Aleko Postat Mai 5, 2005 Share Postat Mai 5, 2005 De-aia sunt 2 saibe de frictiune elastice in spatele pinionului la IJ ,ca sa scoata pinionul dupa odata cu dessurubare. Binox, tu n-aveai alea 2 saibe. Asta-i boala cu multe comuniste: fiecareia ii lipseste cate o piesulica care este defapt foarte importanta. Daca gasesti o comunista cu toate piesele pe ea montate bine, aia e o motocicleta buna , fiabila.De exemplu la a mea lipseste un Zeger dar nu unul important Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 5, 2005 Share Postat Mai 5, 2005 Am fost azi in targul de fiare de la Obor cu ticolino si am cumparat presa de-aia cu 3 craci, am luat ce era mai mica, ca sa aiba ghearele cat mai mici sa incapa intre pinion si cartere. Diseara se apuca de operatiune. Am si eu o intrebare. Cum raman axele cutiei de viteze agatzate de semicartere ? Pe ce capac raman, pe stanga.. pe dreapta... mecanismul de schimbare a vitezelor unde ramane.. apare posibilitatea sa pice pinioanele de pe axe ... ce fel de rulmentzi se folosesc la fixarea axelor cutiei in carter ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Mai 5, 2005 Share Postat Mai 5, 2005 presele alea nu prea sunt de calitate.... daca pinionul e "incapatanat", ai toate sansele sa se strice "presa"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 6, 2005 Autor Share Postat Mai 6, 2005 ura, am reusit! am scos pinionul cu ajutorul presei. avea si o pana de forma unei banane pe acolo, dar a iesit usor cu presa. am gasit si cele doua saibe in spatele oalei ambreiajului, si le-am pus bine. am desfacut si carterul, cu ajutorul ciocanelului de cauciuc, si ...... ta-daaaa..... am gasit cauza blocarii : un surub ce tinea mecanismul schimbarii vitezelor de carter s-a desurubat si a cazut impreuna cu saiba intre rotite. a fost facut praf, impreuna cu o bucatica din buza cartererului. acolo nu stiu ce sa-i fac, cred ca-i dau niste silicon, ca s-ar scurge tot uleiul prin ea acu, sa vedem daca mai stiu sa pun toate piesele la loc multumesc tutoror pentru sfaturi , sper sa ma descurc la montare mai am acu o dilema.... sa-i scot oare si toate rotitele/mecanismele din cv si sa le verific/curat? pare cam complicat pe-acolo poza cu surubul blocant: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 6, 2005 Autor Share Postat Mai 6, 2005 de unde a cazut surubul: (apropo, si restul de 3 suruburi sunt slabite) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Mai 6, 2005 Share Postat Mai 6, 2005 Daca ai chef, pune o sageata unde e ciobit carterul(daca am intele eu bine din "impreuna cu o bucatica din buza cartererului.") Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 6, 2005 Autor Share Postat Mai 6, 2005 bucatica indicata de sageata sta doar de forma acolo. e rupta complet si nu prea se mai potriveste inapoi, e torsionata rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Mai 6, 2005 Share Postat Mai 6, 2005 Este, mersi! Partea buna e ca nu e rupta din carterul motorului si n-o sa sufle pe acolo...Partea proasta e (dupa cite vad eu) e ca e in partea de jos, deci o sa fie destul de nasol sa o astupi bine...Dau si eu o parere:Sa incerci oare cu chit metalic? (Sint ceva bison si alte marci? Alea se intaresc bine si in faza initiala il poti mula pe gaura si apoi il rectifici cu un smirghel ceva..) Partea aiurea e ca daca n-o etansezi bine va trebui sa-l desfaci din nou sau sa-l astupi pe afara - si e destul de indoielnic rezultatul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Mai 6, 2005 Share Postat Mai 6, 2005 Si pe ambielaj se vad ceva urme..Probabil ca sint din perioada in care si pistonul se distra cu vreun segment sau ace pe acolo.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Mai 6, 2005 Share Postat Mai 6, 2005 (editat) Verifica si lagarele de la biela (cel de la ambielaj si cel de la boltul pistonului), fara sa le desfaci, trebe sa fie niste fante...Vezi, si daca e cu role(ace) uita-te daca mai sint toate acolo sau daca e ceva dubios (adica daca se misca "patrat", tine pe portiuni, agata..) Editat Mai 6, 2005 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 6, 2005 Autor Share Postat Mai 6, 2005 bucatica aia e din "buza" carterului, pt ca acum e gaura. ambielajul pare ok, doar ca "bate" biela oleaca, adica are un mic joc sus-jos. dar mai merge (verdictul lui moshulik ). cand o sa am timp o sa mai iau si cilindrul la "pila" (cred ca e cota 0, dupa niste segmenti pe care i-am incercat) si o sa mai vad si cu ambielajul. din pacate am uitat sa iau chit, asa ca o sa aman montarea pe maine. si ai dracu rusi, au pus numai suruburi cu "pas marunt", adica de 1. am cautat in tot oboru si nu se gaseste asa ceva. tb sa inlocuiesc surubul ala cazut cu ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 6, 2005 Share Postat Mai 6, 2005 pune poxipol. cureti, pui cu nesimtire si dupa 24 de ore iei la smirghel. nu iti fa grija cu etansarea, fol o scandurica cu smirghel pt a face muchia in asa fel incat sa nu preseze in cealalta jumatate si pui pe tot conturul o idee de silicon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Mai 6, 2005 Share Postat Mai 6, 2005 (editat) eu as merge la careva, care are sudura aluminiu, (exista electrozi speciali de al cu pasta speciala!!!) l-as ruga sa-mi umple locul ciupit, dupa care as aduce "umplutura" la nivel cu o pila buna... eu am vazut ce stie poxi pol-u, nu-s multumit cu el... Editat Mai 6, 2005 de jack2004 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Mai 7, 2005 Share Postat Mai 7, 2005 (editat) @ticolino:bucatica aia e din "buza" carterului, pt ca acum e gaura. Da, dar daca am vazut eu bine, e din carterul cutiei, nu e din carterul motorului. De ce zic asta: Daca era de la motor, era mai problematic pt ca in carterul motorului se intimpla o oarecare presiune (de la compresia din carter + ceva gaze arse care vor sa intre prin baleiaje).. Intr-adevar, sudat probabil ca ar fi cel mai bine..eu n-am sugerat asta din cauza ca m-am gindit ca daca o sudeaza prost sau iti incalzeste locul si deformeaza cutiuta iti faci mai mult de lucru..mi s-a parut mai riscant..dar e cea mai profesionista rezolvare. La chestia cu poxipolul:Sint o gramada de feluri, mie personal in afara de chitul metalic imi plac alea epoxidice din 2 amestecuri, cind se intaresc se fac dure rau, probabil ca la asa ceva s-a gindit si ZIDU' Spor la treaba Editat Mai 7, 2005 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 7, 2005 Share Postat Mai 7, 2005 La chestia cu poxipolul:Sint o gramada de feluri, mie personal in afara de chitul metalic imi plac alea epoxidice din 2 amestecuri, cind se intaresc se fac dure rau, probabil ca la asa ceva s-a gindit si ZIDU'Spor la treaba da, eu vb de ala clasic din 2 solutii (alb + gri) care aparea in reclama cu lopata de la televizor. Tine pana la 120 grade si la produse din petrol. Eu am lipit o supapa in pompa de benzina de la oltcit si a tinut aproape 2 ani, desi locul era foarte imputit ca pozitie si vibratii cred ca mai am eu in niste tuburi. daca vrei le caut si incercam cu ale mele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 11, 2005 Autor Share Postat Mai 11, 2005 (editat) sa vad de unde incep. motorul l-am asamblat sambata. la locul cu pricina am pus bucatica veche, iar pe toata buza carterului am pus silicon rosu. problemele insa nu sunt de aici. a trebuit pana la urma sa desfac si toata cv, pentru ca dupa ce am unit carterele nu mergeau vitezele si in plus una din cele 2 gheare ale mecanismului se misca destul de tare. am scos tot deci, am mai strans gheara aia (cu o saiba suplimentara), am pus totul la loc, si iar nu prea mergeau vitezele. problema era ca nu mai erau nici lubrefiate piesele, si nefiind carterele unite se misca axul schimbatorului inainte si inapoi si nu prindea bine in mecanism. le-am unit asa deci, am pus si silicon si am zis ca poate merge, dupa ce pun ulei. am terminat de facut motorul, l-am pus duminica pe cadru, si... nu porneste. facea cam ca la inceput, adica facea explozie doar daca il impingeai tare (recunosc, daca il impingea moshulik tare ) si cu gazul la maxim, si cum te opreai se oprea si el. nu raspundea nici la sprituri. am umblat si la avans, nimic. scanteie avea oricum. in plus, am observat ca nu prea merg vitezele. adica intra in viteze, dar intr-a-ntaia si a 3-a merge ca pe liber nu stiu ce s-a intamplat, unde am gresit, pt ca mi s-a parut ca cv e cea mai simpla parte a motorului, e ca un puzzle, nu poti sa le incurci; dar nu-i asta problema, acuma stiu sa-l desfac. sa revenim. cum se impingea cam usor, am zis ca e de la compresie. ieri i-am schimbat segmentii. a inceput sa rasufle pe la chiulasa, unde sunt 2 suruburi bulite (se vede si in primele poze din topic, ca jumate din chiulasa era murdara de ulei). am pus silicon rosu si la chiulasa si am cam rezolvat cu compresia. cu pornirea, iar nimic. am pus si un carburator de minsk si a inceput sa scoata niste zgomote ciudate cand dadeam la pedala (ca un fel de fasait, sau harsait) si sa scoata un miros ciudat, ca de hartie arsa. am pus carbu vechi, i-am dat o pedala cu sete, cu gazul oprit si a luat-o pt 2 secunde. nu am putut sa reproduc fenomenul. cu carbu de minsk, scotea zgomotul ciudat la fiecare pedala. cu carbu vechi, il scoate doar la unele pedale (probabil cand face explozie ?!) in concluzie, naiba sa-l ia de surub cazut cv, ca mi-a stricat tot motorul (exagerez, stiu) si mi-a mancat (doar pana acum) 2 saptamani din viata Editat Mai 11, 2005 de ticolino Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 11, 2005 Share Postat Mai 11, 2005 1 - daca vrei manualul de voshod in engleza il am eu 2 - mergi cu ea la un mecanic. daca vrei il intreb eu pe mecanicul meu daca te primeste si te duci cu motorul in brate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Mai 11, 2005 Share Postat Mai 11, 2005 hi zidu' ai manualul de voshod 3m in engleza in forma electronica????? punel si noua sa mai invatam ceva mersi anticipat ps. cu cea rusa nu ma descurc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 11, 2005 Share Postat Mai 11, 2005 ups, am spus un cacao ca am uitat ca e doar jpguri. daca il aveam pdf sau txt il traduceam cu program automat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 12, 2005 Autor Share Postat Mai 12, 2005 (editat) manualul o sa il postez eu in curand, tradus in romana pana atunci, sa revenim la oile noastre: chiulasa era la fel de etansa ca o prostituata dupa ce a satisfacut un pluton de soldati, asa ca azi-dimineata am dus motorul la atelierul de "arta si precizie" de la titulescu. acolo a reusit sa-mi refaca 3 prezoane si piulitele aferente, din pacate al 3-lea prezon nu a putut sa-l scoata din corpul motorului ce sa fac? cum sa scot prezonul? unde sa ma duc? a, si inca o intrebare bonus: din ce sa fac garnituri la chiulasa-cilindru, ca am facut din carton si s-au rupt foarte usor edit: intrebarile fiind mai generale, am create topicuri la Service, aici si aici Editat Mai 12, 2005 de ticolino Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Mai 13, 2005 Share Postat Mai 13, 2005 Hi ticolino, In primul rand i-ti multumesc personal ptr. munca ta depusa in Voshod 3m., si chiar si ptr. acest topic, sigur o sa ne ajute mult, daca o sa avem probleme cu Voshodurile noastre... Felicitari Astept cu nerabdare manualul tradus in lb. romana, felicitari si ptr. acest lucru. Prezoanele rupte se scot cu bormasina si burghiul: - dupa burghiu masori cu shublerul gaura si alegi o filiera potrivita ptr. noul filet si prezon.... Atentie! - sar putea ca sa se schimbe dimenziunea gaurii si a filetului, tre sa faci prezoane noi la un strungar... Bafta in continuare.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
badogistu Postat Mai 13, 2005 Share Postat Mai 13, 2005 (editat) Salutare , nasoala chestie ai patit ,dar in mare parte a fost din vina ta ,tot timpu cand cumperi o motocicleta schimbi uleiul chiar daca proprietaru i-ti spuna ca la schimbat cu doua ore inainte ,a doua ta greseala a fost ca dupa ce sa blocat de prima data ai incercat sa o pornesti iar , in cazuri de genu asta cel mai indicat ar fi sa desfaci capacu din partea stinga , sa dai jos lantu de transmisie si sa invarti cu mana pinionu de pe ambielaj si cel de la cutie si in modu asta iti dadeai seama unde e problema , motor sau cutie. Garnitura la chiuloasa se face din tabla subtire de cupru, lesi motoru sa mearga cateva minute bune pana se incalzeste dupa care stringi iar surubele Sfatu meu ar fi sa schimbi toate semeringurile si bucsile ,pistonu obligatoriu cu ciobitura aia nu o sa mearga bine niciodata iar cilindru daca merge alezat trebuie alezat daca nu schimbal . Spor la treba si nervi de otel Numa Bine PS. astept cu nerabdare manualul tradus de voshod , mi-am desfacut si eu de patru zile motoru sa-i schimb rulmenti si semeringurile (bataie la motor si benzina in ulei la cutie),am crezut ca e ca la mobra il desfaci in 10 minute si-l pui la loc in 20 min dar asta imi da batai de cap, asa ca astept sa apara manualu sa-l pot asambla cum trebuie motoru Editat Mai 13, 2005 de badogistu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 15, 2005 Share Postat Mai 15, 2005 Victorieeeeee........ Am asamblat ieri motocicleta si a pornit voshod-ul si merge chiar bine, se da pe-o roata . Il asteptam pe ticolino cu detalii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 16, 2005 Autor Share Postat Mai 16, 2005 eh, ticolino nu e chiar asa entuziast am rezolvat si cu cutia de viteze, pusesem invers o rotita,care parea simetrica cu garniturile la cilindru/chiulasa, am rezolvat foarte simplu: jos, la cilindru, carton, sus, intre cilindru si chiulasa, doar oleaca de silicon. de ce? pentru ca exista deja o garnitura built-in, cu niste santulete care intra unele in altele. a pune o alta garnitura (mai pe exterior) face mai rau, pt ca nu mai prinde garnitura built-in. bun... si cu ajutorul lui moshulik si al lui midnight_caller am reusit sa montez motorul la loc pe cadru, si da-i si lupta, lupta si da-i sa-l pornim. i-am pus si carb de minsk cu ocazia asta. reuseam cu greu sa-l pornim, si se oprea singur. am observat ca se oprea cand i se inchidea singur socul de la vibratii. ma rog... am mai mosmonit la el, si dupa ce am ramas singur am reusit sa-l stabilizez. acu, si motorul se incalzise, dar am si urcat cuiul carbului o liniuta mai sus. problema mare a aparut ieri. dupa ce am reusit iarasi sa-l pornesc dupa lupte seculare care au durat vreo 20min, si sa-l incalzesc ca sa nu se mai opreasca, am constatat ca, desi doar cu mine in carca trage de rupe, l-am ridicat pe o roata de mai multe ori, cu doua persoane nici nu pleaca de pe loc. si alea doua persoane au fiecare sub 60kg. o turez tare, se chinuie motorul, reusesc sa avansez vreo juma de metru (din ambreiaj si cu motorul turat), se aude un poc (ca o detonatie puternica cred) si se opreste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 16, 2005 Share Postat Mai 16, 2005 ai nivelul corect in carburator? incearca sa il dai nitel mai mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.