CrazYRaveN Postat Ianuarie 1, 2008 Share Postat Ianuarie 1, 2008 Eu am reusit sa polishez la Jawa mea piesele din aluminiu,cu un flex cu perie de pasla si o substanta maron speciala pt aluminiu.Au iesit super,dar din cauza rotatiei mari a flexului s-a rupt repede perie care a fost cam scumpa,si am putut sa fac bine de tot doar suprafetele cat de cat plane.As vrea sa aflu si alte metode de a le polisha!!! Poate mai ieftin si mai usor(de preferat). Astept opiniile voastre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexutzzz Postat Ianuarie 1, 2008 Share Postat Ianuarie 1, 2008 Super topic....astept si eu cu nerabdare sa vad solutii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
liu Postat Ianuarie 1, 2008 Share Postat Ianuarie 1, 2008 Eu am reusit sa polishez la Jawa mea piesele din aluminiu,cu un flex cu perie de pasla si o substanta maron speciala pt aluminiu.Au iesit super,dar din cauza rotatiei mari a flexului s-a rupt repede perie care a fost cam scumpa,si am putut sa fac bine de tot doar suprafetele cat de cat plane.As vrea sa aflu si alte metode de a le polisha!!! Poate mai ieftin si mai usor(de preferat). Astept opiniile voastre Asa e . Cu flexul e mai dificil , pentru ca are turatie prea mare. Eu am slefuit tot cu perie cu pisla , dar am actionat-o cu masina de gaurit. Are turatia mai mica, si peria tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 1, 2008 Share Postat Ianuarie 1, 2008 nu mai polisati aluminiul. reduce suprafata de racire cu pana la 30% chestia asta. Sablati piesele cu nisip fin de tot si or sa aiba un aspect mat si o racire buna. Vopsitul aripioarelor de racire - doar cu vopsea neagra (ajuta la racire) si neaparat capabila de treansfer termic bun (strat ff subtire, etc) altfel sa nu va mirati daca incep calarile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
judas Postat Ianuarie 1, 2008 Share Postat Ianuarie 1, 2008 nu mai polisati aluminiul. reduce suprafata de racire cu pana la 30% chestia asta. Sablati piesele cu nisip fin de tot si or sa aiba un aspect mat si o racire buna. Vopsitul aripioarelor de racire - doar cu vopsea neagra (ajuta la racire) si neaparat capabila de treansfer termic bun (strat ff subtire, etc) altfel sa nu va mirati daca incep calarile La multi ani ! Foarte corect e ceea ce zici .Respectele mele ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CrazYRaveN Postat Ianuarie 1, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 1, 2008 nu mai polisati aluminiul. reduce suprafata de racire cu pana la 30% chestia asta. Sablati piesele cu nisip fin de tot si or sa aiba un aspect mat si o racire buna. Vopsitul aripioarelor de racire - doar cu vopsea neagra (ajuta la racire) si neaparat capabila de treansfer termic bun (strat ff subtire, etc) altfel sa nu va mirati daca incep calarile Nu vreau sa polishez tot motorul,doar capacele,cel de la cutia de viteze si cel de pe partea cu aprinderea.Si daca ar fii sa le sablez cum spui tu cum ar arata si unde s-ar putea face asta??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 1, 2008 Share Postat Ianuarie 1, 2008 Nu vreau sa polishez tot motorul,doar capacele,cel de la cutia de viteze si cel de pe partea cu aprinderea.Si daca ar fii sa le sablez cum spui tu cum ar arata si unde s-ar putea face asta??? si alea conteaza la racire - e suprafata de metal prin care se cedeaza caldura la exterior. daca sablezi o sa aiba un aspect mat uniform. poti sabla la atelierele de prelucrat metale daca au instalatie sau iti poti lua tu de pe la practiker un pistol de sablat daca ai acces la o sursa de aer comprimat. smecheria e ca in cazul suprafetei sablate se aduna la suprafata plana a piesei si suprefetele laterale ale microondulatiilor din locurile in care a lovit materialul folosit la sablaj si asa castigi racire suplimentara in plus nu uita ca aluminiul oxideaza. degeaba il faci tu oglinda pt ca se va oxida rapid si va ajunge la culoarea tamplariei de aluminiu de la termopane. nu ramane oglinda orice ai face Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SamuraiJerk Postat Ianuarie 1, 2008 Share Postat Ianuarie 1, 2008 pentru piese care nu trebuie sa transfere cadura dupa slefuire se poate aplica un strat de lac transparent asta e procedeul la care au fost supus butucul rotii din imagine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deputamadre Postat Ianuarie 2, 2008 Share Postat Ianuarie 2, 2008 Blah...Blah...Blah... Eloxare sau anodizare.... Aluminiul oxideaza instantaneu in contact cu aerul...slefuirea e o solutie de moment. Si va implor nu mai vopsiti motoarele. Nici o parte a motorului...chiar si carterele actioneaza ca un radiator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kenno Postat Ianuarie 2, 2008 Share Postat Ianuarie 2, 2008 imi place partea cu lacuitul butucului. apropo: eu am luat ETZ-ul cu gentile si spitele vopsite in rosu cu negru si sincer nu imi place. le prefer in culoarea aluminiului. are cineva vreo idee cum sa le curat de vopseaua asta fara sa le afectez in vreun fel? ar merge lacuite dupa aceea? si cu ce? multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Ianuarie 2, 2008 Share Postat Ianuarie 2, 2008 de ce nu le sablezi? apoi le lacuiesti daca vrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Avent Postat Ianuarie 4, 2008 Share Postat Ianuarie 4, 2008 ... sau iti poti lua tu de pe la practiker un pistol de sablat daca ai acces la o sursa de aer comprimat. ... Exista asa ceva la Praktiker??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 Exista asa ceva la Praktiker??? Da se gaseste.De acolo mi-am luat si eu unu si e degeaba,parca e de jucarie.Practiker are scule neprofesionale si sunt de tot cacao-ul.Il gasesti pe la pistoale de vopsit parca.Si daca ai avea unu bun,tot nu faci treaba fara un compresor la care sa ai 8 atm. constant si nisip fin si uscat sau si mai bine ar fi cu perle de sticla,asta pentru aluminiu.Si eu imi polishez motoarele cu role cu smirghel fin cu pasla pe biax la turatie mare fara a apasa prea tare si a lua prea mult din material.Chestia cu oxidatul nu ma prea intereseaza pentru ca.......hai sa nu ne mai spalam masina ca se murdareste iara .Hmmmm 30% diminuarea capacitati de racire,asta chiar da de gandit .Cu toate astea cred ca piesele de aluminiu sablate arata mult mai bine decat cele polishate.Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 Da se gaseste.De acolo mi-am luat si eu unu si e degeaba,parca e de jucarie.Practiker are scule neprofesionale si sunt de tot cacao-ul.Il gasesti pe la pistoale de vopsit parca.Si daca ai avea unu bun,tot nu faci treaba fara un compresor la care sa ai 8 atm. e normal sa nu aiba randamentul instalatiilor de sablat industriale. Alea au fost facute sa cureti vagoane cfr de rugina groasa, pistoalele del a magazin sunt pt lucrari mici si rabdare multa. Intr-adevar puterea compresorului si natura materialului folosit pt sablare (nisip, sticla,plastic) sunt esentiale. Aici ar fi buna vorba unuia cu experienta la sablare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kenno Postat Ianuarie 6, 2008 Share Postat Ianuarie 6, 2008 pistoalele astea de sablat nu sunt cumva cele cu o teava mai lunga si o cana cam de 1 litru sub ele? daca astea sunt, atunci se gasesc la set cu mai multe tipuri de pistoale dar sunt si separat. eu mi-am luat de la metro un astfel de set (plus compresor) dar nu m-a interesat la ce foloseste pistolul ala cu teava asa de lunga si cana asa de mare (in cazul in care pentru asta se foloseste). eu am cumparat setul pentru vopsit si atat, dar ar fi o idee sa mearga si la sablat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 6, 2008 Share Postat Ianuarie 6, 2008 . eu am cumparat setul pentru vopsit si atat, dar ar fi o idee sa mearga si la sablat. foartee posibil sa fie, vezi ce scrie pe el sau pe ambalaj. nu exista o solutie constructiva standard, dar cama asa ar trebui sa arate. Daca te duce compresoru e de bine uite 2 exemple, asa ca ....... http://www.sculepneumatice.ro/pistoale_de_...112_8113.html#a --- Mesaj completat în 06 Jan 2008 10:17 -------------apropo de lustruiri si sablari - uite un post de pe un forum auto : http://fiat.3xforum.ro/post/262/2/pistol_d..._si_alte_scule/ "Apropo de sablare, din ce am auzit, cea mai fina sablare se face cu faina de .... samburi de masline, pe vremea nu nea nicu importam vagoane de la greci . Se folosea la sablarea(de fapt lustruirea) tevilor de tun/tanc." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kenno Postat Ianuarie 6, 2008 Share Postat Ianuarie 6, 2008 m-am uitat pe site-ul de la tine. se pare ca pistolul asta de care spun eu cu teava lunga e pt spalari in locuri greu accesibile. ar fi fost o idee sa fie ceva bun pt sablat.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Ianuarie 6, 2008 Share Postat Ianuarie 6, 2008 repet si eu ceea ce a spus cineva mai sus: daca nu ai un compresor care sa asigure un debit destul de mare de aer la 8-10 atm, nu poti face treaba. iar sculele de la metro, fac treaba dar trebuie sa insisti un pic se poate folosi nisip cernut. eu am folosit material din care sunt facute discurile de flex (pulbere, bineinteles, nu stiu acum denumirea exacta). este f eficient insa daca insisti prea mult, curata un strat destul de gros de material pt ca particulele sunt f abrazive. mai ales daca se foloseste pt aluminiu, trebuie atentie marita, pt ca rotunjeste colturile ascutite, si uneori nu este indicat. -de ex. marginile aripioarelor de racire (la unele motoare sunt rotunde din turnare, la altele sunt prelucrate ascutite si e bine sa ramana asa, pt aspect) in asemea situatii, se folosesc perlele de sticla desigur, pt eficienta, este bine de folosit o incinta speciala pt sablat, de dimensiuni adecvate pieselor care se prelucreaza. nu este greu de facut in regim de amator si nici nu este scump. este nevoie doar de cateva bucati de pal/placaj, o bucata de geam, o bucata de plasa/sita metalica, un lighean patrat de plastic si nu in ultimul rand, "cracii" de la o pereche de jeansi vechi. ca idee, ar trebui sa arate ceva de genul: asta te scuteste de grija de a aduna nisipul, de a-l cerne si refolosi.... ca sa revin on-topic, legat de lustruirea aluminiului, eu folosesc serviciile unei firme specializate in asa ceva (in buc), pt ca 20-30 lei nu mi se pare o suma exagerata pt cele cateva capace de aluminiu ale unui motor stima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 6, 2008 Share Postat Ianuarie 6, 2008 Da se gaseste.De acolo mi-am luat si eu unu si e degeaba,parca e de jucarie.Practiker are scule neprofesionale si sunt de tot cacao-ul.Il gasesti pe la pistoale de vopsit parca.Si daca ai avea unu bun,tot nu faci treaba fara un compresor la care sa ai 8 atm. constant si nisip fin si uscat sau si mai bine ar fi cu perle de sticla,asta pentru aluminiu.Si eu imi polishez motoarele cu role cu smirghel fin cu pasla pe biax la turatie mare fara a apasa prea tare si a lua prea mult din material.Chestia cu oxidatul nu ma prea intereseaza pentru ca.......hai sa nu ne mai spalam masina ca se murdareste iara .Hmmmm 30% diminuarea capacitati de racire,asta chiar da de gandit .Cu toate astea cred ca piesele de aluminiu sablate arata mult mai bine decat cele polishate.Succes. Este vorba de consumul de aer care este minim ( scrie la specificatii tehnice) 170l/min deci compresoare de ale noastre trebuie cam 3 bucati minim. Si eu am ramas surprins ca nu trebe presiune mare ci mai degraba debit constant. Salutari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Ianuarie 6, 2008 Share Postat Ianuarie 6, 2008 O cabina de sablat profi costa cam 6-800 de euro si din pacate tot fara compresor o primesti.Si eu ma gandeam sa-mi creez una dar lipsa unui compresor bun ma facut sa renunt la idee ptr moment.Un incovenient ar fi ca se pot sabla doar piese mici in cabina(ex. un cadru nu ar intra).Eu sablez toate piesele de metal,industrial,intr-o intreprindere locala.O diuza ceramica la "tunul" lor costa cam 5 mil.si o importa din Italia.Baieti de acolo mai vorbesc si de folosirea unui "stocator"de aer care le mentine presiunea constanta la 8 atm.Pot sa zic ca am stat cu ochi pe ceasurile alea si nu a scazut deloc presiunea sub 8.Saptamana viitoare oricum am de sablat la ei si am sa incerc sa pun in container 2 saci cu "glassperle" si o sa incerc ptr prima oara sa sablez si piese de aluminiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 6, 2008 Share Postat Ianuarie 6, 2008 Saptamana viitoare oricum am de sablat la ei si am sa incerc sa pun in container 2 saci cu "glassperle" si o sa incerc ptr prima oara sa sablez si piese de aluminiu. pune ceva neimportant. dacaa nimeni de acolo nu a mai fcut asa ceva e posibil ca instalatia sa fie reglata prea agresiv pentru aluminiu si sa strice. exista si granule de PVC pt sablat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 6, 2008 Share Postat Ianuarie 6, 2008 (editat) stiu cum se face o instaltie de sablat de la 0 ... iar cabina ti-o pot face cat vrei tu de mare atat sa respecte niste reguli ... am vrut sa imi fac si eu una dar din lipsa de spatiu de depozitare(ca doar nu-s intreprindere sa sablez zi de zi) si lipsa unu compresor maricel ... in rest totul se face ...pistolul se face din un pistol de suflat aer normal ce vine la setul ala de care mentiona cineva mai sus ... iar ala lung cu recipient de 1l dedesupt e pt suflat apa un fel de pistol pt spalat masina/motorcicleta/tractoru ... Editat Ianuarie 6, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_dark Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 pune ceva neimportant. dacaa nimeni de acolo nu a mai fcut asa ceva e posibil ca instalatia sa fie reglata prea agresiv pentru aluminiu si sa strice. exista si granule de PVC pt sablat PENTRU ALUMINIU 8 ATMOSFERE E MULT eu folosesc 6 pt cr-co sau cr-ni dar chestia e unghiul in care sablezi sa nu ia din grosime undeva la 45 de grade ce-i drept eu folosesc sablator in tehnica dentara dar acolo chiar nu-ti permiti sa reduca din grosimea metalului . sablarea cu perle de sticla din cate stiu eu nu matuieste chiar asa tare ii pastreaza un oarecare luciu .. in schimb nisipul de cuart il face mat de tot . toate bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 (editat) pune ceva neimportant. dacaa nimeni de acolo nu a mai fcut asa ceva e posibil ca instalatia sa fie reglata prea agresiv pentru aluminiu si sa strice. exista si granule de PVC pt sablat Fi convins ca asa am sa fac.O sa duc ceva carcase de cutie si blocuri motor de Simson pe care le am de rezerva.Am sa vorbesc (finaciar) cu baieti sa lucreze mai cu grija si sa regleze dracovenia aia daca se poate.Experienta cred ca au doar la sablat poduri rulante nu la aluminiu.@mishu dark eu la 8 atm si neavand o presiune constanta la compresor abia am reusit sa dau praful jos....hmmm 6 atm,ma cam indoiesc.Ar ma fi un explication.Diuza pe care o am sa fie prea mare ptr.perlele de sticla (parca 1,8mm)si de aia "picura si nu curge". Editat Ianuarie 7, 2008 de 4bike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CrazYRaveN Postat Ianuarie 14, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 14, 2008 Eu cand m-am referit la metode ieftine m-am gandit si la o dupa amiaza inchisa in casa,cand gerul isi face de cap pe afara,"frecand" la un capac de motor cu ceva maini si putina solutie.Auzisem de la cineva ca CIF merge????Alte solutii miraculoase,la vreme de leneveala???fara bormasini si flex....Doar 2 maini,bere sau vin,si ceva rockkkkk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.