Sari la conținut

Ambreiajul De Vina?


arte
 Share

Postări Recomandate

salut baieti. am observat 2 chestii la motoretutza si poate ma lamuriti voi asupra lor :friends:

 

1. pornire la rece, asteptat putin sa se incalzeasca bagat in viteza si nimic. nici macar nu zvacneste. vara ma plangeam ca trage greu, ca se incalzeste greu motorul dar acum e si mai accentuat fenomenul. pe cricul central pusa roata din spate o ia din loc dar o pot opri lipind talpa de cauciuc. toate aceste fenomene dispar dupa ce se incalzeste bine (10-15min soc tras).

 

2. pe cricul central, in neutru, la cel mai mic impuls dat rotii din spate ea incepe sa se invarta de parca ar fi in viteza.

 

ziceti-mi si mie va rog despre e vorba. mecanicul meu a vazut-o, evident dupa un drum pana la el si a zis ca e bine dar a vazut-o cand era calda. pe mine ma ingrijoreaza :friends:

alte detalii: e japo, are ~12.000km, 125cc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. ca sa bagi o mobra in viteza, de pe loc, uneori trebuie sa misti mobra inainte sau inapoi, cat sa se miste foarte putin roata in moment ce bagi in viteza. adica ii dai decat un impuls. nu te apuci sa imping la ea. este absolut normal.

2. cand este pe liber, motor pornit si roata in aer, ea se invarte datorita vascozitatii mari a uleiului. asta se intampla de obicei doar cand este rece. dupa ce se incalzeste, vascozitatea devine mai mica si fenomenul dispare. asta se intampla si la masini cand le ai ridicate pe elevator sau ceva de genul, si pornesti motorul. este absolut normal.

deci daca se intampla cum ti-am zis, nu-ti bate capul. sunt lucruri absolut normale.

numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. ca sa bagi o mobra in viteza, de pe loc, uneori trebuie sa misti mobra inainte sau inapoi, cat sa se miste foarte putin roata in moment ce bagi in viteza. adica ii dai decat un impuls. nu te apuci sa imping la ea. este absolut normal.

2. cand este pe liber, motor pornit si roata in aer, ea se invarte datorita vascozitatii mari a uleiului. asta se intampla de obicei doar cand este rece. dupa ce se incalzeste, vascozitatea devine mai mica si fenomenul dispare. asta se intampla si la masini cand le ai ridicate pe elevator sau ceva de genul, si pornesti motorul. este absolut normal.

deci daca se intampla cum ti-am zis, nu-ti bate capul. sunt lucruri absolut normale.

numai bine.

 

 

Exact ce a zis si madcox, din cauza vascozitatii se intampla asta.. n-are prob ambreajul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. ca sa bagi o mobra in viteza, de pe loc, uneori trebuie sa misti mobra inainte sau inapoi, cat sa se miste foarte putin roata in moment ce bagi in viteza. adica ii dai decat un impuls. nu te apuci sa imping la ea. este absolut normal.

 

Da, ii mai dadeam eu un impuls ca in Flinstones :friends: de jumatate de metru. Dar ieri am tinut-o afara cat am mai trebaluit la ea (de obicei sta in garaj unde sunt cu ~10 grade mai mult) si cand i-am dat drumul n-a tras deloooooc.

 

@piticu_terorist: "1- ulei in cutia de viteze necorespunzator

2- ambreiaj foarte uzat

este posibil ca si cablul de ambreiaj sa iti creeze probleme sau reglajul defectuos al cursei levierului de ambreiaj. consulta un mecanic bun"

 

Cum verific ambreiajul uzat? In legatura cu reglajul cursei tot ieri i-am mai dat putin drumul, l-am facut sa joace putin mai mult, nu garantez dar mi s-a parut dupa ce s-a incalzit ca ar fi "mai bine". Jocul capatului levierului este aproape un cm. Uleiul e motul 51(?)00 si are 1000km. Banuiesc ca oricum trebuie schimbat, din noiembrie nu am mai mers cu ea, doar am mai pornit-o 1-2x/luna.

 

 

Mersi baieti de raspunsuri :friends: .

Editat de arte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am citit atent ce s-a scris mai sus...

 

ai zis cumva e in 2 timpi sau un 4?

 

daca e in 2 timpi e normal sa fdca asa k se incalzeste mai greu uleiu in cutie fiind separat..si fiind si frig afara se simte mai tare...

 

la 4 t acelasi ulei e folosit si de motor el trecind si prin q-lasa si incalzindu-se mai repede se subtiaza mai repede de la caldura si nu se simte efectul...

 

ia sa te uiti in carticica lui sa vezi ce ulei zice sa sa bagi in cutie(daca e in 2 timpi)....ca la majoritatea mai noi zice sa bagi ulei de motor NU ulei de cutie dinala tip 80W-90.

vezi ce zice cartea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sorry ca am uitat sa zic e 4T. E posibil sa fie uleiul in cauza mai gros ca e folosit rar (pe langa faptul ca e mai rece)?

completeza profilu' k sa stie omu de unde esti ...poate primesti mai mult ajutor stiind de unde esti...

 

incalzeste si tu "regulamentar" motoru' acu k e iarna si e frig si uleiu ala se mai ingroasa si el...

 

si daca te de ranjeaza asa tare mai intinde"oleaca" cablu ambreiajului si inainte sa bagi in viteza tine ambreiaju tras si acelereaza putin de citeva ori sa se dezlipeasca placutzele ambreiajului ....

asta sa te convingi k e ambreiaju bun sa nu desfaci (poate) degeaba... :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact ce a zis si madcox, din cauza vascozitatii se intampla asta.. n-are prob ambreajul

Sunt de acord.

Tipic manualul iti recomanda doua sortimente de ulei (la mine 20W40 sau 20W50 de vara si 10W40 sau 10W50 de iarna), si daca vrei sa te dai iarna pui din ala care are prima cifra mai mica (in cazul meu 10, nu 20) si in cazul asta o sa plece mai usor si o sa se incalzeasca mai repede.

Oricum un motor cu racire cu aer nu se incalzeste mult mai repede indiferent de sortiment, diferenta o simti mai tare la cele cu racire pe lichid - unde ventilatorul nu pleaca decat daca motorul e prea cald si eventual ai si o valva termica ce baga lichidul pe scurtatura sa nu mai treaca prin radiator cand motorul e prea rece - pe cand la cele cu racire pe aer sistemul de racire fortata merge tot timpul, ca de fapt consta dintr-o simpla paleta de ventilatie fixata pe axul motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...