Sari la conținut

MZ


alexandru1771
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Red Bandit, eu n-am știut/avut garnitură de chiulasă la niciun motor de ES! Singura garnitură pe care o știu/am este sub cilindru... :cheers:

Naaa

Prea rare sunt motoarele care nu au garnitura de chiulasa, si mie nu-mi inspira incredere. Adica daca sistemul fara garnitura de chiulasa ar fi mai performant decat cel cu garnitura, asa ar fi la orice motor nou, dar sunt toate cu garnitura.

 

Motorul de MZ este facut pe sistem cu garnitura de aluminiu. Dovada sunt zimtii concentrici care se gasesc pe cilindrii si chiulasele care au avut bafta sa nu fie "planate" de nevoie sau necunostinta, acele santulete marunte si concentrice musca in garnitura de chiulasa de aluminiu si asigura etansare perfecta. Fabrica facea garnituri din 0.2mm in 0.2mm(incepand de la 0.2mm pana la 0.8mm parca) la fel e la toate modelele ulterioare. Macar de badog de bere si tot as pune. Ce e drept in schema explodata nu apare, apare doar cea de sub cilindru.

 

Presiunea citita in bar de pe compresiometru desi ar semana cu compresia si e pe aproape, nu este exact raportul de compresie. In practica nu exista o metoda de a determia factorul de compresie pe baza masuratorii de compresiometru, se pate afla mai usor din dimensiunile mecanice, dar compresiometrul ne arata foarte usor uzura prin variatia presiunii "fara ulei" "cu ulei"

- masuratoarea 1 - cu motor rece

- masuratoarea 2 - cu motor rece, cativa ml de ulei 2t bagati pe la bujie sa creasca artificial etanseitatea.

- masuratoarea 3 - cu motor cald

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-am zis că din fabrică nu era garnitură, ci că la toate motoarele de ES pe care le-am văzut (unele le-am și avut) nu exista... Și, așa-i, în schema explodată nu apare, deși apar toate șaibele și siguranțele, iar nemții erau foarte tipicari la așa ceva!

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici in "Mz es 250 doppelport 1957 parts list" nu apare garnitura de chiulasa.

 

Ok deci fiecare face cum vrea :-) Eu as pune o garnitura de 0.2 sunt 100% ca dupa atatia ani planeitatea nu mai e perfecta, sa mearga fara garnitura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu confirm, la MZ RT si la MZ ES, nu au garnituri de chiulasi.

 

Zwischen Zylinder und Zylinderdeckel ist keine Dichtung vorgesehen. Nicht aus Ersparnisgrßnden, sondern um besseren Wärmeßbergang zu erzielen.

===========================================================================================================

Între chiulasă Âşi cilindru nu este prevăzută o garnitura. Nu pentru motive de economie, dar pentru a realiza un transfer de caldura mai eficient.

 

http://www.ostmotorrad.de/mz/es/es175_1rep/index.php

 

Pentru proba suplementara, in catalogul de de piese pentru MZ Es, nu are pe desen, nici in lista de piese, o garnitura pentru chiulasa.

 

Chiulasa se asambleaza direct pe cilindru fara garnitura de etansare.

 

 

 

 

 

Naaa

Prea rare sunt motoarele care nu au garnitura de chiulasa, si mie nu-mi inspira incredere. Adica daca sistemul fara garnitura de chiulasa ar fi mai performant decat cel cu garnitura, asa ar fi la orice motor nou, dar sunt toate cu garnitura.

 

Motorul de MZ este facut pe sistem cu garnitura de aluminiu. Dovada sunt zimtii concentrici care se gasesc pe cilindrii si chiulasele care au avut bafta sa nu fie "planate" de nevoie sau necunostinta, acele santulete marunte si concentrice musca in garnitura de chiulasa de aluminiu si asigura etansare perfecta. Fabrica facea garnituri din 0.2mm in 0.2mm(incepand de la 0.2mm pana la 0.8mm parca) la fel e la toate modelele ulterioare. Macar de badog de bere si tot as pune. Ce e drept in schema explodata nu apare, apare doar cea de sub cilindru.

 

Presiunea citita in bar de pe compresiometru desi ar semana cu compresia si e pe aproape, nu este exact raportul de compresie. In practica nu exista o metoda de a determia factorul de compresie pe baza masuratorii de compresiometru, se pate afla mai usor din dimensiunile mecanice, dar compresiometrul ne arata foarte usor uzura prin variatia presiunii "fara ulei" "cu ulei"

- masuratoarea 1 - cu motor rece

- masuratoarea 2 - cu motor rece, cativa ml de ulei 2t bagati pe la bujie sa creasca artificial etanseitatea.

- masuratoarea 3 - cu motor cald

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Naaa

Prea rare sunt motoarele care nu au garnitura de chiulasa, si mie nu-mi inspira incredere.

 

VW broasca n-are

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trabantul meu avea.

Eu la ăsta am pus două, ca să fiu mai sigur,

 

post-59949-0-17717100-1337691588_thumb.jpg post-59949-0-79741700-1337691605_thumb.jpg

 

și mai ales, pentru a preveni eventuale probleme la RAR.

 

post-59949-0-14260900-1337691625_thumb.jpg

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1,2,3,4 - Tot rare sunt. Mii de alte modele au garnituri de chiulasa. Inteleg ca e solutia pentru transferul termic imbunatatit de la chiulasa(camera de ardere e in chiulasa)catre cilindru, la motoarele racite pe aer, care au racirea usor deficitara la chiulasa. Motoarele racite cu lichid nu au problema cu transferul termic, alea cu racire fortata cu turbina(ca la mobra) iarasi nu, cele cu racire buna ca la ETZ :bigstar: iarasi nu. Doar alea debile :hurt: desi sunt cateva ES-uri cu garnitura de aluminiu si nu au probleme cu racirea :-)

 

Eu la ăsta am pus două, ca să fiu mai sigur

 

Daca sunt doua, trebuiesc nituite intre ele, altfel aluneca una pe alta si chiulasa are joc lateral :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt un set de filmulete pe youtube cu tot ce poate insemna montare - demontare MZ:

 

 

in acest film arata ca este garnitura intre cilindru si chiuolasa, de asemenea cum se alege grosimea acelei garnituri.

.... acum vreo 2-3 ani am mai postat aceste filmulete......... de fapt e tot MZ-ul cu secretele lui de montare / demontare.

spor la vizionat, pe mine au reusit sa ma tina ffff atent aceste filme.

@owene are dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motorul de ETZ este! Nu contest! Dar la ES nu e!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motorul de ETZ este! Nu contest! Dar la ES nu e!

Nu vreau dispute, dar crezi ca ii strica ? Dupa 40-50 ani de cand l-a facut mama lui mai ai planeitate pt etansari? Iar la motorul de 2T etansarile sunt totul.

Cunosc mai bine CZ-ul, care are garnitura ( de la primele modele pana la ultimile ), de asemenea am mai mesterit la ceva MZ-uri...si la toate am folosit. Am avut acasa tabla de Cu - foloseam de aia, apoi cand s-a terminat.... metoda lui @owene.... Aluminiu din doza de bere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nu caut dispută. Sînt perfect de acord că e utilă o garnitură. Cu atît mai mult, chiar eu am recomandat unora dintre prieteni să-și confecționeze, în lipsă de altceva, din „pielea de la bere”:lol:...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca sunt doua, trebuiesc nituite intre ele, altfel aluneca una pe alta si chiulasa are joc lateral :lol:

 

Am observat eu niște lovituri la țurloaie. D'acolo or fi? Lipite cu lipici merge? :crack:

 

Aluminiu din doza de bere.

 

Decălit, adică pus pe foc și răcit brusc în apă.

 

Sînt perfect de acord că e utilă o garnitură.

 

Concluzii.

Original nu a avut. Mi-a zis Ăl Bătrân, se vede și în Ersatzteilliste fĂźr die Motorräder MZ ES 0-1.

Cine are probleme cu etanșarea, trebuie să pună. Chestia cu transferul termic e frecție.

 

 

post-59949-0-74824000-1337718208_thumb.jpg

 

Încerc să postez catalogul complet de piese. Cui îi trebuie, luați-le acum că în câteva zile le șterg. Sunt mari și-mi ocupă loc mult.

 

Ersatzteilkatalog ES 250 Part 1.doc

Ersatzteilkatalog ES 250 Part 2.doc

Ersatzteilkatalog ES 250 Part 3.doc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motorul de ETZ este! Nu contest! Dar la ES nu e!

 

...

 

Concluzii.

Original nu a avut. Mi-a zis Ăl Bătrân, se vede și în Ersatzteilliste fĂźr die Motorräder MZ ES 0-1.

...

 

QED!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ersatzteilkatalog ES 250 Part 4.doc

 

și ultima parte

 

Ersatzteilkatalog ES 250 Part 5.doc

 

Cine are probleme cu etanșarea, trebuie să pună.

... altfel, își murdărește pantalonii.

 

In setul original de garnituri vine si garnitura la chiulasa din AL. In magazinele on-line se gasesc chiar pe dimensiuni : 0.2, 0,4, 0,6 mm

 

Banditule, să fie să mă defechez de toate fecalele mele pe garniturile tale, că n-am dormit toată noaptea din cauza lor.

 

Găsești toate răspunsurile în documentul de mai jos și vino și tu cu întrebări mai omenești: de exemplu de ce are broasca ochii bulbucați?

 

Calculul garniturilor de chiulasĂŁ.doc

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Banditule, să fie să mă defechez de toate fecalele mele pe garniturile tale, că n-am dormit toată noaptea din cauza lor.

 

Găsești toate răspunsurile în documentul de mai jos și vino și tu cu întrebări mai omenești: de exemplu de ce are broasca ochii bulbucați?

 

Calculul garniturilor de chiulasĂŁ.doc

 

:cheers: Da domnule asa mai merge. Ce tot atata tevatura. Calcul precis.

 

Multumesc domnule profesor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai muncește cineva în țara asta, în afară de noi doi? :rolleyes:

 

 

mai muncesc si altii da asa pe ascuns si sub voalul anonimatului

 

 

 

 

Doar ca si modestia e o virtute.

 

Pentru aceia dintre voi care nu intelegeti pozele va explic despre ce este vorba

 

este vorba de rectificarea gaurii de la capacul telescopului la mz es , deoarece in cazul ovalizarii acestei gauri paharele de la telescop nu gliseaza cum trebuie si uzeaza paharele .

Bucsarea (cu bronz grafita) nu strica in nici un fel calitatea materialului sau a capacului , recomand si ,,faurirea'' unei cote de simering la cotele 10/20/7 (interior simering , exterior ,grosime)

 

no spor tuturor.

post-28163-0-45023000-1337877512_thumb.jpg

post-28163-0-64667400-1337877934_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai muncesc si altii da asa pe ascuns si sub voalul anonimatului

 

Chestia cu muncitul a fost o glumă între mine și Mihai. Eu sper că n-am supărat pe nimeni.

 

Doar ca si modestia e o virtute.

 

Mai sper că acest comentariu nu e vreo aluzie la faptul că eu și Banditul punem poze cu ceea ce facem noi.

Intențiile noastre nu sunt acelea de a ne lăuda cu ceea ce facem, ci mai degrabă de a da posibilitatea celor care lucrează MZ-uri și alte fiare, să aleagă între ce facem noi bine și ce facem rău.

 

Așa că dacă deranjează că ce postăm noi pe forum, punem frână.

 

Estem

 

/index.php?/topic/631185-intrunirea-traditionala-transilvania-bikers-1990/page__view__findpost__p__3122567

 

Sa faceti poze :-)

 

Am făcut!

 

post-59949-0-06723000-1338137775_thumb.jpg post-59949-0-05732500-1338137795_thumb.jpg post-59949-0-00958400-1338137819_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..Eu sper că n-am supărat pe nimeni.

..ci mai degrabă de a da posibilitatea celor care lucrează MZ-uri și alte fiare, să aleagă între ce facem noi bine și ce facem rău...

Nu cred ca supara pe cineva. Explicatia insotita de poze e cel mai bun material didactic, iar intelegerea este rapida.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ati inceput lucrul la RT? tare vreau sa vad ce bijuterie o sa iasa...

 

Am făcut doar roțile, capacele lor, saboții de frână, paharele amortizoarelor. Până la închiderea oficială a sezonului, sunt într-o mare pauză. Mă distrez cu ce am (aeromodele, grădină, motorete ...), iar la iarnă după ce fac țuica și vinul, m-apuc serios de RT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 perfect..... poate o sa ma mai combin si eu la ceva piese atunci.... tare m-ar bate gandul la un ambielaj nou ,piston ,cilindru... mai am un motor pe masa desfacut si mie mila de el sa il las sa zaca. 

Editat de mz125
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nea' Petcu daca nu mai puneti poze se asterne o liniste de nedescris pe topicul asta.Nu vad cum ar putea sa deranjeze pe cineva si oricum loc este pentru toata lumea...pana la mii de pagini :). Chiar ma gandeam...gradina, maine poimaine pensia, la o masina veche v-ati gandit vreodata? sau nu va atrage ideea :).Cum ar fi ca remorca aia cu motorete sa fie trasa de ceva de aceeasi varsta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...