Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

 

salut ...

 

frumoasa "nervoasa" :peace:

 

iti pare rau ca ai vandut-o ?

de fiecare data cand vad una inghit in sec

ne-au legat cei doi ani petrecuti impreuna si vre-o treizeci de mii de km

Salutare la baieti.

V-am tot urmarit topic-ul cap-coada.

Cu toate ca am un Pegaso din `99, intotdeauna mi-am dorit un DRBig, in special cel de 750, cu busoanele la rezervor ca la cross-uri.

Gasisem unul in Ploiesti anul trecut, cu bendix-ul defect, dar pana am facut eu rost de bani s-a vandut. Il luase un baiat care nu prea le avea cu mecanica si intreba pe forum ce improvizatii sa faca..

 

@SUN_83: Ieri l-am vazut la vanzare pe Bikeshop si inca mi-a ramas imaginea lui in minte:

http://bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-suzuki-dr%20750big-din-1990-561403.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi mi-a inundat un carburator... l-am desfacut l-am montat inapoi si nu a mai dat semne... probleme mai mari au fost la montarea si demontarea rezervorului la care s-au rupt frutunele... furtune schimbate in vara cu furtune speciale pt benzina de 30 de lei metru si care acum erau putrezite

post-71041-0-74057300-1395453758_thumb.jpg

post-71041-0-56043900-1395453764_thumb.jpg

Editat de Hyena986
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca aceeasi problema cu futunele care imbatraneau rapid am avut-o si eu anul trecut....pana la urma m-am enervat si am cumparat furtune (parca de motorina) de presiune mare cu imbracate in material textil si am scapat...au aproape un an ...Azi am ajuns si eu sa o pornesc, sa-i fac revizia. Am dat si o tura.....tare ma distrat. Maine plec sa o aduc acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai din alea imbracate in material textil erau... o gramada de bani si degeaba... acum am luat unu la 9 lei metru care prevad ca o sa ma tina o viata... la rezervoru din dreapta il am pe cel original si nu are nici pe dracu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca mai mult e din cauza caldurii decat din cauza benzinei. Tot ce e facut in Romania in materie de cauciuc e slab. Am inteles ca folosesc mai mult negru de fum si foarte putin cauciuc natural. Furtunul ala de 9 lei pun pariu ca o sa reziste mai mult. Eu am testat pe alt motor furtun benzina din ala folosit la dacie si a fost ok.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa imi schimb uleiul in furca. E prima oara cand o fac si nu stiu exact in ce stare sunt componentele pe acolo. In afara de simeringuri pentru praf si ulei mai sunt alte piese d-astea marunte ce se pot schimba?

 

Pe louis are simeringuri praf Saito (10042192). Pe wemoto vad Sifam (praf) si Kyoto (ulei). Am vazut si All Balls sau Ariete. Sunt bune? Proaste? Alea originale costa cam 70 de dolari toate 4. Nu stiu daca trebuie schimbate dar nu vreau sa desfac furca si sa ma trezesc ca imi trebuie alea.

 

In afara de http://www.alpha-sports.com si wemoto, mai stiti magazine online ce comercializeaza piese originale pentru Dr-uri?

 

Are cineva arcuri d-alea progresive? Se merita 4-5 milioane pe ele?

 

Mai imi cumpar si disc de frana fata. Are cineva EBC? Ala original e cu vreo 80 de euro mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu iau de obicei piese, uleiuri si semeringuri de la mexykanu, ai nr in semnatura, sau de la www.motovip.ro al carui sef imi e prieten.

Preturile sunt apropiate, dar mai mici decat la Louis si vin si repede pt ca amandoi sunt din Bucuresti.

 

La Pegaso mi-am pus anul trecut semeringuri Ariette sau Atena nu mai tin minte, si ulei furca Repsol, am dat undeva pe la 70 ron pe semeringurile de ulei si 1 litru de ulei.Ideea e ca am dat-o si pe off, si inca rezista bine, fara sa supureze.

Daca semeringurile de praf ale tale nu sunt crapate, nu se merita sa le schimbi, pt ca nu vor fi la fel de rezistente ca cele originale...Oricum alea nu prea se duc daca ai inca montate burdufurile de telescoape din fabrica.

 

Uite si o alta lista cu preturi de referinta, sa faci comparatie cu ce aveai tu:

http://www.ambulantamoto.ro/produse-comercializate/motocicleta/suzuki/650/dr-650-rs/1991/?page=1

http://dillypoint.ro/zen/index.php?main_page=index&cPath=3248_366_2945_424

Editat de eugenkawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu iau de obicei piese, uleiuri si semeringuri de la mexykanu, ai nr in semnatura, sau de la www.motovip.ro al carui sef imi e prieten.

Preturile sunt apropiate, dar mai mici decat la Louis si vin si repede pt ca amandoi sunt din Bucuresti.

 

La Pegaso mi-am pus anul trecut semeringuri Ariette sau Atena nu mai tin minte, si ulei furca Repsol, am dat undeva pe la 70 ron pe semeringurile de ulei si 1 litru de ulei.Ideea e ca am dat-o si pe off, si inca rezista bine, fara sa supureze.

Daca semeringurile de praf ale tale nu sunt crapate, nu se merita sa le schimbi, pt ca nu vor fi la fel de rezistente ca cele originale...Oricum alea nu prea se duc daca ai inca montate burdufurile de telescoape din fabrica.

 

Uite si o alta lista cu preturi de referinta, sa faci comparatie cu ce aveai tu:

http://www.ambulantamoto.ro/produse-comercializate/motocicleta/suzuki/650/dr-650-rs/1991/?page=1

http://dillypoint.ro/zen/index.php?main_page=index&cPath=3248_366_2945_424

 

Multumesc pentru sugestii.

 

A folosit cineva ulei Procycle sau BelRay? Eu am acum Motul 5100 si nu imi place.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sugestii.

 

A folosit cineva ulei Procycle sau BelRay? Eu am acum Motul 5100 si nu imi place.

Salut.

 

Eu am pus ultima data Belray , 10W parca si e ok. Oricum, la ale noastre baiu sunt arcurile daca te dai pe coclauri ...

 

azi mi-a inundat un carburator... l-am desfacut l-am montat inapoi si nu a mai dat semne... probleme mai mari au fost la montarea si demontarea rezervorului la care s-au rupt frutunele... furtune schimbate in vara cu furtune speciale pt benzina de 30 de lei metru si care acum erau putrezite

Salut.

 

Vezi ca inundatul carburatorului n-are legatura cu furtunele de benzina ...

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

La DR 800 am cautat sa cumpar suruburile de amestec, cele modificate, cu prelungitor. Am gasit variante de 32euro + transport, sau 15$ in state.

Asa ca am recurs la varianta clasica.

 

In surubul vechi, am dat o gaura filetata M3X4 mm, dupa mine 4mm e max. Se da usor pentru ca materialul e un inox. E bine sa prindeti surubul intr-o bucsa de alama ca sa nu lasati urme pe partea lisa, acolo unde inchide oringul.

Mai departe e comanda unui surub cu cap randalinat , sau alte variante care va sunt la indemina. Eu am ales ca prelungirea sa fie de 8-10 mm.

La infiletare/fixare folositi loctite/wurth etc albastru cel putin. Ca sa stringeti prelungirea folositi orice varianta de manson plastic, cauciuc, lemn etc ca sa nu deteriorati partea filetata a surubului de amestec sau a altor parti.

 

Restul e de la sine inteles.

 

Dimensiunile functioneaza cel putin pentru carburatoarele Mikuni BST 33. Ca principiu la toate.

 

... si GATA cu friptul miinilor la reglarea amestecului :D

 

Bafta !

post-55585-0-54228300-1397039981_thumb.jpg

post-55585-0-51709400-1397040042_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate, oricat de rau ne pare, tot mersul la relanti il regleaza, chiar si la BST 33. Altfel ar presupune ca tii motorul in sarcina si, in acelasi timp, sa invarti de surub. Amestecul de mers in sarcina se regleaza numai din nivelul benzinei si din diametrele jicloarelor. Iar cantitatea de amestec din clapeta/suber.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai asa ....ca nu e asa...Va rog domnilor sa va "certati" in continuare...Nu de allta, dar din cearta asta cred ca mai avem si noi astia mai mici si mai nepriceputi ce invata. De exemplueu inca nu-mi dau seama despre care surub/uri e vorba; cel care regleaza relantiul (deschide claspeta de aer) sau cele doua de sub carburatoare care regleaza (cred) amestecul de benzina/ aer? Si daca sunt cele doua din urma chiar devin interesat pentru ca nu mai eu stiu de cate ori mi-am fript copitele p-acolo.

Se poate pune o poza cu pozitia surubului montat pe carburator? Sarut-mana!!!!



Si inca o intrebare:din ce material sa fac un filtru de aer? Ma enerva cutia veche a filtrului ca mi-era aproape imposibil sa dau carburatoarele jos si am macelarit-o. Am facut una mai mica diin tabla care sa o pot da mai in spate 1 cm cat sa iasa de pe cauciucul legatura intre filtru si carburatoare si sa le pot scoate. Dar acum imi trebe un material care sa filtreze aerul dar sa treaca mai usor aerul prin el ca sa poata suplini micsorarea cutiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Si inca o intrebare:din ce material sa fac un filtru de aer? Ma enerva cutia veche a filtrului ca mi-era aproape imposibil sa dau carburatoarele jos si am macelarit-o. Am facut una mai mica diin tabla care sa o pot da mai in spate 1 cm cat sa iasa de pe cauciucul legatura intre filtru si carburatoare si sa le pot scoate. Dar acum imi trebe un material care sa filtreze aerul dar sa treaca mai usor aerul prin el ca sa poata suplini micsorarea cutiei.

 

Vezi ca toate cutiile de aer sunt indelung calculate: forme si dimensiuni. Cred ca ai facut o prostie croind o noua cutie. Dar daca tot te-ai pus pe croit cutii, mai bine faceai una in care sa se potriveasca un filtru de aer din comert. Filtrele de aer sunt confectionate din hartie speciala sau burete special imbibat cu ulei special.

 

In ceea ce priveste suruburile carburatorului, bineinteles ca e vorba de suruburile de aer, pilot screw, care regleaza cantitatea de amestec (si nu proportia) din circuitul de relanti, dupa cum se vede in poza pusa de raducod.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zi-mi si mie cum se numeste surubul respectiv in engleza/germana. Din manualul de DR 800, ca sa nu fie nici un dubiu.

Pilot fuel screw. Regleaza prima patrime din carburatie. La un monocilidru mare, regimul de mers mediu, cel putin al meu, e probabil pina in prima jumatate, ceea ce face ca acest surub de reglaj sa decida mult in consum si tot ce inseamna o carburatie proasta.

 

 

chuki : e vorba de cele doua suruburi de sub carburatoare la care , da , iti frigi dejtele :D

Deschide linkul si documenteaza-te cine ce face http://www.mikunioz.com/tuning_manuals.htm

Faptul ca ai macelarit cutia filtrului de aer a fost o actiune neinspirata. E bine sa-l lasi sa-si ia aer cit vrea el. Daca ii pui un filtru mai mic sau mai dens, vei avea probleme cu reglatul carburatoarelor, performanta mai slaba etc. Eu zic ca ai doua variante, una sa pui un alt filtru original (sau cel facut de tine dar nu stiu cum arata si ma indoiesc ca e mai bun ca cel orig.)sau sa mergi mai departe cu filtru de performanta/competitie din bureti sau filtre speciale pentru asa ceva, care au nevoie de "ingrijire" adica trebuie curatate/gresate

La carburatoare, inafara de reglajul fin din suruburile din discutie, nu prea ai ce sa le faci daca au fost o data puse la punct corect. Si de aici nevoia de a le tot scoate sa le freci dispare ....

 

Data stii franceza pot sa-ti dau un pdf in care sunt discutate toate aspectele esentiale despre DR BIG, din care toti avem de invatat si inteles.

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pilot fuel screw. Regleaza prima patrime din carburatie. La un monocilidru mare, regimul de mers mediu, cel putin al meu, e probabil pina in prima jumatate, ceea ce face ca acest surub de reglaj sa decida mult in consum si tot ce inseamna o carburatie proasta.

 

In fine am ajuns la un "numitor comun". Sunt celebrele suruburi de aer. Tot ce e "pilot" se refera la circuitul special, separat, al carburatoarelor, responsabil de mersul la relanti sau la turatii joase. Bineinteles ca are o importanta si in sarcina, dar numai la turatii foarte joase, o patrime cel mult, dupa cum ai zis la inceput. Ca ai lungit-o tu spre "mediu" si "probabil jumatate" e alta poveste. Nu cred ca mergi constant la 1500rpm. Probabil nu scazi sub 3000rpm la mersul tau mediu unde ponderea circuitului de relanti tinde spre zero.

 

chuki, orice vei face, ai grija sa izolezi bine filtrul. Daca aerul patrunde pe langa filtru, iti va baga praf in cilindru iar acesta se va uza prematur si e pacat. DR-urile sunt vestite prin faptul ca se vad urmele de la honuirea originala dupa zeci de mii de km de utilizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru explicati.

Stiu ca am facut o prostie cand am canibalizat cutia filtrului dar am facut-o la inceput cand d-abia luasem mobra si nu reuseam de nici o culoare sa reglez carburatoarele. Am invartit de suruburi pana le-a luat draq si tot nu mergea bine, ca intr-un final sa-mi dau seama ca plutitoarele nu inchideau. Dar asta dupa ce am dat carburatoarele de 10 ori jos. Pe urma nu am mai avut probleme dar ma chinui sa repar prostia experimentand tot felu de cutii, filtre, etc. Anul trecut am reusit cat de cat sa merg cu una facuta de mine. Motorul mergea ok, tragea. Iar anul asta incerc sa o imbunatatesc.

Franceza nu stiu.....

As fi recunoscator daca ai putea face cumva o poza sa vad exact cum se modifica starea degetelor cu noile suruburi. De-as fi din cluj cred ca as fi cocotat pe gard ori de cate ori s-ar auzi sunete de scule si duf a duf de dr.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...