Sari la conținut

Probleme de incepator la Ij


Bombitza
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor, numele meu este Bogdan si ma bucur sa ma aflu in randul motociclistilor de scurt timp.

Asa cum ati remarcat si in titlu am si io o Planeta no 5, bun pana acum, de aici incolo incep problemele si am sa va rog pe voi, cei mai cu experienta sa ma ajutati un pic sa le dau de cap problemelor.

 

Acum doua zile mai bibileam si io un pic motoru si am vazut in partea dreapta sub motor niste scurgeri de ulei, pe care le-am considerat normale :lol: , astazi ma uit iarasi si vad aceleasi scurgeri doar de ulei si mi-ai dat seama ca ar fi de la cutie. Am bagat o "juja" si nici urma de ulei in cutie.

In primul rand ce ulei sa folosesc pt cutie caci am vazut ca nu mai are mai deloc si ce cantitate este necesara si in al doilea care ar putea fi cauza scurgerii?

 

Si mai am o problema stresanta: fostul propietar a binevoit sa ii scoata prima sita de la toba ca sa "sune ca un Harley", si acum :lol: , ce as putea face sa remediez problema?

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in primul rand cauti ulei de cutie de viteze :laugh: ...in nici un caz ulei de motor.

Pe capacul motorului din stanga, acolo unde este si schimbatorul de viteze si pedala de pornire, vei gasi niste suruburi (nu mai stiu exact cate sant). Printre acele suruburi vei gasi unul putin mai diferit decat celelalte. Il vei cauta de la schimbatorul de viteze in jos.

Ca sa ii pui ulei, pui motocicleta pe cricul central, sa stea dreapta si desfaci acel surub. Apoi pui ulei pana o sa curga pe acea gaurica. Apoi pui surubul la loc.

In ceea ce priveste toba, daca totusi nu iti place cum suna si daca fostul proprietar a dat o sita jos tu nu poti decat sa o pui la loc... :laugh: ...sau daca nu o mai ai sa incerci sa iti faci alta sau sa cumperi alta toba.

 

Numa' bine! :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam mult Phoenix_Harley si scuze pentru inexactitate, la uleiul de cutie ma refeream si io :huh: .

Ma uitasem ieri la "gaurica" si nu mai era pic de ulei, daca imi recomndati si o marca de ulei :Pk:.

 

Cat despre toba am sa cumpar alta ca sita nu o am si este si cam busita toba.

 

 

 

 

 

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tinand cont ca vine sezonul cald......nu este prea indicat sa-i pui ulei de cutie in cutia de viteze. La motocicleta, temperatura de functionare a cutiei de viteze este mult mai ridicata decat temperatura de functionare a cutiei de viteze la automobil. In cutia motocicletei uleiul se incinge deci e bine sa-i pui un ulei gros. Deci pune-i ulei de motor. Eu vara trecuta cand au fost zilele alea caniculare am avut valvolina (ulei pt. angrenaje) in cutie si mergea foarte bine dupa ce se incalzea, schimba vitezele foarte usor. Cand porneam la rece ambreiajul lucra cam naspa, dar dupa vreo 200 de metri de mers isi revenea, iar dupa ce se incalzea mergea brici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tinand cont ca vine sezonul cald......nu este prea indicat sa-i pui ulei de cutie in cutia de viteze. La motocicleta, temperatura de functionare a cutiei de viteze este mult mai ridicata decat temperatura de functionare a cutiei de viteze la automobil. In cutia motocicletei uleiul se incinge deci e bine sa-i pui un ulei gros. Deci pune-i ulei de motor. Eu vara trecuta cand au fost zilele alea caniculare am avut valvolina (ulei pt. angrenaje) in cutie si mergea foarte bine dupa ce se incalzea, schimba vitezele foarte usor. Cand porneam la rece ambreiajul lucra cam naspa, dar dupa vreo 200 de metri de mers isi revenea, iar dupa ce se incalzea mergea brici.

:huh:

Uleiul de cutie este mult mai gos decat uleiul de motor... :laugh:

Asa ca puneti fratilor ulei de cutie nu de motor, ca de aia se numeste ulei de cutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DACA :huh: vreti sa aflati cautati pe internet proprietatile uleiurilor :laugh: . Iata ce am gasit, aplicat la ulei OMW. Nu garantez ca e la fel la restu, dar cam tot acolo...

OMW super start SAE 20W-50: OMW unigear SAE 80W-90

Vascozitate la 40' mm"/sec - 156 159

Vascozitate la 100' - 18,5 15,6

Punct de aprindere ' C - 230 205

Punct de solidificare - <-27 <-30

Densitate la 15'C g/ml - 0,888 0,903

 

Deci, contrar opiniei populare vascozitatea la rece intre uleiurile astea 2 care se pot pune in cutie este aproape aceeasi! In schimb, la cald, uleiul de motor se pastreaza mai bine.... Dar dupa cum vedetzi proprietatile fizice nu difera mult...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut 7 ani IJ planeta 5 si niciodata nu mi/a trecut prin cap sa bag ulei 80W90 in cutie. La carte scrie ulei de motor, iar ambreiajul merge prost cu 80W90. Plus ca vitezele nu se mai schimba asa de bine, si multi dau vina pe rusi ca fac cutii proaste.

Asa ca baga ulei de motor, un 15 sau 20W50.

Scaparile de ulei vin de la semeringul de sub pinionul de iesire (lant). Cauta semering nou (marca buna eventual) si schimba-l (nu trebuie sa scoti decit pinionul).

Si vezi ca pe linga pinion mai sint niste dopuri care astupa gaurile de la axele furcilor din cutie. Nefiind presate bine, curg si ele. Cu niste silicon ar trebui sa se rezolve si asta (degresezi bine inainte).

Spor la treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cutiile de viteze de IJ sunt foarte bune....sunt chiar celebre din punctul asta de vedere insa trebuie sa-i pui un ulei adecvat in ele. Adik un ulei gros si care in momentul in care creste temperatura sa nu se faca ca si coca-cola. Pt. scurgeri cauta in magazinele de piese auto, Gasket Rosu. E foarte bun. Dar daca ai pus 1 litru de ulei s-ar putea sa curga pe la parghia schimbatorului de viteze. Asa am patit eu......in cutie la Festival intra cam 700 g.....la Planeta 5 nu stiu exact cat intra. Las posesorii sa se exprime aici.

Editat de Auxois350
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:huh: Frate nu-s ce sa zic eu am bagat de toate in cutie: ulei de 2T(a mers bine), ulei de motor M30, T90 si mergeau la fel de bine. Cutia mea e buna, merge bine, nu sare. Evident ca e zgomotoasa.

Cel mai bine si mai bine merge iarna cutia, cu ulei de 2 timpi, merge brici.

Ce mai, in general Iju , Uralu si Nipru sunt de mers iarna cu atashul. Atunci sunt in elementul lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bombitza......ca sa nu se supere nimeni............vezi o carte tehnica de IJ. Sau toarna si tu in cutie cel mai gros ulei pe il gasesti, (poti pune chiar valvolina, dar cand vor fi zile de alea cu maxime peste 30 de grade, ca acum e cam rece si nu prea merge). Daca vezi ca schimba vitezele bine, ambreiajul lucreaza corect, nu-ti sare din nici o viteza atat la rece cat si la cald, inseamna ca e bun uleiul pe care l-ai pus. IJ-urile nu sunt prea pretentioase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

A mai aprarut o problema la moto meu :ok: , mi s-a rupt valva de la camera.

Am fost la Cristi Tunaru sa imi cumpar dar nu a adus( ca abia a fost dupa piese).

Puteti sa imi spuneti si mie unde sa mai caut sau daca are cineva de vanzare? :laugh:

 

Nu de alta dar in weekend vreau sa fiu si io la Ploiesti.

 

Multam, si daca ma scoateti din chestia asta dau :laugh:.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scurgerile de ulei de cutie prin dreapta sunt normale (cel putin la ij 56 sigur, am inteles ca si la planeta)

Tija de actionare a ambreiajului scoate la fiecare actionare ulei care se scurge intr-o garnitura ciperca de cauciuc de unde sare in mers pe lant ca sa il unga

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cutiile de ij nu sunt zgomotoase decit daca sunt prost montate sau uzate mai rar .pentru ungere foloseste t 90 ap 800 ml fara aditivi anti frictiune iti va patina ambreajul scurgerile de ulei nu trebe sa te ingrijoreze inseamna ca ai ... stringei suruburile ...........camera ? vulcanizeazai alata valva motorul e destul de fiabil :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si vezi ca pe linga pinion mai sint niste dopuri care astupa gaurile de la axele furcilor din cutie. Nefiind presate bine, curg si ele. Cu niste silicon ar trebui sa se rezolve si asta (degresezi bine inainte).

Spor la treaba.

Zise Cristi-mic si avu dreptate. De vina era semeringul de sub pinion si celelate dopuri care au fost astupate.

 

Cat despre camera am fost pe la vulcanizari mai prin centru, zic io ca au aparatura mai noua, cred ca aia nu vroiau sa se bage la asa ceva si in cele din urma am rezolvat la vulcanizarea din cartier (Berceni).

 

Oricum multam :makeout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...