Sari la conținut

Bmw Hp2 Sport.


insider
 Share

Postări Recomandate

doar daca mi s-ar face operatie pe creier... as da atatia bani pe un 1098 R

Pai nu cred ca faci parte din publicul tinta oricum. 1098R este in viziunea mea un motor adresat celor care vor sa participe intr-o competitie oarecare si se cumpara din bugetul echipelor.

30 K€ nu e mult pentru un motor gata de pus pe circuit, orice motocicleta se apropie de banii astia cu un set de Ohlins de competitie, o evacuare full de titaniu, ECU dedicat, traction-control si telemetrie on-board, lucruri pe care muritorii de rand nu stiu nici ce inseamna dara sa le si foloseasca.

 

Ca end-user iti poti lua 1098 simplu. Nu e ieftin da nu ai nevoie de operatie pe creier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 171
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu stiu cum se face, dar tocmai ce am terminat de scris un articol in revista despre HP2 sport, in speta despre toate deliciile tehnice cu care se prezinta acesta. In mod clar nu e o motocicleta cu care sa se poata bate de la egal la egal cu nici unul dintre producatorii consacrati, nu asta a fost intentia. Dar, de acum, riderii fanatici BMW pe care ii tin talentul, cojones si portofelul pot sa se tina dupa un RSV sau un GSX-R 750 pe circuit, in conditiile in care pilotii respectivi nu sunt cine stie ce tatici si BMW-istul se cam pricepe. Oricum motocicleta e derivata din modelul BMW de anduranta, adica scopul e sa poata parcurge o distanta cat mai mare, cat mai repede, cu cat mai putine opriri (realimentare, pneuri, etc) si cu cat mai putin efort pentru pilot. Si la treaba asta se descurca din ce in ce mai bine. In plus e un mare deget mijlociu aruncat intregii industrii, ceva in genul "chiar daca ne luati la misto, noi am reusit sa facem o motocicleta gata de circuit care poate castiga ceva curse, pastrand toate solutiile tehnice depasite: motor boxer racit cu aer, transmisie cu cardan, suspensii telelever/paralever, etc.". Nici pe cei de la Porsche nu ii vedea nimeni cu ochi buni acum cateva zeci de ani, cand ei se incapatanau sa pastreze motorul boxer asezat in spate. Si iata ca acum sunt in continuare una dintre cele mai tari marci de masini sport, si modelul in cauza (911) este cap de afis. Nu cred ca cei de la BMW vor ajunge la aceeasi performanta cu layout-ul de acum (nici nu vor), dar arata ca pot fi competitivi, cu tot traditionalismul lor. Si oricum, pretul nu este chiar groaznic, avand in vedere ca la serie este Ohlins-ul pe spate, bordul digital de competitie, jante forjate, quickshift, carene de carbon, etc. Toate astea, daca le adaugi la o motocicleta "normala", tot la un pret maricel ajungi. In plus, parca e altceva sa le povestesti baietilor la o bere cum i-ai "dovedit" pe unii cu BMW-ul tau cu motor boxer racit cu aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pastrand toate solutiile tehnice depasite: motor boxer racit cu aer, transmisie cu cardan, suspensii telelever/paralever
Suspensia paralever include cardanul, este monobrat, din punct de vedere tehnic este mult mai complexa decat lantul si va avea intotdeauna avantajul ca nu necesita curatare si ungere (lucru infinit mai important pentru un tourer decat cele cateva procente de pierdere de putere fata de lant).

 

Ca si istoric a fost folosita pentru prima data in 1988.

 

Daca la motor inca stau sa ma gandesc pe ce criterii un boxer poate fi catalogat ca "solutie depasita", nu pot sa gasesc nici un motiv pentru care suspensiile si transmisia BMW-ului pot fi catalogate astfel.

 

 

 

Nu stiu cum se face, dar tocmai ce am terminat de scris un articol in revista despre HP2 sport
De curiozitate, ai mers pe el?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suspensia paralever include cardanul, este monobrat, din punct de vedere tehnic este mult mai complexa decat lantul si va avea intotdeauna avantajul ca nu necesita curatare si ungere (lucru infinit mai important pentru un tourer decat cele cateva procente de pierdere de putere fata de lant).

 

Ca si istoric a fost folosita pentru prima data in 1988.

 

Daca la motor inca stau sa ma gandesc pe ce criterii un boxer poate fi catalogat ca "solutie depasita", nu pot sa gasesc nici un motiv pentru care suspensiile si transmisia BMW-ului pot fi catalogate astfel.

De curiozitate, ai mers pe el?

 

Ma refeream depasite din punctul de vedere al sportivitatii pure. Motorul boxer este depasit prin simplul fapt ca, pentru a nu limita libertatea de inclinare, trebuie plasat cat mai sus => centru de greutate inalt. Racit cu aer - depasit pentru ca nu se pot atinge puteri litrice foarte mari din cauza capacitatii limitate de a disipa caldura. Telelever - depasit pentru ca e greu si nu ofera feedback pentru pilotajul sportiv. Paralever (inclusiv cardan) depasit pentru ca e mai greu, mai scump si - impreuna cu motorul cu axa de rotatie longitudinala - creeaza un puternic efect de basculare, care, desi nu deranjeaza la mersul pe strada (cel putin nu la ultimele generatii de transmisii cu cardan), pe circuit e un minus.

Solutiile tehnice sunt foarte OK in rest, sunt depasite doar din punctul de vedere al vitezei pure pe circuit.

Nu am mers pe el, inca nu a fost lansat pentru presa, deci nici un ziarist nu a mers pe el. Am scris articolul la rubrica "tehnica", din punctul de vedere al evolutiei motocicletelor BMW echipate cu motor boxer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream depasite din punctul de vedere al sportivitatii pure. Motorul boxer este depasit prin simplul fapt ca, pentru a nu limita libertatea de inclinare, trebuie plasat cat mai sus => centru de greutate inalt. Racit cu aer - depasit pentru ca nu se pot atinge puteri litrice foarte mari din cauza capacitatii limitate de a disipa caldura. Telelever - depasit pentru ca e greu si nu ofera feedback pentru pilotajul sportiv. Paralever (inclusiv cardan) depasit pentru ca e mai greu, mai scump si - impreuna cu motorul cu axa de rotatie longitudinala - creeaza un puternic efect de basculare, care, desi nu deranjeaza la mersul pe strada (cel putin nu la ultimele generatii de transmisii cu cardan), pe circuit e un minus.

Solutiile tehnice sunt foarte OK in rest, sunt depasite doar din punctul de vedere al vitezei pure pe circuit.

Nu am mers pe el, inca nu a fost lansat pentru presa, deci nici un ziarist nu a mers pe el. Am scris articolul la rubrica "tehnica", din punctul de vedere al evolutiei motocicletelor BMW echipate cu motor boxer.

 

 

@kriminal...merci ca ai intrerupt circul astora... :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream depasite din punctul de vedere al sportivitatii pure.

Nu sunt depasite, ci cel mult mai putin potrivite, mai greoaie sau cum vrei sa le zici.

Daca eu ma duc la un concurs de inot imbracat in astronaut nu inseamna ca am ales o solutie depasita, ci una nepotrivita.

 

Dupa mine e important ca ziarist sa limitezi gradul de subiectivism si liberatea de interpretare.

Eu inteleg ce zici dar un profan poate trage concluzia ca BMW-urile sunt un fel de motoare cu aburi in lumea motocicletelor, ceea ce nu e cazul. :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca eu ma duc la un concurs de inot imbracat in astronaut nu inseamna ca am ales o solutie depasita, ci una nepotrivita.

Eu cred ca se ocoleste inutil esentialul. Daca te duci la un concurs de inot in costum de astronaut dai cateva milioane de para sa iesi pe ultimul loc. Asta e tot ce conteaza, restul sunt povesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream depasite din punctul de vedere al sportivitatii pure. Motorul boxer este depasit prin simplul fapt ca, pentru a nu limita libertatea de inclinare, trebuie plasat cat mai sus => centru de greutate inalt. Racit cu aer - depasit pentru ca nu se pot atinge puteri litrice foarte mari din cauza capacitatii limitate de a disipa caldura. Telelever - depasit pentru ca e greu si nu ofera feedback pentru pilotajul sportiv. Paralever (inclusiv cardan) depasit pentru ca e mai greu, mai scump si - impreuna cu motorul cu axa de rotatie longitudinala - creeaza un puternic efect de basculare, care, desi nu deranjeaza la mersul pe strada (cel putin nu la ultimele generatii de transmisii cu cardan), pe circuit e un minus.

Solutiile tehnice sunt foarte OK in rest, sunt depasite doar din punctul de vedere al vitezei pure pe circuit.

Nu am mers pe el, inca nu a fost lansat pentru presa, deci nici un ziarist nu a mers pe el. Am scris articolul la rubrica "tehnica", din punctul de vedere al evolutiei motocicletelor BMW echipate cu motor boxer.

 

i agree :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca se ocoleste inutil esentialul. Daca te duci la un concurs de inot in costum de astronaut dai cateva milioane de para sa iesi pe ultimul loc. Asta e tot ce conteaza, restul sunt povesti.

Daca privesti HP2 ca un motor de circuit, ai dreptate.

 

Daca il privesti ca pe un motor de strada cu valente sportive (adica aceeasi filozofie ca la si masinile BMW), nu.

 

HP2 iti da toata puterea la 9000 de ture fata de 14000 la un SS, cuplul la un scandalos 6000 de ture, si in plus nu cari sprayuri de lant cu tine la drum lung. Asta face din HP2 un motor excelent pentru strada.

 

In plus are 180 de kile gata de drum fata de 200 cat are gixerul tau, in conditiile in care are si niste cai in plus (e adevarat la cilindree dubla). Asta ar trebui sa cam compenseze transmisia pe cardan - adica nu te faci de ras cel putin in linie dreapta sau la o depasire.

 

 

Pretul nu ma intereseaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai cam incurcat borcanele, BMW-ul are 178 kg la gol fata de gixxerul meu care are 161.

Si n-oi cara spray-uri de lant dar nu cari nici pasager si nici bagaje pe locul din spate.

Daca il judecam ca motor de strada cu valente sportive e mancat cu fulgi cu tot de K1200S. Sau de orice alt motor gandit si construit pentru sport-touring.

Dar vorbim de High Performance Sport in caz ca ai uitat, de ce vrei sa-l judeci ca motor de strada?!

 

Pretul evident ca nu te intereseaza atata timp cat nu vrei sa-l cumperi. Asa ca technical show-case am zis si eu, e misto.

Editat de Silenti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai cam incurcat borcanele, BMW-ul are 178 kg la gol fata de gixxerul meu care are 161.
Asa e, dar mai pot fi descurcate :wink:

Are 199 kg unladen weight with fuel (DIN standard), adica tot atat cat a ta. Diferenta de 17 kile la uscat e data de lipsa apei, probabil ulei mai putin ca-s doar 2 cilindrii, suspensia fata duolever adica fara ulei in furca (la tine dry weight e fara ulei in furca) etc.

 

Asa ca technical show-case am zis si eu, e misto.
Mie nu-mi place deloc si nu il doresc. Imi doresc un SS adevarat pentru ca la Monster am strambat schimbatorul de viteze pe viraj pe amckart. Asta nu inseamna ca desconsider un motor de strada, pentru ca pentru mine High Performance Sport means shit si HP2 ramane un motor de strada sau chiar touring datorita solutiilor constructive, indiferent de performante.

 

Problema de perceptie, nu?

Io zic sa-l lasam in legea lui de BMW ca de cand scriu pe topicu asta am si uitat motivul disputei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh, si la BMW e "claimed weight" deocamdata, deci...

Si oricum e o diferenta destul de mare intre a avea BMW cu 20 de kg mai putin si a avea gsxr-ul cu 2 de fapt :bbl:

Iar ideea era alta, ca degeaba pui fibra de carbon daca in final ajungi cu o greutate in cel mai bun caz aceeasi. Si degeaba ai amortizoare ohlins daca per total au mai putin feedback decat unele normale showa, si degeaba ai cel mai avansat motor boxer daca scoate raportul asta de putere la capacitate.

 

Ma rog, la baza vedem lucrurile la fel deci nu ma cert cu tine. Astea sunt discutii de dragul discutiilor.

Editat de Silenti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oameni buni, eu nu am dubii ca motorul cu pricina alearga, probabil chiar mi'ar placea sa ma dau cu el, sunt tare curios ce poate si cat de echilibrat e.

ideea e sa nu'l plasam in pista unde nu vad ce cauta ci sa il imaginam in contextul potrivit lui.

solutiile adoptate sunt discutabile, de compromis, la fel ca si pe motoarele de viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh, si la BMW e "claimed weight" deocamdata, deci...

Si oricum e o diferenta destul de mare intre a avea BMW cu 20 de kg mai putin si a avea gsxr-ul cu 2 de fapt :bbl:

Iar ideea era alta, ca degeaba pui fibra de carbon daca in final ajungi cu o greutate in cel mai bun caz aceeasi. Si degeaba ai amortizoare ohlins daca per total au mai putin feedback decat unele normale showa, si degeaba ai cel mai avansat motor boxer daca scoate raportul asta de putere la capacitate.

 

Ma rog, la baza vedem lucrurile la fel deci nu ma cert cu tine. Astea sunt discutii de dragul discutiilor.

 

Silenti, Suzukiul tau este proiectat pentru a face de rusine multe SS-uri cu cilindri in linie. Nu poti compara gsxr-ul cu hp2 intrucat au motoare total diferite. Hp2 se pretinde a fi cel mia rapid si mai potent BOXER construit vreodata. Nu cred ca cei de la BMW...baietzi destepti cum sunt, si-au pus in minte sa detroneze niste japoneze incredibil de rapide si singura solutie gasita a fost un motor boxer. Ei au dorit sa demonstreze ca un boxer bine facut este fiabil(drept dovada rezultatele din cursele de anduranta) si poate tine pietptul unui 4 in linie japonez...dar nici nu cred ca le-a trecut prin cap sa spuna ca o va depasi in performante. Daca o iei teoretic HP2 nu prea are concurent pe piata. Eu un speed cu motor boxer, atat pentru pista cat si pentru strada. Am dreptate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bmw are un target de clienti total divers de cel al constructorilor japonezi, nici un dubiu aici. cine o cumpara, o face ptr ca este direct interesat si pasionat de ceea ce ofera bmw in cazul de fata, fara prea multe masturbari mintale pe care ni le facem noi, asta cu siguranta :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ufff, in sfarsit s-a lamurit ce s-a dorit de la HP2 sport.

oricat i-ar place unuia un motor 4L, nu cred ca ar refuza sa probeze un HP2 sport. fiecare mobra are farmecul ei. una mai puternica, alta are cuplu, una este mai manevrabila, alta este mai rapida...pana mea.

trebuie sa privim cu interes si obiectivism orice mobra. nu putem spune niciodata din spatele monitorului ca una este mai buna si alta nu. eu incerc orice mobra de fiecare data cand am ocazia, si fiecare este deosebita, insa daca m-ar pune cineva sa aleg, as avea o dilema. fiecare are o destinatie anume. daca mi-as permite, mi-as lua din fiecare categorie cate 2 bucati. poate chiar si un gunoi d-ala de zx7... :wink:

 

@sergiukawa, unde umbli?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...