andreizalau Postat Aprilie 27, 2012 Share Postat Aprilie 27, 2012 e de stiut ca un amestec bogat, la fel ca si unul sarac, atrag consumuri mai mari diferenta, intr-adevar, va fi la temperatura motorului la amestecul sarac, explozia este mai rapida, mai fierbinte, de unde rezulta si un motor mai cald,dar cu o lipsa de putere,,,,, interesant, nu? din 2 rele,,,,l-as alege pe cel cu amestec bogat sunt sanse de calamina mai mari, dar, se reduc cele de distrugere a chiuloasei, in special in zona de etansare a supapelor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 27, 2012 Share Postat Aprilie 27, 2012 (editat) Nu cred ca va fi foarte afectat consumul, sincer spun... pt ce vreau eu sa fac e vorba de o variatie cu 0.05 mm a dimensiunii jiclorului. Sper doar sa obtin o scadere cu vreo 5 grade a temperaturii motorului. Si pana la urma daca nu va fi bine, nu e foarte greu sa pun inapoi jiclorul de 145... Peste tot unde am citit despre domi si xr, lumea spunea ca amestecul este foarte sarac din fabrica, pt ca japonezu' trebuia sa respecte normele de poluare. Variatia consumului in cazul asta e mult mai mare din "greutatea" incheieturii... Editat Aprilie 27, 2012 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 27, 2012 Share Postat Aprilie 27, 2012 Eu cred ca vei sesiza diferenta la consum. Dar nu-i bai - cu totii experimentam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 27, 2012 Share Postat Aprilie 27, 2012 Sper ca voi putea sa te contrazic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purice Postat Aprilie 27, 2012 Share Postat Aprilie 27, 2012 dilema! daca desfac "surubul de aer" am un amestec mai bogat sau mai sarac !? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Aprilie 27, 2012 Share Postat Aprilie 27, 2012 (editat) daca te referi la surubul pilot(altul nu cred sa fie), ala e un circuit de ralanti ce functioneaza ca un robinet: mai deschis-mai bogat si viceversa! de asemenea el nu este de aer sau de benzina ci doar un surub de dozaj al acestora! benzina respectiv aer isi ia in functie de jet-urile de benzina sau aer si amestecul se face inainte de surubul pilot! Editat Aprilie 27, 2012 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Aprilie 27, 2012 Share Postat Aprilie 27, 2012 (editat) daca te referi la surubul pilot(altul nu cred sa fie), ala e un circuit de ralanti ce functioneaza ca un robinet: mai deschis-mai bogat si viceversa! de asemenea el nu este de aer sau de benzina ci doar un surub de dozaj al acestora! benzina respectiv aer isi ia in functie de jet-urile de benzina sau aer si amestecul se face inainte de surubul pilot! Editat Aprilie 27, 2012 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 27, 2012 Share Postat Aprilie 27, 2012 (editat) Acum m-am uitat... surubul respectiv are in varf un ac, ce obtureaza o gaura cam de 1 mm direct la iesirea din carb. Tinand cont de asta, el afecteaza cantitatea de benzina care este trasa la ralanti, respectiv cu cat e mai deschis, cu atat lasa mai multa benzina sa intre in motor. Surub pilot ("de aer") mai deschis = amestec mai bogat Editat Aprilie 27, 2012 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Aprilie 28, 2012 Share Postat Aprilie 28, 2012 Surubul respectiv (pilot screw) influienteaza amestecul doar la ralanti, iar in momentul in care se actioneaza acceleratia nu mai are nici un rol, clapeta fiind cea care dozeaza aerul. Reglajul lui este important totusi pentru functionarea constanta a motorului la ralanti si pentru consumul de benzina si temperatura motorului cand se sta la stop sau in frana de motor sau alte situatii in care acceleratia este inchisa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morriss Postat Aprilie 29, 2012 Share Postat Aprilie 29, 2012 In sfarsit am reusit sa fac o tura mai serioasa cu caprita...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 30, 2012 Share Postat Aprilie 30, 2012 Arata foarte bine cu parbrizul ala, si aripa inalta pe fata. Dupa licenta o sa ma pun si eu sa imi fac un parbriz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Aprilie 30, 2012 Share Postat Aprilie 30, 2012 Salut! intrebare 1: la schimb ulei in furca, daca doar desfac surubul de jos sa se scurga si complectez pe sus, ajunge? Sau trebuie sa dau jos neaparat jamba din tripla, si sa o intorc invers sa curga tot din ea? Intreb pentru ca nu am stand moto sau cric central si ar fi usor doar cu scurgerea pe la surubul de jos si sa adaug pe sus. intrebare 2: ajung 500ml intr-o jamba? Din cate am vazut, scrie mai mult, 592ml. Daca pun 500 ajunge? Sa nu mai iau alt bidon de litru... intrebare 3: daca amestec 10w cu 15w e o problema? stiu ca la uleiuri de motor e cam aiurea sa amesteci chiar de la acelasi producator... la ulei de furca cum e? Merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Aprilie 30, 2012 Share Postat Aprilie 30, 2012 Daca le amesteci nu este nici o problema,dar cantitatea trebuie sa o pui cat scrie manualul de servis,pt a avea o suspensie corespunzatoare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 30, 2012 Share Postat Aprilie 30, 2012 (editat) Ca si stand eu folosesc cu succes o lada (goala) de bere. Nu vrei sa schimbi si simeringurile daca tot umblii la furca? Ulei ar fi bine sa pui cat scrie in manual, dupa ce lasi sa se scurga bine cel vechi. Vis-a-vis de uleiuri: poti amesteca cum vrei tu, atata timp cat NU amesteti mineral sau semisintetic cu sintetic. Si in motor se poate completa linistit si cu alta vascozitate, doar si cand se face schimbul tot raman 200 ml de ulei in motor, si cadru. Daca vrei sa amesteci uleiul ce il bagi in furca, pune tot intr-un recipient, amesteca si apoi pune-l, ca sa fie omogen in ambele brate. Editat Aprilie 30, 2012 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Aprilie 30, 2012 Share Postat Aprilie 30, 2012 eu nu as amesteca uleiul cu 15w, din simplul motiv ca e mai vascos, putin, dar mai vascos,,,, o sa ai surpriza unei suspensii fata destul de rigide eu am pus ATF,,,,,,,,,si parac imi vine sa il pun la loc pe cel vechi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 30, 2012 Share Postat Aprilie 30, 2012 La mine am pus motorex 10w si sunt foarte multumit, e mult mai bine decat inainte... Ce-i drept ca a costat 60 ron/litru dar ala se schimba la cativa ani... m-am gandit ca merita.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Mai 1, 2012 Share Postat Mai 1, 2012 Semeringurile nu le schimb ca is excelente, nu curg. Nu schimbam ce merge Merci de sfaturi, o sa pun 10w Repsol, si mai vad dupa cum e. Hai noroc! Later edit: am bagat azi o tura mai enduro asa.. Ce sa zic, excelenta motocicleta, dintre toate ce le-am avut, asta imi da sentimentul de siguranta maxim, pur si simplu merge si merge si merge si merge, excelenta motocicleta! excelenta! si de mers la birou, si de iesit, nu exista ceva mai bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NX250 Postat Mai 2, 2012 Share Postat Mai 2, 2012 Later edit: am bagat azi o tura mai enduro asa.. Ce sa zic, excelenta motocicleta, dintre toate ce le-am avut, asta imi da sentimentul de siguranta maxim, pur si simplu merge si merge si merge si merge, excelenta motocicleta! excelenta! si de mers la birou, si de iesit, nu exista ceva mai bun. Vezi ca cei multumiti de Domi au intalnire in 11-13 mai la Dominatoriada,la Obarsia Lotrului si respectiv Sarmisegetuza. http://www.enduromaniacs.ro/forum/viewtopic.php?f=37&p=2350#p2350 Surubul respectiv (pilot screw) influienteaza amestecul doar la ralanti, iar in momentul in care se actioneaza acceleratia nu mai are nici un rol, clapeta fiind cea care dozeaza aerul. Reglajul lui este important totusi pentru functionarea constanta a motorului la ralanti si pentru consumul de benzina si temperatura motorului cand se sta la stop sau in frana de motor sau alte situatii in care acceleratia este inchisa. EXACT ASA! Nici eu nu puteam zice mai bine... intrebare 2: ajung 500ml intr-o jamba? Din cate am vazut, scrie mai mult, 592ml. Daca pun 500 ajunge? Sa nu mai iau alt bidon de litru... Cantitatea de ulei din amortizor e critica si este aprox. cea scrisa de producator. Exista un dispozitiv relativ simplu, cu o tija gradata, un disc tampon si o seringa, cu care se poate masura precis volumul de ulei sa fie identic in cele doua amortizoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Mai 2, 2012 Share Postat Mai 2, 2012 (editat) Nu mai stiu unde am citit, ca pui ulei ( cu arcurile scoase banuiesc) si masori ca sa mai ai 12cm fara ulei pana la buza jambei, ati auzit de tehnica asta de masurat? Nu am cum sa ajung in 11-13 Later edit: m-am uitat in manual cu atentie, se scoate arcul, si cu furca compressed full se pune ulei, sa mai ramana 12cm aer pana sus. Editat Mai 2, 2012 de arcgotic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Mai 2, 2012 Share Postat Mai 2, 2012 Da. Poti face si treaba cu masuratul lungimii libere. .. dar e destul de dificil sa masori precis in interiorul furcii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purice Postat Mai 2, 2012 Share Postat Mai 2, 2012 vezi ca bidoanele de valvoline sunt gradate, de altfel cam toate ar trebui sa fie fiecare telescop cu bidonul lui, pui cantitatea indicata pana cand nivelul din bidoane este identic. Surubul respectiv (pilot screw) influienteaza amestecul doar la ralanti, iar in momentul in care se actioneaza acceleratia nu mai are nici un rol, clapeta fiind cea care dozeaza aerul. Reglajul lui este important totusi pentru functionarea constanta a motorului la ralanti si pentru consumul de benzina si temperatura motorului cand se sta la stop sau in frana de motor sau alte situatii in care acceleratia este inchisa. si atunci cum se face ca se simte la drum lung diferenta de la surubul ala la cuplu, cat si la consum, in testele care le-am facut am ajuns sa am consum de 6 la drum lung... ceea ce nu am avut pana acum, dar si trage de rupe. acum setat dupa manual, drum lung 100-120 km/h bagaj si pasager ~4.4%, tin sa mentionez ca imi consuma mai putin la 120 km/h aproximativ 4.2 in alta ordine de idei, TKC80 tine pe viraje ca orice guma sport, am mers pana pe ultimul cm de pe umar fara nici o jena, in schimb de la 70 in sus suna de zici ca e tzambal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Mai 2, 2012 Share Postat Mai 2, 2012 Metoda cu nivelul la 120 mm mai jos de capatul telescopului este mult mai exacta. Oricat de bine ai masura si ai cantari bidoanele respective nu ai cum sa sti cat ulei vechi ramane intr-un telescop sau altul si chiar daca un nivel mai mare sau mai mic cu cativa ml nu se simte daca e egal, o diferenta intre nivelul unui telescop si al celuilalt, cat de mica, se va simti. Cat despre pilot screw...tot nu inteleg cum poate sa aiba vreo influienta atata timp cat acceleratia este actionata si de obicei nu cred in teorii ce nu pot fi explicate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purice Postat Mai 2, 2012 Share Postat Mai 2, 2012 Cat despre pilot screw...tot nu inteleg cum poate sa aiba vreo influienta atata timp cat acceleratia este actionata si de obicei nu cred in teorii ce nu pot fi explicate. poate mai incearca cineva in ture lungi sa modifici reglajul la surubul ala sa imi zica si mie daca le afecteaza consumul si cuplul. mai deschis = trage de rupe prea deschis = se inneaca si pocneste la cea mai mica decelerare mai inchis = nu mai are cuplu in ture mari, se manifesta ca si cum ar ramane fara benzina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Mai 2, 2012 Share Postat Mai 2, 2012 Cu carburatorul in brate, si o notiune vaga despre cum functioneaza el va prezint teoria mea: Surubul ala dicteaza debitul de benzina ce va fi aspirat indiferent de pozitia clapetei de acceleratie, intrucat este situat mai spre motor decat aceasta. In teorie se poate ignora influenta lui atunci cand acceleratia este deschisa mai mult de 1/3. In practica, din cauza actionarii dinamice a acceleratiei, reglajul incorect al surubului pilot se poate manifesta intr-o varietate de moduri: - porneste greu * **; - nu sta bine la ralanti, moare, merge neregulat etc *; - nu trage bine si scutura la ture mici *; - nu trage bine la ture mari, daca este foarte dereglat si aportului lui (+ sau -) este semnificativ **; - variatii ale consumului, supraincalzire, pocnituri la decelerare samd * **. * - pot aparea si ca urmare a unor defecte a "slow jet", crapaturi in galeria de admisie sau altele. ** - pot aparea si ca urmare a unui amestec incorect datorat unui jiclor principal de dimensiune gresita, compresie slaba etc. In concluzie trebuie reglat corect. Reglajul nu este complicat: Pt domi inainte de '97 se deschide initial 3 ture de la pozitia inchis complet, pt. domi dupa '97 inclusiv se deschide initial 2 ture de la pozitia inchis complet. Apoi urmeaza reglajul propriu-zis: Se incalzeste mobra, se regleaza din surubul de ralanti turatia cam la 1300rpm; Se roteste de surubul pilot (orar sau antiorar) pana se ajunge la cea mai mare turatie (doar din surubul pilot). Se regleaza din nou ralanti-ul la 1300-1400 rpm din surubul de ralanti. Gata. Daca pare prea complicat, am mers fara probleme cu surubul reglat la valoarea initiala (2 sau 3 ture, in funtie de an). Hai noroc! Si multi km! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Mai 3, 2012 Share Postat Mai 3, 2012 Ce am observat la motorul meu, cu air-box-ul deschis se accelereaza repede si fara ezitare, dupa ce inchid air-boxul nu mai merge asa bine acceleratia. Recomandati gauri in snorkle sau sa il tai de tot? - pe unde intra aerul cred ca e gatuit.. Filtrul de aer e nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.