ioneld Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 Capac ce acopera carburatoru ...pentru MZ ES .... 35 lei .... 0740376555 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 Red Bandit, eu n-am știut/avut garnitură de chiulasă la niciun motor de ES! Singura garnitură pe care o știu/am este sub cilindru... Naaa Prea rare sunt motoarele care nu au garnitura de chiulasa, si mie nu-mi inspira incredere. Adica daca sistemul fara garnitura de chiulasa ar fi mai performant decat cel cu garnitura, asa ar fi la orice motor nou, dar sunt toate cu garnitura. Motorul de MZ este facut pe sistem cu garnitura de aluminiu. Dovada sunt zimtii concentrici care se gasesc pe cilindrii si chiulasele care au avut bafta sa nu fie "planate" de nevoie sau necunostinta, acele santulete marunte si concentrice musca in garnitura de chiulasa de aluminiu si asigura etansare perfecta. Fabrica facea garnituri din 0.2mm in 0.2mm(incepand de la 0.2mm pana la 0.8mm parca) la fel e la toate modelele ulterioare. Macar de badog de bere si tot as pune. Ce e drept in schema explodata nu apare, apare doar cea de sub cilindru. Presiunea citita in bar de pe compresiometru desi ar semana cu compresia si e pe aproape, nu este exact raportul de compresie. In practica nu exista o metoda de a determia factorul de compresie pe baza masuratorii de compresiometru, se pate afla mai usor din dimensiunile mecanice, dar compresiometrul ne arata foarte usor uzura prin variatia presiunii "fara ulei" "cu ulei" - masuratoarea 1 - cu motor rece - masuratoarea 2 - cu motor rece, cativa ml de ulei 2t bagati pe la bujie sa creasca artificial etanseitatea. - masuratoarea 3 - cu motor cald Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 Eu n-am zis că din fabrică nu era garnitură, ci că la toate motoarele de ES pe care le-am văzut (unele le-am și avut) nu exista... Și, așa-i, în schema explodată nu apare, deși apar toate șaibele și siguranțele, iar nemții erau foarte tipicari la așa ceva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 nici in "Mz es 250 doppelport 1957 parts list" nu apare garnitura de chiulasa. Ok deci fiecare face cum vrea :-) Eu as pune o garnitura de 0.2 sunt 100% ca dupa atatia ani planeitatea nu mai e perfecta, sa mearga fara garnitura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fureteur Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 Eu confirm, la MZ RT si la MZ ES, nu au garnituri de chiulasi. Zwischen Zylinder und Zylinderdeckel ist keine Dichtung vorgesehen. Nicht aus ErsparnisgrĂźnden, sondern um besseren WärmeĂźbergang zu erzielen. =========================================================================================================== Între chiulasă Âşi cilindru nu este prevăzută o garnitura. Nu pentru motive de economie, dar pentru a realiza un transfer de caldura mai eficient. http://www.ostmotorrad.de/mz/es/es175_1rep/index.php Pentru proba suplementara, in catalogul de de piese pentru MZ Es, nu are pe desen, nici in lista de piese, o garnitura pentru chiulasa. Chiulasa se asambleaza direct pe cilindru fara garnitura de etansare. Naaa Prea rare sunt motoarele care nu au garnitura de chiulasa, si mie nu-mi inspira incredere. Adica daca sistemul fara garnitura de chiulasa ar fi mai performant decat cel cu garnitura, asa ar fi la orice motor nou, dar sunt toate cu garnitura. Motorul de MZ este facut pe sistem cu garnitura de aluminiu. Dovada sunt zimtii concentrici care se gasesc pe cilindrii si chiulasele care au avut bafta sa nu fie "planate" de nevoie sau necunostinta, acele santulete marunte si concentrice musca in garnitura de chiulasa de aluminiu si asigura etansare perfecta. Fabrica facea garnituri din 0.2mm in 0.2mm(incepand de la 0.2mm pana la 0.8mm parca) la fel e la toate modelele ulterioare. Macar de badog de bere si tot as pune. Ce e drept in schema explodata nu apare, apare doar cea de sub cilindru. Presiunea citita in bar de pe compresiometru desi ar semana cu compresia si e pe aproape, nu este exact raportul de compresie. In practica nu exista o metoda de a determia factorul de compresie pe baza masuratorii de compresiometru, se pate afla mai usor din dimensiunile mecanice, dar compresiometrul ne arata foarte usor uzura prin variatia presiunii "fara ulei" "cu ulei" - masuratoarea 1 - cu motor rece - masuratoarea 2 - cu motor rece, cativa ml de ulei 2t bagati pe la bujie sa creasca artificial etanseitatea. - masuratoarea 3 - cu motor cald Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 Garnitura de chiulasa din argint si se rezolva si cu transferul termic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduI Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 Naaa Prea rare sunt motoarele care nu au garnitura de chiulasa, si mie nu-mi inspira incredere. VW broasca n-are Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 nici eu la BK nu am pus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 (editat) Trabantul meu avea. Eu la ăsta am pus două, ca să fiu mai sigur, și mai ales, pentru a preveni eventuale probleme la RAR. Editat Mai 22, 2012 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 1,2,3,4 - Tot rare sunt. Mii de alte modele au garnituri de chiulasa. Inteleg ca e solutia pentru transferul termic imbunatatit de la chiulasa(camera de ardere e in chiulasa)catre cilindru, la motoarele racite pe aer, care au racirea usor deficitara la chiulasa. Motoarele racite cu lichid nu au problema cu transferul termic, alea cu racire fortata cu turbina(ca la mobra) iarasi nu, cele cu racire buna ca la ETZ iarasi nu. Doar alea debile desi sunt cateva ES-uri cu garnitura de aluminiu si nu au probleme cu racirea :-) Eu la ăsta am pus două, ca să fiu mai sigur Daca sunt doua, trebuiesc nituite intre ele, altfel aluneca una pe alta si chiulasa are joc lateral Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 sunt un set de filmulete pe youtube cu tot ce poate insemna montare - demontare MZ: in acest film arata ca este garnitura intre cilindru si chiuolasa, de asemenea cum se alege grosimea acelei garnituri. .... acum vreo 2-3 ani am mai postat aceste filmulete......... de fapt e tot MZ-ul cu secretele lui de montare / demontare. spor la vizionat, pe mine au reusit sa ma tina ffff atent aceste filme. @owene are dreptate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 La motorul de ETZ este! Nu contest! Dar la ES nu e! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 La motorul de ETZ este! Nu contest! Dar la ES nu e! Nu vreau dispute, dar crezi ca ii strica ? Dupa 40-50 ani de cand l-a facut mama lui mai ai planeitate pt etansari? Iar la motorul de 2T etansarile sunt totul. Cunosc mai bine CZ-ul, care are garnitura ( de la primele modele pana la ultimile ), de asemenea am mai mesterit la ceva MZ-uri...si la toate am folosit. Am avut acasa tabla de Cu - foloseam de aia, apoi cand s-a terminat.... metoda lui @owene.... Aluminiu din doza de bere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 Nu, nu caut dispută. Sînt perfect de acord că e utilă o garnitură. Cu atît mai mult, chiar eu am recomandat unora dintre prieteni să-și confecționeze, în lipsă de altceva, din „pielea de la bere”... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 Daca sunt doua, trebuiesc nituite intre ele, altfel aluneca una pe alta si chiulasa are joc lateral Am observat eu niște lovituri la țurloaie. D'acolo or fi? Lipite cu lipici merge? Aluminiu din doza de bere. Decălit, adică pus pe foc și răcit brusc în apă. Sînt perfect de acord că e utilă o garnitură. Concluzii. Original nu a avut. Mi-a zis Ăl Bătrân, se vede și în Ersatzteilliste fĂźr die Motorräder MZ ES 0-1. Cine are probleme cu etanșarea, trebuie să pună. Chestia cu transferul termic e frecție. Încerc să postez catalogul complet de piese. Cui îi trebuie, luați-le acum că în câteva zile le șterg. Sunt mari și-mi ocupă loc mult. Ersatzteilkatalog ES 250 Part 1.doc Ersatzteilkatalog ES 250 Part 2.doc Ersatzteilkatalog ES 250 Part 3.doc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 22, 2012 Share Postat Mai 22, 2012 La motorul de ETZ este! Nu contest! Dar la ES nu e! ... Concluzii. Original nu a avut. Mi-a zis Ăl Bătrân, se vede și în Ersatzteilliste fĂźr die Motorräder MZ ES 0-1. ... QED! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Mai 23, 2012 Share Postat Mai 23, 2012 (editat) Ersatzteilkatalog ES 250 Part 4.doc și ultima parte Ersatzteilkatalog ES 250 Part 5.doc Cine are probleme cu etanșarea, trebuie să pună. ... altfel, își murdărește pantalonii. In setul original de garnituri vine si garnitura la chiulasa din AL. In magazinele on-line se gasesc chiar pe dimensiuni : 0.2, 0,4, 0,6 mm Banditule, să fie să mă defechez de toate fecalele mele pe garniturile tale, că n-am dormit toată noaptea din cauza lor. Găsești toate răspunsurile în documentul de mai jos și vino și tu cu întrebări mai omenești: de exemplu de ce are broasca ochii bulbucați? Calculul garniturilor de chiulasĂŁ.doc Editat Mai 23, 2012 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Mai 23, 2012 Share Postat Mai 23, 2012 Banditule, să fie să mă defechez de toate fecalele mele pe garniturile tale, că n-am dormit toată noaptea din cauza lor. Găsești toate răspunsurile în documentul de mai jos și vino și tu cu întrebări mai omenești: de exemplu de ce are broasca ochii bulbucați? Calculul garniturilor de chiulasĂŁ.doc Da domnule asa mai merge. Ce tot atata tevatura. Calcul precis. Multumesc domnule profesor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Mai 24, 2012 Share Postat Mai 24, 2012 Mai muncește cineva în țara asta, în afară de noi doi? mai muncesc si altii da asa pe ascuns si sub voalul anonimatului Doar ca si modestia e o virtute. Pentru aceia dintre voi care nu intelegeti pozele va explic despre ce este vorba este vorba de rectificarea gaurii de la capacul telescopului la mz es , deoarece in cazul ovalizarii acestei gauri paharele de la telescop nu gliseaza cum trebuie si uzeaza paharele . Bucsarea (cu bronz grafita) nu strica in nici un fel calitatea materialului sau a capacului , recomand si ,,faurirea'' unei cote de simering la cotele 10/20/7 (interior simering , exterior ,grosime) no spor tuturor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Mai 27, 2012 Share Postat Mai 27, 2012 mai muncesc si altii da asa pe ascuns si sub voalul anonimatului Chestia cu muncitul a fost o glumă între mine și Mihai. Eu sper că n-am supărat pe nimeni. Doar ca si modestia e o virtute. Mai sper că acest comentariu nu e vreo aluzie la faptul că eu și Banditul punem poze cu ceea ce facem noi. Intențiile noastre nu sunt acelea de a ne lăuda cu ceea ce facem, ci mai degrabă de a da posibilitatea celor care lucrează MZ-uri și alte fiare, să aleagă între ce facem noi bine și ce facem rău. Așa că dacă deranjează că ce postăm noi pe forum, punem frână. Estem /index.php?/topic/631185-intrunirea-traditionala-transilvania-bikers-1990/page__view__findpost__p__3122567 Sa faceti poze :-) Am făcut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nedelcu. Postat Mai 27, 2012 Share Postat Mai 27, 2012 Dom' Petcu.... nu luati virusii in considerare..... ati inceput lucrul la RT? tare vreau sa vad ce bijuterie o sa iasa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 27, 2012 Share Postat Mai 27, 2012 ..Eu sper că n-am supărat pe nimeni. ..ci mai degrabă de a da posibilitatea celor care lucrează MZ-uri și alte fiare, să aleagă între ce facem noi bine și ce facem rău... Nu cred ca supara pe cineva. Explicatia insotita de poze e cel mai bun material didactic, iar intelegerea este rapida. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Mai 27, 2012 Share Postat Mai 27, 2012 ati inceput lucrul la RT? tare vreau sa vad ce bijuterie o sa iasa... Am făcut doar roțile, capacele lor, saboții de frână, paharele amortizoarelor. Până la închiderea oficială a sezonului, sunt într-o mare pauză. Mă distrez cu ce am (aeromodele, grădină, motorete ...), iar la iarnă după ce fac țuica și vinul, m-apuc serios de RT. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nedelcu. Postat Mai 27, 2012 Share Postat Mai 27, 2012 (editat)  perfect..... poate o sa ma mai combin si eu la ceva piese atunci.... tare m-ar bate gandul la un ambielaj nou ,piston ,cilindru... mai am un motor pe masa desfacut si mie mila de el sa il las sa zaca. Editat Mai 27, 2012 de mz125 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Mai 27, 2012 Share Postat Mai 27, 2012 Pai nea' Petcu daca nu mai puneti poze se asterne o liniste de nedescris pe topicul asta.Nu vad cum ar putea sa deranjeze pe cineva si oricum loc este pentru toata lumea...pana la mii de pagini . Chiar ma gandeam...gradina, maine poimaine pensia, la o masina veche v-ati gandit vreodata? sau nu va atrage ideea .Cum ar fi ca remorca aia cu motorete sa fie trasa de ceva de aceeasi varsta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.