Sari la conținut

motor blocat ?!


ticolino
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 96
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ok, m-am uitat mai atent la poze, am vazut ca sint mai mari..

Pistonul e chinuit, are pe linga urme de gripare si niste canale in el.

Ce nu inteleg eu: De unde provine canalul ala din cilindru? Pt ca nu cred ca poate fi provocat de piston, si nici de segementi in functionare (gripati sau nu). A fost rupt un segment? Sau e vreun opritor de segment lipsa la apel? Sau rola de la rulmentul boltului de piston?(Desi stiu ca e cu bucsa??) Sau a inhalat ceva??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Canalul ala mare din cilindru dupa cite vad eu e pe admisie. N-ar trebui sa influenteze cu nimic puterea. Celelate canale nici ele nu par a fi chiar in zona activa asa ca pierdere de putere s-ar putea sa nu fie prea mare. Daca oglinda e buna (adica canalele n-au asperitati care sa agate segmentii) n-ar trebui sa conteze. Oricum un cil+pist ar fi de dorit..

De gripat s-a gripat din unu/mai multe motive: fie ulei putin in benzina , fie ulei prost de amestec,fie a mers sarac (nu s-a alimentat cum trebe), fie e materialul de cacao in piston, fie s-a rupt ceva in el, fie a inhalat ceva extern...Tu ce ai descoperit exact in el?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil ca urmele alea sa fie mai vechi?? Uita-te ce afumat e pistonul..Pai ala a scapat flacari dincolo de segmenti..Ceea ce indica ca fie segemntii au fost la revedere, fie a scapat prin canalele alea (acum am vazut ca si deasupra evacuarii - in zona activa sint canale si par destul de mari) ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aseara se facuse deja tarziu, asa ca nu am continuat investigatia. am ajuns exact in stadiul din poze :lol:

 

cred ca o sa continui cu munca de arheolog de-abia dupa paste :lol:

 

oricum, pistonul nu "agata" nimic in cilindru, cel putin nu aparent. o sa mai studiez.

 

canale sunt cam pe toata circumferinta, si eu cred ca sunt vechi totusi. eu nu am mers cu ea decat vreo 2km, timp in care motorul a mers normal (pana sa se blocheze). nici macar nu l-am turat mai tare, sunt obisnuit de la masina :lol:

 

la cum arata cilindrul+pistonul , sunt tare curios ce surprize imi rezerva ambielajul :lol:

Editat de ticolino
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea: dupa poze cum se vede este posibil sa se fi miscat tot blocmotorul, nefiind strans bine cele 4 suruburi de M8 ???

 

dupa aparenta uleiului eu nu exclud nici aceasta varianta...

 

orcum, ai desfacut motorul... schimba toate cele posibile si nu o sa mai ai probleme...

 

DAR uitate si in cutie !!! ai sa vezi daca ai mers fara ulei... s-ar putea ca si acolo sa dai de niste nereguli...

 

Schimbarea cilindrului dupa cum stiu eu se face in felul urmator:

 

1. se scoate cilindrul vechi...

2. cel nou nu se preseaza (posibilitate mare sa crape!!!)

se incalzeste blocmotorul (aragaz, soba)...

3. cilindrul nou se pune in frigider la temperaturi scazute... dupa care se introduce in blocmotorul incalzit fara probleme majore (cu mana)

4. slefuire - honing - daca este cazul ...

 

bafta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pozele tale imi aduc aminte de un cilindru de voshod sport vazut la cristi la magazin. Cilindrul respectiv aspirase role de la boltul pistonului si facuse santuri asemanatoare, oricum ala arata mult mai rau - avea role infipte in capul pistonului si printre piston si camasa trecand prin segment, semn ca a mai mers ceva dupa ce a aspirat rolele. ddeplasarea cilindrului e poribil sa fi aparut in momentul in care a prins corpul strain in piston, adica sa fi smuls nitel prezoanele.

vezi daca gasesti role in carter sau in tobe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ieri am continuat munca de investigatie.

 

din pacate, am fost oprit cu marsavie de cateva suruburi incapatanate de la capacul cv (din stanga) si de la carter, si de rotorul magnetoului.

 

toate bilele (sau mai bine zis cilindrii) rulmentului boltului pistonului sunt la locul lor. si arata bine dupa parerea mea. totusi, pe langa santuletele din cilindru se adauga niste ciupituri si zgarieturi in piston:

post-8-1115108477_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana acu am gasit o mizerie groaznica. nu ma refer la ulei, ci la pamant/praf/nisip. toate suruburile si rotitele desfacute scrasnesc a nisip cand le rotesti :lol:

 

in stadiul asta m-am blocat cu desfacutul. nu stiu cum se scoate rotorul (1) si semeringul de la cv (2) :lol: idei? :lol:

post-8-1115108761_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

surubul de la rotor s-a scos usor (se vede in poza, e pe jumatate afara)

rotorul nu prea merge scos prin rasucire pt ca are o pana.

oare trebuie o presa speciala ? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rotorul se scoate dupa ce desurubezi surubul, lovind in el lateral, destul de serios cu o bucata de lemn, in partea aia subtiata. dupa 2 - 3 lovituri se scoate usor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ij de exemplu rotorul dinamului sau alternatorului care este tot presat pe con se scoate cu ajutorul unui alt surub cu diametru mai mare decat cel al surubului ce-l tine fixat pe con ( are un filet special pt acest surub extractor)

Idea cu batutul in el nu mi se pare prea buna, am vazut rotoare distruse din aceasta cauza.

Acum nu stiu cum e la voshod dar parerea mea e ca ar trebui sa aiba ceva asemanator ca la ij ca tot de rusi is facute. Daca nu are vezi poate gasesti o presa

care sa se potriveasca si daca t nu gasesti incearca metoda cu batutul ca ultima solutie ( desi poti sa incerci sa-l bati putin poate iese usor - asta numai daca nu are filet pt un surub extractor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ij de exemplu rotorul dinamului sau alternatorului care este tot presat pe con se scoate cu ajutorul unui alt surub cu diametru mai mare decat  cel al surubului ce-l tine fixat pe con ( are un filet special pt acest surub extractor)

Idea cu batutul in el nu mi se pare prea buna, am vazut rotoare distruse din aceasta cauza.

Acum nu stiu cum e la voshod dar parerea mea e ca ar trebui sa aiba ceva asemanator ca la ij ca tot de rusi is facute. Daca nu are vezi poate gasesti o presa

care sa se potriveasca si daca t nu gasesti incearca metoda cu batutul ca ultima solutie ( desi poti sa incerci sa-l bati putin poate iese usor - asta numai daca nu are filet pt un surub extractor)

nu au filet alea de voshod si de minsk. eu am pus la ij si crede-ma ca panaam reusit centrajul....

rotorul asta al lui e un mare magnet +fier si atat, nu e ca rotorul de ij (bobinute, perii, tole si alte chestii sensibile).

atata timp cat nu dai de la spate cu barosul, nu ai probleme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci pt sfaturi :lol:

 

da, nu are filet din ala. am incercat sa-i dau niste lovituri cu coada ciocanului si nimic. ce-i drept, i-am dat cam cu mila. sa incerc diseara sa fiu mai nemilos :)

 

pe de alta parte, am reusit sa semi-blochez ceva in cv, rotind de pinionul extern. adica dadeam usurel, si poc. mai incercam, isi dadeam drumul si iar prindea. am mai intors motorul pe alta fata si n-a mai facut. a cazut si o bucatica de aluminiu rasucita de undeva (un "span"), am gasit-o dedesubt cand am intors motorul. :huh:

 

am reusit sa-i dau jos si ambreiajul (aproape), am ajuns la cv :laugh:

 

pe partea cealalta stau mai prost, cu rotorul si cu un surub de la carter (din bucata ramasa in carter de chiulasa, cu aripioare) care nu vrea de loc sa iasa. l-am impins si cu picioarele (rasucind de surubelnita cu o cheie) si nimic :laugh: iar gaura unde e bagat e f. stramta si nu imi incape surubelnita mai serioasa. :(

 

apropo, pt desfacerea carterului, tb folosita o presa speciala? sau merge aplicata metoda loviturii cu lemnu? :laugh:

 

edit: pt desfacerea rotorului ar merge o presa din aia cu 3 picioare, care sa impinga in surubul central, infiletat pe jumate. numai sa nu se strice filetul.

post-8-1115191309_thumb.jpg

Editat de ticolino
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropo, pt desfacerea carterului, tb folosita o presa speciala? sau merge aplicata metoda loviturii cu lemnu?

 

Merge, dar ai grija sa desfaci toate suruburile, nu-l omori prea tare, vezi unde tine, in mod normal trebe sa se desfaca relativ usor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun...... cu ajutorul sfaturilor voastre :laugh: am reusit sa dau jos rotorul (cu cateva lovituri bine plasate cu un ciocan de cauciuc), am scos si surubul buclucas (largind gaura cu un burghiu ca sa-mi incapa surubelnita meseriasa). am si dezmortit carterele, cu acelasi ciocan de cauciuc, si s-au cracanat oleaca. DAR m-am inecat ca tiganu la mal :laugh:

 

nu am putut sa-i dau jos pinionul de la motor, indicat in imagine! am incercat tot ce-am stiut, lovituri de dezmortire cu ciocanelu de cauciuc, parghie cu surubelnita, si nimic :lol: :huh:

 

pe de alta parte, am gasit niste dinti lipsa la mecanismul de pornire (se vede si in poza). s-ar putea sa-i gasesc prin cutia de viteze, care e blocata din nou.

 

dar ca sa ajung acolo tb sa trec de proba "pinionul ma-sii" :laugh:

post-8-1115279388_thumb.jpg

Editat de ticolino
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule felicitari pentru curajul pe care il ai cu desfacutul unui motor fara un mester care sa te invetze la inceput.

 

Ai mare grija la toate saibele mici care ies din desfacerea motorului. De exemplu la Ij in spatele oalei de ambreiaj sunt saibe de frictiune speciale, fara prostioare d-astea mici s-ar bloca oala de ambreiaj . Mai ai saibe d-astea la IJ in spatele pinionului de pe ambielaj. Acelea au si alt rol , sa impinga sa iasa pinionul la desfacere. Pe motovelosport nu gasesti la IJ saibele de frictiune din spatele oalei.... :huh:

 

Asa ca daca la Voshod gasesti niste saibe subtiri otelite si lucioase sa ai grija sa le pui la loc unde trebie.Daca pierzi saibe d-astea nu gasesti pe nicaieri, sunt tehnologii apuse. Am intrebat si mecanici auto (ce-i drept cam ciocanari) si nu stiau ce-s alea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pinionul ala la ij l-am scos cu o presa de rulmenti pt aro ( avea un vecin); este presat pe con si nu prea iese ciocanit ( e la fel ca la rotor numai ca asta iese mult mai greu) Presa asta de care-ti zic eu arata cam ca litera greceasca pi; daca nu gasesti una pe la vreun meserias vezi ca se gasesc si de cumparat prese asemanatoare care au 3 falci extractoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...