Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

....si sa nu uit, cei care v-ati demontat zona aia si eventual ati scos axul cu came, cum ati realiniat semnele de pe roata danturata pe care se invirte lantul cu semnul T de pe volanta?

 

nu are importanta pozitia in care prinzi roata dintata pe arborele cu came

oricum scanteie vine ori de cate ori e pistonul sus,,,,,,,,,

fie compresie, fie evacuare,,,,,,

restul, cred ca stii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

....si sa nu uit, cei care v-ati demontat zona aia si eventual ati scos axul cu came, cum ati realiniat semnele de pe roata danturata pe care se invirte lantul cu semnul T de pe volanta?

 

nu are importanta pozitia in care prinzi roata dintata pe arborele cu came

oricum scanteie vine ori de cate ori e pistonul sus,,,,,,,,,

fie compresie, fie evacuare,,,,,,

restul, cred ca stii

Ai zis-o ;)

Pai conteaza. Ca trebuie sincronizate (prin intermediul lantului) pistonul cu axul (si deci supape). Astfel ca atunci cind pe volanta scrie T, trebuie si axul sa fie in asafel incit sa fie supapele inchise (ca altfel iese explozia si nu mai impinge in piston). Cum axul cu came e legat de roata aia zimtata e un punct de sincronizare si intre rotita si volanta. Sincronizarea (conforma manual) se face cind e T-ul de pe volanta sus ca si t-ul de pe rotita (sau cind semnele alea care sunt pe rotita sunt orizontale.

O sa scot azi iar axa si sa vad daca pot sa corectez ceva la modul in care e prinsa flansa (discul cu gauri filetate pe care se prinde roata dintata) cu axa (defapt sa vad daca acolo poate apare o manarie cum zicea Stulewa sau eroare; da' nu cred ca au lasat japonezii posibilitatea sa pui gresit flansa aia). Si dup-aia trebuie sa verific daca pot (si banuiesc ca pot) sa decalez roata zimtata in lant ca sa dea sincronizarea intre T-uri.

Editat de ser79ban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Serbane, ca sa pui la punct distributia, duci volanta la T, apesi cu o surublenita mecanismul intinzatorului ca sa slabesti lantul, apoi il dai jos de pe rotita dintata de pe axa cu came. Rotita dintata se prinde intr-un singur fel pe axa cu came (iti dai seama singur ca gresesti daca nu ai marcajele spre exterior!), deci nu trebuie sa iti faci griji aici. Rotesti tu axa aia cu came cat sa aliniezi marcajele orizontale cu buza capacului; oricum ai alinia (lobii in sus, lobii in jos) nu ai cum sa gresesti. Trebuie sa ai volanta la T si liniutele alea orizontale (paralele cu marginea capatului). Atat. Acum slabesti iar intinzatoru si tragi lantul peste rotita zimtata de pe axa cu came. Vezi sa nu-ti fuga (asta probabil a patit mecanicu tau).

 

Ce voia Andrei sa zica e ca nu conteaza orientarea axei cu came (lobii in sus, lobii in jos). Daca ai volanta fix la T si liniutele paralele cu capacul, distributia e aliniata - doar asta conteaza. Practic orientarea lobilor determina daca punctul mort superior la care e dus cilindrul e cel de dupa compresie sau cel de dupa evacuare. Oricum scanteie ai la fiecare rotatie a volantaei (de fiecare data cand ajunge sus pistonul), deci motorul va functiona normal indiferent cum pui axa cu came (lobii in sus/lobii in jos) cand aliniezi distributia. Atentie, cand zic oricum pui, subinteleg ca oricare pozitie in care cele doua liniute de pe roata dintata a axei sunt aliniate cu buza cilindrului - sunt 2 astfel de pozitii; exact asta a subinteles dar a uitat sa mentioneze Andrei.

 

Spor la realiniat! E enervant cand pui distributia la punct de unu singur si iti dai seama ca ti-a fugit cu un dinte.

 

Apropo, verifica, dupa ce aliniezi totul, daca fixand volanta (tii cu o cheie fixa), axa cu came se poate roti. Daca 'jocul' asta e mai mult de jumate de dinte pe rotita dintata a distributiei, empiric iti zic k va merge ca dracu motoru si nu prea o sa iti iasa reglaju de supape. Asa face la 50-60.000 km de la schimbarea lantului de distributie. Deja daca ai joc de un dinte s-ar putea sa nu porneasca (e prea larg lantul).

 

SPor!

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ma exprim mai greu in scris, asa cum bine zice switch, mai uit sa mentionez cate ceva, am presupus ca serban stie sa alinieze cele 2 liniute cu chiuloasa,,,,,,

dar, desi am dreptate in legatura cu pozitia rotii arborelui cu came io tot ma bucur ca serban s-a distrat, macar un pic

pt ca, o sa aiba ceva de munca la motoru ala

uzura lobilor nu cred ca e suficienta pt a putea compensa prin "dereglarea" distributiei

cel mai simplu si eficient ar fi schimbarea arborelui cu came, a lantului de distributie ( pe care cred ca mai pot sa il rezolv pe la vreo 170 de lei) si a culbutorilor,,,,,,

amu, ma puteti injura toti, dar, dupa ce am mesterit 2 motoare, si care mai si merg, cred ca am invatat cate ceva

palinca o dau eu, la prima intalnire

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, s-au aliniat toate :lol:

Binenteles ca axul nu poate fi pus gresit in flansa avind un singur LUG. Am aliniat si semnuletele deci maine punem carapacea, facem jocul la tacheti si....stam acasa.

Acu', ca tot veni vorba de scinteie, cam cit de deasa e (pe automat)? Am dat nitel la automat si nu prea sunt multumit de cit e de deasa. Nu as putea sa zic cite secunde sau zecimi e intre ele dar parca e RARA. In plus, eu tot traiesc cu impresia ca motorul meu se invirte cam molcom. Dupa ce ii pun maine carapacea, o sa fac un filmulet si cu scinteile si cu motorul. Poate mai descopar ceva la ea :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi sa ai pe baterie 12.5V macar. Scantia ti-o da destul de rar cand dai la automat (pt ca motorul se invarte lent). Daca tii butonu de la automat apasat si scanteia e la interval constant, totul e ok.

 

Sa ne zici daca porneste maine :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A pornit. O sa fac si filmuletele alea pe care le-am promis. Nu le-am facut acum ca as trisa; am tot frecat-o si inainte sa-i pun capacul pe chiulasa ca sa ma asigur ca se invirte ok, am mai testat si diverse elecronice de pe ea,.... si s-ar putea crede ca e incalzita. O las sa se domoleasca si dupaia o trag pe film.

In alta ordine de idei, daca imi aduc eu aminte cum suna la pornite motorul inclin sa cred ca fusesera strinse cam tare jocurile alea. Acuma le-am strins eu si daca nu-i bine stiu pe cine sa injur. Din ciclul 'judo-ul nu este un sport dur, doar salteaua e dura', cel mai greu la reglatul de supape e sa indoi lerele alea astfel incit sa intre :lol:

V-am zis ca mesterica mi-a schimbat bujia iridium cu una normala si de 16?!?! Traiasca service-urile cu patroni nemti si mesteri romani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma bucur ca ai rezolvat:)

s-ar putea in curand (vreo 2000 km) sa ma apuc si eu de desfacut ca parca parca se aude lantul de distributie la rece....sa nu mai zic de decompresor care face ca dracu.

merita bujia aia iridium? se simte ceva diferenta? sau....nu mai merita? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

is cam nesimtit, eu nu aud cind tzacane nushce, nu simt ca trage, nu simt ca zdrangane, ca nu decomprima cum trebuie amortizoarele fata,.... 'aud' planetara,.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma bucur ca ai rezolvat:)

s-ar putea in curand (vreo 2000 km) sa ma apuc si eu de desfacut ca parca parca se aude lantul de distributie la rece....sa nu mai zic de decompresor care face ca dracu.

merita bujia aia iridium? se simte ceva diferenta? sau....nu mai merita? :lol:

nu stiu ce ai auzit tu la motor dar din filmuletul de pe youtube si din cate i-mi aduc aminte cum suna motorul tau nu cred ca trebuie sa umbli la distributie... poate doar un reglaj la supape , dar si aia mai pe la primavara-vara .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si eu astept sa nu mai ninga, sa se incalzeasca vreo 2 grade si ii dau drumul. chestia care tacane, de care am tot zis de mai demult se aude doar la cald, cel mai tare se aude pe la 3000 ture. e un sunet mai inalt, se aude din dreapta sus.

de distributie... doar la primele 5 poate 10 secunde dupa ce porneste motorul la rece (acum foarte rece) se aude din partea dreapta, de la mijlocul cilindrului un sunet interesant...nu mai tin minte sa il descriu exact.... eventual incerc sa il surprind cand se indreapta vremea.

 

de bujiile iridium stie cineva ceva?:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va salut sunt nou pe forum si vin cu o antrebare mia-m schimbat CDI am avut cu mufe albe iar acum am pus unul cu mufe verzi dar cand conectez firul ce vine de la bobina la turometru se opreste brusc motoru care ar fi cauza daca aveti ceva idei va rog mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va salut sunt nou pe forum si vin cu o antrebare mia-m schimbat CDI am avut cu mufe albe iar acum am pus unul cu mufe verzi dar cand conectez firul ce vine de la bobina la turometru se opreste brusc motoru care ar fi cauza daca aveti ceva idei va rog mult!

 

Bine ai venit!

 

Din pacate nu pot sa te ajunt cu problema legata de CDI, inca nu am avut de-a face cu el...sper sa nici nu am.

Sper sa ne vedem la DOMINATORIADA anul asta :lol:

bafta.

 

 

@purice- ms de info :) poate o sa imi iau si eu una de-aia...in curand trebuie sa o schimb pe a mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

 

Nu am gasit acel surub de aer la carburator. Din cate am inteles, daca nu a fost lucrat la reglajul carburatorului acest surub (pilot screw) are un capac de aluminiu peste el. Nu l-am identificat. Daca puteti sa ma ajutati. Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va salut sunt nou pe forum si vin cu o antrebare mia-m schimbat CDI am avut cu mufe albe iar acum am pus unul cu mufe verzi dar cand conectez firul ce vine de la bobina la turometru se opreste brusc motoru care ar fi cauza daca aveti ceva idei va rog mult!

nu stiu de unde anume din CS esti dar daca nu rezolvi problema pana ce da caldura ne putem intalni undeva si vedem ce e de facut la CDI ala, la mine era cu mufe verzi originalul si am adaptat acum unul cu mufe albe, daca e ceva le schimbam intre ele si ai rezolvat buba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

 

Nu am gasit acel surub de aer la carburator. Din cate am inteles, daca nu a fost lucrat la reglajul carburatorului acest surub (pilot screw) are un capac de aluminiu peste el. Nu l-am identificat. Daca puteti sa ma ajutati. Multumesc

eu nu am auzit sa aiba capac de aluminiu,,,,,,,

este situat in partea de dedesubt a carburatorului, imediat in fata flansei de admisie (aia de cauciuc)

e un pic greu de gasit, pt ca e intr-un fel de tub scurt,,,,,

mai incearca, dupa ce il identifici in cartea tehnica

Mesaj completat

prblema este ca suntem cam departe eu sunt din MARU POIANA MARULUI dupa otelu rosu dar an caz ca nu rezolv poate la dominatoriada ne vedem oricum mersi mult pentru idea cu schimbul :lol: :)

daca esti din Caras,,,,,,poate vb cu 50bani, parca el e de acolo, si va ajutati intre voi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@turbo_domi: Vezi ca setarile de profil nu iti permit sa primesti mesaje private.

 

In alta ordine de idei, nu stiu ce culoare au mufle si la ce ani. CDIurile se potrivesc intre ele, in principiu. Atentie insa ca mufele se potrivesc si la alte modele Honda! Daca nu stii sigur ca-i de Domi CDIul ala...

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am gasit acel surub de aer la carburator. Din cate am inteles, daca nu a fost lucrat la reglajul carburatorului acest surub (pilot screw) are un capac de aluminiu peste el. Nu l-am identificat. Daca puteti sa ma ajutati. Multumesc

post-51492-1295825179_thumb.jpg post-51492-1295825208_thumb.jpg

 

Si, azi cum a fost mai uscat afara, si pana pe la ora 20 nu a nins am iesit la o tura:) am facut un mic video cu pornirea, se aude destul de clar sunetul despre care ziceam.... ziceti-mi si voi ce poate fi si daca ar trebui sau nu sa ma ingrijorez....

http://www.youtube.com/watch?v=QtnENTOO2Sc

 

ps: nu e de la mijlocul cilindrului, m-am inselat, foarte probabil nu e distributia.

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze Switch am omis Domi meu este din 92 si avea cu mufe albe iar cel care lam pus ete tot de Domi dar cu mufe verzi 88-89 cand ami cuplez firul de la bobina la turometru se opreste brusc motoru parca ai taie curentul an alta ordine de idei al meu CDI avea 6 fire an schimb cel verde avea doar 5 un locas an mufa mica era gol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-51492-1295825179_thumb.jpg post-51492-1295825208_thumb.jpg

 

Si, azi cum a fost mai uscat afara, si pana pe la ora 20 nu a nins am iesit la o tura:) am facut un mic video cu pornirea, se aude destul de clar sunetul despre care ziceam.... ziceti-mi si voi ce poate fi si daca ar trebui sau nu sa ma ingrijorez....

http://www.youtube.com/watch?v=QtnENTOO2Sc

 

ps: nu e de la mijlocul cilindrului, m-am inselat, foarte probabil nu e distributia.

:lol:

 

phreak_or mersi mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze Switch am omis Domi meu este din 92 si avea cu mufe albe iar cel care lam pus ete tot de Domi dar cu mufe verzi 88-89 cand ami cuplez firul de la bobina la turometru se opreste brusc motoru parca ai taie curentul an alta ordine de idei al meu CDI avea 6 fire an schimb cel verde avea doar 5 un locas an mufa mica era gol

Omule, te rog eu mult vorbeste in propozitii mai simple si mai atent compuse.

 

Deci, tu ai 6 fire in mufele de la instalatie, iar CDI-ul are doar 5 picioruse? Al 6lea locas nu e conectat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...