Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

daca te referi la surubul pilot(altul nu cred sa fie), ala e un circuit de ralanti ce functioneaza ca un robinet: mai deschis-mai bogat si viceversa! de asemenea el nu este de aer sau de benzina ci doar un surub de dozaj al acestora! benzina respectiv aer isi ia in functie de jet-urile de benzina sau aer si amestecul se face inainte de surubul pilot!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca te referi la surubul pilot(altul nu cred sa fie), ala e un circuit de ralanti ce functioneaza ca un robinet: mai deschis-mai bogat si viceversa! de asemenea el nu este de aer sau de benzina ci doar un surub de dozaj al acestora! benzina respectiv aer isi ia in functie de jet-urile de benzina sau aer si amestecul se face inainte de surubul pilot!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum m-am uitat... surubul respectiv are in varf un ac, ce obtureaza o gaura cam de 1 mm direct la iesirea din carb.

Tinand cont de asta, el afecteaza cantitatea de benzina care este trasa la ralanti, respectiv cu cat e mai deschis, cu atat lasa mai multa benzina sa intre in motor.

 

Surub pilot ("de aer") mai deschis = amestec mai bogat

Editat de phreak_or
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Surubul respectiv (pilot screw) influienteaza amestecul doar la ralanti, iar in momentul in care se actioneaza acceleratia nu mai are nici un rol, clapeta fiind cea care dozeaza aerul. Reglajul lui este important totusi pentru functionarea constanta a motorului la ralanti si pentru consumul de benzina si temperatura motorului cand se sta la stop sau in frana de motor sau alte situatii in care acceleratia este inchisa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

intrebare 1: la schimb ulei in furca, daca doar desfac surubul de jos sa se scurga si complectez pe sus, ajunge? Sau trebuie sa dau jos neaparat jamba din tripla, si sa o intorc invers sa curga tot din ea? Intreb pentru ca nu am stand moto sau cric central si ar fi usor doar cu scurgerea pe la surubul de jos si sa adaug pe sus.

 

intrebare 2: ajung 500ml intr-o jamba? Din cate am vazut, scrie mai mult, 592ml. Daca pun 500 ajunge? Sa nu mai iau alt bidon de litru...

 

intrebare 3: daca amestec 10w cu 15w e o problema? stiu ca la uleiuri de motor e cam aiurea sa amesteci chiar de la acelasi producator... la ulei de furca cum e?

 

Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca si stand eu folosesc cu succes o lada (goala) de bere.

Nu vrei sa schimbi si simeringurile daca tot umblii la furca?

Ulei ar fi bine sa pui cat scrie in manual, dupa ce lasi sa se scurga bine cel vechi.

 

Vis-a-vis de uleiuri: poti amesteca cum vrei tu, atata timp cat NU amesteti mineral sau semisintetic cu sintetic.

Si in motor se poate completa linistit si cu alta vascozitate, doar si cand se face schimbul tot raman 200 ml de ulei in motor, si cadru.

 

Daca vrei sa amesteci uleiul ce il bagi in furca, pune tot intr-un recipient, amesteca si apoi pune-l, ca sa fie omogen in ambele brate.

Editat de phreak_or
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine am pus motorex 10w si sunt foarte multumit, e mult mai bine decat inainte... Ce-i drept ca a costat 60 ron/litru dar ala se schimba la cativa ani... m-am gandit ca merita..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Semeringurile nu le schimb ca is excelente, nu curg. Nu schimbam ce merge :D

 

Merci de sfaturi, o sa pun 10w Repsol, si mai vad dupa cum e.

 

Hai noroc! :cheers:

 

Later edit: am bagat azi o tura mai enduro asa.. Ce sa zic, excelenta motocicleta, dintre toate ce le-am avut, asta imi da sentimentul de siguranta maxim, pur si simplu merge si merge si merge si merge, excelenta motocicleta! excelenta! si de mers la birou, si de iesit, nu exista ceva mai bun. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Later edit: am bagat azi o tura mai enduro asa.. Ce sa zic, excelenta motocicleta, dintre toate ce le-am avut, asta imi da sentimentul de siguranta maxim, pur si simplu merge si merge si merge si merge, excelenta motocicleta! excelenta! si de mers la birou, si de iesit, nu exista ceva mai bun. :cheers:

 

Vezi ca cei multumiti de Domi au intalnire in 11-13 mai la Dominatoriada,la Obarsia Lotrului si respectiv Sarmisegetuza.

http://www.enduromaniacs.ro/forum/viewtopic.php?f=37&p=2350#p2350

 

Surubul respectiv (pilot screw) influienteaza amestecul doar la ralanti, iar in momentul in care se actioneaza acceleratia nu mai are nici un rol, clapeta fiind cea care dozeaza aerul. Reglajul lui este important totusi pentru functionarea constanta a motorului la ralanti si pentru consumul de benzina si temperatura motorului cand se sta la stop sau in frana de motor sau alte situatii in care acceleratia este inchisa.

 

EXACT ASA!

Nici eu nu puteam zice mai bine...

 

 

intrebare 2: ajung 500ml intr-o jamba? Din cate am vazut, scrie mai mult, 592ml. Daca pun 500 ajunge? Sa nu mai iau alt bidon de litru...

 

 

Cantitatea de ulei din amortizor e critica si este aprox. cea scrisa de producator. Exista un dispozitiv relativ simplu, cu o tija gradata, un disc tampon si o seringa, cu care se poate masura precis volumul de ulei sa fie identic in cele doua amortizoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai stiu unde am citit, ca pui ulei ( cu arcurile scoase banuiesc) si masori ca sa mai ai 12cm fara ulei pana la buza jambei, ati auzit de tehnica asta de masurat?

 

Nu am cum sa ajung in 11-13 :(

 

Later edit: m-am uitat in manual cu atentie, se scoate arcul, si cu furca compressed full se pune ulei, sa mai ramana 12cm aer pana sus.

Editat de arcgotic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da. Poti face si treaba cu masuratul lungimii libere. .. dar e destul de dificil sa masori precis in interiorul furcii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca bidoanele de valvoline sunt gradate, de altfel cam toate ar trebui sa fie

fiecare telescop cu bidonul lui, pui cantitatea indicata pana cand nivelul din bidoane este identic.

 

Surubul respectiv (pilot screw) influienteaza amestecul doar la ralanti, iar in momentul in care se actioneaza acceleratia nu mai are nici un rol, clapeta fiind cea care dozeaza aerul. Reglajul lui este important totusi pentru functionarea constanta a motorului la ralanti si pentru consumul de benzina si temperatura motorului cand se sta la stop sau in frana de motor sau alte situatii in care acceleratia este inchisa.

si atunci cum se face ca se simte la drum lung diferenta de la surubul ala la cuplu, cat si la consum, in testele care le-am facut am ajuns sa am consum de 6 la drum lung... ceea ce nu am avut pana acum, dar si trage de rupe.

 

acum setat dupa manual, drum lung 100-120 km/h bagaj si pasager ~4.4%, tin sa mentionez ca imi consuma mai putin la 120 km/h aproximativ 4.2

 

in alta ordine de idei, TKC80 tine pe viraje ca orice guma sport, am mers pana pe ultimul cm de pe umar fara nici o jena, in schimb de la 70 in sus suna de zici ca e tzambal

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Metoda cu nivelul la 120 mm mai jos de capatul telescopului este mult mai exacta. Oricat de bine ai masura si ai cantari bidoanele respective nu ai cum sa sti cat ulei vechi ramane intr-un telescop sau altul si chiar daca un nivel mai mare sau mai mic cu cativa ml nu se simte daca e egal, o diferenta intre nivelul unui telescop si al celuilalt, cat de mica, se va simti.

Cat despre pilot screw...tot nu inteleg cum poate sa aiba vreo influienta atata timp cat acceleratia este actionata si de obicei nu cred in teorii ce nu pot fi explicate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat despre pilot screw...tot nu inteleg cum poate sa aiba vreo influienta atata timp cat acceleratia este actionata si de obicei nu cred in teorii ce nu pot fi explicate.

poate mai incearca cineva in ture lungi sa modifici reglajul la surubul ala sa imi zica si mie daca le afecteaza consumul si cuplul.

 

mai deschis = trage de rupe

prea deschis = se inneaca si pocneste la cea mai mica decelerare

 

mai inchis = nu mai are cuplu in ture mari, se manifesta ca si cum ar ramane fara benzina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu carburatorul in brate, si o notiune vaga despre cum functioneaza el va prezint teoria mea:

 

Surubul ala dicteaza debitul de benzina ce va fi aspirat indiferent de pozitia clapetei de acceleratie, intrucat este situat mai spre motor decat aceasta.

 

In teorie se poate ignora influenta lui atunci cand acceleratia este deschisa mai mult de 1/3.

 

In practica, din cauza actionarii dinamice a acceleratiei, reglajul incorect al surubului pilot se poate manifesta intr-o varietate de moduri:

- porneste greu * **;

- nu sta bine la ralanti, moare, merge neregulat etc *;

- nu trage bine si scutura la ture mici *;

- nu trage bine la ture mari, daca este foarte dereglat si aportului lui (+ sau -) este semnificativ **;

- variatii ale consumului, supraincalzire, pocnituri la decelerare samd * **.

 

* - pot aparea si ca urmare a unor defecte a "slow jet", crapaturi in galeria de admisie sau altele.

** - pot aparea si ca urmare a unui amestec incorect datorat unui jiclor principal de dimensiune gresita, compresie slaba etc.

 

In concluzie trebuie reglat corect. Reglajul nu este complicat:

Pt domi inainte de '97 se deschide initial 3 ture de la pozitia inchis complet, pt. domi dupa '97 inclusiv se deschide initial 2 ture de la pozitia inchis complet.

Apoi urmeaza reglajul propriu-zis:

Se incalzeste mobra, se regleaza din surubul de ralanti turatia cam la 1300rpm;

Se roteste de surubul pilot (orar sau antiorar) pana se ajunge la cea mai mare turatie (doar din surubul pilot).

Se regleaza din nou ralanti-ul la 1300-1400 rpm din surubul de ralanti.

Gata.

 

Daca pare prea complicat, am mers fara probleme cu surubul reglat la valoarea initiala (2 sau 3 ture, in funtie de an).

 

Hai noroc! Si multi km! :cheers: :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am observat la motorul meu, cu air-box-ul deschis se accelereaza repede si fara ezitare, dupa ce inchid air-boxul nu mai merge asa bine acceleratia. Recomandati gauri in snorkle sau sa il tai de tot? - pe unde intra aerul cred ca e gatuit.. Filtrul de aer e nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am observat la motorul meu, cu air-box-ul deschis se accelereaza repede si fara ezitare, dupa ce inchid air-boxul nu mai merge asa bine acceleratia. Recomandati gauri in snorkle sau sa il tai de tot? - pe unde intra aerul cred ca e gatuit.. Filtrul de aer e nou.

Normal ca daca esti cu airbox-u deschis merge mai "usor". Practic nu mai ai filtru de aer! :rolleyes: Nu iti recomand.

 

Gaurile in "snorkel" sunt inutile. Saua vine foarte strans peste el. Iar daca il tai de tot vei avea doua probleme:

1. Intra mai multa apa si mizerie inauntru, deci trebuie sa ai mare grija sa fie furtunul de scurgere curat.

2. Amestecul va deveni mai sarac (mai mult aer), deci motorul se va incinge mai mult.

 

Decat sa mergi pe varianta asta, mai bine adopti abordarea chopperistilor: filtru direct pe carburator! Cu tot cu decupat airbox-ul aproape complet, adaugat un mic suport pt filtru (ca sa nu atarne de carburator) si verificat ca nu arunca roata spate namol pe filtru. Insa va trebui sa faci un re-jetting de mare clasa - undeva la 180-200 pe main si vreo 65 pe idle; consumul ajungea in medie la 35 mpg (vreo 8%). Toba era "goala". E vorba de unul din zecile de proiecte de cafe racer gasit pe net acu ceva vreme.

 

Beneficii? Daca il reglezi cum trebuie (jetting mai bogat) va consuma mai mult si va fi ceva mai puternic. Asteapta-te la un castig mic, nimic spectaculos.

 

 

 

 

 

@purice: dai o roata de 19 pe una de 21? : :unsure:

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decat sa mergi pe varianta asta, mai bine adopti abordarea chopperistilor: filtru direct pe carburator!

 

@purice: dai o roata de 19 pe una de 21? : :unsure:

 

@switch nope, caut un butuc de transalp cu tot cu disc de frana. Da ce iti veni ?

 

Nu recomand filtru direct pe carburator, asa am avut eu, si pe ploaie am futut motoru la propriu. Am fost nevoit sa merg 10 ore pe ploaie... timp in care mi-a tras si apa si nisip de la drum. Si ca sa pui filtru direct izolat intr-un "airbox" nu rezolvi mare treaba. Cresterea de putere se simte oricum, creste mai repede in ture, rupe mai bine. Si cu jetting stock(165/50) am scos consum de 3.8% pe vreme buna, in conditii de 120km/h si raport 15/45 cu guma de 130/80-17.

Acum am un carburator cu jetting de 190 cu modificarea asta http://www.4strokes.com/tech/honda/xr650lcarbmods/ si filtru K&N, inca nu l-am montat... va anunt de schimbari cand il instalez.

Editat de Purice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un ajutor mic daca se poate,va rog frumos. :what:

 

Astazi dupa ce am oprit motorul am observat ca pe unul dintre furtunasele alea de langa cric a inceput sa curga benzina destul de bine.Am pornit motorul cu speranta ca dupa ce il voi oprii din nou sa nu mai curga benzina.Nu a functionat,insa am observat ca atunci cand motorul este pornit nu mai curge benzina.

 

Furtunasul pe care curge benzina vine de la carburator.

Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi cat mai practice si sper ca si cat mai ieftine. :laugh: :laugh:

 

Va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru orice eventualitate verifica sa fie strans surubul de golire al carburatorului. (nu prea are cum sa fie ala)

 

Va trebui sa desfaci carburatorul sa verifici plutitorul si pinul plutitorului, care are capul in forma conica, si este imbracat intr-un cauciuc. Este foarte probabil ca acesta sa fie dus, si sa lase benzina sa curga pana trece pe la supra-plin.

 

Vezi aici. Banuiesc ca piesa nr. 16 este vinovata, dar verifica. Pana atunci fa-ti obiceiul sa inchizi mereu benzina...

 

Poate ai noroc si este doar murdar (ar trebui sa fie foarte murdar ca sa nu mai inchida ala) si ajunge sa cureti bine carburatorul (evident si toate piesele mici din el).

Editat de phreak_or
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru orice eventualitate verifica sa fie strans surubul de golire al carburatorului. (nu prea are cum sa fie ala)

 

Va trebui sa desfaci carburatorul sa verifici plutitorul si pinul plutitorului, care are capul in forma conica, si este imbracat intr-un cauciuc. Este foarte probabil ca acesta sa fie dus, si sa lase benzina sa curga pana trece pe la supra-plin.

 

Vezi aici. Banuiesc ca piesa nr. 16 este vinovata, dar verifica. Pana atunci fa-ti obiceiul sa inchizi mereu benzina...

 

Poate ai noroc si este doar murdar (ar trebui sa fie foarte murdar ca sa nu mai inchida ala) si ajunge sa cureti bine carburatorul (evident si toate piesele mici din el).

Este destul de clar ca acolo e problema.Pinul este de fapt cuiul pontou ,din cate am apucat eu sa studiez.Sper sa fie vreo mizerie care sa nu-l lase sa inchida.

 

Multam fain,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...