Sari la conținut

IJ 56


hell biker
 Share

Postări Recomandate

M-am gandit ca dupa ce inmatriculez motoru'(peste doua saptamani :huh: )sa mai inlocuiesc cate ceva inainte de a da o pedala.Si atunci m-am gandit sa va intreb urmatoarele:

--Ce bujie sa-i pun?(are bujie sinterom de Dacia :laugh: )

--Ce ulei sa-i pun in cutie?(am vazut niste topicuri da' nu m-am lamurit)

--De unde sa cumpar anvelope+camere?

--De unde pot face rost de piese de schimb?(just in case)

Intrebari mai am io multe(deh incepator) da' deocamdata cred ca e de ajuns.

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujie tip Dacia, dar preferabil un NGK (o sa vezi calitatea)

Ulei de amestec special 2T, 25g/litru benzina

Ulei in cutie: 15W50 sau 15W40, API SG

Avans aprindere: 2,5 mm

Baga o aprindere electronica de Dacie daca ai alternator/baterie.

Pinion de 19 la iesirea din cutie.

Cauciucuri de la SH...sint mult mai bune ca alea rusesti.

Verifica toate semeringurile de la motor, sa fie etanse.

Daca totul merge bine, nu ai nevoie de piese de schimb.

FARA FORJA !

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru IJ merg orice fel de buji, dar...se vede diferenta cu una de firma.

Daca ai aprinderea ei originala trebuie facutae niste mici precizari si de asemenea, trebuie corectat ceea ce spunea @cristi-mic referitor la avans.

Deci:

Avans- 3,5- 4 mm

Platina- 0,4- 0,6 mm deschidere

Dinam- 6V/ 45W

Relanti- 600 RPM

Consum- 4l /100km cu 50-60 km/h

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treci pe 12 v obligatoriu. Scade consumul, porneste mai usor, gasesti becuri.

ulei - 40g/litru. asa zice rusul. adica un capac din ala michelat de la rezervor la 2,5l :huh:

cristi-mic stie de planeta la care se pune mai putin ulei.

anvelope +camere - de la cristi tunaru: 1mil cauciucul- 250mii camera. sau de unde poti sa te descurci

piese tot de acolo (o parte), restul duminica in targ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, la IJ 56 cred ca merge un avans mai mare. Dar daca mergi mai mult in ture mici, e preferabil un avans nu prea mare. Incearca 3 mm si vezi cum merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujie: 14 NP18 Sinterom, pune-i una noua , distantza 0,5-0,6 mm

Ulei cutie: vara 20W50 sau 80W90 (T90), sau in zilele toride combina uleiul T90 cu T140(Valvolina Petrotel - Lukoil) nu mai mult de 1 L vezi surubelul de nivel

incalzit motorul 2 minute inainte de fiecare plecare la rece...

Piese de schimb: cumpara inca un IJ56 fara acte, defect, o sa vezi ca te ajuta mult... , unele piese mai gasesti la Cristi Tunaru, Oresste, vezi Nobloody, dar multe nu se gasesc decat dezmembrate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IJ-ul 56, daca e pe 6V merge foarte bine cu bujie de 175 (cu de astea mergeau vechiurile Moskvich-uri) dar nu cred ca vei gasi, in toate magazinele au numai de alea de 250 adik de dacie. Iar in benzina poti sa-i pui mai mult ulei, chiar si 40g/litru, ca nu e motor de turatie si benzina din zilele noastre e prea aspra pentru el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ulei - 40g/litru. asa zice rusul. adica un capac din ala michelat de la rezervor la 2,5l :laugh:

@ZIDU'-le vezi ca nu toate capacele de rezervor au dozator de ulei, asa ca omul s-ar putea sa nu stie despre ce vorbesti. Dar oricum in ceea ce priveste reportul ulei/benzina, ZIDU' are dreptate: 40g/litru, chiar daca scoate mai mult fum, nu este nici o problema; mai bine sa scoata fum decat sa mergi cu ulei putin si sa distrugi motorul.

 

Numa' bine! :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt chir asa de incepator :huh: Stiu despre ce zice Zidu.M-am uitat la buson mai demult si am vazut ca are marcaje.

Mi-am mai adus aminte ca mai am o prolema:foatul proprietar mi-a zis ca nu prea incarca bine.De fapt am si simtit-o pe pielea mea.Am mers intr-o zi doar vreo zece km si a doua zi n-a mai pornit nici la pedala, nici impinsa, nici ''amenintata cu moartea'' :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

BUJIE:

14 NP 24, NU 18! NU PREA SE GASESC DAR POTI SA-I PUI 14 LP 24 (DE OLTCIT) SI-I MARESTI SI COMPRESIA PUTIN, DE ASEMENEA POTI SA-I PUI 2 BOBINE DE INDUCTIE SI 2 BUJII... MERE MAI BINE (STIU EU) DAR RENUNTI LA DECOMPRESOR...

 

ULEI:

40 ml/LITRU, 50 IN RODAJ

 

CUTIE:

T 90 - 800 ML, DACA PUI MAI MULT NU SE MAI FACE UNGEREA CUM TREBUIE CA NU MAI ARUNCA PINIOANELE ULEIUL IN SUS PENTRU CA SUNT SCUFUNDATE

 

ELECTRICA - 12V DE PREFERAT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre, merge bine cu 14 NP 24, daca nu vrei Sinterom si vrei cifra termica 240 iti cauti alta marca, un Bosch, Champion, te duci la reprezentante de fabricantzi si intrebi. Nu recomand sa ii pui 2 bujii. Lasa decompresorul ca e bun si el. Cu conditia sa fie bine infiletat si sa nu scape in cilindru...

Te complici cu 2 bujii, in plus nu cred ca 2 bujii vor da un front de ardere uniform in cilindru, si s-ar putea sa pierzi putere si sa mearga neregulat.

Pune ulei pana la nivelul surubelului ,cand motocicleta sta vertical.

@stress_L&P

Daca are mai mult ulei nu inseamna ca nu mai e ungerea buna. Uleiul oricum adera la metal, cat de scufundata o fii piesa. Ce stii tu se refera la vascozitatea uleiului. Un ulei prea vascos este antrenat mai greu intre angrenaje, pe cand uleiul prea fluid stropeste si nu ramane ca sa unga.

@taximetristu'

Ce stii tu ma? :laugh:

E bine sa ii pui 35-40 % ulei. Ca sa nu scoata fum iti recomand sa nu mai bagi porcarii in motor, daca vrei sa nu fie fum. Eu bag OMW sintetic si nu scoate fum.

Tot ce scoate fum este uleiul de la cutie care ocazional intra in carter pe la simeringul din stanga :huh:

In rodaj ii pui 50-60% in functie de cate lucruri rodezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Te complici cu 2 bujii, in plus nu cred ca 2 bujii vor da un front de ardere uniform in cilindru, si s-ar putea sa pierzi putere si sa mearga neregulat

 

gresit, nu pierzi putere (dimpotriva) si scoti si mai putin fum... stiu eu de la ijul meu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrucat nu prea gasesti 14 NP 24 de lungime normala,am gasit o solutie buna: 14NP21 :huh: .Se gasesc in Carrefour si probabil ca merg mai bine decat 14 NP 18, in sensul ca se apropie de cifra termica recomandata 240

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da alea cu filet mai lung (probabil ca la olcit) , cu hexagon de 16 , si cu 2 electrozi or fi bune?

Am unele din astea NGK da inca nu le-am pus pentru ca deocamdata nu am cheie pentru ele. De atins in piston sigur nu ating ca am verificat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

sincer sa fiu nu stiu daca sunt mai bune... o cunostinta de-a mea a avut bosch cu 3 electrozi pe o planeta si zicea ca se ancraseaza mult mai repede... vezi si tu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cin e se uita afla si stie dup-aia :laugh: :

14 NP 18 are cifra termica 225

14 NP 21 are cifra termica 240

=> ambele merg f bine pe IJ, cea de 240 este pentru toate anotimpurile

14 NP 24 are cifra termica 260 si iese din discutie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

eu am LP 24 si merge bine... daca zici tu asa o fi, nu te contrazic! am si LP 21 acasa si o sa le incerc! bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...