Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

imi cer scuze ca dau buzna pe aici dar am si eu nevoie de ceva piese + sfaturi . am la reparat /reconditionat un DR 750 big din 89 . propietaru a venit cu ideea ca trebuie desfacut motoru ca a gasit ceva span in sorb .

motor desfacut uzura nu prea mare ( la segmenti este 0.90 mm deschiderea ) nu am reusit sa citesc in manual ce si cum )

intrebarea mea este

voi ce piston ati pus in ele ? Wosner sau ce marca ..

a mai avut cineva urmatoarea simptoma : tacanea ceva in motor si nu mai tragea .

 

as avera nevoie de un electromotor in stare buna , un radiator si cam atat pentru moment . dezmembreaza care vre-un big de 750 ?

multumesc

Salut, vad ca esti din Mures, la fel ca mine. Am si eu un BIG 750 si niste piese ramase de la un 650 dezmembrat... o sa ma uit in seara asta la radiator, sa vad daca se potriveste pe BIG. In rest, mai tinem legatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Noroc baieti. Stie cineva codurile SKF pentru toti rulmentii de pe cartere? Si stiti vreun dealer in Bucuresti? Daca tot le-am desfacut si motorul are 30.000 de km macar sa le schimb acum. Le-am desfacut sa recuperez suruburile de la senzorul de neutru :/ erau toate pe fund, 2 suruburi, un pin si un arc. Mare noroc am avut...

O sa schimb defapt cam toti rulmentii, de la jug, ambele roti si de la bascula si prindere de amortizor. Daca aveti rabdare sa scrieri codurile sau un link unde le pot gasi as aprecia.

A, mobra e un dr650se...

Editat de Bob
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Salut,

 

Uite aici o idee de reparatie + imbunatatire.

Te-as intreba totusi ce crezi ca a determinat ruperea... ai sarit cu motoreta? daca da, ai avut gazul deschis la aterizare?

 

numa bine,

Adi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam’ de info.

Rola asa era, rupta, cand am bagat cheia ca sa o scot s-a rupt cu tot cu metal/suport.

Nu are legatura cu vreo saritura.

Baga neste poze cu DR-ul sa vedem si noi bestia :rock:

 

p.s. masa proprie: 165kg. nr de locuri: 2. – au nimerit-o.

Singurul dezavantaj la prostiile pe care le scriu astia in talon e ca poti plati mai mult la impozit ptr ca se calculeaza si in functie de masa maxima admisa a autovehiculului.

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegi DR-isti, in urma unor socoteli(ce vreau/imi trebuie/ce am), cu parere de rau, am ajuns la concluzia ca trebuie sa vand Suza, aici e pe forum e prima data cand pun anutul.

 

Ca informatii generale, trebuie sa mentionez ca are 24000 de km(7000km sunt facuti de mine), an de fabricatie 1991, pornire la kick-starter, am schimbat distributia(lantD.I.D) in iarna, acum 1000km am schimbat kitul de transmisie(tot D.I.D), in urma schimbului distributiei am verificat si ambreiajul care se afla in stare foarte buna, ca ulei am folosit valvoline(mentionez ca am incercat vreo 4 tipuri diferite si cu asta se comporta cel mai bine), cauciucurile sunt noi(pe fata am pus un metzeler tourance-aprox 3000km si pe spate un michelin anakee-500km), placute schimbate in toamna, la fel si bateria, furca am servisat-o in septembrie(s-au schimbat lichidul si simeringurile- nu are zgarieturi sau alte urme de uzura), am montat proiectoare de tip DRL cu leduri de mare putere, are priza la 12v, din punct de vedere estetic are cateva zgarieturi.

 

In pret ofer si un top case GIVI e36.

 

 

Motivul vanzarii este: 1.ca am nevoie de bani ca sa imi iau alt motor; 2.ca am nevoie de un motor mai de oras, dar care sa imbine si touringul, tinand cont ca eu nu ies in offroad si o folosesc cu precadere pentru deplasari acasa- munca si iesiri de weekend-concediu, ea este o motocicleta geniala, foarte fiabila si usor de intretinut, iarta multe si accepta multe, dar sa merg cu ea in Bucuresti zi de zi sa stau in coloane consider ca o chinui prea mult(chiar daca face lucru asta) si ca ea nu a fost conceputa pentru asa ceva, ca sa nu mai zic ca e cu pornire la pedala si daca se mai baga cate-un (cuvant urat) si imi moare motoru dureaza vreo 10-20 de secunde sa o pornesc, in cazul in care e folosita pentru naveta/plimbari/ca incepator/iesiri de weekend(on/off road) e ideala, chiar si offroad daca e incaltata cu gume adecvate.

Cand am cumparat-o nu aveam de gand sa o vand si tocmai de aia am si bagat atatia bani in ea(bani pe care stiu ca nu o sa-i recuperez), dar cum s-au schimbat prioritatile trebuie sa ma adaptez, iar odata cu adaptarea asta a venit si nevoia sa caut un alt motor, daca aveam destui bani sigur nu as fi vandut-o, dar cum este in continuare situatia asta delicata cu finantele trebuie sa fac sacrificiul asta. :(

 

Pretul care il consider cel mai corect dat fiind investiitiile in ea si faptul ca nu necesita nicio investitie in viitorul apropiat este de: 1250E acum daca e cineva interesat cu adevarat ne intelegem la fata locului.

 

Contact: 0741573995-Bogdan, e-mail: gustabogdan@yahoo.ro

Poate fi vazuta in Bucuresti(in timpul saptamanii), sau in Campina(in weekend)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegi DR-isti, in urma unor socoteli(ce vreau/imi trebuie/ce am), cu parere de rau, am ajuns la concluzia ca trebuie sa vand Suza, aici e pe forum e prima data cand pun anutul.

 

Ca informatii generale, trebuie sa mentionez ca are 24000 de km(7000km sunt facuti de mine), an de fabricatie 1991, pornire la kick-starter, am schimbat distributia(lantD.I.D) in iarna, acum 1000km am schimbat kitul de transmisie(tot D.I.D), in urma schimbului distributiei am verificat si ambreiajul care se afla in stare foarte buna, ca ulei am folosit valvoline(mentionez ca am incercat vreo 4 tipuri diferite si cu asta se comporta cel mai bine), cauciucurile sunt noi(pe fata am pus un metzeler tourance-aprox 3000km si pe spate un michelin anakee-500km), placute schimbate in toamna, la fel si bateria, furca am servisat-o in septembrie(s-au schimbat lichidul si simeringurile- nu are zgarieturi sau alte urme de uzura), am montat proiectoare de tip DRL cu leduri de mare putere, are priza la 12v, din punct de vedere estetic are cateva zgarieturi.

 

In pret ofer si un top case GIVI e36.

 

 

Motivul vanzarii este: 1.ca am nevoie de bani ca sa imi iau alt motor; 2.ca am nevoie de un motor mai de oras, dar care sa imbine si touringul, tinand cont ca eu nu ies in offroad si o folosesc cu precadere pentru deplasari acasa- munca si iesiri de weekend-concediu, ea este o motocicleta geniala, foarte fiabila si usor de intretinut, iarta multe si accepta multe, dar sa merg cu ea in Bucuresti zi de zi sa stau in coloane consider ca o chinui prea mult(chiar daca face lucru asta) si ca ea nu a fost conceputa pentru asa ceva, ca sa nu mai zic ca e cu pornire la pedala si daca se mai baga cate-un (cuvant urat) si imi moare motoru dureaza vreo 10-20 de secunde sa o pornesc, in cazul in care e folosita pentru naveta/plimbari/ca incepator/iesiri de weekend(on/off road) e ideala, chiar si offroad daca e incaltata cu gume adecvate.

Cand am cumparat-o nu aveam de gand sa o vand si tocmai de aia am si bagat atatia bani in ea(bani pe care stiu ca nu o sa-i recuperez), dar cum s-au schimbat prioritatile trebuie sa ma adaptez, iar odata cu adaptarea asta a venit si nevoia sa caut un alt motor, daca aveam destui bani sigur nu as fi vandut-o, dar cum este in continuare situatia asta delicata cu finantele trebuie sa fac sacrificiul asta. :(

 

Pretul care il consider cel mai corect dat fiind investiitiile in ea si faptul ca nu necesita nicio investitie in viitorul apropiat este de: 1250E acum daca e cineva interesat cu adevarat ne intelegem la fata locului.

 

Contact: 0741573995-Bogdan, e-mail: gustabogdan@yahoo.ro

Poate fi vazuta in Bucuresti(in timpul saptamanii), sau in Campina(in weekend)

 

la ce moto te gandesti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare pacat ca vrei sa o vinzi. Cei drept eu o folosesc zilnic casa-servici si retur, la cumparaturi, iesiri in week end. Nu stramba din nas ca e in oras, ca e in afara orasului. Face ce stie ea cel mai bine: sa mearga ;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noroc baieti. Stie cineva codurile SKF pentru toti rulmentii de pe cartere? Si stiti vreun dealer in Bucuresti? Daca tot le-am desfacut si motorul are 30.000 de km macar sa le schimb acum. Le-am desfacut sa recuperez suruburile de la senzorul de neutru :/ erau toate pe fund, 2 suruburi, un pin si un arc. Mare noroc am avut...

O sa schimb defapt cam toti rulmentii, de la jug, ambele roti si de la bascula si prindere de amortizor. Daca aveti rabdare sa scrieri codurile sau un link unde le pot gasi as aprecia.

A, mobra e un dr650se...

 

 

Am gasit pana la urma pe drriders.com postat de mxrob:

 

Main bearing, right hand: original = NSK 6208 cross over SKF 6208 40ID X 80OD X 18wide

Main bearing, left hand: original = NSK 6209 cross over SKF 6209 45ID X 85OD X 19wide

Balance shaft, right hand: original = HIC 83943A cross over SKF 63/22 22ID X 56OD X 16wide (without pin)

Balance shaft, left hand: original = Koyo 6204RHR cross over SKF 6204 20ID X 47OD X 14wide

Transmission input shaft, right hand: original = Koyo 63/22 Note: this bearing has a locating pin to prevent it from spinning in the cases so the cross over SKF 63/22 22ID X 56OD X 16wide is the correct size but is missing the pin. We need to find the pinned bearing P/N... use the OEM bearing until we do.

Transmission input shaft, left hand: original = NSK 6203D A8 cross over SKF 6203 17ID X 40OD x 12wide

Transmission output shaft, right hand: original = HTH 6004L8 cross over SKF 6004 20ID X 42OD X 12wide

Transmission output shaft, left hand: original = Koyo 6305RUE DI cross over SKF 6305 25ID X 62OD X 17wide

 

Totalul e undeva la 240-250 RON de la Badi in afara de rulmentul 63/22 care are nevoie si de pin de siguranta. Am inteles ca unii il cumpara normal si pun loctite sa fie siguri ca nu se va roti in carter. Mai astept poate gasesc totusi unul sa aibe si acel pin. Cel original costa 75 euro fara transport...nici nu ma gandesc sa-l cumpar. Eventual o sa-l verific bine pe cel din carter poate nu are joc si il curat. M-am gandit ca din moment ce am desfacut totul si are vreo 30 de mii de km sa-i schimb ca sa dorm linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma scuzati ca raspund umpic cu intarziere...,ma gandesc sa iau o yamaha TDM 900, vreau ceva care sa poata face touring fara sa stau pe ganduri ce scule si piese sa car dupa mine...zic asta pt ca am de gand sa fac niste tururi mai lungi, in afara Romaniei(dar si in tara, bineinteles), iar DR'ul desi e foarte bun la iesiri, nu cred ca poate face fata la 2 persoane si bagaje, fara sa o chinui prea tare...ca prima motocicleta a fost extraordinara, dar cu trecerea timpului se schimba si nevoile, drept urmare caut sa ma adaptez....

daca stiti pe cineva care e interesat...e o motocicleta in care practic nu trebuie sa mai bagi bani(eventual peste 1000km se poate schimba uleiul), eu zic ca merita vazuta si nu isi arata varsta, cel putin prin toate satele izolate prin care am trecut in plimbarile mele, la orice carciuma intalneam intrebarea:"e noua?"/"o ai de noua, asa-i?"...deci, as putea spune ca spre deosebire de multe alte motociclete cu pretentii, asta isi pastreaza un aspect fresh si modern..acum fiecare cu opinia lui...totul e subiectiv

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa reasamblez motorul si trebuie sa etansez carterele. Ma gandeam la Permatex Ultra Black fiindca este rezistent la uleiuri si pot sa-l pun si la capacul de la supape. In carte este recomandat suzuki bond dar sunt valabile si celelalte alternative de fabrica, yamabond etc. Sa caut asa ceva sau este perfect ok si Permatex Ultra Black? Am mai citit ca unii ar folosi si Permatex Ultra Copper care rezista la temperaturi mai mari dar se intareste mai greu. Voi ce ati folosit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul iti spun ca am folosit silicon Gasket negru, pret 4 lei tubul. Capacele laterale, cel deasupra supapelor au fost unse cu el. Nici o problema pana acum. Important e sa fie degresate cu diluant portiunile care sunt unse cu silicon, apoi lasat acesta sa se usuce putin, dupa care se trece la montare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa reasamblez motorul si trebuie sa etansez carterele. Ma gandeam la Permatex Ultra Black fiindca este rezistent la uleiuri si pot sa-l pun si la capacul de la supape. In carte este recomandat suzuki bond dar sunt valabile si celelalte alternative de fabrica, yamabond etc. Sa caut asa ceva sau este perfect ok si Permatex Ultra Black? Am mai citit ca unii ar folosi si Permatex Ultra Copper care rezista la temperaturi mai mari dar se intareste mai greu. Voi ce ati folosit?

reinzosil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga neste poze cu DR-ul sa vedem si noi bestia :rock:

 

Iaca.

post-44453-0-15920700-1340471828_thumb.jpgpost-44453-0-83242700-1340471840_thumb.jpg

 

Ieri am reusit, intr-un final, sa schimb anvelopele, cele 6 tampoane de cauciuc din butucul spate ("cush drive") si kitul de lant (am pus 15/43 fata de 15/41 cat este stock). Pot sa zic ca efectul asupra comportamentului mobrei este mult mai mare decat ma asteptam, acuma nu stiu in ce masura se datoreaza pinionului mai mare pe spate sau faptului ca in sfarsit pinionul sta fix - inainte juca in voia lui din cauza celor 6 tampoane care erau duse.

 

Abia astept sa fac si prima tura serioasa in off cu motoreta asta. :moto:

 

M-am lovit si de o problema totusi - unul din rulmentii de pe spate se cam invarte liber in butuc. Nu pare sa aiba joc sesizabil la mana, nici nu se poate trage liber afara - as presupune ca a fost un rulment blocat acolo, care a "tocit" butucul si a fost schimbat de unul din fostii proprietari, insa ma seaca faptul ca nu sta fix. Ceva idei pentru fixare?

Editat de deathu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iaca.

post-44453-0-15920700-1340471828_thumb.jpgpost-44453-0-83242700-1340471840_thumb.jpg

 

Ieri am reusit, intr-un final, sa schimb anvelopele, cele 6 tampoane de cauciuc din butucul spate ("cush drive") si kitul de lant (am pus 15/43 fata de 15/41 cat este stock). Pot sa zic ca efectul asupra comportamentului mobrei este mult mai mare decat ma asteptam, acuma nu stiu in ce masura se datoreaza pinionului mai mare pe spate sau faptului ca in sfarsit pinionul sta fix - inainte juca in voia lui din cauza celor 6 tampoane care erau duse.

 

Abia astept sa fac si prima tura serioasa in off cu motoreta asta. :moto:

 

M-am lovit si de o problema totusi - unul din rulmentii de pe spate se cam invarte liber in butuc. Nu pare sa aiba joc sesizabil la mana, nici nu se poate trage liber afara - as presupune ca a fost un rulment blocat acolo, care a "tocit" butucul si a fost schimbat de unul din fostii proprietari, insa ma seaca faptul ca nu sta fix. Ceva idei pentru fixare?

 

daca uzura nu este semnificativa incearca solutie Loctite pentru blocare (radiala) a rulmentilor.

 

ai grija ca uscarea/intarirea solutiei si produce doar in mediu anaerob (lipsa aer/oxigen) si daca uzura este mai mare de 0,3-0,4 mm nu functioneaza.

 

arunca o privire si la rulmetul suportului de pinion (parca este un 6205) ca si uzura rulemntului "produce" surprize in acceleratie (asemanatoare cu uzura de "cush drive")

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca uzura nu este semnificativa incearca solutie Loctite pentru blocare (radiala) a rulmentilor.

 

ai grija ca uscarea/intarirea solutiei si produce doar in mediu anaerob (lipsa aer/oxigen) si daca uzura este mai mare de 0,3-0,4 mm nu functioneaza.

 

arunca o privire si la rulmetul suportului de pinion (parca este un 6205) ca si uzura rulemntului "produce" surprize in acceleratie (asemanatoare cu uzura de "cush drive")

 

Te referi la Loctite press fit repair/bearing mount in mod special? Uzura nu cred ca e mare... asa ca idee, daca invart cu degetul de coroana interioara a rulmentului, cea exterioara se invarte in butuc cam cu jumate din viteza... dar in lateral nu se simte nici un fel de joc, cel putin nu cu mana.

 

In mod sigur o sa inlocuiesc cei 3 rulmenti, chiar daca nu par sa aiba joc ei in sine, ca sa stau linistit. Cel de la suportul pinionului era cel mai OK dintre cei 3 - fara joc, mers foarte fin. Ceilalti 2 nu mergeau tocmai fin, insa nu au joc sesizabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te referi la Loctite press fit repair/bearing mount in mod special? Uzura nu cred ca e mare... asa ca idee, daca invart cu degetul de coroana interioara a rulmentului, cea exterioara se invarte in butuc cam cu jumate din viteza... dar in lateral nu se simte nici un fel de joc, cel putin nu cu mana.

 

In mod sigur o sa inlocuiesc cei 3 rulmenti, chiar daca nu par sa aiba joc ei in sine, ca sa stau linistit. Cel de la suportul pinionului era cel mai OK dintre cei 3 - fara joc, mers foarte fin. Ceilalti 2 nu mergeau tocmai fin, insa nu au joc sesizabil.

vezi aici:

http://www.loctite.ro/loctite/fixarea-asamblrilor-cilindrice-coaxiale-4503.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut si eu...

As vrea sa trec si eu mai spre enduro. As avea cateva intrebari:

* Cat de fiabile sunt?

* Cam cat costa mentenanta?

* Am 1.70, o sa ajung jos cu ambele picioare? :D

* Cam care sunt problemele specifice ?

 

M-ar interesa o motocicleta mai mult offroad, dar sa mearga si pe asfalt sa pot ajunge la offroad :). Daca as gasi o motocicleta similara cu SV-ul, dar mai enduro decat DL...

 

Multumesc.

Editat de crispus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve D-lor, poate va intereseaza.

/index.php?/topic/680032-suzuki-dr-650-%26-8217%3B94se-vinde-intreaga-la-2500-lei/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Lucrez sa-mi pun motorul la loc dar m-am lovit de-o problema. Trebuie sa strang o piulita in spatele magnetoului dar am nevoie de-o cheie mai speciala. Voi atasa o poza cu piulita. Dimensiunile ei sunt 52mm diametrul exterior cu 48.5 diametrul dintre santuri. Dau o bere pentru cine ma ajuta :)

post-74-0-97573700-1344196268_thumb.jpg

Editat de Bob
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cumpara o teava la diametru, aseaza-o pe piulita, marcheaza locul unde ar trebui sa intre in gaurile alea, apoi taie cu ferastrau (flex) sau polizat. Asa ai cea mai ieftina scula home-made.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...