Sari la conținut

MZ


alexandru1771
 Share

Postări Recomandate

deci....urmeaza sa fac spitele, din experienta ce imi recomandati? Noi nu vreau sa iau. Vopsitul argintiu ar fi ok? Galvanizat imi pare mai complicat, ma gandeam ca daca le-as vopsi, chiar daca ruginesc dupa un an, se poate repeta operatiunea in fiecare primavara ( cu rotile pe motocicleta) dat cu peria de sarma rugina jos, plus vopsit argintiu.Mai mult de 2 ore nu are cum sa dureze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

deci....urmeaza sa fac spitele, din experienta ce imi recomandati? Noi nu vreau sa iau. Vopsitul argintiu ar fi ok? Galvanizat imi pare mai complicat, ma gandeam ca daca le-as vopsi, chiar daca ruginesc dupa un an, se poate repeta operatiunea in fiecare primavara ( cu rotile pe motocicleta) dat cu peria de sarma rugina jos, plus vopsit argintiu.Mai mult de 2 ore nu are cum sa dureze.

E bine și așa dar, după cât îmi aduc eu aminte, ai lucrat mult la jante și au ieșit OK.

Eu o să fiu pe la SMAEB zilele astea așa încât îți propun să mă contactezi și să-mi aduci spițele. Ți le galvanizez, ți le trimit înapoi săptămâna viitoare cu Red Bandit care face zilnic naveta la București, le montezi pe jante după care, le vopsești când vrei sau, dacă vrei.

Mesaj completat

Și mai e o soluție, descrisă în literatura de specialitate drept "cuadratura lui Petcu" (n-are nici o legătură cu mine, e o coincidență de nume, matematician și filozof al Daciei antice):

1. Băgăm spițele pe butuc și poziționăm janta

2. Băgăm pe spițe tub termocontractant negru, de la butuc până la filet

3. Dăm cu foen-ul și tubul se strânge pe spiță

4. Băgăm tub negru 3 cm aproape de butuc

5. Strângem piulițele și centrăm janta

6. Tragem cei 3 cm de tub peste piulițe

7. Dăm cu foen-ul și tubul se strânge pe piuliță

8. Ne doare'n pix, avem jante oglindă și spițe nergre (mat), sau roșii, sau albastre ... funcție de culoarea tubului

 

P.S. Poate că ar fi bine ca înainte de a monta, să băgăm spițele într-o baie de cositor, cum spoiau țiganii lingurile pe vremuri, la colț de stradă.

Mesaj completat

Eu le-am curatat la luciu metalic (nu Nicoleta), le-am degresat si le-am dat cu lac (din doua componente) si au iesit cam asa....

post-28174-1302173078_thumb.jpg

 

Observ că ai niște țepi pe anvelopă. Așa trebuie sau îi tai cu vreo unghieră, step by step (pardon, țep cu țep)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Observ că ai niște țepi pe anvelopă. Așa trebuie sau îi tai cu vreo unghieră, step by step (pardon, țep cu țep)?

Nu cred, ăia sînt special turnați pentru aderență pe gheață... :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred, ăia sînt special turnați pentru aderență pe gheață... :bounce:

Lume nouă ... Cineva paria pe privat că 90% tu nu mai faci MZ-ul acela în veci. Ia dă-ne o lecție!

Mesaj completat

Bai ză uei!

Pregătim motocicletele pentru SMAEB. Toba lui Ionuț era complet ruginită și i-am dat ieri cu negru mat termorezistent.

După terminarea vopsirii am montat și când să admir lucrarea, shiiiiit. Motocicleta arată ca un dric.

Azi am scos toba de ETZ de pe Red Bull și am montat-o pe motocicleta lui. Arată beton și nu o mai iau înapoi. Am comandat deja alta la Tg. Mureș iar cu Ion, mă socotesc eu. În favoarea mea, bineînțeles.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lume nouă ... Cineva paria pe privat că 90% tu nu mai faci MZ-ul acela în veci. Ia dă-ne o lecție!

...

Cine pariază contra mea, nu greșește foarte mult! MZ-ul meu n-o să mai revină niciodată la aspectul inițial, dar va fi refăcut funcțional... cîndva... poate anul ăsta, dacă nevastă-mea se va reface repede. Oricum, recuperarea ei primează în fața oricărei alte activități!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Observ că ai niște țepi pe anvelopă. Așa trebuie sau îi tai cu vreo unghieră, step by step (pardon, țep cu țep)?

 

NUuuu, aia sunt in compensare. De cand ma straduiesc sa restaurez mi-a cazut parul din cap :bounce: .

Trebuia sa creasca undeva, nu?

Mesaj completat

Si pentru cine nu stie adevaratul motiv pentru care fac aceasta restaurare.....

Acesta este :

post-28174-1302253784_thumb.jpg

 

Si tatal meu pe plaja la Mangalia in luna mai 1962...

post-28174-1302253862_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai să fim serioÂşi că nu te-ai spetit. Ai făcut cam 25-26%. Greul abia acum începe.

 

Daca merg asa...la final, decat sa am un par rar, mai bine o chelie deasa :bounce:

Mesaj completat

Daca merg asa...la final, decat sa am un par rar, mai bine o chelie deasa :laugh:

 

/index.php?...2469&st=400

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lume nouă ... Cineva paria pe privat că 90% tu nu mai faci MZ-ul acela în veci. Ia dă-ne o lecție!

Mesaj completat

Bai ză uei!

Pregătim motocicletele pentru SMAEB. Toba lui Ionuț era complet ruginită și i-am dat ieri cu negru mat termorezistent.

După terminarea vopsirii am montat și când să admir lucrarea, shiiiiit. Motocicleta arată ca un dric.

Azi am scos toba de ETZ de pe Red Bull și am montat-o pe motocicleta lui. Arată beton și nu o mai iau înapoi. Am comandat deja alta la Tg. Mureș iar cu Ion, mă socotesc eu. În favoarea mea, bineînțeles.

 

de cite ori tot mai dau cu ochiul pe aici.. mi sa facut pofta de mz...nu am mai stat pe ginduri si am desfacut citeva si eu :bounce: sa vedem ce iese pina la urma... :laugh:

nu le voi sufla asa de tare in fund.. cum vad pe aici..dar macar sa arate binisor si complete cum au plecat de la mama lor..

 

din 4 sper sa iasa macar 2...

post-20619-1302270675_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NUuuu, aia sunt in compensare. De cand ma straduiesc sa restaurez mi-a cazut parul din cap :laugh: .

Trebuia sa creasca undeva, nu?

Mesaj completat

Si pentru cine nu stie adevaratul motiv pentru care fac aceasta restaurare.....

Acesta este :

post-28174-1302253784_thumb.jpg

 

Si tatal meu pe plaja la Mangalia in luna mai 1962...

post-28174-1302253862_thumb.jpg

cine e tatal tau din poza? cel cu ochelari? :bounce:

pe vremea aia nu erau japoneze.un MZ era motor superior

Editat de robert bk350
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, nu am facut prezentarile...

post-28174-1302328252_thumb.jpg

Asa este pe aceea vreme nu erau Japoneze, dar acum chiar are o Japoneza (1982)

post-28174-1302328429_thumb.jpg

 

La salon suntem reprezentati cu cinste:

post-28174-1302328509_thumb.jpg

Editat de red bandit
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Impulsionat de atmosfera festiva de la salon, m-am "insurubat" pe treaba.

Am finalizat instalatia electrica la MZ, promitandu-i ca il voi duce si pe el la salon :bounce:

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

il voi duce si pe el la salon

 

L-am dus la salon p'al meu pe platformă și mi-e jenă să zic ce-a pățit.

L-am adus acasă pe roți, pe răcoare și un vânt de față foarte puternic.

Aproape am înghețat, dar nu mă vait.

Motivul pentru care l-am restaurat a fost acela că am vrut să merg cu el pe șosele și să trăiesc pe pielea mea, ce-au trăit părinții mei la vremea lor, mai ales tata.

Și-acum nu mi-e jenă să spun ce-am pățit la final.

"Cineva" mi-a băut toată țuica dintr-o sticlă începută deja. Norocul meu e că am o dublură a cheii de la arhivă.

 

Nu știu cum e pe la voi dar, la mine acasă, eu sunt "cineva".

 

- "Cineva" trebuie să ducă gunoiul!

- Ce mizeria dracului, "cineva" să măture frunzele alea de prin curte!

- Iar s-a înfundat canalizarea. S-o desfunde "cineva"!

- Nu știi pe "cineva" să ne împrumute niște bani?

 

etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergand mai departe pe firul "povestirii" am descoperit ca la ES modelele '56 - '66, cele doua becuri martor de pe tahometru erau : rosu si verde. Respectiv, rosu se aprindea cand puneai contactul si se stingea pe acceleratie, indicand incarcarea. Daca becul rosu ramanea aprins pe parcursul functionarii motorului insemna ca nu incarca.Trebuia sa se stinga pe masura ce accelerai, astfel inca un +(carbune dinam) intra pe circuit stingand becul.

Becul verde reprezenta "neutral-ul" la treptele de viteze.

La ETZ a aparut albastru si verde.

Asa ca.... ;)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce ETZ e ala, dar in manuale si cum am si eu, luminile din bord sunt

 

tahometru: - galben - aprins= neutral

- rosu - aprins=lipsa incarcarii

 

odometru: - albastru - faza lunga

- verde - clipeste in ritmul semnalizarii.

 

Astea sunt pentru variante "Lux", cea mai intalnita, varianta "standard" nu are tahometru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie să aibă. Noi spunem vitezometrului, tahometru (din Germană)

 

Atunci inseamna ca la ES-uri le cantati de clucare in germana, Lorelei :-)

 

Nu neg, in germana sunt Drehzahlmesser si Tachometer. Tahometrul(dexonline) masoara viteza unghiulara=turatie, si chiar si in cazul vitezometrului asta face, masoara turatia cablului de torsiune. Dar contorul de kilometraj numara rotatii de cablu. Eu in romana am citit de-aia m-am bagat :-)

 

Felicitari pentru prestatia de la SMAEB!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu neg, in germana sunt Drehzahlmesser si Tachometer. Tahometrul(dexonline) masoara viteza unghiulara=turatie, si chiar si in cazul vitezometrului asta face, masoara turatia cablului de torsiune. Dar contorul de kilometraj numara rotatii de cablu. Eu in romana am citit de-aia m-am bagat :-)

Felicitari pentru prestatia de la SMAEB!

 

Vitezometrul și contorul de kilometraj sunt contopite în același aparat, care convertește viteza unghiulară a cablului în viteza liniară a sculei pe care e montat (km/oră), iar numărul de rotații complete ale cablului, în km parcurși. Eu cred că e corect să numim tahometru acest aparat, conform DEX.

Numărul de km parcurși (spațiul) reprezintă valoarea unei integrale definite de la "momentul zero - când skula a ieșit din fabrică" la "momentul actual t, când scula este călărită de noi", iar viteza instantanee a sculei pe care o călărim, reprezintă derivata în raport cu timpul a spațiului (km parcurși), evaluată în momentul în care ne uităm în bord.

Aparatul în cauză, este atât un integrator cât și un derivator mecanic, întrucât rezolvă o integrală definită și o și derivează în raport cu timpul, afișând rezultatele pe ecran astfel:

- în dreptul acului roșu citim viteza direct dacă acul pică pe o cifră, sau o evaluăm prin interpolare (de cele mai multe ori liniară) dacă acul pică între cifre;

- în cadranul cu cifre de la "0" la "9" așezate una după alta și care se dau de-a peste capul în sens ascendent din punct de vedere al valorii în modul, citim direct numărul de km parcurși, de la stânga la dreapta.

Orice contor afișează rezultatul unei integrale, spre exemplu contorul de gaze afișează cumulativul de gaze consumat, care reprezintă integrala debitului de gaze de la momentul zero ( când l-au montat) până azi.

 

Mulțumesc pentru felicitări.

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"daca nu-i convingi, zapaceste-i"

 

Nu e nicio integrala acolo, cablul de torsiune roteste un magnetel, ala produce deplasarea acului prin efect Foucault, e un arculet care trage arcul inapoi spre zero, si etalonarea scalei este facuta cu un aparat cu o clasa de precizie mai buna. Din cauza arcului afisajul nu este liniar, dar suntem lasati sa credem asta prin etalonarea echidistanta a reperelor, arata 100km/h si de fapt avem 90, "ego booster". Cine sta sa calculeze integrala aia intra in stalp, eu sunt motociclist, n-am timp, e vorba de reactia ochi-creier-mana/picior

 

Parerea mea este ca la un aparat trebuie folosita denumirea functiei finale adica vitezometru, ca ne folosim de el sa vedem cat e viteza, si nu "turometru cu scala gradata in km/h" cum ar veni traducerea din germana. Daca schimb mecanismul vitezometrului si nu mai e tahometru de rotatie de cablu, si bag ceva electronic care numara impulsuri de la hall, afisand rezultatul "2*PI*Diametrul rotii*nr rotatii/timp", adica viteza, atunci cum ii mai spun? Pai tot vitezometru.

 

contorul de kilometri, parerea mea umila de om care nu e tare in integrale, este un contor, adica un biet numarator care tot adauga acolo (nr. de rotatii * factor de de demultiplicare al rotii dintate) ca sa dea bine in km, de ce ne complicam cu integrale? Eu sunt de acord ca 1+1 se poate scrie si sub forma de integrala, si aplica si Fourier dupa aia, dar prefer 1+1=2. La comuniste, 1+1=2.1 de multe ori, sa nu uitam si toleranta de 0.1 care trebuie umpluta cu vaselina :-))

 

Tare curios ca la turometru(care e chiar un tahometru care afiseaza turatia) i-au zis Drehzahlmesser si nu Tachometer. Oricum germana nu e limba din care se poate traduce in romana 1:1 ca ies niste dude de razi singur: "Lederdoktor" - nu inseamna "dermatolog", "Bitte Platzen" - nu inseamna "aseaza-te", iar chimia e campioana in germana, am un amic, are o firma, vinde cantare germane, bneinteles conform legii romane manualul trebuia tradus in romana, erau 4 pagini, tradus totul inafara de ca acolo scria ca trebuia uns cu (cuvant lung german pe 2 randuri). S-a speriat omul ca cine stie cu ce substanta speciala trebuie uns, trebuie sa cumpere si aia de la producator, 3 birouri de traducere l-au dat afara ca "ei nu traduc chimie din germana pentru nimic in lume", pana la urma chestia aia era o expresie mai fandosita si chimizata de "hidrocarburi aromate" adica benzina, chestii de-astea petroliere.

 

Sper ca am distrat cat mai multa lume, ma opresc aici, mai bine discutam de MZ-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"daca nu-i convingi, zapaceste-i"

Sper ca am distrat cat mai multa lume.

 

Păi ăsta e și scopul.

Și totuși, la limită, orice integrală definită reprezintă o sumă. Că aduni 1 de o mie de ori și-ți dă 1000, ăsta-i rezultatul unei integrale.

Dar de asta ce zici, cum se adaptează limba română la comunitatea europeană?

SPIDOMĂTRU s. n. aparat de înregistrat viteza; vitezometru; tahometru. (< engl. speedometer)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acesta este vitezometrul (tahometrul) original montat pe ES-uri, la care se poate observa foarte clar culoarea becurilor martor.

 

Semnificatia fiecaruia a fost explicata mai sus. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...