TheGun Postat Aprilie 29, 2005 Share Postat Aprilie 29, 2005 PE MOTORLIFE GASESTI CARTEA TEHNICA A SIMSON-ULUI SPORT. DESCARCA-O CITESTE-O SI VEI AVEA MAI MULTE SANSE SA TE BUCURI TIMP INDELUNGAT DE CEEA CE TI-AI CUMPARAT! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat Aprilie 29, 2005 Autor Share Postat Aprilie 29, 2005 am descarcat si am citit cartea INAINTE sa cumpar motoru'...dar cartea a fost scrisa in anii 60' iar noi suntem in 2005...lucrurile nu mai sunt la fel asa ca trebuie sa cer pareri de la cei incercati si patiti (spre ex bujie ISOLATOR cu val termica 240 nu se mai gaseste si stii si tu ce prrobleme sunt cu carburatia)... asa ca aveti un pic de rabdare cu mine ca ce nu se stie se invata si prefer sa ocolesc partile negative decat sa le incerc pe pielea mea! Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Aprilie 30, 2005 Share Postat Aprilie 30, 2005 Moshule felicitari pt. achizitie arata foarte bine, sa ai grija de ea! Ulei iti recomand un 20w40 cum spunea si Roby, dar sa nu fie romanesc, baga si tu un MOL macar in ea ca face treaba. Bujie Sinterom sau Brisk de Dacie (am un prieten care foloseste si nu are probleme). Bafta si drum uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Requiem Postat Aprilie 30, 2005 Share Postat Aprilie 30, 2005 E foarte Frumos motorul Bogdi! Vreau sa-l vad de mai aproape o sa te sun , si mergem la o bere fara alcool candva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat Aprilie 30, 2005 Autor Share Postat Aprilie 30, 2005 mersi lume!! requiem, esti invitat oricand sa vezi motorul si sa mai stam la o poveste...cheers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat Mai 15, 2005 Autor Share Postat Mai 15, 2005 Fereasca sfantu' (scuzati limbajul) sa ajungeti vreodata pe mana mecanicilor de motociclete din Cluj. Ma tine desteptu' ala de 2 saptamani pentru un reglaj de carburator (a plouat pe motocicleta, o janta nu era cromata, va dati si voi seama).. Va recomand cu caldura clujenilor sa faceti colegiul de automobile de la Politehnica ca o sa va coste mai putini bani si mai ales rabdare decat acesti "meseriasi".. traiasca capitalismul!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 15, 2005 Share Postat Mai 15, 2005 Salutare. Nu iti mai lasa motorul pe mana altora, crede-ma ca mai bine te apuci tu singur de mici surubareli, mestereala nu e medicina, daca ai un pic de simt tehnic si iti place sa faci lucrurile perfect, eu zic sa pui tu singur mana si sa-ti faci motorul. Revenind la subiect : Carburatorul de simson originala NU se mai poate regla, deoarece are uzura intre cui si jiglerul cu cui, care nu se mai pot repara. Iti recomand sa cumperi carburator de Minsk, nou noutz, costa vreo 700.000, dar crede-ma ca merita, motorul e de nerecunoscut. Reglajul carburatorului de minsk pentru a merge pe simson consta in desfacerea surubului de amestec (ingropat, fara arc, pe partea dreapta) cu doua ture jumate de pe pozitia de inchis total. Alta buba a simsonului, datorita vechimii, este demagnetizarea magnetoului. Singura solutie viabila este pastrarea magnetoului doar pentru partea mecanica si refacerea partii electrice, cu bobina, condensator de dacie si alimentarea sistemului de aprindere din circuitul electric (de lumini) al simsonului. A treia chestie, daca nu are compresie - uzura la cilindru/piston/segmentzi/chiulasa. Incerci mai intai sa-i schimbi segmentzii, daca gasesti (Tico are alezaj 68, cat simsonul), daca nu ii faci setul motor - piston cu alezaj mai mare - majorat cilindrul, rectificat chiulasa - faci o data treaba ca lumea si nu mai ai probleme. Bafta si pune mana pe manualul de simson, ia-ti un set de tubulare si de chei fixe, adu-ti motoru acasa si fa-l cu mana ta, o sa vezi ca e mult mai bine decat sa stai la mana altuia... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat Mai 15, 2005 Autor Share Postat Mai 15, 2005 drepate ai tu mohsulik , problema e cu carbul de nipru care intentionez sa il schimb ca oricat am incercat eu sa reglez la el tot nu a mers cum trebe...maine ma duc sa ridic scula de la desteptu' ala si sa ii zic vro doua.Ceea ce ma enerveaza la meseriasi si mecanici este ei iti iau vehicolul indiferent daca au timp sau nu sa il faca. Mersi mult de sfaturi si asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat Mai 22, 2005 Autor Share Postat Mai 22, 2005 urmand sfatul lui moshulika am scos simsonul din service si m-am apucat sa desfac... se pare ca totusi voi avea nevoie de un set nou (compresia e pe duca) si de un carburator de minsk...cu aceasta ocazie intentionez sa inlocuiesc si rulmentii si simeringurile din motor si din cutie...vreau sa-l fac ceas stati pe faza ca probabil voi avea nevoie de niste sfaturi cheers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat Mai 22, 2005 Autor Share Postat Mai 22, 2005 zis si facut..de dimineata pana acum am tras si am impins si l-am desfacut de-a binelea.... Acuma vin intrebarile: 1.In ce este prins dinamul inafara de cele 2 suruburi lungi, ca nu il pot scoate sa ajung la roti...dinamul mentionez ca mai are 6 suruburi pe lateral...(sa va vad cei care se stiu cu simson... ) 2.Problema fatala era compresia, si in special lipsa ei...pistonul este 67,95 si are 3 sris sub dimensiuni...mentionez ca mai am un piston 67,98 (3)...(astept ceva solutii de la voi in partea asta... ) Intrebarea este cum sa procedez: sa cumpar set nou cu totul, sa ma chinui sa-i fac segmenti la comanda la asta sau sa incerc cu celalalt piston?!... daca se poate voi pune in curand poze sa va faceti o idee mai clara despre situatie... 3...Biela are voie sa aiba joc in directia arborelui cotit?? are voie macar sa aiba vreun fel de joc de oricare??...daca da sau nu spuneti ce trebuie sa fac si care ii probabila cauza a problemei (sa fie oare rulmentul dus??) Multam anticipat!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octa Postat Mai 22, 2005 Share Postat Mai 22, 2005 salve! dinamul? nu mai tin minte cate suruburi are... eu nu mai am asa ceva pe moto meu. sfatul meu: scoate-l cum poti si arunca-l. inlocuieste-l cu un magnetou de voshod sau cu un dinam de ij. vezi cum se face pe www.motorlife.ro in primul caz si/sau apeleaza la demostene pt. info in al doilea caz. set motor: cauta piston si segmenti de skoda 1000 MB sau 100 S la cota mai mare decat are cilindrul tau, alzeaza cilindrul si esti sigur ca nu mai ai probleme pt. foarte multi km! bilea nu trebuie sa aiba jocuri! bucsa de la bolt se poate inlocui usor, jocului de la maneton ii trebuie o operatiune mai complicata ce nu o poti face acasa... cauta un mester bun... cel mai bun mod de a verifica e sa ti ambelajul suspendat de biela cu o mana si sa lovesti in capul bielei cu cealalta mana. daca auzi sunete metalice, nu e bine... nu iti cumpara alt carb... schimba doar jiglerele: principal 1 mm, relanti 0,5 mm, shoc (daca are) 0,5 mm - le poti face usor la strung. pune acul dozator pe o pozitie mai inalta decat mijlocul, regleaza aerul incepand de la un sfert de tura deschis. lungeste prezoanele de fixare a carbului din chiuloasa si baga doua garnituri de klingerit subtiri si alta din textolit intre ele de ~5 mm. ajuta la pastrarea dimensiunolor carbului la variatii de temp. + ca mentine benzina din paharel mai rece... magnetou: verifica jocul axului. daca are, schimba rulmentii (cod dkfddr E8 13; daca nu gasesti cu codul asta dim sunt: Ă ext 24, Ă int 8, gros 7 cu miezextractibil). condensator de 22 μF (nu de dacia ci de trabant - e mai bun). verifica platoul avansului centrifugal - sa aiba jocuri cat mai mici si arcurile sa functioneze finutz. pune toate semnele in pozitie de reglaj: zp pe volanta, semn la semn magnetou/capac distributie, semn la semn platou platini/carcasa magnetou. distanta intre platini la max. cama 0,4 mm. ar trebui sa fie bine... daca nu, fa un circuit cu un bec si o barterie la care platinile sa fie intrerupator. invarte magnetoul cu tot corpul lui pana sa stinge becul. verifica (sau mai bine schimba) fisha! scurgeri de curent duc la scanteie slaba. distanta intre electrozii bujiei - 0,4 mm. important: orce miscare faci la piese montate prin presare, foloseste prese!!! alfel risti sa strici mai mult decat gasesti stricat... locuri in care se folosesc prese: desfacerea volantei, platoului de avans centrifugal, cuplei magnetou/ax came, capacului distributie, angrenajului distributie (2 roti dintate), axului cu came, flansei de fixare ambielaj frontal, capacului etansare cutie viteze, cuplei cutie/ax cardanic, coroana cardan. cred ca n-am uitat nimic... montarea se face in toarte cazurile cu lovituri de ciocan prin intermediul unor tevi cu cota int. putin mai mare decat axul piesei care sau pe care trebuie facuta operatiunea, tevi din materiale mai moi decat piesele: bronz, alama, cupru, aluminiu. daca tu crezi ca te mai pot ajuta, suna-ma la 0740/371404 sau 0788/505921. intru destul de rar pe net... succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat Mai 22, 2005 Autor Share Postat Mai 22, 2005 mersi octa .....esti domn sper sa decurga lucrurile lin si sa nu am mari probleme...in cazul in care o sa am totusi...stiu la cine sa apelez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Mai 22, 2005 Share Postat Mai 22, 2005 da! cam asta-i treaba... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat Mai 27, 2005 Autor Share Postat Mai 27, 2005 Hai salut din nou!! 2 intrebari: 1. De unde pot face rost de o presa pt. boltz, scos rulmenti, volanta si de alea si cam la ce pret? Oare in targul clujean am sanse sa gasesc?? 2.Imi zice cineva care s-a confruntat si-si mai aminteste cum dreaq scot rotorul de pe arborele cotit ca imprumut flexu si-l tai ca tare ma enerveaza!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shobolanu' Postat Mai 27, 2005 Share Postat Mai 27, 2005 Foarte dragutz motorashul!! Bafta mare la reparatzii shi sa te il calareshti sanatos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 28, 2005 Share Postat Mai 28, 2005 presele se fac.... daca vrei sa mergi mai mult prin tara fa-ti standuri din 20 in 20 km ca sa poti sa repari simsonu'! daca depasesti 90 de kile, nu te mai gandi sa pleci la drum, ia-ti prosoape la tine ca sa poti sa racesti motoru' cu apa, daca mergi cu 60 foarfeci toate penele in motor, daca mergi cu 90 n-ajungi pan la urmatoru' stand si cel mai porno e cand intepeneste ambielaju'... cu aditivi si mers frumos risti sa rupi biela in 2 piese de rezerva poti sa-ti iei cate vrei la tine ca oricum n-o sa-ti foloseasca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shobolanu' Postat Mai 28, 2005 Share Postat Mai 28, 2005 Mult cap tzi-a trebuit sa-i faci motoru de cacao. Brava L&P! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 28, 2005 Share Postat Mai 28, 2005 ei nici chiar asa dar simsoanele se strica ca dracu'... ideea era sa-l sperii sa il faca cap-coada ca sa se si bucure de el... altfel daca il lasa pe premiza "merge? buuun!" pateste exact cum am spus mai sus! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaveGSXR Postat Mai 29, 2005 Share Postat Mai 29, 2005 Problema mare la Simson este ca nu gasesti piese noi, ca la rapciugile alea sovietice. Dar poate ca e mai bine asa, decat piese facute de Ivan cand sedea pe closet, segmenti de te tin o vara in cazul cel mai bun, etc. Imi aduc aminte de niste pretini de ai mei care au plecat cu un Jupiter 4 la mare si au facut 24 de ore (le-a cedat electrica, pe urma carburatorul, pe urma pene, etc, au dormit pe camp ). Noroc ca aveau atasul plin de piese de schimb. Asta e mai baieti, cu janghinile astea tre sa defilam, atunci cand nu avem bani de luat lucruri bune. @BogdiV: Boltul nu l-am montat/demontat niciodata cu presa. Si daca imi aduc bine aminte (asta s-a intamplat prin 2000 cand mi-am luat Simsonul) celebra presa pt rotor e un surub de 10 dar filetat invers. Numai ca ai mare grija la centratul rotorului cand il montezi la loc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octa Postat Mai 31, 2005 Share Postat Mai 31, 2005 trebuie sa-l completez pe RaveGSXR: intr-adevar, rotorul dinamului se fixeaza cu un surub cu filet pe stanga, dar se scoate cu un surub mormal de diametru un pic mai mare: gaura in care intre surubul ala pe stanga din rotor e mai mare si are un filet (de nu mai stiu cat). bagi surub potrivit, strangi si iese... succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AndreiRN Postat Mai 31, 2005 Share Postat Mai 31, 2005 Mi-ar place sa gasesc si eu un Simson frumos facut si bine sa arate. Sa nu imi faca probleme o luna-doua. Aveti careva unul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaveGSXR Postat Mai 31, 2005 Share Postat Mai 31, 2005 trebuie sa-l completez pe RaveGSXR: intr-adevar, rotorul dinamului se fixeaza cu un surub cu filet pe stanga, dar se scoate cu un surub mormal de diametru un pic mai mare: gaura in care intre surubul ala pe stanga din rotor e mai mare si are un filet (de nu mai stiu cat). bagi surub potrivit, strangi si iese... Lasa ca imi aduc eu aminte imediat, sa se termine sesiunea asta satanica si infernala si imi bag ghearele in nenea Adolf (asa il cheama pe Simsonul meu ). Chiar ar fi interesant sa fac un site de genul "A Simson is Reborn ) dupa modelul Discovery. Am acces la o camera video minidv asa ca probabil vor fi si filmulete cu reparatiile mai complicate. Bineinteles, o sa cer sprijinul tuturor posesorilor de Simson de pe forum. Va bagati la o asemenea "combinatie" ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Mai 31, 2005 Share Postat Mai 31, 2005 poate ca sunt off topic dar trebuia sa intreb: este adevarat ca totzi cei ce au calarit comuniste in 2 timpi sunt pur si simplu fascintzi de duruitul acestuia si devin fani [nu mi-ash permite sa zic irecuperabili...]. e clar ca zgomotul [felul in care "toarce"] motorul e altul... dar nu shtiu dak e asha placut... dar care este acel ceva ce fascineaza? multzam mult [in cazul in care voi primi un hint, un indiciu care sa ma duca la lamurirea nedumeririi mele penibile] m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 31, 2005 Share Postat Mai 31, 2005 Nu mi se pare deloc nasol duruitul unui motor in 2 timpi, mai ales daca e vorba de Planeta. Chiar cred ca o sa ii duc dorul daca nu va mai fi voie cu ele in viitor. Cred ca peste ani lumea isi va aduce aminte cu nostalgie de sunetul Trabantului sau al Jawei. Acum a devenit un cliseu sa spui ca un motor in 2 timpi "paraie, baraie". Cred ca ar trebui sa ne uitam cu mai multa simpatie la un motor la care nu trebuie reglata distributia, nu tre sa fii atent la presiunea uleiului, la ulei, la schimbat scaune,arcuri,tacheti,supape... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.