ticolino Postat Aprilie 29, 2005 Autor Share Postat Aprilie 29, 2005 (editat) chiulasa + cilindrul. se pare ca erau "scapari" Editat Aprilie 29, 2005 de ticolino Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Aprilie 29, 2005 Share Postat Aprilie 29, 2005 "scaparile" astea in nici un caz n-au zgariat cilindrul... cam nasol...zgarieturile alea sunt deja "santuri"... nu cred ca se pot scoate alezand cilindrul la cota de reparatie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 29, 2005 Share Postat Aprilie 29, 2005 Dupa cite vad eu in pozele alea par a fi urme de gripare pe piston Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Aprilie 29, 2005 Autor Share Postat Aprilie 29, 2005 (editat) aha. si care ar putea fi cauza griparii? si zgarieturile cilindrului, pot avea efecte negative in afara de pierderea de putere? Editat Aprilie 29, 2005 de ticolino Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 29, 2005 Share Postat Aprilie 29, 2005 Ok, m-am uitat mai atent la poze, am vazut ca sint mai mari.. Pistonul e chinuit, are pe linga urme de gripare si niste canale in el. Ce nu inteleg eu: De unde provine canalul ala din cilindru? Pt ca nu cred ca poate fi provocat de piston, si nici de segementi in functionare (gripati sau nu). A fost rupt un segment? Sau e vreun opritor de segment lipsa la apel? Sau rola de la rulmentul boltului de piston?(Desi stiu ca e cu bucsa??) Sau a inhalat ceva?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 29, 2005 Share Postat Aprilie 29, 2005 Canalul ala mare din cilindru dupa cite vad eu e pe admisie. N-ar trebui sa influenteze cu nimic puterea. Celelate canale nici ele nu par a fi chiar in zona activa asa ca pierdere de putere s-ar putea sa nu fie prea mare. Daca oglinda e buna (adica canalele n-au asperitati care sa agate segmentii) n-ar trebui sa conteze. Oricum un cil+pist ar fi de dorit.. De gripat s-a gripat din unu/mai multe motive: fie ulei putin in benzina , fie ulei prost de amestec,fie a mers sarac (nu s-a alimentat cum trebe), fie e materialul de cacao in piston, fie s-a rupt ceva in el, fie a inhalat ceva extern...Tu ce ai descoperit exact in el? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 29, 2005 Share Postat Aprilie 29, 2005 E posibil ca urmele alea sa fie mai vechi?? Uita-te ce afumat e pistonul..Pai ala a scapat flacari dincolo de segmenti..Ceea ce indica ca fie segemntii au fost la revedere, fie a scapat prin canalele alea (acum am vazut ca si deasupra evacuarii - in zona activa sint canale si par destul de mari) ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Aprilie 29, 2005 Autor Share Postat Aprilie 29, 2005 (editat) aseara se facuse deja tarziu, asa ca nu am continuat investigatia. am ajuns exact in stadiul din poze cred ca o sa continui cu munca de arheolog de-abia dupa paste oricum, pistonul nu "agata" nimic in cilindru, cel putin nu aparent. o sa mai studiez. canale sunt cam pe toata circumferinta, si eu cred ca sunt vechi totusi. eu nu am mers cu ea decat vreo 2km, timp in care motorul a mers normal (pana sa se blocheze). nici macar nu l-am turat mai tare, sunt obisnuit de la masina la cum arata cilindrul+pistonul , sunt tare curios ce surprize imi rezerva ambielajul Editat Aprilie 29, 2005 de ticolino Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Aprilie 29, 2005 Share Postat Aprilie 29, 2005 (editat) Ok Editat Aprilie 29, 2005 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Aprilie 29, 2005 Share Postat Aprilie 29, 2005 parerea mea: dupa poze cum se vede este posibil sa se fi miscat tot blocmotorul, nefiind strans bine cele 4 suruburi de M8 ??? dupa aparenta uleiului eu nu exclud nici aceasta varianta... orcum, ai desfacut motorul... schimba toate cele posibile si nu o sa mai ai probleme... DAR uitate si in cutie !!! ai sa vezi daca ai mers fara ulei... s-ar putea ca si acolo sa dai de niste nereguli... Schimbarea cilindrului dupa cum stiu eu se face in felul urmator: 1. se scoate cilindrul vechi... 2. cel nou nu se preseaza (posibilitate mare sa crape!!!) se incalzeste blocmotorul (aragaz, soba)... 3. cilindrul nou se pune in frigider la temperaturi scazute... dupa care se introduce in blocmotorul incalzit fara probleme majore (cu mana) 4. slefuire - honing - daca este cazul ... bafta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 29, 2005 Share Postat Aprilie 29, 2005 Pozele tale imi aduc aminte de un cilindru de voshod sport vazut la cristi la magazin. Cilindrul respectiv aspirase role de la boltul pistonului si facuse santuri asemanatoare, oricum ala arata mult mai rau - avea role infipte in capul pistonului si printre piston si camasa trecand prin segment, semn ca a mai mers ceva dupa ce a aspirat rolele. ddeplasarea cilindrului e poribil sa fi aparut in momentul in care a prins corpul strain in piston, adica sa fi smuls nitel prezoanele. vezi daca gasesti role in carter sau in tobe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 3, 2005 Autor Share Postat Mai 3, 2005 ieri am continuat munca de investigatie. din pacate, am fost oprit cu marsavie de cateva suruburi incapatanate de la capacul cv (din stanga) si de la carter, si de rotorul magnetoului. toate bilele (sau mai bine zis cilindrii) rulmentului boltului pistonului sunt la locul lor. si arata bine dupa parerea mea. totusi, pe langa santuletele din cilindru se adauga niste ciupituri si zgarieturi in piston: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 3, 2005 Autor Share Postat Mai 3, 2005 pana acu am gasit o mizerie groaznica. nu ma refer la ulei, ci la pamant/praf/nisip. toate suruburile si rotitele desfacute scrasnesc a nisip cand le rotesti in stadiul asta m-am blocat cu desfacutul. nu stiu cum se scoate rotorul (1) si semeringul de la cv (2) idei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Mai 3, 2005 Share Postat Mai 3, 2005 simeringul de la cv dupa parerea mea o scoti dupa demontarea totala a motorului, ala nu cred sa te impiedice la demontare... mai degraba rotorul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Mai 3, 2005 Share Postat Mai 3, 2005 dupa cum am vazut eu tija rotorului e conica, dar are si un surub... vezi daca se poate desuruba rotorul de pe ax... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 3, 2005 Autor Share Postat Mai 3, 2005 surubul de la rotor s-a scos usor (se vede in poza, e pe jumatate afara) rotorul nu prea merge scos prin rasucire pt ca are o pana. oare trebuie o presa speciala ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 3, 2005 Share Postat Mai 3, 2005 rotorul se scoate dupa ce desurubezi surubul, lovind in el lateral, destul de serios cu o bucata de lemn, in partea aia subtiata. dupa 2 - 3 lovituri se scoate usor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 3, 2005 Share Postat Mai 3, 2005 La ij de exemplu rotorul dinamului sau alternatorului care este tot presat pe con se scoate cu ajutorul unui alt surub cu diametru mai mare decat cel al surubului ce-l tine fixat pe con ( are un filet special pt acest surub extractor) Idea cu batutul in el nu mi se pare prea buna, am vazut rotoare distruse din aceasta cauza. Acum nu stiu cum e la voshod dar parerea mea e ca ar trebui sa aiba ceva asemanator ca la ij ca tot de rusi is facute. Daca nu are vezi poate gasesti o presa care sa se potriveasca si daca t nu gasesti incearca metoda cu batutul ca ultima solutie ( desi poti sa incerci sa-l bati putin poate iese usor - asta numai daca nu are filet pt un surub extractor) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 3, 2005 Share Postat Mai 3, 2005 La ij de exemplu rotorul dinamului sau alternatorului care este tot presat pe con se scoate cu ajutorul unui alt surub cu diametru mai mare decat cel al surubului ce-l tine fixat pe con ( are un filet special pt acest surub extractor)Idea cu batutul in el nu mi se pare prea buna, am vazut rotoare distruse din aceasta cauza. Acum nu stiu cum e la voshod dar parerea mea e ca ar trebui sa aiba ceva asemanator ca la ij ca tot de rusi is facute. Daca nu are vezi poate gasesti o presa care sa se potriveasca si daca t nu gasesti incearca metoda cu batutul ca ultima solutie ( desi poti sa incerci sa-l bati putin poate iese usor - asta numai daca nu are filet pt un surub extractor) nu au filet alea de voshod si de minsk. eu am pus la ij si crede-ma ca panaam reusit centrajul.... rotorul asta al lui e un mare magnet +fier si atat, nu e ca rotorul de ij (bobinute, perii, tole si alte chestii sensibile). atata timp cat nu dai de la spate cu barosul, nu ai probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 4, 2005 Autor Share Postat Mai 4, 2005 (editat) merci pt sfaturi da, nu are filet din ala. am incercat sa-i dau niste lovituri cu coada ciocanului si nimic. ce-i drept, i-am dat cam cu mila. sa incerc diseara sa fiu mai nemilos pe de alta parte, am reusit sa semi-blochez ceva in cv, rotind de pinionul extern. adica dadeam usurel, si poc. mai incercam, isi dadeam drumul si iar prindea. am mai intors motorul pe alta fata si n-a mai facut. a cazut si o bucatica de aluminiu rasucita de undeva (un "span"), am gasit-o dedesubt cand am intors motorul. am reusit sa-i dau jos si ambreiajul (aproape), am ajuns la cv pe partea cealalta stau mai prost, cu rotorul si cu un surub de la carter (din bucata ramasa in carter de chiulasa, cu aripioare) care nu vrea de loc sa iasa. l-am impins si cu picioarele (rasucind de surubelnita cu o cheie) si nimic iar gaura unde e bagat e f. stramta si nu imi incape surubelnita mai serioasa. apropo, pt desfacerea carterului, tb folosita o presa speciala? sau merge aplicata metoda loviturii cu lemnu? edit: pt desfacerea rotorului ar merge o presa din aia cu 3 picioare, care sa impinga in surubul central, infiletat pe jumate. numai sa nu se strice filetul. Editat Mai 4, 2005 de ticolino Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Mai 4, 2005 Share Postat Mai 4, 2005 apropo, pt desfacerea carterului, tb folosita o presa speciala? sau merge aplicata metoda loviturii cu lemnu? Merge, dar ai grija sa desfaci toate suruburile, nu-l omori prea tare, vezi unde tine, in mod normal trebe sa se desfaca relativ usor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 5, 2005 Autor Share Postat Mai 5, 2005 (editat) bun...... cu ajutorul sfaturilor voastre am reusit sa dau jos rotorul (cu cateva lovituri bine plasate cu un ciocan de cauciuc), am scos si surubul buclucas (largind gaura cu un burghiu ca sa-mi incapa surubelnita meseriasa). am si dezmortit carterele, cu acelasi ciocan de cauciuc, si s-au cracanat oleaca. DAR m-am inecat ca tiganu la mal nu am putut sa-i dau jos pinionul de la motor, indicat in imagine! am incercat tot ce-am stiut, lovituri de dezmortire cu ciocanelu de cauciuc, parghie cu surubelnita, si nimic pe de alta parte, am gasit niste dinti lipsa la mecanismul de pornire (se vede si in poza). s-ar putea sa-i gasesc prin cutia de viteze, care e blocata din nou. dar ca sa ajung acolo tb sa trec de proba "pinionul ma-sii" Editat Mai 5, 2005 de ticolino Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 5, 2005 Autor Share Postat Mai 5, 2005 inca o poza cu "pinionul ma-sii" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 5, 2005 Share Postat Mai 5, 2005 Omule felicitari pentru curajul pe care il ai cu desfacutul unui motor fara un mester care sa te invetze la inceput. Ai mare grija la toate saibele mici care ies din desfacerea motorului. De exemplu la Ij in spatele oalei de ambreiaj sunt saibe de frictiune speciale, fara prostioare d-astea mici s-ar bloca oala de ambreiaj . Mai ai saibe d-astea la IJ in spatele pinionului de pe ambielaj. Acelea au si alt rol , sa impinga sa iasa pinionul la desfacere. Pe motovelosport nu gasesti la IJ saibele de frictiune din spatele oalei.... Asa ca daca la Voshod gasesti niste saibe subtiri otelite si lucioase sa ai grija sa le pui la loc unde trebie.Daca pierzi saibe d-astea nu gasesti pe nicaieri, sunt tehnologii apuse. Am intrebat si mecanici auto (ce-i drept cam ciocanari) si nu stiau ce-s alea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 5, 2005 Share Postat Mai 5, 2005 Pinionul ala la ij l-am scos cu o presa de rulmenti pt aro ( avea un vecin); este presat pe con si nu prea iese ciocanit ( e la fel ca la rotor numai ca asta iese mult mai greu) Presa asta de care-ti zic eu arata cam ca litera greceasca pi; daca nu gasesti una pe la vreun meserias vezi ca se gasesc si de cumparat prese asemanatoare care au 3 falci extractoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.