Sari la conținut

Motorul


Postări Recomandate

Problema care este , ma plimbam astazi cu scuteru , am un Suzuki Sepia , de 50 cmc , si aveam in jur de 40 km/h.Am oprit la stop , si cand sa pornesc am vazut eu ca nu prea mai trage , si am mers pana la 30 km/h si apoi nu a mai tras deloc , s-a oprit motorul.L-am pornit , merge perfect , insa mai mult de 10 km/h nu prinde , deoarece , daca accelerez mai mult moare motorul , se inceaca , iar daca nu mai trag acceleratia deloc , revina inapoi la relanti . Care poate fi problema? M-am gandit ca nu mai am ulei , si am fost acasa sa bag , insa se pare ca nu aceasta era cauza.

 

Help me

 

:friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi , reusii taicamiu sa il faca, se pare ca avea apa in benzina.Il accelera el vreo 5 minute , pana reusii sa il accelereza pana la capat, si de atunci mersa, insa azi nu stiu cum dar am facut pana la scuter pe roata de spate.

Cum pot vulcaniza roata? ce trebuie desfacut la scuter ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU mai :friends: Ma referam , ce trebuie desfacut la scuter , pri a data variatorul , apoi franele , ca eu nu am idee . THX

Nu se desface transmisia ca sa scoti roata. Desfaci piulita (sau axul central de pe partea opusa si roata trebuie sa iasa fara sa scoti variatorul. Tija franei trebuie desfacuta in schimb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Silver , a trebuit sa desfac carena dreapta, toba , si filtrul de aer . Pana la urma am facut pana de la scuter.

Insa se pare ca continua problema acea la motor. Mi s-a intamplat si ieri , pur si simplu mergeam cu scuteru aproape la balana si cand am ajuns la capatul strazii , aproape ca s-a oprit, m-am jucat cu acceleratie , adik tot acceleram , dar daca acceleram prea mult se oprea.

Pana la urma am plecat, iar apoi cand am oprit la semafor ,dupa ce mersesem cam cu 40 km/h motorul mi se opreste(mersesem vreo 400 m ). Am incercat sa il pornesc din nou , insa nu mergea , am dat la cheie de vreo 3-4 ori , si am vazut ca nu avea deloc intentia sa porneasca, l-am pus pe trotuar(scuter) si am dat vreo 3-4 pedale si a plecat imediat.

Deci mai clar eu am observat ca se opreste dupa drumuri mai lungi tinute cu acceleratie la maxim (de vreo 3-400 metri ).

Se poate sa fie de la bujie ?

Editat de infoschumi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

coane, incearca sa le iei pe rand, batraneste.

 

1. bujia, daca tot te seaca pe tine la ficatzi. o scoti, o observi din toate punctele de vedere, si notezi observatiile, daca ti se pare ceva suspect. in principiu, trebuie sa aiba o culoare cafeniu, deschisa, in zona dintre electrod (centrul metalic), si margine. Daca culoarea este negru inchis, sau daca este umeda, e ceva de la carburatie, ori cifra termica a bujiei nu este buna pentru uz la temperatura de afara (sunt bujii calde si reci, pentru vreme mai rece sau mai calda). sau pur si simplu nu este bujia recomandata de producator. cel mai bine este sa ai un manual al scuterului, sau cel putin sapa si tu pe net si cauta exact ce bujie iti trebuie.

 

2. carburatorul(banuiesc ca ai doar unul, pt ca ai un singur piston) trebuie demontat si curatat. am o banuiala ca de la carburatie este problema ta, nu musai de la bujie, din moment ce merge normal la relanti, dar turat se opreste. cand pui la loc carburatorul, asigura-te ca l-ai curatat cum trebuie, cu simtul raspunderii, ca doar faci treaba asta pt tine, deci il speli in benzina, dar doar partile metalice, nu partile din cauciuc sau alte materiale. sufli cum trebuie jigloroarele (daca sunt mai multe), si remontezi totul la loc.

 

3. daca tot nu trage, nu merge, desi porneste si nu se mai inneaca, verfici ambreiajul, sa nu fie foarte uzat. din cate stiu, la scutere au ambreiaj care cupleaza automat in functie de turatie, adica intr-un fel centrifugal. poate trebuie schimbat, cine stie. aici nu pot sa iti spun mai multe, ca nu stiu, nu am desfacut niciodata vreun ambreiaj de scuter.

 

4. partea electrica, sa ai baterie buna, incarcata, si incearca sa folosesti mai mult pedala, la pornire, nu starterul (daca ai). vezi ca daca ai probleme electrice, nu incarca cum trebuie, de aia ti se poate opri la turatie mai mare, sau chiar in mers, desi raman la ideea cu carburatia si cu bujia.

 

 

oricum, primii 2 pasi trebuie sa ii parcurgi obligatoriu, si atentie mare la bujia pe care o vei alege, trebuie sa fie in principiu special facuta pt motoare in 2 timpi, la temperatura potrivita, desi merg si cele pentru 4 motoare in 4 timpi destul de bine as zice, dar daca ai de ales, pune de 2 timpi. asta daca ai motor in 2 timpi, ceea ce banuiesc.

 

atentie mare la montarea componentelor carbelitorului, sa pui toate garniturile cum trebuie, iar inainte sa il desfaci, vezi cum sunt reglajele, adica vezi cate ture este insurubat surubul de aer, la fel si cel de benzina, ca atunci cand il pui pe motor, cel putin sa functioneze, chiar daca prost, dar sa functioneze. tind sa cred, ca daca problema ta este de la carburatie, e posibil sa fie doar de reglaje faza, adica banuiesc ca iti merge bogat, si iti innegreste/inneaca bujiile.

 

bun, la treaba si sa postezi rezultatele obtinute.

 

numa bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok,o sa verific bujia sa vad totusi ce are , iar daca nu este nimic suspect , o sa demontez carburatorul , nu are decat unul.

O carte tehnica, am cautat insa nu am gasit nici una pe internet.

In legatura cu ambreiajul , este de tip centrifugal cu variator de curea , insa nu pot desface capacul de la variator, are 3 suruburi f f f bine stranse, si nu am idee cum le pot desface.

Si daca tot a venit vorba despre scuterul meu , mai am o intrebare in legatura cu franele , sunt pe tambur si fata si spate. Problema este urmatoarea : cand il pornesc si pun frana scartaie rau de tot. Dupa ce mai pun vreo 2-3 frane nu mai scartaie deloc , iar dupa vreo inca 5 frane incep sa scartaie din nou. Care sa fie problema ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine la virago, doar pe spate e pe tambur/ferodo, si intr-adevar imi scartaie tot cam ca si tie, adica uneori scartaie, alteori nu. dar se pare ca inca mai am ceva "carne" pe placute...

asa ca din moment ce tin bine franele, nu ai de ce sa iti faci griji.

 

oricum, ca sa iti iesi din pareri, incearca totusi sa desfaci frana spate, daca tot scoti roata spate, ca din cate am citit aveai si o pana, parca.

 

numa bine.

 

si tot asa, sa postezi ce-ai rezolvat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema nu este ca nu ar tine franele , ele tin , si cand am desfacut roata din spate , placutele erau  ca si noi , nu ajunsesera la ,,suruburi"...

Scartaitul franelor se datoreaza materialului din care sunt facute ferodourile de pe sabotii de frana. Mai nou (de cativa ani) acestea se fac din materiale ecologice. Feodourile se faceau inainte dintr-un amestec de materiale care continea azbest. Acest material era mai eficient, nu scartaia, dar era prea poluant.

 

P.S.: Daca motorul isi revine dupa ce tragi pe dreapta si astepti putin, cred ca e de vina nivelul plutitorului de la carburator (asa cum ti-a mai spus cineva).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merg pe carburatie si aprindere....................acolo la ambreiaj nu ai de ce sa te uiti pt ca este de tip centrifugal si in cel mai rau caz patineza............totusi, tot acolo este si apinderea, asa ca nu ar strica sa arunci o privire............ideea de baza ramane carburatorul! :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...