Sari la conținut

La Planeta 5


ZORRO
 Share

Postări Recomandate

Abia am schimbat cablul de ambreiaj care s-a rupt si acum binenteles ca s-a dereglat jucaria. Cand strang (in dreapta pe capac) si apoi bag in viteza, sare imediat si se apreste. Cand ii dau drumul la fel. Stiu ca in una din pozitii trebuie sa nu se intample nimic, adica chiar daca dau drumul la ambreaj (dupa ce bag in viteza) sa nu plece. Care e pozitia aia fratilor ca apoi o iau din aproape in aproape. Multam :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi sa nu fi uitat sa pui bilutza aia dintre melcul de ambreiaj si tija impingatoare (e o bila de rulment de 6mm cred).

Daca toate piesele sint la locul lor, reglezi surubul din capac astel icit cu ambreiajul strins si treapta 1 cuplata sa dea sa plece f putin inainte....

Cam asta e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam. Nu am uitat bila, dar am incercat apoi fara sa pornesc motorul si bagat in viteza, strans ambreiajul nu imi da voie sa merg. Si in plus ambreiajul e atat de tare incat la cateva manevre de reglaj s-a rupt si asta. Nu stiu ce sa-i mai fac. :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai acu ce sa faci? ii pui alt cablu :huh:

 

chestia e ca la voshod mai e un surub de reglare pe oala ambreiajului, deci tb dat jos capacul. vestea buna e ca nu cred ca e cazul. incearca sa vezi cu capacul dat jos (capacul cu mecanismul ambreiajului) cum functioneaza, daca la actionarea manetei ambreiajului se misca parghia aia cum trebuie. daca nu, mai incerci sa reglezi din surubul de la maneta.

 

eu am verificat in felul urmator: am scos tija din motor si am bagat-o in mecanismul din capac, apasand-o cu degetul. cand dadeam de maneta, trebuia sa simt tija inaltandu-se.

 

oricum, faptul ca s-a rupt indica ca ai o frecare pe undeva. verifica traseul, unge-l bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mosule, cam ce ar trebui sa faci: Cu grija desfaci la un capat al camasii tabla aia de aluminiu careo imbraca, tai vreo 1-1,5 cm din camsa si apoi pui la loc chestia aia de aluminiu(daca nu o mai pui nu e prea mare problema. Camasa tre sa o tai cu grija, adica la polizor partea spiralata si dupa aia o desfaci ca sa nu distrugi litele). Apoi montezi cablul asa cum e reglat acuma la tine ambreiajul. Apoi teoretic vin urmatorii pasi: tragi usor de maneta ca si cum ai debraia, si trebuie sa ai 1.5-2 mm de cursa libera, adica maneta sa se miste impreuna cu fir, dar sa inceapa sa actioneze ambreajul abia dupa 1,5-2mm(practic e cursa moarta, tre sa mearga usor). Daca vezi ca aceasta cursa moarta e mai mare, mai strangi surubul ala de pe capacul de la palier. daca nu exista acest joc, ii dai drumu la surub. Foarte important sa nu uiti sa strangi contrapiulita care tine acest surub. Sper sa iti mearga, la mine la jupiter cam asa e, desi sistemul e putin diferit. La planeta asa am vazut oameni mult mai priceputi decat mine facand asa reglajul. Daca merge baga :huh: pentru mine.

 

Desi e foarte bine sa incerci treaba asta fara ca sa tai camasa, si daca nu merge reglat doar din surubul ala, sa incerci sa ii mai dai drumul/strngi si din surubul de la coarne(daca il ai ). Te rog sa imi zici aici pe post daca ai reusit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa le baraim sub geam

As vrea eu dar s-a stricat la serv si acu nu mai ajung cu ea acasa, nu ma bag sa merg fara ambreiaj.

In rest am rupt si al doilea cablu, ca apoi sa vad ca tija aia nu se impinge, probabil ca trebuie sa desfac de tot la ambreiaj caci tija aia nu vrea nici un mm sa se impinga inauntru. Multam de sfaturi dar deja cred ca ma depaseste, cel putin la forta cu care tre sa desfac suruburile si caut unul mai bun ca mine sa o repare. Mai incerc. :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pei is curios daca o sa reusesti ca si io am acceasi problema cu ambreiajul,dar inca nu am ajuns la reglat ca acuma lucrez la sa,si dupa sa ma bag la frana si dupa aia imi fac ambreajul :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ti se rupe cablul de ambreiaj, probabil, ai pus cablu de bicicleta. Si eu am folosit dinastea si la 2 saptamani le schimbam. Dar am gasit pana la urma cablu motor. Il am de mai bine de o luna :huh:

IN alta ordine de idei, daca e prea tare ambreiajul, el trebuie desfacut de la arcuri. Se inclina motorul pe partea dreapta (ca sa nu fie nevoie sa dai uleiul jos din cutia de viteze, in cazul fericit in care ai si nu a curs tot), se desface capacul din 5 suruburi (dupa ce ai dat jos pedalele de pornire si schimbator) si iese la iveala ambreiajul propriu-zis. Sunt 5 suruburi... ciudate, care in functie de gradul de strangere se pot desface 1 tura, 2 sau 3. Cu cat desfaci mai mult, cu atat risti sa iti patineze ambreiajul dupa montare. De aceea e bine sa te inarmezi cu mult chef, ca poate va fi nevoie sa il desfaci de 2 ori.

eventual poti sa desfaci de tot cele 5 suruburi, ca sa vezi daca ai canalul tijei in ordine. Ala trebuie sa fie "populat" doar de 2 tije: una in dreapta motorului care vine in contact cu bila respectiva de care vorbea colegu, din capacul din dreapta, si a doua care are o "ciuperca" care vine in contact cu capacul de tabla sustinut de cele 5 suruburi cu arcuri. Zic asta din cauza ca unii meseriasi incearca sa le prelungeasca si baga SURUBURI. Alea dupa un timp scurt se tocesc la capete si iti blocheaza canalul si poti sa tragi cat vrei de ambreiaj, ca .... tot nu il misti.

la montare, sa ai grija ca cele 5 suruburi sa fie la acelasi nivel, ca daca nu, ti se vor uza discurile de ambreiaj in mod diferit si.... (si nu stiu exact ce se intampla, dar probabil ca nu e bine! HIhihi)

Dupa ce strangi capacul din stanga, trebuie reglat din nou ambreiajul din partea dreapta a motorului, cum au explicat restul, prin strangerea sau desfacerea surubului. Eu il strang pana vad ca incepe sa se tensioneze cablul in camasa (se vede, ca isi modifica putin pozitia!), apoi mai strang putin. Oricum, se face empirirc, bagi in viteza, impingi, de motor, tragi de ambreiaj, iara impingi de motor.... bla-bla-bla!

Spor la munci! Daca nu m-am facut inteles, intrebati, ca mai scriu!

Editat de Dl_Doctor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am dus ijul meu la meserias batran pt carburatire si ambreiaj si frane, ca langa bloc nu se face treaba.

am facut o tura cu el rezolvat partial si parca nu mai e acelasi motor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam fain Doctore de sfaturi dar sincer m-ai bagat rau in ceata, in mare am inteles dar nici scule nu am pe masura, ca am doua surubelnite si cu nici una nu pot desface (si muschiul obosit, numai de la tastatura si bere cat sa creasca si el). Si in legatura cu cablul, nu e de bicicleta, e de IJ ca la adus Tunaru (un tip care aduce piese de comuniste), dar si astea ca si la alea de Dacie probabil facute in garaj. O sa incerc sa gasesc un meserias care se pricepe ca sa nu stric pe acolo si cel care imi cumpara motorul sa-mi bata obrazul peste o luna. Chestia cu bagat in vit - ambreiaj - inainte inapoi o fac si cu ochii inchisi, eu tot reglam la el si el nu mergea binenteles. Zidu' la ce meserias ai dus tu motoru' si e meserias?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai mai, TOT ce iti trebuie este 1 surubelnita. Deja daca ai 2... e si mai bine. E adevarat, e bina sa ai una foarte solida, ca daca motorul nu a fost desfacut niciodata, ai ceva efort de depus! :huh: Dar daca motorul e culcat, ai pozitie buna sa te apesi cu tot corpul in surubelnita, si o sa vezi ca se va desface F. usor. Daca tot nu vrea, ca 2-3 coicane in capul surubelnitei, cand e imfipta in surub.

Aaaaa, si iti mai trebuie o cheie de 10 (la unii 11) pt schimbator si una de 13 sau 14 la pedala de pornire! Am uitat! In motor, tot cu surubelnita te descurci! Si pune-te si desfa-l, ca vine caldura si o sa plangi! Ca si io tre sa imi schimb pedala de pornire, ca mi-am rupt-o, naiba sa o ia, si tre sa imi schimb si placutele de frana... Bleacs.

Daca mai vrei sa mai scriu odata explicatii despre ambreiaj, zi-mi, ca nu mi-e greu!

BYe, now!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doctore, acum ca m-am dus la motor si am reperat cele 5 suruburi despre care vorbeai parca pare mai simplu. Dar dupa ce desfac suruburile ce trebuie sa fac ca acolo imi este neclar. Ideea e ca axul care probabil ar trebui sa impinga placutele de ambreiaj ca sa debraieze nu mai impinge, adica am incercat sa imping in el si nu se misca nici un mm. Daca desfac eu si ma trezesc ca nu stiu ce sa-i fac. Ce trebuie sa vad eu acolo inauntru ca sa stiu ca e ok sau nu e ok. Multam fain.

Ma gandeam sa scriu pe privat dar poate se mai lovesc si altii de chestia asta si sfatul tau ii ajuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa vedem. Cele 5 suruburi preseaza niste arcuri care ele asigura contactul ferm intre placile de ambreiaj in mersul motorului. Cand tragi maneta de ambreiaj, tu impingi de tija, si de placa aceea de tabla si departezi placile de ambreiaj. Ceea ce depune rezistenta sunt arcurile, care cu cat sunt mai stranse, cu atat tragi mai greu de maneta de ambreiaj. (ca o paranteza... nu cred ca o sa reusesti sa impingi cu mana de tija :huh: ). Daca desfaci de arcuri, (o tura-sau 2) o sa fie mai usor de debreiat.

 

Daca ai de gand sa desfaci de tot ambreiajul, adica cele 5 suruburi de tot, e bine sa ai capacul din dreapta montat, cu tot cu cablu.

 

Dupa ce desfaci cele 5 suruburi si scoti tabla respectiva, in momentul in care tragi de maneta de ambreiaj, trebuie sa iasa tija in afara (tija cu cap de ciuperca) NU cred ca revine inapoi, ca arcurile trebuie sa il impinga inapoi.

Asa o sa vezi daca iti merge usor ambreiajul, fara arcuri

Daca merge greu, atunci ai baiuri prin alte parti.

cand il strangi, vezi in functie de cat de usor merge maneta. Dar sa nu meraga prea usor, ca o sa patineze ambreiajul si o sa mearga motorul in gol.

Am scris asta pe fuga ca iara tre sa plec, dar reiau mai incolo daca vrei.

Spor la munca!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa am patit si eu, si m-am dus in obor si mi-am luat o surubelnita adevarata, cu capul lat exact cat capul surubului si cu varful gros si drept si cu zimti, ca sa nu-l scuipe afara. a facut minuni! :laugh:

 

poti sa faci urmatoarele:

- iti cumperi si tu o surubelnita buna

- incerci sa le dezmortesti cu metoda "dalta", adica sa lovesti usurel cu un ciocan in surubelnita pusa oblic in santul capului surubului, in sensul deschiderii. nu stiu cum sa explic mai bine, daca nu pricepi iti fac un desen :laugh:. ideea e sa imprimi o forta tangentiala la surub, in sensul "bun", al desurubarii. si aceasta metoda a facut minuni in cazul meu !

- gasesti pe cineva cu scule mai bune. in functie de zona in care esti, pot sa fiu si eu ala :huh:

 

 

PS. inca ceva, incearca sa rotesti surubelnita cu o cheie. nu la toate surubelnitele merge, doar la cele care nu sunt complet rotunde, peste tot. adica: te apesi cu toata puterea pe surub,, si vii cu o cheie si rotesti surubelnita.

Editat de ticolino
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai la chestia cu o surubelnita mai buna ma gandeam si eu, dar nu prea am ochi la scule, nu prea le nimeresc pe alea meseriase. Pe partea dreapta cand am desfacut tot asa cu dalta si cu un ciocane mic, le dezmorteam nitel, si apoi o lua, dar pe partea asta sunt bagate mai tare inauntru si nu prea vrea, dar am un service aproape si poate le descurca ei. Eu sunt acum (si motorul) la int Dorobanti cu Stefan, multumesc de intentie dar nu cred ca esti prea aproape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate nu am surubelnita la mine, ca esti in drumul meu :laugh:

incearca la service atunci, trebuie sa aibe o surubelnita buna...

 

sau daca nu reusesti, vin maine cu surubelnita :huh:

Editat de ticolino
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai serv meu e chiar la int Caderea Bastiliei cu Iancu de Hunedoara, cum vi din pasaj primul semafor pe dreapta, o cladire albastra, Search. Multam de oferire. Pai daca aveti si daca puteti, vb inainte si dau si eu o bere, ca baiatu'.

Daca vii dinspre Stefan tot primul semafor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

e grele tare cu ambreiajele astea! :laugh: .....

 

fii atent! la ij ai 3 mari reglaje de facut: la capacul de la oala de ambreiaj (cea cu cele 5 arcuri si un surub central) si la cleste! buuuun!

 

primul si al doilea se efectueaza la capac in felul urmator:

 

dai jos capacul de cutia de viteze (cel de pe stanga) ca sa ai acces direct la suruburi! strangi suruburile alea cu bun-simt (daca sunt prea slabe scapa ambreiajul si daca sunt prea stranse nu mai debreiaza cum trebuie sau deloc)... un reper bun este sa la strangi pe toate pana cand acurile filetate dau sa iasa din filetul surubului (adica pana cand incepe santul pentru surubelnita)! dupa asta tre' sa actionezi ambreiajul si sa reglezi capacul astfel incat sa se miste uniform (sa se distanteze de oala in mod egal) pentru ca arcurile astea nu mai sunt la fel de tari din diferite motive (prea vechi sau pur si simplu pt. ca sunt rusesti)! dupa ce ai rezolvat asta treci la partea a doua... surubul central! asta are o contrapiulita... o desfaci (cheie de 12 parca... nu mai tin minte exact) si desfaci si surubul... nu de tot ca nu trebe, doar cat sa nu mai atinga in tija! dupa aia il stragi f.f. usor pana cand atinge tija si din momentu' ala mai strang max. 1/4 de tura! strangi contrapiulita si gata! al treilea este la clestele de la ambreiaj...se regleaza cel mai usor cu sincronu'! apesi pe pedala de schimbator si o tii apasata... strangi sau desfaci surubul intinzator (cel care intinde sufa) pana cand pedala lucreaza cu maneta adica at. cand apesi pedala maneta trebuie sa se miste (apesi pe ea ca nu se misca singura dar apesi USOOOR, fara sa exerciti presiune mare) pana la capat si sufa sa nu joace si cand dai drumul la pedala sa revina si iar sufa nu tre' sa aiba joc... GATA! vezi ca iti merge?

 

aaaaaaaa! era sa uit! daca nu ai sincron pornesti motoru' si reglezi sufa aia nenorocita (mie nu mi-a placut fara sincron ca te chinui mai mult dar....) astfel incat at. cand bagi in viteza motoru. sa aiba tendinta sa plece usor dar sa nu se miste prea mult de pe loc la rece (cativa cm, 2-3-4 ceva de genu' asta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul in care nu functioneste nici una din metodele de mai sus,in ceea ce priveste desfacutul de suruburi, se foloseste ceea ce multi ceasornicari (de ij) utilizeaza in mod curent si anume:

1. se ia un FLEX si se taie in jurul surubului pana acesta se slabeste.

sau

2. se ia o BORMASINA si cu un burghiu cu 1 numar mai mare de cat surubul se gaureste in profunzime si se da un filet nou(daca mai merge, macar am scapat de surub)

sau

3. se ia un baros de 20 de kile si se sparge carterul, astfel extragem usor surubul dintre bucatele

:ok: :ok: :laugh: :laugh: :laugh: :D :laugh: :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul in care nu functioneste nici una din metodele de mai sus,in ceea ce priveste desfacutul de suruburi, se foloseste ceea ce multi ceasornicari (de ij) utilizeaza in mod curent si anume:

    1. se ia un FLEX si se taie in jurul surubului pana acesta se slabeste.   

                          sau

    2. se ia o BORMASINA si cu un burghiu cu 1 numar mai mare de cat surubul se                  gaureste in profunzime si se da un filet nou(daca mai merge, macar am scapat de surub)

                          sau

    3. se ia un baros de 20 de kile si se sparge carterul, astfel extragem usor surubul dintre bucatele

:ok:  :ok:  :laugh:  :laugh:  :laugh:  :D  :laugh:  :ok:

Metodele sunt foarte eficiente, ultima cel putin e foarte buna si am acum toate suruburile. Glumesc, mai am 3 suruburi de desfacut. Am dat cu decapant si cu toate alea dar nu vrea. Mai incerc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...