FlorinSg Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 as vrea sa montez un atas pe o honda ntv atasu o sa il cumpar de la o comunista si am sa-i reconstruesc doar barca cine stie acu daca as putea inscrie motocicleta cu acest atas cand ea nu a fost prevazuta cu asa ceva sau cam ce formalitati trebuie? o sa pun si o poza a unui ntv cu atas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
karpatenwolf Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 as vrea sa montez un atas pe o honda ntv atasu o sa il cumpar de la o comunista si am sa-i reconstruesc doar barca cine stie acu daca as putea inscrie motocicleta cu acest atas cand ea nu a fost prevazuta cu asa ceva sau cam ce formalitati trebuie? o sa pun si o poza a unui ntv cu atas Si pe mine ma intereseaza ideea sa-i pun la SF ul meu un atas.Dar as dori sa n-o modific numai ptr atas ( ca NTV uldin imagine) ci motocicleta sa ramana normala(furca,roti,cauciucuri) old school,astfel incat ,daca as da jos atasul sa ramana solo. Dar nu stiu cum e cu omologarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 Pai omologarea se face la RAR, omologare artizanala, si ei vor incepe sa faca calculele. Cred ca NTV sau alte SF-uri nu vor trece, fiindca structural nu au fost proiectate pentru atas: (apar solicitari care potential rup cadrul, bascula, motorul daca este in structura de rezistenta etc). In Vest se ocupa cu asa ceva firme, si fac ei calculele , ranforseaza ei ce trebuie, fac ei furcile, amortizoarele de ghidon, schimba ei rapoartele de transmisie finala, eventual fac ei modificarile ca ansamblul sa-si schimbe geometria ca sa nu descalti rotile in curbe etc. --- Mesaj completat în 18 Nov 2007 22:15 -------------Sfat: majoritatea motocicletelor care nu au modificari majore ca sa fie montat atasul se bazeaza pe atase foarte usoare. Fiindca NTV-ul sau BMW-ul nu are cadrul de Dnepr sau de ce nu Harley, se apeleaza la fabricanti gen Velorex. Cel mai usor atas din Roamnia este cel de Jawa, marca Velorex din fibra de sticla, si cadrul este usurel. Doar ca nu prea gasesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
karpatenwolf Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 Pai omologarea se face la RAR, omologare artizanala, si ei vor incepe sa faca calculele. Cred ca NTV sau alte SF-uri nu vor trece, fiindca structural nu au fost proiectate pentru atas: (apar solicitari care potential rup cadrul, bascula, motorul daca este in structura de rezistenta etc). In Vest se ocupa cu asa ceva firme, si fac ei calculele , ranforseaza ei ce trebuie, fac ei furcile, amortizoarele de ghidon, schimba ei rapoartele de transmisie finala, eventual fac ei modificarile ca ansamblul sa-si schimbe geometria ca sa nu descalti rotile in curbe etc. <small>--- Mesaj completat în 18 Nov 2007 22:15 -------------</small><br/>Sfat: majoritatea motocicletelor care nu au modificari majore ca sa fie montat atasul se bazeaza pe atase foarte usoare. Fiindca NTV-ul sau BMW-ul nu are cadrul de Dnepr sau de ce nu Harley, se apeleaza la fabricanti gen Velorex. Cel mai usor atas din Roamnia este cel de Jawa, marca Velorex din fibra de sticla, si cadrul este usurel. Doar ca nu prea gasesti. Vrei sa spui ca un ij are cadru mai solid decat un Sevenfifty sau o Jawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 Ijul are cadrul mai solid decat motocicleta japoneza tipica sau BMW-ul cel putin in ceea ce priveste solicitarile care apar cand ai un masa de la 100 kg (pana pe la cat poti tu baga, cineva a carat cam 600 kg) in dreapta si o roata in plus. Trebuie sa stii ca motocicleta cu atas este intr-un permanent dezechilibru, si permanent se manifesta solicitari care nu apar la 2 roti. Si asta chiar si la motocicletele cu atas tractiv. Pilotul e ala care tine totul in frau. Foarte posibil ca Ijul sa aiba cadrul mai solid per total decat SF-ul. De obicei cadrul la Ij nu se sfarama la cele mai groaznice accidente. SIngura slabiciune este la imbinarile sudate, in special in partea de jos fata, de la sudura proasta +vibratie. Apoi bascula nu este articulata pe rulmenti, cum cred eu ca e la tine. Cred ca daca SF-ul ar avea bucsa de bronz, cauciuc sau rulment axial-radial ar merge. Jawa TS sau ceheasca are cadrul dublu leagan solid, eu ziceam ca , cadrul de atas de Jawa Velorez este mai usor. ATAT. Bafta la modificat, si cu placere.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
karpatenwolf Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 Ijul are cadrul mai solid decat motocicleta japoneza tipica sau BMW-ul cel putin in ceea ce priveste solicitarile care apar cand ai un masa de la 100 kg (pana pe la cat poti tu baga, cineva a carat cam 600 kg) in dreapta si o roata in plus. Trebuie sa stii ca motocicleta cu atas este intr-un permanent dezechilibru, si permanent se manifesta solicitari care nu apar la 2 roti. Si asta chiar si la motocicletele cu atas tractiv. Pilotul e ala care tine totul in frau. Foarte posibil ca Ijul sa aiba cadrul mai solid per total decat SF-ul. De obicei cadrul la Ij nu se sfarama la cele mai groaznice accidente. SIngura slabiciune este la imbinarile sudate, in special in partea de jos fata, de la sudura proasta +vibratie. Apoi bascula nu este articulata pe rulmenti, cum cred eu ca e la tine. Cred ca daca SF-ul ar avea bucsa de bronz, cauciuc sau rulment axial-radial ar merge. Jawa TS sau ceheasca are cadrul dublu leagan solid, eu ziceam ca , cadrul de atas de Jawa Velorez este mai usor. ATAT. Bafta la modificat, si cu placere.... Uite cum arata cadrul.Bascula este binenteles pe rulmenti ca la majoritatea motocicletelor japoneze.De modificat nu m-apuc decat daca stiu sigur ca opot omologa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 Da intradevar, un cadru baban, s-ar putea sa tina. Da o fuga la RAR si vorbeste cu inginerul. Apoi baga-te pe un site de atasisti strain, cu ansamble artizanale, si baga intrebari. --- Mesaj completat în 18 Nov 2007 23:47 -------------Nu prea sunt multe solutii din care sa te inspiri de la motocicletele vechi, la ce vrei tu sa faci iti trebuie o dinamica mult mai buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorinSg Postat Noiembrie 19, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2007 am sa ma duc la RAR si o sa ii intreb pe aia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 Du-te si vezi ce zic dar din cate ii stiu eu pe inginerii de la RAR braila o sa-ti zica ori ca nu se poate ori ca te costa f mult....., mie nu au vrut sa-mi faca trecerea de la atas la solo.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 Si inca ceva... Daca la RAR primesti un raspuns promitator ia in considerare si rulmentii din roata. Daca reusesti sa schimbi cumva configuratia pentru a monta rulmenti axial-radiali. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 La ntv e si mai problematic datorita basculii monobrat care cred ca e mai sensibila la solicitarile care apar in cazul montarii unui atas..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorinSg Postat Noiembrie 19, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2007 La ntv e si mai problematic datorita basculii monobrat care cred ca e mai sensibila la solicitarile care apar in cazul montarii unui atas..... sa...........si aste e o chestie dar germani au facut-o si ce vad eu in pozele facute de ei ,nu e cine stie ce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kriminal Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 Din cate stiu eu e foarte complicat sa montezi un atas la o motocicleta care nu a fost gandita de la inceput sa primeasca un atas. Trebuie niste calcule serioase de rezistenta si dinamica si trebuie sa il prinzi astfel incat sa poti sa ai o geometrie care sa iti permita sa mergi fara sa ramai fara roti sau sa te rastorni la primul viraj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorinSg Postat Noiembrie 21, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 21, 2007 (editat) am fost la RAR din braila ,in mare parte primul raspuns a fost ca nu se poate monta un atas daca nu a fost montat din constructie adica de cei de la honda al doilea raspuns este ca se poate dar trebuie facut in service la cei de la honda cu piese originale si al treilea ,sa le trimet celor de la RAR probabil de la bucuresti intentia mea de a face lucrul asta si cu raspunsul de la ei sa vedem.......ce om putea face uitati alte poze cu moto cu atas --- Mesaj completat în 22 Nov 2007 07:04 -------------totusi nu stiti pe nimeni din romania care a montat un atas la o moto care nu prevede acest lucru? Editat Noiembrie 21, 2007 de FlorinSg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Noiembrie 28, 2007 Share Postat Noiembrie 28, 2007 ba eu zic ca sunt multe japoneze care au cadru foarte indicat sa tina un prapadit de atas....am avut ij si ural cu atas.....de exemplu xj 900 f are cadru dublu leagan de care poti sa legi si un kirov....sau neste inglezi care au plecat prin rusia au facut un atas la xt 600 .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorinSg Postat Noiembrie 28, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 28, 2007 problema e ca nu primesc nici un raspuns de la RAR Bucuresti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
karpatenwolf Postat Noiembrie 30, 2007 Share Postat Noiembrie 30, 2007 problema e ca nu primesc nici un raspuns de la RAR Bucuresti Conditiile sunt sa fie un atas cu serie si sa aiba acte de provenienta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorinSg Postat Noiembrie 30, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 30, 2007 Conditiile sunt sa fie un atas cu serie si sa aiba acte de provenienta. pai daca nu raspunde nu am de unde sa stiu cred ca ii doare undeva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
karpatenwolf Postat Decembrie 1, 2007 Share Postat Decembrie 1, 2007 pai daca nu raspunde nu am de unde sa stiu cred ca ii doare undeva Sigur se poate dar aici am si eu o nelamurire:atasele au vreun act separat se moto sau sunt trecute pe talonul motocicletei,ptr ca au si ele o serie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Decembrie 1, 2007 Share Postat Decembrie 1, 2007 cand am imatriculat moto cu atas, la RAR nu am gasit nici o serie pe atas, asa ca mi-au batut seria de pe cadrul moto pe cadrul de la atas. cam asta-i toata treaba, sa aibe aceleasi serii si la tipul motocicletei, pe talon, carte sa scrie " cu atas" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorinSg Postat Decembrie 8, 2007 Autor Share Postat Decembrie 8, 2007 Pentru toate intrabarile dvs in legatura cu diverse modificari aduse motocicletelor de orice tip, va rog sa sunati la nr. 021.270.36.89 sau 021.270.36.91 si cereti sa int. 234 sau 232, sa vorbiti cu dn. ing. Dinicutu Bogdan sau Banoiu Adrian. asta e ce mi-au raspuns cei de la RAR .Bucuresti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.