Galen Postat Ianuarie 25, 2014 Share Postat Ianuarie 25, 2014 (editat) Hello! A inceput un nou an intre timp si pe aici nici o miscare! ca de nins sa mergem la schi nu ninge deocamdata! Eu is in plin proces de calificare de o vreme, mi-am facut intai capitala la conserva si de atunci nu ma mai dezlipesc de garaj. Am pregatit un transalp pentru un prieten si de o vreme ma distrez cu doua dominatoare. Unul l-am recuperat din secuime pentru o prietena si l-am bibilit pentru inceput estetic si apoi dinspre periferie catre centru la partea mecanica. Lipit carenele, vopsit barile, tevile de evacuare, tobele, si sasiul pe unde era ruginit. Inlocuit filtrele. Curatat gresat toate cablurile, refacut franele, curatat lant, pinioane, spalat rezervor, dedesubturi, gresat oasele, etc. Cu asta m-am lovit de o chestie tare. Bujia era varza, asa ca am pus una noua sa stiu o treaba. In the process am tras putin de cablul de la bujie si a iesit din pipa. Nimic rau pana aici dar cand am vrut sa-l reinfiletez in pipa holtzsurubul ala mi-a intrat 3 sferturi inalauntru si se invartea in gol. Asa ca am luat pipa (NGK din ebonita turnata) si am scuturat-o avea parca un omusor inauntru care suna la fiecare scuturatura. Din cate stiam inauntru trebuia sa fie o rezistenta si un arc care o tensioneaza intre contactele din capete. Nimic demontabil (sau asa am avut impresia) desi pipele de stilul ala au in general un surub filetat care iti permite sa scoti contactul dinspre bujie. Asta nu avea nimic, contactul respectiv (ala care face contact cu bujia) parea turnat in ebonita. Asa ca am luat frumos flexul si am taiat fisa in doua jumatati destul de egale . Mare mirare, inauntru nu era decat rezistenta de dimensiunile unei sigurante de aparatura electrocasnica. Nici vorba de arc si ma mir cum naiba a functionat cu scanteia obligata sa sara cam 2 cm buni si siguranta omusor mobil in interior. Noah, am ridicat din umeri, am pus un arc si am lipit jumatatile cu rasina bizon dupa care am tras peste fisa un izolator termoconstrictiv sa fiu sigur de rezistenta mecanica. Asta normal dupa ce am presat contactul dinspre fisa si am infiletat fisa la loc. Sper ca rasina sa fie bun izolator si sa nu scape curent pe la imbinarea jumatatilor, mai ajuta si izolatorul termoconstrictiv. A mai patit cineva asa ceva? Motorul asta merge bine (nu bate) doar ca dupa ce se incalzeste devine instabil la ralenti. (da in nas sa se opreasca din cand in cand). Ori trage aer fals pe undeva, ori nu inchide bine valva de soc. Vad eu, cred ca nu scap sa nu demontez carbul. Alalalt, al meu a mers impecabil tot sezonul, doar ca s-a infundat la un moment dat carbul si l-am desfacut asistat de un prieten mecanic profesionist. A fost ceva daravera sa-l dam jos, mai mult prietenul a lucrat . El a insistat sa regleze surubul de dozaj (pilot screw) doar la 2 ture in afara (3 erau) ca zicea ca in mod normal e doar o tura jumate. In realitate cartea da 3 asa ca trebuie sa refac reglajul. Normal ca cu actualul reglaj motorul tine ralenti-ul doar dupa ce se incalzeste bine . Problema e ca nu ajung cu nici un fel de surubelnita la pilot screw, imi da cineva vre-o sugestie? oare va trebui sa dau jos carbul pentru atata lucru? Momentan atat, dupa ce rezolv cu carburile, ma apuc sa reglez la ambele jocul la supape, adaptez la al meu un ghidon de africana, il cobor din telescopul central pe celalalt, etc.Citesc momentan intens caietul service si postarile voastre pe aceasta tema. Keep in touch! Rezolvat accesul la pilot screw, daca se da jos separatorul de vapori de ulei se poate accesa lejer din partea stanga. Incet incet constat ca de fapt la domi se intervine mai usor decat la africana. O idee pentru reglaj pilot screw. Facuta dintr-un diblu de plastic din surubul diblului. Smecheria e ca se vopseste fiecare latura in alta culoare, astfel stii mereu cat ai invartit cu precizie. In sfarsit cu asta se poate regla lejer si cu motorul pornit. Editat Ianuarie 20, 2014 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mexykanu Postat Ianuarie 26, 2014 Share Postat Ianuarie 26, 2014 Salut, Astea sunt diferentele de reglaje pe care le cunosc eu: Reglaj pilot screw: 3 ture pana in 1995 inclusiv 2 ture dupa 1996 inclusiv Cand am nevoie, umblu la pilot screw cu un bit dintr-o trusa de scule. http://www.sculedemana.ro/media/catalog/product/cache/4/small_image/135x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/0/30912_2800M-PL.jpg Reglaj joc tacheti: 0.1 admisie, 0.12 evacuare pana in 1995 inclusiv 0.1 admisie, 0.1 evacuare dupa 1996 inclusiv Aici trebuie acordata grija desfacerii capacelor de deasupra tachetilor deoarece au tendinta sa se rupa. Ai servisat si electromotorul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
50bani Postat Ianuarie 27, 2014 Share Postat Ianuarie 27, 2014 Am si eu la vanzare un ax cu came cu decompresor cu tot in stare buna de functionare, pretul il face cel ce are nevoie de el. PM sau 0763546658 se adauga si capacul chiuloasei (doua dintre capacele de vizitare nu sunt originale dar sunt functionale) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Ianuarie 27, 2014 Share Postat Ianuarie 27, 2014 (editat) Salut, Astea sunt diferentele de reglaje pe care le cunosc eu: Reglaj pilot screw: 3 ture pana in 1995 inclusiv 2 ture dupa 1996 inclusiv Cand am nevoie, umblu la pilot screw cu un bit dintr-o trusa de scule. http://www.sculedemana.ro/media/catalog/product/cache/4/small_image/135x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/0/30912_2800M-PL.jpg Reglaj joc tacheti: 0.1 admisie, 0.12 evacuare pana in 1995 inclusiv 0.1 admisie, 0.1 evacuare dupa 1996 inclusiv Aici trebuie acordata grija desfacerii capacelor de deasupra tachetilor deoarece au tendinta sa se rupa. Ai servisat si electromotorul ? Salut, Eu ma "imprietenesc" tocmai cu dominatorul. Fara sa-l ridic in slavi i-am apreciat anul trecut prestatia atat pe creste si relief montan cat si in nisiparia din delta. Un 650 cuminte, nefortat si care culmea nu se supraancalzeste desi e racit doar cu aer/ulei. Si este un motor luat intr-o circumstanta oarecum neasteptata si cam la deruta. Ce m-a mirat e ca nu mi-a facut in afara de infundatura aia de carb nici o nasoala in ciuda tratamentului extrem de dur. Chiar nu ma asteptam! Ma rog, e honda si in multe privinte seamana mult cu africana, tine bine la "tavaleala". Acum incerc sa-i rezolv deficientele constatate. In primul rand ghidonul prea jos nu te lasa sa te ridici in scari lucru extrem de util in teren. Daca suspensia spate mi s-a parut suficient de ok pentru o singura persoana, cea fata e deficitara, prea moale, prea de asfalt. Ma gandesc sa-i precomprim putin arcurile cu distantiere cum am facut candva la ETZ unde am montat doua bucati de coada de matura de 4-5 cm si gata suspensia "off". Daca nu tine figura ma voi gandi la arcuri progresive desi alea costa ceva! Am montat deja un ghidon de africana care ma ridica fix cat trebuie, n-a trebuit decat sa-i pun furtunul de frana asociat (mai lung), restul comenzilor ajung, chiar daca pe stanga a trebuit sa mut cablurile de ambreiaj si de soc in exteriorul jugului.(nici o problema, stau foarte bine si lateral, nu se stranguleaza de nimic). Dpdv. mecanic m-a interesat sa vad in ce stare sunt setul, distributia si sa reglez carbul. Voiam sa vad si de ce suna ca naiba plasticurile in teren, am gasit mai multe urechi rupte si suruburile corespunzatoare lipsa. Rezolvat! Setul ok, nu papa ulei mai mult decat trebuie (cam 0,4 litri la 3000km "off", distributia ok, bate ceva putin (cloncane) la rece in primul minut de functionare dar nu supapele, asa ca ignor problema si in sezonul urmator. Sper sa ma ignore si ea pe mine. Reglajele jocurilor la supape erau absolut ok, cat zice cartea. Capacele de reglaj au iesit usor, se vede ca cel care a "crapat" motorul ultima data era de meserie. Probabil ca ies greu cele stranse excesiv, pentru ca aluminiul lucreaza (infloreste) si filetele se cam betoneaza in timp. Se pare ca am ajuns cam la aceeasi 'scula" pentru pilot screw Doar ca a mea are laturile colorate diferit sa ai precizie la rotastie sub un sfert de tura. Lumea nu prea stie cat de important este acest reglaj. La carburile cu membrana reglajul "pilot" comanda de fapt cantitatea de depresiune care ridica membrana si deopotriva siberul de aer si acul dozator de benzina cu care membrana este legata solidar. Practic armonizeaza deschiderea clapetei de acceleratie cu dozajul de aer/benzina. Prin urmare nu este important doar la ralenti ci seteaza corelatia clapeta-siber/ ac dozator in toate regimurile. Daca surubul este prea strans, siberul+acul dozator nu se ridica complet la deschiderea completa a clapetei. Si motorul pierde putere la gaz maxim. De aceea se face si testul de acceleratie. Motorul trebuie sa accelereze progresiv si constant pe toata cursa de rotatie a manetei de gaz. Daca este prea desfiletat siberul+acul dozator ajung la "gaz maxim" , inainte de deschiderea completa a clapetei de admisie si motorul merge inecat. Eu l-am mai desfacut o tura (am ajuns la 3 ture) si se pare ca in linii mari asta e reglajul corect. L-am dat si inainte si inapoi dar motorul mergea mai prost. Normal ca intai am verificat membrana de vacum care daca e "ciupita" reglajul nu are sens. La demaror nu am umblat, nu-mi place sa intervin la subansamblele care merg perfect. Editat Ianuarie 27, 2014 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radulaz Postat Ianuarie 27, 2014 Share Postat Ianuarie 27, 2014 inainte de a cumpara motocicleta, am facut o tura cu ea....mergea relativ bine...pt un motor care teoretic a stationat 4 ani...am desfacut carburatoru' am schimbat membrana....era varza, bujia, filtru aer, curatat carburatorul...si am pus totul la loc...dar la o privire mai atenta am vazut ca lacasul PILOT SCREW era acoperit cu silicon...dat jos siliconu...si is convins ca motoru meu nu are PILOT SCREW... Se poate sa functioneze fara?....Porneste relativ bine, dar nu sta la relanti, decat cu socu tras, si atunci mai moare cateodata, dupa cateva ratee... De unde pot face rost de surubul respectiv? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mexykanu Postat Ianuarie 27, 2014 Share Postat Ianuarie 27, 2014 Salut, Motocicleta mea mergea perfect pana cand intr-o dimineata nu se invartea motorul cand apasam pe buton. Nu mi-am dat seama pe moment ce am facut, dar am reusit sa il pornesc. Dupa vreo doua saptamani problema a inceput sa se repete, devenind tot mai frecventa. Initial am crezut ca este o defectiune la releul de pornire. Am cerut pareri in stanga si in dreapta pana cand am primit raspunsul castigator - electromotorul face scurt-circuit. Praful rezultat din uzura periilor electromotorului se "sudeaza" pe rotor. In urma acumularii acestor particule, se va produce scurt-circuit intre unele dintre lamelele rotorului (cele pe care calca periile). Am ajuns la concluzia ca este un raspuns castigator deoarece problema disparea atunci cand miscam electromotorul cu ajutorul motorului. Partea interesanta este ca electromotorul meu s-a oprit din functionare dupa ce a ajuns fix la aceeasi uzura ca si cel al userului yo3iva Platoul lui: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=616467245057534&set=a.429797663724494.87373.100000827910904&type=3&theater Platoul meu: http://i40.tinypic.com/6gino6.jpg Carburator - La mine reglajul corect este de doua ture. Si mie mi s-a parut ca surubul pilot afecteaza toata plaja de turatii, deoarece: - cand e reglat corect, motocicleta vibreaza mai putin - cand e reglat corect, motocicleta accelereaza un pic mai repede Ghidon - eu acum am un WRP PRO-ALU CR/CRF ce este mai comod atunci cand stai in picioare Furca - Am folosit 10w de la Bel-Ray care a facut furca mult mai ferma decat era inainte. Imi placea mai mult inainte dar lucrurile astea sunt subiective. Bataie la rece - Daca atunci cand pornesti motorul ceva "zumzaie" si sunetul devine din ce in ce mai fad pana dispare de tot, se aude un fel de supapa ce este situata pe circuitul de ulei. La mine nu se mai aude momentan (toamna-iarna) cu ulei 10w40. Sau, daca atunci cand pornesti motorul ceva face "clac clac clac" ceva vreme dupa care sunetul dispare brusc, este destul de probabil sa fie decompresorul automat ce necesita servisare. Daca nu il servisezi, o sa faca acel sunet mereu. Am un prieten ce merge cu sunetul ala de vreo 3 ani fara probleme, cu toate ca nu iti recomand sa testezi si tu acest lucru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radulaz Postat Ianuarie 27, 2014 Share Postat Ianuarie 27, 2014 inainte de a cumpara motocicleta, am facut o tura cu ea....mergea relativ bine...pt un motor care teoretic a stationat 4 ani...am desfacut carburatoru' am schimbat membrana....era varza, bujia, filtru aer, curatat carburatorul...si am pus totul la loc...dar la o privire mai atenta am vazut ca lacasul PILOT SCREW era acoperit cu silicon...dat jos siliconu...si is convins ca motoru meu nu are PILOT SCREW... Se poate sa functioneze fara?....Porneste relativ bine, dar nu sta la relanti, decat cu socu tras, si atunci mai moare cateodata, dupa cateva ratee... De unde pot face rost de surubul respectiv? aaa...si am uitat nu am nici prelungirea care ajuta la reglajul relanti-ului...si de chestia aia am nevoie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mexykanu Postat Ianuarie 27, 2014 Share Postat Ianuarie 27, 2014 aaa...si am uitat nu am nici prelungirea care ajuta la reglajul relanti-ului...si de chestia aia am nevoie Piesa respectiva (pilot screw) se poate cumpara doar noua, OEM (originala). In cazul in care esti interesat, iti pot da un pret prin mesaj privat. Din ce an este motocicleta ? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radulaz Postat Ianuarie 27, 2014 Share Postat Ianuarie 27, 2014 Piesa respectiva (pilot screw) se poate cumpara doar noua, OEM (originala). In cazul in care esti interesat, iti pot da un pret prin mesaj privat. Din ce an este motocicleta ? Multumesc. din 94...da intrebarea ii ...cum de inainte o mers fara?...apropos...ce pret are? da surubu de relanti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mexykanu Postat Ianuarie 27, 2014 Share Postat Ianuarie 27, 2014 Atunci cand era astupat cu silicon era echivalent cu surubul-pilot inchis la maxim - Amestecul era sarac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Ianuarie 28, 2014 Share Postat Ianuarie 28, 2014 (editat) Atunci cand era astupat cu silicon era echivalent cu surubul-pilot inchis la maxim - Amestecul era sarac. Total din contra cred, daca gaura dozatorului este obturata etans de silicon, toata depresiunea din admisie ajunge la membrana si amestecul devine prea bogat in special la ralenti cand acul dozator ar trebui sa fie inchis si motorul sa-si suga benzina doar prin jiclorul de ralenti. Presupun ca si bujia este de un splendid negru abanos. intamplator stiu ce s-a petrecut acolo, eu l-am pus pe Radu sa dea jos membrana si era varza, dublata de un strat gros de silicon. Normal ca in conditiile astea avea nevoie de depresiune nu gluma sa ridice siberul, asa ca fostul proprietar a desfacut la maximum pilot screw-ul si probabil ca din motivul asta l-a pierdut. Normal ca dupa aia a obturat gaura cu silicon ca era maestru . Daca nu o obtura sau daca siliconul nu inchidea bine gaura era valabil ce a spus mexicanul, pentru ca ar fi intrat aer dinspre exterior anuland depresiunea. Oricum irelevant, Radu are nevoie acuma de pilot screw. Eu zic sa verifice si membrana de ralenti fortat sa stie o treaba sa nu fie surprize si acolo. Daca tot are carbul demontat. Pana la urma Radu o sa aiba noroc cu asta, ca motorul a fost tras pe dreapta de ani buni, n-a facut km si este foarte probabil ca dupa rezolvarea problemei va merge excelent. aaa...si am uitat nu am nici prelungirea care ajuta la reglajul relanti-ului...si de chestia aia am nevoie Ii lipseste si surubul de reglaj pozitie initiala clapeta impreuna cu cablul aferent. Radu, daca nu gasesti surubul +cablul la careva, il faci simplu sudand sau lipind cu adeziv pentru metale pe un surub potrivit un cablu flexibil de vitezometru sau altul multifilar flexibil din otel de o grosime potrivita sa nu se torsioneze la rasucire. La capatul liber ii cositoresti apoi o rozeta metalica sa ai de ce prinde cand rasucesti. Cu maxima probabilitate periile sunt de vina, s-au uzat excesiv. Asa ca nu mai coboara pe rotor ci raman suspendate in cablurile flexibile de alimentare. Ai nevoie de perii noi. Putin probabil sa se fi "dus" rotorul, in acest caz ai avea unele dintre lamelele de la colector albastrite de supraincalzire. Praful de perii este improscat peste tot de catre forta centrifugala si nu are cum sa faca scurt intre lamelele colectorului, pentru ca la amperajul respectiv consumat de demaror, praful nu constituie o cale semnificativa de curent. putin probabil sa se fi strans suficient praf metalic ca sa faca scurt, vezi schimba periile! Salut, Motocicleta mea mergea perfect pana cand intr-o dimineata nu se invartea motorul cand apasam pe buton. Nu mi-am dat seama pe moment ce am facut, dar am reusit sa il pornesc. Dupa vreo doua saptamani problema a inceput sa se repete, devenind tot mai frecventa. Initial am crezut ca este o defectiune la releul de pornire. Am cerut pareri in stanga si in dreapta pana cand am primit raspunsul castigator - electromotorul face scurt-circuit. Praful rezultat din uzura periilor electromotorului se "sudeaza" pe rotor. In urma acumularii acestor particule, se va produce scurt-circuit intre unele dintre lamelele rotorului (cele pe care calca periile). Am ajuns la concluzia ca este un raspuns castigator deoarece problema disparea atunci cand miscam electromotorul cu ajutorul motorului. Partea interesanta este ca electromotorul meu s-a oprit din functionare dupa ce a ajuns fix la aceeasi uzura ca si cel al userului yo3iva Platoul lui: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=616467245057534&set=a.429797663724494.87373.100000827910904&type=3&theater Platoul meu: http://i40.tinypic.com/6gino6.jpg Editat Ianuarie 28, 2014 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mexykanu Postat Ianuarie 28, 2014 Share Postat Ianuarie 28, 2014 Cu maxima probabilitate periile sunt de vina, s-au uzat excesiv. Asa ca nu mai coboara pe rotor ci raman suspendate in cablurile flexibile de alimentare. Ai nevoie de perii noi. Putin probabil sa se fi "dus" rotorul, in acest caz ai avea unele dintre lamelele de la colector albastrite de supraincalzire. Praful de perii este improscat peste tot de catre forta centrifugala si nu are cum sa faca scurt intre lamelele colectorului, pentru ca la amperajul respectiv consumat de demaror, praful nu constituie o cale semnificativa de curent. putin probabil sa se fi strans suficient praf metalic ca sa faca scurt, vezi schimba periile! Am servisat electromotorul prin Iulie-August anul trecut, s-a intamplat exact asa cum am descris. Am verificat cu un multimetru si se producea scurt-circuit intre anumite lamele. Am curatat spatiile dintre ele si am asamblat electromotorul, folosind platoul si periile vechi. La scurt timp am inlocuit piesele cu unele noi, OEM. Rotorul este in stare perfecta. Praful s-a acumulat in spatiile respective datorita arcurilor electrice - se intampla ceva similar procedeului de sudura. Toate sursele pe care le-am consultat ulterior mi-au confirmat ca este ceva obisnuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Ianuarie 28, 2014 Share Postat Ianuarie 28, 2014 Am servisat electromotorul prin Iulie-August anul trecut, s-a intamplat exact asa cum am descris. Am verificat cu un multimetru si se producea scurt-circuit intre anumite lamele. Am curatat spatiile dintre ele si am asamblat electromotorul, folosind platoul si periile vechi. La scurt timp am inlocuit piesele cu unele noi, OEM. Rotorul este in stare perfecta. Praful s-a acumulat in spatiile respective datorita arcurilor electrice - se intampla ceva similar procedeului de sudura. Toate sursele pe care le-am consultat ulterior mi-au confirmat ca este ceva obisnuit. E bine de stiut ca se poate intampla si asa ceva. Am desfacut multe demaroare auto si moto cu simptomele prezentate de tine, intotdeuna au fost de vina periile (prea scurte in urma uzurii). Normal ca am curatat si interstitiile dintre lamelele rotorului cu acea ocazie. Totusi daca demarorul porneste in cele din urma in urma unui soc ( dai cu coada unui ciocan in el) cam periile sunt de vina (nu mai fac contact din cauza cablurilor flexibile de alimentare a lor intinse la maximum). Scurtul dintre lamele nu se "rezolva " provizoriu cu soc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Ianuarie 28, 2014 Share Postat Ianuarie 28, 2014 din 94...da intrebarea ii ...cum de inainte o mers fara?...apropos...ce pret are? da surubu de relanti? In 2 manuale de la vechiturile mele gasisem urmatoarea chestie: capac de plastic peste surub, care trebuia gaurit, bagat un holtzsurub mic in el si tras. Asa ceva: http://i22.photobucket.com/albums/b311/b06tmm/Honda%20Shadow/AFScrew.jpg Sau tu ai doar gaura si nimic altceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mexykanu Postat Ianuarie 28, 2014 Share Postat Ianuarie 28, 2014 E bine de stiut ca se poate intampla si asa ceva. Am desfacut multe demaroare auto si moto cu simptomele prezentate de tine, intotdeuna au fost de vina periile (prea scurte in urma uzurii). Normal ca am curatat si interstitiile dintre lamelele rotorului cu acea ocazie. Totusi daca demarorul porneste in cele din urma in urma unui soc ( dai cu coada unui ciocan in el) cam periile sunt de vina (nu mai fac contact din cauza cablurilor flexibile de alimentare a lor intinse la maximum). Scurtul dintre lamele nu se "rezolva " provizoriu cu soc. La mine periile sunt chiar ok. In starea in care le vezi in poza, ar mai merge inca vreo doi ani si tot nu s-ar consuma complet. Periile noi nu sunt cu mult mai mari fata de astea uzate - sunt aproximativ de doua ori mai mari decat cea mai putin uzata. Adica dupa 17 ani, s-a uzat 60% din una si 90% din cealalta. Electromotorul meu se invartea doar dupa ce bagam motocicleta in viteza si o trageam - practic o bagam in marche-arriere. Astfel, se misca rotorul suficient incat sa nu mai faca scurt-circuit pe portiunea respectiva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Ianuarie 28, 2014 Share Postat Ianuarie 28, 2014 (editat) La mine periile sunt chiar ok. In starea in care le vezi in poza, ar mai merge inca vreo doi ani si tot nu s-ar consuma complet. Periile noi nu sunt cu mult mai mari fata de astea uzate - sunt aproximativ de doua ori mai mari decat cea mai putin uzata. Adica dupa 17 ani, s-a uzat 60% din una si 90% din cealalta. Electromotorul meu se invartea doar dupa ce bagam motocicleta in viteza si o trageam - practic o bagam in marche-arriere. Astfel, se misca rotorul suficient incat sa nu mai faca scurt-circuit pe portiunea respectiva. Sa stii ca tot de la perii ti s-a tras. Nu mai faceau contact ca lumea decat prin arc electric, ceea ce a "sudat' lamelele. Pana la urma ai schimbat rotorul? Apropo cati km are motorul tau? Ca pare ca a mers ceva! La africana nu am umblat inca la demaror si are peste 250k. Am observt ca dominatoarele nu prea pornesc usor cand e rece afara, cer de regula cativa bumbi sau unul mai lung pana pleaca. In 2 manuale de la vechiturile mele gasisem urmatoarea chestie: capac de plastic peste surub, care trebuia gaurit, bagat un holtzsurub mic in el si tras. Asa ceva: http://i22.photobucket.com/albums/b311/b06tmm/Honda%20Shadow/AFScrew.jpg Sau tu ai doar gaura si nimic altceva? Am auzit si eu ca in stare noua pilot screw-ul are un capac de protectie sa nu-si bage nasul oricine la acest reglaj important. Dar la ora asta Radu cred ca stie precis daca are sau nu acolo surubul buclucas. In 2 manuale de la vechiturile mele gasisem urmatoarea chestie: capac de plastic peste surub, care trebuia gaurit, bagat un holtzsurub mic in el si tras. Asa ceva: http://i22.photobucket.com/albums/b311/b06tmm/Honda%20Shadow/AFScrew.jpg Sau tu ai doar gaura si nimic altceva? Hopa! ciudata poza! Pilot screw-ul nu este cel cu sageata, ci mai degraba sub capacul ala situat pe axa mediana a racordului de cauciuc. Care pare a fi un capac de protectie asigurat cu o siguranta. Editat Ianuarie 28, 2014 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radulaz Postat Ianuarie 29, 2014 Share Postat Ianuarie 29, 2014 In 2 manuale de la vechiturile mele gasisem urmatoarea chestie: capac de plastic peste surub, care trebuia gaurit, bagat un holtzsurub mic in el si tras. Asa ceva: http://i22.photobucket.com/albums/b311/b06tmm/Honda%20Shadow/AFScrew.jpg Sau tu ai doar gaura si nimic altceva? in gaura respectiva era silicon...scos o parte din silicon, aproxmativ 1,5 cm, dar nu am dat de nici un surub...SA FIE OARE SITUAT MAI JOS?...mai adanc? eu personal nu cred....din pozele pe care le-am vazut surubul respectiv are capul la suprafata Sa stii ca tot de la perii ti s-a tras. Nu mai faceau contact ca lumea decat prin arc electric, ceea ce a "sudat' lamelele. Pana la urma ai schimbat rotorul? Apropo cati km are motorul tau? Ca pare ca a mers ceva! La africana nu am umblat inca la demaror si are peste 250k. Am observt ca dominatoarele nu prea pornesc usor cand e rece afara, cer de regula cativa bumbi sau unul mai lung pana pleaca. Am auzit si eu ca in stare noua pilot screw-ul are un capac de protectie sa nu-si bage nasul oricine la acest reglaj important. Dar la ora asta Radu cred ca stie precis daca are sau nu acolo surubul buclucas. Hopa! ciudata poza! Pilot screw-ul nu este cel cu sageata, ci mai degraba sub capacul ala situat pe axa mediana a racordului de cauciuc. Care pare a fi un capac de protectie asigurat cu o siguranta. esti sigur ca in poza respectiva ii un carburator de Dominator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Ianuarie 29, 2014 Share Postat Ianuarie 29, 2014 Am observt ca dominatoarele nu prea pornesc usor cand e rece afara, cer de regula cativa bumbi sau unul mai lung pana pleaca. Stie care vre-un remediu la pornitul greu? Domi-ul meu daca sta nepornit mai mult de 3-4 sapt e un chin pana porneste. Peste iarna cand il pornesc prima oara dau cel putin de 20 ori la automat pana o ia. Acu 2 ani in primavara, dupa ce a stat nepornit apoape 3 luni, inainte sa-l pornesc i-am pus bujie noua, am scurs benzina veche din carburator, dar tot a pornit foarte greu . Ceva idei? Pareri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mexykanu Postat Ianuarie 29, 2014 Share Postat Ianuarie 29, 2014 Sa stii ca tot de la perii ti s-a tras. Nu mai faceau contact ca lumea decat prin arc electric, ceea ce a "sudat' lamelele. Pana la urma ai schimbat rotorul? Apropo cati km are motorul tau? Ca pare ca a mers ceva! La africana nu am umblat inca la demaror si are peste 250k. Am observt ca dominatoarele nu prea pornesc usor cand e rece afara, cer de regula cativa bumbi sau unul mai lung pana pleaca. Lamelele nu erau sudate, ci doar praful era acumulat intre ele. Contactul dintre lamele si perii era perfect, am verificat asta inainte de a asambla electromotorul. Rotorul era in stare excelenta, nu avea nici macar urme de albastrire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Ianuarie 29, 2014 Share Postat Ianuarie 29, 2014 (editat) Stie care vre-un remediu la pornitul greu? Domi-ul meu daca sta nepornit mai mult de 3-4 sapt e un chin pana porneste. Peste iarna cand il pornesc prima oara dau cel putin de 20 ori la automat pana o ia. Acu 2 ani in primavara, dupa ce a stat nepornit apoape 3 luni, inainte sa-l pornesc i-am pus bujie noua, am scurs benzina veche din carburator, dar tot a pornit foarte greu . Ceva idei? Pareri? Pai la modul general si indiferent de motor, mai ales daca face parte din categoria celor care pornesc greu, daca nu ai un garaj incalzit, primavara la prima pornire adopti urmatoarea tehnica: 1. Te asiguri ca e inchis robinetul de la rezervor 2. Golesti camera de nivel constant desfacand surubul pe care toate carburile il au in partea inferioara a camerei de nivel (nu uiti apoi sa strangi surubul). Asta ca sa scapi de benzina din camera de nivel din care in mod sigur s-au evaporat fractiunile cele mai volatile si explozibile 3. Deschizi robinetul de benzina si astepti 2-3 minute sa fii sigur ca s-a umplut camera 4. Fara sa tragi socul, daca ai baterie buna ii dai 2-3 bumburi de cate 3 secunde sa "rupi" uleiul 5. Tragi socul dar NU LA MAXIMUM !.ca il ineci aproape sigur. Domi are pe la jumatatea cursei manetei de soc o bila care intra intr-o gaura a suportului manetei si sacadeaza acolo cursa incat simti pozitia aceea. De aici incolo ii tot dai bumbi de cate 5-7 secunde cu 10 secunde pauza pana porneste. 6. Daca e foarte frig, atunci te risti cu socul la maximum sau mai bine dai jos saua si apare sub sa priza de aer pe care o obturezi cu o carpa aproape total si ii dai bumbi asa, normal tot cu socul tras pana la bila. Daca vrei sa fii si mai minutios, scoti bujia, o cureti daca e cazul cu o perie de radacina (nu metalica), o bagi in fisa si dai la automat sa vezi scanteia. Scanteia trebuie sa fie albastra sau alba, in nici un caz rosie sau impartita sau conturnata pe izolator. Daca nu e ok schimbi bujia, daca tot nu e ok, verifici rezistenta din pipa care trebuie sa fie in jur de 5 kohmi. normal ca se considera CDI-ul ok. Eu am avut o surpriza penala cu fisa unuia dintre cele doua domi de care m-am ocupat iarna asta. Am povestit "surpriza" in primul thread de anul asta. Nici acum nu inteleg cum a functionat pana acum fisa aia turnata fara arc la rezistenta. Editat Ianuarie 29, 2014 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Ianuarie 29, 2014 Share Postat Ianuarie 29, 2014 Pai la modul general si indiferent de motor, mai ales daca face parte din categoria celor care pornesc greu, daca nu ai un garaj incalzit, primavara la prima pornire adopti urmatoarea tehnica: 1. Te asiguri ca e inchis robinetul de la rezervor - DA, inchid robinetul 2. Golesti camera de nivel constant desfacand surubul pe care toate carburile il au in partea inferioara a camerei de nivel (nu uiti apoi sa strangi surubul). Asta ca sa scapi de benzina din camera de nivel din care in mod sigur s-au evaporat fractiunile cele mai volatile si explozibile - DA, scot benzina veche 3. Deschizi robinetul de benzina si astepti 2-3 minute sa fii sigur ca s-a umplut camera - DA, astept sa se umple, apoi repet inca o data pasii 1-3, sa fiu sigur ca nu e benzina naspa in carburator 4. Fara sa tragi socul, daca ai baterie buna ii dai 2-3 bumburi de cate 3 secunde sa "rupi" uleiul - DA, asa fac de fiecare data dupa ce a stat un timp 5. Tragi socul dar NU LA MAXIMUM !.ca il ineci aproape sigur. Domi are pe la jumatatea cursei manetei de soc o bila care intra intr-o gaura a suportului manetei si sacadeaza acolo cursa incat simti pozitia aceea. De aici incolo ii tot dai bumbi de cate 5-7 secunde cu 10 secunde pauza pana porneste. - La mine cu socul pe jumatate nu porneste nici de ciuda, trebiue sa-l trag la maxim - am incercat si cu el tras la jumate dar pornea si mai greu 6. Daca e foarte frig, atunci te risti cu socul la maximum sau mai bine dai jos saua si apare sub sa priza de aer pe care o obturezi cu o carpa aproape total si ii dai bumbi asa, normal tot cu socul tras pana la bila. - Nu o pornesc cand e foarte frig, astept pana e o zi calduroasa si o las la soare cateva ore inainte sa o pornesc Daca vrei sa fii si mai minutios, scoti bujia, o cureti daca e cazul cu o perie de radacina (nu metalica), o bagi in fisa si dai la automat sa vezi scanteia. Scanteia trebuie sa fie albastra sau alba, in nici un caz rosie sau impartita sau conturnata pe izolator. Daca nu e ok schimbi bujia, daca tot nu e ok, verifici rezistenta din pipa care trebuie sa fie in jur de 5 kohmi. normal ca se considera CDI-ul ok. Cum am scris mai sus, am pus si bujie noua si face la fel La mine problema asta apare doar daca sta mult timp. In 2008 cand am facut naveta pana la mijlocul lui Decembrie (dimineata era cateodata si sub 0), pornea imediat - dar mergeam cu ea zilnic. Anul trecut i-am facut reparatie capitala, si a fost nepornit din Septembrie 2012 pana in Februarie 2013 cand am terminat capitala - si ce e curios, ca dupa ce l-am asamblat a pornit la sfert. Ma gandesc ca o fi: -ceva de la alimentare, ca pentru a porni mai usor baietii de la Honda au pus la Africana RD07A ceva furtunase in plus la carburatoare fata de cele anterioare. -condens in camera de ardere, galerie admisie, carb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Ianuarie 29, 2014 Share Postat Ianuarie 29, 2014 (editat) Pai la modul general si indiferent de motor, mai ales daca face parte din categoria celor care pornesc greu, daca nu ai un garaj incalzit, primavara la prima pornire adopti urmatoarea tehnica: 1. Te asiguri ca e inchis robinetul de la rezervor - DA, inchid robinetul 2. Golesti camera de nivel constant desfacand surubul pe care toate carburile il au in partea inferioara a camerei de nivel (nu uiti apoi sa strangi surubul). Asta ca sa scapi de benzina din camera de nivel din care in mod sigur s-au evaporat fractiunile cele mai volatile si explozibile - DA, scot benzina veche 3. Deschizi robinetul de benzina si astepti 2-3 minute sa fii sigur ca s-a umplut camera - DA, astept sa se umple, apoi repet inca o data pasii 1-3, sa fiu sigur ca nu e benzina naspa in carburator 4. Fara sa tragi socul, daca ai baterie buna ii dai 2-3 bumburi de cate 3 secunde sa "rupi" uleiul - DA, asa fac de fiecare data dupa ce a stat un timp 5. Tragi socul dar NU LA MAXIMUM !.ca il ineci aproape sigur. Domi are pe la jumatatea cursei manetei de soc o bila care intra intr-o gaura a suportului manetei si sacadeaza acolo cursa incat simti pozitia aceea. De aici incolo ii tot dai bumbi de cate 5-7 secunde cu 10 secunde pauza pana porneste. - La mine cu socul pe jumatate nu porneste nici de ciuda, trebiue sa-l trag la maxim - am incercat si cu el tras la jumate dar pornea si mai greu 6. Daca e foarte frig, atunci te risti cu socul la maximum sau mai bine dai jos saua si apare sub sa priza de aer pe care o obturezi cu o carpa aproape total si ii dai bumbi asa, normal tot cu socul tras pana la bila. - Nu o pornesc cand e foarte frig, astept pana e o zi calduroasa si o las la soare cateva ore inainte sa o pornesc Daca vrei sa fii si mai minutios, scoti bujia, o cureti daca e cazul cu o perie de radacina (nu metalica), o bagi in fisa si dai la automat sa vezi scanteia. Scanteia trebuie sa fie albastra sau alba, in nici un caz rosie sau impartita sau conturnata pe izolator. Daca nu e ok schimbi bujia, daca tot nu e ok, verifici rezistenta din pipa care trebuie sa fie in jur de 5 kohmi. normal ca se considera CDI-ul ok. Cum am scris mai sus, am pus si bujie noua si face la fel La mine problema asta apare doar daca sta mult timp. In 2008 cand am facut naveta pana la mijlocul lui Decembrie (dimineata era cateodata si sub 0), pornea imediat - dar mergeam cu ea zilnic. Anul trecut i-am facut reparatie capitala, si a fost nepornit din Septembrie 2012 pana in Februarie 2013 cand am terminat capitala - si ce e curios, ca dupa ce l-am asamblat a pornit la sfert. Ma gandesc ca o fi: -ceva de la alimentare, ca pentru a porni mai usor baietii de la Honda au pus la Africana RD07A ceva furtunase in plus la carburatoare fata de cele anterioare. -condens in camera de ardere, galerie admisie, carb. Africana nu intra in discutie, a mea (rd-04)porneste la primul sfert de bumb de cand o am, adica de 150k si cam 250k in total. Dar africana e cu totul alt sistem, 4 bujii, 4 bobine. -10 grade sa fie afara si porneste imediat. Are si pompa electrica de benzina si carburile sunt pline la pornire. La rd-07 am inteles ca tot asa nu prea pornesc usor daca stau mult, dar alea au alte carburi decat rd04. Eu ma gandesc in cazul dominatorului tau la chestia aia cu socul la maximum, acolo ceva nu-i clar. M-am distrat cu doua dominatoare in ultima vreme si ambele pornesc cam la 0-2 grade cat a fost in ultimul timp cu socul la bila aia. Daca le dau soc la maxim dau sa porneasca dar se ineaca in mod vizibil, merg in 8 timpi . Asa ca eu m-asi uita la pilot screw in primul rand (3 ture clar) , daca e mai putin merge cu amestec sarac. Apoi m-asi uita la nivelul de benzina din carb. Habar n-am cat trebuie sa fie la domi, poate ca te ajuta cineva, dar si ala e foarte important mai ales la pornire. In rest vezi doar sa nu fie intins cablul de soc, sa aiba joc liber maxim maneta (2-3 mm). Daca spui ca i-ai facut capitala se exclud probleme de compresie sau de pierderi pe la supape.Oricum testul ala cu carpa care obtureaza priza de aer il recomand. Daca asa porneste ok, atunci e clar amestecul prea sarac. in gaura respectiva era silicon...scos o parte din silicon, aproxmativ 1,5 cm, dar nu am dat de nici un surub...SA FIE OARE SITUAT MAI JOS?...mai adanc? eu personal nu cred....din pozele pe care le-am vazut surubul respectiv are capul la suprafata esti sigur ca in poza respectiva ii un carburator de Dominator? Se poate, doar ca acum imi dau seama ca e vedere din lateral. Capacul ala cu sageata e ce vreti voi dar nu pilot screw-ul. Pilot ecrew-ul e fix sub carburator, in axa lui mediana in dreptul axului clapetei sau altfel spus sub carburator la mijloc chiar inainte de cuplajul elastic dinspre cilindru. Piesa nr. 5 din carbul "explodat" de mai jos. Daca ai scormonit 1,5 cm si nu in nas, e clar ca surubelul ala pacatos zace undeva intr-un sant din Italia si iti trebuie altul! Editat Ianuarie 29, 2014 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 29, 2014 Share Postat Ianuarie 29, 2014 Orice motor cu soc manual trebuie sa porneasca cu socul tras. Oricat de cald ar fi afara, motorul nepornit tot e mai rece decat un motor oprit recent. Cel mai bine, si am vazut asta in multe manuale de reparatie, pilot screw-ul se regleaza la turele specificate in carte apoi, cu motorul pornit si incalzit (deci cu socul ne-actionat), se roteste surubul pana motorul are turatia maxima si merge cel mai rotund. Si ar mai fi o treaba, nu stiu cat conteaza la pornire, dar Dominatoarele mai au instalatia aia ecologica cu tot felul de supape. S-ar putea si ea sa conteze in buna functionare/pornire a motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Ianuarie 30, 2014 Share Postat Ianuarie 30, 2014 Cred ca mai degraba problemele de pornire sunt comune motoarelor monocilindrice non injectie in 4 timpi. Si este firesc sa fie asa, deoarece se pune problema sa-i dai la pornire fix atata benzina incat primele explozii slabe sa reuseasca sa depaseasca o intreaga tura de rotatie inactiva (de administrare interna a motorului) si asta fara sa inece bujia. In plus sistemul de pornire cu decompresor centrifugal diminueaza compresia la pornire. Asa ca cel putin eu m-am obisnuit cu ideea ca dominatorul trebuie bine reglat si pornit atent pe vreme rece, ca altfel "termini" prematur bateria si demarorul. In anotimpurile calde nu am observat nici o problema, desi nici atunci nu porneste chiar la sfert de bumb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Ianuarie 30, 2014 Share Postat Ianuarie 30, 2014 Eu la al meu i-am pus pedala si la rece pe timp de iarna pornesc la pedala si porneste mult mai usor decat la automat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.