hell biker Postat Mai 9, 2005 Share Postat Mai 9, 2005 M-am gandit ca dupa ce inmatriculez motoru'(peste doua saptamani )sa mai inlocuiesc cate ceva inainte de a da o pedala.Si atunci m-am gandit sa va intreb urmatoarele: --Ce bujie sa-i pun?(are bujie sinterom de Dacia ) --Ce ulei sa-i pun in cutie?(am vazut niste topicuri da' nu m-am lamurit) --De unde sa cumpar anvelope+camere? --De unde pot face rost de piese de schimb?(just in case) Intrebari mai am io multe(deh incepator) da' deocamdata cred ca e de ajuns. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Mai 9, 2005 Share Postat Mai 9, 2005 Bujie tip Dacia, dar preferabil un NGK (o sa vezi calitatea) Ulei de amestec special 2T, 25g/litru benzina Ulei in cutie: 15W50 sau 15W40, API SG Avans aprindere: 2,5 mm Baga o aprindere electronica de Dacie daca ai alternator/baterie. Pinion de 19 la iesirea din cutie. Cauciucuri de la SH...sint mult mai bune ca alea rusesti. Verifica toate semeringurile de la motor, sa fie etanse. Daca totul merge bine, nu ai nevoie de piese de schimb. FARA FORJA ! Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Mai 9, 2005 Share Postat Mai 9, 2005 Pentru IJ merg orice fel de buji, dar...se vede diferenta cu una de firma. Daca ai aprinderea ei originala trebuie facutae niste mici precizari si de asemenea, trebuie corectat ceea ce spunea @cristi-mic referitor la avans. Deci: Avans- 3,5- 4 mm Platina- 0,4- 0,6 mm deschidere Dinam- 6V/ 45W Relanti- 600 RPM Consum- 4l /100km cu 50-60 km/h Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 9, 2005 Share Postat Mai 9, 2005 treci pe 12 v obligatoriu. Scade consumul, porneste mai usor, gasesti becuri. ulei - 40g/litru. asa zice rusul. adica un capac din ala michelat de la rezervor la 2,5l cristi-mic stie de planeta la care se pune mai putin ulei. anvelope +camere - de la cristi tunaru: 1mil cauciucul- 250mii camera. sau de unde poti sa te descurci piese tot de acolo (o parte), restul duminica in targ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Mai 9, 2005 Share Postat Mai 9, 2005 Corect, la IJ 56 cred ca merge un avans mai mare. Dar daca mergi mai mult in ture mici, e preferabil un avans nu prea mare. Incearca 3 mm si vezi cum merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hell biker Postat Mai 9, 2005 Autor Share Postat Mai 9, 2005 Va multumesc pentru informatii. Off topic:Zidule mi-a facut placere sa ne cunoastem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 9, 2005 Share Postat Mai 9, 2005 Bujie: 14 NP18 Sinterom, pune-i una noua , distantza 0,5-0,6 mm Ulei cutie: vara 20W50 sau 80W90 (T90), sau in zilele toride combina uleiul T90 cu T140(Valvolina Petrotel - Lukoil) nu mai mult de 1 L vezi surubelul de nivel incalzit motorul 2 minute inainte de fiecare plecare la rece... Piese de schimb: cumpara inca un IJ56 fara acte, defect, o sa vezi ca te ajuta mult... , unele piese mai gasesti la Cristi Tunaru, Oresste, vezi Nobloody, dar multe nu se gasesc decat dezmembrate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Auxois350 Postat Mai 9, 2005 Share Postat Mai 9, 2005 IJ-ul 56, daca e pe 6V merge foarte bine cu bujie de 175 (cu de astea mergeau vechiurile Moskvich-uri) dar nu cred ca vei gasi, in toate magazinele au numai de alea de 250 adik de dacie. Iar in benzina poti sa-i pui mai mult ulei, chiar si 40g/litru, ca nu e motor de turatie si benzina din zilele noastre e prea aspra pentru el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Mai 10, 2005 Share Postat Mai 10, 2005 ulei - 40g/litru. asa zice rusul. adica un capac din ala michelat de la rezervor la 2,5l @ZIDU'-le vezi ca nu toate capacele de rezervor au dozator de ulei, asa ca omul s-ar putea sa nu stie despre ce vorbesti. Dar oricum in ceea ce priveste reportul ulei/benzina, ZIDU' are dreptate: 40g/litru, chiar daca scoate mai mult fum, nu este nici o problema; mai bine sa scoata fum decat sa mergi cu ulei putin si sa distrugi motorul. Numa' bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hell biker Postat Mai 11, 2005 Autor Share Postat Mai 11, 2005 Nu sunt chir asa de incepator Stiu despre ce zice Zidu.M-am uitat la buson mai demult si am vazut ca are marcaje. Mi-am mai adus aminte ca mai am o prolema:foatul proprietar mi-a zis ca nu prea incarca bine.De fapt am si simtit-o pe pielea mea.Am mers intr-o zi doar vreo zece km si a doua zi n-a mai pornit nici la pedala, nici impinsa, nici ''amenintata cu moartea'' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 11, 2005 Share Postat Mai 11, 2005 la electrica te ajut eu. stii unde ma gasesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ride M72 Postat Mai 15, 2005 Share Postat Mai 15, 2005 Ce bujie este recomandata daca este adaptata o aprindere de minsk si cam ce distanta ar trebui la electrod. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 15, 2005 Share Postat Mai 15, 2005 Specificatiile bujiei nu se schimba, astea tin de motor. eu merg in continuare cu bujie de dacia si 0,8 la electrod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 15, 2005 Share Postat Mai 15, 2005 BUJIE: 14 NP 24, NU 18! NU PREA SE GASESC DAR POTI SA-I PUI 14 LP 24 (DE OLTCIT) SI-I MARESTI SI COMPRESIA PUTIN, DE ASEMENEA POTI SA-I PUI 2 BOBINE DE INDUCTIE SI 2 BUJII... MERE MAI BINE (STIU EU) DAR RENUNTI LA DECOMPRESOR... ULEI: 40 ml/LITRU, 50 IN RODAJ CUTIE: T 90 - 800 ML, DACA PUI MAI MULT NU SE MAI FACE UNGEREA CUM TREBUIE CA NU MAI ARUNCA PINIOANELE ULEIUL IN SUS PENTRU CA SUNT SCUFUNDATE ELECTRICA - 12V DE PREFERAT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
taximetristu' Postat Mai 15, 2005 Share Postat Mai 15, 2005 ULEI:40 ml/LITRU, 50 IN RODAJ asa faci tu ma ca sa iasa mult, mult fum si gri ca sa nu te vada lumea cu ce motor umbli Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 15, 2005 Share Postat Mai 15, 2005 ba, tu ia-ti motor si taci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 15, 2005 Share Postat Mai 15, 2005 Bre, merge bine cu 14 NP 24, daca nu vrei Sinterom si vrei cifra termica 240 iti cauti alta marca, un Bosch, Champion, te duci la reprezentante de fabricantzi si intrebi. Nu recomand sa ii pui 2 bujii. Lasa decompresorul ca e bun si el. Cu conditia sa fie bine infiletat si sa nu scape in cilindru... Te complici cu 2 bujii, in plus nu cred ca 2 bujii vor da un front de ardere uniform in cilindru, si s-ar putea sa pierzi putere si sa mearga neregulat. Pune ulei pana la nivelul surubelului ,cand motocicleta sta vertical. @stress_L&P Daca are mai mult ulei nu inseamna ca nu mai e ungerea buna. Uleiul oricum adera la metal, cat de scufundata o fii piesa. Ce stii tu se refera la vascozitatea uleiului. Un ulei prea vascos este antrenat mai greu intre angrenaje, pe cand uleiul prea fluid stropeste si nu ramane ca sa unga. @taximetristu' Ce stii tu ma? E bine sa ii pui 35-40 % ulei. Ca sa nu scoata fum iti recomand sa nu mai bagi porcarii in motor, daca vrei sa nu fie fum. Eu bag OMW sintetic si nu scoate fum. Tot ce scoate fum este uleiul de la cutie care ocazional intra in carter pe la simeringul din stanga In rodaj ii pui 50-60% in functie de cate lucruri rodezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 15, 2005 Share Postat Mai 15, 2005 Te complici cu 2 bujii, in plus nu cred ca 2 bujii vor da un front de ardere uniform in cilindru, si s-ar putea sa pierzi putere si sa mearga neregulat gresit, nu pierzi putere (dimpotriva) si scoti si mai putin fum... stiu eu de la ijul meu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 15, 2005 Share Postat Mai 15, 2005 intrucat nu prea gasesti 14 NP 24 de lungime normala,am gasit o solutie buna: 14NP21 .Se gasesc in Carrefour si probabil ca merg mai bine decat 14 NP 18, in sensul ca se apropie de cifra termica recomandata 240 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 15, 2005 Share Postat Mai 15, 2005 pune-i de oltcit mai bine... 14 LP 24... nu atinge in piston daca de asta iti este frica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 15, 2005 Share Postat Mai 15, 2005 Da alea cu filet mai lung (probabil ca la olcit) , cu hexagon de 16 , si cu 2 electrozi or fi bune? Am unele din astea NGK da inca nu le-am pus pentru ca deocamdata nu am cheie pentru ele. De atins in piston sigur nu ating ca am verificat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 16, 2005 Share Postat Mai 16, 2005 sincer sa fiu nu stiu daca sunt mai bune... o cunostinta de-a mea a avut bosch cu 3 electrozi pe o planeta si zicea ca se ancraseaza mult mai repede... vezi si tu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 17, 2005 Share Postat Mai 17, 2005 Cin e se uita afla si stie dup-aia : 14 NP 18 are cifra termica 225 14 NP 21 are cifra termica 240 => ambele merg f bine pe IJ, cea de 240 este pentru toate anotimpurile 14 NP 24 are cifra termica 260 si iese din discutie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 17, 2005 Share Postat Mai 17, 2005 eu am LP 24 si merge bine... daca zici tu asa o fi, nu te contrazic! am si LP 21 acasa si o sa le incerc! bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
taximetristu' Postat Mai 19, 2005 Share Postat Mai 19, 2005 @taximetristu' Ce stii tu ma? 68.gif Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.