Sari la conținut

Odiseea Simson


bogdiV
 Share

Postări Recomandate

am descarcat si am citit cartea INAINTE sa cumpar motoru'...dar cartea a fost scrisa in anii 60' iar noi suntem in 2005...lucrurile nu mai sunt la fel asa ca trebuie sa cer pareri de la cei incercati si patiti (spre ex bujie ISOLATOR cu val termica 240 nu se mai gaseste si stii si tu ce prrobleme sunt cu carburatia)... asa ca aveti un pic de rabdare cu mine ca ce nu se stie se invata si prefer sa ocolesc partile negative decat sa le incerc pe pielea mea!

Numai bine! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moshule felicitari pt. achizitie arata foarte bine, sa ai grija de ea! Ulei iti recomand un 20w40 cum spunea si Roby, dar sa nu fie romanesc, baga si tu un MOL macar in ea ca face treaba. Bujie Sinterom sau Brisk de Dacie (am un prieten care foloseste si nu are probleme).

Bafta si drum uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Fereasca sfantu' (scuzati limbajul) sa ajungeti vreodata pe mana mecanicilor de motociclete din Cluj. Ma tine desteptu' ala de 2 saptamani pentru un reglaj de carburator (a plouat pe motocicleta, o janta nu era cromata, va dati si voi seama).. Va recomand cu caldura clujenilor sa faceti colegiul de automobile de la Politehnica ca o sa va coste mai putini bani si mai ales rabdare decat acesti "meseriasi".. :huh:

traiasca capitalismul!! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Nu iti mai lasa motorul pe mana altora, crede-ma ca mai bine te apuci tu singur de mici surubareli, mestereala nu e medicina, daca ai un pic de simt tehnic si iti place sa faci lucrurile perfect, eu zic sa pui tu singur mana si sa-ti faci motorul.

 

Revenind la subiect : Carburatorul de simson originala NU se mai poate regla, deoarece are uzura intre cui si jiglerul cu cui, care nu se mai pot repara. Iti recomand sa cumperi carburator de Minsk, nou noutz, costa vreo 700.000, dar crede-ma ca merita, motorul e de nerecunoscut. Reglajul carburatorului de minsk pentru a merge pe simson consta in desfacerea surubului de amestec (ingropat, fara arc, pe partea dreapta) cu doua ture jumate de pe pozitia de inchis total.

 

Alta buba a simsonului, datorita vechimii, este demagnetizarea magnetoului. Singura solutie viabila este pastrarea magnetoului doar pentru partea mecanica si refacerea partii electrice, cu bobina, condensator de dacie si alimentarea sistemului de aprindere din circuitul electric (de lumini) al simsonului.

 

A treia chestie, daca nu are compresie - uzura la cilindru/piston/segmentzi/chiulasa. Incerci mai intai sa-i schimbi segmentzii, daca gasesti (Tico are alezaj 68, cat simsonul), daca nu ii faci setul motor - piston cu alezaj mai mare - majorat cilindrul, rectificat chiulasa - faci o data treaba ca lumea si nu mai ai probleme.

 

Bafta si pune mana pe manualul de simson, ia-ti un set de tubulare si de chei fixe, adu-ti motoru acasa si fa-l cu mana ta, o sa vezi ca e mult mai bine decat sa stai la mana altuia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

drepate ai tu mohsulik :laugh: , problema e cu carbul de nipru care intentionez sa il schimb ca oricat am incercat eu sa reglez la el tot nu a mers cum trebe...maine ma duc sa ridic scula de la desteptu' ala si sa ii zic vro doua.Ceea ce ma enerveaza la meseriasi si mecanici este ei iti iau vehicolul indiferent daca au timp sau nu sa il faca.

Mersi mult de sfaturi si asfalt uscat. :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

urmand sfatul lui moshulika am scos simsonul din service si m-am apucat sa desfac... se pare ca totusi voi avea nevoie de un set nou (compresia e pe duca) si de un carburator de minsk...cu aceasta ocazie intentionez sa inlocuiesc si rulmentii si simeringurile din motor si din cutie...vreau sa-l fac ceas :laugh:

stati pe faza ca probabil voi avea nevoie de niste sfaturi

cheers :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zis si facut..de dimineata pana acum am tras si am impins si l-am desfacut de-a binelea....

 

Acuma vin intrebarile:

 

1.In ce este prins dinamul inafara de cele 2 suruburi lungi, ca nu il pot scoate sa ajung la roti...dinamul mentionez ca mai are 6 suruburi pe lateral...(sa va vad cei care se stiu cu simson... :laugh: )

 

2.Problema fatala era compresia, si in special lipsa ei...pistonul este 67,95 si are 3 sris sub dimensiuni...mentionez ca mai am un piston 67,98 (3)...(astept ceva solutii de la voi in partea asta... ) Intrebarea este cum sa procedez: sa cumpar set nou cu totul, sa ma chinui sa-i fac segmenti la comanda la asta sau sa incerc cu celalalt piston?!... daca se poate voi pune in curand poze sa va faceti o idee mai clara despre situatie...

 

3...Biela are voie sa aiba joc in directia arborelui cotit?? are voie macar sa aiba vreun fel de joc de oricare??...daca da sau nu spuneti ce trebuie sa fac si care ii probabila cauza a problemei (sa fie oare rulmentul dus??)

 

Multam anticipat!! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salve!

dinamul? nu mai tin minte cate suruburi are... eu nu mai am asa ceva pe moto meu. sfatul meu: scoate-l cum poti si arunca-l. inlocuieste-l cu un magnetou de voshod sau cu un dinam de ij. vezi cum se face pe www.motorlife.ro in primul caz si/sau apeleaza la demostene pt. info in al doilea caz.

set motor: cauta piston si segmenti de skoda 1000 MB sau 100 S la cota mai mare decat are cilindrul tau, alzeaza cilindrul si esti sigur ca nu mai ai probleme pt. foarte multi km!

bilea nu trebuie sa aiba jocuri! bucsa de la bolt se poate inlocui usor, jocului de la maneton ii trebuie o operatiune mai complicata ce nu o poti face acasa... cauta un mester bun... cel mai bun mod de a verifica e sa ti ambelajul suspendat de biela cu o mana si sa lovesti in capul bielei cu cealalta mana. daca auzi sunete metalice, nu e bine...

nu iti cumpara alt carb... schimba doar jiglerele: principal 1 mm, relanti 0,5 mm, shoc (daca are) 0,5 mm - le poti face usor la strung. pune acul dozator pe o pozitie mai inalta decat mijlocul, regleaza aerul incepand de la un sfert de tura deschis. lungeste prezoanele de fixare a carbului din chiuloasa si baga doua garnituri de klingerit subtiri si alta din textolit intre ele de ~5 mm. ajuta la pastrarea dimensiunolor carbului la variatii de temp. + ca mentine benzina din paharel mai rece...

magnetou: verifica jocul axului. daca are, schimba rulmentii (cod dkfddr E8 13; daca nu gasesti cu codul asta dim sunt: Ă ext 24, Ă int 8, gros 7 cu miezextractibil). condensator de 22 μF (nu de dacia ci de trabant - e mai bun). verifica platoul avansului centrifugal - sa aiba jocuri cat mai mici si arcurile sa functioneze finutz. pune toate semnele in pozitie de reglaj: zp pe volanta, semn la semn magnetou/capac distributie, semn la semn platou platini/carcasa magnetou. distanta intre platini la max. cama 0,4 mm. ar trebui sa fie bine... daca nu, fa un circuit cu un bec si o barterie la care platinile sa fie intrerupator. invarte magnetoul cu tot corpul lui pana sa stinge becul. verifica (sau mai bine schimba) fisha! scurgeri de curent duc la scanteie slaba. distanta intre electrozii bujiei - 0,4 mm.

 

important: orce miscare faci la piese montate prin presare, foloseste prese!!! alfel risti sa strici mai mult decat gasesti stricat... locuri in care se folosesc prese: desfacerea volantei, platoului de avans centrifugal, cuplei magnetou/ax came, capacului distributie, angrenajului distributie (2 roti dintate), axului cu came, flansei de fixare ambielaj frontal, capacului etansare cutie viteze, cuplei cutie/ax cardanic, coroana cardan. cred ca n-am uitat nimic... montarea se face in toarte cazurile cu lovituri de ciocan prin intermediul unor tevi cu cota int. putin mai mare decat axul piesei care sau pe care trebuie facuta operatiunea, tevi din materiale mai moi decat piesele: bronz, alama, cupru, aluminiu.

 

daca tu crezi ca te mai pot ajuta, suna-ma la 0740/371404 sau 0788/505921. intru destul de rar pe net...

 

succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai salut din nou!!

2 intrebari:

1. De unde pot face rost de o presa pt. boltz, scos rulmenti, volanta si de alea si cam la ce pret? Oare in targul clujean am sanse sa gasesc??

2.Imi zice cineva care s-a confruntat si-si mai aminteste cum dreaq scot rotorul de pe arborele cotit ca imprumut flexu si-l tai ca tare ma enerveaza!! :makeout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

presele se fac.... daca vrei sa mergi mai mult prin tara fa-ti standuri din 20 in 20 km ca sa poti sa repari simsonu'! :moto:

 

daca depasesti 90 de kile, nu te mai gandi sa pleci la drum, ia-ti prosoape la tine ca sa poti sa racesti motoru' cu apa, daca mergi cu 60 foarfeci toate penele in motor, daca mergi cu 90 n-ajungi pan la urmatoru' stand si cel mai porno e cand intepeneste ambielaju'... cu aditivi si mers frumos risti sa rupi biela in 2 :makeout: piese de rezerva poti sa-ti iei cate vrei la tine ca oricum n-o sa-ti foloseasca :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

ei nici chiar asa dar simsoanele se strica ca dracu'... ideea era sa-l sperii sa il faca cap-coada ca sa se si bucure de el... :makeout: altfel daca il lasa pe premiza "merge? buuun!" pateste exact cum am spus mai sus!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema mare la Simson este ca nu gasesti piese noi, ca la rapciugile alea sovietice. Dar poate ca e mai bine asa, decat piese facute de Ivan cand sedea pe closet, segmenti de te tin o vara in cazul cel mai bun, etc.

Imi aduc aminte de niste pretini de ai mei care au plecat cu un Jupiter 4 la mare si au facut 24 de ore (le-a cedat electrica, pe urma carburatorul, pe urma pene, etc, au dormit pe camp :makeout: ). Noroc ca aveau atasul plin de piese de schimb.

 

Asta e mai baieti, cu janghinile astea tre sa defilam, atunci cand nu avem bani de luat lucruri bune.

 

@BogdiV: Boltul nu l-am montat/demontat niciodata cu presa. Si daca imi aduc bine aminte (asta s-a intamplat prin 2000 cand mi-am luat Simsonul) celebra presa pt rotor e un surub de 10 dar filetat invers. Numai ca ai mare grija la centratul rotorului cand il montezi la loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie sa-l completez pe RaveGSXR: intr-adevar, rotorul dinamului se fixeaza cu un surub cu filet pe stanga, dar se scoate cu un surub mormal de diametru un pic mai mare: gaura in care intre surubul ala pe stanga din rotor e mai mare si are un filet (de nu mai stiu cat). bagi surub potrivit, strangi si iese...

 

succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AndreiRN

Mi-ar place sa gasesc si eu un Simson frumos facut si bine sa arate. Sa nu imi faca probleme o luna-doua. Aveti careva unul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie sa-l completez pe RaveGSXR: intr-adevar, rotorul dinamului se fixeaza cu un surub cu filet pe stanga, dar se scoate cu un surub mormal de diametru un pic mai mare: gaura in care intre surubul ala pe stanga din rotor e mai mare si are un filet (de nu mai stiu cat). bagi surub potrivit, strangi si iese...

Lasa ca imi aduc eu aminte imediat, sa se termine sesiunea asta satanica si infernala si imi bag ghearele in nenea Adolf (asa il cheama pe Simsonul meu :makeout: ). Chiar ar fi interesant sa fac un site de genul "A Simson is Reborn :moto: ) dupa modelul Discovery. Am acces la o camera video minidv asa ca probabil vor fi si filmulete cu reparatiile mai complicate. Bineinteles, o sa cer sprijinul tuturor posesorilor de Simson de pe forum. Va bagati la o asemenea "combinatie" ?

 

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate ca sunt off topic dar trebuia sa intreb: este adevarat ca totzi cei ce au calarit comuniste in 2 timpi sunt pur si simplu fascintzi de duruitul acestuia si devin fani [nu mi-ash permite sa zic irecuperabili...].

 

e clar ca zgomotul [felul in care "toarce"] motorul e altul... dar nu shtiu dak e asha placut... dar care este acel ceva ce fascineaza?

 

multzam mult [in cazul in care voi primi un hint, un indiciu care sa ma duca la lamurirea nedumeririi mele penibile]

 

m

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mi se pare deloc nasol duruitul unui motor in 2 timpi, mai ales daca e vorba de Planeta. Chiar cred ca o sa ii duc dorul daca nu va mai fi voie cu ele in viitor.

Cred ca peste ani lumea isi va aduce aminte cu nostalgie de sunetul Trabantului sau al Jawei. Acum a devenit un cliseu sa spui ca un motor in 2 timpi "paraie, baraie". Cred ca ar trebui sa ne uitam cu mai multa simpatie la un motor la care nu trebuie reglata distributia, nu tre sa fii atent la presiunea uleiului, la ulei, la schimbat scaune,arcuri,tacheti,supape...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...