile astea pripite/stupide , ca poate mai citeste vreunul incepator in ale niprului si chiar pune botu.l la afirmatiile/idiotzeniile tale si ale lui MANUEL :D pe care "le aruncati" asa...fara pic de jena...pe un forum...

 

:eek: :what:

Editat de gabrielradulescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:moto: DAAAAAAAAAAAA Dnepr-ul "minune" al lui MANUEL si modificarile lui "geniale si faimoase"....pe care le-ar face numai unul care are prea mult timp , prea multi bani si "prea multta rabdare"...(si poate prea putina materie cenusie...sau e mai naiv...)

 

DAAA... :) asa-i frate ...e "aproape" japoneza in poula mea(sau comparabila... :hug: )... AUZI GREX , SA NU MAI ZICI LA NIMENI CA AI MERS CU NIPRUL CU 140KM/H SI NICI NU SE "SIMTEA"... NU MAI LAUDA LUCRURI ABERANTE... CA DE-AIA A DAT MANUEL NIPRUL SI SI-A LUAT SUZUKI DR-650...(de "bun" ce era...niprul "tunarit"...hai las-o dreaqului cu aburelile...)....te-as ruga sa te apuci ACUM DE TUNARIT UN NIPRU SI DUPA, SA-MI SPUI DACA AI OBTINUT VREUN MARE R.AHAT DIN TOATA TREABA(IN AFARA DE BANI MUUULTI CHELTUITI DE-AN POULEA ,FOARTE MUUULT TIMP PIERDUT FOARTE AIUREA ...IN JURUL UNEI MOTOCICLETE CU MOTOR APROAPE NESCHIMBAT DIN ANII 1945, SI PE CARE TU VREI SA-L TUNARESTI.... , SI MULTI NERVI FACUTI TOT DE CATRE ACEEASI MOTOCICLETA SI IMPLICIT , MODIFICARI...

chiar te rog , las-o drequ mai usor cu afirmatiile astea pripite/stupide , ca poate mai citeste vreunul incepator in ale niprului si chiar pune botu.l la afirmatiile/idiotzeniile tale si ale lui MANUEL :D pe care "le aruncati" asa...fara pic de jena...pe un forum...

 

:eek: :what:

Relax!

...ca azi maine trebuie sa deschizi un cont nou cu dark-rider-84(daca il 'expiri si pe asta cu 83') :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Relax!

...ca azi maine trebuie sa deschizi un cont nou cu dark-rider-84(daca il 'expiri si pe asta cu 83')

Dap :)

 

Aprinderea de la Gaspar este aprinderea cu care s-au livrat ultimele modele de Dnepr de fabrica. Acum intelegeti fiecare ce vreti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator gabrielradulescu

:moto: mda... bine sefilor...ma calmez , da macar dati-va cu parerea : am sau nu dreptate? adica chiar am eu ceva cu CINEVA SAU SUNT UNII CARE CHIAR BAT CAMPII PE FORUMUL ASTA?! si unii chiar cred ce zic ei, cei cu prostiile despre modificatul niprului, etc ,etc?> :hug:

 

de parca ar fi vreun cont in banca , contul asta de pe www.motociclism.ro .... ... problema e ca , cam creeaza dependenta :what: e interesant sa ii spui lu' unu verde-n-fatza CEVA si sa te uiti peste vreo 2 zile , MORT DE CURIOZITATE :D , LA CE ABERATIE DE RASPUNS A PUTUT SA-TI DEA :eek:

 

P.S. : auzi ALEKO , da' suspenda-i pe toti care nu-ti plac...poate se mai "aeriseste" forumul :eek: si asa e la 0% WARN-ul...

 

din pacate trebuie sa bag somn... maine plec pana pe la bucuresti-pipera...si tare as vrea sa nu dorm... pe sosea...

"NOAPTE BUNA COPII" :eek:)

:)

Editat de gabrielradulescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niprul meu are aprinderea modificata - cu doua bobine de Dacia - care nu prea isi fac treaba cum trebuie respectiv dau scanteie cand vor ele, cand merge in doua pistoane cand intr-unu(de fapt cand nu merge unul cand altul.Suspectez si platina dar si bobinele.As vrea sa o modific inapoi cu bobina originala.

Am luat bobina, dar nu stiu cum sa o pun.Am inteles ca fisele se pun pe bornele din mijloc si ca lamelele tb sa fie la distanta de 9mm.Problema sunt bornele laterale ca nu scrie care-i plusul si care-i minusul pe o parte are o tablita pe care scrie in ruseste gost 3940 - 8 12v partiia 7. Nu pare sa fie explicit ca pe partea aia e plusul. In raport cu suruburile laterale de fixare cum trebuie sa fie bornele laterale? deasupra sau dedesubt?

suruburile laterale de fixare se prind de doua urechi metalice.Trebuie sa dea la masa sau suruburile trebuiesc izolate?

acum am puse doua condensatoare(tot de dacia).Trebuie sa ramana doar unul sau nu mai trebuie deloc.

pe sistemul cu doua bobine reglama platina sa 0,4 - 0,5 si bujiile la 0,7 - 0,8. reglajele raman tot astea sau se schimba?

Daca am omis ceva va rog sa-mi spuneti, ca sa fie trecerea completa pe varianta originala de aprindere.

Asta e bobina.

plm. asa am luat-o cu bobinele alea, si imi facea doar cateodata probleme sa porneasca intr-un piston. la cateva sec dupa pornea si al doi-lea. puneam asta pe seama platinii. dupa ce am curatat-o parca nu mai facea asa. eu zic sa o lasi cu 2 bobine, sau macar sa ii pui o bobina cu 2 iesiri de la o japoneza. asta este parerea mea. toti se feresc de bobina originala.

spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:moto: DAAAAAAAAAAAA Dnepr-ul "minune" al lui MANUEL si modificarile lui "geniale si faimoase"....pe care le-ar face numai unul care are prea mult timp , prea multi bani si "prea multta rabdare"...(si poate prea putina materie cenusie...sau e mai naiv...)

 

DAAA... :) asa-i frate ...e "aproape" japoneza in poula mea(sau comparabila... :hug: )... AUZI GREX , SA NU MAI ZICI LA NIMENI CA AI MERS CU NIPRUL CU 140KM/H SI NICI NU SE "SIMTEA"... NU MAI LAUDA LUCRURI ABERANTE... CA DE-AIA A DAT MANUEL NIPRUL SI SI-A LUAT SUZUKI DR-650...(de "bun" ce era...niprul "tunarit"...hai las-o dreaqului cu aburelile...)....te-as ruga sa te apuci ACUM DE TUNARIT UN NIPRU SI DUPA, SA-MI SPUI DACA AI OBTINUT VREUN MARE R.AHAT DIN TOATA TREABA(IN AFARA DE BANI MUUULTI CHELTUITI DE-AN POULEA ,FOARTE MUUULT TIMP PIERDUT FOARTE AIUREA ...IN JURUL UNEI MOTOCICLETE CU MOTOR APROAPE NESCHIMBAT DIN ANII 1945, SI PE CARE TU VREI SA-L TUNARESTI.... , SI MULTI NERVI FACUTI TOT DE CATRE ACEEASI MOTOCICLETA SI IMPLICIT , MODIFICARI...

chiar te rog , las-o drequ mai usor cu afirmatiile astea pripite/stupide , ca poate mai citeste vreunul incepator in ale niprului si chiar pune botu.l la afirmatiile/idiotzeniile tale si ale lui MANUEL :D pe care "le aruncati" asa...fara pic de jena...pe un forum...

 

:eek: :what:

baietica, tu intai sa fii in stare sa-ti faci nipru ala sa mearga si dupaia sa vorbesti.

pe timpul cand nipru era una dintre cele mai cautate motoare pe la noi, atunci vedeam japoneze pe ici , pe colo, pe la intalniri mai veneau niste "nemti", etc au fost multi care au incercat studiind mai mult sau mai putin partea teoretica tot felul de modificari sa obtina de la acest motor ce nu facuse fabrica in 40 de ani.

au fost persoane care au reusit sa le faca mai performante, e adevarat cu multi bani si cu timp pierdut, dar pt un inpatimit al mecanicii nu prea conta.la intalniri am cunoscut vreo cateva persoane de acest gen, si daca mai intrebi si tu pe altii vezi ca au fost motoare modificate cu cap si au obtinut performante, Oreste din Iasi, nea Mircea din buc, sunt doar cativa care au reusit. dar tote sufereau de faptul ca tot timpul aveai ceva de surubarit la ele, din cauza asta multi au renuntat la ele si si-au luat japoneze.

eu unu am 2 japoneze, o europeana, dar de nipru meu rusesc nu mi-a venit sa ma despart, mai ales ca la cat luam pe el nu se merita.mai bine cand am chef ii pun benzina si baterie si mai dau o tura cu ea sa-mi amintesc de drumurile pe care le-am facut cu ea!

sorry de offtopic, dar baiatul asta ucide visul oricarui neprist ca va avea un motor bun chiar daca este rusesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

niprul lui manu' chiar mergea. problema este ca atunci cand modifici una, observi ca trebuie sa modifici si altceva, samd. in plus ca nu intotdeauna ai parte de reusita din prima. ce pare asa ciudat sa mergi cu 140 cu un nipru? eu am mers cu al meu( actualul nipru al lui KAMA3) cu 140 nemodificat. marturia catorva motociclisti participanti. un motor daca il modifici cu cap, te tine mult si bine.

 

succes si numai bine.

nu mai atacati oamenii, ci ideile, dar cu argumente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am mers cu aprinderea originala vreo 5 ani, dupa care mi-a facut probleme

probabil ca am departat prea mult acele lamele de protectie si s-a strapuns bobina cand am scos fisele

aveam probleme in special cand se incalzea motorul.

 

mi-a facut rost un amic de o bobina dubla de la o alta motocicleta (sa zicem japoneza) si de 3 ani nu am probleme, scanteia e "de calitate" - compacta, groasa si vanata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu m-am dat relaxat cu mt16-le si l-am bagat in curte pe rotile lui si mergand bine. a doua zi am vrut sa plec cu el si a pornit numai intr-un cilindru, a mers ingrozitor si a reusit sa ma enerveze incat nu m-am mai atins de el. am plecat cu m-ul ca ala a pornit imediat. ce politicos din partea lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ca din lipsa de timp n-am mai apucat sa postez ci doar sa citesc si vad ca deja s-au aprins spiritele.Am pus bobina originala, fise siliconice si tot aceiasi scanteie dadea.Drept pt care am pus la loc bobinele originale.O sa schimb si platina ca doar aia a mai ramas neschimbata si dupa aceea o sa vad cum se comporta si daca mai merge aiurea in cati cilindri vrea ea...

Off topic: faza ca e un motor conceput acum 45 de ani... asa si? ce e diferit la japoneze sau la oricare moto de generatie noua? faptul ca fug mai tare(piese mai usoare, turatii mai mari si implicit uzuri mai mari), mult mai complicate deci si mai greu de reparat...tot 2 sau 4 timpi tot aceiasi benzina o ard.

Niprul si oricare alta motocicleta ruseasca, romaneasca, japoneza uatevar e buna atat timp cat o intretii cum trebuie, ii bagi piese buna si cand trebuie nu cand pica, iar cand o repari te pricepi sau macar ciotesti un manual si nu faci treaba din ochi si pe genunchi.Cum draq de merg m urile, ij-urile 56, dupa 40-50 de ani daca sunt asa de proaste???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

evita fisele siliconice fiindca pica dupa un timp si cand pica incepi un nou capitol de nervi, indignare ca nu stii ce are :).

 

 

--- Mesaj completat în 17 Nov 2007 19:49 -------------
Fa cunostinta cu lucyfire legion, e un bun prieten de-al meu, te va ajuta.

 

--- Mesaj completat în 17 Nov 2007 19:54 -------------
apoi daca nu ai bani sa cumperi o aprindere electronica ruseasca, pune una rosie cu led Gotronic de Olcit pentru bobina dubla. Suna-l pe omul asta direct pentru a-ti trimite prin posta aprindere Gotronic:

Gelu Olaru 0722887364

Am folosit sau montat peste 7 aprinderi de-astea si toate au functionat si inca functioneaza bine la motociclete. Sutn ieftine, se monteaza usor si la moto si isi fac treaba. Vedeti site-ul lor pe net si filmuletele demonstrative. Mie nu mi se pare ca au inventat cine stie ce fata de alte aprinderi tranzistorizate, doar ca produsul lor este foarte bine adaptat pentru auto-moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus fise siliconice pt ca erau singurele pe care le gaseam la bucata si aveau lungimea corespunzatoare. Am avut doua fise centrale de dacia dar n-am mai gasit la bucata si n-avea rost sa iau 2 seturi.

Mi-au sosit azi platinile de la Gaspar.Sapt asta sper sa-mi fac timp sa schimb platina si sa vad daca mai face pe nebuna.Da pun pariu ca daca o pun la punct si o sa mearga bine vine si zapada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asteapta-te sa ti se toceasca piciorul platinii la inceput mai repede. Deci probabil vei regla distanta din nou dupa putin timp. Asculta sfatul si ia-ti o cutiuta rosie, e vreo 25Ron +posta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

cutia rosie si atat e degeaba, tot o sa se uzeze piciorul repede :cheers: baga senzor, nu te mai KKKKa pe tine :lol:\

 

 

daca tot te incapatzanezi degeaba pe modul "daca asa a mers, asa va merge" dupa ce pui platina pune smirghel fin de 400 cel mult pe cama sa roada piciorul timp de 80-100 de pedale. sigur iti trebuie si un prieten pt. asta. smirghelul sa fie ud si doar intr-un singur strat pe cama. oricum platina sucks big time. este cea mai varza metoda de aprindere.

 

<small>--- Mesaj completat în 18 Nov 2007 22:48 -------------</small><br/>p.s. ultimul post pe motociclism,o sa mi se stearga contul :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da o sa ti se stearga contul si o sa bata la usa la tine in curand si la sfarsit te arunca intr-o groapa comuna.

E vorba ca nu stiu daca incape senzorul ala minune in platoul de Nipru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

folosesc aceiasi platina cu picior pe cama (originala) de cand am motocicleta (8 ani) si merge la fel de bine ca noua

initial a fost fost sistemul original: platini, condensator + bobina de inductie dubla.

intre timp am inlocuit bobina de inductie si am pus cutiuta rosie (de care zice Aleko), scotand deci condensatorul din schema.

asa cum am mai scris, scanteia e "sanatoasa" bine chiar daca am platini.

 

ruptor cu senzor e un moft si isi demonstreaza calitatile in alte situatii (turatii foarte mari). La turatii mici si medii, ruptorul cu platina e la fel de bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de acord cu tine. un rahat d-ala de aprindere ajuta mult. cum a mers la mine bine, asa poate sa mearga si mai departe. totul este sa mai gasesti piese de calitate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

oameni bun cu suflet bun.....

am si eu o intrebare...

 

la apridnere electroncia---de-aia cu senzor indutiv gen cum vinde Gaspar merge sa pui cutiuta aia mica de Tg Mures...daca ai 2 bobine de dacia?

 

Eu am renuntat la bobina originala si am pus de 2 de Dacia dar scanteia e cam...micuta saracuta....

 

Eu am aprindere electronica sub sa si in fata acolo unde venea bobina am doar senzorul inductiv (un magnet cred) si cu totrul cu cele 2 insertii de fier sau ...magnet ca nu stiu sigur...

 

Deci merge?

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...