1000f Postat Martie 3, 2008 Share Postat Martie 3, 2008 Am un prieten caruia i-a plesnit lantul de la roata si mai ca n-a cazut.El are un enduro. Intrebarea mea este:se poate rupe lantul la o vitezana?daca da,ce se poate intampla? ce te faci daca ti se blocheaza roata la 150km/h?ma ingrozesc cand ma gandesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Inger`Albastru Postat Martie 3, 2008 Share Postat Martie 3, 2008 Este foarte putin probabil sa patesti asa ceva daca intretii lantul (spalat la 2 ungeri si uns dupa 300 - 500 km). La fel trebuie controlata si uzura lui, iar la o uzura ridicata e indicat sa lasi motorul acasa si sa mergi sa cumperi un lant. In cazul in care ai un lant nituit sau cu siguranta la fiecare spalare si ungere nu strica sa verifici starea zalei ce inchide lantul. O folosire sportiva a motocicletei si cu tot felul de scheme de dat pe o roata, duce la o necisitate de inspectare a lantului la perioade mai scurte de timp. Daca procedezi in felul asta ai sanse de 95 % sa nu patesti niciodata nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1000f Postat Martie 4, 2008 Autor Share Postat Martie 4, 2008 Este foarte putin probabil sa patesti asa ceva daca intretii lantul (spalat la 2 ungeri si uns dupa 300 - 500 km). La fel trebuie controlata si uzura lui, iar la o uzura ridicata e indicat sa lasi motorul acasa si sa mergi sa cumperi un lant. In cazul in care ai un lant nituit sau cu siguranta la fiecare spalare si ungere nu strica sa verifici starea zalei ce inchide lantul. O folosire sportiva a motocicletei si cu tot felul de scheme de dat pe o roata, duce la o necisitate de inspectare a lantului la perioade mai scurte de timp. Daca procedezi in felul asta ai sanse de 95 % sa nu patesti niciodata nimic. Se schimba si roata dintzata sau doar lantul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mertan Postat Martie 4, 2008 Share Postat Martie 4, 2008 cand cumperi un kit de lant iti da cu tot cu pinion si foaie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1000f Postat Martie 4, 2008 Autor Share Postat Martie 4, 2008 cand cumperi un kit de lant iti da cu tot cu pinion si foaie. Stii ceva preturi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MiLu_HD Postat Martie 4, 2008 Share Postat Martie 4, 2008 Stii ceva preturi? /index.php?...amp;hl=kit+lant /index.php?...amp;hl=kit+lant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mac Postat Martie 4, 2008 Share Postat Martie 4, 2008 ideal ar fi sa schimbi totata transmisia finala: pinion, coroana si lant. cand vezi ca e uzat .intre 25-35mii km se gripeaza zalele intre ele, nu mai revin la pozitia lor naturala .... cel mai bine ar fi sa nu ai parte de o ruptura de lant in mers un kit de lant complet la mine te costa in jur de 150-160€ ..depinde de ce foaie vrei pe spate Ergal sau Otel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1000f Postat Martie 4, 2008 Autor Share Postat Martie 4, 2008 (editat) ideal ar fi sa schimbi totata transmisia finala: pinion, coroana si lant. cand vezi ca e uzat .intre 25-35mii km se gripeaza zalele intre ele, nu mai revin la pozitia lor naturala .... cel mai bine ar fi sa nu ai parte de o ruptura de lant in mers un kit de lant complet la mine te costa in jur de 150-160€ ..depinde de ce foaie vrei pe spate Ergal sau Otel Probabil de-aia se aude cateodata un zgomot ciudat la lant(cand ii dau gaz mai tare).Da numa cateodata. O sa schimb si kitul cu lantul de la roata. Merci fain P.S. Da lantul nu se schimba doar cand ai ajuns in zona rosie cu intinzatorul? Eu mai am pana acolo Editat Martie 4, 2008 de 1000f Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mac Postat Martie 4, 2008 Share Postat Martie 4, 2008 nu, lantul se schimba in functie de uzura pe care o are. mai trebuie observata si coroana din spate, sa vezi dintii ei cum sunt de uzati, si jocul pe care lantul il are in spate pe coroana lateral. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1000f Postat Martie 4, 2008 Autor Share Postat Martie 4, 2008 nu, lantul se schimba in functie de uzura pe care o are. mai trebuie observata si coroana din spate, sa vezi dintii ei cum sunt de uzati, si jocul pe care lantul il are in spate pe coroana lateral. Chiar acuma m-am uitat la lant.Pe pinionul din spate se misca 2-3 mm lateral.E mult? Lantul asa pe ansamblu este foarte compact,nu are jocuri.Am mai vazut lanturi uzate da la cu totul altfel de masinarii,pot sa spun ca asta arata foarte bine(al meu). Cat despre pinionul spate nu pot sa zic nimic,ca nu am vazut unul nou si nu am cu ce sa-l compar. Da nu stiu de ce se aude trosnitul ala cateodata la roata din spate(la lant),cand ii dau in goarna. Ar putea fi pinonul spate uzat chiar asa de tare? Cand am mai intins lantul am avut mare grija sa trag roata din spate in mod egal in ambele parti,deci nu cred ca asta sa fie problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mertan Postat Martie 4, 2008 Share Postat Martie 4, 2008 daca se rupe lantul si til prinde intre foaia mica si carcasa de la motor si puso..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1000f Postat Martie 4, 2008 Autor Share Postat Martie 4, 2008 daca se rupe lantul si til prinde intre foaia mica si carcasa de la motor si puso..... Asa zic si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sawyer Postat Martie 4, 2008 Share Postat Martie 4, 2008 Asa zic si eu Vezi ca nu e mussai sa fie kitul de lant, mai ales daca mai ai mult pana la zona rosie si ai intretinut bine lantul. Din experienta prorpie iti pot spune ca ar putea fi si un rulment pe spate. Incearca(cu roata spate suspendata daca ai posibilitatea) sa misti in stanga si in dreapta roata spate. In cazul in care ai joc e rulmentul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1000f Postat Martie 4, 2008 Autor Share Postat Martie 4, 2008 Vezi ca nu e mussai sa fie kitul de lant, mai ales daca mai ai mult pana la zona rosie si ai intretinut bine lantul. Din experienta prorpie iti pot spune ca ar putea fi si un rulment pe spate. Incearca(cu roata spate suspendata daca ai posibilitatea) sa misti in stanga si in dreapta roata spate. In cazul in care ai joc e rulmentul... Chiar acuma am facut lucrul acesta.Nu are joc.Poate 1-2mm(ceea ce nu cred ca e mult),insa cand invart de roata se aude ceva ciudat(ca si cum ar fi spart un rulment) la pinionul din fata(insa daca ar fi spart ceva rulment s-ar invarti greu,deci nu cred sa fie asta). Poate fi acolo ceva rulment pe cale sa se sparga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Inger`Albastru Postat Martie 4, 2008 Share Postat Martie 4, 2008 Lantul nu se uzeaza intotdeauna egal. E posibil sa ai zone uzate unde zalele sa aiba joc mai mare.De aici poate fi zgomotul la accelarari puternice . PS : Azi am vazut ca pierdusem siguranta de la lant. Am fost si mi-am pus o za nituita. Va sfatuiesc sa folositi tot tipul asta de inchidere al lantului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1000f Postat Martie 4, 2008 Autor Share Postat Martie 4, 2008 Lantul nu se uzeaza intotdeauna egal. E posibil sa ai zone uzate unde zalele sa aiba joc mai mare.De aici poate fi zgomotul la accelarari puternice . PS : Azi am vazut ca pierdusem siguranta de la lant. Am fost si mi-am pus o za nituita. Va sfatuiesc sa folositi tot tipul asta de inchidere al lantului. O sa vad ce zice asta la care o duc saptamana viitoare.Cred ca o sa schimb tot kit-ul. Si eu am tot asa inchiderea la lant.Cu za nituita.E cel mai sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mac Postat Martie 5, 2008 Share Postat Martie 5, 2008 da, pe supersportive nu se foloseste siguranta, ci doar modelul nituit. e cum zicea ingerasul, lantul nu se uzeaza uniform Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Deer T-Ace Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 nu stiu daca se poate rupe lantul dar stiu ca sare! mi s-a intamplat de 2 ori la 2 motoare diferite. suzi dr 650: mi-a sarit de pe pinionul de spate, a ramas intre pinion si janta- fara sa blocheze roata spate! (norocu meu).... dar mi-a spart carcasa de la pinionul fata si mi-a curs tot uleiul instantaneu..... o gramada de dinti s-au rupt de la ambele pinioane! suzi gs 500 aceeasi chestie, nu s-a rupt, nu s-a spart nimic dar lantul era sucit. l-am indreptat cu patentul pe loc si mi-am continuat drumul! la motorul actual am un sistem de ungere al lantului in timpul mersului (Scottoiler - Automatic Chain Lubrication System)! e super tare! --- Mesaj completat în 13 Mar 2008 00:04 -------------... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_stp Postat Martie 13, 2008 Share Postat Martie 13, 2008 la motorul actual am un sistem de ungere al lantului in timpul mersului (Scottoiler - Automatic Chain Lubrication System)! e super tare! Cat costa? Vad ca se rupe lantul mai rar decat ma asteptam. Mie mi s-a rupt la scurt timp dupa ce am plecat de la semafor, 30-40 km/h maxim => m-am dezechlibrat si roata din spate s-a blocat pentru ca a ramas lantul blocat intre suruburile care tin pinionul de pe spate si cadru/janta. Complicata treaba si am tras o sperietura urata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Martie 13, 2008 Share Postat Martie 13, 2008 Se schimba si roata dintzata sau doar lantul? La motorul meu cartea spune sa inspectezi macar o data la 5000 km si lantul si rotile dintate, si daca fie rotile fie lantul prezinta uzuri evidente sa le schimbi (in cazul meu fie uzuri vizibile la ochi fie un joc mai mare de 1.5-2cm la lant). Ca principiu la rotile dintate dintii trebuie sa aiba o anumita forma, si un ochi "versat" recunoaste uzura usor (de exemplu un mecanic moto cu experienta), la fel cum un lant "se vede" cand e uzat. Pe de alta parte lantul trebuie gresat in Romania mult mai des decat scrie in carte (la mine scrie 1000-5000 km, dar mecanicii chiar japonezi care traiesc in Romania recomanda 300-1000 km), si un motociclist "umblat" stie cand lantul trebuie uns pentru ca nu mai "luceste a uns" ci e probabil prafuit si probababil pe cale sa rugineasca la prima ploaie; partea mai nasoala la motocicletele de viteza (mare) e ca nu ajunge sa ungi lantul, ci inainte de a-l unge trebuie sa-l si cureti (atentie numai cu spray de curatat lantul sau cu motorina, nu cu tampenii de genul benzina sau Decarbusolv ca mor O-Ringurile alea din lant instantaneu). Relativ la titlul postului - se schimba fie lantul sau rotile dintate dupa uzura, fie se schimba tot daca te dau banii afara din casa si vrei sa fii sigur ca totul e OK - desi eu prefer un mecanic OK decat sa schimb tot doar ca sa fiu sigur. Si ca sa nu ma bodoganiti ca de ce ma bag in seama la topicul de vitezane cand eu merg cu chestia aia care se vede in profil in stanga, trebuie sa va spun ca diferenta intre motorul meu EX250EE si ZX250EE (adica Ninja de 250 de la sfarsitul anilor '80) e doar de niste pinioane la cutia de viteza; nu ma inrebati pe mine de ce un "mini-cruiser" are puterea si cuplul maxim la 11500rpm, va rog sa ii intrebati pe cei de la Kawasaki... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bobo_zxr Postat Martie 13, 2008 Share Postat Martie 13, 2008 Daca ti se blocheaza roata de spate nui asa mare problema pe drum drept zic daca stai linistit patineaza ia stanga dreapta da daca nu incerci u nici o manevra se va opri in siguranta vb din xp de doua ori mi sa int sa mi se blocheze odata eram pe la 120 tot cauciucu so ros da nam cazut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mertan Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 daca ai cauciuc tocit si ti se blocheaza exista posibilitatea de explozie... si e cam nasol zic eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emppu Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 daca ai cauciuc tocit si ti se blocheaza exista posibilitatea de explozie... si e cam nasol zic eu. Te arunci in frana fatza o pui de un stoppie, curu sus pana opresti pe loc. Arata elegant si salvezi si guma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mertan Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 Te arunci in frana fatza o pui de un stoppie, curu sus pana opresti pe loc. Arata elegant si salvezi si guma. tre sa fii un pic cascador... dar cine stie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Deer T-Ace Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 Cat costa? Vad ca se rupe lantul mai rar decat ma asteptam. Mie mi s-a rupt la scurt timp dupa ce am plecat de la semafor, 30-40 km/h maxim => m-am dezechlibrat si roata din spate s-a blocat pentru ca a ramas lantul blocat intre suruburile care tin pinionul de pe spate si cadru/janta. Complicata treaba si am tras o sperietura urata. COSTA 129,90 EURO SI-L GASESTI LA POLO: http://www.polo-motorrad.de/product/137141...tdetails.0.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.