phreak_or Postat Ianuarie 15, 2011 Share Postat Ianuarie 15, 2011 (editat) ok, atunci chiar nu stiu cum sa ajut. in alta ordine de idei, azi am scos si eu dominatorul in sfarsit de la iernat. Am facut si un mic video cu treaba asta:) video Mesaj completat ca sa se incarce mai repede am schimbat compresia, si acum video-ul e la acest . Editat Ianuarie 15, 2011 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
natzy_6 Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Salut, aveti idee de unde as putea comanda un set piston+segmenti ptr Domi pe cota 0? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Salut, aveti idee de unde as putea comanda un set piston+segmenti ptr Domi pe cota 0? Multumesc ca sa iti faci o idee despre pret cauta pe http://www.oemmotorparts.com piese de la ei aduc cei de la http://www.dillypoint.ro/ vobeste cu cei din urma si sigur te rezolva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 (editat) . Editat Ianuarie 16, 2011 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
natzy_6 Postat Ianuarie 16, 2011 Share Postat Ianuarie 16, 2011 Multumesc mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 17, 2011 Share Postat Ianuarie 17, 2011 (editat) E mult de povestit si nu vad ce legatura are cu masuratul cotelor alea. Conteaza. Asa iti recomanda omu ce sa schimbi. Iei manualu la mana si masori cotele. Relativ... simplu. Nu-i mare lucru de zis. Ai wear limit la toate chestiile alea. Vrei sa iti traduc manualul de service de domi? Zi-mi si o sa vad ce pot face. Cauta la sectiunea 6: "Cylinder head valves"; pe a doua pagina sunt o gramada de informatii. Coloana din mijloc, cu label-ul STANDARD iti zice cat e normal la o piesa noua sa fie valoarea respectiva, iar coloana din dreapta cu label-ul SERVICE LIMIT e limita de uzura dincolo de care piesa trebuie inlocuita. Uite un mic dictionar, rog sa fiu corectat daca gresesc ceva: I.D. = inner diameter = diametru interior O.D. = outer diameter = diametru exterior rocker arm = culbutor = piesa care actioneaza valva (pe care e prins surubul de ajustare a valvei) cam follower = tachet stem = tulpina (tija valvei) guide = ghidaj (lacas prin care trece tija valvei) Daca tot iei manualul la mana, vezi si pag 3-4 sectiunea Troubleshooting Ah, si zi-ne si noua cat ai compresia pe cilindru, dupa procedura data in manual (reglezi supapa dreapta fatza la joc de 1mm - un milimetru, da! - apoi conectez compresmetru si dai la automat pana cand nu se mai ridica acul indicator - abia atunci citesti). Nominal stiu ca e ~178 PSI (~12.3 bari sau ~12.1 atmosfere) - manual de service, sectiunea 1, pag 5; nu de alta dar stiu ca nu ma crezi niciodata pe cuvant A nu se confunda cu compresia geometrica a camerei de ardere care e 8.3 : 1. Editat Ianuarie 17, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Ianuarie 18, 2011 Share Postat Ianuarie 18, 2011 Deci am o portocala. Vreau sa stiu ce diametru are. Ce conteaza citi ani avea copacul din care am luat-o, cine a importat-o,...?!?!? Intrebarea era simpla: Cum pot sa masor piesulicile alea 'in-casa' ca sa ma prind daca sunt uzate peste masura. In manual am invatat si eu sa ma uit (chiar si pe tabele, nu numai la poze) si ceva engleza si mecanica, cit sa nu ramin cu droaga in drum, mai stiu si eu. Intretimp am facut rost de un subler mai desteptel (ca de un micrometru nu m-am putut lipi, desi ar fi fost taman bun) si sper sa pot masura aproape corect ce-mi trebuie. Dupa asta vad ce am de cumparat. Dupa ce vin/e piesa/ele, esti primul pe care-l anunt cit e compresia. Mesaj completat Portocala s-a complicat unde ar trebui sa masor trapezul asta ca sa imi dau seama daca e in limite? Si care-s limitele. Restu de dimensiuni au iesit acceptabile si linistitoare (ce am putut masura din ce am demontat). Daca nu-i de aici tre sa fie de la supape Mesaj completat E normal sa fie excentricele nesimetrice? Mesaj completat ....si sa nu uit, cei care v-ati demontat zona aia si eventual ati scos axul cu came, cum ati realiniat semnele de pe roata danturata pe care se invirte lantul cu semnul T de pe volanta? Mesaj completat Cam asa arata problema la care tot caut un raspuns: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 20, 2011 Share Postat Ianuarie 20, 2011 (editat) Se cheama uzura, lipsa de ulei sau ulei prost la temperaturi mari. Excentricitatea lobilor e data in tabelul de cote. Peste o anumita valoare nu mai lucreaza ok. Daca ai uzura aia excesiva pe axa, atunci si culbutorii sunt praf. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-CAMSHAF...sQ5fAccessories http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-4PCS-AR...=item19c2871106 Mesaj completat Se cheama uzura, lipsa de ulei sau ulei prost la temperaturi mari. Excentricitatea lobilor e data in tabelul de cote. Peste o anumita valoare nu mai lucreaza ok. Daca ai uzura aia excesiva pe axa, atunci si culbutorii sunt praf. RECTIFIC: Se cheama uzura, lipsa de ulei sau ulei prost la temperaturi mari. Nu e normal. Oricum lobii au o forma oarecum ascutita. Masoara inaltimea lor (maxima). Compara cu tabelul. AI facut asta, din moment ce ai tabelul? Editat Ianuarie 20, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Ianuarie 20, 2011 Share Postat Ianuarie 20, 2011 (editat) mai e o mica problemutza switch: deformarea asta in general apare pe pertea camei care ataca supapa/culbutorul si iti poate devia varful axei intarziind/prelungind timpul de admisie/evacuare de aici rezulta ca oricat de bine ai pune distributia la punct mobtorul nu va functiona corect. daca uzura este extraordinar de mare se poate optine o functionare oarecum mai buna prin defazarea intentionata a distributiei(s-ar putea sa mearga si fara sa modifici avansul) dar treaba asta necesita cunostinte mecanice avansate(uiti de semnele de pe volanta/axa si masori pozitia pistonului la tms) aceasta este o solutie extrema doar pentru a iesi din cacao sau eventual a ajunge acasa, nu pentru folosirea zilnica exista niste baietzasi prin patria noastra america ce s-au indeletnicit cu maestria modificarii axelor cu came, prin modificarea unghiului de atac se optine un timp mai scurt de deschidere/inchidere a supapelor si de aici o ardere mai eficienta a carburantului>>> more power!!!! DO NOT TRY THESE AT HOME! Editat Ianuarie 20, 2011 de stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 20, 2011 Share Postat Ianuarie 20, 2011 (editat) Stiu ce zici tu mestere, dar una e modificarea cu cap a axei si alta e modificarea prin uzura a ei. Din ce stiu despre motoru' lu ser79ban, tind sa cred ca e vorba de uzura. Ca veni vorba de pus distributia la punct, ca si TOATE procedurile de masurare in casa, ele se gasesc in NX 650 Workshop manual (88-89), sectiunea F (sau 6) - Cylinder Head Valves. Acolo scrie negru pe alb, in engleza, si cum se da jos tot capacul, cum se separa piesele, cum se inspecteaza/masoara, cum se asambleaza la loc si cum se aliniaza. Din cate stiu eu nu-i nicio jmecherie. Faci FIX ce scrie acolo Poate doar improvizarea unui cam tensioner tool dintr-o surubelnita (ca sa apesi arcul intinzatorului la montare/demontare). Ah, apropo Serbane: verifica atent si lantul de distributie si patinele lui; daca patinele sunt macinate lantul are joc. Iar daca lantul are joc e prea larg, ceea ce duce la o distributie foarte instabila. Nu stiu daca ar explica uzura de la tine (apropo, cum e axa cu came relativ la valorile din manual?), dar stiu 100% ca o motocicleta cu lantul slab face zgomot la rece, nu are compresie si nu prea porneste. Iar cand porneste merge infect. Intreb si eu ca prostu': de ce nu ai facut test de compresie INAINTE sa desfaci motorul? Editat Ianuarie 20, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Ianuarie 20, 2011 Share Postat Ianuarie 20, 2011 mai e o mica problemutza switch: deformarea asta in general apare pe pertea camei care ataca supapa/culbutorul si iti poate devia varful axei intarziind/prelungind timpul de admisie/evacuare de aici rezulta ca oricat de bine ai pune distributia la punct mobtorul nu va functiona corect. daca uzura este extraordinar de mare se poate optine o functionare oarecum mai buna prin defazarea intentionata a distributiei(s-ar putea sa mearga si fara sa modifici avansul) dar treaba asta necesita cunostinte mecanice avansate(uiti de semnele de pe volanta/axa si masori pozitia pistonului la tms) Uite de asta ma tem eu. Si ce ma enerveaza cel mai tare e ca am impresia ca cineva deja s-a jucat nitel cu axa ca nu-mi dau seama de ce nu se mai pupa T-ul de pe volanta cu semnele de pe roata danturata pe care se invirte lantul (m-a pus dracu sa ma uit in 'manual' ). Si incepi si explicale la mesteri ca daca s-a deviat virful ala de cama, faci tu reglaj la tachet din parti. Si ca pe linga asta supapa e deschisa mai tirziu si eventual se desincronizeaza si 'decompresorul'. Daca as avea un motor ca-n carte, l-as face dupa carte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 20, 2011 Share Postat Ianuarie 20, 2011 Tu vrei sa zici ca motorul era cu volanta la T cand ai facut pozele alea!? Pai normal ca sa facut praf motoru... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purice Postat Ianuarie 20, 2011 Share Postat Ianuarie 20, 2011 (editat) cat de sigur esti ca ai pus volanta la T ? volanta mea are 4 semne, sigur nu ai facut o confuzie ? Editat Ianuarie 20, 2011 de Purice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Ianuarie 20, 2011 Share Postat Ianuarie 20, 2011 cat de sigur esti ca ai pus volanta la T ? volanta mea are 4 semne, sigur nu ai facut o confuzie ? Tu ce crezi, nu am verificat si T-ul si axul si manualul de 3 ori inainte sa imi pun mainile in cap? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Ianuarie 21, 2011 Share Postat Ianuarie 21, 2011 ....si sa nu uit, cei care v-ati demontat zona aia si eventual ati scos axul cu came, cum ati realiniat semnele de pe roata danturata pe care se invirte lantul cu semnul T de pe volanta? nu are importanta pozitia in care prinzi roata dintata pe arborele cu came oricum scanteie vine ori de cate ori e pistonul sus,,,,,,,,, fie compresie, fie evacuare,,,,,, restul, cred ca stii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Ianuarie 21, 2011 Share Postat Ianuarie 21, 2011 (editat) ....si sa nu uit, cei care v-ati demontat zona aia si eventual ati scos axul cu came, cum ati realiniat semnele de pe roata danturata pe care se invirte lantul cu semnul T de pe volanta? nu are importanta pozitia in care prinzi roata dintata pe arborele cu came oricum scanteie vine ori de cate ori e pistonul sus,,,,,,,,, fie compresie, fie evacuare,,,,,, restul, cred ca stii Ai zis-o Pai conteaza. Ca trebuie sincronizate (prin intermediul lantului) pistonul cu axul (si deci supape). Astfel ca atunci cind pe volanta scrie T, trebuie si axul sa fie in asafel incit sa fie supapele inchise (ca altfel iese explozia si nu mai impinge in piston). Cum axul cu came e legat de roata aia zimtata e un punct de sincronizare si intre rotita si volanta. Sincronizarea (conforma manual) se face cind e T-ul de pe volanta sus ca si t-ul de pe rotita (sau cind semnele alea care sunt pe rotita sunt orizontale. O sa scot azi iar axa si sa vad daca pot sa corectez ceva la modul in care e prinsa flansa (discul cu gauri filetate pe care se prinde roata dintata) cu axa (defapt sa vad daca acolo poate apare o manarie cum zicea Stulewa sau eroare; da' nu cred ca au lasat japonezii posibilitatea sa pui gresit flansa aia). Si dup-aia trebuie sa verific daca pot (si banuiesc ca pot) sa decalez roata zimtata in lant ca sa dea sincronizarea intre T-uri. Editat Ianuarie 21, 2011 de ser79ban Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 21, 2011 Share Postat Ianuarie 21, 2011 (editat) Serbane, ca sa pui la punct distributia, duci volanta la T, apesi cu o surublenita mecanismul intinzatorului ca sa slabesti lantul, apoi il dai jos de pe rotita dintata de pe axa cu came. Rotita dintata se prinde intr-un singur fel pe axa cu came (iti dai seama singur ca gresesti daca nu ai marcajele spre exterior!), deci nu trebuie sa iti faci griji aici. Rotesti tu axa aia cu came cat sa aliniezi marcajele orizontale cu buza capacului; oricum ai alinia (lobii in sus, lobii in jos) nu ai cum sa gresesti. Trebuie sa ai volanta la T si liniutele alea orizontale (paralele cu marginea capatului). Atat. Acum slabesti iar intinzatoru si tragi lantul peste rotita zimtata de pe axa cu came. Vezi sa nu-ti fuga (asta probabil a patit mecanicu tau). Ce voia Andrei sa zica e ca nu conteaza orientarea axei cu came (lobii in sus, lobii in jos). Daca ai volanta fix la T si liniutele paralele cu capacul, distributia e aliniata - doar asta conteaza. Practic orientarea lobilor determina daca punctul mort superior la care e dus cilindrul e cel de dupa compresie sau cel de dupa evacuare. Oricum scanteie ai la fiecare rotatie a volantaei (de fiecare data cand ajunge sus pistonul), deci motorul va functiona normal indiferent cum pui axa cu came (lobii in sus/lobii in jos) cand aliniezi distributia. Atentie, cand zic oricum pui, subinteleg ca oricare pozitie in care cele doua liniute de pe roata dintata a axei sunt aliniate cu buza cilindrului - sunt 2 astfel de pozitii; exact asta a subinteles dar a uitat sa mentioneze Andrei. Spor la realiniat! E enervant cand pui distributia la punct de unu singur si iti dai seama ca ti-a fugit cu un dinte. Apropo, verifica, dupa ce aliniezi totul, daca fixand volanta (tii cu o cheie fixa), axa cu came se poate roti. Daca 'jocul' asta e mai mult de jumate de dinte pe rotita dintata a distributiei, empiric iti zic k va merge ca dracu motoru si nu prea o sa iti iasa reglaju de supape. Asa face la 50-60.000 km de la schimbarea lantului de distributie. Deja daca ai joc de un dinte s-ar putea sa nu porneasca (e prea larg lantul). SPor! Editat Ianuarie 21, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Ianuarie 21, 2011 Share Postat Ianuarie 21, 2011 eu ma exprim mai greu in scris, asa cum bine zice switch, mai uit sa mentionez cate ceva, am presupus ca serban stie sa alinieze cele 2 liniute cu chiuloasa,,,,,, dar, desi am dreptate in legatura cu pozitia rotii arborelui cu came io tot ma bucur ca serban s-a distrat, macar un pic pt ca, o sa aiba ceva de munca la motoru ala uzura lobilor nu cred ca e suficienta pt a putea compensa prin "dereglarea" distributiei cel mai simplu si eficient ar fi schimbarea arborelui cu came, a lantului de distributie ( pe care cred ca mai pot sa il rezolv pe la vreo 170 de lei) si a culbutorilor,,,,,, amu, ma puteti injura toti, dar, dupa ce am mesterit 2 motoare, si care mai si merg, cred ca am invatat cate ceva palinca o dau eu, la prima intalnire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Ianuarie 21, 2011 Share Postat Ianuarie 21, 2011 Gata, s-au aliniat toate Binenteles ca axul nu poate fi pus gresit in flansa avind un singur LUG. Am aliniat si semnuletele deci maine punem carapacea, facem jocul la tacheti si....stam acasa. Acu', ca tot veni vorba de scinteie, cam cit de deasa e (pe automat)? Am dat nitel la automat si nu prea sunt multumit de cit e de deasa. Nu as putea sa zic cite secunde sau zecimi e intre ele dar parca e RARA. In plus, eu tot traiesc cu impresia ca motorul meu se invirte cam molcom. Dupa ce ii pun maine carapacea, o sa fac un filmulet si cu scinteile si cu motorul. Poate mai descopar ceva la ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Ianuarie 21, 2011 Share Postat Ianuarie 21, 2011 Vezi sa ai pe baterie 12.5V macar. Scantia ti-o da destul de rar cand dai la automat (pt ca motorul se invarte lent). Daca tii butonu de la automat apasat si scanteia e la interval constant, totul e ok. Sa ne zici daca porneste maine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Ianuarie 22, 2011 Share Postat Ianuarie 22, 2011 A pornit. O sa fac si filmuletele alea pe care le-am promis. Nu le-am facut acum ca as trisa; am tot frecat-o si inainte sa-i pun capacul pe chiulasa ca sa ma asigur ca se invirte ok, am mai testat si diverse elecronice de pe ea,.... si s-ar putea crede ca e incalzita. O las sa se domoleasca si dupaia o trag pe film. In alta ordine de idei, daca imi aduc eu aminte cum suna la pornite motorul inclin sa cred ca fusesera strinse cam tare jocurile alea. Acuma le-am strins eu si daca nu-i bine stiu pe cine sa injur. Din ciclul 'judo-ul nu este un sport dur, doar salteaua e dura', cel mai greu la reglatul de supape e sa indoi lerele alea astfel incit sa intre V-am zis ca mesterica mi-a schimbat bujia iridium cu una normala si de 16?!?! Traiasca service-urile cu patroni nemti si mesteri romani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Ianuarie 22, 2011 Share Postat Ianuarie 22, 2011 ma bucur ca ai rezolvat:) s-ar putea in curand (vreo 2000 km) sa ma apuc si eu de desfacut ca parca parca se aude lantul de distributie la rece....sa nu mai zic de decompresor care face ca dracu. merita bujia aia iridium? se simte ceva diferenta? sau....nu mai merita? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Ianuarie 22, 2011 Share Postat Ianuarie 22, 2011 is cam nesimtit, eu nu aud cind tzacane nushce, nu simt ca trage, nu simt ca zdrangane, ca nu decomprima cum trebuie amortizoarele fata,.... 'aud' planetara,..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
50bani Postat Ianuarie 22, 2011 Share Postat Ianuarie 22, 2011 ma bucur ca ai rezolvat:)s-ar putea in curand (vreo 2000 km) sa ma apuc si eu de desfacut ca parca parca se aude lantul de distributie la rece....sa nu mai zic de decompresor care face ca dracu. merita bujia aia iridium? se simte ceva diferenta? sau....nu mai merita? nu stiu ce ai auzit tu la motor dar din filmuletul de pe youtube si din cate i-mi aduc aminte cum suna motorul tau nu cred ca trebuie sa umbli la distributie... poate doar un reglaj la supape , dar si aia mai pe la primavara-vara . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Ianuarie 22, 2011 Share Postat Ianuarie 22, 2011 pai si eu astept sa nu mai ninga, sa se incalzeasca vreo 2 grade si ii dau drumul. chestia care tacane, de care am tot zis de mai demult se aude doar la cald, cel mai tare se aude pe la 3000 ture. e un sunet mai inalt, se aude din dreapta sus. de distributie... doar la primele 5 poate 10 secunde dupa ce porneste motorul la rece (acum foarte rece) se aude din partea dreapta, de la mijlocul cilindrului un sunet interesant...nu mai tin minte sa il descriu exact.... eventual incerc sa il surprind cand se indreapta vremea. de bujiile iridium stie cineva ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.