Sari la conținut

Ce Ziceti De Tci Sau Cdi Pe Comuniste?


Grimstone
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 58
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut ! vreau si eu pt o Jawa 175 - 2t-1 cil.-- cu schema pt montaj cu tot................. pt simson ce s-ar potrivi.. merita? sau e mai bun asa .......

trimite-mi schemele si daca ma conving cumpar, doar e pt batranicile mele ..... multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine a ajuns. Multe multumiri. Jawa mea cu siguranta o sa-mi multumeasca.

Maestre , asteptam cu nerabdare sa ne impartasesti concluziile!...si experientza...

..se pare sa sant copii seriosi astia de la imsoft...

Pentru ce senzor ai optat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

propun sa se conceapa si un "kit" special pentru Nipre si Urale...sunt multi cu de-astea pe aici...si eu prefer sa dau 170 de E sau cat e decat 310 E ca sa iau aprindere ducatii de la reprezentanta

 

Grimstone ce zici?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ms pentru feedback Jorjel si deasemenea pt mailul personal.

 

"Salut ! vreau si eu pt o Jawa 175 - 2t-1 cil.-- cu schema pt montaj cu tot................. pt simson ce s-ar potrivi.. merita? sau e mai bun asa .......

trimite-mi schemele si daca ma conving cumpar, doar e pt batranicile mele ..... multumesc !"

 

Pt Jawa 175 merge exact acceasi chestie care merge si la 350. Si e stoc 1 buc in RO la pretul de 110E. Atasez PDF-urile cu instructiuni generale si instructiuni de montaj.

Pt Simson merge urmatoarea chestie combinata cu unul din senzori:

http://www.imfsoft.cz/hardware/products/un...al-ignition.asp

sau

http://www.imfsoft.cz/hardware/products/di...gnition-tci.asp

sau chiar

http://www.imfsoft.cz/hardware/products/di...gnition-cdi.asp - dar trebuie alta bobina de inductie - tipul bobinelor rapide CDI.

-----------------------------------------------------------------------------

 

Pt Sangre:

 

Pt Nepra si Ural se poate opta pentru TCI sau CDI dar nu se va mai monta la fel ca la Jawa,MZ sau IJ ci va fi o cutie de la care vor pleca senzorii spre "delcou" si spre bobine - recomand folosirea a doua bobine separate pe Nepra sau Ural pentru a avea o scinteie cit mai buna/ se poate folosi deasemenea si varianta cu o singura bobina dar va ramine pb cu scintetia falsa data la fiecare cilindru in parte.

Promit ca o sa ma consult cu specialistul meu pe service moto care a reparat la viata lui tot ce se poate si o sa alcatuiesc un kit pentru nepra sau ural sau simson (sau alte moto cu acelasi principiu).

 

Mai am ff putin de lucru si termin si siteul in lb Romina cu prezentare, fise tehnice, catalog general, magazin on-line etc......

Deocamdata lucez la catalogul de prezentare

 

Pentru orice alte info va stau la dispozitie pe mail la office@adaptcom.ro sau tel 0743 698721 si bineinteles pe forum

fisa_TCI.pdf

instalare_TCI_jawa.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maestre , asteptam cu nerabdare sa ne impartasesti concluziile!...si experientza...

..se pare sa sant copii seriosi astia de la imsoft...

Pentru ce senzor ai optat?

Am sa revin cu detalii. Promit. Momentan timpul meu e ff. limitat din cauza serviciului iar aprinderea o voi monta dupa ce refac motorul ca la carte. Cum m-am mai plans pe aici cilindrul stang se inneaca foarte des (in conditiile in care aprinderea clasica am reglat-o ca la carte, verificat fise, bujii, bobine etc.) iar eu suspectez ca undeva pierd compresia. Deci mai intai crap motorul, schimb tot ce mi se pare ca nu-i in ordine, refac etanseitatea lui si cireasa de pe tort va fi aprinderea asta miracol. Daca totul va merge struna si berea va merge unsa voi avea o Jawa "beton".

Chestia misto e ca stau la 5 min. de Gaspar asa ca pot proba piesele pana gasesc ceva bun. Posesorii de comuniste "stie".

:blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maestre , asteptam cu nerabdare sa ne impartasesti concluziile!...si experientza...

..se pare sa sant copii seriosi astia de la imsoft...

Pentru ce senzor ai optat?

 

 

Si astia de la ADAPTCOM SRL macar incearca sa fie seriosi ...... pina acum zic eu ca au fost :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ms pentru feedback Jorjel si deasemenea pt mailul personal.

 

"Salut ! vreau si eu pt o Jawa 175 - 2t-1 cil.-- cu schema pt montaj cu tot................. pt simson ce s-ar potrivi.. merita? sau e mai bun asa .......

trimite-mi schemele si daca ma conving cumpar, doar e pt batranicile mele ..... multumesc !"

 

Pt Jawa 175 merge exact acceasi chestie care merge si la 350. Si e stoc 1 buc in RO la pretul de 110E. Atasez PDF-urile cu instructiuni generale si instructiuni de montaj.

Pt Simson merge urmatoarea chestie combinata cu unul din senzori:

http://www.imfsoft.cz/hardware/products/un...al-ignition.asp

sau

http://www.imfsoft.cz/hardware/products/di...gnition-tci.asp

sau chiar

http://www.imfsoft.cz/hardware/products/di...gnition-cdi.asp - dar trebuie alta bobina de inductie - tipul bobinelor rapide CDI.

-----------------------------------------------------------------------------

 

Pt Sangre:

 

Pt Nepra si Ural se poate opta pentru TCI sau CDI dar nu se va mai monta la fel ca la Jawa,MZ sau IJ ci va fi o cutie de la care vor pleca senzorii spre "delcou" si spre bobine - recomand folosirea a doua bobine separate pe Nepra sau Ural pentru a avea o scinteie cit mai buna/ se poate folosi deasemenea si varianta cu o singura bobina dar va ramine pb cu scintetia falsa data la fiecare cilindru in parte.

Promit ca o sa ma consult cu specialistul meu pe service moto care a reparat la viata lui tot ce se poate si o sa alcatuiesc un kit pentru nepra sau ural sau simson (sau alte moto cu acelasi principiu).

 

Mai am ff putin de lucru si termin si siteul in lb Romina cu prezentare, fise tehnice, catalog general, magazin on-line etc......

Deocamdata lucez la catalogul de prezentare

 

Pentru orice alte info va stau la dispozitie pe mail la office@adaptcom.ro sau tel 0743 698721 si bineinteles pe forum

 

 

 

 

nda si eu o sa vreau una garantat la jawa mea dar dupa ce imi revin financiar dupa sarbautorile astea si concediul prelungit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Deci pentru cel ce a zis ca CDI e ceva si TCI e altceva arte dreptate:

 

CDI - Capacitor Discharged Ignition

 

La comanda se descarca un conjdensator ce produce la bujie o scinteie undeva la 35.000 40.000 Volti

Bobina de inductie are o rezistenta mica si nu este tinuta alimentata toto timpul ca la TCI si functioneaza ca un amplificator de curent

 

TCI - Tranzistor Controlled Ignition

 

Bobina e alimentata tot timpul si descarcarea se face la voltaj mai mic

Pentru ceilalti ce au pus intrebari:

 

Am testat montajul pe MZ ES250/1 si toarce mai fromus decit oricind si are o forta de te sperii - pe care oricum o avea. consumul se reduce.

 

Curba de avans se stabileste din specificatiile producatorului. Se mai iau in calcul bineinteles uzura cilindrilor, temperatura motorului si ca orice mecanic dupa cum suna si trage motorul. Montajul se regleaza definitiv dupa citeva teste de strada.

 

Montajul vine cu CD de instalare pentru calculator, soft de control si cablu de date

 

Preturi nu pot da deocamdata dar va zic ca nu e o chestie artizanala e o chestie facuta industrial.

 

O sa revin sa va dau un site unde o sa gasiti si documentatii si poze. Deocamdata incerc sa apara in Romania la niste preturi Rominesti. Oricum vor fi disponibile atit CDI-uri dar si TCI-uri pentru orice motoare in 2T si 4T in 1,2 sau 4 cilindri. (deci se vor putea pune si pe masini.) Deasemenea variante pentru 6V sau 12V

 

Multa bafta si asfalt uscat iarna asta.

 

Ceva detalii detaliata:

 

Differences between CDI and TCI

CDI

 

CDI is fired by using a charged capacitor (typical voltages 300-600 v, typical capacity: 1-4 uf

Delay time is applied directly after the pickup pulse to fix the spark position

CDI spark is shorter and more powerful than TCI spark

CDI is more suitable to work at high rpm

CDI needs an inverter to increase voltage upto 300 or 400 volt if used with 12 volt battery

 

TCI

 

TCI is fired charging the coil itself before fire the spark. Time taken to charge the coil is called dwell time. The spark is made when the current across the coil stops, and the coil collapsates and fires the spark

Delay time is applied after the pickup pulse but dwell time has to be substract from the total time, to fix the spark position

TCI uses a simpler design and doesn't need capacitors

 

TCI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

300 - 600 V sunt la intrarea pe bobina de inductie la CDI, la iesire pe bujii scinteia e undeva la 35000 - ...

Invertorul respectiv este integrat in modulul CDI siu intradevar face conversia de la 7.5 - 12 V la 300 V.

 

--- Mesaj completat în 30 Jan 2008 17:25 -------------
Acest convertor care este integrat in modulul CDI se gaseste si separat ca accesoriu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

300 - 600 V sunt la intrarea pe bobina de inductie la CDI, la iesire pe bujii scinteia e undeva la 35000 - ...

Invertorul respectiv este integrat in modulul CDI siu intradevar face conversia de la 7.5 - 12 V la 300 V.

 

<small>--- Mesaj completat în 30 Jan 2008 17:25 -------------</small><br/>Acest convertor care este integrat in modulul CDI se gaseste si separat ca accesoriu

 

Sa inteleg ca-l pot pune si pe Jawa mea care-i pe 6 V fara sa-i fac in prealabil trecerea pe 12?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da merge si pe instalatii pe 6 V fara nici o pb si deasemenea pe RT de 125.

Preturile sunt cele de pe www.imfsoft.com. la JAWA exista o chestie speciala facuta JAWA-CZ-TRABANT TCI. Oricum se poate adapta pe orice alta motocicleta. Eu am 2 MZ si pe una din ele am pus asa ceva si se cunoaste diferenta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

@ Grimstone: In legatura cu aprindea electronica. Eu am o Jawa 638 pe 12V si as fi si eu interesat de o aprindere electronica pt ea. Dar mai am o intrebare. In momentul cand pui o aprindere de asta tre sa schimibi si bobinele de inductie? Imi cer scuze daca bat campii dar nu am nici cea mai vaga idee(nu prea le am cu electronica). Am mai auzit pe la cineva ca exista bobine de inductie duble si as putea sa pun doar una pt amandoi cilindrii. E adevarat? Daca da de unde as putea procura asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Grimstone: In legatura cu aprindea electronica. Eu am o Jawa 638 pe 12V si as fi si eu interesat de o aprindere electronica pt ea. Dar mai am o intrebare. In momentul cand pui o aprindere de asta tre sa schimibi si bobinele de inductie? Imi cer scuze daca bat campii dar nu am nici cea mai vaga idee(nu prea le am cu electronica). Am mai auzit pe la cineva ca exista bobine de inductie duble si as putea sa pun doar una pt amandoi cilindrii. E adevarat? Daca da de unde as putea procura asa ceva?

 

o bobina dubla inseamna scanteie pierduta, adica un _kkt. lasa 2 bobine. nu, nu trebuie sa schimbi bobinele pt. o aprindere de aia.

 

 

- Nu trebuie sa schimbi bobinele decit daca vrei sa pui CDI si atunci iti trebuie bobine rapide altfel nu faci nici o modificare la bobine. TCI -ul pentru JAWA 350 se monteaza pe axul alternatorului in loc de platoul cu platini si se conecteaza bobinele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o bobina dubla inseamna scanteie pierduta, adica un _kkt. lasa 2 bobine. nu, nu trebuie sa schimbi bobinele pt. o aprindere de aia.

- Nu trebuie sa schimbi bobinele decit daca vrei sa pui CDI si atunci iti trebuie bobine rapide altfel nu faci nici o modificare la bobine. TCI -ul pentru JAWA 350 se monteaza pe axul alternatorului in loc de platoul cu platini si se conecteaza bobinele.

 

Asta inseamna ca aprinderea aia pt jawa de 350 de pe imfsoft este tci si nu trebuie sa schimb bobinele. Ok! Asta am inteles. Ms tare mult de raspuns. Dar mai am o intrebare. Daca nu mai am bobinele originale ale ei?

(una era farmata cand am luat motorul iar cealalta am reusit si am farmat-o eu) ce parere aveti de cele de dacie. Momentan de astea am puse(parerea mea e ca merg bine dar la cat ma pricep eu...). De care as putea sa pun? eventual ceva mai mici fata de astea de dacie, ca nu am loc sub rezervor. :wink: Ms mult inca odata de raspuns. Aaaaa! si o aprindere electronica cat ajunge? Macar sa-mi fac o idee(momentan stau cam prost cu partea financiara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o bobina dubla inseamna scanteie pierduta, adica un _kkt. lasa 2 bobine. nu, nu trebuie sa schimbi bobinele pt. o aprindere de aia.

- Nu trebuie sa schimbi bobinele decit daca vrei sa pui CDI si atunci iti trebuie bobine rapide altfel nu faci nici o modificare la bobine. TCI -ul pentru JAWA 350 se monteaza pe axul alternatorului in loc de platoul cu platini si se conecteaza bobinele.

....o bobina dubla nu inseamna scanteie pierduta , la motorul de Jawa in doua pistoane, insemna dezastru!

Pe un cilindru ai compresie aproape de PMS , iar pe celalat iti prinde admisia/transferul deschise, adica flacari sub fund...

Aprinderea cu CDI lucreaza in impuls , energia acumulandu-se capacitiv, si find descarcata intr-un impuls foarte ingust pe primarul bobinei...asta inseamna ca circuitul magnetic nu va fi solicitat sa lucreze in curent continuu (dimensiuni mai mici in lipsa pericolului de saturatie, eventual circuit magnetic inchis...)

Aprinderea clasica sau TCI, foloseste pricipiul acumularii inductive de energie , si circuitul magnetic va lucra in curent conttinuu; de aceea bobinele sant mai masive , se incalzesc, si nu merg la turatii foarte mari...

TCI CDI WDI MDI si alte cele, vor merge bobinele originale , sau ceva bobine de 6v(eventual 12) care sa fie la fel...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....o bobina dubla nu inseamna scanteie pierduta , la motorul de Jawa in doua pistoane, insemna dezastru!

Pe un cilindru ai compresie aproape de PMS , iar pe celalat iti prinde admisia/transferul deschise, adica flacari sub fund...

Aprinderea cu CDI lucreaza in impuls , energia acumulandu-se capacitiv, si find descarcata intr-un impuls foarte ingust pe primarul bobinei...asta inseamna ca circuitul magnetic nu va fi solicitat sa lucreze in curent continuu (dimensiuni mai mici in lipsa pericolului de saturatie, eventual circuit magnetic inchis...)

Aprinderea clasica sau TCI, foloseste pricipiul acumularii inductive de energie , si circuitul magnetic va lucra in curent conttinuu; de aceea bobinele sant mai masive , se incalzesc, si nu merg la turatii foarte mari...

TCI CDI WDI MDI si alte cele, vor merge bobinele originale , sau ceva bobine de 6v(eventual 12) care sa fie la fel...

 

Bravo drobule uite eu nu ma gindisem la chestia cind iti prinde scinteia la al doilea cilindru ... si completind ce ai zis tu mai mult ca sigur iti va nenoroci si pene/canale de pana/ ambielaje si volanta din cauza socurilor....

 

Chestia cu CDI si TCI : ai perfecta dreptate dar la JAWA 350 exte de ajuns TCI pentru ca nu depaseste 10000 de ture motorul ... CDI-ul se justifica la peste 12 - 13 mii de ture. .. si CDI-ul este mult mai scump.

 

Daca vei incerca sa pui bobine de CDI pe TCI sigur le vei arde iar daca pui bobine de TCI pe CDI vei arde CDI-ul.

 

ANDREW poti folosi bobine de la imfsoft : http://www.imfsoft.com/hardware/accessories.asp - al 9-lea produs

sau orice alte bobine de 12V - recomandat ar fi tot de JAWA dar si astea cehesti pe care ti le pot aduce sunt ok tinind cont ca sunt tot cehesti ca si motocicleta ta.

 

PRETUL UNuI MODUL TCI PENTRU JAWA este de 110 E cu TVA calculat la cursul euro BNR din ziua emiterii facturii proforma. De altfel poti considera preturile de pe www.imfsoft.com ca fiind preturi pentru romania fara nici un altfel de adaos eu fiind importatorul lor unic pentru aceste produse.

 

Dupa cum am mai spus daca intereseaza pe cineva distributia in teritoriu al acestor module sunt deschis colaborarii conform contractului de distributie.

Editat de Grimstone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....o bobina dubla nu inseamna scanteie pierduta , la motorul de Jawa in doua pistoane, insemna dezastru!

Pe un cilindru ai compresie aproape de PMS , iar pe celalat iti prinde admisia/transferul deschise, adica flacari sub fund...

Aprinderea cu CDI lucreaza in impuls , energia acumulandu-se capacitiv, si find descarcata intr-un impuls foarte ingust pe primarul bobinei...asta inseamna ca circuitul magnetic nu va fi solicitat sa lucreze in curent continuu (dimensiuni mai mici in lipsa pericolului de saturatie, eventual circuit magnetic inchis...)

Aprinderea clasica sau TCI, foloseste pricipiul acumularii inductive de energie , si circuitul magnetic va lucra in curent conttinuu; de aceea bobinele sant mai masive , se incalzesc, si nu merg la turatii foarte mari...

TCI CDI WDI MDI si alte cele, vor merge bobinele originale , sau ceva bobine de 6v(eventual 12) care sa fie la fel...

ma io tot urmaresc...

 

ma,tu personal ai pus o asemenea aprindere pe un motor "comunist"?

 

iti zic io ca un cdi nu mere cu aceeasi bobina..crapa imediat la cea mai mica fluctuatie de curent...din experientza maninc..borsh.

 

si iti zic k mere la jawa ffff bine cu scinteie pierduta...,vezi modele noi cu electronica pe ea are un singur senzor ...deci scinteiesc amindoua bujiile o data si arde numa ala in compresie...lasa-ne ,te rugam ,cu teoria..omoara-ne cu practica!

 

s-acu' sa ma...pe mine, sa stii ca am pus io personal cdi pe jupiter 6,da 6 ,dinala racit cu apa,cdi cu scinteie pierduta si marea problema era ca nu mai tinea ambreiaju,adica patina ca nebunu oricit ma chinuiam sa il iau usor....problema rezolvata simplu prin adaptarea unor placutze de XJ 600 ..da astea deja sunt altele facute di mini.

 

practica...

 

s-acu certatziva, de asta suntetzi buni...niciunu nu punetzi mina sa facetzi ceva numa datzi cu gura ca ,normal,e mai usor....

 

spor!

 

:wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manuel mama, santem intelectuali ce naiba!Nu ne obosi cu practica... :kiss:

De aia ai casat niprul si ij-ul si ti-ai luat DR?...bat-o norocu de practica :wink:

 

la mine singurele fluctuatii de curent pe motor, erau , cand mi se desfacea fermoarul stricat de la geaca...si astea nu mi-au afectat CDI-ul...., si a mers si cu 2 bobine de Dacia, si cu 2 de IJ de 6V cu rezistente aditionale, si cu una de aia dubla de Nipru...

Cred ca poti sa te abuci sa manci niste borş...ajuta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o bobina dubla inseamna scanteie pierduta, adica un _kkt.

 

 

 

omule... eu folosesc scanteie pierduta pe jawa.... am o bobina de dnepr... si merge chiar mai bine decat sistemul clasic.Actiunea de transfer la jawa este prea lenta pentru a apinde combustibilul...

 

 

ps :chiar si unele aprinderi profesionale de jawa folosesc scanteia pierduta.Incearca practic si ai sa vezi...

post-7769-1203040189_thumb.jpg

post-7769-1203040240_thumb.jpg

post-7769-1203040296_thumb.jpg

Editat de c0zmin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai baieti nu are de ca sa va certati ce dracu daca noi ne certam intre noi ce sa mai facem cu idiotii de pe strada .... mi-a iesit unu aseara de mi-a taiat calea si mai ca nu am intrat in el ... sa fi vazut atuncea ce era la gura mea.....in fine nu aici vroiam sa ajung.

 

Variatii de tensiune pe TCI sau CDI (oricare ar fi el producatorul, fie imfsoft, yamaha, honda, etc nu veti avea decit la intrarea pe modul si acolo este permisa o variatie pina in 25 V, dupa modul sau pe toata electronica modulului curentul este stabilizat)

 

CDI -ul intradevar NU MERGE cu aceeasi bobina ca si TCI -ul.

 

"si iti zic k mere la jawa ffff bine cu scinteie pierduta...,vezi modele noi cu electronica pe ea are un singur senzor ...deci scinteiesc amindoua bujiile o data si arde numa ala in compresie...lasa-ne ,te rugam ,cu teoria..omoara-ne cu practica!" - chiar daca ai un singur senzor tot poti comanda doua bobine chiar si 4 sau numai 1-na.

 

c0zmin ceea ce ai pus tu pe JAWA are avans fix si nu variabil.

Editat de Grimstone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...