Jump to content
sebi dr

SUZUKI DR 600/650/ BIG 750/800 - TOPICUL POSESORILOR

Recommended Posts

Posted (edited)

A fost super! Mii de mulțumiri, mai ales pentru impuls. Dacă nu ne-am fi întâlnit la Lepșa probabil și acum ar fi colectat praf. Sper sa ne revedem și anul acesta. 

Edited by Hyena986

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare colegi. Azi am testat un Big de 800 si a fost.... dragoste la prima calareala :) ! Deci, caut un Big de 800/750 in stare buna de functionare, sau daca vreun posesor de aici vrea sa schimbe categoria, pot da la schimb GPZ -ul meu de 500 si o diferenta ,daca este cazul. Zilele acestea sper sa testez si rse-ul de 650 ,sa pot face o comparatie.  Numai bine si salutari cu farul !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,
posibila problema?!?!?!

se da un dr650se din 98, cumparat in ianuarie de la constanta.
totul bine si frumos, desfacut complet, verificat, bibilit, aranjat, sablat, vopsit  ... totul ok.

saptamana asta am facut schimbul de ulei si toate necesare.
azi am facut prima iesire, totul a decurs perfect.
M-am intors, am mai strans rulmentul de la jug ca am schimbat si rulmentii acolo, am montat niste inaltatoare, si hai la proba ... surpriza.
A aparut un zgomot care tind sa cred ca nu era, ceva de genul ca parca ar sufla aer, dar constant, nu sacadat .
Eu momentan tind sa cred ca e de la lantul de distributie, ca si cum ar atinge/freca undeva.
Zgomotul se aude la relanti, si creste odata cu turatia, dar la un moment dat este acoperit de zgomotul motorului, nu e foarte pronuntat, dar il auzi la relanti.

Are cineva idee de la ce ar putea fi? se schimba greu lantul de distributie?

multumesc anticipat, Andrei

12 hours ago, andriu said:

A aparut un zgomot care tind sa cred ca nu era, ceva de genul ca parca ar sufla aer, dar constant, nu sacadat .


VIDEO YOUTUBE

17 hours ago, andriu said:

posibila problema?!?!?!

Azi parca s-a accentuat, acuma suna asa:
o fi o supapa care s-a dereglat? mentionez ca au fost verificate acum 50 km ..

cu toate ca nu pare nimeni interesat, eu insist =)))

am refacut supapele, am verificat intinzatorul ... nici o scimbare.
Maine incerc sa schimb uleiul si filtrul, daca gasesc undeva pe stoc.
Acuma am Yacco de ala "bun" 10-60.
incerc sa pun un castrol 10-50

Mie imi suna mai mult a frecare/ciocanire decat a ciocanire ca de supape dereglate ....

mai studiem ...

Share this post


Link to post
Share on other sites



S3-E4.1
nu era de la ulei
stie cineva daca decompresorul actioneaza ambele supape? sau doar una?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Andriu,

Te-am bagat in seama, chiar am citit cu atentie ce ai scris, dar mie mi-a dat cu virgula urmatoarea chestie, zici ca ai desfacut complet, verificat, bibilit, sablat alea alea si acum intrebi daca decompresorul actioneaza o supapa sau 2 ?

Daca ai o bataie in motor si tocmai ce ai verificat totul, inseamna ca ceva n-ai verificat, sau metoda de verificare n-a fost buna. Sau poate ce ai facut la motor n-a fost dupa cartea de reparatii sau n-ai avut uneltele potrivite.

 

Oricum, e bine sa faci afirmatii in cadru acestui topic, pe care sa le poti sustine, ca altfel nu vei avea multe reactii, fara suparare.

 

Legat de problema motorului, pot fi multe cauze. Eu as incepe sa verific joc la supape, pentru ca bataia parca are acel ritm, si observa daca toate-s la loc. 

Daca totul arata bine, trebuie sa te apuci sa desfaci din ce in ce mai mult.

Tine-ne la curent si spor.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andriu

 

Supapele sunt actionate de un singur culbutor comun. Asta daca n-o fi vreun model foarte nou...Deci, posibil ca axul decompresorului nu e bine reglat, cablu, etc si atunci zgomotul sa fie provocat de atingerea dintre culbutor si ax. Partea aia tesita din ax trebuie sa stea liber fara sa atinga nimic. Nu am prea prea multa expertiza pe modelul asta dar verifica sa fie totul ca la manualul de service.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 25.05.2019 at 23:02, andriu said:

se da un dr650se din 98, cumparat in ianuarie de la constanta.
totul bine si frumos, desfacut complet, verificat, bibilit, aranjat, sablat, vopsit  ... totul ok.

 

5 hours ago, raducod said:

Te-am bagat in seama, chiar am citit cu atentie ce ai scris, dar mie mi-a dat cu virgula urmatoarea chestie, zici ca ai desfacut complet, verificat, bibilit, sablat alea alea si acum intrebi daca decompresorul actioneaza o supapa sau 2 ?

Daca ai o bataie in motor si tocmai ce ai verificat totul, inseamna ca ceva n-ai verificat, sau metoda de verificare n-a fost buna. Sau poate ce ai facut la motor n-a fost dupa cartea de reparatii sau n-ai avut uneltele potrivite.


salut,
iti raman dator,
fraza se referea la utilajul in sine, era o prezentare scurta a motocicletei.
Banuiesc ca e clar ca nu am sablat si vopsit axul cu came.
Eu am desfacut toate componentele motocicletei, am vopsit elemente in camp electrostatic, am uns rulmenti, am facut cam tot cu exceptia motorului, care a mers ok, singura chestie care am facut-o la motor, am reglat supapele (cat era la vopsit cadrul, cu motorul pe masa).
deci decompresorul actioneaza o supapa sau doo ? 🍻
la partea cu sculele nu m-ai nimerit, daca ai nevoie de ceva nu ezita.

Dupa ce am ansamblat totul, motorul a mers perfect cca 50 de Km, dupa care incepe povestea asta ciudata.

 

5 hours ago, raducod said:

Oricum, e bine sa faci afirmatii in cadru acestui topic, pe care sa le poti sustine, ca altfel nu vei avea multe reactii, fara suparare.

mmmm, sustin si incurajez ... dau si cu subsemnatul daca e nevoie.
Dar nu vad unde am spus ca am desfacut motorul propriu zis, motocicleta da, pana la ultima saiba ... semnat: eu X

 

2 hours ago, Muretto Grundieg said:

Supapele sunt actionate de un singur culbutor comun. Asta daca n-o fi vreun model foarte nou...Deci, posibil ca axul decompresorului nu e bine reglat, cablu, etc si atunci zgomotul sa fie provocat de atingerea dintre culbutor si ax. Partea aia tesita din ax trebuie sa stea liber fara sa atinga nimic. Nu am prea prea multa expertiza pe modelul asta dar verifica sa fie totul ca la manualul de service.


nu am vrut (inca) sa desfac tot capacul chiulasei, ca are ferestre pt supape si nu a fost nevoie.
Probabail trebuie desfacut capacul si vazut exact cum actioneaza decompresorul si in ce stadiu sunt lantul de distributie, patinele intinzatoare, axul cu came ....
I-mi incercam norocul cu cineva care a desfacut acolo.
Oricum cert este ca zgomotul vine din zona supapelor de evacuare, nici un dubiu aici,  X
Ma mai gandesc in ce directie o iau, momentat meditez, posibil sa o duc la cineva cu oarece experienta in "organe interne", unde eu nu ma simt destul de experimentat, ca sa nu zic priceput.
Cert ca 1200-lui ii prieste ce ii fac (joc supape ..) asta mica gafaie, o fi semn de boala, asta ma sperie ..

multumesc tuturor pt pareri,
mai primesc daca mai sunt,
Andrei
X

12 minutes ago, andriu said:

I-mi incercam norocul ....

imi incercam norocul ....
am un 4 pe ziua de azi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu "ansamblat" ai 2! De 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ai reglat supapele? Nu ai uitat vreo contrapiulita nestransa? 

Nu stiu cum e la 650, dar la 750-800 ( si presupun ca sunt asemanatoare)  nu e mare inginerie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai nu e mare inginerie, zic eu
ideea e ca le-am reglat si a mers ok, problema a aparut dupa primii 50 km facuti cu ea.
Am refacut supapele in ideea ca poate asta era problema, se pare ca nu.
Mentionez ca a aparut zgomotul subit, in 10 minute a trecut de la "fasait" la "tzacaneala".
poveste:
cumparat motorul, totul ok cu exceptia ruginei de pe cadru si a accesoriilor.
Motorul a pornit frumos la 2 grade, tinea relantiul, nu tacanea, nu dadea nici un semn de probleme
Compresia 92 (120 in manual parca)
Adus motocicleta acasa, bibilita .. (cu exceptia motorului propriu zis)
Am verificat supapele si erau in tolerante, nu am reglat nimic la ele, doar le-am verificat, probabil fusesera reglate de proprietarul anterior.
Montat toate la loc, facut proba ... totul ok.

sambata ora 12: 00  -  Facut schimbul de ulei si filtre .. tot ok
sambata ora 13: 00   - Scoasa intr-o mica tura, lejera .. 50 km .. tot ok
sambata ora 15: 00 - La intoarcere am mai strans rulmentii de jug, am pus inaltatoare Rox .. si hai sa vedem cum stam pe ea .... 
sambata ora 16: 00  -SURPRIZA .. cand am pornit-o, a aparut fasaitul, deja dupa 10 minute si 3 porniri fasaitul era tacanit ...

duminica deja fasaitul e prezent doar 2-3 minute, dupa care devine tacanit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca esti victima unui motor facut sa mai merga un pic, ceva de genul lant batut cu ciocanelu' sau piulita sudata pe intinzator... 

Daca sustii ca nu te prea pricepi la mecanica, te felicit, ramii asa si studiaza, si du motorul la cineva care poate si stie ce are de facut. 

Cu mare drag te-as ajuta daca ai putea aduce motorul la Cluj 😁

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgomotul este din zona chiulasei, cel mai probabil supapele. Decompresorul la tine este actionat cu cablu sau electric ? Daca e pe cablu verifica piulitele de reglaj si daca nu se agata cablul undeva sau arcul de rapel e sarit de la locul lui sau rupt. Daca e electric...nu stiu :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si acum distanta la supape mai e ok? Compresia nu e cam mica? La 750- 800 la noua e deja pe duca si necesita servisare, parca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, am refacut dupa eveniment supapele si erau si sunt ok.
Compresia e mica, dar motorul trage ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci mai verifica si presiunea de ulei la axul cu came... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

- suspectez culbutor de evacuare uzat pe talpa care vine in contact cu axul cu came. Cel mai probabil nivel scazut de ulei sau o problema pe pompa de ulei care nu mai aduce ulei la axul cu came pentru ungere. Cel mai bine se da capacul jos si se inspecteaza cei 2 culbutori.

 

Restul cu lanturi batute cu ciocanelul si piulite pe intinzatoare de distributie sunt povesti. Eu am circulat mult si bine cu o asemenea piulita sudata de fostul proprietar pe intinzator , fara ca sa stiu si nu au fost probleme. Doar ca uzura lantului m-a determinat, sa pun unul nou si sa dau jos acea piulita. A fost o improvizatie de moment, insa baiatul nu era cu bani pe el. Cat despre lanturi batute cu "ciocanelul" iata ca suntem in 2019  si se fac 29 de ani de cand a iesit pe portile fabricii si furia inca merge , aducandu-mi cate un zambet cand mai apuc sa o calaresc.

 

Inspecteaza totusi si cele 2 lanturi , balansier si cel de distributie, am ascultat putin filmul pus de tine dar tare ma tem ca e culbutorul de evacuare....

 

Edited by irinel2006

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, irinel2006 said:

- suspectez culbutor de evacuare uzat pe talpa care vine in contact cu axul cu came...............................tare ma tem ca e culbutorul de evacuare....


sincer si eu cred ca e asta,
mi-am facut programare la cineva mai priceput, pe 14 are programare la "doctor" ....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara colegi ! Azi am batut 650 km sa testez un Big 750 . motorul nu avea batai la axul cu came sau culbutori, dar , dupa ce l-am forjat putin, a inceput sa scoata un  sunet harsait, ca si cum ar freca ceva, pe partea stanga. M-a gandesc ca ar putea fi lantul balansieri sau mai rau distributia. Aveti idee la cat ajunge un kit complet distributie si un lant balansieri ? Am cautat pe cateva site-uri , dar nimic. Nu stiu daca merita sa ma incurc ! Multumesc anticipat !

In alta ordine de idei... In aceiasi curte era si un transalp, l-am testat si pe ala si am ramas dezamagit complet. Toata lumea lauda transalpul, dar mie mi s-a parut complet inferior la toate capitolele, in comparatie cu big-ul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In comparatie cu big-ul transalpul este dezamagitor la anumite capitole ( putere si acceleratie). Big-ul mi se pare net superior in soft off. 

Distributia nu este kit, doar lant care este in jur de 250 roni si se schimba relativ simplu. Lantul de la balansieri eu nu l-am gasit in romania si este destul de complicat de schimbat, in sensul ca iti trebe ceva scule speciale pentru a da rotorul jos. Altfel e simplu. Poate trebuie doar intins...

De curiozitate: cat e halatu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am cautat in trecut lant balansier pentru modelul 650, insa nu il prea aduce nimeni, de existat pe stoc nici nu se pune problema, iar pretul acum vreo 4 ani in urma era 120-150euro. Am testat  transalp si vstorm de 650 din pacate, parere persoanala, nu erau ce cautam eu,, erau mult prea calme si echilibrate. Frate nicio vibratie pe ele, ma lua somnul. Sa nu mai zic de pornirea la buton, care parca pierde tot farmecul old school bike.

 

Saptamana trecut mi-am facut Itp la "motoreta"  si nu va spun ca din 15 in 15min ma tot chema inspectorul in hala sa i-o pornesc, mi-a spus, ca l-a dovedit si ca nu reuseste deloc sa o porneasca singur, desi i-am explicat cum se face. Mi-a spus si el ca nu prea se pricepe la motocicletele vechi.

 

La prima chemare imi zice, i-a sa vad eu acum, cate pedale ii dai, sa o pornesti si i-am arat, una de incalzire cat sa sara decompresorul apoi una serioasa. A ramas ala masca. I-am zis ca poate controla luminile si cu ea oprita, dar a tinut sa vada cum o pornesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, chucki a spus:

In comparatie cu big-ul transalpul este dezamagitor la anumite capitole ( putere si acceleratie). Big-ul mi se pare net superior in soft off. 

Distributia nu este kit, doar lant care este in jur de 250 roni si se schimba relativ simplu. Lantul de la balansieri eu nu l-am gasit in romania si este destul de complicat de schimbat, in sensul ca iti trebe ceva scule speciale pentru a da rotorul jos. Altfel e simplu. Poate trebuie doar intins...

De curiozitate: cat e halatu?

Salut ! Ma gandeam ca e posibil sa fie intinzatorul sau vreo patina, probabil lantul in sine. La rece mergea bine, doar fumega, binisor, atat la rece cat si la cald. Per ansamblu arata binisor, exceptand motorul. A cerut 1100, apoi 950 , ca in final,dupa proba si aparitia zgomotului in motor, 850. Probabil, daca imi spunea de la inceput de problema, luam o remorca , asa, mi-a fost teama sa vin cu el pe roti 335 km pana acasa, riscam sa raman pe drum si cu motorul zob. Tipul imi garanta ca nu are nici o treaba ca merge, ca are piston si segmenti noi si ca fumul va disparea dupa rodaj.... povesti de adormit copiii. I-am oferit 700, in conditiile in care trebuie sa mai fac un drum si sa inchiriez remorca de la club. A ramas sa-mi dea un raspuns , dar ... pauza. Motorul este cel de la Hoghiz, Brasov , alb cu portocaliu pe olx. Daca nu avea problema cu zgomotul, poate i-as fi dat si 1000, trecand cu vederea consumul de ulei.

IMG-20190613-WA0004.jpg

Acum 3 ore, irinel2006 a spus:

Si eu am cautat in trecut lant balansier pentru modelul 650, insa nu il prea aduce nimeni, de existat pe stoc nici nu se pune problema, iar pretul acum vreo 4 ani in urma era 120-150euro. Am testat  transalp si vstorm de 650 din pacate, parere persoanala, nu erau ce cautam eu,, erau mult prea calme si echilibrate. Frate nicio vibratie pe ele, ma lua somnul. Sa nu mai zic de pornirea la buton, care parca pierde tot farmecul old school bike.

 

Saptamana trecut mi-am facut Itp la "motoreta"  si nu va spun ca din 15 in 15min ma tot chema inspectorul in hala sa i-o pornesc, mi-a spus, ca l-a dovedit si ca nu reuseste deloc sa o porneasca singur, desi i-am explicat cum se face. Mi-a spus si el ca nu prea se pricepe la motocicletele vechi.

 

La prima chemare imi zice, i-a sa vad eu acum, cate pedale ii dai, sa o pornesti si i-am arat, una de incalzire cat sa sara decompresorul apoi una serioasa. A ramas ala masca. I-am zis ca poate controla luminile si cu ea oprita, dar a tinut sa vada cum o pornesc.

 

Salut Irinel ! Transalpul din filmare , era varza, a cerut 950 , dar nici atat nu i-as fi dat. Pe langa carenele prinse cu soricei, trebuia luata din roata in roata, inclusiv carburatie, probabil supape ( scotea fum negru) . Mi-a fost teama sa trec cu el de 135, la denivelari devenea instabil si tindea sa intre in voblaj. Intr-un cuvant , mi s-a parut anosta , nu m-a impresionat absolut deloc ! Am testat si unul de 650, din 2001, tot la fel, in afara de tinuta de drum mai buna, fiind in stare foarte buna de functionare, nu m-a impresionat nici el, plus ca m-au surprins vibratiile. Gpz -ul meu de 500 mi se pare mult mai nervos !  Cat priveste Big-ul... alta poveste, mi-a zmuls un zambet de cum am bagat prima data mana in gaz. L-am dus in 140 fara nici o problema si daca as fi avut o protectie la vant mai buna, incercam si topspeed-ul, cutia ferma, tinuta de drum... impecabila, cuplu impresionant ... Poate la fiabilitate sa fie Transalpul peste Big, in rest, nu are sanse. Sicer, mi-a ramas gandul la el , numai ca mi-e teama de ce as putea gasi prin motor !

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma indoiesc ca are piston si segmenti noi... La singura sursa de asa ceva un kit de piston + segmenti costa in jur de 600 euro. + alte chestii, gen garnituri & stuff ar duce o asemenea reparatie la 1000 euro. Nu cred ca-l mai vindea la banii aia. Motorul nu suna chiar rau si nici nu e complicat de reparat.  Nu cred ca sa fie patine sau altceva uzat... La mine la peste 100.000 km garantati, patinele sunt in stare buna, piston si segmenti la fel. Big-ul oricum manca ulei. As merge mai degraba pe ceva reglaj de carb prost ( destul de sensibil si greu de facut in comparatie cu altele) si lantul de reglat (balansier).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, irinel2006 a spus:

Si eu am cautat in trecut lant balansier pentru modelul 650, insa nu il prea aduce nimeni, de existat pe stoc nici nu se pune problema, iar pretul acum vreo 4 ani in urma era 120-150euro. Am testat  transalp si vstorm de 650 din pacate, parere persoanala, nu erau ce cautam eu,, erau mult prea calme si echilibrate. Frate nicio vibratie pe ele, ma lua somnul. Sa nu mai zic de pornirea la buton, care parca pierde tot farmecul old school bike.

 

Saptamana trecut mi-am facut Itp la "motoreta"  si nu va spun ca din 15 in 15min ma tot chema inspectorul in hala sa i-o pornesc, mi-a spus, ca l-a dovedit si ca nu reuseste deloc sa o porneasca singur, desi i-am explicat cum se face. Mi-a spus si el ca nu prea se pricepe la motocicletele vechi.

 

La prima chemare imi zice, i-a sa vad eu acum, cate pedale ii dai, sa o pornesti si i-am arat, una de incalzire cat sa sara decompresorul apoi una serioasa. A ramas ala masca. I-am zis ca poate controla luminile si cu ea oprita, dar a tinut sa vada cum o pornesc.

Lantul de la balansieri, nou, original Suzuki , costa in jur de 70€. L-am schimbat eu acum vreo 3 luni...

Mi l-a comandat un prieten de la un service auto care nu are chiar nici o treaba cu motocicletele ...

Ma mir ca nu ai găsit ....

FF127D19-D900-432F-88CF-EFA6B3736735.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, chucki a spus:

Ma indoiesc ca are piston si segmenti noi... La singura sursa de asa ceva un kit de piston + segmenti costa in jur de 600 euro. + alte chestii, gen garnituri & stuff ar duce o asemenea reparatie la 1000 euro. Nu cred ca-l mai vindea la banii aia. Motorul nu suna chiar rau si nici nu e complicat de reparat.  Nu cred ca sa fie patine sau altceva uzat... La mine la peste 100.000 km garantati, patinele sunt in stare buna, piston si segmenti la fel. Big-ul oricum manca ulei. As merge mai degraba pe ceva reglaj de carb prost ( destul de sensibil si greu de facut in comparatie cu altele) si lantul de reglat (balansier).

 

 

Acel zgomot ,la rece este insesizabil, dar se amplifica cu cat motorul se incalzeste mai mult  , aste direct proportional. In legatura cu carburatoarele... este vorba de sincronizare sau de schimbat kitul de jigloare, membrane, tub emulsor ?  De turat se tureaza bine, nu da rateuri sau fum negru, porneste bine, la ralantiu nu pre statea, a trebuit sa-l maresc putin din surub.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...