pogor Postat Decembrie 12, 2008 Share Postat Decembrie 12, 2008 daca cumpar un gs500e din tara pot sa il inmatriculez pe numele meu? stiu ca din afara nu se mai poate inmatricula poti inmatricula motoare si de afara si din tara. nu se mai pot inmatricula motoare NOI(magazin, nepuse in circulatie) fara norma euro 3 . asta daca nu ai aflat tu ca s-ar fi schimbat ceva in ultimele 2 spt. pot sa iti spun ca eu azi mi-am ridicat cartea de la rar pentru un sv din 2002 adus din italia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nk155 Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 Nici nu am luat bine motoru ca saracu l-am facut sa sufere . Am umblat la robinetu ala de la rezervor care are 3 pozitii (pri,res,on) si l-am lasat pe PRI si am plecat cu masina in oras, dupa vreo 2 ore cand am ajuns acasa am vazut o balta de benzina sub motor, nu am incercat sa o pornesc, se intampla ceva daca o pornesc? a intrat cumva benzina prin motor? As fii recunoscator daca ati putea sa imi dati si un manual de utilizare. regards Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arrakis Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 Nici nu am luat bine motoru ca saracu l-am facut sa sufere . Am umblat la robinetu ala de la rezervor care are 3 pozitii (pri,res,on) si l-am lasat pe PRI si am plecat cu masina in oras, dupa vreo 2 ore cand am ajuns acasa am vazut o balta de benzina sub motor, nu am incercat sa o pornesc, se intampla ceva daca o pornesc? a intrat cumva benzina prin motor? As fii recunoscator daca ati putea sa imi dati si un manual de utilizare. regards Salut, Pai cum dreaq de l-ai lasat man pe PRI? (ma indoiesc ca ai mers cu el asa). Stai linistit ca sunt sanse sa nu fi facut mare paguba (poate decat la benzina). Deci, robinetul ala trebuie sa stea pe: - ON in mod normal; - RES in momentul in care ramai fara benzina, ca sa mai mergi cativa zeci de km (faci plinul cat mai repede si treci inapoi pe ON). - PRI inseamna ca benzina curge direct in carburatoare (fara ca motorul sa mearga). De exemplu il folosesti atunci cand ai golit definitiv rezervorul si nu poti efectiv sa pornesti mobra. Acum, eu iti sugerez sa iei o bricheta, scoti "joja" de la ulei (capac negru pe partea dreapta jos) si incerci sa dai foc la uleiul de pe ea. Daca intr-adevar ti-a intrat benzina in ulei, o sa faca o flama prima data cand treci cu focul peste ulei (nu ma intreba de unde stiu asta ). Faci asta de cateva ori (bagi joja in ulei de fiecare data), apoi incalzesti si motorul putin, il opresti si mai incerci o data dupa aceea. Daca nu ia foc sub nici o forma, ai avut noroc, in caz contrar trebuie sa schimbi uleiul ca sa eviti uzura la motor si alte belele mari. In ceea ce priveste manualele, ia prima data si citeste manualul oficial de la Suzuki pt GS 500 (iti explica pe scurt toate lucrurile de baza), apoi manualul pt service - Hayens. Gasesti link-uri prin topic-ul acesta (nu mai stiu sigur pagina). Daca nu dai de ele, da-mi un PM cu ID-ul de mess si ti le trimit eu. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andu_wasup Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 Fratilor luati-o incet si nu sariti in concluzii gresite.Chiar daca ai lasat robinetul deschis motorul in sine nu are ce sa pateasca. 1.In carburatoare exista ceea ce se numeste cui pontou(nu se este acelasi cu cel de dozaj).Acest cui este legat de plutitor.Ansamblu cui pontou+plutitor stopeaza/regleaza nivelul benzinei in carburatoare. 2.Daca cumva,intr-unul din carburi cuiul pontou nu mai inchide atunci benzina nu se duce in motor(intrucat cuiul de dozaj este pe pozitia inchis) ci se scurge prin furtunul de prea plin.Acelasi furtun prin care se scurge benzina din carburatoare cand pici. 3.Nu are efectiv cum sa curga benzina direct din motor decat daca ai o mare gaura in baia de ulei (asta in cazul in care ipotetic vorbind s-ar umple motorul cu benzina). Deci verifica exact locul pe unde a curs benzina si revino cu amanunte. PS: nu inteleg cum aveti voi robinetele. Io am ON RES OFF(merge 3 minute pana papa benzina din carburatoare si dupa moare motorul). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arrakis Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 (editat) Andule, stiu ca teoretic e foarte greu sa intre benzina efectiv in motor si in baia de ulei, dar scrie in manualul de la Suzuki ca exista posibilitatea asta daca este lasat robinetul pe PRI prea mult timp. De exemplu, eu am luat motorul doar cu 2000 km la bord si avea un cui pontou cu probleme, nu inchidea perfect. Mecanicul care mi-a ingrijit motorul l-a inceput, m-a avertizat ca s-ar putea sa fi intrat putina benzina la ulei in timp ce am mers cu problema asta. Depinde de multe, dar nu strica sa se asigure (better safe than sorrow ). La mine (gs 500 f din 2004), robinetul are ON, RES si PRI (fara OFF). Mi-ar fi placut sa aiba si OFF ca sa golesc usor carburatoarele pt iarna (asa trebuie sa ridic rezervorul si sa inchid alimentarea de sub el). Editat Decembrie 16, 2008 de arrakis2oo6 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nk155 Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 azi dupa ce am incercat cu bricheta uleiul cum a zis arrakis2oo6 si am vazut ca nu se aprinde am pornit si motoru, a pornit fara probleme, mc pt sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Attila_the_Hun Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 eu am din '93 si nici eu nu am OFF la robinet. Las tota iarna (vro 2-3 luni) pe on si nu are nimic. primavara cand o pornesc las 10 min pe PRI apoi comut iar pe ON si porneste fara probleme... acuma fiecare se complica pt iarna direct proportional cu priceperea, timpul liber si nevoia de a mai mesteri ceva la motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 Am citit pe forumul celor de la gstwins.com, o mica modificare a robinetului de benzina, pentru a preveni "fuel starvation". Implica renuntarea la dependenta de comanda vacuumatica a robinetului si o mica modificare pentru a avea urmatoarele pozitii: On- benzina curge direct in carburatoare (fara sa mearga motorul acum, nedepinzand de vacuumul motorului) Res- curge nivelul de rezerva(la fel, direct) Off - circuitul de benzina este inchis(ca si cand ar fi oprit de sub rezervor). Topic cu poze MARI, de tip DIY (do it yourself ). Spor, cine doreste sa scape de Fuel Starvation sau sa aiba pozitiile mai sus relatate la petcock. Urmeaza in cel mai scurt timp la mine, asta stiu sigur . Noroc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 Andule, stiu ca teoretic e foarte greu sa intre benzina efectiv in motor si in baia de ulei, dar scrie in manualul de la Suzuki ca exista posibilitatea asta daca este lasat robinetul pe PRI prea mult timp.De exemplu, eu am luat motorul doar cu 2000 km la bord si avea un cui pontou cu probleme, nu inchidea perfect. Mecanicul care mi-a ingrijit motorul l-a inceput, m-a avertizat ca s-ar putea sa fi intrat putina benzina la ulei in timp ce am mers cu problema asta. Depinde de multe, dar nu strica sa se asigure (better safe than sorrow ). La mine (gs 500 f din 2004), robinetul are ON, RES si PRI (fara OFF). Mi-ar fi placut sa aiba si OFF ca sa golesc usor carburatoarele pt iarna (asa trebuie sa ridic rezervorul si sa inchid alimentarea de sub el). pe pozitia ""on"" fluxul de benzina este conditionat de pornirea motorului. motorul sta= benzina nu curge(motiv pentru care " balta" nu apara si la pozitia on, dar in schimb poti mere cu motorul fara sa se termine benzina din carb) adica, pe pozitia on, cu motorul oprit poti sa scoti ce furtune vrei, sau sa 'drain cards', ca nu iti va curge benzina in carburator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arrakis Postat Decembrie 17, 2008 Share Postat Decembrie 17, 2008 Am si eu cateva nelamuriri si pana acum nu am gasit nimic relevant oricat am cautat. 1. E ok sa dau cu spray cu silicon (din acela pt "cockpit shine") pe partile vopsite (plastic/metal)? Aveti idee daca ataca vopseaua? Am dat pe plasticul mat de pe carena si acum efectiv straluceste . Inainte, oricat il spalam arata oarecum prafuit. O data am ceruit mobra si nu prea s-a vazut diferenta (chiar din contra, a trebuit sa muncesc sa o dau jos prin partile in care am dat in exces ). 2. De cand am cumparat motocicleta, are pe parbriz doua pete mari care afecteaza transparenta plasticului. Nu am habar ce solutie s-a prelins pe plastic si l-a afectat in felul acesta si nici daca exista vreo solutie sa repare problema. Any thoughts pls? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andu_wasup Postat Decembrie 17, 2008 Share Postat Decembrie 17, 2008 (editat) Am si eu cateva nelamuriri si pana acum nu am gasit nimic relevant oricat am cautat. 1. E ok sa dau cu spray cu silicon (din acela pt "cockpit shine") pe partile vopsite (plastic/metal)? Aveti idee daca ataca vopseaua? Am dat pe plasticul mat de pe carena si acum efectiv straluceste . Inainte, oricat il spalam arata oarecum prafuit. O data am ceruit mobra si nu prea s-a vazut diferenta (chiar din contra, a trebuit sa muncesc sa o dau jos prin partile in care am dat in exces ). 2. De cand am cumparat motocicleta, are pe parbriz doua pete mari care afecteaza transparenta plasticului. Nu am habar ce solutie s-a prelins pe plastic si l-a afectat in felul acesta si nici daca exista vreo solutie sa repare problema. Any thoughts pls? Daca petele sunt zone matuite pe alea le scoti cu polish pentru plastic(se foloseste de obicei pentru ecranul telefoanelor),se cheama xerapol.Sa nu dai cu polish obisnuit pentru vopsea.Daca sunt pete de culoare cum se mai intampla pe la daciile vechi pe luneta la alea nu ai ce sa le faci pentru ca sunt din fabricatie. Editat Decembrie 17, 2008 de andu_wasup Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arrakis Postat Decembrie 17, 2008 Share Postat Decembrie 17, 2008 Daca petele sunt zone matuite pe alea le scoti cu polish pentru plastic(se foloseste de obicei pentru ecranul telefoanelor),se cheama xerapol.Sa nu dai cu polish obisnuit pentru vopsea.Daca sunt pete de culoare cum se mai intampla pe la daciile vechi pe luneta la alea nu ai ce sa le faci pentru ca sunt din fabricatie. Multam, o sa incerc cu xerapol. M-am documentat putin si pare sa fie exact ce imi trebuie Petele nu sunt in nici un caz din fabricatie, arata ca si cum ar fi stropit plasticul cu o solutie (de ex. acetona) care s-a intins si a "ars" plasticul la suprafata. Mi-am comandat si un nou windshield (puig tinted) de pe louis, dar sunt sanse sa nu mai vina pt ca a disparut intre timp din oferta (mai nasol e ca nu mai e nici in oferta celor de la puig). Ceva idei despre sprayul cu silicon? Este in principiu pentru plastic, dar nu am gasit pe nicaieri referinte la suprafete vopsite (nici pro, nici contra). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andu_wasup Postat Decembrie 17, 2008 Share Postat Decembrie 17, 2008 (editat) Ceva idei despre sprayul cu silicon?Este in principiu pentru plastic, dar nu am gasit pe nicaieri referinte la suprafete vopsite (nici pro, nici contra). Oare de ce crezi ca m-am abtinut? Contra nu vad pentru ca este doar un silicon gandit sa nu atace.Dar nici pro pentru ca impresia mea este ca se depune mai mult praf...impresie preluata din masina. Pe de alta parte pentru vopsea se recomanda polish doar ca dureaza.Cantitati mici si folosit 2-3 carpe.Una pentru intins si frecat pana se usuca polish-ul, a 2-a pentru indepartat grosul si a 3-a pentru curatat orice urma de polish. Regula de baza:lucrat pe zone mici. Eu te sfatuiesc sa reiei operatia cu polish ca e mai de durata. Editat Decembrie 17, 2008 de andu_wasup Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nk155 Postat Decembrie 19, 2008 Share Postat Decembrie 19, 2008 baieti am nevoie de un mecanic bun in bucuresti de preferat in militari sa imi schimbe uleiul si semeringurile la furca. 10x Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metaxa Postat Decembrie 20, 2008 Share Postat Decembrie 20, 2008 baieti am nevoie de un mecanic bun in bucuresti de preferat in militari sa imi schimbe uleiul si semeringurile la furca. 10x recomand cu caldura mecanicu` lu` dobrescu...Profesoru (Bld Iuliu Maniu vis-a-vis de politehnica, langa BGS) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Decembrie 20, 2008 Autor Share Postat Decembrie 20, 2008 Locatia s-a schimbat de asta-vara - Sos. Viilor 14 (langa Fabrica Excelent - HARTA LOCATIE) - tel 072MOTOARE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lautrec Postat Decembrie 20, 2008 Share Postat Decembrie 20, 2008 Ore este careva prin cluj care se pricepe si m-ar ajuta si pe mine la un sincronizat ? dupa sarbatori te duc eu la un mecanic bun si ieftin. dai si o bere cu ocazia asta... A mai intalnit cineva aceasta probema si anume datorita jocului prea mare dintre supapa si axa cu came sa se auda o bataie destul de puternica atunci cand motorul merge la relanti sau cand revine din turatie mai mare ? da. eu am intalnit la a mea. nu am facut inca nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_2b3 Postat Decembrie 21, 2008 Share Postat Decembrie 21, 2008 Hai ca de cand tot citesc de sincronizat carburatoare, si tot n-am inteles cum iti dai seama ca trebuie sincronizate. Eu unu nu-s mecanic si habar n-am, dar cred ca ale mele sunt ok...sau poate ca nu sunt. Cum imi dau seama? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristydan11 Postat Decembrie 21, 2008 Share Postat Decembrie 21, 2008 Hai ca de cand tot citesc de sincronizat carburatoare, si tot n-am inteles cum iti dai seama ca trebuie sincronizate. Eu unu nu-s mecanic si habar n-am, dar cred ca ale mele sunt ok...sau poate ca nu sunt. Cum imi dau seama? nu stiu sigur dar cred k iti dai seama din faptul cum porneste.unu da benzina mai devreme decat celalalt si atunci sau nu porneste si se ineaca sau porneste si una dintre bujii este mai neagra decat cealalta.cam asta cred eu k e... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andu_wasup Postat Decembrie 21, 2008 Share Postat Decembrie 21, 2008 nu stiu sigur dar cred k iti dai seama din faptul cum porneste.unu da benzina mai devreme decat celalalt si atunci sau nu porneste si se ineaca sau porneste si una dintre bujii este mai neagra decat cealalta.cam asta cred eu k e... mai fratilor metoda sigura de sigura si cea mai sigura pentru a fi siguri ca sunt sincronizate in siguranta carburatoarele este sa faceti treaba asta 1 data,o singura data la un mecanic de care sunteti siguri ca este sigur ca face treaba sigura.Punct. Cand se desincronizeaza iar,atunci puteti sa faceti voi treaba asta acasa avand un termen de comparatie. Eu personal stiu sigur ca la suzi mea carb. sunt perfect sincronizate. Asta de sincronizare e o chestie de ureche.Daca nu ai termen de comparatie pa si pusi.Ca doar nu o sa desfac juma de motocicleta doar ca sa verific ''daca'' sunt sincronizate.Se simte la mers asa esti cel mai sigur. Deci sfatul meu il aveti. Gasiti pe cineva care chiar stie si pe viitor o sa aveti cu ce sa comparati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DHL Postat Decembrie 21, 2008 Share Postat Decembrie 21, 2008 baieti am nevoie de un mecanic bun in bucuresti de preferat in militari sa imi schimbe uleiul si semeringurile la furca. 10x Cunosc eu un mecanic unde iti poti repara furca. Suna la Adrian 0720400534. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nk155 Postat Decembrie 23, 2008 Share Postat Decembrie 23, 2008 (editat) NEED HELP!!! Intru in garaj sa pornesc motoru, dau de 2 ori la automat cand da un rateu si se aude un POC!!! tare , iese taicamiu din casa linistit ii mai dau de o ori la automat si moare bateria, cand vad pe jos niste urme de cauciuc, il intreb pe taicamiu ce e cu ele la care imi zice ca a incercat ieri sa porneasca motoru nu a reusit la automat asa ca a incercat sa il impinga cum facea el in tinerete acum un secol jumatate, normal ca nu a reusit sa o porneasca ci doar ca reusit sa o inece. Are experienta la stricat lucruri, in primavara mi-a spalat motoru la masina dupa ce i-am zis tare si raspicat sa nu il spele lucru care ma costat 200ieuro, de azi o sa ascund toate cheile. Acum ce fac cu motoru? am reincarcat bateria, iam dat la automat si nu o ia plus ca da rateuri cateodata. Cand l-am pornit eu ultima oara acum o saptamana a pornit din prima. Editat Decembrie 23, 2008 de KTA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arrakis Postat Decembrie 23, 2008 Share Postat Decembrie 23, 2008 (editat) Salut KTA, Poti sa detaliezi partea cu rateurile? Ai spus ca nu doar nu porneste sub nici o forma, ci da si rateuri. In ce sens? Nu da mereu scanteie la bujie si se simt intreruperi? Imi dau si eu cu parerea despre problema ta..(mare parte cu ce stiu doar din teorie ): 1. Daca dai mai mult de 5 secunde continuu la starter, risti sa il arzi (cica se incinge excesiv). Sa lasi pauze intre tentative (cateva zeci de secunde bune). Sa incerci sa o pornesti cu si fara soc tras, iar in timp ce dai la automat sa tragi de acceleratie progresiv. Am avut si eu o data carburatoarele infundate, nu reuseam sa o mai pornesc si mi-a aratat un alt motociclist cum sa o urnesc 2. Daca a impins la ea si a incercat sa o porneasca, probabil ca a inecat bine carburatoarele. Nu stiu ce sa iti zic in cazul acesta, la mine am reusit sa o pornesc si am tinut-o la relanti pana s-a dus tot fumul gros si s-a scurs jos benzina in exces; Poate ne lamureste pe amandoi cineva cu mai multa experienta. 3. Ma intreb daca nu cumva s-au innegrit si bujiile. Ai putea sa le desfaci, sa le verifici si eventual sa le cureti. Ai in Hayens detalii despre distanta intre contacte etc. Si eu am avut multe belele chiar la inceput cand imi era lumea mai draga, asa ca te sfatuiesc sa nu te demoralizezi; sunt lucruri mici care o sa se rezolve si o sa-ti serveasca mai tarziu experienta acumulata. Editat Decembrie 23, 2008 de arrakis2oo6 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Decembrie 23, 2008 Share Postat Decembrie 23, 2008 (editat) Trebuie stabilita cauza, cum se spunea mai devreme. Bujiile trebuie scoase, arse, curatate, verificata distanta la electrod sa fie intre 0,7-0,9 mm. Se probeaza scanteia, punand o bujie in mufa insa scoasa din motor. Se pune partea metalica a bujiei la o parte metalica a motorului sau cadrului. Se da la automat (cu ambele bujii scoase) si se observa bujia (trebuie sa se vada scanteia). Momentan am o bobina arsa, asa ca vorbesc din experienta. Daca scanteie exista, inseamna ca posibil sa fie pe alimentare ceva, carburatoare cu ceva gunoaie. Incerci mai intai sa cureti bujiile/arse/verificate, tragi soclul si dai cheie. Daca nu vrea, incepi verificarile. Spor! Editat Decembrie 23, 2008 de banicaiulian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nk155 Postat Decembrie 23, 2008 Share Postat Decembrie 23, 2008 (editat) Poti sa detaliezi partea cu rateurile? Ai spus ca nu doar nu porneste sub nici o forma, ci da si rateuri.In ce sens? Nu da mereu scanteie la bujie si se simt intreruperi? in timp ce dau la starter se aude o explozie puternica, am incercat de vreo 7-8 ori sa o pornesc tinand la starter 3-4sec din incercarile astea 3 au fost cu explozie si am renuntat sa nu agravez situatia. nu am umblat la bujii ca nu am cheie, o sa cumpar maine o cheie de buji si un set de lere. Nu este riscant sa tot dau la automat daca are explozile alea? Editat Decembrie 23, 2008 de KTA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.