Shorty Postat Noiembrie 13, 2007 Share Postat Noiembrie 13, 2007 (editat) N-am mai postat de mult pe-aici (si ultima data tot cu electrica a fost), asa ca vin si eu cu cateva intrebari: Dar intai povestea Treaba sade in felul urmator: Ieri dimineata am fost undeva si am lasat moto afara. Inca dinainte s-o opresc, am observat ca nu merge claxonul. Am crezut ca e un contact, dar dupa aia am ascultat cu atentie si am vazut ca el se aude, dar extrem de incet. Am zis ca verific cand termin treaba si am plecat. Cand am revenit, dupa vreo 3 ore, claxonul mergea dar bateria moarta rau, abia mai invartea starterul. Am reusit sa pornesc moto impinsa (multam @Nilsus ), dar chiar pornita, intensitatea luminilor din bord era mult sub nivelul normal. Punctul extrem a fost atins aproape de servici, cand am pornit semnalul si, pe langa faptul ca scadea toata iluminarea de bord cand se aprindea semnalul, a inceput sa dea si rateuri atunci cand semnalul se aprindea. Concluzia mea a fost ca mergea doar din baterie si nu-si tragea nimic din productia proprie, iar rateurile le dadea pt ca semnalul fura curentul de la bobine. Nota: Acum cateva luni am masurat curentul de incarcare si era ceva gen 500mA. Chiar si la cresterea turatiei, variatia era mica, maximul fiind de ~700mA (deci cam cat un redresor din comert). Buuuun... am dat bateria jos, am adus-o acasa, am pus-o pe un redresor clasic de tensiune constanta cu o siguranta adaugata, ca sa bage doar la 4A si am lasat-o 1 ora jumate. Cand am pus-o pe redresor avea cam 11.3V, cand am dat-o jos avea cam 12.3V. Am lasat-o doar atat pt ca bateria e SLA si pe ea zice ca quick charging se face timp de 1 ora la 5A. Prin deductie, la 4A ar merge 1 ora jumate Azi am ajuns la servici, am pus bateria, intre timp ajunsese cam la 11.8V (asta in vreo 5 ore de stat in birou... ciudat). Oricum, moto a pornit la buton si tot iluminatul parea ok. Cand am inseriat un ampermetru intre iesirile regulatorului, practic, si baterie am avut un soc: arata ca trec vreo 5A Prima data am crezut ca valoarea asta iese din baterie, doar ca, surpriza, daca aprindeam farul scadea curentul pana pe la 3.mult-4A, ceea ce ma face sa cred ca de fapt intrau. Ce e foarte ciudat, insa, e ca si la cresterea turatiei curentul scadea. Totusi, cred ca directia era de intrare in baterie, pt ca am masurat si tensiunea dupa si ajunsese la 12.08V. In final, am plecat cu ea asa, am facut niste drumuri prin oras si nu am mai avut probleme. Doar ca la sfarsit bateria ajunsese iar la 11.8V. Alta nota: cu contactul pus, rezistenta masurata pe bornele regulatorului e de 170 Ohmi, deci un scurt nu cred sa aiba. Prin urmare, am urmatoarele intrebari, pt cine poate sa ma ajute: 1. Care e curentul normal de incarcare la Thundercat (sau la orice, probabil e la fel)? Adica ce amperaj iese din regulator? 1.1. In consecinta 1., cat de normal e ca la mine sa incarce la 5A? 2. Se poate ca regulatorul sa crape doar pe jumate, adica sa continue sa... <ahem> reguleze, dar apoi sa lase sa iasa din el tot ce... reguleaza? 3. Are cineva vreo idee sau explicatie/sfat? Eu le astept cu nerabdare Ideea e ca, as putea sa consider ca pur si simplu m-a lasat bateria, s-o incarc si sa-mi vad de viata. M-am gandit ca poate de la frig + mersul mai rar, deci mai mult stat pe loc + neincarcatul de mult pe redresor al bateriei ar putea explica de ce s-a descarcat. Dar ma gandesc sa nu fie ceva mai putred la mijloc, pentru ca sunt prea multe chestii ciudate (de ce ieri a mers tragand doar din baterie, de ce incarca la 5A, de ce scade curentul la cresterea turatiei, etc.) PS: pls nu ma spanzurati ca tot vin cu intrebari foarte posibil tampite Editat Noiembrie 13, 2007 de Shorty Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 13, 2007 Share Postat Noiembrie 13, 2007 daca bateria are in jurul a 2 ani poate fi terminata. masoarasi tu tensiuni, nu curenti - daca ai cu baterie buna intre 13,8 si 14, 4 la bornele bateriei e ok - regulatorul e bun. Daca pe bateria ta ai tensiunea asta cu moto pornit - schimba bateria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piticu_terorist Postat Noiembrie 13, 2007 Share Postat Noiembrie 13, 2007 din tot ceea ce ai spus rezulta ca regulatorul de incarcare este defect ,nu incerca sa cauti in alta parte ca iti pierzi timpul. inlocuieste regulatorul si gata . 4PISTONS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Noiembrie 14, 2007 Share Postat Noiembrie 14, 2007 (editat) Omule, nu te supara dar n'ai nici cele mai elementare notiuni de electrotehnica si din aceasta cauza este extrem de greu ca cineva sa'ti raspunda la intrebari... O sa incerc totusi : Primul lucru pe care trebuie sa'l mentionez ca sistemul de incarcare e compus din trei elemente: - generatorul de curent alternativ (AC trifazic) - sistemul de redresare (care transforma AC in DC) - sistemul regulator de tensiune (in general in aceeasi "cutie" cu redresorul, care limiteaza tensiunea maxima la o valoare de max 14.2-14.8V) 1. Care e curentul normal de incarcare la Thundercat (sau la orice, probabil e la fel)? Adica ce amperaj iese din regulator? 1.1. In consecinta 1., cat de normal e ca la mine sa incarce la 5A? Nu exista curent "normal" de incarcare care sa "iasa" din regulator, ci curent MAXIM pe care un generator electric il poate debita. Nu stiu exact valorile la ThunderCat dar oricum trebuie sa fie undeva la 20-25A la 5-6000rpm. Ce masori tu (n'am inteles exact unde) este valoarea intensitatii curentului prin respectivul circuit la un moment dat (functie de consumatori) si nicidecum cat "incarca" bateria ci eventual ce curent "consuma" bateria pe ramura ei atunci cand se incarca. Spre exemplu la pornire, electromotorul (0.7Kw) poate "suge" o valoare instantanee de varf de peste 50A!!! (de aceea "starter switch" trebuie sa reziste pana la 100A). 2. Se poate ca regulatorul sa crape doar pe jumate, adica sa continue sa... <ahem> reguleze, dar apoi sa lase sa iasa din el tot ce... reguleaza? Probabil ca vrei sa intrebi daca desi tensiunea pare in regula pot totusi fi probleme la sistemul "de incarcare". Da, e posibil, una dintre cele 3 infasurari ale alternatorului sa fie dusa si de aici un curent "murdar", de intensitate (maxima) redusa, sau vre'o dioda redresoare sau chiar insusi regulatorul de tensiune... etc. 3. Are cineva vreo idee sau explicatie/sfat? Eu le astept cu nerabdare Din descrierea ta (destul de alambicata) cel mai probabil ca ai probleme la generatorul de curent alternativ redresor, sau chiar la cel regulator. Desi nu imposibil, poate sa fie SI bateria. Cauta un electrician sa te scoata din mizerie... cu un aparat de masura o sa fii suprins cat de repede isi va da seama de problema. Bafta! P.S. Sa nu care cumva sa scoti bateria din circuit ca sa verifici daca merge pe "direct", bateria are si rolul de stabilizator de tensiune, fara ea se pot atinge valori de varf periculoase care pot distruge multe componente electrice si electronice... nu cred ca vrei sa ramai fara CDI!!! Editat Noiembrie 14, 2007 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 14, 2007 Share Postat Noiembrie 14, 2007 Daca tot ai aparat de masura , verifica tensiunea pe baterie cu motorul pornit si vezi cat e, asta e cea mai simpla verificare pe care poti sa o faci si e destul de concludenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Noiembrie 14, 2007 Share Postat Noiembrie 14, 2007 se fac urmatoarele verificari de tensiune pe bornele bateriei: 1- tensiune cu motorul oprit 2- tensiune in momentul cand dai la demaror 3- tensiune cu motorul pornit la relanti, fara consumatori (becuri, incalzitoare ghidon,etc, oprite) 4- tensiune la 3000 de ture fara consumatori 5- tensiune la 3000 de ture cu consumatori porniti. apoi se mai face un test de scurgere de curent, cu motorul oprit, cheia scoasa din contact, se inseriaza ampermetrul intre borna de + si firul ce pleaca de la aceasta borna. In cazul in care nu ai alarma si nici electroventilator pornit, atunci curentul trebuie sa fie 0.00A Fa cum ti-am spus, dureaza max 5 min, si posteaza valorile aici. atunci iti vom spune exact ce problema este. succes!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aax94 Postat Noiembrie 14, 2007 Share Postat Noiembrie 14, 2007 Corect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Noiembrie 14, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 14, 2007 Omule, nu te supara dar n'ai nici cele mai elementare notiuni de electrotehnica si din aceasta cauza este extrem de greu ca cineva sa'ti raspunda la intrebari... Nici o suparare, stiu ca am lipsuri mari in domeniul asta. Am, in schimb, o mare dorinta sa umplu golurile astea Stiu din ce e compus sistemul de incarcare si principiul de functionare. Problema e ca eu credeam ca regulatorul de tensiune are rol de limitare si a curentului care trece spre baterie, in ideea ca fiind baterie SLA nu trebuiesc depasite anumite valori. De asta intrebam de un curent "normal" si nu de unul maxim. Oricum, inteleg ca nu e cazul. Ce nu inteleg e de ce, in urma cu cateva luni, treceau 5-700mA spre baterie iar acum trec 5A in aceleasi conditii. se fac urmatoarele verificari de tensiune pe bornele bateriei:... Am sa fac si masuratorile astea si revin Ca idee, bateria nu e veche, e luata in Aprilie. Multam tuturor si revin cu noile informatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aax94 Postat Noiembrie 14, 2007 Share Postat Noiembrie 14, 2007 O baterie dusa sau descarcata este pe post de consumator in timpul functionarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 14, 2007 Share Postat Noiembrie 14, 2007 din tot ceea ce ai spus rezulta ca regulatorul de incarcare este defect ,nu incerca sa cauti in alta parte ca iti pierzi timpul. inlocuieste regulatorul si gata . 4PISTONS tu esti nitel cam dobitoc - din ce a postat omul pana acum nu poti trage concluzia asta - cine ii da aia 5 A pe baterie? si care vin din instalatie spre ea (scad cand aprinde farul, in plus o baterie de aprox 12Ah suge, cand e descarcata bine de tot, in jurul a 4,5 - 5 A daca ii pui la borne o tensiune de 13,4-13,8 A. deci tocmai regulatorul poate fi ok ) Ca idee, bateria nu e veche, e luata in Aprilie. e tanara si in principiu nu ar fi trebuit sa ai necazuri cu ea. O poti duce la garantie. S-au vazut cazuri de baterii care s-au dus dreaq dupa doar cateva luni, fara un motiv anume vizibil - se scutura pasta prin ele. p.s. ca sa clarificam ceva - tu ai releu regulator de TENSIUNE - asta incearca sa mentina otensiune constanta in instalatie si fiecare consumator in parte "lasa" sa treaca prin el un curent mai mare sau mai mic in functie de rezistenta lui interna, iar la baterie- sursa de tensiune si ea, curentul absorbit e dat de diferenta intre tensiuni (ex 13,8 - 11,8 / rezistenta interna - care e fooarte mica). Astea se aplica daca puterea maxima a generatoarelor nu e depasita de consumatori p.s. - pune datele alea masurate, si ne prindem mai bine de acolo ce si cum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Noiembrie 14, 2007 Share Postat Noiembrie 14, 2007 yo4hgx: esti sigur ca pornirea nu se face printr'un releu comandat de starter switch? Categoric se face prin intermediul unui releu, imi cer scuze daca nu m'am exprimat eu cum trebuie... In fine, observ multe sfaturi bineintentionate, lucru care ma bucura, dar si cateva confuzii. O sa'mi permit o "reevaluare": In primul rand, testul pentru a vedea daca "sistemul de incarcare" functioneaza este cel a "tensiunii" (vezi postul lui "sorinpreotescu"). Daca nu sunt puneri la masa si la cca 3000rpm tensiunea creste la 14-15V fara scaderea intensitatii (asta se poate observa usor daca farurile si "invioreaza") atunci e in regula - sunt probleme la baterie, contact sau izolatia cablurilor. Daca nu, trebuie verificat pe rand generatorul de curent alternativ si redresorul/regulatorul. Generatorul de curent alternativ (generic denumit "alternator") se verifica cu aparatul de masura pe "rezistenta" masurandu'se pe rand infasurarile statorului 1-2, 1-3 - valoarea trebuie sa fie undeva de ordinul zecimilor de ohm si mai apoi rotorul cu 3-4 ohms (se admit mici tolerante functie de temperatura, umiditate, izolatie...etc). Faza urmatoare este verificarea "periilor" (carbunilor) si a colectorul rotorului, cabluri, conexiuni...etc. Redresorul/regulator este un pic mai complicat de verificat si reparat, in general se schimba cu totul. Referitor la curentul masurat pe circuitul bateriei, asta e un subiect "tricky", bateria este legata in paralel cu "sistemul de incarcare" si indiferent daca si unde sunt probleme, odata motorul pornit si turat, va exista un curent ce va curge intr'un sens sau altul... asta poate explica valorile diferite masurate - 5-700mA (baterie incarcata - curent mic inspre baterie), 4-5A (baterie descarcata - curent mare spre baterie SAU sistem de incarcare stricat - curent mare dinspre baterie spre consumatori mici - perioada scurta). O baterie "dusa" va "suge" si ea un curent maricel, insa fara a'l putea inmagazina pe lunga durata. Bafta la reparatii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 14, 2007 Share Postat Noiembrie 14, 2007 Daca nu, trebuie verificat pe rand generatorul de curent alternativ si redresorul/regulatorul. Generatorul de curent alternativ (generic denumit "alternator") se verifica cu aparatul de masura pe "rezistenta" masurandu'se pe rand infasurarile statorului 1-2, 1-3 - valoarea trebuie sa fie undeva de ordinul zecimilor de ohm si mai apoi rotorul cu 3-4 ohms (se admit mici tolerante functie de temperatura, umiditate, izolatie...etc). 99% din motocicletele recente au rotorul - magnet permanent si deci nu ai ce basura la el - nu se mai foloseste solutia de la dacia, nipru, ij, etc la cele carea totusi au rotor bobinat "rezistenta " e de ordinul ohmilor dar valoarea corecta difera de la model la model Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Noiembrie 14, 2007 Share Postat Noiembrie 14, 2007 99% din motocicletele recente au rotorul - magnet permanent si deci nu ai ce basura la el - nu se mai foloseste solutia de la dacia, nipru, ij, etc la cele carea totusi au rotor bobinat "rezistenta " e de ordinul ohmilor dar valoarea corecta difera de la model la model Credeam ca incercam sa ajutam colegul cu probleme, eu am inteles ca se vorbeste despre un YZF600R ThunderCat si din cate stiu eu... nu prea este un model "recent". La FZR'ul meu ('95) statorul este bobinat si bobinele au cca 0.2 omhs (sarma e destul de groasa). Ca sa evitam posibilele confuzii cred ca un manual de service sau reparatii pentru ThunderCat ar fi mai mult decat binevenit... daca are cineva poate ne spune tipul exact si valorile componentelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Noiembrie 14, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 14, 2007 Ca sa evitam posibilele confuzii cred ca un manual de service sau reparatii pentru ThunderCat ar fi mai mult decat binevenit... daca are cineva poate ne spune tipul exact si valorile componentelor. Ehe, cat am cautat si eu... Cea mai buna varianta gasita a fost un Haynes scanat, care e foarte ok, mai putin faptul ca lipseste fix capitolul de electrica Probabil pana la urma tot am sa investesc intr-unul in format tangibil. Oricum, eu vreau sa va multumesc inca o data tuturor pt ajutorul acordat. Cu masuratorile de care spuneam am sa revin ori asta seara, ori maine dimineata, ca momentan sunt inca la birou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piticu_terorist Postat Noiembrie 14, 2007 Share Postat Noiembrie 14, 2007 tu esti nitel cam dobitoc - din ce a postat omul pana acum nu poti trage concluzia asta - cine ii da aia 5 A pe baterie? si care vin din instalatie spre ea (scad cand aprinde farul, in plus o baterie de aprox 12Ah suge, cand e descarcata bine de tot, in jurul a 4,5 - 5 A daca ii pui la borne o tensiune de 13,4-13,8 A. deci tocmai regulatorul poate fi ok ) e tanara si in principiu nu ar fi trebuit sa ai necazuri cu ea. O poti duce la garantie. S-au vazut cazuri de baterii care s-au dus dreaq dupa doar cateva luni, fara un motiv anume vizibil - se scutura pasta prin ele. p.s. ca sa clarificam ceva - tu ai releu regulator de TENSIUNE - asta incearca sa mentina otensiune constanta in instalatie si fiecare consumator in parte "lasa" sa treaca prin el un curent mai mare sau mai mic in functie de rezistenta lui interna, iar la baterie- sursa de tensiune si ea, curentul absorbit e dat de diferenta intre tensiuni (ex 13,8 - 11,8 / rezistenta interna - care e fooarte mica). Astea se aplica daca puterea maxima a generatoarelor nu e depasita de consumatori p.s. - pune datele alea masurate, si ne prindem mai bine de acolo ce si cum am sa ma leg de viata ta cu aceeasi moneda . Bai taran coclit ,cum iti permiti sa ma faci tu pe mine dobitoc, ba analfabetule ? cand eu reparam motoare tu hraneai vacile si acum te dai in stamba. ai grija de ograda ta si nu te mai baga in seama cu baietii de oras. cand o sa aducem in discutie recolta de barabule si varza o sa te bagam si pe tine in discutie. si te rog sa nu mai folosesti acest vocabular fata de oamenii care nu-i cunosti ba tarane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 14, 2007 Share Postat Noiembrie 14, 2007 am sa ma leg de viata ta cu aceeasi moneda . Bai taran coclit ,cum iti permiti sa ma faci tu pe mine dobitoc, ba analfabetule ? cand eu reparam motoare tu hraneai vacile si acum te dai in stamba. ai grija de ograda ta si nu te mai baga in seama cu baietii de oras. cand o sa aducem in discutie recolta de barabule si varza o sa te bagam si pe tine in discutie. si te rog sa nu mai folosesti acest vocabular fata de oamenii care nu-i cunosti ba tarane. mars buei baiat de oras. reparai la motoare si nu mergeau niciodata daca asa analizai tu defectele. eu hraneam vacile cand tu faceai foamea la oras si luai suturi in kur ca muncitor necalificat la imgb. Ai invatat sa citesti cand ti-au dat cartela si dreptu sa iei juma de kil de lapte , pe luna, de la mine si te-ai calificat ca zilier la carat betoane pe santieru de la metrou. Cand om vorbi de schimbat becuri pe galerie te bag si pe tine in seama sa profit de cunostintele tale electrice, pana atunci ai grija sa nu te pisi pe priza. Ma'ntelesesi bai zama de canal - p.s. daca vrei dinastea mai stiu, chestia cu oamenii care nu ii cunosti e valabila si pentru tine, In plus nu baga oamenii la cheltueli mari (un releu e scumpisor), mai ales cand ai putine informatii despre situatie si din ele poti trage doar o concluzie vaga ( pentru informatia ta o baterie de 12Ah care are pe ea 12,3v e incarcata cam 50% si la un consum in circuit de 5 A moare in mai putin de o ora COMPLET) Eu mi-am bazat reply ce ce ai zis tu si nu imi tre sa te cunosc ca sa vad cand spui o tampenie, dar daca vrei fa un topic pt schimb de amabilitati pe la chestii distractive si trimite si mie linkul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piticu_terorist Postat Noiembrie 14, 2007 Share Postat Noiembrie 14, 2007 mars buei baiat de oras. reparai la motoare si nu mergeau niciodata daca asa analizai tu defectele. eu hraneam vacile cand tu faceai foamea la oras si luai suturi in kur ca muncitor necalificat la imgb. Ai invatat sa citesti cand ti-au dat cartela si dreptu sa iei juma de kil de lapte , pe luna, de la mine si te-ai calificat ca zilier la carat betoane pe santieru de la metrou. Cand om vorbi de schimbat becuri pe galerie te bag si pe tine in seama sa profit de cunostintele tale electrice, pana atunci ai grija sa nu te pisi pe priza. Ma'ntelesesi bai zama de canal - p.s. daca vrei dinastea mai stiu, chestia cu oamenii care nu ii cunosti e valabila si pentru tine, In plus nu baga oamenii la cheltueli mari (un releu e scumpisor), mai ales cand ai putine informatii despre situatie si din ele poti trage doar o concluzie vaga ( pentru informatia ta o baterie de 12Ah care are pe ea 12,3v e incarcata cam 50% si la un consum in circuit de 5 A moare in mai putin de o ora COMPLET) Eu mi-am bazat reply ce ce ai zis tu si nu imi tre sa te cunosc ca sa vad cand spui o tampenie, dar daca vrei fa un topic pt schimb de amabilitati pe la chestii distractive si trimite si mie linkul. E clar. stiam ca atata poti. imi pare foarte rau ca mi-am pus mintea cu un individ de teapa ta. te asigur ca pentru a avea studiile mele mai ai multi bani de cheltuit(asta in conditiile in care te ajuta memeaca). referitor la problema omului iti spun ca am mai intalnit acest defect iar solutia a fost inlocuirea regulatorului. pe viitor iti sugerez sa ai foarte mare grija cum te exprimi pentru ca aici nu esti la CAP si nici la tine la carciuma unde stai cu intelectualii satului la o citirica. cam asta esti tu: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 14, 2007 Share Postat Noiembrie 14, 2007 E clar. stiam ca atata poti. imi pare foarte rau ca mi-am pus mintea cu un individ de teapa ta. te asigur ca pentru a avea studiile mele mai ai multi bani de cheltuit(asta in conditiile in care te ajuta memeaca). referitor la problema omului iti spun ca am mai intalnit acest defect iar solutia a fost inlocuirea regulatorului. pe viitor iti sugerez sa ai foarte mare grija cum te exprimi pentru ca aici nu esti la CAP si nici la tine la carciuma unde stai cu intelectualii satului la o citirica. cam asta esti tu: stai calm, ca daca vorbim de studii cred ca treaba sta invers si ti-ar mai trebui cevavreme sa ma ajungi. Cum ziceam nu stii, si am mai vazut ce sfaturi ai mai dat pe ici pe colo si sunt indoielnice. In plus sunt 20 de ani de cand am desfacut prima data un motor (de mobra) cu mana mea Treaba cu regulatoru nu o poti decide din ce a zis mai sus. E doar una din variantele posibile si mai ai nevoie de date. Ai anunt de reparatii - la astia ca tine ajung oamenii sa schimbe iese pe incercate pana cand o nimeresc pe aia nasoala. Mai usor ca nu esti la intreprindere sa ai magazie. @Shorty - zi tensiunile alea sa vedem ce si cum. Ai cumva varta pe ea? ca au unele loturi care asa pica, dupa cateva luni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Noiembrie 15, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 15, 2007 (editat) Oameni buni, nu va mai certati, va rog eu, ca ma faceti sa ma simt prost ca din cauza mea a inceput toata problema. Anyway, am facut masuratorile cand am ajuns la servici (deci dupa un drum de vreo 20 de minute)si suna cam asa: - tensiune cu motor oprit: 12.01 - tensiune cu motor pornit, fara consumatori, la relanti: 11.9 - tensiune cu motor pornit, fara consumatori, la 3k ture: 11.9 - tensiune cu motor pornit, cu far aprins, la 3k ture: 11.8 - tensiune cu motor oprit dupa toate de mai sus: 11.96 Mai sus de 3k de ture incepe sa varieze tensiunea intre 11.1-12.2, cel mai frecvent stand la 11.7 Ce e ciudat e ca am masurat-o pe fuga si dimineata, inainte de a pleca, si atunci tensiunea cu motor pornit, fara consumatori era de 13.4 si cu consumatori vreo 12.8. Am s-o masor din nou si cand plec de la servici, ca sa pot face o statistica. Ai cumva varta pe ea? ca au unele loturi care asa pica, dupa cateva luni Nu, bateria e Toplite sigilata clasica, nu cu gel. Editat Noiembrie 15, 2007 de Shorty Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christian Postat Noiembrie 15, 2007 Share Postat Noiembrie 15, 2007 (editat) Oameni buni, nu va mai certati, va rog eu, ca ma faceti sa ma simt prost ca din cauza mea a inceput toata problema. Anyway, am facut masuratorile cand am ajuns la servici (deci dupa un drum de vreo 20 de minute)si suna cam asa: - tensiune cu motor oprit: 12.01 - tensiune cu motor pornit, fara consumatori, la relanti: 11.9 - tensiune cu motor pornit, fara consumatori, la 3k ture: 11.9 - tensiune cu motor pornit, cu far aprins, la 3k ture: 11.8 - tensiune cu motor oprit dupa toate de mai sus: 11.96 Mai sus de 3k de ture incepe sa varieze tensiunea intre 11.1-12.2, cel mai frecvent stand la 11.7 Ce e ciudat e ca am masurat-o pe fuga si dimineata, inainte de a pleca, si atunci tensiunea cu motor pornit, fara consumatori era de 13.4 si cu consumatori vreo 12.8. Am s-o masor din nou si cand plec de la servici, ca sa pot face o statistica. Nu, bateria e Toplite sigilata clasica, nu cu gel. desfa mufa de la regulator si da pe mufa de la regulator si pe mufa de la "matz" cu spray de contact! dupa asta, pune bateria la incarcat pe redresor. dupa ce s-a incarcat tre sa iti arate un curent de peste 13,8 si nu mai mult de 14,4V. asta mi s-a intamplat mie... Editat Noiembrie 15, 2007 de Luc1f3r Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 15, 2007 Share Postat Noiembrie 15, 2007 suna a contact imperfect - curata mufele o baterie descarcata pana la 11,9 nu revine de buna voie la full load (nu ai cum sa vezi 13,4 la ea) daca nu incarca cineva. ori la tine e clar - ba incarca ba nu incarca. fa curatenie pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Noiembrie 15, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 15, 2007 suna a contact imperfect - curata mufele o baterie descarcata pana la 11,9 nu revine de buna voie la full load (nu ai cum sa vezi 13,4 la ea) daca nu incarca cineva. ori la tine e clar - ba incarca ba nu incarca. fa curatenie pe acolo Inteles Oricum am sa vad si diseara ce mai zice. Probabil in weekend o sa ma apuc de ea, ca am si fluide de schimbat, deci daca tot fac o treaba macar sa o fac pana la capat. O intrebare mai am, aveti idee unde gasesc la noi redresor pt. baterii din astea maintenance free? Eu am unul clasic acasa, care ii da curent cam mare si ma gandesc sa nu se strice bateria daca o incarc cu ala (el da 6A, pe baterie zice maxim 5A timp de 1 ora, ideal 1.2A timp de 5 ore). Multam inca o data Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 15, 2007 Share Postat Noiembrie 15, 2007 O intrebare mai am, aveti idee unde gasesc la noi redresor pt. baterii din astea maintenance free? Eu am unul clasic acasa, care ii da curent cam mare si ma gandesc sa nu se strice bateria daca o incarc cu ala (el da 6A, pe baterie zice maxim 5A timp de 1 ora, ideal 1.2A timp de 5 ore). Multam inca o data cumpara si tu un redresor mooto - vindea unu pe forum pe la 50 ron - sau pe la louis ai 2 modele din care sa alegi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Noiembrie 15, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 15, 2007 cumpara si tu un redresor mooto - vindea unu pe forum pe la 50 ron - sau pe la louis ai 2 modele din care sa alegi Da, la unul ca alea de pe louis ma refeream, dar eram curios daca gasesc la noi, ca sa nu mai astept pana vine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 15, 2007 Share Postat Noiembrie 15, 2007 Da, la unul ca alea de pe louis ma refeream, dar eram curios daca gasesc la noi, ca sa nu mai astept pana vine. pai vezi daca au pe stoc magazinele care aduc louis - paula's si motolouis. Su la anunturi, cum ziceam - vand uniii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.