rechinulalb Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 Cu tot cu cee? Echilibrare pe stand sau din oki? Oricum la ce viteze fenomenale atinge Domi-ul, o janta echilibrata bine din spitze e suficienta. Ce galme sa ai pe cauc ca sa simti nevoia de echilibrare cu plumbi? se pot spune pe post "scorurile"? ai de "batut" scorul vulcanizarii din comuna Rosu, unde erau parca 90 RON perechea, cu tot cu echilibrare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 Ce zice harciogu de 90ron/roata e tarifu de la Sama daca nu ma insel. Niste hoti, parerea mea. La vulcanizarea de zic io nu-ti echilibreaza nimeni. La 120 la ora nu am simtit nimic cu gumele vechi cu plumbii dati jos (la recomandarea lu Rabinu). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Februarie 18, 2009 Autor Share Postat Februarie 18, 2009 Salutari tuturor ! Pentru ca vad ca in ultima vreme se discuta lanturi si echilibrari de roti, vin si eu cu ceva opinii: Schimbatul lantului se poate face la fel de bine si cu presa speciala, si cu ciocanul, atata timp cat stii cat de cat ce faci acolo. In ambele cazuri e bine sa folosesti o za de legatura pentru nituit, nu nitul scos la spargerea lantului. Din cate stiu sunt 2 sisteme, cel cu nitul scobit in cap gen DID, RK, care se preseaza in centru si sistemul cu nitul drept in cap (gen REGINA) care se preseaza pe margini. In ambele cazuri e foarte important cat presezi initial placuta de inchidere , astfel incat sa nu ramana prea departata dar nici sa nu strice o-ringurile. Odata stricate o-ringurile pe un nit, deja ai pierdut cca 1/3 din viata lantului ( am vazut lanturi uzate si rupte la inchidere din cauza asta) Zalele de inchidere Regina chiar vin cu niste distantieri de sarma facuti special pentru a proteja o-ringurile la strangere. Pentru celelalt sistem, DID,RK, etc, presele de lant au o scobitura care limiteaza strangerea placutei de inchidere fix la specificatiile de fabrica. Daca dupa montare lantul se indoaie la fel de usor la niturile de inchidere ca si la zalele normale, operatiunea a reusit. Inchiderea lantului cu acelasi nit e alta poveste, si operatiunea asta poate fi facuta fara sa strici dar iti trebuie ceva mai multa indemanare.Greseala frecventa e strangerea si nituirea prea puternica. Daca folosesti nitul scos din lant la inchiderea cu presa tip DID, ai toate sansele sa strici presa (lipseste scobitura din cap) . Acum despre echilibrarea rotilor: Eu o fac static pe 2 scaune, si e suficient de precisa incat la vitezele de care discutam la un enduroi sa nu se simta nimic negativ in mers. Se ia roata si se baga axul pe ea, se sprijina suspendata pe 2 scaune. Se verifica intai strangerea spitelor, sa nu fie diferente mari de strangere, fie dupa sunet, fie la mana. Se verifica abaterea laterala a buzei jentii, invartind roata si sprijinind un marker/o surubelnita de marginea scaunului, cu varful din ce in ce mai aproape de janta, se marcheaza punctele in care freaca versus punctele in care se departeaza. Se masoara si pe partea cealalta, daca punctul de frecare de pe o parte coincide cu punctul de departare pe cealalta parte, se mai regleaza din spite. Daca un punct de frecare nu coincide cu un punct de departare pe partea cealalta, probabil e janta indoita de la vre-o bordura urcata mai "sportiv" Se urmareste rectificarea unei abateri mai mari de 2-3 mm, ce e sub nu prea afecteaza mersul. Dupa verificarile astea, se trece la echilibrare, pentru asta trebuie ca rulmentii sa mearga foarte usor si sa nu frece roatasau butucul pe nimic, iar axul sa fie orizontal. Se da un impuls rotii sa se invarta, se lasa sa se opreasca singura. Daca la oprire isi schimba sensul si se aseaza cu partea grea jos, inseamna ca e destul de dezechilibtrata incat sa invinga frecarea din rulmenti. Se fac mai multe incercari si se marcheaza cu creta pe cauciuc punctul cel mai usor care cade sus. Daca marcajele se concentreaza intr-o zona clara, acolo se pune un plumb sau daca deja exista unul pe roata se muta mai aproape de marcaje. Atunci cand roata nu isi mai schimba sensul de rotatie inainte de oprire si la mai multe incercari se opreste in pozitii diferite , e gata. De retinut ca la tipul asta de motoare metoda e suficient de precisa, din elasticitatea rotii spitate si flexibilitatea suspensiilor se absorb vibratiile mult mai usor decat la un vitezan, ca sa nu mai vorbim de vitezele la care rotile astea se invart. Eu personal nu am avut probleme de echilibrare nici la 170 la ora. SPOR !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
N-X-R Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 foarte bun postul omului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 Axa, cumva operatiunea descrisa de tine se poate face si odata ce rotile au fost montate pe mobra? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 Axa, cumva operatiunea descrisa de tine se poate face si odata ce rotile au fost montate pe mobra? Pe fata daca poti sa pui motocicleta sa stea foarte bine si poti imobiliza ghidonul sa nu se miste poti sa faci miscarea. Pe spate din cauza lantului si spatiului mai strans ii ceva mai incomod. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 Axa, cumva operatiunea descrisa de tine se poate face si odata ce rotile au fost montate pe mobra? ce rost are sa te chinui sa urci apoi mobra pe scaune, mai bine o faci inainte :crack::crack: nici pe fatza nu prea e OK ca daca ai pus roata in furca se presupune ca ai bagat si discul intre sabotii de frina. O sa-ti dea cu virgula. Mai bine doar roata intre doua scaune (suporti). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 19, 2009 Share Postat Februarie 19, 2009 (editat) Care dintre voi si-a luat kit de lant de domi? Eu mi-am luat, insa cu kitu de lantz nou si lantul intins la jocul standard, d'abia daca o sa am loc sa-l intind de doua ori. Cum naiba!? Editat Februarie 19, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Februarie 19, 2009 Share Postat Februarie 19, 2009 (editat) cate zale are lantul? 108 sau 110? Editat Februarie 19, 2009 de harciogu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 19, 2009 Share Postat Februarie 19, 2009 (editat) 110, cat scrie la carte pentru un Dominator. EDIT: Mihnea, de ce nu esti la sedinta? Editat Februarie 19, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Februarie 19, 2009 Share Postat Februarie 19, 2009 (editat) si la mine e intins aproape de maxim, e tot cel de 110 zale, pinioane si foaie standard ("dintii" lor arata bine iar lantul nu avea joc lateral ca si cand ar fi uzat - constatare facuta anul trecut cand mi-am schimbat gumele de cros cu "death wing"-uri). foarte ciudata honda asta... acum esti pregatit sa te dai pe zapada? off-topic: oftalmo, maine, suub, la 7:25 Editat Februarie 19, 2009 de harciogu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
N-X-R Postat Februarie 19, 2009 Share Postat Februarie 19, 2009 si la mine e intins aproape de maxim, e tot cel de 110 zale, pinioane si foaie standard ("dintii" lor arata bine iar lantul nu avea joc lateral ca si cand ar fi uzat - constatare facuta anul trecut cand mi-am schimbat gumele de cros cu "death wing"-uri). foarte ciudata honda asta... acum esti pregatit sa te dai pe zapada? off-topic: oftalmo, maine, suub, la 7:25 dominator de cross Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 19, 2009 Share Postat Februarie 19, 2009 M-am chinuit azi vreo ora sa gasesc un loc unde sa pot lega un fir de masa aproape de panoul de instrumente. Concluzie: in afara de suruburile de la semnalizare, nimic de pe acolo nu are conductivitate stabila la 0V. Drept urmare... ...ca sa vezi de ce e bine sa ai un 486 uitat prin casa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
coasa Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 are sau stie cineva de unde sa iau o aripa de dominator ? 0765297403 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 (editat) Care e aripa de Dominator de care zici matale? Aripa fatza? Stanga/dreapta? Aripa spate? Stanga/dreapta? Aripa de la roata (aparatoarea de noroi)? Ce model ai? De 250, 500 sau 650? Din ce an? Editat Februarie 24, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 Dragi mei, mai tineti minte ca ma plangeam ca nu pleaca mobra? Azi dupa ce a stat in garaj de o saptamana, cu benzina deschisa si rezervoru aproape gol (si a fost frig ultima saptamana)...ei bine astazi i-am schimbat bujia. Socul la jumate, contact si buton. A plecat la SFERT. Mama ei de bujie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 sa vezi nervi atunci cand schimbi bujia cu altele 2 noi si tot nu pleaca la sfert... norocosule ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 Dragi mei, mai tineti minte ca ma plangeam ca nu pleaca mobra? Azi dupa ce a stat in garaj de o saptamana, cu benzina deschisa si rezervoru aproape gol (si a fost frig ultima saptamana)...ei bine astazi i-am schimbat bujia. Socul la jumate, contact si buton. A plecat la SFERT. Mama ei de bujie... eu cand ti-am zis...ma intrebai de ce porneste a mea asa bine...bujia noua face diferenta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 eu cand ti-am zis...ma intrebai de ce porneste a mea asa bine...bujia noua face diferenta! Ai avut dreptate, da, stiu. Oricum ieri a venit bujia ...si filtre si alte dichisuri... mai trebe doar ulei si... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Ce fac motociclistii iarna? Multe, dar unii chiar nu-si lasa motociclete acasa cand vine vorba de Bikes on Ice! Vedeti detalii si fotografii aici. Multe dintre fotografii sunt dementiale! Si in multe dintre ele apare si un Domi din Tg Mures Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Multe dintre fotografii sunt dementiale! Si in multe dintre ele apare si un Domi din Tg Mures Ala negru cu fatza albastra e cel de TgMures sau de cel de DB ziceai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
coasa Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Scuze ca nu am fost explicit. Ma refer la aparatoarea din fata, am luat o tranta si in timp ce se ducea motoru pe noroi a intrat sub ea pamant si a pleznit. aaa si mi-ar mai trebui o oglinda stanga ca si p-aia am pleznit-o cand am cumparat motoru. E din 91 de 650 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Scuze ca nu am fost explicit. Ma refer la aparatoarea din fata, am luat o tranta si in timp ce se ducea motoru pe noroi a intrat sub ea pamant si a pleznit. aaa si mi-ar mai trebui o oglinda stanga ca si p-aia am pleznit-o cand am cumparat motoru. E din 91 de 650 Vezi pe ebay.de In egala masura insa poti gasi o aparatoare de noroi universala. Cauta ceva Acerbis sau Ufo. Sau daca ai toate bucatile din aparatoarea originala, aceasta poate fi refacuta (lipita) cu fibra de sticla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Pentru oglinzi, stiu pe cineva care aduce cu vreo 50-60 RON oglinzi sau seturi. Cred k asta era pretul per oglinda. Daca vrei detalii, da-mi un PM (util doar pt Bucuresti in principiu...). Pentru aripa, ori pe eBay ori pe la dezmembrari ori cum a sugerat Dominator72 - lipita sau refacuta din fibra. Exiesta multa lume care se ocupa si de adus produse de pe e-bay cu comision mic, si de refacut bucati de carena. Daca vrei insa o aripa superioara, nu-i greu de adaptat una universala (vezi UFO, Acerbis etc.). Din nou te ajuta ebay-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 O intrebare: de ce guma mea de pe fatza e uzata inegal (mai mult pe stanga decat pe dreapta!? O fi oare posibil sa am ceva inegal pe la directie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.