Sari la conținut

Vreau Sa Montez Un Atas


FlorinSg
 Share

Postări Recomandate

as vrea sa montez un atas pe o honda ntv

atasu o sa il cumpar de la o comunista si am sa-i reconstruesc doar barca

cine stie acu daca as putea inscrie motocicleta cu acest atas cand ea nu a fost prevazuta cu asa ceva

sau cam ce formalitati trebuie?

o sa pun si o poza a unui ntv cu atas

post-14936-1195413498_thumb.jpg

post-14936-1195413625_thumb.jpg

post-14936-1195413644_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as vrea sa montez un atas pe o honda ntv

atasu o sa il cumpar de la o comunista si am sa-i reconstruesc doar barca

cine stie acu daca as putea inscrie motocicleta cu acest atas cand ea nu a fost prevazuta cu asa ceva

sau cam ce formalitati trebuie?

o sa pun si o poza a unui ntv cu atas

Si pe mine ma intereseaza ideea sa-i pun la SF ul meu un atas.Dar as dori sa n-o modific numai ptr atas ( ca NTV uldin imagine) ci motocicleta sa ramana normala(furca,roti,cauciucuri) old school,astfel incat ,daca as da jos atasul sa ramana solo. Dar nu stiu cum e cu omologarea. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai omologarea se face la RAR, omologare artizanala, si ei vor incepe sa faca calculele. Cred ca NTV sau alte SF-uri :cheers: nu vor trece, fiindca structural nu au fost proiectate pentru atas: (apar solicitari care potential rup cadrul, bascula, motorul daca este in structura de rezistenta etc).

 

In Vest se ocupa cu asa ceva firme, si fac ei calculele , ranforseaza ei ce trebuie, fac ei furcile, amortizoarele de ghidon, schimba ei rapoartele de transmisie finala, eventual fac ei modificarile ca ansamblul sa-si schimbe geometria ca sa nu descalti rotile in curbe etc.

 

 

 

 

--- Mesaj completat în 18 Nov 2007 22:15 -------------
Sfat: majoritatea motocicletelor care nu au modificari majore ca sa fie montat atasul se bazeaza pe atase foarte usoare. Fiindca NTV-ul sau BMW-ul nu are cadrul de Dnepr sau de ce nu Harley, se apeleaza la fabricanti gen Velorex.

Cel mai usor atas din Roamnia este cel de Jawa, marca Velorex din fibra de sticla, si cadrul este usurel. Doar ca nu prea gasesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai omologarea se face la RAR, omologare artizanala, si ei vor incepe sa faca calculele. Cred ca NTV sau alte SF-uri :cheers: nu vor trece, fiindca structural nu au fost proiectate pentru atas: (apar solicitari care potential rup cadrul, bascula, motorul daca este in structura de rezistenta etc).

 

In Vest se ocupa cu asa ceva firme, si fac ei calculele , ranforseaza ei ce trebuie, fac ei furcile, amortizoarele de ghidon, schimba ei rapoartele de transmisie finala, eventual fac ei modificarile ca ansamblul sa-si schimbe geometria ca sa nu descalti rotile in curbe etc.

<small>--- Mesaj completat în 18 Nov 2007 22:15 -------------</small><br/>Sfat: majoritatea motocicletelor care nu au modificari majore ca sa fie montat atasul se bazeaza pe atase foarte usoare. Fiindca NTV-ul sau BMW-ul nu are cadrul de Dnepr sau de ce nu Harley, se apeleaza la fabricanti gen Velorex.

Cel mai usor atas din Roamnia este cel de Jawa, marca Velorex din fibra de sticla, si cadrul este usurel. Doar ca nu prea gasesti.

Vrei sa spui ca un ij are cadru mai solid decat un Sevenfifty sau o Jawa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ijul are cadrul mai solid decat motocicleta japoneza tipica sau BMW-ul cel putin in ceea ce priveste solicitarile care apar cand ai un masa de la 100 kg (pana pe la cat poti tu baga, cineva a carat cam 600 kg) in dreapta si o roata in plus. Trebuie sa stii ca motocicleta cu atas este intr-un permanent dezechilibru, si permanent se manifesta solicitari care nu apar la 2 roti.

Si asta chiar si la motocicletele cu atas tractiv. Pilotul e ala care tine totul in frau.

 

Foarte posibil ca Ijul sa aiba cadrul mai solid per total decat SF-ul. De obicei cadrul la Ij nu se sfarama la cele mai groaznice accidente. SIngura slabiciune este la imbinarile sudate, in special in partea de jos fata, de la sudura proasta +vibratie. Apoi bascula nu este articulata pe rulmenti, cum cred eu ca e la tine. Cred ca daca SF-ul ar avea bucsa de bronz, cauciuc sau rulment axial-radial ar merge.

 

Jawa TS sau ceheasca are cadrul dublu leagan solid, eu ziceam ca , cadrul de atas de Jawa Velorez este mai usor. ATAT.

Bafta la modificat, si

 

 

 

 

 

 

 

cu placere....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ijul are cadrul mai solid decat motocicleta japoneza tipica sau BMW-ul cel putin in ceea ce priveste solicitarile care apar cand ai un masa de la 100 kg (pana pe la cat poti tu baga, cineva a carat cam 600 kg) in dreapta si o roata in plus. Trebuie sa stii ca motocicleta cu atas este intr-un permanent dezechilibru, si permanent se manifesta solicitari care nu apar la 2 roti.

Si asta chiar si la motocicletele cu atas tractiv. Pilotul e ala care tine totul in frau.

 

Foarte posibil ca Ijul sa aiba cadrul mai solid per total decat SF-ul. De obicei cadrul la Ij nu se sfarama la cele mai groaznice accidente. SIngura slabiciune este la imbinarile sudate, in special in partea de jos fata, de la sudura proasta +vibratie. Apoi bascula nu este articulata pe rulmenti, cum cred eu ca e la tine. Cred ca daca SF-ul ar avea bucsa de bronz, cauciuc sau rulment axial-radial ar merge.

 

Jawa TS sau ceheasca are cadrul dublu leagan solid, eu ziceam ca , cadrul de atas de Jawa Velorez este mai usor. ATAT.

Bafta la modificat, si

cu placere....

Uite cum arata cadrul.Bascula este binenteles pe rulmenti ca la majoritatea motocicletelor japoneze.De modificat nu m-apuc decat daca stiu sigur ca opot omologa.

post-11957-1195419000_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da intradevar, un cadru baban, s-ar putea sa tina. Da o fuga la RAR si vorbeste cu inginerul. Apoi baga-te pe un site de atasisti strain, cu ansamble artizanale, si baga intrebari.

 

--- Mesaj completat în 18 Nov 2007 23:47 -------------
Nu prea sunt multe solutii din care sa te inspiri de la motocicletele vechi, la ce vrei tu sa faci iti trebuie o dinamica mult mai buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si inca ceva... Daca la RAR primesti un raspuns promitator ia in considerare si rulmentii din roata. Daca reusesti sa schimbi cumva configuratia pentru a monta rulmenti axial-radiali.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ntv e si mai problematic datorita basculii monobrat care cred ca e mai sensibila la solicitarile care apar in cazul montarii unui atas.....

sa...........si aste e o chestie

dar germani au facut-o

si ce vad eu in pozele facute de ei ,nu e cine stie ce

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu e foarte complicat sa montezi un atas la o motocicleta care nu a fost gandita de la inceput sa primeasca un atas. Trebuie niste calcule serioase de rezistenta si dinamica si trebuie sa il prinzi astfel incat sa poti sa ai o geometrie care sa iti permita sa mergi fara sa ramai fara roti sau sa te rastorni la primul viraj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am fost la RAR din braila ,in mare parte primul raspuns a fost ca nu se poate monta un atas daca nu a fost montat din constructie adica de cei de la honda

al doilea raspuns este ca se poate dar trebuie facut in service la cei de la honda cu piese originale

si al treilea ,sa le trimet celor de la RAR probabil de la bucuresti intentia mea de a face lucrul asta si cu raspunsul de la ei sa vedem.......ce om putea face

uitati alte poze cu moto cu atas

 

--- Mesaj completat în 22 Nov 2007 07:04 -------------
totusi

nu stiti pe nimeni din romania care a montat un atas la o moto care nu prevede acest lucru? :cheers:

post-14936-1195635932_thumb.jpg

post-14936-1195635962_thumb.jpg

post-14936-1195635975_thumb.jpg

post-14936-1195635989_thumb.jpg

post-14936-1195636009_thumb.jpg

post-14936-1195636021_thumb.jpg

post-14936-1195636036_thumb.jpg

post-14936-1195636050_thumb.jpg

post-14936-1195636065_thumb.jpg

post-14936-1195636081_thumb.jpg

post-14936-1195636095_thumb.jpg

post-14936-1195636109_thumb.jpg

post-14936-1195636122_thumb.jpg

post-14936-1195636241_thumb.jpg

Editat de FlorinSg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba eu zic ca sunt multe japoneze care au cadru foarte indicat sa tina un prapadit de atas....am avut ij si ural cu atas.....de exemplu xj 900 f are cadru dublu leagan de care poti sa legi si un kirov....sau neste inglezi care au plecat prin rusia au facut un atas la xt 600 ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca nu raspunde nu am de unde sa stiu

cred ca ii doare undeva

Sigur se poate dar aici am si eu o nelamurire:atasele au vreun act separat se moto sau sunt trecute pe talonul motocicletei,ptr ca au si ele o serie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand am imatriculat moto cu atas, la RAR nu am gasit nici o serie pe atas, asa ca mi-au batut seria de pe cadrul moto pe cadrul de la atas.

cam asta-i toata treaba, sa aibe aceleasi serii si la tipul motocicletei, pe talon, carte sa scrie " cu atas"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru toate intrabarile dvs in legatura cu diverse modificari aduse

motocicletelor de orice tip, va rog sa sunati la nr. 021.270.36.89 sau

021.270.36.91 si cereti sa int. 234 sau 232, sa vorbiti cu dn. ing.

Dinicutu Bogdan sau Banoiu Adrian.

asta e ce mi-au raspuns cei de la RAR .Bucuresti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...